Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

26 grudnia 2018 r.
21:33

Nowy dworzec autobusowy w Lublinie. Kiedy rozpocznie się budowa?

Autor: Zdjęcie autora drs
0 25 A A
(fot. UM Lublin)

Najwcześniej za rok może się zacząć budowa głównego dworca autobusowego między ul. Gazową i Młyńską – przyznaje Ratusz. Na same przetargi związane z tą inwestycją poczekamy do jesieni.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

– W przyszłym roku planujemy rozpocząć procedury przetargowe – zapowiada Bernadeta Krzysztofik, dyrektor Wydziału Funduszy Europejskich w Urzędzie Miasta Lublin. Inwestycja ma być podzielona na kilka zamówień, bo chodzi nie tylko o wzniesienie samego dworca, ale również o gruntowną przebudowę dróg w jego okolicy.

Ratusz zastrzega jednak, że nie zabierze się za wybór wykonawców, dopóki nie będzie mieć podpisanej ostatecznej umowy dotyczącej unijnego dofinansowania budowy dworca.

– Na podpisanie umowy musimy mieć pełną dokumentację wraz z pozwoleniem na budowę – wyjaśnia prezydent Krzysztof Żuk.

Tymczasem projekt jeszcze powstaje, a pozwolenie na budowę jest w planach. Kiedy będzie komplet dokumentów? – W pierwszej połowie przyszłego roku – twierdzi Krzysztofik.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku

Komentarze 25

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
lubl / 27 grudnia 2018 r. o 07:39
+31
Ten dworzec już dawno powinien powstać.
Avatar
olo / 27 grudnia 2018 r. o 07:07
+29
Oby nie budowali tak jak torów do Dęblina.... znowu przetarg wygra najtańszy i znowu potem będzie że nie zrobi bo ceny materiałów na rynku za wysokie (a miało być tanio)... W tych przetargach nie powinno się patrzeć tylko na to kto najtańszy....
Avatar
Gość / 27 grudnia 2018 r. o 09:04
+22
Trzeba przebudować ulice, bo debile ze zdim zrobiły nam autostradę na wiadukcie bez dojazdu do dworca. Korki nie zniknęły. Autobusy za to kręcą jak głupie i bezsensownie tracą czas, żeby dojechać do dworca. Wykwit debilizmu urzędników ze zdim. Pomnik ich głupoty
Avatar
Gość / 27 grudnia 2018 r. o 07:41
+16
Biorąc pod uwagę to, że ceny robót poszły ostro w górę to szybko tego dworca nie zobaczymy.
Avatar
Opo / 27 grudnia 2018 r. o 18:58
+8
Trzeba przebudować ulice, bo debile ze zdim zrobiły nam autostradę na wiadukcie bez dojazdu do dworca. Korki nie zniknęły. Autobusy za to kręcą jak głupie i bezsensownie tracą czas, żeby dojechać do dworca. Wykwit debilizmu urzędników ze zdim. Pomnik ich głupoty
 Debile ze zdim to jedno, ale tamta okolica to jest wiekszy przykład debilizmu lubelskich urzedników...kolejnym debilizmem było postawienie tej obleśnej blaszanej hali "targów" w taki sposób że zniszczono os z dworca pkp przez srodek parku ludowego...niestety tak to jest jak przyjezdne pastuszki biorą się za budowę miasta...
 Debile ze zdim to jedno, ale tamta okolica to jest wiekszy przykład debilizmu lubelskich urzedników...kolejnym debilizmem było postawienie tej obleśnej blaszanej hali "targów" w taki sposób że zniszczono os z dworca pkp przez srodek parku ludowego...niestety tak to jest jak przyjezdne pastuszki biorą się za budowę miasta... rozwiń
Avatar
Smiech na sali / 28 grudnia 2018 r. o 07:17
+6
o Twoich palancie i Twoich wychowawcach..Bierucie, Nowotce, czy Róży Luksemburg...
 Zajrzyj do planu zagospodarowania i weź leki lemingu.
Avatar
Bzddury / 27 grudnia 2018 r. o 18:53
+5
Paskudztwo , nie tylko że nie przystosowany do naszych warunków klimatycznych to w obecnym otoczeniu będzie pasował jak kwiatek do kozucha. W takiej strefie dba się o każdy m kwadratowy a szczególnie że tym spieprzonym wiaduktem odcięli całkowicie układ komunikacyjny do dworca. No cóż następca będzie miał duży kłopot bo to nie tylko dług kolosalny i ileż też i pomników głupoty do rozpieprzenia...
 Co to za brednie
Avatar
Nie będzie noczego / 27 grudnia 2018 r. o 09:27
+5
Znając zycie, pojawią sie problemy z dofinansowaniem z UE, bo Unia Europejska bardzo przychylnie spogląda na Lublin, ale do tych funduszy zasieki i blokady zakłada juz nowy Marszałek i Zarząd. Nie może być tak, że miasto wybuduje dworzec Metropolitarny, bez funduszy UE, a zadaniem nowej włądzy w województwie jest aby zmininmalizować ilość dofinansowania. Czemu? Z jednej strony po prostu nowy Zarząd Województwa nie lubi Żuka, i tego co sobą reprezentuje. Z drugiej strony, lepiej, żeby dworzec wybudowała spółka prywatna, wskazana przez Czarnka albo Biereckiego, i co im wyjdzie? Pewnie kolejna Wroclavia.
Znając zycie, pojawią sie problemy z dofinansowaniem z UE, bo Unia Europejska bardzo przychylnie spogląda na Lublin, ale do tych funduszy zasieki i blokady zakłada juz nowy Marszałek i Zarząd. Nie może być tak, że miasto wybuduje dworzec Metropolitarny, bez funduszy UE, a zadaniem nowej włądzy w województwie jest aby zmininmalizować ilość dofinansowania. Czemu? Z jednej strony po prostu nowy Zarząd Województwa nie lubi Żuka, i tego co sobą reprezentuje. Z drugiej strony, lepiej, żeby dworzec wybudowała spółka prywatna, wskazana przez Czarnka... rozwiń
Avatar
Maciuś / 28 grudnia 2018 r. o 09:04
+4
Paskudztwo , nie tylko że nie przystosowany do naszych warunków klimatycznych to w obecnym otoczeniu będzie pasował jak kwiatek do kozucha. W takiej strefie dba się o każdy m kwadratowy a szczególnie że tym spieprzonym wiaduktem odcięli całkowicie układ komunikacyjny do dworca. No cóż następca będzie miał duży kłopot bo to nie tylko dług kolosalny i ileż też i pomników głupoty do rozpieprzenia...
 Lolek ty nawet na pisowskiego trola jesteś za głupi.
Avatar
Ryś / 27 grudnia 2018 r. o 18:56
+4
Najgłupsza decyzja jaką można podjąć to przeniesienie dworca autobusowego do dworca PKP .Lublin zostanie odcięty od komunikacji i to będą pieniądze wyrzucone w błoto.Teoretyczne zarządzanie miastem przez ludzi niekompetętnych ROwnie dobrze można urządzić dworzec w Konopnicy albo w Motyczu.Tylko co z tego wyjdzie.Mamy np bardzo ładny Dworzec Północny i co z tego wynika. Nic.Więc budujmy kolejny dworzec do niczego , bo ktoś ma taką chorą koncepcje.
 Dworzec bedzie dobrze skomunikowany  a bezposrednie polaczenie z PKP zapewni mu wieksza funkcjonalnosc. Jedynym minusem jest to, ze nie bedzie mozns sobie bezposrednio z busa wysiasc pod zamkiem, ale nie oszukujmy sie, wiekszosc ludzi przyjezdza do szkol, pracy, do rodziny a nie na piwo na starym miescie
 Dworzec bedzie dobrze skomunikowany  a bezposrednie polaczenie z PKP zapewni mu wieksza funkcjonalnosc. Jedynym minusem jest to, ze nie bedzie mozns sobie bezposrednio z busa wysiasc pod zamkiem, ale nie oszukujmy sie, wiekszosc ludzi przyjezdza do szkol, pracy, do rodziny a nie na piwo na starym miescie rozwiń
Avatar
ol / 2 stycznia 2019 r. o 23:43
0
