Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

1 marca 2015 r.
21:30
Edytuj ten wpis

Gwałtownie maleje liczba szczepionych dzieci w woj. lubelskim

3 35 A A

Coraz więcej rodziców odmawia obowiązkowych szczepień dzieci. Jeszcze w 2013 r. w województwie lubelskim przeciwko odrze, śwince i różyczce zaszczepiono 97 proc. maluchów, a w ubiegłym roku tylko 79 proc.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Rodzice wyrządzają w ten sposób ogromną krzywdę. W przypadku małych dzieci konsekwencje zachorowania na odrę mogą być bardzo poważne: z zapaleniem płuc i zapaleniem mózgu włącznie - podkreśla prof. Andrzej Zieliński z Państwowego Zakładu Higieny. - Dużo osób wierzy w negatywne konsekwencje szczepień, o których piszą np. w Internecie przedstawiciele ruchów antyszczepionkowych. A to zwykłe bzdury, które nie mają naukowego potwierdzenia. Dlatego bardzo ważna jest tu rola lekarzy rodzinnych, którzy powinni edukować, a nie zawsze to robią.

Wobec rodziców, którzy uchylają się od obowiązkowych szczepień ochronnych, inspekcja sanitarna prowadzi postępowanie egzekucyjne. - W pierwszej kolejności prowadzimy akcję edukacyjną, uświadamiamy, jak ważne są szczepienia. Jeśli to nie skutkuje, nakładamy grzywnę w wysokości 300-500 zł na każdego rodzica - mówi Bożena Kess, kierownik działu epidemiologii w Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie. - Jeśli sprawy nie da się załatwić polubownie, to trafia do sądu. W tym momencie mamy dwa takie przypadki. W przygotowaniu są kolejne.
Objawy zachorowania na odrę to wysoka gorączka, suchy męczący kaszel, wysypka na skórze całego ciała oraz przekrwione oczy. Osoby, które nie są odporne, mogą zakazić się podczas wyjazdu za granicę np. do Niemiec, gdzie ostatnio rośnie liczba zachorowań. W Berlinie chorych jest 600 osób. To tam zaraziła się dziewczynka, która trafiła w ubiegłym tygodniu do wrocławskiego szpitala.

- Na zachorowanie są narażone nie tylko dzieci. W przypadku odry chodzi przede wszystkim o młodzież w wieku 16-17 lat i osoby do około 30. roku życia. Starsze pokolenia mają odporność naturalną - mówi prof. Zieliński. - Jeśli liczba niezaszczepionych osób będzie rosła, zapomniane choroby, np. odra czy krztusiec, będą wracać.

Według danych Państwowego Zakładu Higieny, w ubiegłym roku w Polsce było 110 przypadków zachorowań na odrę, a do ubiegłego wtorku zostały zgłoszone 4.

Obowiązkowe szczepienia

Obecnie w Polsce bezpłatne i obowiązkowe są szczepienia przeciwko gruźlicy, wirusowemu zapaleniu wątroby typu B (WZW B), błonicy, tężcowi, polio (choroba Heinego-Medina), Haemophilus influenzae typu B (Hib), krztuścowi, różyczce i śwince.

Komentarze 35

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 2 marca 2015 o 15:38
0

skoro ty znasz takie tytuły to znaczy ze sam je ogladasz,i nie obrazaj ludzi, ja nie bede sie znizac do twojego poziomu, napisane jest ze i inne choroby, nie wnosisz nic do tematu to sie nie odzywaj, zaszczep sie od głupoty choć chyba juz nic nie pomoze ;-)

Odra to choroba przenoszona drogą kropelkową a nie choroba brudnych rąk imbecylko. Za dużo oglądasz Youtuba i teorii spiskowych oraz M jak Miłość. Zacznij więcej czytać... literatury fachowej a nie Harlekinów :D  - i właśnie tacy ludzie tworzą pseudoteorie.

rozwiń
Avatar
Darwin / 2 marca 2015 o 15:24
0
dokładnie choroby typu odra występują od dawien dawna, różnica taka ze kiedys ludzie nie mieli dostępu do wody czystej wody, kto wtedy mył ręce po tzw "potrzebie" po prostu tymi samymi rekami jadł obiad i chyba nie będe pisać co dalej sie działo z tymi bakteriami, zarazkami. Polecam poczytać, obejrzeć wypowiedzi dr Majewskiej, dr Jaśkowskiego. Szczepionki to wielki biznes, firmy farmaceutyczne mają z tego grubą kasę wiec nikt nie bedzie się przyznawał że powdują m.in cieżkie powikłania poszczepienne. a najlepiej szczepic takie małe bezbronne dzieci, bo w razie co zgoni sie na to że to "choroba genetyczna", przecież ciezko wykryc u tak małego dziecko co sie stało, jak sie rozwijało normalnie a tu nagle zaczynają sie jakies problemy, dziecko nie rozwija sie, do roku mało mówi, to jak po roku nie bedzie mówiło wiecej, nie bedzie lepiej sie rozwijało to można pomyśleć sobie "każde dziecko rozwija sie inaczej", pewnie z czasem zacznie mówić itd, gorzej jak nie, Jak juz to powinno sie szczepić po 3 roku życia kiedy po pierwsze jest juz rozwinięty uklad immunologiczny, no ale wtedy jak na gołej rece widac by było że dziecko po szczepieniu stało sie np autystyczne, wiec no nie nikt na to nie pozwoli, najlepiej bombardować takie małe, bo wtedy najtrudniej powiązać fakty, 
Myślicie ze na raka też nie wynaleziono jeszcze leku, no tak bo przecież jakby tak było to by powiedzieli, to by swiat wiedział, no a co by sie stało z tym całym biznesem, z chemii jest tyle kasy przecież, już dawno wynaleziono skuteczna walkę z rakiem, ale po pierwsze trzeba zmniejszyc trochę populacji, po drugie kasa jest zbyt dobra z tego zeby rezygnować z takiego interesu. 

