Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

26 grudnia 2012 r.
17:08
Edytuj ten wpis

Nowa elektrociepłownia w Lublinie. Na słomę

0 22 A A
Tergopower zajmuje się wytwarzaniem ekologicznej energii. (Wizualizacja Tergopower)
Tergopower zajmuje się wytwarzaniem ekologicznej energii. (Wizualizacja Tergopower)

W Lublinie ma powstać nowa, ekologiczna elektrociepłownia. Rolnicy dostarczający słomę zarobią nawet kilkadziesiąt milionów złotych rocznie .

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Inwestycję chce realizować norweska firma Tergopower. Jej spółki mają już na koncie działające instalacje m.in. w Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Skandynawowie chcą zbudować kolejny kompleks w Lublinie. Wartość projektu szacuje się na 140 mln euro.

– Elektrociepłownia ma powstać przy ul. Mełgiewskiej 18 – zapowiada Sebastian Soluch z zarządu Tergopower. – Mamy już dokładny plan realizacji projektu. Niezbędne są jednak uzgodnienia z samorządami. Dlatego na początku stycznia spotkamy się z władzami województwa. Później będziemy mogli zdradzić więcej szczegółów.

O projekcie wiedzą już władze Lublina. Spółka kontaktowała się również z Lubelskim Przedsiębiorstwem Energetyki Cieplnej. Chodzi o przyłączenia do sieci ciepłowniczej.

Instalacja przy ul. Mełgiewskiej ma być zasilana głównie słomą, ale także odpadami organicznymi. Lubelskie, jako region typowo rolniczy, ma wielkie zasoby tego surowca w kraju. To jeden z powodów lokalizacji inwestycji właśnie tutaj. Rocznie elektrociepłownia będzie potrzebowała dostaw biomasy wartych ok. 60 mln zł. Jest to więc doskonała szansa na zarobek dla lubelskich rolników.

Z deklaracji inwestora wynika, że moc elektrociepłowni sięgnie 40 MW. Pokryje więc zapotrzebowanie na energię dla ok. 70 tys. gospodarstw domowych. – Obecnie jesteśmy w fazie przygotowań i kalkulacji – dodaje Soluch. – Dopiero po zakończeniu uzgodnień, np. z operatorami sieci energetycznych, będziemy mogli ustalić dokładną moc elektrociepłowni. W przyszłym roku zamierzamy zakończyć formalności. Jeśli się uda, to w roku 2014 rozpoczniemy prace.

Budowa ma potrwać od 18 do 20 miesięcy. Inwestycja pozwoli stworzyć ok. 60 nowych miejsc pracy. Znacznie więcej osób znajdzie zatrudnienie przy skupie biomasy.

Dużo do zrobienia

Na koniec tego roku polskie instalacje oparte na biomasie wytwarzały ponad 409 MW energii. Produkcja samej energii elektrycznej z biomasy sięgnęła 5700 GWh, z czego ponad 80 proc. to wynik wspólnego spalania z paliwami kopalnymi.

Do 2020 roku aż 15 proc. energii wytwarzanej w Polsce powinno pochodzić ze źródeł odnawialnych. Z obliczeń ekspertów wynika, że na koniec 2010 roku udział ten wynosił zaledwie 8 proc. Ekologiczne źródła energii wykorzystywane są u nas głównie do produkcji ciepła. Dominują instalacje oparte na biomasie.

