Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

13 stycznia 2010 r.
20:17
Edytuj ten wpis

"I love pussy", czyli reklama poniżej pasa

0 28 A A

Ta reklama jest niesmaczna – tak studenci i władze UMCS w Lublinie komentują pojawienie się lawety z napisem "I love pussy”. Billboard zaparkował przed Chatką Żaka. Strażnicy miejscy rozkładają ręce.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O plakacie reklamującym jeden z lubelskich klubów zawiadomił nas Czytelnik. Hasło przewodnie promocji: "I love pussy”. W tłumaczeniu: "Kocham kociaka” albo "Kocham … (tu pada określenie kobiecych narządów płciowych)”. I zachęta: "Do północy panie piją za darmo”.

"I love pussy” wywołało oburzenie na UMCS. – Są chyba jakieś granice. Tu zostały przekroczone – mówi Maja Adamczuk, studentka ekonomii.

– Ta reklama jest po prostu niesmaczna – dodaje Katarzyna Mieczkowska-Czerniak, rzecznik uniwersytetu.

– Mamy tu przykład działania na najniższej warstwie emocji, które ma wywoływać skojarzenia seksualne – komentuje Andrzej Jachim, szef lubelskiej agencji reklamowej Vena Art. – To granie dwuznacznością, która w tym wypadku jest tak naprawdę jednoznacznością. Po prostu bez smaku.

Dlaczego zatem władze UMCS nie usunęły plakatu? – Kłopot w tym, że nic nie możemy zrobić – wyjaśnia Mieczkowska-Czerniak. – Nie ma przepisów, które pozwalałyby zapobiec tego typu reklamom na lawetach.

Sprawa z reklamami na lawetach ma wymiar nie tylko obyczajowy. – Nie dość, że psują wizerunek uczelni, to jeszcze blokują miejsca parkingowe – mówi dr Marcin Lipowski, kierownik zespołu ds. informacji i promocji UMCS.
Strażnicy miejscy przyznają, że mają... związane ręce. – Jeżeli pojazd jest zaparkowany na ogólnodostępnym parkingu, nie jest wrakiem i nie łamie przepisów ruchu drogowego, nie ma podstaw do interwencji – wyjaśnia Robert Gogola z lubelskiej Straży Miejskiej.

– To pomysł moich menedżerów. Ale ja nie widzę w nim niczego kontrowersyjnego. Reklamę można rozumieć dwuznacznie, ale według mnie chodzi tylko o małe kotki – mówi Jan Dunin, właściciel klubu.

Sprawą ma się zająć Rada Reklamy. – Zakazane są wszelkie reklamy zawierające jakąkolwiek dyskryminację, także płciową – tłumaczy Konrad Drozdowski z rady. – Czy w tym przypadku tak jest? To dopiero należy ustalić.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 28

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Ania / 30 stycznia 2012 r. o 11:22
0
Czy wy jesteście tak tępi że nie wiecie o co chodzi???
Przez to że piszecie o tej reklamie robicie klubowi darmową reklamę.
Avatar
uprawniony / 2 czerwca 2010 r. o 20:53
0
Jestem za równouprawnieniem! Jeśli reklama "i love pussy" jest dozwolona to ja zamówię "i love to suck" z niewinnym zdjęciem dziewczątka
Avatar
Gość / 16 stycznia 2010 r. o 18:23
0
Dziś byłem na uczelni i na samym Wydziale Fizyki wisi kilka plakatów dokładnie takich jak ten z lawety, niech więc ludzie z UMCSu nie mówią że to im przeszkadza, ale nic nie mogą zrobić, chyba wewnątrz własnych budynków to mogą je bez problemu zdjąć. Pewnie mówią tak bo co mieli powiedzieć redaktorowi a w rzeczywistości im to zwisa.
Avatar
Jotgie / 16 stycznia 2010 r. o 09:48
0
Trochę to dziwne! Bo jakby było napisane po polsku (kocham piczki) to pewno sprawa miałaby finał w sądzie! Nawet artykuł jest przewrotny - zdjęcie po angielsku jest na pół strony ale po polsku to już napisano "kobiece narządy" A co za różnica?! Wychodzi na to, że u nas można pisać "pussy", "ask", "fuck you" ale "pi***", "d***", "pier***ić" już nie! Co za przewrotność!!!
Avatar
hipokryta / 15 stycznia 2010 r. o 23:12
0
~szef~ napisał:
Widzę że jesteś odważny! Bo występujesz bez nazwiska ! Jeśli faktycznie nie widzisz różnicy to współpczuję. Chętnie poświęcę czas i wytłumaczę różnicę.

