Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 lipca 2015 r.
10:24

Ograniczą wjazd tirów do Lublina? Jest projekt organizacji ruchu ciężarówek (SONDA)

0 19 A A
Tiry jadące od Kraśnika mogłyby dojechać do skrzyżowania z ul. Ducha i kierowane by były na węzeł Dąbrowica (fot. Maciej Kaczanowski)
Tiry jadące od Kraśnika mogłyby dojechać do skrzyżowania z ul. Ducha i kierowane by były na węzeł Dąbrowica (fot. Maciej Kaczanowski)

Po niedzieli mają zapaść decyzje w sprawie zakazu przejazdu tirów przez Lublin. W ten sposób Ratusz chce uniemożliwić tirom uciekanie z płatnej obwodnicy. I choć takiej ucieczki nie potwierdzają oficjalne dane, to na wprowadzenie zakazu nalegają mieszkańcy.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Telefony w tej sprawie rozdzwoniły się po 30 czerwca, gdy płatna dla ciężarówek i autobusów stała się droga ekspresowa między Piaskami a Kurowem, której część jest obwodnicą Lublina. – Mamy wiele sygnałów – przyznaje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Najwięcej próśb dotyczy „wyrzucenia” tirów z al. Witosa i al. Spółdzielczości Pracy.

Projekt ograniczeń jest już gotowy. Zakłada on, że zakaz poruszania się tirów miałby dotyczyłby odcinka al. Solidarności i al. Tysiąclecia od al. Sikorskiego do ronda pod Zamkiem, a obowiązywałby przez całą dobę.

– Tiry jadące od Kraśnika mogłyby dojechać do skrzyżowania z ul. Ducha i kierowane by były na węzeł Dąbrowica. Ciężarówki jadące od strony Zamościa na rondzie pod Zamkiem musiałyby jechać al. Spółdzielczości Pracy do węzła Elizówka – wylicza Kieliszek. Znaki miałyby też uniemożliwiać zjazd z al. Spółdzielczości Pracy przez Czechów.

Takie rozwiązania znalazły się w dokumencie, który Zarząd Dróg i Mostów przesłał do zaopiniowania policjantom z drogówki. Spotkanie obu stron zaplanowane jest na przyszły tydzień. Nieoficjalnie ustaliliśmy, że wspomniana organizacja ruchu zostanie znacznie zmodyfikowana.

Miasto nie dysponuje badaniami, jak poszerzenie listy płatnych dróg przełożyło się na powrót tirów na ulice Lublina. – Z naszych obserwacji wynika, że zalewu ciężarówek nie ma. Ale to tylko obserwacje – zastrzega Kieliszek.

Oficjalne dane ma za to operator systemu opłat drogowych viaTOLL, a wynika z nich, że tylko nieznaczna liczba kierowców ucieka z płatnej drogi. Pierwszy dwa tygodnie lipca, czyli obowiązywania opłat na całym 70-kilometrowym płatnym odcinku S12/17, przyniosły wpływy 1 mln 34 tysiące złote.

– Z naszych danych wynika, że przychody z tytułu opłat wnoszonych przez użytkowników drogi S12/17 wzrosły proporcjonalnie do wydłużenia odcinka płatnego – mówi Dorota Prochowicz, rzeczniczka viaTOLL. – Przed 30 czerwca tego roku płatny odcinek S12 miał długość 37,5 km, po rozszerzeniu – 70,3 km. Dane te pokazują, że przewoźnicy zaakceptowali obowiązek wnoszenia opłat za poruszanie się po drogach dobrej jakości.

Sonda: Czy ruch tirów po Lublinie powinien być ograniczony?

Liczba głosów: 1087
86.84%
Tak
11.87%
Nie
1.29%
Nie mam zdania

Komentarze 19

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 22 lipca 2015 o 20:36
0
Co to wam przeszkadza?! Gdyby nie one nie było by towarów po sklepach! Ruch "Tirów" nie zniknie nigdy.Co niby zrobią? Postawią policję na każdym możliwym wjazdem do miasta?! NIE! Chyba że chcecie podwyższonych podatków na rzecz policji!
Avatar
CE driver / 21 lipca 2015 o 22:55
0

Ludzie I co wam z tych ograniczeń i tak "Tiry" nie znikną z miasta w którym mieszkacie - kto wam takich głupot naopowiadał. 

