Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

6 marca 2015 r.
19:45
Edytuj ten wpis

Lublin: Rowerzyści wytykają urzędnikom buble na nowych ścieżkach

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
2 30 A A

Będziemy jeździć z poziomicą, bo na ścieżkach zdarzają się buble - ostrzegają członkowie Porozumienia Rowerowego. A urzędnikom wytykają znacznie więcej

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Ścieżki wzdłuż al. Solidarności i ul. Armii Krajowej łączy to, że zbudowano je w zeszłym roku. Ale więcej je dzieli.

- Proszę spojrzeć tu - Krzysztof Kowalik z Porozumienia Rowerowego pokazuje zdjęcie ścieżki z al. Solidarności. - Między ścieżką a krawężnikiem jest poprawiające jej trwałość uszczelnienie.

Przy Armii Krajowej uszczelnienia nie ma, bo nie przewidywał go projekt. Ale nie przewidywał też pozapadanego asfaltu, a taki można tu znaleźć. Na to też rowerzyści mają twardy dowód - wystarczyło przyłożyć poziomicę.

- Tak, będziemy chodzili i mierzyli - zapowiada Kowalik (na zdjęciu), który z wykształcenia jest drogowcem, a teraz zamierza wytykać miastu rowerowe niedoróbki.

- Chcemy wywrzeć presję na Zarząd Dróg i Mostów i pokazać mieszkańcom, że ich pieniądze są wydawane na inwestycje robione w sposób niechlujny - wyjaśnia.

Do wytknięcia jest nie tylko to, co zbudowano całkiem niedawno. Na drogach jest jeszcze sporo niespodzianek w postaci przejazdów rowerowych, na których zielone światło nie zapali się, jeśli cyklista nie wciśnie przycisku. Prawo już na to nie pozwala, a czas na dostosowanie sygnalizacji do przepisów minął już kilka lat temu.

Porozumienie poskarżyło się wojewodzie na to, że prezydent nic z tym nie robi. Urząd Wojewódzki odpisał, że sygnalizacje są zgodne z projektami, a do zgodności z prawem się nie odniósł. Stąd kolejna skarga - tym razem do ministra na wojewodę.

Cykliści mogą też nieco zawstydzić Ratusz, bo wczoraj zapowiedzieli, że sami uruchomią Radę ds. rozwoju ruchu rowerowego, którą miasto powinno powołać już dawno, ale do dziś tak się nie stało. Istnienie takiej rady przewiduje uchwała Rady Miasta z 2011 r., ale ten paragraf pozostaje martwy.

Szykuje się też kolejny prztyczek dla Ratusza, bo Porozumienie Rowerowe zamierza samo zorganizować pomiary ruchu rowerowego w mieście. Samorząd też je robi, przy okazji pomiarów ruchu samochodów, ale... - Wypadają w listopadzie i grudniu, kiedy ruch rowerowy się zmniejsza - wytyka Kowalik.

Porozumienie Rowerowe zapowiedziało też, że przeanalizuje plany zagospodarowania terenu pod kątem potrzeb jednośladów. To właśnie plany są dokumentami, które mogą wymusić na inwestorach ustawianie przy nowych obiektach odpowiedniej liczby stojaków na rowery. Jako negatywny przykład cykliści wskazują otwarte w środę Tarasy Zamkowe.

Galeria handlowa miejsc dla samochodów przygotowała 1400, a dla rowerów... pięć.
Skomentuj i udostępnij na Facebooku
Czytaj więcej o:

Komentarze 30

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 7 marca 2015 r. o 21:19
0

"Usunęliśmy sie z drogi ale dzieciaki jak to dzieciaki chcą iść po ścieżce i koniec."

To może zacznij te dzieci w końcu wychowywać.
Jak zechcą iść na spacer torami kolejowymi to też im pozwolisz, bo tak chcą?

