Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

18 sierpnia 2015 r.
8:35

Elektrociepłownia na paliwo ze śmieci przy ul. Mełgiewskiej? 9 tys. głosów przeciw

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 34 A A
Bez pozytywnej decyzji środowiskowej spółka Megatem EC nie będzie mogła się starać o pozwolenie na budowę nowej instalacji (fot. Maciej Kaczanowski)
Bez pozytywnej decyzji środowiskowej spółka Megatem EC nie będzie mogła się starać o pozwolenie na budowę nowej instalacji (fot. Maciej Kaczanowski)

Prawie 9 tys. podpisów zebrali przeciwnicy budowy elektrociepłowni na paliwo ze śmieci, która miałaby stanąć przy ul. Mełgiewskiej. Swój protest zanieśli do Ratusza. – Jeśli to nic nie da, będziemy szukać pomocy w sądzie – zapowiadają.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– Chcieliśmy pokazać jak duży jest opór społeczny przeciw niewydarzonym pomysłom – wyjaśnia Józef Nowomiński, jeden z organizatorów akcji zbierania podpisów i zarazem przewodniczący Rady Dzielnicy Tatary. Do Ratusza zaniósł prawie 6,7 tys. Druga porcja dotarła tego samego dnia, to ponad 2,2 tys. podpisów. – To taka kropka nad „i” w naszym sprzeciwie.

Mieszkańcy od samego początku są przeciwni budowie elektrociepłowni na paliwo ze śmieci. Taka instalacja miałaby stanąć przy ul. Mełgiewskiej jako nowa część elektrociepłowni prowadzonej tu przez spółkę Megatem EC. Dziennie do pieca miałoby trafiać tu od 340 do 390 ton paliwa z rozdrobnionych odpadów dowożonego ciężarówkami przez ul. Mełgiewską i Tokarską. Takie transporty miałyby przyjeżdżać przeciętnie siedem razy na godzinę.

– Mamy dwa mocne argumenty przeciw tej inwestycji. Dotyczą one jej niezgodności z obowiązującym planem zagospodarowania terenu – mówi Nowomiński. – Po pierwsze plan mówi, że nowe inwestycje powinny być opalane paliwami niskoemisyjnymi, a nie odpadami. Tymczasem to nie jest spalarnia dla spalania, ale elektrociepłownia wykorzystująca odpady. Naszym zdaniem to naruszenie planu. A po drugie plan mówi, że uciążliwości powinny być ograniczone do terenu posesji, a przecież spaliny będą przenikały także na inne nieruchomości.

– Inwestycja jest zgodna z planem. Pierwszą rzeczą sprawdzaną w trakcie procedury jest zgodność z zapisami planu – stwierdza Wiesław Wojciechowski z Megatem EC. – Instalacja na paliwo RDF będzie instalacją niskoemisyjną, która emituje do atmosfery zdecydowanie mniej substancji, niż tradycyjne instalacje opalane węglem. Informacje te podawaliśmy także na spotkaniach z mieszkańcami.

Podpisy protestujących trafiły do Urzędu Miasta, bo to tutaj wydana ma być decyzja środowiskowa, o którą wnioskuje spółka Megatem EC. – Jeśli wpłynie wniosek o taką decyzję, to urząd ma obowiązek przeprowadzenia postępowania. W tym momencie czekamy na uzupełnienie raportu przez inwestora, który powinien uwzględnić opinie mieszkańców, sanepidu oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska – wyjaśnia Joanna Bobowska z Urzędu Miasta.

Bez pozytywnej decyzji środowiskowej spółka Megatem EC nie będzie mogła się starać o pozwolenie na budowę. Protestujący oczekują, że miasto wyda decyzję negatywną. – W przeciwnym razie będziemy szukać pomocy w sądzie – zapowiada Nowomiński.

