Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 kwietnia 2020 r.
10:52

Jeszcze można powstrzymać wycinkę. List otwarty

43 6 A A
Aleje Racławickie w Lublinie
Aleje Racławickie w Lublinie (fot. Maciej Kaczanowski/archiwum)

Projekt przebudowy Alej Racławickich przygotowywany jest od kilku lat. Dziwi więc fakt, że przez tak długi czas nie udało się w nim wprowadzić zmian, które ukształtowałyby Aleje jako reprezentacyjną i przyjazną przestrzeń miejską.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Planowany do realizacji w najbliższych dniach projekt jest projektem drogowym, który odnosi się tylko do komunikacji kołowej, pomijając wszystkie inne aspekty tej przestrzeni. Co więcej, oparty jest na archaicznych i sprzecznych ze sobą założeniach: z jednej strony planowane są buspasy, które są właściwą odpowiedzią na potrzebę usprawnienia komunikacji publicznej, z drugiej wprowadzono liczne lewo- i prawoskręty, które niepotrzebnie poszerzają jezdnię. Pozostałe elementy: zieleń, drzewa, przestrzeń dla pieszych i trasy rowerzystów muszą „ścisnąć się” na tym co pozostało.

To właśnie znaczne poszerzenia na wielu odcinkach są przyczyną usuwania drzew, całkowitej likwidacji żywopłotów, zmniejszenia powierzchni chodników i kolizji dróg rowerowych i chodników. Jeszcze większe straty ponosimy na ulicy Lipowej, gdzie kosztem poszerzeń zyskujemy więcej asfaltu, w wielu miejscach niedostępnego także dla kierowców (wyspy, wymalowania), tracimy zieleń i przestrzeń dla pieszych, a dla rowerzystów nie pojawiają się żadne rozwiązania.

Okres epidemii zachęca, by przemyśleć na nowo sposoby, w jaki gospodarujemy przestrzenią. W tym czasie wyraźnie widać, jak bardzo potrzebujemy zieleni i z jakim utęsknieniem czekaliśmy, kiedy znów będzie można w niej przebywać.

Aleje Racławickie potrzebują odnowy, podniesienia jakości jezdni. Natomiast komunikacyjnie pełnią dobrze swoją rolę. Tym bardziej w czasie epidemii, gdy ruch zmalał znacząco -- doskonale tę rolę spełniały. Wzrosła natomiast rola ruchu rowerowego, który też był ważną alternatywą dla mieszkańców.

Poszerzanie Alei wydaje się więc podparte jedynie intuicją, że jak będzie szerzej – to lepiej. Doświadczenia wielu miast na świecie, a także w Polsce, pokazują, że jest odwrotnie. Mówili też o tym wyraźnie eksperci, m.in. Jan Jakiel z Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie, a także zaproszeni przez Pana Prezydenta (Krzysztofa Żuka – red.) eksperci: Jan Gehl, Dimitri Roussopoulos, Charles Landry.

Ich wiedza potwierdza się wszędzie na świecie, czemu więc nie miałaby zadziałać w Lublinie?

Dopóki jednak nie rozpoczęły się prace i drzewa wciąż rosną, możliwe są zmiany w projekcie, również na etapie budowy, poprzez zamienne pozwolenia i uzgodnienia z wykonawcami.