Odra to choroba przenoszona drogą kropelkową a nie choroba brudnych rąk imbecylko. Za dużo oglądasz Youtuba i teorii spiskowych oraz M jak Miłość. Zacznij więcej czytać... literatury fachowej a nie Harlekinów :D  - i właśnie tacy ludzie tworzą pseudoteorie.

horoba przenoszona drogą kropelkową a nie choroba brudnych rąk imbecylko. Za dużo oglądasz Youtuba i teorii spiskowych oraz M jak Miłość. Zacznij więcej czytać... literatury fachowej a nie Harlekinów :D  - i właśnie tacy ludzie tworzą pseudoteorie.

rozwiń
Avatar
elena / 2 marca 2015 o 15:13
0
dokładnie choroby typu odra występują od dawien dawna, różnica taka ze kiedys ludzie nie mieli dostępu do wody czystej wody, kto wtedy mył ręce po tzw "potrzebie" po prostu tymi samymi rekami jadł obiad i chyba nie będe pisać co dalej sie działo z tymi bakteriami, zarazkami. Polecam poczytać, obejrzeć wypowiedzi dr Majewskiej, dr Jaśkowskiego. Szczepionki to wielki biznes, firmy farmaceutyczne mają z tego grubą kasę wiec nikt nie bedzie się przyznawał że powdują m.in cieżkie powikłania poszczepienne. a najlepiej szczepic takie małe bezbronne dzieci, bo w razie co zgoni sie na to że to "choroba genetyczna", przecież ciezko wykryc u tak małego dziecko co sie stało, jak sie rozwijało normalnie a tu nagle zaczynają sie jakies problemy, dziecko nie rozwija sie, do roku mało mówi, to jak po roku nie bedzie mówiło wiecej, nie bedzie lepiej sie rozwijało to można pomyśleć sobie "każde dziecko rozwija sie inaczej", pewnie z czasem zacznie mówić itd, gorzej jak nie, Jak juz to powinno sie szczepić po 3 roku życia kiedy po pierwsze jest juz rozwinięty uklad immunologiczny, no ale wtedy jak na gołej rece widac by było że dziecko po szczepieniu stało sie np autystyczne, wiec no nie nikt na to nie pozwoli, najlepiej bombardować takie małe, bo wtedy najtrudniej powiązać fakty, 
Myślicie ze na raka też nie wynaleziono jeszcze leku, no tak bo przecież jakby tak było to by powiedzieli, to by swiat wiedział, no a co by sie stało z tym całym biznesem, z chemii jest tyle kasy przecież, już dawno wynaleziono skuteczna walkę z rakiem, ale po pierwsze trzeba zmniejszyc trochę populacji, po drugie kasa jest zbyt dobra z tego zeby rezygnować z takiego interesu. 
dokładnie choroby typu odra występują od dawien dawna, różnica taka ze kiedys ludzie nie mieli dostępu do wody czystej wody, kto wtedy mył ręce po tzw "potrzebie" po prostu tymi samymi rekami jadł obiad i chyba nie będe pisać co dalej sie działo z tymi bakteriami, zarazkami. Polecam poczytać, obejrzeć wypowiedzi dr Majewskiej, dr Jaśkowskiego. Szczepionki to wielki biznes, firmy farmaceutyczne mają z tego grubą kasę wiec nikt nie bedzie się przyznawał że powdują m.in cieżkie powikłania poszczepienne. a najlepiej szczepic takie małe bezb... rozwiń
Avatar
ptyś / 2 marca 2015 o 13:56
0

Kiedy

no jasne epidemia odry,  z tym ze odra panuje od lat i to żadna nowość ze teraz występuje, no ale nie ma jak propaganda, w każdej stacji tv teraz trąbią, wiekszosc rodziców poleci zaszczepic, niezła nagonka bo co mniej zysków ze sprzedaży szczepionek?! Każdy powinien miec prawo wyboru czy szczepi czy nie tak jak w innych krajach. Polecam dokładniej zapoznać sie ze skladem ów cudnych szczepionek, no własnie dlaczego ludzie choruja szczepieni? Szczepionka daje niby "ochrone " na 10 lat !!!      Ludzie zastanówcie sie skąd zdrowe od urodzenia dziecko nagle okazuje sie za ma raka, białaczke, te ciezkie alergie, astme i wiele innych chorów, to że szczepionki powodują autyzm juz dawno udowodniono!!! To jest tylko wileki biznes, zacieraja rece że w takiej polsce ludzie dodatkowo kupują tyle skojarzonych szczepionek - bomba chemiczna. Znam lekarkę która sama jest nieszczepiona i dziecko jej tez i jak zaczeła informować rodziców o skutkach ubocznych szczepień NOP to chcieli ja z pracy zwolnić !! wiec chyba warto przetrzeć oczy i przestać wierzyc że szczepionki to takie dobrodziejstwo. a jak dalej ktoś slepo wierzy że to tylko wymysł tych co nie szczepią to niech troche poczyta na ten temat

zgadzam się-sami onkolodzy dziecięcy przyznają,że takiej ilosci nowotworów to nigdy nie było-ciekawe skad się one wzięły???Jednocześnie nikt nie chce analizowac tabel w których wyraźny jest spadek zachorowań wraz ze wzrostem higieny. A np Odra-choroba spadała drastycznie gdy nie było wojen itd....

zgadzam się-sami onkolodzy dziecięcy przyznają,że takiej ilosci nowotworów to nigdy nie było-ciekawe skad się one wzięły???Jednocześnie nikt nie chce analizowac tabel w których wyraźny jest spadek zachorowań wraz ze wzrostem higieny. A np Odra-choroba spadała drastycznie gdy nie było wojen itd....