tak, tutaj większość ludzi występuje pod nazwiskiem. proszę poświęcic czas i wytłumaczyć maluczkim różnicę. przykro mi, że darmowa reklama w dzienniku się nie udała, trzeba uważać na to co się mówi.
Avatar
~szef~ / 15 stycznia 2010 r. o 09:48
0
hipokryta napisał:
ja próbuję coś ugrać? Jeżeli już, to chyba raczej szef tej agencji, tylko mu sie zapomniało spojrzeć na własne podwórko. Widzę, że albo Twój aparat pojęciowy nie pozwala Tobie ogarnąć tego tematu albo masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem więc pokazuje palcem: reklama prasowa a) leżące na sobie sluchawki z hasłem "z nami minuty trwają dłużej", reklama prasowa nagość czy jak kto woli golizna z hasłem "gładka i ryflowana" reklamująca cegły, wow, ale głebokie, na długo pozostaje w pamięci. Rozumiem, że według Ciebie to nie jest bazowanie na najniższych popędach odbiorcy, nie wywołuje skojarzeń i działa na całkiem innej zasadzie niż "I love pussy" (tutaj podpowiem, mianowicie chodzi nam o zasadę dwuznaczności, a w zasadzie jednoznaczności). Może niech zwyczajnie szefu się zamknie następnym razem i niech nie umoralnia innych publicznie, bo w tym przypadku chyba ma najmniejsze do tego prawo. W jednym masz rację, ktoś próbuje tutaj coś ugrać na ile mu poziom pozwala, w tym przypadku jest to poziom lubelski czyli mierny. Zakończyłem temat.


Widzę że jesteś odważny! Bo występujesz bez nazwiska ! Jeśli faktycznie nie widzisz różnicy to współpczuję. Chętnie poświęcę czas i wytłumaczę różnicę.
zisz różnicy to współpczuję. Chętnie poświęcę czas i wytłumaczę różnicę. rozwiń
Avatar
YatzeK / 15 stycznia 2010 r. o 01:33
0
hipokryta napisał:
chyba jacyś gimnazjaliści to tworzą w gimpie...
Jaki klient, taka reklama...
Avatar
hipokryta / 14 stycznia 2010 r. o 23:11
0
pol napisał:
Zajrzałem- trzeba sporo złej woli, żeby napisać to, co Ty. To takie malutkie- rozumiem, że próbujesz tu coś "ugrać" na ile poziom pozwala?


bilboard "poszliśmy na maxa" także na niczym nie bazuje (swoją drogą wspaniała typografia), już nawet nie chce mi sie tego przeglądać, współczuje tylko klientom, którzy za to płacą, chyba jacyś gimnazjaliści to tworzą w gimpie...
Avatar
hipokryta / 14 stycznia 2010 r. o 22:59
0
pol napisał:
Zajrzałem- trzeba sporo złej woli, żeby napisać to, co Ty. To takie malutkie- rozumiem, że próbujesz tu coś "ugrać" na ile poziom pozwala?