to już nie starczy dworzec kolejowy na zadupiu, z którego dostać się gdziekolwiek to co najmniej 30-40minut. jeszcze brakuje nam dworca autobusowego na zadupiu, żeby i na autobusy dymać godzinę przez miasto. a owo za*** będzie zakorkowane totalnie. przede wszystkim potrzebny jest lepszy dojazd, skoro już trzeba dworce stawiać na obrzeżach. a już prawdziwe pierwszeństwo powinno mieć ukończenie wreszcie przebudowy torów do Warszawy. i nie branie się za 10 rzeczy na raz jak głupki, niczego nie kończąc. czy naprawdę trudno robić rzeczy po kolei, nomen omen?
Avatar
Robert / 30 grudnia 2018 r. o 23:14
+2
Najgłupsza decyzja jaką można podjąć to przeniesienie dworca autobusowego do dworca PKP .Lublin zostanie odcięty od komunikacji i to będą pieniądze wyrzucone w błoto.Teoretyczne zarządzanie miastem przez ludzi niekompetętnych ROwnie dobrze można urządzić dworzec w Konopnicy albo w Motyczu.Tylko co z tego wyjdzie.Mamy np bardzo ładny Dworzec Północny i co z tego wynika. Nic.Więc budujmy kolejny dworzec do niczego , bo ktoś ma taką chorą koncepcje.
 A ja popieram ten komentarz. Aby wyjechać z dworca PKS przy Młyńskiej to trzeba będzie dodać pół godziny dla kierunków Warszawa, Chełm, Zamość, Lubartów, Łęczna itd. Jedynie kierunek Biłgoraj zostanie tak jak jest teraz. Głupota i tyle. Dlaczego dworzec busów jest przy ul. Ruskiej ? Busiarze robili dworzec w tym miejscu bo tam jest jego sens. Jakby był sens toby te połaczenia odjeżdzały z ul. Młyńskiej, już by sobie tam miejsce znaleźli.
 A ja popieram ten komentarz. Aby wyjechać z dworca PKS przy Młyńskiej to trzeba będzie dodać pół godziny dla kierunków Warszawa, Chełm, Zamość, Lubartów, Łęczna itd. Jedynie kierunek Biłgoraj zostanie tak jak jest teraz. Głupota i tyle. Dlaczego dworzec busów jest przy ul. Ruskiej ? Busiarze robili dworzec w tym miejscu bo tam jest jego sens. Jakby był sens toby te połaczenia odjeżdzały z ul. Młyńskiej, już by sobie tam miejsce znaleźli. rozwiń
Avatar
Maciuś / 28 grudnia 2018 r. o 09:04
+4
Paskudztwo , nie tylko że nie przystosowany do naszych warunków klimatycznych to w obecnym otoczeniu będzie pasował jak kwiatek do kozucha. W takiej strefie dba się o każdy m kwadratowy a szczególnie że tym spieprzonym wiaduktem odcięli całkowicie układ komunikacyjny do dworca. No cóż następca będzie miał duży kłopot bo to nie tylko dług kolosalny i ileż też i pomników głupoty do rozpieprzenia...
 Lolek ty nawet na pisowskiego trola jesteś za głupi.
Avatar
v / 28 grudnia 2018 r. o 08:30
+1
Czy wytniemy trochę drzewek jak na jednostce na Kraśnickiej a potem  krzyczymy smog smog
 Tak robią lemingi -  15 czy 20 lat temu smog był o wiele większy ale nikt z tego powodu nie robił sztucznej afery a dziś nagle temat zastępczy przy każej okazji.
Avatar
smiech na sali / 28 grudnia 2018 r. o 07:21
+2
jak nie wiesz jak bronic głupich decyzji Prezydenta to z jęzorem na brodzie szukasz winnych dookoła. Zmiarkuj trollu....
  Zajrzyj do planu zagospodarowania i weź leki lemingu.
Avatar
Smiech na sali / 28 grudnia 2018 r. o 07:17
+6
o Twoich palancie i Twoich wychowawcach..Bierucie, Nowotce, czy Róży Luksemburg...
 Zajrzyj do planu zagospodarowania i weź leki lemingu.
Avatar
Alina / 28 grudnia 2018 r. o 07:12
-2
Czy wytniemy trochę drzewek jak na jednostce na Kraśnickiej a potem  krzyczymy smog smog 
Avatar
Opo / 27 grudnia 2018 r. o 18:58
+8
Trzeba przebudować ulice, bo debile ze zdim zrobiły nam autostradę na wiadukcie bez dojazdu do dworca. Korki nie zniknęły. Autobusy za to kręcą jak głupie i bezsensownie tracą czas, żeby dojechać do dworca. Wykwit debilizmu urzędników ze zdim. Pomnik ich głupoty
 Debile ze zdim to jedno, ale tamta okolica to jest wiekszy przykład debilizmu lubelskich urzedników...kolejnym debilizmem było postawienie tej obleśnej blaszanej hali "targów" w taki sposób że zniszczono os z dworca pkp przez srodek parku ludowego...niestety tak to jest jak przyjezdne pastuszki biorą się za budowę miasta...
 Debile ze zdim to jedno, ale tamta okolica to jest wiekszy przykład debilizmu lubelskich urzedników...kolejnym debilizmem było postawienie tej obleśnej blaszanej hali "targów" w taki sposób że zniszczono os z dworca pkp przez srodek parku ludowego...niestety tak to jest jak przyjezdne pastuszki biorą się za budowę miasta... rozwiń
Avatar
Ryś / 27 grudnia 2018 r. o 18:56
+4
Najgłupsza decyzja jaką można podjąć to przeniesienie dworca autobusowego do dworca PKP .Lublin zostanie odcięty od komunikacji i to będą pieniądze wyrzucone w błoto.Teoretyczne zarządzanie miastem przez ludzi niekompetętnych ROwnie dobrze można urządzić dworzec w Konopnicy albo w Motyczu.Tylko co z tego wyjdzie.Mamy np bardzo ładny Dworzec Północny i co z tego wynika. Nic.Więc budujmy kolejny dworzec do niczego , bo ktoś ma taką chorą koncepcje.
 Dworzec bedzie dobrze skomunikowany  a bezposrednie polaczenie z PKP zapewni mu wieksza funkcjonalnosc. Jedynym minusem jest to, ze nie bedzie mozns sobie bezposrednio z busa wysiasc pod zamkiem, ale nie oszukujmy sie, wiekszosc ludzi przyjezdza do szkol, pracy, do rodziny a nie na piwo na starym miescie
 Dworzec bedzie dobrze skomunikowany  a bezposrednie polaczenie z PKP zapewni mu wieksza funkcjonalnosc. Jedynym minusem jest to, ze nie bedzie mozns sobie bezposrednio z busa wysiasc pod zamkiem, ale nie oszukujmy sie, wiekszosc ludzi przyjezdza do szkol, pracy, do rodziny a nie na piwo na starym miescie rozwiń
Avatar
Bzddury / 27 grudnia 2018 r. o 18:53
+5
Paskudztwo , nie tylko że nie przystosowany do naszych warunków klimatycznych to w obecnym otoczeniu będzie pasował jak kwiatek do kozucha. W takiej strefie dba się o każdy m kwadratowy a szczególnie że tym spieprzonym wiaduktem odcięli całkowicie układ komunikacyjny do dworca. No cóż następca będzie miał duży kłopot bo to nie tylko dług kolosalny i ileż też i pomników głupoty do rozpieprzenia...
 Co to za brednie
Zobacz wszystkie komentarze 25

