Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

31 października 2012 r.
20:29
Edytuj ten wpis

Prezydent Lublina o buspasach i autobusach do Świdnika i Łęcznej

Autor: Zdjęcie autora red
0 12 A A
Kiedy w Lublinie wreszcie zaczną powstawać bus pasy - pyta jeden z Czytelników (Wojciech Nieśpiałows
Kiedy w Lublinie wreszcie zaczną powstawać bus pasy - pyta jeden z Czytelników (Wojciech Nieśpiałows

Kolejne odpowiedzi prezydenta Lublina na pytania zadane przez Czytelników Dziennika Wschodniego przed czatem z Krzysztofem Żukiem.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
31. Panie Prezydencie kiedy w Lublinie wreszcie zaczną powstawać bus pasy – tak naprawdę jedynie to i dobre częste połączenia mogą sprawić że ludzie przesiądą się do komunikacji z prywatnych aut – tzn. to że sami stojąc w nawet jeszcze większym korku (jeden pas ruchu mniej) zobaczą że komunikacją się opłaca bo w korkach nie stoi; ich brak wytknął naszemu miastu nawet NIK, ludzie w sondzie na stronie Ratusza opowiedzieli się zdecydowanie za tym rozwiązaniem tymczasem dalej nic się w tej sprawie nie dzieje.
a) kiedy w końcu powstanie długo zapowiadany bus pas na ul. Wileńskiej jadąc w kierunku ul. Głębokiej który przecież nie miał powstać kosztem pasa ruchu a pasa na którym obecnie są miejsca parkingowe?


Opracowywana jest koncepcja organizacji ruchu w Śródmieściu, po jej przyjęciu będzie realizowana z uwzględnieniem uprzywilejowania komunikacji miejskiej. W ramach opracowania przeprowadzane są konsultacje społeczne.

32. Kiedy realnie zostanie uruchomiona komunikacja w ramach ZTM ze Świdnikiem i na jakim obecnie etapie są rozmowy w tych sprawach oraz co z połączeniami w ramach taryfy ZTM do Lubartowa i Łęcznej gdzie władze wyraziły taką chęć takie połączenia bardzo się Lublinowi przysłużą. Do Lubartowa niedługo ruszy autobus szynowy może miasto tam podpisze odpowiednie porozumienia i powstanie zalążek kolei aglomeracyjnej a Lublinie (takie same tez w ramach ZTM mogłyby jeździć pociągi np. na odcinku do Świdnika czy Nałęczowa)?

Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym zaspokajanie zbiorowych potrzeb mieszkańców w tym tych z zakresu lokalnego transportu zbiorowego należy do zadań własnych gminy. Tym samym funkcjonowanie komunikacji miejskiej organizowanej przez ZTM w Lublinie poza granicami miasta Lublin wynika z porozumień i umów międzygminnych, zawartych pomiędzy Gminą Lublin (reprezentowaną przez ZTM w Lublinie) a Gminą, która jest zainteresowana wspólną obsługą komunikacyjną. Dokumenty te określają obowiązki stron związane z organizacją komunikacji miejskiej tj. wyznaczają trasę przejazdu, liczbę kursów i wysokość partycypacji gminy w kosztach funkcjonowania danej linii.

Komunikacja miejska Lublin – Świdnik funkcjonuje obecnie w zakresie uzgodnionym z Gminą Świdnik, po stronie której leży partycypacja w kosztach utrzymania komunikacji miejskiej na terenie Miasta Świdnik. Dotychczas Gmina Świdnik nie była zainteresowana stworzeniem dziennej komunikacji Lublin – Świdnik.

W ramach Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Gminy Lublin i gmin sąsiadujących, z którymi Gmina Lublin zawarła Porozumienie w zakresie Organizacji Publicznego Transportu Zbiorowego, ZTM wystosował do gmin sąsiadujących bezpośrednio i pośrednio z Miastem Lublin zapytania dotyczące uruchomienia międzygminnych linii komunikacyjnych. Gmina Łęczna zgłosiła chęć ujęcia w przygotowywanym planie transportowym linii komunikacyjnej Lublin – Łęczna, natomiast Gmina Lubartów uznała, że obecny stan obsługi komunikacyjnej połączenia Lublin – Lubartów zaspokaja potrzeby mieszkańców Gminy.