Musielibyście przestać robić zakupach w sklepach,aptekach czy restauracjach, nie zamawiać przesyłek na Allegro czy nie tankować samochodu, miasto i deweloperzy przestać inwestować i budować, a firma w której pracujecie skończyć z produkcją czy innych handlem

"Tiry" których tak nie lubicie wiozą rzeczy niezbędne dla waszego życia i musicie to sobie  uświadomić.

Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 22:53
0
A jak dojadą do węzła Elizówka? Przez Lubartowską? A może Podzamcze i Unicką? Koło Szkoły Podstawowej... Gratuluję pomysłu. I bezpiecznie i bez korków!!!!! Ale kasa płynie....
Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 15:26
0
To ograniczenie ma dotyczyć wjazdu pod Ratusz, czy faktycznie jeżdżenia tirów po Lublinie? Obwodnica oznacza możliwość jeżdżenia dookoła Lublina, zatem na jego peryferiach powinno być centrum logistyczne i przeładunkowe na mniejsze samochody dostawcze, skoro pobudowało się markety na osiedlach mieszkaniowych. Przykładem dla mnie jest ulica Grabskiego odcinek od DMM do al.Witosa - dwa pasy ruchu po jednym w każdym kierunku plus ścieżka rowerowa w dwóch kierunkach - po jednej stronie: lidl, domki jednorodzinne, blok i .... 3 hurtownie za którymi znowu są bloki - po drugiej stronie: bloki, domki, szkoła, biedronka, trawnik z garażami. Do lidla, biedronki i hurtowni codziennie przyjeżdża po kilka tirów, często stoją na ścieżce rowerowej, gdyż nie mogą wjechać do hurtowni mrożonek. Tak wygląda Lublin bez tirów, a to tylko krótki odcinek jednej ulicy, a co z pozostałymi?????
To ograniczenie ma dotyczyć wjazdu pod Ratusz, czy faktycznie jeżdżenia tirów po Lublinie? Obwodnica oznacza możliwość jeżdżenia dookoła Lublina, zatem na jego peryferiach powinno być centrum logistyczne i przeładunkowe na mniejsze samochody dostawcze, skoro pobudowało się markety na osiedlach mieszkaniowych. Przykładem dla mnie jest ulica Grabskiego odcinek od DMM do al.Witosa - dwa pasy ruchu po jednym w każdym kierunku plus ścieżka rowerowa w dwóch kierunkach - po jednej stronie: lidl, domki jednorodzinne, blok i .... 3 hurtownie za który... rozwiń
Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 15:22
0
"Ciężarówki jadące od strony Zamościa na rondzie pod Zamkiem musiałyby jechać al. Spółdzielczości Pracy do węzła Elizówka – wylicza Kieliszek. Znaki miałyby też uniemożliwiać zjazd z al. Spółdzielczości Pracy przez Czechów." Skoro jadą od zamościa to po co wjeżdżają do Lublina pod zamek????? Po to jest chyba obwodnica by płynnie przejechać po S12/17,
Avatar
starszy / 21 lipca 2015 o 14:03
0

Nigdy nie bedzie zgody miedzy ludzmi !! kazdemu cos nie pasuje ! tiry na tory !! z osobowek na rowery !! i tak w kółko !! pamietaj guest gdyby nie te tiry to niie mialbys co do geby wlozyc bo w sklepie by staly puste półki ! no ale masz racje tiry na tory i szyny kolejowe pod twoim oknem ktorymi bedzie jechala musztarda do biedronki !! :) pozdrawiam

Kiedyś, kiedy Lublin był miastem, nie bylo Bierdronek itp, nie było też tirów  i sklepy były dostatecznie zaopatrzone w jedzenie. (Nawiasem mówiąc zdrowe jedzenie)

W Austrii tiry jeżdżą na torach i nie słyszałem, żeby ktoś z tego powodu głodował.