* Tytuł od redakcji

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 6

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Agent_Tomek / 21 kwietnia 2020 r. o 11:27
+8
Przecież wiadomo że tu nie chodzi czy będzie lepiej czy gorzej tylko o to że jest do wydania kasa w sporej części "darmowa" z Uni więc trzeba robić cokolwiek aby transferować te pieniądze po prywatnych spółek z kręgu zaufanych. Gdyby Unia kazała budować meczety to budowalibyśmy meczety.  Przecież żadna nie państwowa instytucja czy firma nie zapłaciła by 100 mln zł za remont 2 km ulicy , wiec takie pieniądze są jak manna z nieba.  A Unia też ma te pieniądze głównie z pustego dodruku więc musi jakoś te puste pieniądze pompować w rynek zamiast rozdawać na ulicy. Wszystko to jest kompletnie nieracjonalne ale na razie sobie tak trwa.
 Zastanawia mnie po co piszesz, że 100 mln idzie na remont 2km ulicy? Dobrze wiesz, że to kompletna bzdura, nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Wyremontowane lub przebudowane zostaną trzy ulice, z wymianą kanalizacji sanitarnej i budową od zera kanalizacji deszczowej włącznie. Do tego dochodzą budowa ścieżek rowerowych, przebudowa chodników, zatok przystankowych, postawienie trakcji trolejbusowej, sygnalizacji świetlnych, a dodatkowo jeszcze zakup kilku autobusów elektrycznych. Unia nie daje dofinansowań za ładne oczy i do wydania na dowolny cel tylko na konretne projekty, które muszą zostać rozliczone co do złotówki.
 Zastanawia mnie po co piszesz, że 100 mln idzie na remont 2km ulicy? Dobrze wiesz, że to kompletna bzdura, nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Wyremontowane lub przebudowane zostaną trzy ulice, z wymianą kanalizacji sanitarnej i budową od zera kanalizacji deszczowej włącznie. Do tego dochodzą budowa ścieżek rowerowych, przebudowa chodników, zatok przystankowych, postawienie trakcji trolejbusowej, sygnalizacji świetlnych, a dodatkowo jeszcze zakup kilku autobusów elektrycznych. Unia nie daje dofinansowań za ładne oczy ... rozwiń
Avatar
Klu / 21 kwietnia 2020 r. o 11:15
+4
Przecież to oczywiste, że wymalowanie napisów bus/taxi w obecnym układzie drogowym byłoby katastrofą i dla transportu indywidualnego i dla zbiorowego. Jeden wspólny pas dla samochodów jadących na wprost i skręcających w lewo bądź prawo na skrzyżowaniach? Gigantyczne korki pewne tak w szczycie porannym jak i popołudniowym, a może również i poza nimi. Gdyby było inaczej, to by nikt nie forsował koncepcji dodatkowych pasów na skrzyżowaniach. Według mnie sprawa jest prosta, albo buspasy albo wycinka części drzewostanu. Bez tych wycinek nie ma fizycznej możliwości, żeby jakkolwiek racjonalnie uprzywilejować na Racławickich transport zbiorowy, chyba że kosztem kierowców osobówek, których skazanoby na stanie w długich bardzo dłuuuugich korkach.
Przecież to oczywiste, że wymalowanie napisów bus/taxi w obecnym układzie drogowym byłoby katastrofą i dla transportu indywidualnego i dla zbiorowego. Jeden wspólny pas dla samochodów jadących na wprost i skręcających w lewo bądź prawo na skrzyżowaniach? Gigantyczne korki pewne tak w szczycie porannym jak i popołudniowym, a może również i poza nimi. Gdyby było inaczej, to by nikt nie forsował koncepcji dodatkowych pasów na skrzyżowaniach. Według mnie sprawa jest prosta, albo buspasy albo wycinka części drzewostanu. Bez tych wycinek nie ma fi... rozwiń
Avatar
LBN / 21 kwietnia 2020 r. o 14:48
+2
Przecież wiadomo że tu nie chodzi czy będzie lepiej czy gorzej tylko o to że jest do wydania kasa w sporej części "darmowa" z Uni więc trzeba robić cokolwiek aby transferować te pieniądze po prywatnych spółek z kręgu zaufanych. Gdyby Unia kazała budować meczety to budowalibyśmy meczety.  Przecież żadna nie państwowa instytucja czy firma nie zapłaciła by 100 mln zł za remont 2 km ulicy , wiec takie pieniądze są jak manna z nieba.  A Unia też ma te pieniądze głównie z pustego dodruku więc musi jakoś te puste pieniądze pompować w rynek zamiast rozdawać na ulicy. Wszystko to jest kompletnie nieracjonalne ale na razie sobie tak trwa.