Źródło: Polska Izba Gospodarcza Energii Odnawialnej

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
alvin_roth_jr / 28 grudnia 2012 o 14:11
0
a potrafisz to wyliczyć? na 40 MW w cieple wyprodukuje się ok. 12-14 MW energii elektr. 14 MW x 24h x 365dni = 122640MWh, cena to ok. 190 zł za energię + ok. 160 zł świadectwo "zielone" czyli 350 zł, 122640MWh x 350zł = 42 924 000 zł. Odejmując to od kosztów 88 000 000zł - 42 924 000 zł = 45 076 000 zł i cena za GJ wynosi 45 076 000 / 1 261 440 = 35 zł prawie dwa razy więcej niż obecnie. BTW cena energii elektrycznej też nie będzie najniższa
Avatar
Kris / 28 grudnia 2012 o 12:28
0
[quote name='alvin_roth_jr' timestamp='1356682812' post='713946']
jaka konkurencja, jakie korzyści i dla kogo? biznes opiera się na nakazanym przez prawo (w tzw. "rozporządzeniu o OZE" Dz. U. 2008nr 156 poz. 969) obowiązku zakupu energii tzw. zielonej. A jaką będzie jej cena? Koszt inwestycji to 140 mln euro, koszt paliwa to 60 mln zł rocznie. Z 40 MW wyprodukuje się maksymalnie 40MW x 24h x 365dni = 350400 MWh czyli 1261440 GJ energii. Przy rozłożeniu kosztów inwestycji na 20 lat (bez uwzględniania dyskonta!) roczne koszty amortyzacji wynoszą 140 / 20 = 7 mln euro czyli ok. 28 mln zł. Dodając 60 mln zł za paliwo daje to 88 mln zł kosztów rocznie (bez płac, zysku i innych składników kosztów). Cena 1 GJ wyniesie 88 000 000 / 1 261 440 = 69,76 zł. Obecna cena ciepła w źródłach (środków, megatem) jest poniżej 20 zł/GJ. Ale ponieważ jest obowiązek zakupu to zapłacimy Norwegom.
[/quote]

