Dziś podpisane zostały umowy na dostawę kolejnych 12 elektrycznych autobusów od firmy Solaris Bus&Coach. Miasto zapłaci za pojazdy 32 mln zł. Wszystkie będą wyposażone w klimatyzację
Siedem z zamówionych elektrobusów może dotrzeć do Lublina w listopadzie przyszłego roku, mają być wysłane do obsługi linii 1, 6 i 7. Natomiast pozostała piątka autobusów spodziewana jest w kwietniu 2022 r. i ma trafić na linię 2.
Wszystkie elektrobusy będą mieć jednakowy standard i wyposażenie. – Pojazdy będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, monitorowane i klimatyzowane. Na pokładzie elektrobusów znajdą się biletomaty z możliwością płatności kartą i gotówką – wylicza Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego. – Nowy tabor będzie miał zamontowane bramki liczenia pasażerów oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
– Niskopodłogowe pojazdy zabiorą na pokład 70 osób, 27 z nich będzie mogło skorzystać z miejsc siedzących – informuje Mateusz Figaszewski, pełnomocnik zarządu Solaris Bus&Coach. – Elektryczna oś napędowa zasilana będzie energią zmagazynowaną w bateriach Solaris High Power, przystosowanych do częstego i szybkiego ładowania, o całkowitej pojemności wynoszącej 116 kWh.
Autobusy będzie można ładować zarówno poprzez wtyczkę, jak też zamontowany na dachu pantograf. – Wraz z elektrobusami Solaris dostarczy siedem urządzeń służących uzupełnianiu energii – informuje Figaszewski. – Ładowarki dwuzakresowe umożliwią, w zależności od potrzeb przewoźnika, równoczesne ładowanie dwóch autobusów z mocą 40 kW na każdy pojazd lub jednego autobusu z mocą 80 kW – dodaje. Na dachach autobusów mają być zamontowane panele słoneczne, które będą wytwarzać część energii potrzebnej np. do zasilania oświetlenia, czy systemów informacji pasażerskiej.
Wcześniej, bo we wrześniu przyszłego roku dostarczonych ma być 20 elektrobusów zamówionych już wcześniej przez władze miasta u tego samego producenta.