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Czy prezydent Zamościa straci stanowisko? Jest decyzja

Czy prezydent Zamościa straci stanowisko? Jest decyzja

Jest odpowiedź komisarza wyborczego na wniosek radnego, który chciał wygaszenia mandatu prezydenta miasta. Chodziło o obecność Andrzeja Wnuka w Radzie ds. spółek skarbu państwa.

Kto nie chce Passiniego w teatrze?

Kto nie chce Passiniego w teatrze?

Oburzenie w świecie teatru. Znany reżyser z Lublina Paweł Passini na renomowanym festiwalu występuje pod pseudonimem. Kilka miesięcy temu był antybohaterem głośnego artykułu o niewłaściwych zachowaniach wobec aktorek. – Nie ukrywam się – mówi artysta.

Szacunek dziewczyny! Zdziesiątkowana Pszczółka Polski Cukier wygrywa na Białorusi i gra dalej w EuroCup

Szacunek dziewczyny! Zdziesiątkowana Pszczółka Polski Cukier wygrywa na Białorusi i gra dalej w EuroCup

Koszykarki Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin dokonały wielkiej rzeczy. Mimo braku niemal połowy składu i bez głównego szkoleniowca na ławce, pokonały na wyjeździe białoruski BC Horizont Mińsk 70:61. Awansowały do play-off europejskich rozgrywek

Skarby z Wawelu na lubelskim Zamku
zdjęcia
galeria

Skarby z Wawelu na lubelskim Zamku

Wiele z nich można nazwać jedynymi lub jednymi z kilku zachowanych egzemplarzy na świecie. Od soboty w Muzeum Narodowym w Lublinie będzie można oglądać eksponaty z Zamku Królewskiego na Wawelu. Wystawa potrwa do końca lutego

Pieniądze dla medyków. 5 tys. zł za walkę z COVID-19

Pieniądze dla medyków. 5 tys. zł za walkę z COVID-19

Personel niemedyczny otrzyma jednorazowo 5 tys. zł brutto dodatku covidowego – poinformował w czwartek Narodowy Fundusz Zdrowia.