rozwiń
Avatar
elana / 2 marca 2015 o 12:42
0

no jasne epidemia odry,  z tym ze odra panuje od lat i to żadna nowość ze teraz występuje, no ale nie ma jak propaganda, w każdej stacji tv teraz trąbią, wiekszosc rodziców poleci zaszczepic, niezła nagonka bo co mniej zysków ze sprzedaży szczepionek?! Każdy powinien miec prawo wyboru czy szczepi czy nie tak jak w innych krajach. Polecam dokładniej zapoznać sie ze skladem ów cudnych szczepionek, no własnie dlaczego ludzie choruja szczepieni? Szczepionka daje niby "ochrone " na 10 lat !!!      Ludzie zastanówcie sie skąd zdrowe od urodzenia dziecko nagle okazuje sie za ma raka, białaczke, te ciezkie alergie, astme i wiele innych chorów, to że szczepionki powodują autyzm juz dawno udowodniono!!! To jest tylko wileki biznes, zacieraja rece że w takiej polsce ludzie dodatkowo kupują tyle skojarzonych szczepionek - bomba chemiczna. Znam lekarkę która sama jest nieszczepiona i dziecko jej tez i jak zaczeła informować rodziców o skutkach ubocznych szczepień NOP to chcieli ja z pracy zwolnić !! wiec chyba warto przetrzeć oczy i przestać wierzyc że szczepionki to takie dobrodziejstwo. a jak dalej ktoś slepo wierzy że to tylko wymysł tych co nie szczepią to niech troche poczyta na ten temat

no jasne epidemia odry,  z tym ze odra panuje od lat i to żadna nowość ze teraz występuje, no ale nie ma jak propaganda, w każdej stacji tv teraz trąbią, wiekszosc rodziców poleci zaszczepic, niezła nagonka bo co mniej zysków ze sprzedaży szczepionek?! Każdy powinien miec prawo wyboru czy szczepi czy nie tak jak w innych krajach. Polecam dokładniej zapoznać sie ze skladem ów cudnych szczepionek, no własnie dlaczego ludzie choruja szczepieni? Szczepionka daje niby "ochrone " na 10 lat !!!      Ludzie zastanówcie sie ską... rozwiń

Avatar
Gość / 2 marca 2015 o 11:29
0

Odry nie było????? To weź zobacz sobie tabelki PZH ile było zachorowań w zeszłym roku w tym samym okresie co w tym......

Szczepionka NIE JEST LEKARSTWEM. Szczepienie NIE UCHRONI całkiem i wszystkich przed zachorowaniem. Szczepionka pozwala organizmowi spotkać się z OSŁABIONYM czynnikiem (bakteriami, wirusami) które są w jej składzie i tym sposobem nauczyć się wytwarzać przeciwciała, które - później, w przypadku zarażenia już w pełni aktywnymi bakteriami czy ich mutacjami - zwalczą tą infekcję. Bo organizm, w chwili zarażenia - już wie, jak się bronić, nie musi się tego uczyć w trakcje trwania choroby szybko osłabiającej ten organizm, niszczącej jego mechanizmy obronne. Bakterie po prostu nie zdążą się namnożyć do ilości mogącej ten organizm zabić, bo bronicy się, już niejako "znający" te bakterie organizm będzie "szybszy" posiadając już cos w rodzaju "pamięci" o nich, pamięć o wzorcach przeciwciał specyficznych dla tych bakterii. Dzięki temu przebieg choroby będzie o wiele łagodniejszy, nie doprowadzający do takiego osłabienia organizmu, jego zdolności obronnych, że nie nastąpią powikłania, polegające głównie na tym, że dotychczas nieszkodliwe, bo niejako "trzymane na wodzy" inne bakterie będące w tym organizmie (bo zawsze są) "wyrwą" się spod kontroli osłabionego organizmu. Także szybkość zwalczania infekcji przeciwdziała uszkodzeniom narządów atakowanych przez ta infekcję. Dużo zamieszania w pojmowaniu roli i mechanizmów szczepienia wywołało pomieszanie pojęcia szczepionki a lekarstwa. To są różne rzeczy i odmienne mają mechanizmy działania. Lekarstwa (jak np. antybiotyki) bezpośrednio zwalczają bakterie, wirusy, szczepionka zas uczy, przygotowuje organizm do obrony przed nimi własnymi siłami. Bo nie na wszystkie rodzaje bakterii, wirusów są znane lekarstwa. Na część chorób zkaźnych, przeciwko którym szczepi sie dzieci - też nie są znane specyficznie dzialajace lekarstwa. Leczenie tych chorób polega TYLKO na wspomaganiu organizmu, ochranianiu go przed innymi infekcjami, na które podatny bedzie osłabiony chorobą zakaźną organizm. I tylko takie leczenie obecnie jest znane. Ale takie leczenie jest nie zawsze skuteczne, bo nie zwalcza bezpośrednich przyczyn choroby... i jej skutków, to potrafi uczynic jedynie układ obronny organizmu. O ile zdąży... a szczepienia w tym "zdążeniu" go wspomagają, bo już jest, dzięki nim - przygotowany. Cała sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana, ale bardzo ogólnie, bez wchodzenia w biochemię działania organizmu, specjalistycznym językiem opisywaną - tak wygląda...

Szczepionka NIE JEST LEKARSTWEM. Szczepienie NIE UCHRONI całkiem i wszystkich przed zachorowaniem. Szczepionka pozwala organizmowi spotkać się z OSŁABIONYM czynnikiem (bakteriami, wirusami) które są w jej składzie i tym sposobem nauczyć się wytwarzać przeciwciała, które - później, w przypadku zarażenia już w pełni aktywnymi bakteriami czy ich mutacjami - zwalczą tą infekcję. Bo organizm, w chwili zarażenia - już wie, jak się bronić, nie musi się tego uczyć w trakcje trwania choroby szybko osłabiającej ten organizm, niszczące... rozwiń