Właśnie o to poszło bo gość na rowerze zabrał się za wychowywanie zarówno mnie jaki i dzieciaków zamiast pojechać w swoją stronę.Nie szukałem konfliktu a on widocznie tak.Jedynym zagrożeniem na jakie je naraziłem był kontakt z idiotą na rowerze .Co do wychowania to też mam wrażenie że wyniosły dobrą lekcję.Idiotów traktować tak jak na to zasługują a w wypadku gdy grzeczność tylko rozzuchwala trzeba być stanowczym.Nawet jeśli to oznacza dać komuś w pysk.

Właśnie o to poszło bo gość na rowerze zabrał się za wychowywanie zarówno mnie jaki i dzieciaków zamiast pojechać w swoją stronę.Nie szukałem konfliktu a on widocznie tak.Jedynym zagrożeniem na jakie je naraziłem był kontakt z idiotą na rowerze .Co do wychowania to też mam wrażenie że wyniosły dobrą lekcję.Idiotów traktować tak jak na to zasługują a w wypadku gdy grzeczność tylko rozzuchwala trzeba być stanowczym.Nawet jeśli to oznacza dać komuś w pysk.

rozwiń
Avatar
Gość / 7 marca 2015 r. o 21:09
0

Dobre... Rower i komórka w zalewie... Masz fantazję - ale nawet jeśli faktycznie tak zrobiłeś, to bardzo głupio... Jeśli spotkasz kogoś równie agresywnego jak Ty, to pewnie oberwiesz po uchu, a jesli spotkasz kogoś nieuważnego (albo równie chamskiego jak Ty), skończy się potrąceniem dziecka - i bedzie to, według prawa, Twoja wina.. 

Uważasz ,że byłem chamski? od czasu pierwszego dzwonka do fizycznej przepychanki upłynęło chyba ze dwadzieścia minut.Minut pełnych wyzwisk i gróźb ze strony rowerowego terrorysty.Koleś zwyczajnie szukał zaczepki bo normalna osoba pojechałaby swoją drogą .Ten musiał dociekać i prawić mądrości.A chodziło właśnie o to by dzieciaki wiedziały jak postępować gdy przyczepi się do nich jakiś głupek i wszystkie formy zachowań uznawanych za stosowne zawiodą.Nie jestem z tego dumny ale w pewien sposób broniłem rodziny.Wierz mi nie jestem łobuzem i nie szukam z nikim zwady.A odnośnie fantazji to owszem.Przyznaję, rower wylądował tuż przy brzegu bo nie udało się go dalej rzucić.

rozwiń
Avatar
bkj / 7 marca 2015 r. o 14:52
0
Większość rowerzystów to debile. Niestety taka prawda.
Avatar
Gość / 7 marca 2015 r. o 12:47
0

Scieżki rowerowe na jezdni(Turystyczna, Nowy Świat, Krochmalna...) są niebezpieczne i powoduja korki. Trzeba to zmazać z asfaltu. Warszawiacy nie chca buspasow, w Lublinie nie chcemy "malowanych" sciezek. Lewacka przybudowka Porozumienie Rowerowe narzuca wole wiekszości.

ściezki tylko poza jezdnią na kostce brukowej lub asfalcie!!!

Avatar
w / 7 marca 2015 r. o 12:06
0

A czego ten pajac z poziomicą jeszcze chce? Może czerwony dywan na ścieżce rozwinąć albo podgrzewany asfalt położyć?