Zastanawia mnie po co piszesz, że 100 mln idzie na remont 2km ulicy? Dobrze wiesz, że to kompletna bzdura, nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Wyremontowane lub przebudowane zostaną trzy ulice, z wymianą kanalizacji sanitarnej i budową od zera kanalizacji deszczowej włącznie. Do tego dochodzą budowa ścieżek rowerowych, przebudowa chodników, zatok przystankowych, postawienie trakcji trolejbusowej, sygnalizacji świetlnych, a dodatkowo jeszcze zakup kilku autobusów elektrycznych. Unia nie daje dofinansowań za ładne oczy i do wydania na dowolny cel tylko na konretne projekty, które muszą zostać rozliczone co do złotówki.
 Panie Agent , sam nie pisz głupot. "a dodatkowo jeszcze zakup kilku autobusów elektrycznych" - przecież to jest osobny przetarg. Ten na ponad 100 mln obejmuje remont ulic troche powyżej 2km w co wchodzi wszysto czyli ronda , chodniki , sieci itd. Gdyby te roboty nie były z przetargu z dofinansowanego z UE to cena była by połowę tańsza. 
 Panie Agent , sam nie pisz głupot. "a dodatkowo jeszcze zakup kilku autobusów elektrycznych" - przecież to jest osobny przetarg. Ten na ponad 100 mln obejmuje remont ulic troche powyżej 2km w co wchodzi wszysto czyli ronda , chodniki , sieci itd. Gdyby te roboty nie były z przetargu z dofinansowanego z UE to cena była by połowę tańsza.  rozwiń
Avatar
Ksawyer / 22 kwietnia 2020 r. o 08:25
-1
W godzinach szczytów komunikacyjnych w mieście, na Al. Racławickich należy wyłączyć ruch prywatnych samochodów, które powinne korzystać z Al. Solidarności i poszerzonej Głębokiej, której poszerzenie nie zniszczy zielonych walorów tej ulicy, bo takich ta ulica nie ma. Czy to takie trudne do zrozumienia, że Śródmieście Lublina, którego ukształtowanie zakończyło się w połowie XX w. nie ma możliwości zapewnienia dostępności dla prywatnych samochodów. O tym powinni widzieć ci, którzy z uporem maniak budowali w śródmieściu siedzibę marszałka, czy biura prezydenta miasta.
W godzinach szczytów komunikacyjnych w mieście, na Al. Racławickich należy wyłączyć ruch prywatnych samochodów, które powinne korzystać z Al. Solidarności i poszerzonej Głębokiej, której poszerzenie nie zniszczy zielonych walorów tej ulicy, bo takich ta ulica nie ma. Czy to takie trudne do zrozumienia, że Śródmieście Lublina, którego ukształtowanie zakończyło się w połowie XX w. nie ma możliwości zapewnienia dostępności dla prywatnych samochodów. O tym powinni widzieć ci, którzy z uporem maniak budowali w śródmieściu siedzibę marszałka, czy... rozwiń
Avatar
Bobas1987 / 21 kwietnia 2020 r. o 17:13
-4
Nie wiem, Pan Kamiński albo udaje albo sam siebie oszukuje, że po namalowaniu buspasów na Racławickich(oczywiście bez poszerzania skrzyżowań) będą one nadal spełniały swoją rolę. Nie będą i jest to oczywiste. Trzeba sobie powiedzieć jasno, że wymalowanie buspasów na skrajnych pasach i nieposzerzanie jezdni to gwarancja korków które będą codziennie wyprowadzać z równowagi wszystkich zmotoryzowanych.
Avatar
LBN / 21 kwietnia 2020 r. o 11:15
-5
Przecież wiadomo że tu nie chodzi czy będzie lepiej czy gorzej tylko o to że jest do wydania kasa w sporej części "darmowa" z Uni więc trzeba robić cokolwiek aby transferować te pieniądze po prywatnych spółek z kręgu zaufanych. Gdyby Unia kazała budować meczety to budowalibyśmy meczety. Przecież żadna nie państwowa instytucja czy firma nie zapłaciła by 100 mln zł za remont 2 km ulicy , wiec takie pieniądze są jak manna z nieba. A Unia też ma te pieniądze głównie z pustego dodruku więc musi jakoś te puste pieniądze pompować w rynek zamiast rozdawać na ulicy. Wszystko to jest kompletnie nieracjonalne ale na razie sobie tak trwa.
Przecież wiadomo że tu nie chodzi czy będzie lepiej czy gorzej tylko o to że jest do wydania kasa w sporej części "darmowa" z Uni więc trzeba robić cokolwiek aby transferować te pieniądze po prywatnych spółek z kręgu zaufanych. Gdyby Unia kazała budować meczety to budowalibyśmy meczety. Przecież żadna nie państwowa instytucja czy firma nie zapłaciła by 100 mln zł za remont 2 km ulicy , wiec takie pieniądze są jak manna z nieba. A Unia też ma te pieniądze głównie z pustego dodruku więc musi jakoś te puste pieniądze pompować w ryne... rozwiń