Avatar
Gość / 2 marca 2015 o 11:24
0

TOTALNE KRETYŃSTWO ta batalia przeciwko szczepieniom... czy rzeczywiście ci ludzie nie zdają sobie sprawy, jak BARDZO krzywdzą swoje dzieci? NAPRAWDĘ chcą powrotu Heinego-Mediny, krztuśca, odry, ospy, gruźlicy, szkarlatyny, świnki, różyczki i jeszcze paru innych chorób zakaźnych, które ZABIJAJĄ dzieci, zabijają dorosłych powikłaniami?
Przecież to, że, kiedy dorastali - tych chorób prawie nie było - zawdzięczamy TYLKO szczepieniom, swego czasu, OBOWIĄZKOWYM... To, że dzieci szczepione NIE UMIERAŁY chorując na nie zawdzięczamy tylko tej NABYTEJ szczepieniem odporności organizmu, pozwalającej mu zwalczyć łatwiej i szybciej... bo nie jest prawdą, że szczepienia zabezpieczają przed zachorowaniem. One przygotowują organizm do ich zwalczania TYLKO! One pozwalają organizmowi nie ulec pełnemu zarażeniu, pomagają zwalczyć je już na etapie utajonego rozwoju po zetknięciu się z bakteriami, nie dopuszczają do gwałtownego rozwoju choroby - bo zaszczepiony organizm już je zna, już wie, jak produkować przeciwciała, jak się bronić i to czyni, zanim rozwój chorby, namnażanie sie bakterii, wirusów stanie się groźne dla życia.
NIE JEST prawdą, że - skoro, jakiś czas liczba zachorowań była bardzo mała - te choroby ZNIKŁY. One są i zaatakują - bo znajdą łatwy łup w postaci NIEUODPORNIONYCH na nie dzieci.
I teraz te choroby wracają. Tworzą się ogniska zakażeń. Bo ludzie znowu stają się nieodporni na nie. Znowu łatwo się zarażają, znowu ciężko je przechodzą. Tylko patrzeć, jak śmiertelność wśród dzieci z powodu tych chorób wzrośnie. Bo nie na wszystkie z nich są niezawodne lekarstwa.
Koszmar. Głupota. Ciemnota.

TOTALNE KRETYŃSTWO ta batalia przeciwko szczepieniom... czy rzeczywiście ci ludzie nie zdają sobie sprawy, jak BARDZO krzywdzą swoje dzieci? NAPRAWDĘ chcą powrotu Heinego-Mediny, krztuśca, odry, ospy, gruźlicy, szkarlatyny, świnki, różyczki i jeszcze paru innych chorób zakaźnych, które ZABIJAJĄ dzieci, zabijają dorosłych powikłaniami?
Przecież to, że, kiedy dorastali - tych chorób prawie nie było - zawdzięczamy TYLKO szczepieniom, swego czasu, OBOWIĄZKOWYM... To, że dzieci szczepione NIE UMIERAŁY chorując na nie zawdzięczamy tylko tej... rozwiń

Avatar
Gość / 2 marca 2015 o 11:18
0

Starsi mają odporność naturalną-bo tylko przechorowanie ją daje. A szczepionki jeśli już działają to odporność dają na max 10 lat. Wiec każdy 30 letni rodzic szczepiony w dzieciństwie może zarazić swoje dziecko-nie wiem skąd nagonka na tych myślących nieszczepiacych-ale cóż-selekcja naturalna....... zostaną Ci co myślą.

Owszem, odporność "naturalną" mają ci, którzy przeżyli...

Pokolenie "dorosłych" dzisiaj jeszcze jest uodpornione, bo podlegało obowiązkowym szczepieniom.

Owszem, odporność "naturalną" mają ci, którzy przeżyli...

Pokolenie "dorosłych" dzisiaj jeszcze jest uodpornione, bo podlegało obowiązkowym szczepieniom.

rozwiń
Avatar
taaa / 2 marca 2015 o 11:10
0

Szczepionka jak KAŻDY lek może mieć działanie uboczne (przeczytaj instrukcję Apapu to zobaczysz jakie), każy ponosi ryzyko szczepienia. Korzyści natomiast są niewspółmiernie większe ponieważ to dzięki szczepionkom nie ma dziś czarnej ospy, nie było Odry (a przez ciemniaków wraca). "Ruchy" psedoznawców i "ekologów" rozsiewają wyssane z brudnego palca "badania" które są bzdurą i ty mówisz o nadużyciach? Kiedyś cywilizacja wyglądał inaczej nie było ludzi miliardy tylko miliony i śmiertelność była większa. Czytajcie trochę książek a nie tylko Wikipedię. Brak opieki lekarskiej i szczepień (czyli cywilizację kilka wieków temu) mozecie obserwować w krajach 3 Świata. Tego chcecie antyszczepionkowcy?

Odry nie było????? To weź zobacz sobie tabelki PZH ile było zachorowań w zeszłym roku w tym samym okresie co w tym......

Odry nie było????? To weź zobacz sobie tabelki PZH ile było zachorowań w zeszłym roku w tym samym okresie co w tym......

rozwiń
Avatar
ababa / 2 marca 2015 o 11:08
0

Powinny być kary, albo żyjcie sobie na marginesie społeczeństwa w rezerwatach. Jakim prawem nieszczepione dziecko przychodzi do szkoły/ przedszkola i prycha na moje i inne dzieci wirusami? Bo takie jest widzimisie rodziców? To niech płaci za moje leki i leczenie jak zakazi (wpomnę że szczepionka nie zawsze w 100% chroni przed zakażeniem ale daje łagodniejszy przebieg choroby), albo niech nie wpuszczają takich dzieci.

Jak tak wierzysz w szczepionki to czego się boisz? Przeciez sa chronione??? Poza tym jesteś hipokrytą-masz wszytskie aktualne szczepienia zrobione? Tak z 10 lat max? jak nie, to sam je możesz zarazić wedle Twojej teorii. 

Jak tak wierzysz w szczepionki to czego się boisz? Przeciez sa chronione??? Poza tym jesteś hipokrytą-masz wszytskie aktualne szczepienia zrobione? Tak z 10 lat max? jak nie, to sam je możesz zarazić wedle Twojej teorii. 

rozwiń
Avatar
Gość / 2 marca 2015 o 15:38
0

skoro ty znasz takie tytuły to znaczy ze sam je ogladasz,i nie obrazaj ludzi, ja nie bede sie znizac do twojego poziomu, napisane jest ze i inne choroby, nie wnosisz nic do tematu to sie nie odzywaj, zaszczep sie od głupoty choć chyba juz nic nie pomoze ;-)

Odra to choroba przenoszona drogą kropelkową a nie choroba brudnych rąk imbecylko. Za dużo oglądasz Youtuba i teorii spiskowych oraz M jak Miłość. Zacznij więcej czytać... literatury fachowej a nie Harlekinów :D  - i właśnie tacy ludzie tworzą pseudoteorie.