Avatar
Krzychu / 7 marca 2015 r. o 11:19
0

A ja już rowerzystów nie popieram.W ubiegłym roku miałem wątpliwą przyjemnośc poznać jednego z "działaczy" na rzecz ścieżek rowerowych nad zalewem.Idę z rodziną ,wkoło żywego ducha ,nagle tuż za plecami dzwonek.Za nami pojawił się gość na rowerze.Wszystko jak z żurnala,kask,ochraniacze jednym słowem pelny ekwipunek.Usunęliśmy sie z drogi ale dzieciaki jak to dzieciaki chcą iść po ścieżce i koniec.Przeprosiłem i ustąpiłem drogi .Niech przejedzie chodnikiem.Ale ten nic.dalej stoi i dzwoni bo młody wciąż na ścieżce.Koleś wyjmuje telefon i zaczyna robić fotki.Oznajmia ,że mam sie spodziewać mandatu bo wyśle je gdzie trzeba.Tutaj niestety musiałbym opisac jakim draniem się okazałem .Finał był taki,że i komórka i rower gościa wylądował w zalewie.Takie mendy jak napotkana przeze mnie psują wizerunek całej cyklistycznej populacji.Ja już zdania raczej o nich nie zmienię ale mam nadzieję,że takich ORMOwców na rowerach sami ze swoich szeregów wyplenią dla dobra własnego wizerunku.

Dobre... Rower i komórka w zalewie... Masz fantazję - ale nawet jeśli faktycznie tak zrobiłeś, to bardzo głupio... Jeśli spotkasz kogoś równie agresywnego jak Ty, to pewnie oberwiesz po uchu, a jesli spotkasz kogoś nieuważnego (albo równie chamskiego jak Ty), skończy się potrąceniem dziecka - i bedzie to, według prawa, Twoja wina...

Dobre... Rower i komórka w zalewie... Masz fantazję - ale nawet jeśli faktycznie tak zrobiłeś, to bardzo głupio... Jeśli spotkasz kogoś równie agresywnego jak Ty, to pewnie oberwiesz po uchu, a jesli spotkasz kogoś nieuważnego (albo równie chamskiego jak Ty), skończy się potrąceniem dziecka - i bedzie to, według prawa, Twoja wina...

rozwiń
Avatar
Zuza / 7 marca 2015 r. o 10:45
0

A ja chyba zacznę kopać w patyczki tych debili na rowerach co pędzą pomiędzy pieszymi na chodnikach... Zerwo wychowania i kultury. Im się wszystko należy. Ostatnia na przystanku jeden taki o młao co mnie nie rozjechał i co co usłyszałam - nie przepraszam a stek wyzwisk...

Avatar
j.w / 7 marca 2015 r. o 09:44
0
"Usunęliśmy sie z drogi ale dzieciaki jak to dzieciaki chcą iść po ścieżce i koniec."

To może zacznij te dzieci w końcu wychowywać.
Jak zechcą iść na spacer torami kolejowymi to też im pozwolisz, bo tak chcą?
Avatar
kkk / 7 marca 2015 r. o 08:48
0

Bublem roku był sam pomysł malowania pasów na ulicach na których nie przeprowadzono remontu nawierzchni (patrz Kalinowszczyzna) - autor bubla: oficer rowerowy i jego dzielny sekundant.
A kuriozalnym przykładem było namalowanie pasów na Grenadierów a później wykonanie remontu nawierzchni (dwa razy zapłacono za malowanie pasów) - gratulacje dla urzędników.
A sprawdzać i kontrolować poprawność roboty trzeba - a od tego nie są kowaliki tylko inspektorzy nadzoru zatrudnieni przez ludzi prezydenta. Za to płaci podatnik: Pan, Pani, mieszkańcy Lublina płacą.


Co roku maluje sie pasy na nowo na kazdej ulicy gdzie jest wiekszy ruch. Jest to znikomy wydatek. Na ulicy Grenadierow nic wielkiego sie nie stalo. Trzeba pamietac ze pasy mogly uratowac komus zycie.Tylko pieniacze w mojej ocenie tego nie rozumieja. W pelni popiaram to co zrobiono na Grenadierow.