ja próbuję coś ugrać? Jeżeli już, to chyba raczej szef tej agencji, tylko mu sie zapomniało spojrzeć na własne podwórko. Widzę, że albo Twój aparat pojęciowy nie pozwala Tobie ogarnąć tego tematu albo masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem więc pokazuje palcem: reklama prasowa a) leżące na sobie sluchawki z hasłem "z nami minuty trwają dłużej", reklama prasowa nagość czy jak kto woli golizna z hasłem "gładka i ryflowana" reklamująca cegły, wow, ale głebokie, na długo pozostaje w pamięci. Rozumiem, że według Ciebie to nie jest bazowanie na najniższych popędach odbiorcy, nie wywołuje skojarzeń i działa na całkiem innej zasadzie niż "I love pussy" (tutaj podpowiem, mianowicie chodzi nam o zasadę dwuznaczności, a w zasadzie jednoznaczności). Może niech zwyczajnie szefu się zamknie następnym razem i niech nie umoralnia innych publicznie, bo w tym przypadku chyba ma najmniejsze do tego prawo. W jednym masz rację, ktoś próbuje tutaj coś ugrać na ile mu poziom pozwala, w tym przypadku jest to poziom lubelski czyli mierny. Zakończyłem temat.

ja próbuję coś ugrać? Jeżeli już, to chyba raczej szef tej agencji, tylko mu sie zapomniało spojrzeć na własne podwórko. Widzę, że albo Twój aparat pojęciowy nie pozwala Tobie ogarnąć tego tematu albo masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem więc pokazuje palcem: reklama prasowa a) leżące na sobie sluchawki z hasłem "z nami minuty trwają dłużej", reklama prasowa nagość czy jak kto woli golizna z hasłem "gładka i ryflowana" reklamująca cegły, wow, ale głebokie, na długo pozostaje w pamięci. Rozumiem,... rozwiń
Avatar
Pussy fan / 14 stycznia 2010 r. o 14:12
0
żądam wycofania ze sklepów plyt Pussy Cat Dolls !!!!! obraża to ludzi w media i empiku
Avatar
Ania / 30 stycznia 2012 r. o 11:22
0
Czy wy jesteście tak tępi że nie wiecie o co chodzi???
Przez to że piszecie o tej reklamie robicie klubowi darmową reklamę.
Avatar
uprawniony / 2 czerwca 2010 r. o 20:53
0
Jestem za równouprawnieniem! Jeśli reklama "i love pussy" jest dozwolona to ja zamówię "i love to suck" z niewinnym zdjęciem dziewczątka
Avatar
Gość / 16 stycznia 2010 r. o 18:23
0
Dziś byłem na uczelni i na samym Wydziale Fizyki wisi kilka plakatów dokładnie takich jak ten z lawety, niech więc ludzie z UMCSu nie mówią że to im przeszkadza, ale nic nie mogą zrobić, chyba wewnątrz własnych budynków to mogą je bez problemu zdjąć. Pewnie mówią tak bo co mieli powiedzieć redaktorowi a w rzeczywistości im to zwisa.
Avatar
Jotgie / 16 stycznia 2010 r. o 09:48
0
Trochę to dziwne! Bo jakby było napisane po polsku (kocham piczki) to pewno sprawa miałaby finał w sądzie! Nawet artykuł jest przewrotny - zdjęcie po angielsku jest na pół strony ale po polsku to już napisano "kobiece narządy" A co za różnica?! Wychodzi na to, że u nas można pisać "pussy", "ask", "fuck you" ale "pi***", "d***", "pier***ić" już nie! Co za przewrotność!!!
Avatar
hipokryta / 15 stycznia 2010 r. o 23:12
0
~szef~ napisał:
Widzę że jesteś odważny! Bo występujesz bez nazwiska ! Jeśli faktycznie nie widzisz różnicy to współpczuję. Chętnie poświęcę czas i wytłumaczę różnicę.