Co za kłamliwa kalkulacja. Skoro jest to elektrociepłownia, to będą produkować ciepło i prąd, zależnie od ustawienia mocy. Stąd opieranie powyższej kalkulacji jedynie na cieple jest nieprawdziwe. Prąd prawdopodobnie będzie głównym źródłem dochodu firmy, co pozwoli ustawić konkurencyjny poziom cenowy na ciepło.
[quote name='alvin_roth_jr' timestamp='1356682812' post='713946']
jaka konkurencja, jakie korzyści i dla kogo? biznes opiera się na nakazanym przez prawo (w tzw. "rozporządzeniu o OZE" Dz. U. 2008nr 156 poz. 969) obowiązku zakupu energii tzw. zielonej. A jaką będzie jej cena? Koszt inwestycji to 140 mln euro, koszt paliwa to 60 mln zł rocznie. Z 40 MW wyprodukuje się maksymalnie 40MW x 24h x 365dni = 350400 MWh czyli 1261440 GJ energii. Przy rozłożeniu kosztów inwestycji na 20 lat (bez uwzględniania dy... rozwiń
Avatar
alvin_roth_jr / 28 grudnia 2012 o 09:20
0
jaka konkurencja, jakie korzyści i dla kogo? biznes opiera się na nakazanym przez prawo (w tzw. "rozporządzeniu o OZE" Dz. U. 2008nr 156 poz. 969) obowiązku zakupu energii tzw. zielonej. A jaką będzie jej cena? Koszt inwestycji to 140 mln euro, koszt paliwa to 60 mln zł rocznie. Z 40 MW wyprodukuje się maksymalnie 40MW x 24h x 365dni = 350400 MWh czyli 1261440 GJ energii. Przy rozłożeniu kosztów inwestycji na 20 lat (bez uwzględniania dyskonta!) roczne koszty amortyzacji wynoszą 140 / 20 = 7 mln euro czyli ok. 28 mln zł. Dodając 60 mln zł za paliwo daje to 88 mln zł kosztów rocznie (bez płac, zysku i innych składników kosztów). Cena 1 GJ wyniesie 88 000 000 / 1 261 440 = 69,76 zł. Obecna cena ciepła w źródłach (środków, megatem) jest poniżej 20 zł/GJ. Ale ponieważ jest obowiązek zakupu to zapłacimy Norwegom.
jaka konkurencja, jakie korzyści i dla kogo? biznes opiera się na nakazanym przez prawo (w tzw. "rozporządzeniu o OZE" Dz. U. 2008nr 156 poz. 969) obowiązku zakupu energii tzw. zielonej. A jaką będzie jej cena? Koszt inwestycji to 140 mln euro, koszt paliwa to 60 mln zł rocznie. Z 40 MW wyprodukuje się maksymalnie 40MW x 24h x 365dni = 350400 MWh czyli 1261440 GJ energii. Przy rozłożeniu kosztów inwestycji na 20 lat (bez uwzględniania dyskonta!) roczne koszty amortyzacji wynoszą 140 / 20 = 7 mln euro czyli ok. 28 mln zł. Dodają... rozwiń
Avatar
l / 27 grudnia 2012 o 21:05
0
[quote name='ad' timestamp='1356594130' post='713606']
glupoty jaki ch wiele bo LUBLIN posiada zabezpieczenie w cieplo prawie w150 pro entach chlopcy chca wyczesac kase
[/quote]
No to masz internauto nie aktualne dane. Fakt że m.Lublin ma duzy bilans (ok.107%) cieplny ale zważ, że czym więcej źródeł tym dla nas konsumentów jest duża szansa na obniżkę ceny jednostkowej a przynajmiej nie podwyższanie jej.
Tak ogólnie to się nazywa konkurencja na której najlepiej wychodzi konsument.
Avatar
S Y L W E S T E R / 27 grudnia 2012 o 20:05
0
---------------------NARESZCIE COŚ POŻYTECZNEGO DLA LUBLINA I LUBELSZCZYZNY--------------------- Nie traćcie czasu, już szukajcie drugiej lokalizacji takiej elektrociepłowni na słomę w Lublinie . Rol nicy Lubelszczyzny zrekompensują swoje krzywdy za zakontraktowane buraki cukrowe przez które stracili bardzo duże dochody . Rolnicy mają słomy pełne stodoły czyli teraz będą stodoły pełne pienię dzy . Dlatego nie tylko zielone światło dla tej jednej ale i dla następnych elektrociepłowni w Lublinie.
Avatar
krzoy / 27 grudnia 2012 o 19:10
0
[quote name='schaboszczak' timestamp='1356606162' post='713674']
