Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

11 lutego 2015 r.
17:05
Edytuj ten wpis

Najazd rolników na Warszawę. Blokady na drogach

257 66 A A

Paweł Wróblewski ma 150-hektarowe gospodarstwo, 250 sztuk bydła (w tym 80 dojnych krów) i milion złotych kredytu do spłacenia. Jeśli nic się nie zmieni, nie będzie miał na spłacanie rat. Dlatego blokuje drogi

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
- Wstaję o 3 rano i pracuję do 10. Jem śniadanie i wracam na gospodarstwo. Robotę kończę o 20. Tak wygląda praktycznie każdy mój dzień, nieważne czy jest święto czy nie. Nikogo nie zatrudniam, bo mnie nie stać - mówi Paweł Wróblewski, rolnik z Jasionki pod Parczewem. Podkreśla, że nigdy z tego nie zrezygnuje, bo gospodarstwo, to jego całe życie. - Krowy utrzymują mnie i moją rodzinę.

Rocznie produkuje 500 tys. litrów mleka. Co jakiś czas modernizuje swoje gospodarstwo. Wziął kredyty, kupił prasę, ciągniki, kosiarki. - Ale ostatnio jest coraz gorzej. Za litr mleka płacą mi 1,20 zł, a koszty produkcji to 1,30 zł. Boję się, że w końcu zabraknie mi na spłacanie rat. To 20 tys. zł miesięcznie. Na paliwo wydaję kolejnych 12 tys. zł, a na pasze 13 tys. zł - wylicza.

"Trzeba dogadać się z Rosją"

Pan Paweł za wszystko obwinia polityków. Według niego nie powinni prowadzić wojny dyplomatycznej z Rosją, bo doprowadziło to do wprowadzenia embarga. Tymczasem Rosja była największym rynkiem zbytu.

- Trzeba dogadać się z Rosjanami, bo nic z tego nie będzie. A Kopacz i Sawicki muszą podać się do dymisji, skoro nie potrafią znaleźć nam rynków zbytu - uważa rolnik z Jasionki. Razem z innymi rolnikami w ramach protestu zablokował drogę między Parczewem, a Wisznicami.

W czwartek będą pikietować w Parczewie na jednym z największych skrzyżowań w miasteczku u zbiegu ul. 11 Listopada i al. Zwycięstwa.

Gdzie blokują

To nie jedyny taki protest w woj. lubelskim. Kilkudziesięciu rolników blokuje drogę krajową nr 17 w Krynicach między Zamościem a Tomaszowem Lubelskim. Kolejnych kilkadziesiąt osób od kilku dni pikietuje w Radzyniu Podlaskim na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 19 i 63.

Ciągnikiem na Warszawę

Wszyscy z niecierpliwością czekają na wieści z Warszawy, gdzie pod Ministerstwem Rolnictwa pikietuje około dwustu rolników z całej Polski, a w budynku trwają rozmowy z ministrem Markiem Sawickim.

- Pojechało tam pięć autokarów z Parczewa i 17 ciągników z Radzynia Podlaskiego, które najpierw dojechały do Zdanów koło Siedlec. Część osób wyruszyło samochodami - mówi kom. Renata Laszczka-Rusek z lubelskiej policji.

W sumie w okolice stolicy zjechało około 200 traktorów z całego kraju. Zatrzymali się na obrzeżach Warszawy w miejscowości Zakręt.

Rolnicy zapowiadają, że jeśli rząd nie spełni ich żądań, będą do odwołania blokować drogi między Warszawą a Lublinem i Lublinem a Radomiem.

Żal kierowców

Domagają się rekompensat za szkody, które wyrządziły dziki (według niektórych wyliczeń zniszczenie jednego hektara, to strata w wysokości 10 tys. zł) i dopłat do produkcji trzody i mleka.

- Żal mi kierowców, ale tylko w taki sposób możemy walczyć o swoje postulaty - tłumaczy Wróblewski.