tak, tutaj większość ludzi występuje pod nazwiskiem. proszę poświęcic czas i wytłumaczyć maluczkim różnicę. przykro mi, że darmowa reklama w dzienniku się nie udała, trzeba uważać na to co się mówi.
Avatar
~szef~ / 15 stycznia 2010 r. o 09:48
0
hipokryta napisał:
ja próbuję coś ugrać? Jeżeli już, to chyba raczej szef tej agencji, tylko mu sie zapomniało spojrzeć na własne podwórko. Widzę, że albo Twój aparat pojęciowy nie pozwala Tobie ogarnąć tego tematu albo masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem więc pokazuje palcem: reklama prasowa a) leżące na sobie sluchawki z hasłem "z nami minuty trwają dłużej", reklama prasowa nagość czy jak kto woli golizna z hasłem "gładka i ryflowana" reklamująca cegły, wow, ale głebokie, na długo pozostaje w pamięci. Rozumiem, że według Ciebie to nie jest bazowanie na najniższych popędach odbiorcy, nie wywołuje skojarzeń i działa na całkiem innej zasadzie niż "I love pussy" (tutaj podpowiem, mianowicie chodzi nam o zasadę dwuznaczności, a w zasadzie jednoznaczności). Może niech zwyczajnie szefu się zamknie następnym razem i niech nie umoralnia innych publicznie, bo w tym przypadku chyba ma najmniejsze do tego prawo. W jednym masz rację, ktoś próbuje tutaj coś ugrać na ile mu poziom pozwala, w tym przypadku jest to poziom lubelski czyli mierny. Zakończyłem temat.


Widzę że jesteś odważny! Bo występujesz bez nazwiska ! Jeśli faktycznie nie widzisz różnicy to współpczuję. Chętnie poświęcę czas i wytłumaczę różnicę.
zisz różnicy to współpczuję. Chętnie poświęcę czas i wytłumaczę różnicę. rozwiń
Avatar
YatzeK / 15 stycznia 2010 r. o 01:33
0
hipokryta napisał:
chyba jacyś gimnazjaliści to tworzą w gimpie...
Jaki klient, taka reklama...
Avatar
hipokryta / 14 stycznia 2010 r. o 23:11
0
pol napisał:
Zajrzałem- trzeba sporo złej woli, żeby napisać to, co Ty. To takie malutkie- rozumiem, że próbujesz tu coś "ugrać" na ile poziom pozwala?


bilboard "poszliśmy na maxa" także na niczym nie bazuje (swoją drogą wspaniała typografia), już nawet nie chce mi sie tego przeglądać, współczuje tylko klientom, którzy za to płacą, chyba jacyś gimnazjaliści to tworzą w gimpie...
Avatar
hipokryta / 14 stycznia 2010 r. o 22:59
0
pol napisał:
Zajrzałem- trzeba sporo złej woli, żeby napisać to, co Ty. To takie malutkie- rozumiem, że próbujesz tu coś "ugrać" na ile poziom pozwala?

ja próbuję coś ugrać? Jeżeli już, to chyba raczej szef tej agencji, tylko mu sie zapomniało spojrzeć na własne podwórko. Widzę, że albo Twój aparat pojęciowy nie pozwala Tobie ogarnąć tego tematu albo masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem więc pokazuje palcem: reklama prasowa a) leżące na sobie sluchawki z hasłem "z nami minuty trwają dłużej", reklama prasowa nagość czy jak kto woli golizna z hasłem "gładka i ryflowana" reklamująca cegły, wow, ale głebokie, na długo pozostaje w pamięci. Rozumiem, że według Ciebie to nie jest bazowanie na najniższych popędach odbiorcy, nie wywołuje skojarzeń i działa na całkiem innej zasadzie niż "I love pussy" (tutaj podpowiem, mianowicie chodzi nam o zasadę dwuznaczności, a w zasadzie jednoznaczności). Może niech zwyczajnie szefu się zamknie następnym razem i niech nie umoralnia innych publicznie, bo w tym przypadku chyba ma najmniejsze do tego prawo. W jednym masz rację, ktoś próbuje tutaj coś ugrać na ile mu poziom pozwala, w tym przypadku jest to poziom lubelski czyli mierny. Zakończyłem temat.