"Lubelskie, jako region typowo rolniczy" - to mi się podoba... Wbijcie sobie do łbów matoły, regiony "typowo rolnicze" są to regiony, w których rozwija się rolnictwo - czyli działalność, która polega na utrzymywaniu się z produkcji rolnej - a nie tradycyjne, drobnotowarowe działki, produkujące głównie na użytek własny ich właścicieli, którzy to właściciele z żyją z rent, emerytur albo pracy wszędzie, tylko nie w rolnictwie. "Rolnicze" są w Polsce regiony takie, jak Podlasie (hodowla - głównie bydła), Wielkopolska (wszystkiego po trochu), Dolny Śląsk, Pomorze, Kujawy... W Województwie lubelskim, jedynie Powiśle (sadownictwo), część wschodnia (nad Bugiem od Hrubieszowa w dół) i północna (od Lubartowa w górę) mniej więcej spełniają te kryteria.
[/quote]
Zapoznaj się z danymi GUSu zanim zaczniesz obrażać innych! Województwo lubelskie jest rejonem typowo rolniczym! Nawet z dalszej części twojej wypowiedzi to wynika!
[quote name='schaboszczak' timestamp='1356606162' post='713674']
"Lubelskie, jako region typowo rolniczy" - to mi się podoba... Wbijcie sobie do łbów matoły, regiony "typowo rolnicze" są to regiony, w których rozwija się rolnictwo - czyli działalność, która polega na utrzymywaniu się z produkcji rolnej - a nie tradycyjne, drobnotowarowe działki, produkujące głównie na użytek własny ich właścicieli, którzy to właściciele z żyją z rent, emerytur albo pracy wszę... rozwiń
Avatar
rolmops / 27 grudnia 2012 o 18:46
0
I pewnie będą płacić jak biogazownie, kolega już czeka na zapłatę z 6 m-cy za kukurydzę, bo ponoć mają przejściowe trudnosci, kryzys i takie tam
Avatar
VISITOR / 27 grudnia 2012 o 18:05
0
Masz rację, prawdziwy Polak to patriota, jak ty. Dlatego weź się za robotę, postaw taką inwestycję, tylko 2xwiększą, Zatrudnij nie 60, a 120 osób. A jak "będzie" kryzys (podobno od ponad 4 lat już jest), to dopiero zobaczysz, jak zarobisz, przejmiejsz te wszystkie farmy wiatrowe, elektrownie i iinne inwestycje, Żydów, Niemców, Norwegów, Francuzów itp. Będziesz wielki GŁUPEK, bo mały głupek to już jesteś.
Avatar
znawca / 27 grudnia 2012 o 15:42
0
a jak sie produkuje słomę?
Avatar
biolubelskie.pl / 27 grudnia 2012 o 15:28
0
A może przydałaby się nam porządna farma wiatrowa? Tylko mogą być z tym kłopoty jak w Michowie. Czytaj na biolubelskie.pl
Avatar
alvin_roth_jr / 28 grudnia 2012 o 14:11
0
a potrafisz to wyliczyć? na 40 MW w cieple wyprodukuje się ok. 12-14 MW energii elektr. 14 MW x 24h x 365dni = 122640MWh, cena to ok. 190 zł za energię + ok. 160 zł świadectwo "zielone" czyli 350 zł, 122640MWh x 350zł = 42 924 000 zł. Odejmując to od kosztów 88 000 000zł - 42 924 000 zł = 45 076 000 zł i cena za GJ wynosi 45 076 000 / 1 261 440 = 35 zł prawie dwa razy więcej niż obecnie. BTW cena energii elektrycznej też nie będzie najniższa
Avatar
Kris / 28 grudnia 2012 o 12:28
0
[quote name='alvin_roth_jr' timestamp='1356682812' post='713946']
jaka konkurencja, jakie korzyści i dla kogo? biznes opiera się na nakazanym przez prawo (w tzw. "rozporządzeniu o OZE" Dz. U. 2008nr 156 poz. 969) obowiązku zakupu energii tzw. zielonej. A jaką będzie jej cena? Koszt inwestycji to 140 mln euro, koszt paliwa to 60 mln zł rocznie. Z 40 MW wyprodukuje się maksymalnie 40MW x 24h x 365dni = 350400 MWh czyli 1261440 GJ energii. Przy rozłożeniu kosztów inwestycji na 20 lat (bez uwzględniania dyskonta!) roczne koszty amortyzacji wynoszą 140 / 20 = 7 mln euro czyli ok. 28 mln zł. Dodając 60 mln zł za paliwo daje to 88 mln zł kosztów rocznie (bez płac, zysku i innych składników kosztów). Cena 1 GJ wyniesie 88 000 000 / 1 261 440 = 69,76 zł. Obecna cena ciepła w źródłach (środków, megatem) jest poniżej 20 zł/GJ. Ale ponieważ jest obowiązek zakupu to zapłacimy Norwegom.
[/quote]