Avatar
Ksawyer / 22 kwietnia 2020 r. o 08:25
-1
W godzinach szczytów komunikacyjnych w mieście, na Al. Racławickich należy wyłączyć ruch prywatnych samochodów, które powinne korzystać z Al. Solidarności i poszerzonej Głębokiej, której poszerzenie nie zniszczy zielonych walorów tej ulicy, bo takich ta ulica nie ma. Czy to takie trudne do zrozumienia, że Śródmieście Lublina, którego ukształtowanie zakończyło się w połowie XX w. nie ma możliwości zapewnienia dostępności dla prywatnych samochodów. O tym powinni widzieć ci, którzy z uporem maniak budowali w śródmieściu siedzibę marszałka, czy biura prezydenta miasta.
W godzinach szczytów komunikacyjnych w mieście, na Al. Racławickich należy wyłączyć ruch prywatnych samochodów, które powinne korzystać z Al. Solidarności i poszerzonej Głębokiej, której poszerzenie nie zniszczy zielonych walorów tej ulicy, bo takich ta ulica nie ma. Czy to takie trudne do zrozumienia, że Śródmieście Lublina, którego ukształtowanie zakończyło się w połowie XX w. nie ma możliwości zapewnienia dostępności dla prywatnych samochodów. O tym powinni widzieć ci, którzy z uporem maniak budowali w śródmieściu siedzibę marszałka, czy... rozwiń
Avatar
Bobas1987 / 21 kwietnia 2020 r. o 17:13
-4
Nie wiem, Pan Kamiński albo udaje albo sam siebie oszukuje, że po namalowaniu buspasów na Racławickich(oczywiście bez poszerzania skrzyżowań) będą one nadal spełniały swoją rolę. Nie będą i jest to oczywiste. Trzeba sobie powiedzieć jasno, że wymalowanie buspasów na skrajnych pasach i nieposzerzanie jezdni to gwarancja korków które będą codziennie wyprowadzać z równowagi wszystkich zmotoryzowanych.
Avatar
LBN / 21 kwietnia 2020 r. o 14:48
+2
Przecież wiadomo że tu nie chodzi czy będzie lepiej czy gorzej tylko o to że jest do wydania kasa w sporej części "darmowa" z Uni więc trzeba robić cokolwiek aby transferować te pieniądze po prywatnych spółek z kręgu zaufanych. Gdyby Unia kazała budować meczety to budowalibyśmy meczety.  Przecież żadna nie państwowa instytucja czy firma nie zapłaciła by 100 mln zł za remont 2 km ulicy , wiec takie pieniądze są jak manna z nieba.  A Unia też ma te pieniądze głównie z pustego dodruku więc musi jakoś te puste pieniądze pompować w rynek zamiast rozdawać na ulicy. Wszystko to jest kompletnie nieracjonalne ale na razie sobie tak trwa.
Zastanawia mnie po co piszesz, że 100 mln idzie na remont 2km ulicy? Dobrze wiesz, że to kompletna bzdura, nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Wyremontowane lub przebudowane zostaną trzy ulice, z wymianą kanalizacji sanitarnej i budową od zera kanalizacji deszczowej włącznie. Do tego dochodzą budowa ścieżek rowerowych, przebudowa chodników, zatok przystankowych, postawienie trakcji trolejbusowej, sygnalizacji świetlnych, a dodatkowo jeszcze zakup kilku autobusów elektrycznych. Unia nie daje dofinansowań za ładne oczy i do wydania na dowolny cel tylko na konretne projekty, które muszą zostać rozliczone co do złotówki.
 Panie Agent , sam nie pisz głupot. "a dodatkowo jeszcze zakup kilku autobusów elektrycznych" - przecież to jest osobny przetarg. Ten na ponad 100 mln obejmuje remont ulic troche powyżej 2km w co wchodzi wszysto czyli ronda , chodniki , sieci itd. Gdyby te roboty nie były z przetargu z dofinansowanego z UE to cena była by połowę tańsza. 
 Panie Agent , sam nie pisz głupot. "a dodatkowo jeszcze zakup kilku autobusów elektrycznych" - przecież to jest osobny przetarg. Ten na ponad 100 mln obejmuje remont ulic troche powyżej 2km w co wchodzi wszysto czyli ronda , chodniki , sieci itd. Gdyby te roboty nie były z przetargu z dofinansowanego z UE to cena była by połowę tańsza.  rozwiń
Avatar
Agent_Tomek / 21 kwietnia 2020 r. o 11:27
+8
Przecież wiadomo że tu nie chodzi czy będzie lepiej czy gorzej tylko o to że jest do wydania kasa w sporej części "darmowa" z Uni więc trzeba robić cokolwiek aby transferować te pieniądze po prywatnych spółek z kręgu zaufanych. Gdyby Unia kazała budować meczety to budowalibyśmy meczety.  Przecież żadna nie państwowa instytucja czy firma nie zapłaciła by 100 mln zł za remont 2 km ulicy , wiec takie pieniądze są jak manna z nieba.  A Unia też ma te pieniądze głównie z pustego dodruku więc musi jakoś te puste pieniądze pompować w rynek zamiast rozdawać na ulicy. Wszystko to jest kompletnie nieracjonalne ale na razie sobie tak trwa.