Za to nie musieli zlikwidować kolejnictwa i zarabiają na tym.

Tiry to rozpasany konsumpcjonizm i pogoń za pienniędzmi naszych"starszych braci", a nie żaden postęp cywilizacji.

Kiedyś, kiedy Lublin był miastem, nie bylo Bierdronek itp, nie było też tirów  i sklepy były dostatecznie zaopatrzone w jedzenie. (Nawiasem mówiąc zdrowe jedzenie)

W Austrii tiry jeżdżą na torach i nie słyszałem, żeby ktoś z tego powodu głodował.

Za to nie musieli zlikwidować kolejnictwa i zarabiają na tym.

Tiry to rozpasany konsumpcjonizm i pogoń za pienniędzmi naszych"starszych braci", a nie żaden postęp cywilizacji.

rozwiń
Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 12:39
0
W krajach zachodnich obwodnice miast nie są płatne ..odcinki te nie są wliczane do rachunku ( Włochy ) Nikt z mieszkańców Lublina nie powinien być temu przeciwny..i tu nie chodzi tylko o tranzyt....po co tiry z zaopatrzeniem mają jechać w godzinach szczytu. Jest jeszcze problem z tirami od strony Biłgoraja. Rozwiązaniem było by zbudowanie kilku kilometrów drogi od węzła Kalinówka do drogi na Biłgoraj gdzieś w okolicy Głuska. To odkorkowałoby też Kunickiego. Niestety.. na potrzebne inwestycje kasy nie ma a buduje się kolejne idiotyczne światła na Krańcowej tak jak by piesi nie mogli przejść 100 metrów dalej
W krajach zachodnich obwodnice miast nie są płatne ..odcinki te nie są wliczane do rachunku ( Włochy ) Nikt z mieszkańców Lublina nie powinien być temu przeciwny..i tu nie chodzi tylko o tranzyt....po co tiry z zaopatrzeniem mają jechać w godzinach szczytu. Jest jeszcze problem z tirami od strony Biłgoraja. Rozwiązaniem było by zbudowanie kilku kilometrów drogi od węzła Kalinówka do drogi na Biłgoraj gdzieś w okolicy Głuska. To odkorkowałoby też Kunickiego. Niestety.. na potrzebne inwestycje kasy nie ma a buduje się kolejne idiotyczne światł... rozwiń
Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 12:29
0
Ruch tirów nie powinien być ograniczony. Wolność to wolność. Każdy średniorozgarnięty przedsiębiorca biorąc pod uwagę koszty przejazdu i czas przejechania przez miasto wybierze obwodnicę, która powinna być bezpłatna. Korwinista.
Avatar
tyr / 21 lipca 2015 o 12:27
0

to wie każdy rozgarnięty człowiek ale niestety nie PiSiorek

to zaszalełeś tępogłowy co tylko myśli, że dwie opcje są na świecie a jedna słuszna po po po....

Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 12:07
0

@lubel ViaToll to system poboru opłat administrowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), czyli Skarb Państwa. Pieniądze idą do Krajowego Funduszu Drogowego i są przeznaczane na budowę nowych dróg. Opłaty za obwodnicę wprowadziła GDDKiA, a nie miasto Lublin

to wie każdy rozgarnięty człowiek ale niestety nie PiSiorek

Avatar
Gość / 22 lipca 2015 o 20:36
0
Co to wam przeszkadza?! Gdyby nie one nie było by towarów po sklepach! Ruch "Tirów" nie zniknie nigdy.Co niby zrobią? Postawią policję na każdym możliwym wjazdem do miasta?! NIE! Chyba że chcecie podwyższonych podatków na rzecz policji!
Avatar
CE driver / 21 lipca 2015 o 22:55
0

Ludzie I co wam z tych ograniczeń i tak "Tiry" nie znikną z miasta w którym mieszkacie - kto wam takich głupot naopowiadał. 

Musielibyście przestać robić zakupach w sklepach,aptekach czy restauracjach, nie zamawiać przesyłek na Allegro czy nie tankować samochodu, miasto i deweloperzy przestać inwestować i budować, a firma w której pracujecie skończyć z produkcją czy innych handlem

"Tiry" których tak nie lubicie wiozą rzeczy niezbędne dla waszego życia i musicie to sobie  uświadomić.

Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 22:53
0
A jak dojadą do węzła Elizówka? Przez Lubartowską? A może Podzamcze i Unicką? Koło Szkoły Podstawowej... Gratuluję pomysłu. I bezpiecznie i bez korków!!!!! Ale kasa płynie....
Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 15:26
0
To ograniczenie ma dotyczyć wjazdu pod Ratusz, czy faktycznie jeżdżenia tirów po Lublinie? Obwodnica oznacza możliwość jeżdżenia dookoła Lublina, zatem na jego peryferiach powinno być centrum logistyczne i przeładunkowe na mniejsze samochody dostawcze, skoro pobudowało się markety na osiedlach mieszkaniowych. Przykładem dla mnie jest ulica Grabskiego odcinek od DMM do al.Witosa - dwa pasy ruchu po jednym w każdym kierunku plus ścieżka rowerowa w dwóch kierunkach - po jednej stronie: lidl, domki jednorodzinne, blok i .... 3 hurtownie za którymi znowu są bloki - po drugiej stronie: bloki, domki, szkoła, biedronka, trawnik z garażami. Do lidla, biedronki i hurtowni codziennie przyjeżdża po kilka tirów, często stoją na ścieżce rowerowej, gdyż nie mogą wjechać do hurtowni mrożonek. Tak wygląda Lublin bez tirów, a to tylko krótki odcinek jednej ulicy, a co z pozostałymi?????
To ograniczenie ma dotyczyć wjazdu pod Ratusz, czy faktycznie jeżdżenia tirów po Lublinie? Obwodnica oznacza możliwość jeżdżenia dookoła Lublina, zatem na jego peryferiach powinno być centrum logistyczne i przeładunkowe na mniejsze samochody dostawcze, skoro pobudowało się markety na osiedlach mieszkaniowych. Przykładem dla mnie jest ulica Grabskiego odcinek od DMM do al.Witosa - dwa pasy ruchu po jednym w każdym kierunku plus ścieżka rowerowa w dwóch kierunkach - po jednej stronie: lidl, domki jednorodzinne, blok i .... 3 hurtownie za który... rozwiń
Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 15:22
0
"Ciężarówki jadące od strony Zamościa na rondzie pod Zamkiem musiałyby jechać al. Spółdzielczości Pracy do węzła Elizówka – wylicza Kieliszek. Znaki miałyby też uniemożliwiać zjazd z al. Spółdzielczości Pracy przez Czechów." Skoro jadą od zamościa to po co wjeżdżają do Lublina pod zamek????? Po to jest chyba obwodnica by płynnie przejechać po S12/17,
Avatar
starszy / 21 lipca 2015 o 14:03
0

Nigdy nie bedzie zgody miedzy ludzmi !! kazdemu cos nie pasuje ! tiry na tory !! z osobowek na rowery !! i tak w kółko !! pamietaj guest gdyby nie te tiry to niie mialbys co do geby wlozyc bo w sklepie by staly puste półki ! no ale masz racje tiry na tory i szyny kolejowe pod twoim oknem ktorymi bedzie jechala musztarda do biedronki !! :) pozdrawiam

Kiedyś, kiedy Lublin był miastem, nie bylo Bierdronek itp, nie było też tirów  i sklepy były dostatecznie zaopatrzone w jedzenie. (Nawiasem mówiąc zdrowe jedzenie)

W Austrii tiry jeżdżą na torach i nie słyszałem, żeby ktoś z tego powodu głodował.

Za to nie musieli zlikwidować kolejnictwa i zarabiają na tym.

Tiry to rozpasany konsumpcjonizm i pogoń za pienniędzmi naszych"starszych braci", a nie żaden postęp cywilizacji.

Kiedyś, kiedy Lublin był miastem, nie bylo Bierdronek itp, nie było też tirów  i sklepy były dostatecznie zaopatrzone w jedzenie. (Nawiasem mówiąc zdrowe jedzenie)

W Austrii tiry jeżdżą na torach i nie słyszałem, żeby ktoś z tego powodu głodował.