rozwiń
Avatar
Darwin / 2 marca 2015 o 15:24
0
dokładnie choroby typu odra występują od dawien dawna, różnica taka ze kiedys ludzie nie mieli dostępu do wody czystej wody, kto wtedy mył ręce po tzw "potrzebie" po prostu tymi samymi rekami jadł obiad i chyba nie będe pisać co dalej sie działo z tymi bakteriami, zarazkami. Polecam poczytać, obejrzeć wypowiedzi dr Majewskiej, dr Jaśkowskiego. Szczepionki to wielki biznes, firmy farmaceutyczne mają z tego grubą kasę wiec nikt nie bedzie się przyznawał że powdują m.in cieżkie powikłania poszczepienne. a najlepiej szczepic takie małe bezbronne dzieci, bo w razie co zgoni sie na to że to "choroba genetyczna", przecież ciezko wykryc u tak małego dziecko co sie stało, jak sie rozwijało normalnie a tu nagle zaczynają sie jakies problemy, dziecko nie rozwija sie, do roku mało mówi, to jak po roku nie bedzie mówiło wiecej, nie bedzie lepiej sie rozwijało to można pomyśleć sobie "każde dziecko rozwija sie inaczej", pewnie z czasem zacznie mówić itd, gorzej jak nie, Jak juz to powinno sie szczepić po 3 roku życia kiedy po pierwsze jest juz rozwinięty uklad immunologiczny, no ale wtedy jak na gołej rece widac by było że dziecko po szczepieniu stało sie np autystyczne, wiec no nie nikt na to nie pozwoli, najlepiej bombardować takie małe, bo wtedy najtrudniej powiązać fakty, 
Myślicie ze na raka też nie wynaleziono jeszcze leku, no tak bo przecież jakby tak było to by powiedzieli, to by swiat wiedział, no a co by sie stało z tym całym biznesem, z chemii jest tyle kasy przecież, już dawno wynaleziono skuteczna walkę z rakiem, ale po pierwsze trzeba zmniejszyc trochę populacji, po drugie kasa jest zbyt dobra z tego zeby rezygnować z takiego interesu. 

Odra to choroba przenoszona drogą kropelkową a nie choroba brudnych rąk imbecylko. Za dużo oglądasz Youtuba i teorii spiskowych oraz M jak Miłość. Zacznij więcej czytać... literatury fachowej a nie Harlekinów :D  - i właśnie tacy ludzie tworzą pseudoteorie.

horoba przenoszona drogą kropelkową a nie choroba brudnych rąk imbecylko. Za dużo oglądasz Youtuba i teorii spiskowych oraz M jak Miłość. Zacznij więcej czytać... literatury fachowej a nie Harlekinów :D  - i właśnie tacy ludzie tworzą pseudoteorie.

rozwiń
Avatar
elena / 2 marca 2015 o 15:13
0
dokładnie choroby typu odra występują od dawien dawna, różnica taka ze kiedys ludzie nie mieli dostępu do wody czystej wody, kto wtedy mył ręce po tzw "potrzebie" po prostu tymi samymi rekami jadł obiad i chyba nie będe pisać co dalej sie działo z tymi bakteriami, zarazkami. Polecam poczytać, obejrzeć wypowiedzi dr Majewskiej, dr Jaśkowskiego. Szczepionki to wielki biznes, firmy farmaceutyczne mają z tego grubą kasę wiec nikt nie bedzie się przyznawał że powdują m.in cieżkie powikłania poszczepienne. a najlepiej szczepic takie małe bezbronne dzieci, bo w razie co zgoni sie na to że to "choroba genetyczna", przecież ciezko wykryc u tak małego dziecko co sie stało, jak sie rozwijało normalnie a tu nagle zaczynają sie jakies problemy, dziecko nie rozwija sie, do roku mało mówi, to jak po roku nie bedzie mówiło wiecej, nie bedzie lepiej sie rozwijało to można pomyśleć sobie "każde dziecko rozwija sie inaczej", pewnie z czasem zacznie mówić itd, gorzej jak nie, Jak juz to powinno sie szczepić po 3 roku życia kiedy po pierwsze jest juz rozwinięty uklad immunologiczny, no ale wtedy jak na gołej rece widac by było że dziecko po szczepieniu stało sie np autystyczne, wiec no nie nikt na to nie pozwoli, najlepiej bombardować takie małe, bo wtedy najtrudniej powiązać fakty, 
Myślicie ze na raka też nie wynaleziono jeszcze leku, no tak bo przecież jakby tak było to by powiedzieli, to by swiat wiedział, no a co by sie stało z tym całym biznesem, z chemii jest tyle kasy przecież, już dawno wynaleziono skuteczna walkę z rakiem, ale po pierwsze trzeba zmniejszyc trochę populacji, po drugie kasa jest zbyt dobra z tego zeby rezygnować z takiego interesu. 
dokładnie choroby typu odra występują od dawien dawna, różnica taka ze kiedys ludzie nie mieli dostępu do wody czystej wody, kto wtedy mył ręce po tzw "potrzebie" po prostu tymi samymi rekami jadł obiad i chyba nie będe pisać co dalej sie działo z tymi bakteriami, zarazkami. Polecam poczytać, obejrzeć wypowiedzi dr Majewskiej, dr Jaśkowskiego. Szczepionki to wielki biznes, firmy farmaceutyczne mają z tego grubą kasę wiec nikt nie bedzie się przyznawał że powdują m.in cieżkie powikłania poszczepienne. a najlepiej szczepic takie małe bezb... rozwiń
Avatar
ptyś / 2 marca 2015 o 13:56
0

Kiedy

no jasne epidemia odry,  z tym ze odra panuje od lat i to żadna nowość ze teraz występuje, no ale nie ma jak propaganda, w każdej stacji tv teraz trąbią, wiekszosc rodziców poleci zaszczepic, niezła nagonka bo co mniej zysków ze sprzedaży szczepionek?! Każdy powinien miec prawo wyboru czy szczepi czy nie tak jak w innych krajach. Polecam dokładniej zapoznać sie ze skladem ów cudnych szczepionek, no własnie dlaczego ludzie choruja szczepieni? Szczepionka daje niby "ochrone " na 10 lat !!!      Ludzie zastanówcie sie skąd zdrowe od urodzenia dziecko nagle okazuje sie za ma raka, białaczke, te ciezkie alergie, astme i wiele innych chorów, to że szczepionki powodują autyzm juz dawno udowodniono!!! To jest tylko wileki biznes, zacieraja rece że w takiej polsce ludzie dodatkowo kupują tyle skojarzonych szczepionek - bomba chemiczna. Znam lekarkę która sama jest nieszczepiona i dziecko jej tez i jak zaczeła informować rodziców o skutkach ubocznych szczepień NOP to chcieli ja z pracy zwolnić !! wiec chyba warto przetrzeć oczy i przestać wierzyc że szczepionki to takie dobrodziejstwo. a jak dalej ktoś slepo wierzy że to tylko wymysł tych co nie szczepią to niech troche poczyta na ten temat

zgadzam się-sami onkolodzy dziecięcy przyznają,że takiej ilosci nowotworów to nigdy nie było-ciekawe skad się one wzięły???Jednocześnie nikt nie chce analizowac tabel w których wyraźny jest spadek zachorowań wraz ze wzrostem higieny. A np Odra-choroba spadała drastycznie gdy nie było wojen itd....

zgadzam się-sami onkolodzy dziecięcy przyznają,że takiej ilosci nowotworów to nigdy nie było-ciekawe skad się one wzięły???Jednocześnie nikt nie chce analizowac tabel w których wyraźny jest spadek zachorowań wraz ze wzrostem higieny. A np Odra-choroba spadała drastycznie gdy nie było wojen itd....

rozwiń
Avatar
elana / 2 marca 2015 o 12:42
0

no jasne epidemia odry,  z tym ze odra panuje od lat i to żadna nowość ze teraz występuje, no ale nie ma jak propaganda, w każdej stacji tv teraz trąbią, wiekszosc rodziców poleci zaszczepic, niezła nagonka bo co mniej zysków ze sprzedaży szczepionek?! Każdy powinien miec prawo wyboru czy szczepi czy nie tak jak w innych krajach. Polecam dokładniej zapoznać sie ze skladem ów cudnych szczepionek, no własnie dlaczego ludzie choruja szczepieni? Szczepionka daje niby "ochrone " na 10 lat !!!      Ludzie zastanówcie sie skąd zdrowe od urodzenia dziecko nagle okazuje sie za ma raka, białaczke, te ciezkie alergie, astme i wiele innych chorów, to że szczepionki powodują autyzm juz dawno udowodniono!!! To jest tylko wileki biznes, zacieraja rece że w takiej polsce ludzie dodatkowo kupują tyle skojarzonych szczepionek - bomba chemiczna. Znam lekarkę która sama jest nieszczepiona i dziecko jej tez i jak zaczeła informować rodziców o skutkach ubocznych szczepień NOP to chcieli ja z pracy zwolnić !! wiec chyba warto przetrzeć oczy i przestać wierzyc że szczepionki to takie dobrodziejstwo. a jak dalej ktoś slepo wierzy że to tylko wymysł tych co nie szczepią to niech troche poczyta na ten temat

no jasne epidemia odry,  z tym ze odra panuje od lat i to żadna nowość ze teraz występuje, no ale nie ma jak propaganda, w każdej stacji tv teraz trąbią, wiekszosc rodziców poleci zaszczepic, niezła nagonka bo co mniej zysków ze sprzedaży szczepionek?! Każdy powinien miec prawo wyboru czy szczepi czy nie tak jak w innych krajach. Polecam dokładniej zapoznać sie ze skladem ów cudnych szczepionek, no własnie dlaczego ludzie choruja szczepieni? Szczepionka daje niby "ochrone " na 10 lat !!!      Ludzie zastanówcie sie ską... rozwiń

Avatar
Gość / 2 marca 2015 o 11:29
0

Odry nie było????? To weź zobacz sobie tabelki PZH ile było zachorowań w zeszłym roku w tym samym okresie co w tym......

Szczepionka NIE JEST LEKARSTWEM. Szczepienie NIE UCHRONI całkiem i wszystkich przed zachorowaniem. Szczepionka pozwala organizmowi spotkać się z OSŁABIONYM czynnikiem (bakteriami, wirusami) które są w jej składzie i tym sposobem nauczyć się wytwarzać przeciwciała, które - później, w przypadku zarażenia już w pełni aktywnymi bakteriami czy ich mutacjami - zwalczą tą infekcję. Bo organizm, w chwili zarażenia - już wie, jak się bronić, nie musi się tego uczyć w trakcje trwania choroby szybko osłabiającej ten organizm, niszczącej jego mechanizmy obronne. Bakterie po prostu nie zdążą się namnożyć do ilości mogącej ten organizm zabić, bo bronicy się, już niejako "znający" te bakterie organizm będzie "szybszy" posiadając już cos w rodzaju "pamięci" o nich, pamięć o wzorcach przeciwciał specyficznych dla tych bakterii. Dzięki temu przebieg choroby będzie o wiele łagodniejszy, nie doprowadzający do takiego osłabienia organizmu, jego zdolności obronnych, że nie nastąpią powikłania, polegające głównie na tym, że dotychczas nieszkodliwe, bo niejako "trzymane na wodzy" inne bakterie będące w tym organizmie (bo zawsze są) "wyrwą" się spod kontroli osłabionego organizmu. Także szybkość zwalczania infekcji przeciwdziała uszkodzeniom narządów atakowanych przez ta infekcję. Dużo zamieszania w pojmowaniu roli i mechanizmów szczepienia wywołało pomieszanie pojęcia szczepionki a lekarstwa. To są różne rzeczy i odmienne mają mechanizmy działania. Lekarstwa (jak np. antybiotyki) bezpośrednio zwalczają bakterie, wirusy, szczepionka zas uczy, przygotowuje organizm do obrony przed nimi własnymi siłami. Bo nie na wszystkie rodzaje bakterii, wirusów są znane lekarstwa. Na część chorób zkaźnych, przeciwko którym szczepi sie dzieci - też nie są znane specyficznie dzialajace lekarstwa. Leczenie tych chorób polega TYLKO na wspomaganiu organizmu, ochranianiu go przed innymi infekcjami, na które podatny bedzie osłabiony chorobą zakaźną organizm. I tylko takie leczenie obecnie jest znane. Ale takie leczenie jest nie zawsze skuteczne, bo nie zwalcza bezpośrednich przyczyn choroby... i jej skutków, to potrafi uczynic jedynie układ obronny organizmu. O ile zdąży... a szczepienia w tym "zdążeniu" go wspomagają, bo już jest, dzięki nim - przygotowany. Cała sprawa jest znacznie bardziej skomplikowana, ale bardzo ogólnie, bez wchodzenia w biochemię działania organizmu, specjalistycznym językiem opisywaną - tak wygląda...