Komentarze 34

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 22 sierpnia 2015 o 19:13
0

oj biedaku biedaku na tych osiedlach nie ma pieców, widać że nie masz żadnego pojęcia

Avatar
Gość / 18 sierpnia 2015 o 23:38
0
Czegoś nie rozumiem.... Megatem, Tergopower. I kto jeszcze? Megatem znam, przeszukałem internet i doszukałem się, że Tergopower to ściema. Podają w komunikatach, że mają doświadczenie w 70 projektach biomasowych w Europie. Jak to mozliwe? Jestem inżynierem-energetykiem z Lublina pracującym od 30 lat w Niemczech i wiem, że takich instalacji biomasowych w Europie jest kilkanaście i na pewno nie mają związku z jakąś enigmatyczną spółką Tergopower tylko z dużymi jak już koncernami jak E-on czy EDF. Znam naprawdę branżę OZE na świecie i nie spotkałem się nigdy ze spółką Tergopower działającą w OZE. Coś tu śmierdzi...I Tergopower i Megatem!
Czegoś nie rozumiem.... Megatem, Tergopower. I kto jeszcze? Megatem znam, przeszukałem internet i doszukałem się, że Tergopower to ściema. Podają w komunikatach, że mają doświadczenie w 70 projektach biomasowych w Europie. Jak to mozliwe? Jestem inżynierem-energetykiem z Lublina pracującym od 30 lat w Niemczech i wiem, że takich instalacji biomasowych w Europie jest kilkanaście i na pewno nie mają związku z jakąś enigmatyczną spółką Tergopower tylko z dużymi jak już koncernami jak E-on czy EDF. Znam naprawdę branżę OZE na świecie i nie spotk... rozwiń
Avatar
Anna / 18 sierpnia 2015 o 22:52
0

Podpisy były zbierane w całej dzielnicy kalinowszczyzna bo sama w tym zbieraniu uczestniczyłam.Jeśli pan Żuk zatruje życie mieszkańcom Lublina których ma w nosie bo przecież mieszka w Świdniku to na pewno nie dostanie poparcia w następnych wyborach od 8 dzielnic miasta. Przed I i II wojną przemysł budowano na granicy miasta lub poza nim.Natomiast za komuny budowano go gdzie popadnie bez ładu i składu budując osiedla pod fabrykami nie licząc się z ludzkim zdrowiem.Skoro przemysł w Lublinie upadł to poprzemysłowe tereny powinny ulec zmianie zagospodarowania przestrzennego a nowe zakłady powinno się budować na granicy miasta lub poza nim tak jak to robiono przed wojnami w XX wieku

Podpisy były zbierane w całej dzielnicy kalinowszczyzna bo sama w tym zbieraniu uczestniczyłam.Jeśli pan Żuk zatruje życie mieszkańcom Lublina których ma w nosie bo przecież mieszka w Świdniku to na pewno nie dostanie poparcia w następnych wyborach od 8 dzielnic miasta. Przed I i II wojną przemysł budowano na granicy miasta lub poza nim.Natomiast za komuny budowano go gdzie popadnie bez ładu i składu budując osiedla pod fabrykami nie licząc się z ludzkim zdrowiem.Skoro przemysł w Lublinie upadł to poprzemysłowe tereny powinny ulec zmianie... rozwiń

Avatar
Gość / 18 sierpnia 2015 o 19:52
0
Nie, to nie chodzi o Tergo Power, a o Megatem. Tergo Power ubiega się o zgodę na budowę elektrowni na biomasę, czyli drugiej inwestycji. Inaczej mówiąc Megatem chce mieć spalarnie odpadów, a Tergo Power spalarnię biomasy. Obie firmy te spalarnie chcą mieć na terenie dawnego FSC. Panie/Pani Iglooo, Kalinowszczyzna, czy Tatary, Bronowice to także osiedla mieszkaniowe, więc nie wiem o co ci chodzi. Skoro wyraziło i wyraża się zgodę na budowę ciągle nowych bloków, tzn., że trzeba zmienić plan zagospodarowania przestrzennego i oddzielić zielenią, ścieżkami rowerowymi, placami zabaw, itp. od strefy ekonomicznej, a spalarnie budować tam, gdzie są one opłacalne i mają sens. Przywożenie spoza województwa czy nawet kraju biomasy, odpadów nie przyniesie miastu żadnych korzyści, a tylko sprawi, że stanie się ono kloaką.
Nie, to nie chodzi o Tergo Power, a o Megatem. Tergo Power ubiega się o zgodę na budowę elektrowni na biomasę, czyli drugiej inwestycji. Inaczej mówiąc Megatem chce mieć spalarnie odpadów, a Tergo Power spalarnię biomasy. Obie firmy te spalarnie chcą mieć na terenie dawnego FSC. Panie/Pani Iglooo, Kalinowszczyzna, czy Tatary, Bronowice to także osiedla mieszkaniowe, więc nie wiem o co ci chodzi. Skoro wyraziło i wyraża się zgodę na budowę ciągle nowych bloków, tzn., że trzeba zmienić plan zagospodarowania przestrzennego i oddzielić zielenią,... rozwiń
Avatar
igloooooooooo / 18 sierpnia 2015 o 16:46
0

no trudno żeby taką inwestycję przeprowadzać w dzielnicy mieszkaniowej ............... są dzielnice-sypialnie, są dzielnice przemysłowe i każdy może sobie wybrać w której chce mieszkać

Avatar
Anka / 18 sierpnia 2015 o 15:42
0

Czy to jest zapowiadana inwestycja norweskiej spółki Tergopower? Ile tych elektrociepłowni w Lublinie ma jeszcze powstać??? Czy to nie chodzi o to by nas zatruć? Rzadkością jest, że takie obiekty buduje się w miastach. Wiedeń może jest akturat tu wyjątkiem. Będę wdzięczna za wyjaśnienia. Anka

Avatar
anka / 18 sierpnia 2015 o 15:27
0

Megatem aktualnie prowadzi elekrociepłownię i co??? I smród, czarny dym nie raz unoszą się nad miastem. Dlaczego? Bo albo w ogóle nie stosują odpowiednich filtrów, albo są one przestarzałe, zanieczyszczone, itd. Skoro zatem Megatem dzisiaj nie jest w stanie niczego zagwarantować, to co zagwarantuje przy spalarni odpadów? W około jest wiele osiedli mieszkaniowych, kilka dzielnic i to one poniosą tego największe konsekwencje. To my wszyscy poniesiemy konsekwencje hałasu i niszczenia przez tiry dróg. Najwyższy czas, aby mieszkańcy Lublina poczuli się nimi, a nie tylko swoich zagród (dzielnic/osiedli), bo mieszkacie w mieście i to na nim powinno wam zależeć. Jaki normalny człowiek chce mieć pod oknem spalarnie odpadów, czy biomasy? Lublin to jedno z najbardziej zasmrodzonych miast, a teraz w ostatnim czasie to już przeszedł w smrodzie sam siebie (bajki o płonącej Ukrainie włóżcie sobie między książki). Jednym z największych smrodzicieli jest Megatem. I co wg was raptem stanie się przykładem ekologii i czystego powietrza? Ludzie tu chodzi tylko o kasę. Ich kasę, bo wy będziecie jeszcze więcej płacić za ciepło.

Megatem aktualnie prowadzi elekrociepłownię i co??? I smród, czarny dym nie raz unoszą się nad miastem. Dlaczego? Bo albo w ogóle nie stosują odpowiednich filtrów, albo są one przestarzałe, zanieczyszczone, itd. Skoro zatem Megatem dzisiaj nie jest w stanie niczego zagwarantować, to co zagwarantuje przy spalarni odpadów? W około jest wiele osiedli mieszkaniowych, kilka dzielnic i to one poniosą tego największe konsekwencje. To my wszyscy poniesiemy konsekwencje hałasu i niszczenia przez tiry dróg. Najwyższy czas, aby mieszkańcy Lublina po... rozwiń

Avatar
Gość / 18 sierpnia 2015 o 15:17
0
Większość z protestujących to mieszkańcy osiedli mieszkaniowych, więc pieców nie mają. A ilu z tych zwolenników dokładanie zapoznało się z raportami Megatemu i jest w stanie zagwarantować, że będzie tak wspaniale jak Megatem usiłuje w nas wmówić?
Avatar
Gość / 18 sierpnia 2015 o 14:31
0
Ciekawe ile z tych osób co protestują pali śmieci w swoich piecach...
Avatar
Gość / 18 sierpnia 2015 o 14:09
0
Te osoby ,które tak pragną spalarni w Lublinie zapraszam do Chełma.Ona już tu działa.Przywoża te smieci nawet z niemiec,z calej Polski.Kilkadziesąt tirów dziennie.SETKI TON. Dlaczego niemcy nie palą u siebie tego tylko przywożą do Chełma tyle kilometrów?Przecież to kosztuje. Kiedyś nie było takiego zapylenia w powietrzu,chociarż bylo wiecej zakladów i kominów.Teraz jest mniej zakładów a powietrze czasami jet tak śmierdzące i duszące że nie da się otworzyć okna.Ostatnio z 15 na 16 sierpnia gdzie dwa dni świąt bylo w kupie,byl taki smród nie do wytrzymania.Łzy z oczu leciały.Władze oczywiście twierdzą że biedni ludzie spalają śmieci w swoich piecach(sierpień). Służby odpowiedzialne za to NIE ISTNIEJĄ LUB NIE CHCĄ ZAUWARZYĆ PROBLEMU!!!.Problem zrzuca się na niby stare kotłownie,no ale one spalają tylko w zimie a smrod jest cały rok może nie codziennie ale czesto.Te osoby które chcą takiej spalarni niech pomieszkają koło niej i dopiero niech się wypowiedzą bo samo miejsce pracy nie ma oznaczać że mam oddychać smrodem i trucizną.Takie spalarnie powinny być budowane ale na terenach nie zamieszkanych.Pan - Budżet- zastanawiam się ile czasu wytrzymał by z otwartym oknem?Nie wspominając rożnych chorób alergicznych.Proszę zastanowić się drugi raz i dopiero się wypowiadać.
Te osoby ,które tak pragną spalarni w Lublinie zapraszam do Chełma.Ona już tu działa.Przywoża te smieci nawet z niemiec,z calej Polski.Kilkadziesąt tirów dziennie.SETKI TON. Dlaczego niemcy nie palą u siebie tego tylko przywożą do Chełma tyle kilometrów?Przecież to kosztuje. Kiedyś nie było takiego zapylenia w powietrzu,chociarż bylo wiecej zakladów i kominów.Teraz jest mniej zakładów a powietrze czasami jet tak śmierdzące i duszące że nie da się otworzyć okna.Ostatnio z 15 na 16 sierpnia gdzie dwa dni świąt bylo w kupie,byl taki smród nie d... rozwiń
Avatar
Gość / 22 sierpnia 2015 o 19:13
0

oj biedaku biedaku na tych osiedlach nie ma pieców, widać że nie masz żadnego pojęcia

Avatar
Gość / 18 sierpnia 2015 o 23:38
0
Czegoś nie rozumiem.... Megatem, Tergopower. I kto jeszcze? Megatem znam, przeszukałem internet i doszukałem się, że Tergopower to ściema. Podają w komunikatach, że mają doświadczenie w 70 projektach biomasowych w Europie. Jak to mozliwe? Jestem inżynierem-energetykiem z Lublina pracującym od 30 lat w Niemczech i wiem, że takich instalacji biomasowych w Europie jest kilkanaście i na pewno nie mają związku z jakąś enigmatyczną spółką Tergopower tylko z dużymi jak już koncernami jak E-on czy EDF. Znam naprawdę branżę OZE na świecie i nie spotkałem się nigdy ze spółką Tergopower działającą w OZE. Coś tu śmierdzi...I Tergopower i Megatem!
Czegoś nie rozumiem.... Megatem, Tergopower. I kto jeszcze? Megatem znam, przeszukałem internet i doszukałem się, że Tergopower to ściema. Podają w komunikatach, że mają doświadczenie w 70 projektach biomasowych w Europie. Jak to mozliwe? Jestem inżynierem-energetykiem z Lublina pracującym od 30 lat w Niemczech i wiem, że takich instalacji biomasowych w Europie jest kilkanaście i na pewno nie mają związku z jakąś enigmatyczną spółką Tergopower tylko z dużymi jak już koncernami jak E-on czy EDF. Znam naprawdę branżę OZE na świecie i nie spotk... rozwiń
Avatar
Anna / 18 sierpnia 2015 o 22:52
0

Podpisy były zbierane w całej dzielnicy kalinowszczyzna bo sama w tym zbieraniu uczestniczyłam.Jeśli pan Żuk zatruje życie mieszkańcom Lublina których ma w nosie bo przecież mieszka w Świdniku to na pewno nie dostanie poparcia w następnych wyborach od 8 dzielnic miasta. Przed I i II wojną przemysł budowano na granicy miasta lub poza nim.Natomiast za komuny budowano go gdzie popadnie bez ładu i składu budując osiedla pod fabrykami nie licząc się z ludzkim zdrowiem.Skoro przemysł w Lublinie upadł to poprzemysłowe tereny powinny ulec zmianie zagospodarowania przestrzennego a nowe zakłady powinno się budować na granicy miasta lub poza nim tak jak to robiono przed wojnami w XX wieku

Podpisy były zbierane w całej dzielnicy kalinowszczyzna bo sama w tym zbieraniu uczestniczyłam.Jeśli pan Żuk zatruje życie mieszkańcom Lublina których ma w nosie bo przecież mieszka w Świdniku to na pewno nie dostanie poparcia w następnych wyborach od 8 dzielnic miasta. Przed I i II wojną przemysł budowano na granicy miasta lub poza nim.Natomiast za komuny budowano go gdzie popadnie bez ładu i składu budując osiedla pod fabrykami nie licząc się z ludzkim zdrowiem.Skoro przemysł w Lublinie upadł to poprzemysłowe tereny powinny ulec zmianie... rozwiń

Avatar
Gość / 18 sierpnia 2015 o 19:52
0
Nie, to nie chodzi o Tergo Power, a o Megatem. Tergo Power ubiega się o zgodę na budowę elektrowni na biomasę, czyli drugiej inwestycji. Inaczej mówiąc Megatem chce mieć spalarnie odpadów, a Tergo Power spalarnię biomasy. Obie firmy te spalarnie chcą mieć na terenie dawnego FSC. Panie/Pani Iglooo, Kalinowszczyzna, czy Tatary, Bronowice to także osiedla mieszkaniowe, więc nie wiem o co ci chodzi. Skoro wyraziło i wyraża się zgodę na budowę ciągle nowych bloków, tzn., że trzeba zmienić plan zagospodarowania przestrzennego i oddzielić zielenią, ścieżkami rowerowymi, placami zabaw, itp. od strefy ekonomicznej, a spalarnie budować tam, gdzie są one opłacalne i mają sens. Przywożenie spoza województwa czy nawet kraju biomasy, odpadów nie przyniesie miastu żadnych korzyści, a tylko sprawi, że stanie się ono kloaką.
Nie, to nie chodzi o Tergo Power, a o Megatem. Tergo Power ubiega się o zgodę na budowę elektrowni na biomasę, czyli drugiej inwestycji. Inaczej mówiąc Megatem chce mieć spalarnie odpadów, a Tergo Power spalarnię biomasy. Obie firmy te spalarnie chcą mieć na terenie dawnego FSC. Panie/Pani Iglooo, Kalinowszczyzna, czy Tatary, Bronowice to także osiedla mieszkaniowe, więc nie wiem o co ci chodzi. Skoro wyraziło i wyraża się zgodę na budowę ciągle nowych bloków, tzn., że trzeba zmienić plan zagospodarowania przestrzennego i oddzielić zielenią,... rozwiń
Avatar
igloooooooooo / 18 sierpnia 2015 o 16:46
0

no trudno żeby taką inwestycję przeprowadzać w dzielnicy mieszkaniowej ............... są dzielnice-sypialnie, są dzielnice przemysłowe i każdy może sobie wybrać w której chce mieszkać

Avatar
Anka / 18 sierpnia 2015 o 15:42
0

Czy to jest zapowiadana inwestycja norweskiej spółki Tergopower? Ile tych elektrociepłowni w Lublinie ma jeszcze powstać??? Czy to nie chodzi o to by nas zatruć? Rzadkością jest, że takie obiekty buduje się w miastach. Wiedeń może jest akturat tu wyjątkiem. Będę wdzięczna za wyjaśnienia. Anka

Avatar
anka / 18 sierpnia 2015 o 15:27
0

Megatem aktualnie prowadzi elekrociepłownię i co??? I smród, czarny dym nie raz unoszą się nad miastem. Dlaczego? Bo albo w ogóle nie stosują odpowiednich filtrów, albo są one przestarzałe, zanieczyszczone, itd. Skoro zatem Megatem dzisiaj nie jest w stanie niczego zagwarantować, to co zagwarantuje przy spalarni odpadów? W około jest wiele osiedli mieszkaniowych, kilka dzielnic i to one poniosą tego największe konsekwencje. To my wszyscy poniesiemy konsekwencje hałasu i niszczenia przez tiry dróg. Najwyższy czas, aby mieszkańcy Lublina poczuli się nimi, a nie tylko swoich zagród (dzielnic/osiedli), bo mieszkacie w mieście i to na nim powinno wam zależeć. Jaki normalny człowiek chce mieć pod oknem spalarnie odpadów, czy biomasy? Lublin to jedno z najbardziej zasmrodzonych miast, a teraz w ostatnim czasie to już przeszedł w smrodzie sam siebie (bajki o płonącej Ukrainie włóżcie sobie między książki). Jednym z największych smrodzicieli jest Megatem. I co wg was raptem stanie się przykładem ekologii i czystego powietrza? Ludzie tu chodzi tylko o kasę. Ich kasę, bo wy będziecie jeszcze więcej płacić za ciepło.

Megatem aktualnie prowadzi elekrociepłownię i co??? I smród, czarny dym nie raz unoszą się nad miastem. Dlaczego? Bo albo w ogóle nie stosują odpowiednich filtrów, albo są one przestarzałe, zanieczyszczone, itd. Skoro zatem Megatem dzisiaj nie jest w stanie niczego zagwarantować, to co zagwarantuje przy spalarni odpadów? W około jest wiele osiedli mieszkaniowych, kilka dzielnic i to one poniosą tego największe konsekwencje. To my wszyscy poniesiemy konsekwencje hałasu i niszczenia przez tiry dróg. Najwyższy czas, aby mieszkańcy Lublina po... rozwiń