Co za kłamliwa kalkulacja. Skoro jest to elektrociepłownia, to będą produkować ciepło i prąd, zależnie od ustawienia mocy. Stąd opieranie powyższej kalkulacji jedynie na cieple jest nieprawdziwe. Prąd prawdopodobnie będzie głównym źródłem dochodu firmy, co pozwoli ustawić konkurencyjny poziom cenowy na ciepło.
[quote name='alvin_roth_jr' timestamp='1356682812' post='713946']
jaka konkurencja, jakie korzyści i dla kogo? biznes opiera się na nakazanym przez prawo (w tzw. "rozporządzeniu o OZE" Dz. U. 2008nr 156 poz. 969) obowiązku zakupu energii tzw. zielonej. A jaką będzie jej cena? Koszt inwestycji to 140 mln euro, koszt paliwa to 60 mln zł rocznie. Z 40 MW wyprodukuje się maksymalnie 40MW x 24h x 365dni = 350400 MWh czyli 1261440 GJ energii. Przy rozłożeniu kosztów inwestycji na 20 lat (bez uwzględniania dy... rozwiń
Avatar
alvin_roth_jr / 28 grudnia 2012 o 09:20
0
jaka konkurencja, jakie korzyści i dla kogo? biznes opiera się na nakazanym przez prawo (w tzw. "rozporządzeniu o OZE" Dz. U. 2008nr 156 poz. 969) obowiązku zakupu energii tzw. zielonej. A jaką będzie jej cena? Koszt inwestycji to 140 mln euro, koszt paliwa to 60 mln zł rocznie. Z 40 MW wyprodukuje się maksymalnie 40MW x 24h x 365dni = 350400 MWh czyli 1261440 GJ energii. Przy rozłożeniu kosztów inwestycji na 20 lat (bez uwzględniania dyskonta!) roczne koszty amortyzacji wynoszą 140 / 20 = 7 mln euro czyli ok. 28 mln zł. Dodając 60 mln zł za paliwo daje to 88 mln zł kosztów rocznie (bez płac, zysku i innych składników kosztów). Cena 1 GJ wyniesie 88 000 000 / 1 261 440 = 69,76 zł. Obecna cena ciepła w źródłach (środków, megatem) jest poniżej 20 zł/GJ. Ale ponieważ jest obowiązek zakupu to zapłacimy Norwegom.
jaka konkurencja, jakie korzyści i dla kogo? biznes opiera się na nakazanym przez prawo (w tzw. "rozporządzeniu o OZE" Dz. U. 2008nr 156 poz. 969) obowiązku zakupu energii tzw. zielonej. A jaką będzie jej cena? Koszt inwestycji to 140 mln euro, koszt paliwa to 60 mln zł rocznie. Z 40 MW wyprodukuje się maksymalnie 40MW x 24h x 365dni = 350400 MWh czyli 1261440 GJ energii. Przy rozłożeniu kosztów inwestycji na 20 lat (bez uwzględniania dyskonta!) roczne koszty amortyzacji wynoszą 140 / 20 = 7 mln euro czyli ok. 28 mln zł. Dodają... rozwiń
Avatar
l / 27 grudnia 2012 o 21:05
0
[quote name='ad' timestamp='1356594130' post='713606']
glupoty jaki ch wiele bo LUBLIN posiada zabezpieczenie w cieplo prawie w150 pro entach chlopcy chca wyczesac kase
[/quote]
No to masz internauto nie aktualne dane. Fakt że m.Lublin ma duzy bilans (ok.107%) cieplny ale zważ, że czym więcej źródeł tym dla nas konsumentów jest duża szansa na obniżkę ceny jednostkowej a przynajmiej nie podwyższanie jej.
Tak ogólnie to się nazywa konkurencja na której najlepiej wychodzi konsument.
Avatar
S Y L W E S T E R / 27 grudnia 2012 o 20:05
0
---------------------NARESZCIE COŚ POŻYTECZNEGO DLA LUBLINA I LUBELSZCZYZNY--------------------- Nie traćcie czasu, już szukajcie drugiej lokalizacji takiej elektrociepłowni na słomę w Lublinie . Rol nicy Lubelszczyzny zrekompensują swoje krzywdy za zakontraktowane buraki cukrowe przez które stracili bardzo duże dochody . Rolnicy mają słomy pełne stodoły czyli teraz będą stodoły pełne pienię dzy . Dlatego nie tylko zielone światło dla tej jednej ale i dla następnych elektrociepłowni w Lublinie.
Avatar
krzoy / 27 grudnia 2012 o 19:10
0
[quote name='schaboszczak' timestamp='1356606162' post='713674']
"Lubelskie, jako region typowo rolniczy" - to mi się podoba... Wbijcie sobie do łbów matoły, regiony "typowo rolnicze" są to regiony, w których rozwija się rolnictwo - czyli działalność, która polega na utrzymywaniu się z produkcji rolnej - a nie tradycyjne, drobnotowarowe działki, produkujące głównie na użytek własny ich właścicieli, którzy to właściciele z żyją z rent, emerytur albo pracy wszędzie, tylko nie w rolnictwie. "Rolnicze" są w Polsce regiony takie, jak Podlasie (hodowla - głównie bydła), Wielkopolska (wszystkiego po trochu), Dolny Śląsk, Pomorze, Kujawy... W Województwie lubelskim, jedynie Powiśle (sadownictwo), część wschodnia (nad Bugiem od Hrubieszowa w dół) i północna (od Lubartowa w górę) mniej więcej spełniają te kryteria.
[/quote]
Zapoznaj się z danymi GUSu zanim zaczniesz obrażać innych! Województwo lubelskie jest rejonem typowo rolniczym! Nawet z dalszej części twojej wypowiedzi to wynika!
[quote name='schaboszczak' timestamp='1356606162' post='713674']
"Lubelskie, jako region typowo rolniczy" - to mi się podoba... Wbijcie sobie do łbów matoły, regiony "typowo rolnicze" są to regiony, w których rozwija się rolnictwo - czyli działalność, która polega na utrzymywaniu się z produkcji rolnej - a nie tradycyjne, drobnotowarowe działki, produkujące głównie na użytek własny ich właścicieli, którzy to właściciele z żyją z rent, emerytur albo pracy wszę... rozwiń
Avatar
rolmops / 27 grudnia 2012 o 18:46
0
I pewnie będą płacić jak biogazownie, kolega już czeka na zapłatę z 6 m-cy za kukurydzę, bo ponoć mają przejściowe trudnosci, kryzys i takie tam
Avatar
VISITOR / 27 grudnia 2012 o 18:05
0
Masz rację, prawdziwy Polak to patriota, jak ty. Dlatego weź się za robotę, postaw taką inwestycję, tylko 2xwiększą, Zatrudnij nie 60, a 120 osób. A jak "będzie" kryzys (podobno od ponad 4 lat już jest), to dopiero zobaczysz, jak zarobisz, przejmiejsz te wszystkie farmy wiatrowe, elektrownie i iinne inwestycje, Żydów, Niemców, Norwegów, Francuzów itp. Będziesz wielki GŁUPEK, bo mały głupek to już jesteś.
Avatar
znawca / 27 grudnia 2012 o 15:42
0
a jak sie produkuje słomę?
Avatar
biolubelskie.pl / 27 grudnia 2012 o 15:28
0
A może przydałaby się nam porządna farma wiatrowa? Tylko mogą być z tym kłopoty jak w Michowie. Czytaj na biolubelskie.pl
Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wybory samorządowe 2018. Wyniki sondażowe w miastach. Trzaskowski prezydentem Warszawy!
film