Co roku maluje sie pasy na nowo na kazdej ulicy gdzie jest wiekszy ruch. Jest to znikomy wydatek. Na ulicy Grenadierow nic wielkiego sie nie stalo. Trzeba pamietac ze pasy mogly uratowac komus zycie.Tylko pieniacze w mojej ocenie tego nie rozumieja. W pelni popiaram to co zrobiono na Grenadierow. rozwiń
Avatar
zwyczajny obywatel / 7 marca 2015 r. o 08:44
0

A ja już rowerzystów nie popieram.W ubiegłym roku miałem wątpliwą przyjemnośc poznać jednego z "działaczy" na rzecz ścieżek rowerowych nad zalewem.Idę z rodziną ,wkoło żywego ducha ,nagle tuż za plecami dzwonek.Za nami pojawił się gość na rowerze.Wszystko jak z żurnala,kask,ochraniacze jednym słowem pelny ekwipunek.Usunęliśmy sie z drogi ale dzieciaki jak to dzieciaki chcą iść po ścieżce i koniec.Przeprosiłem i ustąpiłem drogi .Niech przejedzie chodnikiem.Ale ten nic.dalej stoi i dzwoni bo młody wciąż na ścieżce.Koleś wyjmuje telefon i zaczyna robić fotki.Oznajmia ,że mam sie spodziewać mandatu bo wyśle je gdzie trzeba.Tutaj niestety musiałbym opisac jakim draniem się okazałem .Finał był taki,że i komórka i rower gościa wylądował w zalewie.Takie mendy jak napotkana przeze mnie psują wizerunek całej cyklistycznej populacji.Ja już zdania raczej o nich nie zmienię ale mam nadzieję,że takich ORMOwców na rowerach sami ze swoich szeregów wyplenią dla dobra własnego wizerunku.

A ja już rowerzystów nie popieram.W ubiegłym roku miałem wątpliwą przyjemnośc poznać jednego z "działaczy" na rzecz ścieżek rowerowych nad zalewem.Idę z rodziną ,wkoło żywego ducha ,nagle tuż za plecami dzwonek.Za nami pojawił się gość na rowerze.Wszystko jak z żurnala,kask,ochraniacze jednym słowem pelny ekwipunek.Usunęliśmy sie z drogi ale dzieciaki jak to dzieciaki chcą iść po ścieżce i koniec.Przeprosiłem i ustąpiłem drogi .Niech przejedzie chodnikiem.Ale ten nic.dalej stoi i dzwoni bo młody wciąż na ścieżce.Koleś wyjmuje telefon i za... rozwiń

Avatar
Gość / 7 marca 2015 r. o 21:19
0

"Usunęliśmy sie z drogi ale dzieciaki jak to dzieciaki chcą iść po ścieżce i koniec."

To może zacznij te dzieci w końcu wychowywać.
Jak zechcą iść na spacer torami kolejowymi to też im pozwolisz, bo tak chcą?

Właśnie o to poszło bo gość na rowerze zabrał się za wychowywanie zarówno mnie jaki i dzieciaków zamiast pojechać w swoją stronę.Nie szukałem konfliktu a on widocznie tak.Jedynym zagrożeniem na jakie je naraziłem był kontakt z idiotą na rowerze .Co do wychowania to też mam wrażenie że wyniosły dobrą lekcję.Idiotów traktować tak jak na to zasługują a w wypadku gdy grzeczność tylko rozzuchwala trzeba być stanowczym.Nawet jeśli to oznacza dać komuś w pysk.

Właśnie o to poszło bo gość na rowerze zabrał się za wychowywanie zarówno mnie jaki i dzieciaków zamiast pojechać w swoją stronę.Nie szukałem konfliktu a on widocznie tak.Jedynym zagrożeniem na jakie je naraziłem był kontakt z idiotą na rowerze .Co do wychowania to też mam wrażenie że wyniosły dobrą lekcję.Idiotów traktować tak jak na to zasługują a w wypadku gdy grzeczność tylko rozzuchwala trzeba być stanowczym.Nawet jeśli to oznacza dać komuś w pysk.

rozwiń
Avatar
Gość / 7 marca 2015 r. o 21:09
0

Dobre... Rower i komórka w zalewie... Masz fantazję - ale nawet jeśli faktycznie tak zrobiłeś, to bardzo głupio... Jeśli spotkasz kogoś równie agresywnego jak Ty, to pewnie oberwiesz po uchu, a jesli spotkasz kogoś nieuważnego (albo równie chamskiego jak Ty), skończy się potrąceniem dziecka - i bedzie to, według prawa, Twoja wina.. 

Uważasz ,że byłem chamski? od czasu pierwszego dzwonka do fizycznej przepychanki upłynęło chyba ze dwadzieścia minut.Minut pełnych wyzwisk i gróźb ze strony rowerowego terrorysty.Koleś zwyczajnie szukał zaczepki bo normalna osoba pojechałaby swoją drogą .Ten musiał dociekać i prawić mądrości.A chodziło właśnie o to by dzieciaki wiedziały jak postępować gdy przyczepi się do nich jakiś głupek i wszystkie formy zachowań uznawanych za stosowne zawiodą.Nie jestem z tego dumny ale w pewien sposób broniłem rodziny.Wierz mi nie jestem łobuzem i nie szukam z nikim zwady.A odnośnie fantazji to owszem.Przyznaję, rower wylądował tuż przy brzegu bo nie udało się go dalej rzucić.

rozwiń
Avatar
bkj / 7 marca 2015 r. o 14:52
0
Większość rowerzystów to debile. Niestety taka prawda.
Avatar
Gość / 7 marca 2015 r. o 12:47
0

Scieżki rowerowe na jezdni(Turystyczna, Nowy Świat, Krochmalna...) są niebezpieczne i powoduja korki. Trzeba to zmazać z asfaltu. Warszawiacy nie chca buspasow, w Lublinie nie chcemy "malowanych" sciezek. Lewacka przybudowka Porozumienie Rowerowe narzuca wole wiekszości.

ściezki tylko poza jezdnią na kostce brukowej lub asfalcie!!!

Avatar
w / 7 marca 2015 r. o 12:06
0

A czego ten pajac z poziomicą jeszcze chce? Może czerwony dywan na ścieżce rozwinąć albo podgrzewany asfalt położyć?

Avatar
Krzychu / 7 marca 2015 r. o 11:19
0

A ja już rowerzystów nie popieram.W ubiegłym roku miałem wątpliwą przyjemnośc poznać jednego z "działaczy" na rzecz ścieżek rowerowych nad zalewem.Idę z rodziną ,wkoło żywego ducha ,nagle tuż za plecami dzwonek.Za nami pojawił się gość na rowerze.Wszystko jak z żurnala,kask,ochraniacze jednym słowem pelny ekwipunek.Usunęliśmy sie z drogi ale dzieciaki jak to dzieciaki chcą iść po ścieżce i koniec.Przeprosiłem i ustąpiłem drogi .Niech przejedzie chodnikiem.Ale ten nic.dalej stoi i dzwoni bo młody wciąż na ścieżce.Koleś wyjmuje telefon i zaczyna robić fotki.Oznajmia ,że mam sie spodziewać mandatu bo wyśle je gdzie trzeba.Tutaj niestety musiałbym opisac jakim draniem się okazałem .Finał był taki,że i komórka i rower gościa wylądował w zalewie.Takie mendy jak napotkana przeze mnie psują wizerunek całej cyklistycznej populacji.Ja już zdania raczej o nich nie zmienię ale mam nadzieję,że takich ORMOwców na rowerach sami ze swoich szeregów wyplenią dla dobra własnego wizerunku.

Dobre... Rower i komórka w zalewie... Masz fantazję - ale nawet jeśli faktycznie tak zrobiłeś, to bardzo głupio... Jeśli spotkasz kogoś równie agresywnego jak Ty, to pewnie oberwiesz po uchu, a jesli spotkasz kogoś nieuważnego (albo równie chamskiego jak Ty), skończy się potrąceniem dziecka - i bedzie to, według prawa, Twoja wina...