Avatar
Gość / 18 sierpnia 2015 o 15:17
0
Większość z protestujących to mieszkańcy osiedli mieszkaniowych, więc pieców nie mają. A ilu z tych zwolenników dokładanie zapoznało się z raportami Megatemu i jest w stanie zagwarantować, że będzie tak wspaniale jak Megatem usiłuje w nas wmówić?
Avatar
Gość / 18 sierpnia 2015 o 14:31
0
Ciekawe ile z tych osób co protestują pali śmieci w swoich piecach...
Avatar
Gość / 18 sierpnia 2015 o 14:09
0
Te osoby ,które tak pragną spalarni w Lublinie zapraszam do Chełma.Ona już tu działa.Przywoża te smieci nawet z niemiec,z calej Polski.Kilkadziesąt tirów dziennie.SETKI TON. Dlaczego niemcy nie palą u siebie tego tylko przywożą do Chełma tyle kilometrów?Przecież to kosztuje. Kiedyś nie było takiego zapylenia w powietrzu,chociarż bylo wiecej zakladów i kominów.Teraz jest mniej zakładów a powietrze czasami jet tak śmierdzące i duszące że nie da się otworzyć okna.Ostatnio z 15 na 16 sierpnia gdzie dwa dni świąt bylo w kupie,byl taki smród nie do wytrzymania.Łzy z oczu leciały.Władze oczywiście twierdzą że biedni ludzie spalają śmieci w swoich piecach(sierpień). Służby odpowiedzialne za to NIE ISTNIEJĄ LUB NIE CHCĄ ZAUWARZYĆ PROBLEMU!!!.Problem zrzuca się na niby stare kotłownie,no ale one spalają tylko w zimie a smrod jest cały rok może nie codziennie ale czesto.Te osoby które chcą takiej spalarni niech pomieszkają koło niej i dopiero niech się wypowiedzą bo samo miejsce pracy nie ma oznaczać że mam oddychać smrodem i trucizną.Takie spalarnie powinny być budowane ale na terenach nie zamieszkanych.Pan - Budżet- zastanawiam się ile czasu wytrzymał by z otwartym oknem?Nie wspominając rożnych chorób alergicznych.Proszę zastanowić się drugi raz i dopiero się wypowiadać.
Te osoby ,które tak pragną spalarni w Lublinie zapraszam do Chełma.Ona już tu działa.Przywoża te smieci nawet z niemiec,z calej Polski.Kilkadziesąt tirów dziennie.SETKI TON. Dlaczego niemcy nie palą u siebie tego tylko przywożą do Chełma tyle kilometrów?Przecież to kosztuje. Kiedyś nie było takiego zapylenia w powietrzu,chociarż bylo wiecej zakladów i kominów.Teraz jest mniej zakładów a powietrze czasami jet tak śmierdzące i duszące że nie da się otworzyć okna.Ostatnio z 15 na 16 sierpnia gdzie dwa dni świąt bylo w kupie,byl taki smród nie d... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 34

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wojewoda Przemysław Czarnek kandydatem PiS na senatora

Wojewoda Przemysław Czarnek kandydatem PiS na senatora 0 0

Przemysław Czarnek będzie kandydatem Prawa i Sprawiedliwości do Senatu. Kandydaturę musi jeszcze zatwierdzić partyjna centrala.

Total War: Three Kingdoms. Eight Princes: Walka o władzę (wideo)
film

Total War: Three Kingdoms. Eight Princes: Walka o władzę (wideo) 0 0

Kto walczy? Ośmiu książąt dynastii Jin. Kiedy? Premiera dodatku Total War: Three Kingdoms. Eight Princes została zaplanowana na 8 sierpnia.

W wypadku zginął znany muzyk. 19-letni sprawca skazany na więzienie

W wypadku zginął znany muzyk. 19-letni sprawca skazany na więzienie 1 0

45-latek nie przeżył wypadku, a jego 36-letnia znajoma została ciężko ranna. Sprawca tragicznego wypadku miał prawo jazdy od dwóch miesięcy, a w organizmie 0,6 promila alkoholu. Sąd Okręgowy w Zamościu utrzymał w mocy zaskarżony wyrok, a to oznacza, że 19-letni Adrian K. spędzi za kratkami 6 lat. Sąd dożywotnio pozbawił go prawa jazdy.

GreedFall: Podróż na tajemniczą wyspę (wideo)
film

GreedFall: Podróż na tajemniczą wyspę (wideo) 0 0

Oprócz wyspy w grze GreedFall najważniejsze mają być nasze wybory. Ale nie zabraknie ani walki, ani stworów.

Pierwszy test mistrzyń. Już bez Emilii Zdunek

Pierwszy test mistrzyń. Już bez Emilii Zdunek 0 0

W środę Górnik Łęczna rozegra pierwszy sparing w tym sezonie. Nie zagra w nim Emilia Zdunek, która już oficjalnie przenosi się do hiszpańskiej Sevilli

Aleksandra Włodarczyk potrzebuje pomocy. "Diagnoza to był ogromny szok"

Aleksandra Włodarczyk potrzebuje pomocy. "Diagnoza to był ogromny szok" 15 1

Aleksandra Włodarczyk z Międzyrzeca Podlaskiego od trzech lat choruje na ziarnicę złośliwą. To rodzaj nowotworu. Szansą dla niej jest lek, którego miesięczna dawka kosztuje 30 tys. zł.