Wybory samorządowe 2018. Wyniki sondażowe w miastach. Trzaskowski prezydentem Warszawy! 0 0

Według badania IPSOS dla TVN24 kandydat Koalicji Obywatelskiej zdobył 54,1 proc. głosów i pokonał swojego najważniejszego rywala Patryka Jakiego już w pierwszej turze.

Wybory samorządowe 2018: Wyniki wyborów do Sejmiku Województwa Lubelskiego
galeria

Wybory samorządowe 2018: Wyniki wyborów do Sejmiku Województwa Lubelskiego 48 24

PiS, przed Koalicją Obywatelską i PSL. Takie są wstępne sondażowe wyniki wyborów samorządowych do Sejmiku Województwa Lubelskiego.

Wybory samorządowe w Lublinie. Krzysztof Żuk wygrywa w pierwszej turze! [wyniki sondażowe]
galeria
film

Wybory samorządowe w Lublinie. Krzysztof Żuk wygrywa w pierwszej turze! [wyniki sondażowe] 1101 13

Wybory samorządowe 2018. Wyniki sondażowe głosowania exit poll. Krzysztof Żuk 59,7 proc., Sylwester Tułajew 33,2 proc.
galeria
film

Wybory samorządowe 2018. Wyniki sondażowe głosowania exit poll. Krzysztof Żuk 59,7 proc., Sylwester Tułajew 33,2 proc. 167 67

Wybory samorządowe 2018. Sprawdź sondażowe wyniki głosowania powstałe na podstawie badania exit poll przeprowadzonego przez Ipsos dla trzech stacji telewizyjnych.

Agitacja, wulgaryzmy, wynoszenie kart. PKW: 565 przestępstw i wykroczeń związanych z ciszą wyborczą
film

Agitacja, wulgaryzmy, wynoszenie kart. PKW: 565 przestępstw i wykroczeń związanych z ciszą wyborczą 0 0

– Jeżeli chodzi o wykroczenia z kodeksu wyborczego, najwięcej incydentów dotyczyło uszkadzania ogłoszeń: było ich 36, a z kodeksu wykroczeń 45 incydentów niedozwolonej agitacji wyborczej – podał członek Państwowej Komisji Wyborczej, Arkadiusz Despot-Mładanowicz.