 Zastanawia mnie po co piszesz, że 100 mln idzie na remont 2km ulicy? Dobrze wiesz, że to kompletna bzdura, nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Wyremontowane lub przebudowane zostaną trzy ulice, z wymianą kanalizacji sanitarnej i budową od zera kanalizacji deszczowej włącznie. Do tego dochodzą budowa ścieżek rowerowych, przebudowa chodników, zatok przystankowych, postawienie trakcji trolejbusowej, sygnalizacji świetlnych, a dodatkowo jeszcze zakup kilku autobusów elektrycznych. Unia nie daje dofinansowań za ładne oczy i do wydania na dowolny cel tylko na konretne projekty, które muszą zostać rozliczone co do złotówki.
 Zastanawia mnie po co piszesz, że 100 mln idzie na remont 2km ulicy? Dobrze wiesz, że to kompletna bzdura, nie mająca nic wspólnego z rzeczywistością. Wyremontowane lub przebudowane zostaną trzy ulice, z wymianą kanalizacji sanitarnej i budową od zera kanalizacji deszczowej włącznie. Do tego dochodzą budowa ścieżek rowerowych, przebudowa chodników, zatok przystankowych, postawienie trakcji trolejbusowej, sygnalizacji świetlnych, a dodatkowo jeszcze zakup kilku autobusów elektrycznych. Unia nie daje dofinansowań za ładne oczy ... rozwiń
Avatar
LBN / 21 kwietnia 2020 r. o 11:15
-5
Przecież wiadomo że tu nie chodzi czy będzie lepiej czy gorzej tylko o to że jest do wydania kasa w sporej części "darmowa" z Uni więc trzeba robić cokolwiek aby transferować te pieniądze po prywatnych spółek z kręgu zaufanych. Gdyby Unia kazała budować meczety to budowalibyśmy meczety. Przecież żadna nie państwowa instytucja czy firma nie zapłaciła by 100 mln zł za remont 2 km ulicy , wiec takie pieniądze są jak manna z nieba. A Unia też ma te pieniądze głównie z pustego dodruku więc musi jakoś te puste pieniądze pompować w rynek zamiast rozdawać na ulicy. Wszystko to jest kompletnie nieracjonalne ale na razie sobie tak trwa.
Przecież wiadomo że tu nie chodzi czy będzie lepiej czy gorzej tylko o to że jest do wydania kasa w sporej części "darmowa" z Uni więc trzeba robić cokolwiek aby transferować te pieniądze po prywatnych spółek z kręgu zaufanych. Gdyby Unia kazała budować meczety to budowalibyśmy meczety. Przecież żadna nie państwowa instytucja czy firma nie zapłaciła by 100 mln zł za remont 2 km ulicy , wiec takie pieniądze są jak manna z nieba. A Unia też ma te pieniądze głównie z pustego dodruku więc musi jakoś te puste pieniądze pompować w ryne... rozwiń
Avatar
Klu / 21 kwietnia 2020 r. o 11:15
+4
Przecież to oczywiste, że wymalowanie napisów bus/taxi w obecnym układzie drogowym byłoby katastrofą i dla transportu indywidualnego i dla zbiorowego. Jeden wspólny pas dla samochodów jadących na wprost i skręcających w lewo bądź prawo na skrzyżowaniach? Gigantyczne korki pewne tak w szczycie porannym jak i popołudniowym, a może również i poza nimi. Gdyby było inaczej, to by nikt nie forsował koncepcji dodatkowych pasów na skrzyżowaniach. Według mnie sprawa jest prosta, albo buspasy albo wycinka części drzewostanu. Bez tych wycinek nie ma fizycznej możliwości, żeby jakkolwiek racjonalnie uprzywilejować na Racławickich transport zbiorowy, chyba że kosztem kierowców osobówek, których skazanoby na stanie w długich bardzo dłuuuugich korkach.
Przecież to oczywiste, że wymalowanie napisów bus/taxi w obecnym układzie drogowym byłoby katastrofą i dla transportu indywidualnego i dla zbiorowego. Jeden wspólny pas dla samochodów jadących na wprost i skręcających w lewo bądź prawo na skrzyżowaniach? Gigantyczne korki pewne tak w szczycie porannym jak i popołudniowym, a może również i poza nimi. Gdyby było inaczej, to by nikt nie forsował koncepcji dodatkowych pasów na skrzyżowaniach. Według mnie sprawa jest prosta, albo buspasy albo wycinka części drzewostanu. Bez tych wycinek nie ma fi... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 6