Szczepionka NIE JEST LEKARSTWEM. Szczepienie NIE UCHRONI całkiem i wszystkich przed zachorowaniem. Szczepionka pozwala organizmowi spotkać się z OSŁABIONYM czynnikiem (bakteriami, wirusami) które są w jej składzie i tym sposobem nauczyć się wytwarzać przeciwciała, które - później, w przypadku zarażenia już w pełni aktywnymi bakteriami czy ich mutacjami - zwalczą tą infekcję. Bo organizm, w chwili zarażenia - już wie, jak się bronić, nie musi się tego uczyć w trakcje trwania choroby szybko osłabiającej ten organizm, niszczące... rozwiń

Avatar
Gość / 2 marca 2015 o 11:24
0

TOTALNE KRETYŃSTWO ta batalia przeciwko szczepieniom... czy rzeczywiście ci ludzie nie zdają sobie sprawy, jak BARDZO krzywdzą swoje dzieci? NAPRAWDĘ chcą powrotu Heinego-Mediny, krztuśca, odry, ospy, gruźlicy, szkarlatyny, świnki, różyczki i jeszcze paru innych chorób zakaźnych, które ZABIJAJĄ dzieci, zabijają dorosłych powikłaniami?
Przecież to, że, kiedy dorastali - tych chorób prawie nie było - zawdzięczamy TYLKO szczepieniom, swego czasu, OBOWIĄZKOWYM... To, że dzieci szczepione NIE UMIERAŁY chorując na nie zawdzięczamy tylko tej NABYTEJ szczepieniem odporności organizmu, pozwalającej mu zwalczyć łatwiej i szybciej... bo nie jest prawdą, że szczepienia zabezpieczają przed zachorowaniem. One przygotowują organizm do ich zwalczania TYLKO! One pozwalają organizmowi nie ulec pełnemu zarażeniu, pomagają zwalczyć je już na etapie utajonego rozwoju po zetknięciu się z bakteriami, nie dopuszczają do gwałtownego rozwoju choroby - bo zaszczepiony organizm już je zna, już wie, jak produkować przeciwciała, jak się bronić i to czyni, zanim rozwój chorby, namnażanie sie bakterii, wirusów stanie się groźne dla życia.
NIE JEST prawdą, że - skoro, jakiś czas liczba zachorowań była bardzo mała - te choroby ZNIKŁY. One są i zaatakują - bo znajdą łatwy łup w postaci NIEUODPORNIONYCH na nie dzieci.
I teraz te choroby wracają. Tworzą się ogniska zakażeń. Bo ludzie znowu stają się nieodporni na nie. Znowu łatwo się zarażają, znowu ciężko je przechodzą. Tylko patrzeć, jak śmiertelność wśród dzieci z powodu tych chorób wzrośnie. Bo nie na wszystkie z nich są niezawodne lekarstwa.
Koszmar. Głupota. Ciemnota.

TOTALNE KRETYŃSTWO ta batalia przeciwko szczepieniom... czy rzeczywiście ci ludzie nie zdają sobie sprawy, jak BARDZO krzywdzą swoje dzieci? NAPRAWDĘ chcą powrotu Heinego-Mediny, krztuśca, odry, ospy, gruźlicy, szkarlatyny, świnki, różyczki i jeszcze paru innych chorób zakaźnych, które ZABIJAJĄ dzieci, zabijają dorosłych powikłaniami?
Przecież to, że, kiedy dorastali - tych chorób prawie nie było - zawdzięczamy TYLKO szczepieniom, swego czasu, OBOWIĄZKOWYM... To, że dzieci szczepione NIE UMIERAŁY chorując na nie zawdzięczamy tylko tej... rozwiń

Avatar
Gość / 2 marca 2015 o 11:18
0

Starsi mają odporność naturalną-bo tylko przechorowanie ją daje. A szczepionki jeśli już działają to odporność dają na max 10 lat. Wiec każdy 30 letni rodzic szczepiony w dzieciństwie może zarazić swoje dziecko-nie wiem skąd nagonka na tych myślących nieszczepiacych-ale cóż-selekcja naturalna....... zostaną Ci co myślą.

Owszem, odporność "naturalną" mają ci, którzy przeżyli...

Pokolenie "dorosłych" dzisiaj jeszcze jest uodpornione, bo podlegało obowiązkowym szczepieniom.

Owszem, odporność "naturalną" mają ci, którzy przeżyli...

Pokolenie "dorosłych" dzisiaj jeszcze jest uodpornione, bo podlegało obowiązkowym szczepieniom.

rozwiń
Avatar
taaa / 2 marca 2015 o 11:10
0

Szczepionka jak KAŻDY lek może mieć działanie uboczne (przeczytaj instrukcję Apapu to zobaczysz jakie), każy ponosi ryzyko szczepienia. Korzyści natomiast są niewspółmiernie większe ponieważ to dzięki szczepionkom nie ma dziś czarnej ospy, nie było Odry (a przez ciemniaków wraca). "Ruchy" psedoznawców i "ekologów" rozsiewają wyssane z brudnego palca "badania" które są bzdurą i ty mówisz o nadużyciach? Kiedyś cywilizacja wyglądał inaczej nie było ludzi miliardy tylko miliony i śmiertelność była większa. Czytajcie trochę książek a nie tylko Wikipedię. Brak opieki lekarskiej i szczepień (czyli cywilizację kilka wieków temu) mozecie obserwować w krajach 3 Świata. Tego chcecie antyszczepionkowcy?

Odry nie było????? To weź zobacz sobie tabelki PZH ile było zachorowań w zeszłym roku w tym samym okresie co w tym......