Co na to rząd? - Szkody spowodowane przez dziki powinien płacić inny resort, a nie ministerstwo rolnictwa - mówił w środę w TVP Info minister Sawicki. - Jeśli chodzi o cenę skupu trzody chlewnej, to takie dołki cenowe się zdarzają. Oczekiwanie od ministra rolnictwa, że będzie kształtował ceny, jest niezasadne. Niech rolnicy nie tracą czasu na jazdę do Warszawy, bo tutaj nie znajdą pieniędzy

Po południu lider protestu Sławomir Izdebski zerwał rozmowy z rządem i po 20 minutach wyszedł z ministerstwa. Zerwanie rozmów dementował z kolei minister Sawicki, który twierdził, że 12 organizacji rolniczych uczestniczyło w rozmowach, wyszła jedna.

Pat trwa, a blokady mogą potrwać kilka dni.


wideo: x-news
Czytaj więcej o:

Komentarze 66

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
maciers / 3 kwietnia 2015 o 08:06
0

Ale czemu się tutaj dziwić? Zobaczcie to - http://www.agro-gospodarstwo.pl/

Przecież ludzie pracując w rolnictwie nie są w stanie pozwolić sobie na nawet podstawowy standard życia, a skoro tak, to jak mają żyć, jak mają pracować? Akurat rolnictwo powinno być tematem szczególnie pielęgnowanym.

Avatar
Andrzej / 14 lutego 2015 o 13:22
0

Taki brak wiedzy na tematy ekonomiczne Polski i Zachodu może mieć pani która 0 ma wiedzy nawet nie zada sobie trudu żeby ją zdobyć. Sucha bezmyślnie naszego rządu. Porównajcie Państwo dopłaty Rolnika Niemieckiego 360Eur/ha Polski rolnik dostanie w Przyszłym roku 110Eur/ha to jak ma konkurować z niemiecką świnią polskie będą droższe. można zlikwidować polskie Rolnictwo? ale wtedy Niemcy kupią polską ziemię, co już się dzieje, dadzą dopłaty a zyski zbiorą (jak w hipermarketach ) cz naprawdę pani tego chce? a my mamy pracować dla Niemca? Teraz po porozumieniu Merkel i olanda z putinem kto będzie sprzedawał świnie i inne towary Putinowi? na pewno nie polska co innego my możemy zaoferować Zachodowi? myśl techniczną? nas nie stać na Patenty bo Tusk podpisał ustawę patentową która wchodzi w życie bodajże 2018 roku dużo polskich firm pudzie wtedy pod młotek komornika. Niestety kiedy będą nami rządzili tac ludzie jak Pani to będziemy niewolnikami Zachodniego Pana, i kto tu jest Baranem?

Taki brak wiedzy na tematy ekonomiczne Polski i Zachodu może mieć pani która 0 ma wiedzy nawet nie zada sobie trudu żeby ją zdobyć. Sucha bezmyślnie naszego rządu. Porównajcie Państwo dopłaty Rolnika Niemieckiego 360Eur/ha Polski rolnik dostanie w Przyszłym roku 110Eur/ha to jak ma konkurować z niemiecką świnią polskie będą droższe. można zlikwidować polskie Rolnictwo? ale wtedy Niemcy kupią polską ziemię, co już się dzieje, dadzą dopłaty a zyski zbiorą (jak w hipermarketach ) cz naprawdę pani tego chce? a my mamy pracować dla Niemc... rozwiń

Avatar
Baska / 14 lutego 2015 o 10:55
0
dokładnie. W rolnictwie tak to wygląda że możesz mieć roczny OBRÓT milion złotych ale po odliczeniu kredytów paliwa nawozów środków ochrony rachunków (nawet po 2-3tyś miesięcznie za sam prąd. Tak, SAM prąd) paszy napraw w budynkach i maszynach podatku dzierżawnego za grunty zostaje nieraz kilkanaście tysięcy rocznie. Ale rolnik bogaty bo wziął za pszenicę 200tysięcy, co z tego jak przy słabych cenach zbóż, tak jak w tym roku produkcja kosztowała go 230tysięcy i np gdyby nie dopłaty do produkcji wyszedł by na niezly minus. Gdyby ceny były adekwatne do kosztów produkcji to nikomu dopłaty potrzebne nie są. Rolnikiem nie jestem ale mieszkam na wsi i kształcilam się min w tym zakresie. Uwierzcie, przy dołkach cenowych naprawdę jest nieciekawie bo jeżeli sprzedajesz rocznie za 500tyś nawet tylko z 5%stratą bo wpływu na ceny na skupach nie masz to i tak jesteś 25tyś w plecy, a chcąc zachować ciągłość produkcji nieraz jest to potwornie trudne do odrobienia bo następne żniwa za rok a jak masz raty do spłaty to musisz sprzedać np do końca roku bo kredytu nikt nie przesunie oj bo słabe ceny były.
dokładnie. W rolnictwie tak to wygląda że możesz mieć roczny OBRÓT milion złotych ale po odliczeniu kredytów paliwa nawozów środków ochrony rachunków (nawet po 2-3tyś miesięcznie za sam prąd. Tak, SAM prąd) paszy napraw w budynkach i maszynach podatku dzierżawnego za grunty zostaje nieraz kilkanaście tysięcy rocznie. Ale rolnik bogaty bo wziął za pszenicę 200tysięcy, co z tego jak przy słabych cenach zbóż, tak jak w tym roku produkcja kosztowała go 230tysięcy i np gdyby nie dopłaty do produkcji wyszedł by na niezly minus. Gdyby ceny były ade... rozwiń
Avatar
IZDEBSKI / 14 lutego 2015 o 08:28
0

STOJALIM już 10 dni na drogach i bedziem STOJAĆ dalej

Avatar
ale / 13 lutego 2015 o 22:29
0

A to potrzeby własne stanowią koszt uzyskania przychodu? Żarty żartami pochodzę z rodziny rolniczej i nikt mi nie powie, że koszt wyprodukowania 1 litra mleka wynosi 1,30 pln. Praca na roli jest ciężka to fakt, nie ma świąt ani czasu wolnego ale nie wciskajcie kitów jak to rolnikom jest źle. Pojedźcie na wieś i zobaczcie jakie ciągniki i samochody mają rolnicy. Jeden ciągnik jest więcej wart od mojego mieszkania, które muszę spłacać jeszcze przez 26 lat. Przypomina mi się tu jeden dowcip jak jedna prostytutka żaliła się drugiej: "Najgorszym klientem jest rolnik, co byś nie zrobiła ten będzie narzekał, najpierw, że za sucho później, że za mokro, a na koniec, że za drogo"

to twoim zdaniem rolnik ma tylko pracowac,nieliczac zadnych kosztow, ma nie jesc ,nie ubrac sie , chodzic boso .poco brałeś kredyt ,mogłes wynajac mieszkanie

to twoim zdaniem rolnik ma tylko pracowac,nieliczac zadnych kosztow, ma nie jesc ,nie ubrac sie , chodzic boso .poco brałeś kredyt ,mogłes wynajac mieszkanie

rozwiń
Avatar
gosc / 13 lutego 2015 o 18:24
0

to dlaczego na zachodzie i całym świecie prowadzone są interwencje rolnicze skoro rolnictwo to taki sam biznes jak zwykła firma? odpowiem wam:

żebyście nie musieli wpier-dalać mleka z proszku, które nweto koło prawdziwego mleka nie stało, mięso miało w sobie mięso, a jaja miał smak, a nie smakowały jak kartofel i powodowały raka od chemii, która została użyta do ich produkcji. Podobnie jest z chlebem, jabłkami, ku*** selerem i innymi produktami.

łajzy z miasta pojedźcie sobie na wieś do gospodarza, spędźcie z nim dzień, zobaczcie jak pracuje, że sprzęt który kupił nie świadczy o jego wielkim bogactwie, a o tym że chce produkować jedzenie jak najlepszej jakości, żeby jego praca przynosiła wymierne efekty, a produkty były konkurencyjne z chińskim gównem, które nas zalewa w dyskontach i innych marketach. a wy to wpier***acie, bo tanie, a później jest płacz, że nowotwór...

niektórzy rolnicy to kombinatorzy, wykorzystują protesty żeby jeszcze się wzbogadzić, ale zrozumcie, że ogromna większość rolników zapier***a od świtu do nocy w kupie, wy byście nawet bali się podejść do tego i dostaje grosze w zamian

Brawo!!!

Niech przyjedzie jeden z drugim i pobędą troche czasu na wsi i zobaczą jak prawdziwa praca wygląda.Po tygodniu by spie******!!!!

przyjedzie jeden z drugim i pobędą troche czasu na wsi i zobaczą jak prawdziwa praca wygląda.Po tygodniu by spie******!!!!

rozwiń
Avatar
gosc / 13 lutego 2015 o 18:19
0

Myślę że każdy z Was ma wiele do powiedzenia na temat rolnictwa i samych rolników . Chciałem wszystkich wypowiadających się uświadomić że rolnicy to nie tylko : mięso,  mleko , kartofle itp. To cały przemysł przetwórczy , to firmy sprzedające środki do produkcji rolnej i podmioty skupujące, fabryki maszyn i urządzeń rolniczych , firmy handlujące owym sprzętem , a nawet transport , To w naszym kraju dziesiątki tysięcy miejsc pracy!!!! Wszystko powiązane jest z rolnictwem !!! Więc naprawdę zastanówcie się najpierw piec razy zanim pojedziecie  jakiemuś rolnikowi  po życiorysie  i poopowiadacie znajomym jak to Ci na wsi mają ZAJEBIŚCIE !!! Rolnik to podstawa , to fundament społeczeństwa. Rolnik to życie  bo żeby żyć  jeść musi każdy !!!

Wielkie brawa dla Ciebie kolego!Oby więcej ludzi rozumowało tak jak Ty bo inaczej w Polsce bedzie tak jak na Ukrainie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wielkie brawa dla Ciebie kolego!Oby więcej ludzi rozumowało tak jak Ty bo inaczej w Polsce bedzie tak jak na Ukrainie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rozwiń
Avatar
Gość / 12 lutego 2015 o 21:40
0

Niestety jesteś "noga" i to nie tylko z matematyki,ale też z polskiego.Do Twoich obliczeń trzeba jeszcze dodać energię elektryczną, lekarstwa i usługi weterynaryjne, serwis maszyn i urządzeń, nawozy itd. itd...Jeśli chodzi o polski to poproś kogoś bardziej kumatego, żeby sprawdził Ci pisownię przed wystawieniem komentarza.

 a jeszcze kasa za sprzedane cielaki ,opasy,itd....

Avatar
Gość / 12 lutego 2015 o 13:05
0

A to potrzeby własne stanowią koszt uzyskania przychodu? Żarty żartami pochodzę z rodziny rolniczej i nikt mi nie powie, że koszt wyprodukowania 1 litra mleka wynosi 1,30 pln. Praca na roli jest ciężka to fakt, nie ma świąt ani czasu wolnego ale nie wciskajcie kitów jak to rolnikom jest źle. Pojedźcie na wieś i zobaczcie jakie ciągniki i samochody mają rolnicy. Jeden ciągnik jest więcej wart od mojego mieszkania, które muszę spłacać jeszcze przez 26 lat. Przypomina mi się tu jeden dowcip jak jedna prostytutka żaliła się drugiej: "Najgorszym klientem jest rolnik, co byś nie zrobiła ten będzie narzekał, najpierw, że za sucho później, że za mokro, a na koniec, że za drogo"

a według Twoich obliczeń ile kosztuje wyprodukowanie 1 litra mleka?? 

a według Twoich obliczeń ile kosztuje wyprodukowanie 1 litra mleka?? 

rozwiń
Avatar
statystyk / 12 lutego 2015 o 12:55
0

A to potrzeby własne stanowią koszt uzyskania przychodu? Żarty żartami pochodzę z rodziny rolniczej i nikt mi nie powie, że koszt wyprodukowania 1 litra mleka wynosi 1,30 pln. Praca na roli jest ciężka to fakt, nie ma świąt ani czasu wolnego ale nie wciskajcie kitów jak to rolnikom jest źle. Pojedźcie na wieś i zobaczcie jakie ciągniki i samochody mają rolnicy. Jeden ciągnik jest więcej wart od mojego mieszkania, które muszę spłacać jeszcze przez 26 lat. Przypomina mi się tu jeden dowcip jak jedna prostytutka żaliła się drugiej: "Najgorszym klientem jest rolnik, co byś nie zrobiła ten będzie narzekał, najpierw, że za sucho później, że za mokro, a na koniec, że za drogo"

To wybierz kim chcesz w końcu być ? rolnikiem czy prostytutką ?

To wybierz kim chcesz w końcu być ? rolnikiem czy prostytutką ?

rozwiń
Avatar
maciers / 3 kwietnia 2015 o 08:06
0

Ale czemu się tutaj dziwić? Zobaczcie to - http://www.agro-gospodarstwo.pl/

Przecież ludzie pracując w rolnictwie nie są w stanie pozwolić sobie na nawet podstawowy standard życia, a skoro tak, to jak mają żyć, jak mają pracować? Akurat rolnictwo powinno być tematem szczególnie pielęgnowanym.

Avatar
Andrzej / 14 lutego 2015 o 13:22
0

Taki brak wiedzy na tematy ekonomiczne Polski i Zachodu może mieć pani która 0 ma wiedzy nawet nie zada sobie trudu żeby ją zdobyć. Sucha bezmyślnie naszego rządu. Porównajcie Państwo dopłaty Rolnika Niemieckiego 360Eur/ha Polski rolnik dostanie w Przyszłym roku 110Eur/ha to jak ma konkurować z niemiecką świnią polskie będą droższe. można zlikwidować polskie Rolnictwo? ale wtedy Niemcy kupią polską ziemię, co już się dzieje, dadzą dopłaty a zyski zbiorą (jak w hipermarketach ) cz naprawdę pani tego chce? a my mamy pracować dla Niemca? Teraz po porozumieniu Merkel i olanda z putinem kto będzie sprzedawał świnie i inne towary Putinowi? na pewno nie polska co innego my możemy zaoferować Zachodowi? myśl techniczną? nas nie stać na Patenty bo Tusk podpisał ustawę patentową która wchodzi w życie bodajże 2018 roku dużo polskich firm pudzie wtedy pod młotek komornika. Niestety kiedy będą nami rządzili tac ludzie jak Pani to będziemy niewolnikami Zachodniego Pana, i kto tu jest Baranem?

Taki brak wiedzy na tematy ekonomiczne Polski i Zachodu może mieć pani która 0 ma wiedzy nawet nie zada sobie trudu żeby ją zdobyć. Sucha bezmyślnie naszego rządu. Porównajcie Państwo dopłaty Rolnika Niemieckiego 360Eur/ha Polski rolnik dostanie w Przyszłym roku 110Eur/ha to jak ma konkurować z niemiecką świnią polskie będą droższe. można zlikwidować polskie Rolnictwo? ale wtedy Niemcy kupią polską ziemię, co już się dzieje, dadzą dopłaty a zyski zbiorą (jak w hipermarketach ) cz naprawdę pani tego chce? a my mamy pracować dla Niemc... rozwiń

Avatar
Baska / 14 lutego 2015 o 10:55
0
dokładnie. W rolnictwie tak to wygląda że możesz mieć roczny OBRÓT milion złotych ale po odliczeniu kredytów paliwa nawozów środków ochrony rachunków (nawet po 2-3tyś miesięcznie za sam prąd. Tak, SAM prąd) paszy napraw w budynkach i maszynach podatku dzierżawnego za grunty zostaje nieraz kilkanaście tysięcy rocznie. Ale rolnik bogaty bo wziął za pszenicę 200tysięcy, co z tego jak przy słabych cenach zbóż, tak jak w tym roku produkcja kosztowała go 230tysięcy i np gdyby nie dopłaty do produkcji wyszedł by na niezly minus. Gdyby ceny były adekwatne do kosztów produkcji to nikomu dopłaty potrzebne nie są. Rolnikiem nie jestem ale mieszkam na wsi i kształcilam się min w tym zakresie. Uwierzcie, przy dołkach cenowych naprawdę jest nieciekawie bo jeżeli sprzedajesz rocznie za 500tyś nawet tylko z 5%stratą bo wpływu na ceny na skupach nie masz to i tak jesteś 25tyś w plecy, a chcąc zachować ciągłość produkcji nieraz jest to potwornie trudne do odrobienia bo następne żniwa za rok a jak masz raty do spłaty to musisz sprzedać np do końca roku bo kredytu nikt nie przesunie oj bo słabe ceny były.
dokładnie. W rolnictwie tak to wygląda że możesz mieć roczny OBRÓT milion złotych ale po odliczeniu kredytów paliwa nawozów środków ochrony rachunków (nawet po 2-3tyś miesięcznie za sam prąd. Tak, SAM prąd) paszy napraw w budynkach i maszynach podatku dzierżawnego za grunty zostaje nieraz kilkanaście tysięcy rocznie. Ale rolnik bogaty bo wziął za pszenicę 200tysięcy, co z tego jak przy słabych cenach zbóż, tak jak w tym roku produkcja kosztowała go 230tysięcy i np gdyby nie dopłaty do produkcji wyszedł by na niezly minus. Gdyby ceny były ade... rozwiń
Avatar
IZDEBSKI / 14 lutego 2015 o 08:28
0

STOJALIM już 10 dni na drogach i bedziem STOJAĆ dalej

Avatar
ale / 13 lutego 2015 o 22:29
0

A to potrzeby własne stanowią koszt uzyskania przychodu? Żarty żartami pochodzę z rodziny rolniczej i nikt mi nie powie, że koszt wyprodukowania 1 litra mleka wynosi 1,30 pln. Praca na roli jest ciężka to fakt, nie ma świąt ani czasu wolnego ale nie wciskajcie kitów jak to rolnikom jest źle. Pojedźcie na wieś i zobaczcie jakie ciągniki i samochody mają rolnicy. Jeden ciągnik jest więcej wart od mojego mieszkania, które muszę spłacać jeszcze przez 26 lat. Przypomina mi się tu jeden dowcip jak jedna prostytutka żaliła się drugiej: "Najgorszym klientem jest rolnik, co byś nie zrobiła ten będzie narzekał, najpierw, że za sucho później, że za mokro, a na koniec, że za drogo"

to twoim zdaniem rolnik ma tylko pracowac,nieliczac zadnych kosztow, ma nie jesc ,nie ubrac sie , chodzic boso .poco brałeś kredyt ,mogłes wynajac mieszkanie

to twoim zdaniem rolnik ma tylko pracowac,nieliczac zadnych kosztow, ma nie jesc ,nie ubrac sie , chodzic boso .poco brałeś kredyt ,mogłes wynajac mieszkanie

rozwiń
Avatar
gosc / 13 lutego 2015 o 18:24
0

to dlaczego na zachodzie i całym świecie prowadzone są interwencje rolnicze skoro rolnictwo to taki sam biznes jak zwykła firma? odpowiem wam:

żebyście nie musieli wpier-dalać mleka z proszku, które nweto koło prawdziwego mleka nie stało, mięso miało w sobie mięso, a jaja miał smak, a nie smakowały jak kartofel i powodowały raka od chemii, która została użyta do ich produkcji. Podobnie jest z chlebem, jabłkami, ku*** selerem i innymi produktami.

łajzy z miasta pojedźcie sobie na wieś do gospodarza, spędźcie z nim dzień, zobaczcie jak pracuje, że sprzęt który kupił nie świadczy o jego wielkim bogactwie, a o tym że chce produkować jedzenie jak najlepszej jakości, żeby jego praca przynosiła wymierne efekty, a produkty były konkurencyjne z chińskim gównem, które nas zalewa w dyskontach i innych marketach. a wy to wpier***acie, bo tanie, a później jest płacz, że nowotwór...

niektórzy rolnicy to kombinatorzy, wykorzystują protesty żeby jeszcze się wzbogadzić, ale zrozumcie, że ogromna większość rolników zapier***a od świtu do nocy w kupie, wy byście nawet bali się podejść do tego i dostaje grosze w zamian

Brawo!!!

Niech przyjedzie jeden z drugim i pobędą troche czasu na wsi i zobaczą jak prawdziwa praca wygląda.Po tygodniu by spie******!!!!

przyjedzie jeden z drugim i pobędą troche czasu na wsi i zobaczą jak prawdziwa praca wygląda.Po tygodniu by spie******!!!!

rozwiń
Avatar
gosc / 13 lutego 2015 o 18:19
0

Myślę że każdy z Was ma wiele do powiedzenia na temat rolnictwa i samych rolników . Chciałem wszystkich wypowiadających się uświadomić że rolnicy to nie tylko : mięso,  mleko , kartofle itp. To cały przemysł przetwórczy , to firmy sprzedające środki do produkcji rolnej i podmioty skupujące, fabryki maszyn i urządzeń rolniczych , firmy handlujące owym sprzętem , a nawet transport , To w naszym kraju dziesiątki tysięcy miejsc pracy!!!! Wszystko powiązane jest z rolnictwem !!! Więc naprawdę zastanówcie się najpierw piec razy zanim pojedziecie  jakiemuś rolnikowi  po życiorysie  i poopowiadacie znajomym jak to Ci na wsi mają ZAJEBIŚCIE !!! Rolnik to podstawa , to fundament społeczeństwa. Rolnik to życie  bo żeby żyć  jeść musi każdy !!!

Wielkie brawa dla Ciebie kolego!Oby więcej ludzi rozumowało tak jak Ty bo inaczej w Polsce bedzie tak jak na Ukrainie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Wielkie brawa dla Ciebie kolego!Oby więcej ludzi rozumowało tak jak Ty bo inaczej w Polsce bedzie tak jak na Ukrainie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

rozwiń
Avatar
Gość / 12 lutego 2015 o 21:40
0

Niestety jesteś "noga" i to nie tylko z matematyki,ale też z polskiego.Do Twoich obliczeń trzeba jeszcze dodać energię elektryczną, lekarstwa i usługi weterynaryjne, serwis maszyn i urządzeń, nawozy itd. itd...Jeśli chodzi o polski to poproś kogoś bardziej kumatego, żeby sprawdził Ci pisownię przed wystawieniem komentarza.

 a jeszcze kasa za sprzedane cielaki ,opasy,itd....

Avatar
Gość / 12 lutego 2015 o 13:05
0

A to potrzeby własne stanowią koszt uzyskania przychodu? Żarty żartami pochodzę z rodziny rolniczej i nikt mi nie powie, że koszt wyprodukowania 1 litra mleka wynosi 1,30 pln. Praca na roli jest ciężka to fakt, nie ma świąt ani czasu wolnego ale nie wciskajcie kitów jak to rolnikom jest źle. Pojedźcie na wieś i zobaczcie jakie ciągniki i samochody mają rolnicy. Jeden ciągnik jest więcej wart od mojego mieszkania, które muszę spłacać jeszcze przez 26 lat. Przypomina mi się tu jeden dowcip jak jedna prostytutka żaliła się drugiej: "Najgorszym klientem jest rolnik, co byś nie zrobiła ten będzie narzekał, najpierw, że za sucho później, że za mokro, a na koniec, że za drogo"

a według Twoich obliczeń ile kosztuje wyprodukowanie 1 litra mleka?? 

a według Twoich obliczeń ile kosztuje wyprodukowanie 1 litra mleka?? 

rozwiń
Avatar
statystyk / 12 lutego 2015 o 12:55
0

A to potrzeby własne stanowią koszt uzyskania przychodu? Żarty żartami pochodzę z rodziny rolniczej i nikt mi nie powie, że koszt wyprodukowania 1 litra mleka wynosi 1,30 pln. Praca na roli jest ciężka to fakt, nie ma świąt ani czasu wolnego ale nie wciskajcie kitów jak to rolnikom jest źle. Pojedźcie na wieś i zobaczcie jakie ciągniki i samochody mają rolnicy. Jeden ciągnik jest więcej wart od mojego mieszkania, które muszę spłacać jeszcze przez 26 lat. Przypomina mi się tu jeden dowcip jak jedna prostytutka żaliła się drugiej: "Najgorszym klientem jest rolnik, co byś nie zrobiła ten będzie narzekał, najpierw, że za sucho później, że za mokro, a na koniec, że za drogo"

To wybierz kim chcesz w końcu być ? rolnikiem czy prostytutką ?

To wybierz kim chcesz w końcu być ? rolnikiem czy prostytutką ?

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 66

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 21 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 1

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 19 9

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 12 7

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 32 15

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 7 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 19 5

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia]
galeria

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia] 14 3

Karolina Wojtiuk, która została pierwszą wicemiss Lubelszczyzny 2018, będzie reprezentować nasze województwo podczas gali finałowej Miss Polski 2018. Impreza odbędzie się w grudniu w Krynicy Zdroju.

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny 0 1

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny. Władze miasta udzieliły już pozwolenia na budowę.

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy 20 0

3 lipca w Kocku (pow. lubartowski) zaginęła Maria Krystyna Nowicka.

Wyprzedzał ciągnik z dwoma przyczepami. Wtedy traktorzysta zaczął skręcać

Wyprzedzał ciągnik z dwoma przyczepami. Wtedy traktorzysta zaczął skręcać 16 2

We wtorek wieczorem w miejscowości Podhorce (pow. tomaszowski) ciągnik rolniczy zderzył się z motorowerem.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.