33. Dlaczego Lublin ma tak drogą i przez to nieefektywną komunikację nocną – bilet na komunikację nocną w Lublinie kosztuje ponad 2 razy więcej niż dzienną, przez co taniej jest do domu wrócić w 4 osoby taksówką, jak pokazują przykłady innych miast np. Warszawy zrównanie cen biletów nocnych z dziennymi (likwidacja nocnych i korzystanie w nocy z normalnych) nie wpływa na zmniejszenie rentowności tych linii ale na jej ZWIĘKSZENIE, gdyż wtedy dopiero z komunikacji tej dość powszechnie zaczynają korzystać osoby nie mające biletów okresowych. Do tego w 2 najbardziej "oblegane” noce tj. z piątku na sobotę oraz z soboty na niedzielę linie te nie powinny kursować tak jak przez resztę tygodnia co 60 minut, ale co 30. Czy poczyni Pan jakieś kroki w tym celu aby wprowadzić takie rozwiązania czyniąc komunikację nocną dostępną dla wszystkich i tym samym zwiększając paradoksalnie ich rentowność?

Funkcjonowanie nocnej komunikacji miejskiej w Lublinie wiąże się z wyższymi kosztami i uzależnione jest od możliwości finansowych gminy. Koszty te generowane są dwukrotnie droższą pracą kierowców podczas nocnej zmiany i na chwilę obecną nie planuje się obniżenia cen biletów nocnych. Uruchomienie linii nocnych wydatkowane jest w ramach tego samego budżetu co linie dzienne i każdy wzrost zakresu linii nocnych wiąże się z odpowiednim zmniejszeniem linii dziennych, więc ewentualne zmiany muszą być wyważone. Przedstawiona uwaga przekazana zostanie do Zarządu Transportu Miejskiego.

34. UMCS szykuje się do wykonania praktycznie generalnych remontów kładek dla pieszych nad ul. Sowińskiego i ul. Radziszewskiego – remont ten ma być przeprowadzony już w 2013 ew. w 2014 roku czy po tych remontach miasto w końcu zlikwiduje przejścia w poziomie drogi przez ul. Radziszewskiego przed wjazdem w ul. Sowińskiego (po stronie kładki) oraz oba przejścia poziome na ul. Sowińskiego w rejonie skrzyżowania z ul. Radziszewskiego (a więc przy kładce) – kładki buduje się wszak po to aby nie tylko przejście osób było szybsze ale i bezpieczniejsze a brak przejścia poziomego podnosi też płynność i bezpieczeństwo ruchu samochodów. To prawdziwy nonsens utrzymywać przejście pod kładką. Czy zajmie się Pan tą sprawą?

Po wykonaniu remontu będzie rozpatrywana zmiana koncepcji ruchu.

35. Miasto sukcesywnie przeprowadza termomodernizację obiektów szkolnych co jednak z termomodernizacją budynków przedszkoli, żłobków czy przychodni zdrowia? Czy ma Pan plany takich prac w najbliższych latach również w takich placówkach ? Np. na Czechowie Południowym termomodernizacji wymagają wszystkie znajdujące się tam przedszkola, przychodnie i jedyny żłobek poza Przedszkolem nr 2, które przeszło ją już kilkanaście lat temu a może i jeszcze wcześniej i wymaga już z kolei remontu samej obskurnej i rozpadającej się miejscami elewacji. Czy planuje się chociażby termomodernizację budynku UM przy ul. Wieniawskiej i Czechowskiej?