Dobre... Rower i komórka w zalewie... Masz fantazję - ale nawet jeśli faktycznie tak zrobiłeś, to bardzo głupio... Jeśli spotkasz kogoś równie agresywnego jak Ty, to pewnie oberwiesz po uchu, a jesli spotkasz kogoś nieuważnego (albo równie chamskiego jak Ty), skończy się potrąceniem dziecka - i bedzie to, według prawa, Twoja wina...

rozwiń
Avatar
Zuza / 7 marca 2015 r. o 10:45
0

A ja chyba zacznę kopać w patyczki tych debili na rowerach co pędzą pomiędzy pieszymi na chodnikach... Zerwo wychowania i kultury. Im się wszystko należy. Ostatnia na przystanku jeden taki o młao co mnie nie rozjechał i co co usłyszałam - nie przepraszam a stek wyzwisk...

Avatar
j.w / 7 marca 2015 r. o 09:44
0
"Usunęliśmy sie z drogi ale dzieciaki jak to dzieciaki chcą iść po ścieżce i koniec."

To może zacznij te dzieci w końcu wychowywać.
Jak zechcą iść na spacer torami kolejowymi to też im pozwolisz, bo tak chcą?
Avatar
kkk / 7 marca 2015 r. o 08:48
0

Bublem roku był sam pomysł malowania pasów na ulicach na których nie przeprowadzono remontu nawierzchni (patrz Kalinowszczyzna) - autor bubla: oficer rowerowy i jego dzielny sekundant.
A kuriozalnym przykładem było namalowanie pasów na Grenadierów a później wykonanie remontu nawierzchni (dwa razy zapłacono za malowanie pasów) - gratulacje dla urzędników.
A sprawdzać i kontrolować poprawność roboty trzeba - a od tego nie są kowaliki tylko inspektorzy nadzoru zatrudnieni przez ludzi prezydenta. Za to płaci podatnik: Pan, Pani, mieszkańcy Lublina płacą.


Co roku maluje sie pasy na nowo na kazdej ulicy gdzie jest wiekszy ruch. Jest to znikomy wydatek. Na ulicy Grenadierow nic wielkiego sie nie stalo. Trzeba pamietac ze pasy mogly uratowac komus zycie.Tylko pieniacze w mojej ocenie tego nie rozumieja. W pelni popiaram to co zrobiono na Grenadierow.

Co roku maluje sie pasy na nowo na kazdej ulicy gdzie jest wiekszy ruch. Jest to znikomy wydatek. Na ulicy Grenadierow nic wielkiego sie nie stalo. Trzeba pamietac ze pasy mogly uratowac komus zycie.Tylko pieniacze w mojej ocenie tego nie rozumieja. W pelni popiaram to co zrobiono na Grenadierow. rozwiń
Avatar
zwyczajny obywatel / 7 marca 2015 r. o 08:44
0

A ja już rowerzystów nie popieram.W ubiegłym roku miałem wątpliwą przyjemnośc poznać jednego z "działaczy" na rzecz ścieżek rowerowych nad zalewem.Idę z rodziną ,wkoło żywego ducha ,nagle tuż za plecami dzwonek.Za nami pojawił się gość na rowerze.Wszystko jak z żurnala,kask,ochraniacze jednym słowem pelny ekwipunek.Usunęliśmy sie z drogi ale dzieciaki jak to dzieciaki chcą iść po ścieżce i koniec.Przeprosiłem i ustąpiłem drogi .Niech przejedzie chodnikiem.Ale ten nic.dalej stoi i dzwoni bo młody wciąż na ścieżce.Koleś wyjmuje telefon i zaczyna robić fotki.Oznajmia ,że mam sie spodziewać mandatu bo wyśle je gdzie trzeba.Tutaj niestety musiałbym opisac jakim draniem się okazałem .Finał był taki,że i komórka i rower gościa wylądował w zalewie.Takie mendy jak napotkana przeze mnie psują wizerunek całej cyklistycznej populacji.Ja już zdania raczej o nich nie zmienię ale mam nadzieję,że takich ORMOwców na rowerach sami ze swoich szeregów wyplenią dla dobra własnego wizerunku.