Lublin. Lekarze nadal na L4, a pacjenci czekają

Lublin. Lekarze nadal na L4, a pacjenci czekają

Nadal nie ma porozumienia między pracownikami SOR przy ul. Jaczewskiego w Lublinie a dyrekcją szpitala. Oznacza to, że oddział ratunkowy wciąż będzie zamknięty dla większości pacjentów, a sytuację będą musiały ratować inne lecznice. Na zwolnieniach lekarskich jest tam blisko 60 osób.

Supersamochody na ulicach Lublina
4 grudnia 2021, 11:00

Supersamochody na ulicach Lublina

W sobotę w Lublinie będzie można zobaczyć "superauta". Muscle cary, auta sportowe i premium pojawią się m.in. na parkingu Galerii Olimp oraz na placu przed Galerią Centrum. Wszystko z powodu akcji charytatywnej.

Lubelskie: Ilu przedsiębiorców dostało rekompensaty za stan wyjątkowy?

Lubelskie: Ilu przedsiębiorców dostało rekompensaty za stan wyjątkowy?

Ponad 1,1 mln zł rekompensat wypłacił do tej pory wojewoda lubelski przedsiębiorcom za straty związane ze stanem wyjątkowym. – Dostałem tyle, o ile wnioskowałem – przyznaje Marek Pomietło, właściciel wypożyczalni kajaków nad Bugiem.

W Chełmie można już śmigać na łyżwach [cennik na lodowisku]

W Chełmie można już śmigać na łyżwach [cennik na lodowisku]

Od czwartku działa miejskie lodowisko przy ul. Sienkiewicza. Atrakcja ma być czynna co najmniej do końca lutego.

Agnieszka Czyżewska-Jacquemet z Radia Lublin w finale Grand Press 2021

Agnieszka Czyżewska-Jacquemet z Radia Lublin w finale Grand Press 2021

Reportażystka Radia Lublin jest w ścisłym finale najważniejszego konkursu dziennikarskiego w Polsce. Agnieszka Czyżewska-Jacquemet jest nominowana dwa razy. Jednym z reportaży jest ten o sytuacji w "Dzienniku Wschodnim".

Kto chce zaprojektować bloki na Felinie?

Kto chce zaprojektować bloki na Felinie?

Trzy pracownie zgłosiły się do przetargu na zaprojektowanie nowych bloków komunalnych na Felinie. Taką dokumentację zamawia Zarząd Nieruchomości Komunalnych, który zakładał, że na projekty wyda najwyżej 350 tys. zł.

Lubelski beniaminek sieje strach w PlusLidze

Lubelski beniaminek sieje strach w PlusLidze

LUK Lublin odniósł trzy zwycięstwa z rzędu w PlusLidze i pnie się w górę ligowej tabeli. Z 11 punktami lublinianie awansowali już na ósme miejsce

Koncert Pawła Szymańskiego w Kazimierzu Dolnym
4 grudnia 2021, 20:00

Koncert Pawła Szymańskiego w Kazimierzu Dolnym

Paweł Szymański będzie gwiazdą sobotniego koncertu w Trzecim Księżycu w Kazimierzu Dolnym (Mały Rynek 1). Artysta wystąpi na scenie bistro o godz. 20.

Lubelskie. Myśliwy zastrzelił Bąbla na oczach właściciela [drastyczne zdjęcia]
galeria

Lubelskie. Myśliwy zastrzelił Bąbla na oczach właściciela [drastyczne zdjęcia]

To był mój przyjaciel, domownik – mówi pan Tomasz o swoim psie Bąblu. Ich przyjaźń gwałtownie przerwał myśliwy z Tomaszowa Lubelskiego: czworonoga zastrzelił na oczach właściciela.

Co jest w menu rysia z Roztocza?

Co jest w menu rysia z Roztocza?

Podstawą diety rysi z terenu Puszczy Solskiej i Roztocza są sarny, a mięso jeleni i zajęcy jest jej uzupełnieniem – ustalili naukowcy z Wydziału Biologii Uniwersytetu Warszawskiego we współpracy z Roztoczańskim Parkiem Narodowym i Stowarzyszeniem dla Natury „Wilk”.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty