Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 czerwca 2017 r.
14:42

Najstarsze autobusy znikną z ulic Lublina. Jest przetarg na nowe pojazdy

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 35 A A
Jelcze i neoplany zostaną wysłane na emeryturę.
Jelcze i neoplany zostaną wysłane na emeryturę. (fot. Dominik Smaga)

25 klimatyzowanych autobusów, z czego większość przegubowych, chce wydzierżawić MPK Lublin. Spółka właśnie ogłosiła przetarg na nowe pojazdy. Na ulice mogą wyjechać na przełomie tego i przyszłego roku

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Wraz z dostawami nowych autobusów, na emeryturę wysłane będą te najstarsze, w tym jelcze i neoplany. – Mają ponad 20 lat – przyznaje Weronika Opasiak, rzecznik Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Stare autobusy to blisko 30 proc. taboru miejskiej spółki. – Chcemy je wymienić na nowe – mówi rzeczniczka.

Firma nie będzie kupować autobusów, ale je wydzierżawi. Umowa ma być zawarta na 10 lat. W taki sposób miejska spółka chce pozyskać 25 fabrycznie nowych wozów. – Wiemy, że w Lublinie potrzeba dużych pojazdów, dlatego większość zamawianych autobusów, 15 sztuk, to 18-metrowe przegubowce – podkreśla Opasiak.

Wszystkie autobusy muszą być niskopodłogowe i klimatyzowane, wyposażone w biletomaty przyjmujące płatności kartą i dostępne dla pasażerów gniazdka do ładowania telefonów (dwa podwójne w krótkich autobusach, cztery podwójne w długich).

Na liście wymaganego wyposażenia są też duże i przesuwne okna, urządzenia zliczające pasażerów, monitoring, system zapowiedzi przystanków, elektroniczne wyświetlacze oraz tzw. ciepłe guziki. MPK oczekuje pojazdów z napędem spalinowym, spełniających normę EURO 6.

Przetarg jest podzielony na dwie części, dlatego może się okazać, że kto inny wydzierżawi MPK przegubowce, a kto inny krótkie autobusy. Dlatego długie autobusy mogą być innej marki niż krótkie. Wszystkie muszą być za to w barwach miejskich: czerwono-biało-zielone.

Do 24 lipca spółka będzie czekać na oferty. Wybierając tę najlepszą ma się kierować głównie ceną, ale liczyć mają się też między innymi parametry silnika, rodzaj tylnego zderzaka, ale także tempo dostaw.

MPK chce, by ostatnia partia autobusów trafiła do zajezdni najpóźniej 150 dni od podpisania umowy. Dodatkowe punkty dostaną ci, którzy zadeklarują szybszą dostawę. – Jest szansa, że nowe autobusy dotrą pod koniec tego roku, chociaż bardziej prawdopodobne jest, że na początku przyszłego – mówi rzeczniczka MPK.

Miasto na zakupach

W przyszłym roku na ulice Lublina wyjechać ma także 38 pojazdów zakupionych przez Zarząd Transportu Miejskiego. Wśród nich będzie 15 przegubowych trolejbusów z dodatkowym zasilaniem bateryjnym, które to pojazdy dostarczy Ursus, zwycięzca miejskiego przetargu. W toku są jeszcze dwa przetargi: jeden dotyczy dostawy 9 przegubowców, a drugi 6 autobusów przegubowych i 8 krótkich.

Komentarze 35

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 22 czerwca 2017 o 11:29
0
I zajeżdżą je tak jak Citara, gdzie przeguby już piszczą jak oszalałe? Zamiast kupić więcej krótkich i zwiększyć częstotliwość kursów, mamy nagle boom na jamniki. Jeszcze 25-metrowe kupcie, może minister da zezwolenie na poruszanie się po drogach....
Avatar
Gość / 22 czerwca 2017 o 10:47
0
nowe autobusy z automatycznymi skrzyniami biegów startując z przystanku robią taki hałas że trudno wytrzymać a mieszkaniu z zamkniętymi oknami. Silniki wchodzą na tak wysokie obroty że aż szyby drżą w oknach.
Avatar
` / 22 czerwca 2017 o 09:46
0
a zwinąć to można w kilkanaście dni
Avatar
Heniek / 22 czerwca 2017 o 09:45
0
KM napisał:
Każda linia to cztery druty - dwa w jedną i dwa w przeciwną stronę
  a, to tak licząc każdy drucik z osobna i każdą linkę to zaryzykuję że nawet tysiące kilometrów pewnie nad ulicami wiszą
Avatar
KM / 22 czerwca 2017 o 09:27
0
Heniek napisał:
Ziu-tek napisał:
Nie po to nad lubelskimi ulicami zawieszono setki kilometrów trolejbusowych drutów, żeby teraz puszczać pod nimi tramwaje. Inna sprawa, że dzisiaj trolejbusy to przeżytek. Niegdyś wszystkie kraje bloku wschodniego zaimportowały ten "cud cywilizacji" z byłego ZSRR i teraz nie bardzo wiedzą co z tym dalej począć. Wiele miast (również w Polsce) zrezygnowało z trajtków - np. Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn. W Lublinie jest inaczej - tu dominuje kult przeszłości. Tak, wiem, trajtki jeżdżą również w Szwajcarii, ale tam to właśnie ze względu na "pagórkowatość".
jakie znowu setki kilometrów?? w Lublinie masz może 60-70 km linii
 Każda linia to cztery druty - dwa w jedną i dwa w przeciwną stronę
 Każda linia to cztery druty - dwa w jedną i dwa w przeciwną stronę rozwiń
Avatar
Gość / 22 czerwca 2017 o 09:02
0
Prosiłbym redakcję żeby zainteresowała się sprawą zewnętrznych głośników które oznajmiają po wjeździe autobusu na przystanek jaka to linia i w jakim kierunku jedzie byłoby to ułatwienie dla osób starszych i słabowidzących skoro wymieniamy autobusy to może warto było by coś takiego uruchomić. Taki system działa we Wrocławiu.
Avatar
Heniek / 22 czerwca 2017 o 08:58
0
Ziu-tek napisał:
Nie po to nad lubelskimi ulicami zawieszono setki kilometrów trolejbusowych drutów, żeby teraz puszczać pod nimi tramwaje. Inna sprawa, że dzisiaj trolejbusy to przeżytek. Niegdyś wszystkie kraje bloku wschodniego zaimportowały ten "cud cywilizacji" z byłego ZSRR i teraz nie bardzo wiedzą co z tym dalej począć. Wiele miast (również w Polsce) zrezygnowało z trajtków - np. Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn. W Lublinie jest inaczej - tu dominuje kult przeszłości. Tak, wiem, trajtki jeżdżą również w Szwajcarii, ale tam to właśnie ze względu na "pagórkowatość".
jakie znowu setki kilometrów?? w Lublinie masz może 60-70 km linii
jakie znowu setki kilometrów?? w Lublinie masz może 60-70 km linii rozwiń
Avatar
` / 22 czerwca 2017 o 08:43
0
qwerty napisał:
Skoro tramwaje to może i metro?
  no i po co takie durne komentarze? Rozumiem że to ma sugerować że tramwaje to s-f, tak jak metro. Tymczasem koszt budowy metra jest minimum 10x większy niż tramwajów. Z kolei budowa sieci tramwajowej, przy szybko rosnącym z roku na rok budżecie miasta i dużej dotacji unijnej, byłaby do udźwignięcia finansowo.
Avatar
` / 22 czerwca 2017 o 08:41
0
Ziu-tek napisał:
Nie po to nad lubelskimi ulicami zawieszono setki kilometrów trolejbusowych drutów, żeby teraz puszczać pod nimi tramwaje. Inna sprawa, że dzisiaj trolejbusy to przeżytek. Niegdyś wszystkie kraje bloku wschodniego zaimportowały ten "cud cywilizacji" z byłego ZSRR i teraz nie bardzo wiedzą co z tym dalej począć. Wiele miast (również w Polsce) zrezygnowało z trajtków - np. Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn. W Lublinie jest inaczej - tu dominuje kult przeszłości. Tak, wiem, trajtki jeżdżą również w Szwajcarii, ale tam to właśnie ze względu na "pagórkowatość".
  Zwinięcie drutów to żaden problem, to nie asfalt. Zresztą i tak te druty nie byłyby zwijane natychmiast. Przestawienie się na system tramwaje + autobusy to i tak kwestia najwcześniej 10-15 lat, a do tej pory niedawno pobudowane linie zdążą się już "zamortyzować".
  Zwinięcie drutów to żaden problem, to nie asfalt. Zresztą i tak te druty nie byłyby zwijane natychmiast. Przestawienie się na system tramwaje + autobusy to i tak kwestia najwcześniej 10-15 lat, a do tej pory niedawno pobudowane linie zdążą się już "zamortyzować". rozwiń
Avatar
Ziu-tek / 22 czerwca 2017 o 08:32
0
Nie po to nad lubelskimi ulicami zawieszono setki kilometrów trolejbusowych drutów, żeby teraz puszczać pod nimi tramwaje. Inna sprawa, że dzisiaj trolejbusy to przeżytek. Niegdyś wszystkie kraje bloku wschodniego zaimportowały ten "cud cywilizacji" z byłego ZSRR i teraz nie bardzo wiedzą co z tym dalej począć. Wiele miast (również w Polsce) zrezygnowało z trajtków - np. Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn. W Lublinie jest inaczej - tu dominuje kult przeszłości. Tak, wiem, trajtki jeżdżą również w Szwajcarii, ale tam to właśnie ze względu na "pagórkowatość".
Nie po to nad lubelskimi ulicami zawieszono setki kilometrów trolejbusowych drutów, żeby teraz puszczać pod nimi tramwaje. Inna sprawa, że dzisiaj trolejbusy to przeżytek. Niegdyś wszystkie kraje bloku wschodniego zaimportowały ten "cud cywilizacji" z byłego ZSRR i teraz nie bardzo wiedzą co z tym dalej począć. Wiele miast (również w Polsce) zrezygnowało z trajtków - np. Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn. W Lublinie jest inaczej - tu dominuje kult przeszłości. Tak, wiem, trajtki jeżdżą również w Szwajcarii, ale tam to właśnie... rozwiń
Avatar
Gość / 22 czerwca 2017 o 11:29
0
I zajeżdżą je tak jak Citara, gdzie przeguby już piszczą jak oszalałe? Zamiast kupić więcej krótkich i zwiększyć częstotliwość kursów, mamy nagle boom na jamniki. Jeszcze 25-metrowe kupcie, może minister da zezwolenie na poruszanie się po drogach....
Avatar
Gość / 22 czerwca 2017 o 10:47
0
nowe autobusy z automatycznymi skrzyniami biegów startując z przystanku robią taki hałas że trudno wytrzymać a mieszkaniu z zamkniętymi oknami. Silniki wchodzą na tak wysokie obroty że aż szyby drżą w oknach.
Avatar
` / 22 czerwca 2017 o 09:46
0
a zwinąć to można w kilkanaście dni
Avatar
Heniek / 22 czerwca 2017 o 09:45
0
KM napisał:
Każda linia to cztery druty - dwa w jedną i dwa w przeciwną stronę
  a, to tak licząc każdy drucik z osobna i każdą linkę to zaryzykuję że nawet tysiące kilometrów pewnie nad ulicami wiszą
Avatar
KM / 22 czerwca 2017 o 09:27
0
Heniek napisał:
Ziu-tek napisał:
Nie po to nad lubelskimi ulicami zawieszono setki kilometrów trolejbusowych drutów, żeby teraz puszczać pod nimi tramwaje. Inna sprawa, że dzisiaj trolejbusy to przeżytek. Niegdyś wszystkie kraje bloku wschodniego zaimportowały ten "cud cywilizacji" z byłego ZSRR i teraz nie bardzo wiedzą co z tym dalej począć. Wiele miast (również w Polsce) zrezygnowało z trajtków - np. Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn. W Lublinie jest inaczej - tu dominuje kult przeszłości. Tak, wiem, trajtki jeżdżą również w Szwajcarii, ale tam to właśnie ze względu na "pagórkowatość".
jakie znowu setki kilometrów?? w Lublinie masz może 60-70 km linii
 Każda linia to cztery druty - dwa w jedną i dwa w przeciwną stronę
 Każda linia to cztery druty - dwa w jedną i dwa w przeciwną stronę rozwiń
Avatar
Gość / 22 czerwca 2017 o 09:02
0
Prosiłbym redakcję żeby zainteresowała się sprawą zewnętrznych głośników które oznajmiają po wjeździe autobusu na przystanek jaka to linia i w jakim kierunku jedzie byłoby to ułatwienie dla osób starszych i słabowidzących skoro wymieniamy autobusy to może warto było by coś takiego uruchomić. Taki system działa we Wrocławiu.
Avatar
Heniek / 22 czerwca 2017 o 08:58
0
Ziu-tek napisał:
Nie po to nad lubelskimi ulicami zawieszono setki kilometrów trolejbusowych drutów, żeby teraz puszczać pod nimi tramwaje. Inna sprawa, że dzisiaj trolejbusy to przeżytek. Niegdyś wszystkie kraje bloku wschodniego zaimportowały ten "cud cywilizacji" z byłego ZSRR i teraz nie bardzo wiedzą co z tym dalej począć. Wiele miast (również w Polsce) zrezygnowało z trajtków - np. Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn. W Lublinie jest inaczej - tu dominuje kult przeszłości. Tak, wiem, trajtki jeżdżą również w Szwajcarii, ale tam to właśnie ze względu na "pagórkowatość".
jakie znowu setki kilometrów?? w Lublinie masz może 60-70 km linii
jakie znowu setki kilometrów?? w Lublinie masz może 60-70 km linii rozwiń
Avatar
` / 22 czerwca 2017 o 08:43
0
qwerty napisał:
Skoro tramwaje to może i metro?
  no i po co takie durne komentarze? Rozumiem że to ma sugerować że tramwaje to s-f, tak jak metro. Tymczasem koszt budowy metra jest minimum 10x większy niż tramwajów. Z kolei budowa sieci tramwajowej, przy szybko rosnącym z roku na rok budżecie miasta i dużej dotacji unijnej, byłaby do udźwignięcia finansowo.
Avatar
` / 22 czerwca 2017 o 08:41
0
Ziu-tek napisał:
Nie po to nad lubelskimi ulicami zawieszono setki kilometrów trolejbusowych drutów, żeby teraz puszczać pod nimi tramwaje. Inna sprawa, że dzisiaj trolejbusy to przeżytek. Niegdyś wszystkie kraje bloku wschodniego zaimportowały ten "cud cywilizacji" z byłego ZSRR i teraz nie bardzo wiedzą co z tym dalej począć. Wiele miast (również w Polsce) zrezygnowało z trajtków - np. Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn. W Lublinie jest inaczej - tu dominuje kult przeszłości. Tak, wiem, trajtki jeżdżą również w Szwajcarii, ale tam to właśnie ze względu na "pagórkowatość".
  Zwinięcie drutów to żaden problem, to nie asfalt. Zresztą i tak te druty nie byłyby zwijane natychmiast. Przestawienie się na system tramwaje + autobusy to i tak kwestia najwcześniej 10-15 lat, a do tej pory niedawno pobudowane linie zdążą się już "zamortyzować".
  Zwinięcie drutów to żaden problem, to nie asfalt. Zresztą i tak te druty nie byłyby zwijane natychmiast. Przestawienie się na system tramwaje + autobusy to i tak kwestia najwcześniej 10-15 lat, a do tej pory niedawno pobudowane linie zdążą się już "zamortyzować". rozwiń
Avatar
Ziu-tek / 22 czerwca 2017 o 08:32
0
Nie po to nad lubelskimi ulicami zawieszono setki kilometrów trolejbusowych drutów, żeby teraz puszczać pod nimi tramwaje. Inna sprawa, że dzisiaj trolejbusy to przeżytek. Niegdyś wszystkie kraje bloku wschodniego zaimportowały ten "cud cywilizacji" z byłego ZSRR i teraz nie bardzo wiedzą co z tym dalej począć. Wiele miast (również w Polsce) zrezygnowało z trajtków - np. Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn. W Lublinie jest inaczej - tu dominuje kult przeszłości. Tak, wiem, trajtki jeżdżą również w Szwajcarii, ale tam to właśnie ze względu na "pagórkowatość".
Nie po to nad lubelskimi ulicami zawieszono setki kilometrów trolejbusowych drutów, żeby teraz puszczać pod nimi tramwaje. Inna sprawa, że dzisiaj trolejbusy to przeżytek. Niegdyś wszystkie kraje bloku wschodniego zaimportowały ten "cud cywilizacji" z byłego ZSRR i teraz nie bardzo wiedzą co z tym dalej począć. Wiele miast (również w Polsce) zrezygnowało z trajtków - np. Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn. W Lublinie jest inaczej - tu dominuje kult przeszłości. Tak, wiem, trajtki jeżdżą również w Szwajcarii, ale tam to właśnie... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 35

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Szpitale mogą zostać bez badań. W Lubelskiem szykują się kolejne protesty

Szpitale mogą zostać bez badań. W Lubelskiem szykują się kolejne protesty 0 0

Po lekarzach rezydentach oraz pielęgniarkach podwyżek zażądali szpitalni technicy wykonujący badania tomografem, USG, EKG, rezonans i prześwietlenia oraz wymierzone w raka zabiegi radioterapii. W szpitalu przy al. Kraśnickiej weszli w spór z dyrekcją, tak jak ich koledzy z Kraśnika. Szykują się do tego także w innych placówkach

Energia Kozienice – Wisła Puławy 2:3. Na zmęczeniu też można wygrywać

Energia Kozienice – Wisła Puławy 2:3. Na zmęczeniu też można wygrywać 2 0

Chociaż brakowało sił z powodu ciężkich treningów, to piłkarze Jacka Magnuszewskiego zaliczyli w kolejne sparingowe zwycięstwo. Tym razem Wisła pokonała na wyjeździe czwartoligową Energię Kozienice 3:2. I to na boisku rywala

"Doktor Murek" i "Przełęcz Ocalonych" w Kinie w Bramie
27 lipca 2018, 21:00

"Doktor Murek" i "Przełęcz Ocalonych" w Kinie w Bramie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Fundacja Ruchu Solidarności Rodzin zaprasza na ostatnie lipcowe projekcje w ramach plenerowego Kina w Bramie (ul. Królewska 3). W dniach 27-28 lipca zobaczymy klasyczną polską produkcję Doktor Murek oraz oscarowe, epickie kino Mela Gibsona Przełęcz Ocalonych.

Chciała uniknąć zderzenia z dzikiem, wjechała w drzewo [zdjęcia]

Chciała uniknąć zderzenia z dzikiem, wjechała w drzewo [zdjęcia] 0 4

Pięć osób trafiło do szpitala po tym, jak kierująca BMW straciła panowanie nad autem i uderzyła w drzewo. Próbowała uniknąć zderzenia z dzikiem

Motocyklista zderzył się z kombajnem, zginął na miejscu [zdjęcia]
galeria

Motocyklista zderzył się z kombajnem, zginął na miejscu [zdjęcia] 14 6

Tragiczny wypadek na drodze Józefów - Hamernia w powiecie biłgorajskim. Nie żyje 48-letni motocyklista

We trzech pobili 31-latka z Lublina

We trzech pobili 31-latka z Lublina 0 2

Trzech bandytów pobiło mieszkańca Lublina. 31-latek przebywa w szpitalu

Lublin: Nowe autobusy mają pod górkę. Do tej pory nie dostarczono ani jednego

Lublin: Nowe autobusy mają pod górkę. Do tej pory nie dostarczono ani jednego 0 6

Do piątku spodziewana jest dostawa ośmiu nowych autobusów zamówionych przez miasto w lubelskim Ursusie. Taki termin podał miastu dostawca pojazdów, który zgodnie z umową powinien je przekazać do 29 maja. Umowa dawała mu dodatkowy czas do 29 czerwca, ale i ten termin został przekroczony.

Jacek Bąk: Jerzy Brzęczek zaczyna pracę z czystą kartą

Jacek Bąk: Jerzy Brzęczek zaczyna pracę z czystą kartą 0 0

Rozmowa z Jackiem Bąkiem, byłym piłkarzem, 96-krotnym reprezentantem Polski

Widowisko w hołdzie Michaelowi Jacksonowi w Lublinie
15 października 2018, 19:00

Widowisko w hołdzie Michaelowi Jacksonowi w Lublinie 3 0

Co Gdzie Kiedy. Już 15 października o godz. 19 w Hali Globus (ul. Kazimierza Wielkiego 8) zaprezentowane zostanie niesamowite widowisko muzyczne w hołdzie Michaelowi Jacksonowi - Thriller LIVE!

Policjanci znaleźli zakrwawione niemowlę. Rodzice usłyszeli zarzuty gdy wytrzeźwieli
film

Policjanci znaleźli zakrwawione niemowlę. Rodzice usłyszeli zarzuty gdy wytrzeźwieli 5 3

Zielona Góra. 10-miesięczne dziecko z ranami głowy znaleźli zielonogórscy policjanci podczas interwencji w sprawie zakłócania ciszy nocnej w jednym z mieszkań. Niemowlę trafiło do szpitala, a rodzice do policyjnej celi. Oboje usłyszeli zarzuty narażenia dziecka na niebezpieczeństwo utraty życia lub zdrowia. Grozi im do pięciu lat więzienia. 

Wypadek na wesołym miasteczku. Nie żyje 9-latek

Wypadek na wesołym miasteczku. Nie żyje 9-latek 0 1

Do tragicznego wypadku doszło na wesołym miasteczku w Szczytnie. 9-latek wypadł z karuzeli, nie przeżył

Nowy basen w Wólce Rokickiej. Wiadomo, kiedy otwarcie
galeria

Nowy basen w Wólce Rokickiej. Wiadomo, kiedy otwarcie 1 4

W końcu znamy datę uruchomienia krytej pływalni w Wólce Rokickiej: pierwsze kąpiele 8 sierpnia o godzinie 14 lub 14.30.

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS

Lublin: Jest zgoda na osiedle. To teren, który sprzedał UMCS 24 19

400 mieszkań może powstać przy ul. Głębokiej naprzeciw os. Słowackiego. Ratusz zgodził się na budowę sporego osiedla na terenie sprzedanym przez UMCS prywatnemu inwestorowi. Uczelnia liczy na to, że nabywca ziemi zbuduje tu akademiki.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r. 0 0

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele
galeria

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele 29 10

Z jednej strony mobilizacja do uczestnictwa w pikiecie i referendum strajkowym, z drugiej oskarżenia o działanie „godzące w dobre imię spółki”. Związki zawodowe w puławskich Azotach już dawno nie były ze sobą tak skłócone.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.