Lubelska galeria handlowa znalazła się na piątym miejscu ogólnopolskiego rankingu centrów handlowych. Tym razem doceniano najbardziej różnorodną ofertę rozrywkowo-rekreacyjną, czyli kierunek w jakim podążają teraz centra na całym świecie.
Chodzi o Galerię Olimp przy al. Spółdzielczości Pracy.
Raport przygotowany przez Colliers International powstał w oparciu o wnioski z oceny 270 galerii handlowych znajdujących się w 18 miastach. Jego autorzy sprawdzali, jakie miejsca rozrywki i rekreacji znajdują się w galeriach. Okazało się, że najbogatsza ofertę ma łódzka „Manufaktura”. Na piątym miejscu w Polsce znalazła się natomiast Galeria Olimp, która oprócz sklepów ma osiem atrakcji: Multikino, Ściankę Sky Park, Koziołek, Masters Bowling&Billlard, Szkołę Tańca UDS, Cartmax, GetGYM i Hop Salę.
- Jesteśmy szczęśliwi, że wywodząca się z Lublina i oparta na polskim kapitale galeria znalazła się aż na piątym miejscu w dużym ogólnopolskim rankingu – komentuje Grzegorz Dębiec, prezes PHUT „Transhurt” sp. z o.o. właściciela Galerii Olimp. – Teraz wiemy, że decyzja o budowie Olimpu V nastawionego na rozrywkę była słusznym posunięciem. Widzimy to patrząc w weekendy na pełne parkingi i obserwując wspólnie bawiące się rodziny. Dzięki zmianom, które wprowadziliśmy jesteśmy galerią o największej powierzchni przeznaczonej na rozrywkę i rekreacji w mieście.
Analitycy Colliers International ustalili, że nastawienie na ofertę rozrywkowo-rekreacyjną to główny kierunek, w jakim będą zmierzały galerie handlowe.
Już teraz rodziny coraz częściej chodzą do centrów nie tylko po zakupy – bo te robione są niejako przy okazji – ale szukając rozrywki. 90 proc. ankietowanych w galeriach handlowych odwiedza restauracje, kawiarnię lub fast foody, a 70 proc. deklaruje częste wizyty w kinie.
Do skorzystania z oferty rozrywkowo-rekreacyjnej centrum handlowych skłaniają także dogodny dojazd (68 proc.), atrakcyjność oferty (40 proc.) i znajomość centrum handlowego (31 proc.).