Za to nie musieli zlikwidować kolejnictwa i zarabiają na tym.

Tiry to rozpasany konsumpcjonizm i pogoń za pienniędzmi naszych"starszych braci", a nie żaden postęp cywilizacji.

rozwiń
Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 12:39
0
W krajach zachodnich obwodnice miast nie są płatne ..odcinki te nie są wliczane do rachunku ( Włochy ) Nikt z mieszkańców Lublina nie powinien być temu przeciwny..i tu nie chodzi tylko o tranzyt....po co tiry z zaopatrzeniem mają jechać w godzinach szczytu. Jest jeszcze problem z tirami od strony Biłgoraja. Rozwiązaniem było by zbudowanie kilku kilometrów drogi od węzła Kalinówka do drogi na Biłgoraj gdzieś w okolicy Głuska. To odkorkowałoby też Kunickiego. Niestety.. na potrzebne inwestycje kasy nie ma a buduje się kolejne idiotyczne światła na Krańcowej tak jak by piesi nie mogli przejść 100 metrów dalej
W krajach zachodnich obwodnice miast nie są płatne ..odcinki te nie są wliczane do rachunku ( Włochy ) Nikt z mieszkańców Lublina nie powinien być temu przeciwny..i tu nie chodzi tylko o tranzyt....po co tiry z zaopatrzeniem mają jechać w godzinach szczytu. Jest jeszcze problem z tirami od strony Biłgoraja. Rozwiązaniem było by zbudowanie kilku kilometrów drogi od węzła Kalinówka do drogi na Biłgoraj gdzieś w okolicy Głuska. To odkorkowałoby też Kunickiego. Niestety.. na potrzebne inwestycje kasy nie ma a buduje się kolejne idiotyczne światł... rozwiń
Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 12:29
0
Ruch tirów nie powinien być ograniczony. Wolność to wolność. Każdy średniorozgarnięty przedsiębiorca biorąc pod uwagę koszty przejazdu i czas przejechania przez miasto wybierze obwodnicę, która powinna być bezpłatna. Korwinista.
Avatar
tyr / 21 lipca 2015 o 12:27
0

to wie każdy rozgarnięty człowiek ale niestety nie PiSiorek

to zaszalełeś tępogłowy co tylko myśli, że dwie opcje są na świecie a jedna słuszna po po po....

Avatar
Gość / 21 lipca 2015 o 12:07
0

@lubel ViaToll to system poboru opłat administrowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), czyli Skarb Państwa. Pieniądze idą do Krajowego Funduszu Drogowego i są przeznaczane na budowę nowych dróg. Opłaty za obwodnicę wprowadziła GDDKiA, a nie miasto Lublin

to wie każdy rozgarnięty człowiek ale niestety nie PiSiorek

Zobacz wszystkie komentarze 19

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 18 lipca 2018 roku 0 0

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski

Legia – Cork City 3:0. Pewny awans mistrzów Polski 4 0

W rewanżowym meczu I rundy eliminacji do Ligi Mistrzów zespół z Warszawy pokonał na swoim stadionie niżej notowanego rywala z Irlandii i awansował do dalszej fazy rozgrywek

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka

Ponad miesiąc temu zmienili ruch na rondzie. Kolejna stłuczka 3 1

Kolejna stłuczka na rondzie Wyszyńskiego w Zamościu. Od 6 czerwca obowiązuje tu ruch okrężny a kierowcy nadal mają problemy

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł

Miasto poszło na rękę dłużnikom z mieszkań komunalnych. Odzyskało ponad 900 tys. zł 7 4

Ponad 900 tys. zł udało się odzyskać miastu od zadłużonych najemców mieszkań komunalnych, którzy zgłosili się do programu dającego im szansę na umorzenie do 70 proc. zaległości. Z takiej możliwości skorzystała prawie co siódma z uprawnionych osób. Jak dużych długów mogą się pozbyć?

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie

"Burmistrzu przestrzegaj prawa!". Pani Maria będzie pikietować codziennie 2 2

Maria Kosidło z Radzynia Podlaskiego zaczęła we wtorek pikietę pod Urzędem Miasta. W toczącym się od dwóch lat sporze chodzi o mieszkanie komunalne. Kobieta zarzuca urzędnikom, że bezprawnie rozwiązali z nią umowę i zajęli lokum

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!"
film

Rolnicy protestowali, zablokowali weterynarzy. "Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła!" 27 21

Hodowcy świń z okolic Parczewa zablokowali samochód lekarzy weterynarii, którzy zamierzali przeprowadzić ubój zwierząt zagrożonych afrykańskim pomorem świń. – Chcemy pokazać, że polski rolnik to jest siła – nie ukrywa przewodniczący rolniczego stowarzyszenia, który przyjechał wesprzeć okolicznych mieszkańców

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku
galeria

A jednak do poprawki. Zmiana na pomniku smoleńskim w Kraśniku 9 17

Poprawiono napis na odsłoniętym w niedzielę kraśnickim pomniku. Figura Lecha Kaczyńskiego została podpisana jako „Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej”. Pojawiły się jednak wątpliwości, czy drugiego z tych słów nie należałoby odmienić.

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu

Nowe korty tenisowe utonęły w deszczu 3 11

Woda na kortach tenisowych w Świdniku. Urząd Miasta przyznaje, że po poniedziałkowych ulewnych deszczach był problem z odprowadzaniem wody

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada

PiS: Środki publiczne były wyprowadzane z Centrum Kultury. Miasto odpowiada 7 11

Radni opozycji ocenili wyniki kontroli w Centrum Kultury jako skandal i zażądali wyjaśnień od prezydenta miasta

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja?

Nowa dyrektor Teatru Muzycznego. Kogo wybrała komisja? 4 15

Kamila Lendzion została rekomendowana na stanowisko dyrektora Teatru Muzycznego w Lublinie. Teraz tę kandydaturę musi zaakceptować Zarząd Województwa Lubelskiego, któremu podlega instytucja.

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin?

Transfery w Motorze Lublin: dzisiaj Meskhia, jutro Bonin? 28 15

Motor Lublin potwierdził piąty transfer podczas letniego okienka. Kontrakt podpisał były, młodzieżowy reprezentant Ukrainy, a ostatnio zawodnik Wisły Puławy – Irakli Meskhia. Wkrótce kolejnym wzmocnieniem powinien być za to... Grzegorz Bonin

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym

Olimp "przeniesie się" na Ponikwodę? Rada dzielnicy: Byłby naszym ośrodkiem kulturalnym 64 9

Rada Dzielnicy Ponikwoda chce, żeby galeria handlowa Olimp znalazła się w jej granicach, a nie – jak teraz – na Czechowie Południowym. Tłumaczy, że dzięki temu mieszkańcy Ponikwody… będą mieć nowy ośrodek kulturalny

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej

Połączenie Włodawianki i Eko Rożanka coraz bliżej 0 3

Od wielu tygodni nie brakowało plotek, że dojdzie do połączenia Włodawianki z Eko Różanka. I wygląda na to, że kluby doszły już do porozumienia. Teraz swoją zgodę musi jeszcze wydać Lubelski Związek Piłki Nożnej

Nowy napastnik Górnika Łęczna

Nowy napastnik Górnika Łęczna 8 0

Sporo działo się we wtorek w obozie Górnika. Zielono-czarni mają nowego zawodnika – Jakuba Chrzanowskiego. Zmiany zaszły także w sztabie szkoleniowym i medycznym klubu z Łęcznej

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne

Mieli o 56 zł za dużo żeby dostać mieszkanie komunalne. Teraz zbierają na własne 1 8

Niewiele ponad 34 tys. zł brakuje Ewelinie i Łukaszowi Czerwińskim do zrealizowania marzenia ich życia – kupna małego, ale własnego mieszkania. Para nie może dostać mieszkania komunalnego, bo przekracza próg dochodowy o 56 zł. Niepełnosprawny mężczyzna i jego żona wciąż mają jednak nadzieję, że dzięki pomocy internautów wszystko jest możliwe.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.