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Muzeum na Majdanku i w Bełżcu będzie można już zwiedzać z przewodnikiem

Muzeum na Majdanku i w Bełżcu będzie można już zwiedzać z przewodnikiem

To oferta dla zorganizowanych grup i indywidualnych zwiedzających. Zwiedzanie z przewodnikiem zostało wstrzymane przez epidemię koronawirusa.

Tragiczna śmierć policjanta w miejscowości koło Lublina

Tragiczna śmierć policjanta w miejscowości koło Lublina

Nie żyje 40-letni policjant. Zginął w sobotę po godzinie 14. Mieszkał w podlubelskiej Kalinówce.

Kłos Chełm przegrał z Omegą Stary Zamość. Znowu rozdawali prezenty

Kłos Chełm przegrał z Omegą Stary Zamość. Znowu rozdawali prezenty

Duża przewaga, sporo sytuacji, a tymczasem po 45 minutach wynik 0:2. Kłos Chełm prowadził grę w starciu z Omegą Stary Zamość, ale do przerwy tracił do rywali dwie bramki. Po zmianie stron czwartoligowiec zaliczył kontaktowe trafienie, ale to wszystko, na co było stać drużynę Roberta Tarnowskiego.

Dawny cmentarz żydowski na Wieniawie. Jest teraz w wyjątkowy sposób oznaczony

Dawny cmentarz żydowski na Wieniawie. Jest teraz w wyjątkowy sposób oznaczony

Prawnik Maciej Chorągiewicz zadbał o to, żeby teren został posprzątany. Plastyk Jarosław Koziara land artem oznaczył dawny żydowski cmentarz przy ul. Leszczyńskiego.

Victoria Żmudź – Granica Dorohusk 8:0. Hat-trick zagranicznego napastnika

Victoria Żmudź – Granica Dorohusk 8:0. Hat-trick zagranicznego napastnika

Dobry występ drużyny Piotra Molińskiego w piątkowym meczu kontrolnym. Victoria łatwo rozbiła Granicę Dorohusk 8:0 nawet mimo nieobecności kilku podstawowych zawodników.