Wybory samorządowe 2018: Frekwencja o godz. 17 we wszystkich gminach Lubelskiego
galeria

Wybory samorządowe 2018: Frekwencja o godz. 17 we wszystkich gminach Lubelskiego 49 3

Wybory samorządowe 2018. Sprawdź frekwencję o godz. 17 w poszczególnych gminach woj. lubelskiego. Najwyższa była w gminie Godziszów, a najniższa w gminie Stężyca.

Gala TFL 15 Noxy Night: Szymajda lepszy od Maciejowskiego (ZDJĘCIA)
galeria

Gala TFL 15 Noxy Night: Szymajda lepszy od Maciejowskiego (ZDJĘCIA) 0 0

W sobotę w lubelskiej hali MOSiR odbyła się Gala TFL 15 „NOXY NIGHT”. W walce wieczoru Hubert „Małpa” Szymajda pokonał Roberta „Karpackie Serce” Maciejowskiego przez jednogłośną decyzję sędziów. Sama impreza również okazała się olbrzymim organizacyjnym sukcesem

Ślęza Wrocław okazała się zbyt mocna dla lubelskich "Pszczółek"

Ślęza Wrocław okazała się zbyt mocna dla lubelskich "Pszczółek" 0 8

Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin zanotowała trzecią porażkę w tym sezonie. Akademiczki przegrały 78:80 ze Ślęzą Wrocław. Brianna Kiesel zdobyła 34 punkty, ale ona i jej koleżanki przespały większą część spotkania.

Motocyklista szalał na hondzie po polach. Nie był do końca trzeźwy

Motocyklista szalał na hondzie po polach. Nie był do końca trzeźwy 1 0

Pobytem w szpitalu zakończyła się przejażdżka 29-latka z gm. Zamość, który w sobotnie popołudnie postanowił przejechać się motocyklem honda polami w miejscowości Niedzieliska.

Lublin: Motocyklista na kawasaki wjechał w bok autobusu

Lublin: Motocyklista na kawasaki wjechał w bok autobusu 4 1

Komenda Miejska Policji w Lublinie prowadzi postępowanie w sprawie wypadku drogowego, do którego doszło na ul. Plewińskiego w Lublinie.

Lubelskie: W poniedziałek od rana akcja policji na drodze krajowej

Lubelskie: W poniedziałek od rana akcja policji na drodze krajowej 83 2

W poniedziałek policjanci z drogówki przeprowadzą działania prewencyjno - kontrolne na drodze krajowej nr 74. Akcja obejmie powiaty: kraśnicki, janowski, biłgorajski, zamojski i hrubieszowski.

Kamp! z promocją nowej płyty w Lublinie
17 listopada 2018, 20:00

Kamp! z promocją nowej płyty w Lublinie 3 0

Co Gdzie Kiedy. Już 17 listopada o godz. 20 na scenie Domu Kultury (Krakowskie Przedmieście) wystąpi formacja Kamp!, która będzie promować swoją najnowszą płytę.

Nie żyje 20-letnia kobieta. Została śmiertelnie raniona nożem w klatkę piersiową

Nie żyje 20-letnia kobieta. Została śmiertelnie raniona nożem w klatkę piersiową 45 4

Do tragedii doszło w sobotę około godz. 23.30 w jednym z mieszkań na osiedlu Dyrekcja Dolna w Chełmie.

Przed koncertem Varius Manx w Lublinie. Rozmowa z Kasią Stankiewicz

Przed koncertem Varius Manx w Lublinie. Rozmowa z Kasią Stankiewicz 0 0

W ubiegłym roku po wieloletniej przerwie Kasia Stankiewicz wróciła do koncertowania z grupą Varius Manx, a już 22 listopada o godzinie 19 artystka wraz z zespołem wystąpi na scenie Centrum Spotkania Kultur w ramach promocji albumu „ENT”.

Nie wszyscy mogli dzisiaj zagłosować. Ministerstwo: To nie wina systemu

Nie wszyscy mogli dzisiaj zagłosować. Ministerstwo: To nie wina systemu 21 7

Wielu wyborców odeszło dzisiaj od urn z kwitkiem. Ich nazwiska nie zostały dołączone do spisu wyborców. Ministerstwo tłumaczy, że to wina gmin, a nie systemu elektronicznego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.