A ja już rowerzystów nie popieram.W ubiegłym roku miałem wątpliwą przyjemnośc poznać jednego z "działaczy" na rzecz ścieżek rowerowych nad zalewem.Idę z rodziną ,wkoło żywego ducha ,nagle tuż za plecami dzwonek.Za nami pojawił się gość na rowerze.Wszystko jak z żurnala,kask,ochraniacze jednym słowem pelny ekwipunek.Usunęliśmy sie z drogi ale dzieciaki jak to dzieciaki chcą iść po ścieżce i koniec.Przeprosiłem i ustąpiłem drogi .Niech przejedzie chodnikiem.Ale ten nic.dalej stoi i dzwoni bo młody wciąż na ścieżce.Koleś wyjmuje telefon i za... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 30

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Okuliści apelują, żeby w czasie epidemii koronawirusa nie korzystać z soczewek kontaktowych
film

Okuliści apelują, żeby w czasie epidemii koronawirusa nie korzystać z soczewek kontaktowych

Noszenie soczewek kontaktowych to ryzyko rozprzestrzeniania się koronawirusa – alarmują okuliści i apelują, żeby w czasie epidemii korzystać z tradycyjnych okularów.

Niektórzy nawet nie wychodzą z domu. On postanowił nago pobiegać po mieście

Niektórzy nawet nie wychodzą z domu. On postanowił nago pobiegać po mieście

W sobotę, tuż przed południem w Chelmie było bardzo ciepło. Termometry pokazały ponad 17 stopni, co wykorzystał 33-latek który postanowił wybrać się na spacer.

Lublin wspomina spotkania z Krzysztofem Pendereckim

Lublin wspomina spotkania z Krzysztofem Pendereckim

– Gdyby w rodzinnej bibliotece był „Kapitał” Marksa, pewnie bym dziś był dyrektorem banku. Ale była pięknie wydana Biblia z ilustracjami Gustawa Dore – żartobliwie tłumaczył Krzysztof Penderecki na UMCS, pytany o biblijne inspiracje swoich utworów. Jeśli jesteś Czytelniku starszą osobą, muzykę zmarłego właśnie Mistrza znasz z przedstawień... lubelskiego Teatru Andersena.

Lubelski poseł PiS: „Nie będzie wyborów 10 maja, jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie po Wielkanocy”

Lubelski poseł PiS: „Nie będzie wyborów 10 maja, jeśli sytuacja nie ulegnie poprawie po Wielkanocy”

Lubelski poseł Prawa i Sprawiedliwości Przemysław Czarnek broni wprowadzonych na ostatnim posiedzeniu Sejmu zmian w Kodeksie wyborczym. Były wojewoda lubelski zapewnia, że partia rządząca nie dąży do przeprowadzenia planowanych na 10 maja wyborów prezydenckich za wszelką cenę.

Terenowe akcje poboru krwi w woj. lubelskim: Krasnystaw, Chełm, Majdan Stary

Terenowe akcje poboru krwi w woj. lubelskim: Krasnystaw, Chełm, Majdan Stary

Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa zaprasza do udziału w terenowych akcjach poboru krwi.

Lublin: Planują przebudowę al. Unii Lubelskiej. Wymienią mosty, wyznaczą buspasy

Lublin: Planują przebudowę al. Unii Lubelskiej. Wymienią mosty, wyznaczą buspasy

Miasto zamawia projekt przebudowy al. Unii Lubelskiej z wymianą sypiących się mostów. Na obu jezdniach mają powstać buspasy, a sygnalizacja na przejściu dla pieszych sama zapali czerwone światło kierowcom przekraczającym dozwoloną prędkość.

Biała Podlaska: Bilety autobusowe będą ważne po epidemii. Można zawiesić ważność

Biała Podlaska: Bilety autobusowe będą ważne po epidemii. Można zawiesić ważność

Udogodnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej w Białej Podlaskiej. Można zawiesić ważność biletów MZK w związku z pandemią koronawirusa.

Biała Podlaska: Gdzie do toalety w czasach zarazy?

Biała Podlaska: Gdzie do toalety w czasach zarazy?