Start Krasnystaw – Kryształ Werbkowice 1:3. Zwycięstwo i dwa transfery

Start Krasnystaw – Kryształ Werbkowice 1:3. Zwycięstwo i dwa transfery

Na początek przygotowań były dwa remisy z Huczwą i Tomasovią. W dwóch kolejnych sparingach Kryształ najpierw pokonał Orła Srebrzyszcze 6:0, a następnie beniaminka IV ligi Start Krasnystaw 3:1. Drużyna z Werbkowic ogłosiła także dwa transfery. Trener Jacek Ziarkowski będzie miał do dyspozycji: Grzegorza Mulawę (Lublinianka) oraz Damiana Otrębę (Tomasovia).

Kraśnik. Kierowca tankował nie tylko paliwo. Zatrzymali go na stacji

Kraśnik. Kierowca tankował nie tylko paliwo. Zatrzymali go na stacji

Pracownicy jednej ze stacji paliw koło Kraśnika zatrzymali pijanego kierowcę. Mężczyzna miał prawie 3 promile w wydychanym powietrzu.

Koronawirus. 14 nowych przypadków w ciągu doby w województwie lubelskim

Koronawirus. 14 nowych przypadków w ciągu doby w województwie lubelskim

Najwięcej zarażonych przybywa w powiecie bialskim. Do 4 lipca w całym województwie odnotowano 677 chorych.

Orlęta Spomlek – Chełmianka 1:3. Dwa szybkie ciosy i po meczu

Orlęta Spomlek – Chełmianka 1:3. Dwa szybkie ciosy i po meczu

W sparingowym starciu naszych trzecioligowców górą klub z Chełma. Piłkarze Jana Konojackiego pokonali w Radzyniu Podlaskim tamtejsze Orlęta 3:1. O losach meczu zdecydowały tak naprawdę pierwsze fragmenty spotkania. Goście już po siedmiu minutach mieli w zapasie dwa trafienia.

Dramatyczny apel Michała Wójcika z Ani Mru Mru. Prosi o pomoc
film

Dramatyczny apel Michała Wójcika z Ani Mru Mru. Prosi o pomoc

- Moja Jani zachorowała, ma raka. Ale rak to nie wyrok i chcemy podjąć z nim walkę. Dziś proszę was o pomoc, o fundusze na pobyt dla niej w klinice – mówi w internetowym nagraniu komik Michał Wójcik z lubelskiego kabaretu Ani Mru Mru. Jania to partnerka kabareciarza.

Cztery osoby ranne w dwóch wypadkach. Kierowcy popełnili częsty błąd

Cztery osoby ranne w dwóch wypadkach. Kierowcy popełnili częsty błąd

Trzy kobiety i jeden mężczyzna zostali zabrani do szpitali w wyniku dwóch wypadków. Przyczyną każdego było to samo – nieustąpienie pierwszeństwa przejazdu.

Lublinianka zaczyna sparingi od pogromu

Lublinianka zaczyna sparingi od pogromu

Udane rozpoczęcie meczów kontrolnych w wykonaniu klubu z Wieniawy. W starciu z Orionem Niedrzwica Duża drużyna Dariusza Bodaka wygrała aż 7:0. Co ważne, w składzie Lublinianki pojawił się Tomasz Brzyski.

Avia – Świdniczanka 1:2. Znowu lepsi od trzecioligowca

Avia – Świdniczanka 1:2. Znowu lepsi od trzecioligowca

Beniaminek IV ligi nie przestaje zaskakiwać. To tylko mecze kontrolne, ale Świdniczanka znowu pokonała wyżej notowanego rywala. Przed tygodniem uporała się z Lewartem Lubartów (3:1), a teraz wygrała w derbach z Avią Świdnik 2:1.

Słoneczny Wrotków już działa. Ceny biletów się nie zmieniły [zdjęcia]
galeria

Słoneczny Wrotków już działa. Ceny biletów się nie zmieniły [zdjęcia]

Można już korzystać z atrakcji na Słonecznym Wrotkowie w Lublinie. Ze względu na obostrzenia spowodowane epidemią koronawirusa na terenie ośrodka może przebywać jednocześnie 1200 osób.

Nielegalne automaty do gier hazardowych w Hrubieszowie

Nielegalne automaty do gier hazardowych w Hrubieszowie

Cztery nielegalne automaty do gier hazardowych ujawniła kontrola w jednym z lokali na terenie Hrubieszowa.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.