Daniel Staniszewski bez medalu na mistrzostwach Europy U-23

Daniel Staniszewski bez medalu na mistrzostwach Europy U-23 0 0

Impreza odbywała się w belgijskiej miejscowości Gent. Staniszewski wystartował w dwóch konkurencjach. Najpierw rywalizował w drużynowym wyścigu na dochodzenie. Oprócz zawodnika KS Pogoń Puławy w skład reprezentacji Polski weszli Damian Sławek, Bartosz Rudyk i Filip Prokopyszyn.

Dworca jeszcze nie ma, a już doceniony. Projekt w finale World Building of the Year
galeria

Dworca jeszcze nie ma, a już doceniony. Projekt w finale World Building of the Year 101 81

Do prestiżowej nagrody nominowany został projekt nowego dworca autobusowego stworzony na zamówienie władz Lublina przez warszawską pracownię Tremend. Jej praca jest w finale wyścigu po nagrodę World Building of the Year, a prezentacja przed jurorami planowana jest na grudzień

Kierowcy poniżej 25. roku życia są najbardziej niebezpieczni na drogach

Kierowcy poniżej 25. roku życia są najbardziej niebezpieczni na drogach 0 6

Kierowcy poniżej 25. roku życia to najbardziej niebezpieczni kierowcy. Kierowcy w wieku 18-24 lata, według statystyki, powodują najwięcej w wypadków w przeliczeniu na 10 tysięcy osób.

Wystawa "Dzieła utracone" w Galerii WOK
19 lipca 2019, 18:00

Wystawa "Dzieła utracone" w Galerii WOK 0 0

Wojewódzki Ośrodek Kultury w Lublinie zaprasza na wystawę "Dzieła utracone - Z przeszłości w przyszłość poprzez teraźniejszość". Otwarcie ekspozycji będzie miało miejsce 19 lipca o godz. 18 w Galerii WOK (ul. Dolna Panny Marii 3).

Azoty Puławy poznały potencjalnych rywali w drugiej rundzie Pucharu EHF

Azoty Puławy poznały potencjalnych rywali w drugiej rundzie Pucharu EHF 0 1

Będzie nim lepszy z pary: Handball Esch z Luksemburga i B.S.B. Batumi z Gruzji. Gospodarzem pierwszego spotkania będą puławianie. Przeciwnika zna też drugi z polskich zespołów Górnik Zabrze

Nowy hybrydowy Ford Puma. Crossover z funkcjonalnym wnętrzem
galeria

Nowy hybrydowy Ford Puma. Crossover z funkcjonalnym wnętrzem 0 3

Puma - to nowa kompaktowa propozycja Forda w segmencie crossoverów. Znakiem wyróżniającym jest nowy, 48-woltowy, miękki hybrydowy układ napędowy. W tym wcieleniu puma będzie samochodem rodzinnym.

Szpital wojewódzki w Chełmie ma dyrektora

Szpital wojewódzki w Chełmie ma dyrektora 0 9

Kamila Ćwik została szefową szpitala wojewódzkiego w Chełmie. Od połowy kwietnia kierowała placówką jako pełniąca obowiązki dyrektora.

Mimo protestów radni podwyższyli czesne za żłobek. Wojewoda uchylił ich uchwałę

Mimo protestów radni podwyższyli czesne za żłobek. Wojewoda uchylił ich uchwałę 5 5

Najprawdopodobniej w poniedziałek Rada Gminy Niemce (powiat lubelski) zdecyduje o dalszych krokach w sprawie podwyżki czesnego w żłobku gminnym. Wojewoda stwierdził, że podjęta uchwała w tej sprawie jest niezgodna z prawem.

Matthijs De Ligt zagra w Juventusie (wideo)
film

Matthijs De Ligt zagra w Juventusie (wideo) 0 3

Barcelona przegrała walkę o Matthijsa De Ligta. Holender zagra w Juventusie. Według „Mundo Deportivo” kwota transferu wyniesie 70 mln euro. Reprezentujący interesy piłkarza Mino Raiola twierdzi, że 20-letni obrońca będzie zarabiał 10 mln euro netto za sezon.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.