Ma być doprowadzona do Drogi Męczenników Majdanka, jej wylot znajdzie się naprzeciw wyjazdu z ul. Wrońskiej. Na skrzyżowaniu tych dróg ma stanąć sygnalizacja świetlna. Fundusze na budowę miasto może znaleźć już w maju
Nowy odcinek drogi ma usprawnić komunikację z dzielnicą Kośminek, a także ułatwić dojazd do siedziby Polskiej Grupy Energetycznej. Droga jest już zaprojektowana, w Ratuszu przygotowywane jest zezwolenie na jej budowę, znane są też z grubsza koszty takiej inwestycji, które sięgają kwoty... 7 milionów złotych.
Co ciekawe, roboty drogowe pochłoną mniej niż połowę tej sumy – tylko 2,7 mln zł. Więcej kosztować będzie przebudowa biegnących tu sieci energetycznych, oświetlenia i trakcji trolejbusowej. Na samą trakcję trzeba 800 tys. zł.
Jeszcze kilkanaście dni temu słyszeliśmy w Ratuszu, że raczej nie uda się znaleźć w tegorocznym budżecie pieniędzy pozwalających rozpocząć budowę nowego odcinka ul. Garbarskiej. Tymczasem jednak...
– Jest szansa na to, że pieniądze pojawią się jeszcze przed wakacjami – zapowiada Karol Kieliszek z Urzędu Miasta.
Inwestycja może być dopisana do budżetu już na majowej sesji Rady Miasta. Od tego, jak dużą kwotę uda się wygospodarować zależy to, ile potrwa budowa.
Jak wyglądać ma nowy odcinek ul. Garbarskiej? Jezdnia będzie mieć dwa pasy ruchu, każdy o szerokości 3 m. Więcej pasów będzie na samym skrzyżowaniu: jeden pas ma służyć do skrętu w prawo, w Drogę Męczenników Majdanka w kierunku Felina oraz do jazdy na wprost w ul. Wrońską. Z drugiego pasa będzie można skręcić w lewo w stronę śródmieścia. Podobnie będzie wyglądać wyjazd z ul. Wrońskiej: jeden pas w lewo w stronę Świdnika, a drugi do jazdy na wprost oraz do centrum.
Spore zmiany zajdą również na Drodze Męczenników Majdanka: jadąc ze śródmieścia będziemy mieć trzy pasy ruchu: jeden do skrętu w prawo we Wrońską i jazdy na wprost, drugi do jazdy na wprost i trzeci do skrętu w lewo we Wrońską. Taki sam podział wprowadzony będzie na drugiej połowie jezdni. Ruchem na skrzyżowaniu kierować ma sygnalizacja świetlna. Wyznaczone zostaną tu cztery przejścia dla pieszych i przejazdy rowerowe.