Odry nie było????? To weź zobacz sobie tabelki PZH ile było zachorowań w zeszłym roku w tym samym okresie co w tym......

rozwiń
Avatar
ababa / 2 marca 2015 o 11:08
0

Powinny być kary, albo żyjcie sobie na marginesie społeczeństwa w rezerwatach. Jakim prawem nieszczepione dziecko przychodzi do szkoły/ przedszkola i prycha na moje i inne dzieci wirusami? Bo takie jest widzimisie rodziców? To niech płaci za moje leki i leczenie jak zakazi (wpomnę że szczepionka nie zawsze w 100% chroni przed zakażeniem ale daje łagodniejszy przebieg choroby), albo niech nie wpuszczają takich dzieci.

Jak tak wierzysz w szczepionki to czego się boisz? Przeciez sa chronione??? Poza tym jesteś hipokrytą-masz wszytskie aktualne szczepienia zrobione? Tak z 10 lat max? jak nie, to sam je możesz zarazić wedle Twojej teorii. 

Jak tak wierzysz w szczepionki to czego się boisz? Przeciez sa chronione??? Poza tym jesteś hipokrytą-masz wszytskie aktualne szczepienia zrobione? Tak z 10 lat max? jak nie, to sam je możesz zarazić wedle Twojej teorii. 

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 35

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

MKS Perła Lublin wraca do treningów

MKS Perła Lublin wraca do treningów 0 0

MKS Lublin dzisiaj wraca do treningów. Zespół mistrzyń Polski wzmocniło aż pięć nowych zawodniczek

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce. Są wiaty, będzie biurowiec
Tylko u nas
galeria

Duże zmiany i nowa inwestycja na giełdzie w Elizówce. Są wiaty, będzie biurowiec 1 1

Na terenie Lubelskiego Rynku Hurtowego ma powstać Centrum Obsługi Rolnictwa. – Chcemy sprowadzić do Elizówki jak najwięcej instytucji związanych z rolnictwem – zapowiada prezes największej rolno-spożywczej giełdy w regionie.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 16 lipca 2018 0 0

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie

Duże zamieszanie z kolorowymi pojemnikami na śmieci w Lublinie 21 11

Do dziś na lubelskich osiedlach powinny się pojawić kolorowe pojemniki do segregacji śmieci, ale mało gdzie je widać. Tylko właśnie do niedzieli miał trwać „okres przejściowy” w dzielnicach, które przechodzą na nowy system segregacji odpadów, ale okazuje się, że zamieszanie jeszcze może potrwać.

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia]
galeria

Końskowola bawiła się podczas Święta Róż [zdjęcia] 16 0

Miłośnicy kwiatów z całego województwa lubelskiego w niedzielę przybyli do Końskowoli, żeby zrobić zakupy podczas Święta Róż. To jedna z najlepszych okazji do zaopatrzenia się w sadzonki, kwiaty, a także lokalne, zdrowe produkty żywnościowe. Na scenie zagrały m.in. zespoły taneczne.

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje"

Folwark w Łęcznej się zmienia. "Park z miesiąca na miesiąc pięknieje" 0 5

Mieszkańcy coraz częściej odwiedzają folwark w łęczyńskim Podzamczu. Kibicują inwestycji, która odmienia ten dawniej zapuszczony fragment Łęcznej.

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach
16 lipca 2018, 19:00

Wacław Golonka na Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach 0 0

Przed nami trzeci koncert w ramach tegorocznej edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej w Puławach. W poniedziałek, 16 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta wystąpi Wacław Golonka.

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego

Lublin: Bez przejazdu przez ul. Dunikowskiego 0 3

W poniedziałek zacznie się kolejny etap przebudowy sieci gazowej w rejonie powstającej drogi, która pobiegnie od Kunickiego do Wrotkowskiej.

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim
Wideo, zdjęcia
galeria
film

Rolnicy zagłuszyli premiera Morawieckiego w Kraśniku. Antyrządowa manifestacja pod pomnikiem smoleńskim 509 49

Przy dźwiękach syren i okrzykach wściekłych rolników przemawiał w niedzielę w Kraśniku premier Mateusz Morawiecki. Uroczystość odsłonięcia pomnika smoleńskiego zamieniła się w antyrządowy protest przeciwko niskim cenom malin, agrestu, porzeczek i wiśni.

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018!
film

MUNDIAL 2018. Francja mistrzem świata 2018! 2 0

MUNDIAL 2018 Trójkolorowi wygrali w finale z Chorwacją 4:2 po kapitalnym spotkaniu na moskiewskich Łużnikach i zdobyli drugi w historii Puchar Świata. To ogromny sukces dla selekcjonera Didiera Deschampsa, który zdobył to trofeum zarówno jako piłkarz jak i trener

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków

Jeden kierowca zginął, drugi był ranny. Policjanci szukają świadków wypadków 8 0

Lubelscy policjanci szukają świadków dwóch wypadków drogowych, do których doszło na początku lipca.

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika
film

Alarm 24: Podwodna mogiła na dnie zalewu? Film czytelnika 18 10

Co znajdowało się na niewielkim wzgórzu zalanym podczas budowy Zalewu Zemborzyckiego?

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery

Zdradziło go dziwne zachowanie. Policjanci odkryli gdzie znikały rowery 3 0

W piątkowe południe dyżurny łukowskiej komendy policji otrzymał telefoniczną informację o młodym mężczyźnie, którego zachowanie wskazywało, że chce ukraść rower. Zawiadamiający opisując jego wygląd, informował dyżurnego o trasie ucieczki młodzieńca.

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje

Megaprojekt drogowy w powiecie lubelskim. Dwie duże inwestycje 19 10

Rozpoczęła się przebudowa drogi Krężnica Jara - Strzeszkowice w powiecie lubelskim. To jedna z dwóch inwestycji, realizowanych przez samorząd powiatowy w ramach megaprojektu drogowego, w którym biorą udział także pozostałe powiaty ziemskie województwa lubelskiego.

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program]
16 lipca 2018, 17:30

Festiwal "Śladami Singera" 2018: Bawić i przypominać [program] 2 1

Co Gdzie Kiedy. W poniedziałek w podróż po Lubelszczyźnie wyrusza Festiwal "Śladami Singera". W tym roku artyści zawitają do 12 miast i miejscowości. – Chcemy bawić, zachwycać, ale też skłaniać do refleksji – mówią organizatorzy. Słowo-klucz to pamięć lokalna.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.