ja próbuję coś ugrać? Jeżeli już, to chyba raczej szef tej agencji, tylko mu sie zapomniało spojrzeć na własne podwórko. Widzę, że albo Twój aparat pojęciowy nie pozwala Tobie ogarnąć tego tematu albo masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem więc pokazuje palcem: reklama prasowa a) leżące na sobie sluchawki z hasłem "z nami minuty trwają dłużej", reklama prasowa nagość czy jak kto woli golizna z hasłem "gładka i ryflowana" reklamująca cegły, wow, ale głebokie, na długo pozostaje w pamięci. Rozumiem,... rozwiń
Avatar
Pussy fan / 14 stycznia 2010 r. o 14:12
0
żądam wycofania ze sklepów plyt Pussy Cat Dolls !!!!! obraża to ludzi w media i empiku
Zobacz wszystkie komentarze 28

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Zakrzówek pozywa za tablicę „Strefa wolna od LGBT”

Zakrzówek pozywa za tablicę „Strefa wolna od LGBT”

Kłamstwa nie można zostawić bez żadnego rozliczenia – podkreśla Józef Potocki, wójt gminy Zakrzówek (powiat kraśnicki), który zamierza przed sądem bronić dobrego imienia gminy i jej mieszkańców. – Swoją inicjatywą żadnej Ameryki nie odkryłem – odpowiada Bartosz Staszewski, lubelski aktywista broniący praw społeczności LGBT, którego dotyczy pozew.

Leszek Mądzik: „Los był dla mnie łaskawy, czasu nie zmarnowałem”
galeria

Leszek Mądzik: „Los był dla mnie łaskawy, czasu nie zmarnowałem”

Tak Leszek Mądzik podsumował 50 lat swojej pracy w Scenie Plastycznej KUL. Podczas wystąpienia na uroczystościach jubileuszowych, kiedy dziękował swojej żonie Alinie, łzy wzruszenia przerwały wypowiedź, osobiste wyzwanie miłości dostało huragan braw.

ŁKS Łagów - Wisła Puławy 1:3. Wypunktowali rywali po przerwie

ŁKS Łagów - Wisła Puławy 1:3. Wypunktowali rywali po przerwie

Nie było łatwo, ale lider z Puław zainkasował kolejny komplet punktów. Wisła pokonała na wyjeździe ŁKS Łagów 3:1. Trzeba dodać, że przy okazji przerwała serię... dziewięciu meczów bez porażki drużyny beniaminka.

Sokół – Orzeł 5:0. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Sokół – Orzeł 5:0. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Do dziewiątej kolejki bez zwycięstwa pozostawali zawodnicy Sokoła Zwierzyniec. Wreszcie w niedzielne popołudnie podopieczni trenera Marcina Sirko pokonali u siebie Orła Tereszpol

Przebiegł półmaraton w Kraśniku, a nagrodę odebrał z tęczową flagą. „Jesteście super ludźmi”

Przebiegł półmaraton w Kraśniku, a nagrodę odebrał z tęczową flagą. „Jesteście super ludźmi”

Brawo Kraśniczanie! Słowa uznania przy wychodzeniu na scenę z tęczową flagą pokazuje, że jesteście super ludźmi – pisze biegacz, który w półmaratonie w Kraśniku zajął 5. miejsce.

Tęcza - Sokół 0:0. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Tęcza - Sokół 0:0. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Pierwszy punkt Tęczy Bełżyce od 9 sierpnia

Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin zaliczyła ostatni sprawdzian przed ligą, triumfując w Toruniu

Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin zaliczyła ostatni sprawdzian przed ligą, triumfując w Toruniu

Koszykarki Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin były najlepsze podczas V Memoriału prof. Stanisława Łęgowskiego w Toruniu. Podopieczne Krzysztofa Szewczyka wygrały dwa z trzech rozegranych tam spotkań

87 nowych żołnierzy WOT, a 15 osób otrzymało stopień kaprala. Przysięga i promocja terytorialsów w Lublinie
zdjęcia
galeria

87 nowych żołnierzy WOT, a 15 osób otrzymało stopień kaprala. Przysięga i promocja terytorialsów w Lublinie

Kolejnych 87 nowych terytorialsów złożyło przysięgę wojskową. 15 kolejnych otrzymało promocję na stopień kaprala. Rotę przysięgi złożono na niedzielę, w dniu święta Wojsk Obrony Terytorialnej, w jednostce na Majdanku w Lublinie.

MKS Ryki – Motor II 1:9. Nie przypisują sobie jeszcze awansu

MKS Ryki – Motor II 1:9. Nie przypisują sobie jeszcze awansu

Rezerwy Motoru Lublin odniosły kolejne wysokie zwycięstwo. Czy ekipa Wojciecha Stefańskiego może czuć się pewna awansu do IV ligi?

KS Wiązownica - Orlęta Spomlek 1:3. Rehabilitacja i pierwsza wyjazdowa wygrana

KS Wiązownica - Orlęta Spomlek 1:3. Rehabilitacja i pierwsza wyjazdowa wygrana

Po blamażu w środę u siebie z Wólczanką (1:6) piłkarze z Radzynia Podlaskiego błyskawicznie się podnieśli. W niedzielę pokonali na wyjeździe KS Wiązownica 3:1. I tym samym pierwszy raz w tym sezonie wygrali na wyjeździe.

Olimpiakos – Igros 0:1. Zmiennicy dali odpowiednią  jakość

Olimpiakos – Igros 0:1. Zmiennicy dali odpowiednią jakość

Niezwykle cenna wygrana Igrosu Krasnobród. Tym razem drużyna z uzdrowiska pokonała na wyjeździe po zażartym boju Olimpiakos Tarnogród i w dalszym ciągu depcze po piętach Omedze Stary Zamość

10-letnia Alicja Tracz ze Stojeszyna koło Janowa  Lubelskiego będzie reprezentowała Polskę na Eurowizji Junior 2020
ZDJĘCIA WIDEO
galeria
film

10-letnia Alicja Tracz ze Stojeszyna koło Janowa Lubelskiego będzie reprezentowała Polskę na Eurowizji Junior 2020

Alicję wytypowało jury i widzowie TVP, którzy oddali na nią najwięcej głosów. Dziewczynka w międzynarodowym konkursie wystąpi 29 listopada.

Pół roku czekali na tę imprezę na strzelnicy w Lublinie. Memoriał Żołnierzy i Powstańców 2020
Dużo zdjęć
galeria

Pół roku czekali na tę imprezę na strzelnicy w Lublinie. Memoriał Żołnierzy i Powstańców 2020

Po półrocznej przerwie spowodowanej epidemią koronawirusa w Lublinie zostały zorganizowane zawody strzeleckie pt. Memoriał Żołnierzy i Powstańców 2020.

Dramatyczny spadek liczby pasażerów na lotniskach. W Lublinie jest ich o ponad 100 tys. mniej

Dramatyczny spadek liczby pasażerów na lotniskach. W Lublinie jest ich o ponad 100 tys. mniej

W pierwszym półroczy polskie porty regionalne obsłużyły o prawie 65 proc. mniej pasażerów, niż w takim samym okresie 2019 r. Na lotnisku w Lublinie to spadek o 106 tys. osób.

Lubelskie firmy nie myślą o zwolnieniach. Ale tylko na razie

Lubelskie firmy nie myślą o zwolnieniach. Ale tylko na razie

Przedsiębiorcy z naszego województwa nie odczuli boleśnie lockdown’u związanego z epidemią koronawirusa lub ochroniły ich tarcze antykryzysowe. To najbardziej prawdopodobny powód tego, że spada liczba zwolnień grupowych. Ekonomiści podkreślają jednak, że optymizm jest przedwczesny.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.