Pan Tomasz z Białej Podlaskiej zwraca uwagę na problem załatwiania potrzeb fizjologicznych w okresie epidemii. "Gdzie pójść gdy przypili?" – zastanawia się nasz czytelnik. Urząd Miasta odpowiada że w obecnej sytuacji, korzystanie z publicznych toalet jest bardzo ryzykowne.

Nauka z klasy przeniosła się do domu. Co z egzaminem ósmoklasisty i maturą 2020?
Magazyn

Nauka z klasy przeniosła się do domu. Co z egzaminem ósmoklasisty i maturą 2020?

Do 10 kwietnia uczniowie będą uczyć się w domach w systemie zdalnym poznając nowy materiał, Będą też oceniani. Dziś nikt nie jest w stanie powiedzieć, co będzie później i czy okres ten nie zostanie wydłużony. Na razie resort edukacji zakłada, że nauka będzie mogła być później wznowiona i będzie można przeprowadzić egzamin ósmoklasisty i egzamin maturalny w zakładanym wcześniej terminie. Jak się do nich przygotować i jak się uczyć?

LUK Politechnika świętuje historyczny sukces

LUK Politechnika świętuje historyczny sukces

Wobec decyzji Polskiej Ligi Siatkówki SA o zakończeniu sezonu 2019/2020 LUK Politechnika Lublin znalazła się na najniższym stopniu podium Krispol 1 Ligi Siatkarzy

Trzy miejscowości w gminie Bychawa nie mają wody pitnej
Alarm 24

Trzy miejscowości w gminie Bychawa nie mają wody pitnej

Mieszkańcy trzech wsi w gminie Bychawa od soboty rano nie mają dostępu do wody pitnej. O problemach, z jakimi borykają się mieszkańcy Osowy, Osowy-Kolonii i Woli Dużej, poinformował nas Czytelnik. Według jego relacji, wody nie ma ok. 500 osób.

54 nowe przypadki zakażenia koronawirusem w Polsce, w tym z woj. lubelskiego. Zmarł pacjent szpitala w Raciborzu

54 nowe przypadki zakażenia koronawirusem w Polsce, w tym z woj. lubelskiego. Zmarł pacjent szpitala w Raciborzu

54 osoby w Polsce miały pozytywny wynik badania na obecność koronawirusa. W tym gronie znalazły się 2 osoby z woj. lubelskiego. Ministerstwo Zdrowia przekazało również informację o śmierci 82-letniego pacjenta ze szpitala w Raciborzu.

W. Hermeliński: Zmiany w Kodeksie Wyborczym można wprowadzać najpóźniej na 6 miesięcy przed wyborami
film

W. Hermeliński: Zmiany w Kodeksie Wyborczym można wprowadzać najpóźniej na 6 miesięcy przed wyborami

W nocy z piątku na sobotę (28.03), po kilkunastogodzinnych obradach, Sejm przyjął specustawę w ramach tarczy antykryzysowej. Wśród przyjętych poprawek znalazła się zmiana Kodeksu Wyborczego, która umożliwia osobom powyżej 60 roku życia głosowanie korespondencyjne. - Państwo nie zadbało o osoby poniżej 60. roku życia - mówi w poranku TVN24 były szef Państwowej Komisji Wyborczej.

Koronawirus: Lubelska uczelnia drukuje przyłbice ochronne dla medyków

Koronawirus: Lubelska uczelnia drukuje przyłbice ochronne dla medyków

Do instytucji, które zareagowały na apele borykających się z brakiem wyposażenia szpitali, dołączyła Wyższa Szkoła Ekonomii i Innowacji. Uczelnia z Lublina drukuje przyłbice ochronne dla personelu medycznego.

W najbliższych dniach w woj. lubelskim możliwe przymrozki. IMGW ostrzega

W najbliższych dniach w woj. lubelskim możliwe przymrozki. IMGW ostrzega

W najbliższych dniach możemy spodziewać się spadku temperatury, a w nocy przymrozków. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej wydał ostrzeżenia dla woj. lubelskiego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.