W 2012 roku rozpoczęliśmy termomodernizację 8 oświatowych obiektów użyteczności publicznej w Lublinie obejmujący następujące budynki:
1. Szkoła Podstawowa Nr 10 ul. Kalinowszczyzna 70
2. Szkoła Podstawowa Nr 32 ul. Tetmajera 2
3. Szkoła Podstawowa Nr 34 ul. Kosmowskiej 3
4. Szkoła Podstawowa Nr 40 ul. Róży Wiatrów 9
5. Szkoła Podstawowa Nr 47 ul. Zdrowa 1
6. Gimnazjum Nr 15 ul. Elektryczna 51
7. Zespół Szkół Samochodowych Budynek Dydaktyczny ul. Długosza 10 i 10a
8. Zespół Szkół Samochodowych Budynek Warsztatów ul. Długosza 10 i 10a

We wrześniu tego roku Gmina Lublin znalazła się na liście rankingowej kolejnej edycji konkursu NFOŚiGW i w 2013 roku przewidujemy rozpoczęcie robót termomodernizacyjnych kolejnych 4 obiektów, będą to:
1. Szkoła Podstawowa nr 31, ul. Lotnicza 1
2. VI Liceum Ogólnokształcące, ul. Mickiewicza 36
3. Szkoła Podstawowa nr 4, ul. Hiacyntowa 69
4. Gimnazjum nr 19, ul. Szkolna 6

Również we wrześniu br. Gmina wzięła udział w następnym konkursie NFOŚiGW i tu termomodernizacja ma obejmować kolejne budynki użyteczności publicznej, w tym budynek UM:
1. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 2, ul. Przyjaźni 12
2. Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 6, ul. Krochmalna 29
3. Gimnazjum nr 7, ul. Krasińskiego 7
4. I LO, Al. Racławickie 26
5. IX LO, ul. Struga 6
6. budynek UM Lublin, ul. Podwale 3a
36. Miasto ma zamiar wybudować ulicę łączącą ul. Chodźki i ul. Szeligowskiego – czy w związku z tym znikną bramki do pobierania opłat przy obecnym wjeździe na teren DSK, bo przecież skandalem byłaby budowa drogi za miejskie pieniądze na której przejazd tamowałyby szlabany i dodatku pobierana byłaby opłata?

Po wybudowaniu ulicy łączącej ul. Chodźki i ul. Szeligowskiego znikną bramki do pobierania opłat na pasie drogowym. Nie mamy wpływu na decyzje dotyczące opłat parkingowych na terenie prywatnym.

37. Co z placem Singera – dawniej jako plac Bieruta miał co prawda kiepskiego i źle kojarzącego się patrona ale przynajmniej wygląd miał estetyczny – pomnik utrzymane chodniki, a dziś to rozwalające się stare cokoły trawa i pozostałości nawierzchni i to blisko centrum miasta. Czy nie uważa Pan że plac ten powinien doczekać się zagospodarowania z wkomponowaniem w niego jakiegoś nowego pomnika lub reprezentacyjnej fontanny co dodałoby sporo uroku tej części miasta?

W granicach obszaru objętego uchwałą dotyczącą zagospodarowania obszaru Podzamcza znalazł się także teren Placu Singera wraz ze stanowiącymi jego oprawę urbanistyczno-architektoniczną budynkami przy ul. Podzamcze i Lwowskiej. Obszar był także objęty konkursem na zagospodarowanie Podzamcza. W wytycznych do konkursu teren Placu Singera został określony jako "obszar zieleni publicznej do zachowania i rewaloryzacji" i tak też obszar ten został ujęty w zwycięskiej pracy konkursowej, autorstwa zespołu pod kierunkiem dra inż. arch. Stanisława Lessaera. Szczegółowe rozwiązanie zagospodarowania Placu Singera powinno stać się tematem odrębnego zadania projektowego, już po opracowaniu i uchwaleniu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego - tak, aby Plac Singera był odpowiednio powiązany urbanistycznie, architektonicznie i funkcjonalnie z całym obszarem Podzamcza.

Po uzyskaniu wymaganych uzgodnień projekt planu zostanie wyłożony do publicznego wglądu.

38. Chciałbym zadać pytanie a propos dzielnicy Ponikwoda, mianowicie chodzi o stan dróg. Ul. Trześniowska jest w opłakanym stanie, tak samo ul. Paprociowa, Palmowa, Orzechowa. Dzielnica zaczyna być mocno zurbanizowana a dojazdu można powiedzieć, że tam nie ma. Bardzo przytłaczające jest też sąsiedztwo masztu telefonii komórkowej który sąsiaduje z działkami budowlanymi na wyciągnięcie ręki, a w planie zagospodarowania przestrzennego jest opis strefy domów rezydencjalnych i Strefy Ciszy M5 oraz pradolina Bystrzycy. Wiadomo mi że jest w tej chwili aktualizowany jest plan zagospodarowania tego terenu, może warto zająć się tymi niespójnościami, między rzeczywistością a planem zagospodarowania terenu?

Ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obrazują postulowany docelowy sposób zagospodarowania, uwzględniają zatem także docelową obsługę komunikacyjną obszaru. Z uwagi na znaczny koszt inwestycji infrastrukturalnych realizowane są one sukcesywnie.
W przypadku uruchomienia procedury planistycznej związanej z opracowaniem, czy zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego każdy ma prawo złożyć wniosek do planu, a potem uwagę do projektu planu, toteż proponuję skorzystać z tej możliwości.

Wymienione ulice nigdy nie zostały wybudowane poza fragmentem ul. Trześniowskiej. Do czasu ich budowy nawierzchnie tych ulic są ulepszane materiałami pozyskiwanymi w czasie remontu ulic np. destrukt bitumiczny. Ulice te są corocznie poddawane zabiegom utrzymaniowym w celu zapewnienia przejazdu. W chwili obecnej zadania zostały wprowadzone do Wieloletniego Rejestru Zadań Inwestycyjno-Remontowych ZDiM i będą każdorazowo rozpatrywane przy tworzeniu budżetu lub jego zmianach, Zadanie "Kompleksowa realizacja infrastruktury drogowej na całej długości ul. Trześniowskiej” zostało zgłoszone do budżetu na rok 2013.

39. Jak i kiedy zostanie rozwiązany temat drogi serwisowej - dojazdowej do pozostałych po wysiedleniach posesjach przy ul Choiny? Budowana droga to ul. Do Dysa. Temat jest trudny ponieważ miasto od trzydziestu lat planowało budowę tej drogi... Wysiedlenia miały miejsce w 2008 roku ale miasto zapomniało wykupić gruntów pod drogę serwisową – dojazdową. Cenę za to ponoszą pozostali – niewysiedleni mieszkańcy tej okolicy. Składają się na tę cenę trudy dnia codziennego z wiązane z dostaniem się do własnego domu, do zakładu pracy (ludzie pracują, są płacone podatki).
Generalnie jest to skandal...cicho jest tylko dlatego, że dotknięci tym problemem ludzie – są starzy i schorowani i nie bardzo mają siłę i wiedzę żeby walczyć o swoje prawa.


Zostały już rozpoczęte prace przygotowawcze mające na celu zapewnienia obsługi komunikacyjnej wspomnianych posesji. Zgodnie z obowiązującym planem zagospodarowania przestrzennego dla omawianego rejonu, dojazd do działek położonych przy ul. Choiny odbywać się będzie drogami dojazdowymi równoległymi do ul. Do Dysa. Wydział Geodezji już realizuje procedurę pozyskania gruntów pod pasy drogowe ulic stanowiących dojazd do przedmiotowych działek. Działanie to zostało zgłoszone do założeń budżetowych na 2013 r. Po zapewnieniu środków przygotowana zostanie dokumentacja i przeprowadzona procedura przetargowa w systemie zaprojektuj i wybuduj.

40. Jestem mieszkańcem Kalinowszczyzny i bardzo razi mnie problem ulicy Andersa, a mianowicie dwóch bardzo niebezpiecznych przejść dla pieszych. Wczoraj byłem świadkiem kolejnego już wypadku potrącenia pieszego przez kierowcę, a takie rzeczy dzieją się tutaj kilka razy do roku od wielu wielu lat. Czy jest szansa na poprawę tej sytuacji? Być może montaż sygnalizacji świetlnej bądź też fotoradarów lub czegoś innego co ratowałoby ludzkie życie.

Na ul. Andersa ustawiony jest maszt fotoradaru, ponadto nad nią przebiega wyremontowana w latach ubiegłych kładka dla pieszych, co jest rozwiązaniem bezpieczniejszym dla pieszych niż przejście w poziomie jezdni nawet wyposażone w sygnalizację.

Komentarze 12

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
kkkk / 8 listopada 2012 o 08:09
0
Pyt 36
Pan Prezydent nie wie o czym mówi. Teren na którym stoją bramki do pobierania opłat przy DSK jest terenem MIEJSKIM!!!!. moze Pan Prezydent sprawdzi w ewidencji gruntów!
Avatar
generation_next / 2 listopada 2012 o 18:52
0
[quote name='Ość' timestamp='1351773216' post='689163']
Myślę, że w bardzo wielu przypadkach te tzw buspasy tylko POGRSZĄ sytuację na jezdniach. Nie śpieszmy się do takowych, ostrożnie z nimi, bo w Lublinie na większości drogach PO PROSTU NIE MA JUŻ MIEJSCA na buspasy... Buspasy mają sens na w miarę szerokich i DŁUGICH ulicach! a nie na kretych i wąskich jak w Lublinie. Nie przyspieszy to znacznie ruchu, a ZABLOKUJE lub BARDZO utrudni jazdę na sporej liczbie ulic nnym użytkowników, konieczne staną sie objazdy itp - wprowadzi się chaos i dodatkowe utrudnienia... już lepszym rozwiązaniem było by wprowadzenie przepisu o BEZWZGLĘDNYM OBOWIAZKU UDZIELANIA PIERSZEŃSTWA podczas włączania się do ruchu, TAKŻE NA SKRZYŻOWANIACH - chodzi m.in. o lewoskręt, żeby z naprzeciwka nadjeżdżający mieli OBOWIAZEK przepuszczenia, itp dla autobusów komunikacji miejskiej... taką zmianę przepisów WARTO rozważyć!
A, żeby nie było, że... Wszem i wobec informuję: NIE MAM SAMOCHODU (problemy z oczami, więc nawet nie chcę mieć) i TYLKO z komunikacji miejskiej korzystam!
[/quote]

Propozycja ciekawa, ale wątpię aby była przetrzegana. Osobiście nic nie mam przeciwko indywidualnej wolności i wyboru sposobu przemieszczania się. Ale chyba każdy kto zna Lublin - wie i rozumie, że ani nawet budowa dodatowych pasów ruchu nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Naszego Miasta. Tutaj jest poprostu za dużo samochodów. Rozumiem ludz spoza Lublina, którzy nie mają czym dojechać do pracy. Ale czy każdy musi mieć samochód (ta głupia moda nadal funkcjonuje?). Nie ma miejsca i nie będzie na drogach i parkingach dla takiej ilości blachosmrodów. Tak czy inaczej Miasto bedzie musiało wydać wojnę samochodom w centrum. Strefa płatnego Parkowania to dopiero początek. A buspasy jak najbardziej. Nie będzie żadnych nowych pasów na lubelskich ulicach. Po prostu istniejące zostaną inaczej oznakowane na potrzeby komunikacji miejskiej. Bo póki co ten stan nie może trwać w nieskończoność: nielazleżnie czy jedziesz własnym samochodem czy autobusem/trolejbusem stoisz w godzinach szczytowych w jednym wielkim korku. Zatem co to za wybór jesli wszyscy stoją zamiast jechać? Konsekwentne (choćby gorącym żelazem trzeba było karać) wprowadzenie buspasów i uprzywilejowanie komunikacji miejskiej to jest priorytet.
[quote name='Ość' timestamp='1351773216' post='689163']
Myślę, że w bardzo wielu przypadkach te tzw buspasy tylko POGRSZĄ sytuację na jezdniach. Nie śpieszmy się do takowych, ostrożnie z nimi, bo w Lublinie na większości drogach PO PROSTU NIE MA JUŻ MIEJSCA na buspasy... Buspasy mają sens na w miarę szerokich i DŁUGICH ulicach! a nie na kretych i wąskich jak w Lublinie. Nie przyspieszy to znacznie ruchu, a ZABLOKUJE lub BARDZO utrudni jazdę na sporej liczbie ulic nnym użytkowników, konieczne staną sie objazd... rozwiń
Avatar
S Y L W E S T E R / 1 listopada 2012 o 17:58
0
Lublinianie kochani moi , nie pozwólcie robić z Siebie..."idiotów" . To, że Redakcja "Kurier Nielubelski" jest już mediami Prezydenta Zuka to ogólnie wiadomo , ale była nadzieja, że chociaż druga lubelska gazeta "Dziennik Wschodni" pozostanie wiarygodną gazetą dbającą o AUTORYTET swoich czytelników (?) . Niestety z przykrością stwierdzić należy, że Redakcja "DZ W" podobnie pozwala drwić ze swoich czytelników. Pełen nadziei zacząłem czytać pytania Czytelników i "odpowiedzi" Prezydenta Zuka i po kilku "odpowiedziach" Prezydenta zaprzestałem tego "prezydenckiego bełkotu" czytać (sic!!!) . Redakcja powinna zapoznać Prezydenta z charakterem gazety "DZ W" i poprosić Prezydenta aby na pytania Czytelników odpowiadał... krótko rzetelnie i prawdziwie . Tak się nie stało, i niestety Prezydent Zuk bez przeszkód postanowił robić Czytelników "DZ W" na tzw. "mikado". Jeżeli jest konkretne zapytanie MUSI BYĆ konkretna i jasna odpowiedż (!). Dlatego proponuje STOP PREZYDENCKIEGO BEŁKOTU !. W podpowiedzi dla nierozgarniętego Prezydenta ; zapoptrzebowania Mieszkańców Lublina winny być finansowane przez Lublin a nie przez biedne Gminy środowiskowe . Np. Lublinianie postulują połączenie z Lubelskim Zagłębiem Węglowym ŁĘCZNĄ , czy polączenie z przyszłą Dzielnicą Lublina ŚWIDNIK , czy też z trasą wiślaną NAŁĘCZÓW - KAZIMIERZ - PUŁAWY . W tym ostatnim przykładzie Lublin finansuje trasę... LUBLIN - NAŁĘCZÓW a reszte trasy wiślanej w finanse włączają się Urzędy miast Kazimierza i Puław . Ale reszte zapotrzebowań Mieszkańców Lublina należy finansować przez Lublin, bo finanse środowisk Gmin są BIEDNE i nie można obciążać tych Gmin zapotrzebowaniami Mieszkańców Lublina . Mieszkańcy Lublina na przykład chcą wiedzieć JAKI JEST BUDŻET MIASTA , ILE JEST W RATUSZU SPÓŁEK I FUNDACJI I ILE TE DODATKOWE "PODMIOTY" POCHŁANIAJĄ PIENIĘDZY Z BUDŻETU MIASTA ? . Wtedy będziemy posiadać orientacje ILOMA MILIONAMI DYSPONUJEMY DLA POTRZEB MIASTA LUBLINA !.
Lublinianie kochani moi , nie pozwólcie robić z Siebie..."idiotów" . To, że Redakcja "Kurier Nielubelski" jest już mediami Prezydenta Zuka to ogólnie wiadomo , ale była nadzieja, że chociaż druga lubelska gazeta "Dziennik Wschodni" pozostanie wiarygodną gazetą dbającą o AUTORYTET swoich czytelników (?) . Niestety z przykrością stwierdzić należy, że Redakcja "DZ W" podobnie pozwala drwić ze swoich czytelników. Pełen nadziei zacząłem czytać pytania Czytelników i "odpowiedzi" Prezydenta Z... rozwiń
Avatar
Dawid / 1 listopada 2012 o 16:14
0
Obrzydliwe jest to że w ogóle można coś takiego mówić. Jak można zmuszać kierowców do przesiadania się do komunikacji miejskiej zabierając jeden pas ruchu?! Kierowcy i tak płacą bardzo wysokie podatki, które powinny w większości iść na budowę dróg. Jeżeli MPK i ludzie z niej korzystający chcą buspasów niech podniosą cenę biletu do 5/10 pln i w taki sposób pozyskają pieniądze na ich budowę.
Avatar
gryzli / 1 listopada 2012 o 15:17
0
co do pytania nr 40

jestem za tym aby zlikwidować przejście dla pieszych na ul. Andersa, na wysokości ul. Tumidajskiego 20 i 22 !

kierowcy jadąc pod górę na zakręcie/łuku nie mają wystarczającej widoczności
do tego barierki/znaki itp. pierdoły na wysepkach są paranoją która także utrudnia widoczność
Avatar
Ość / 1 listopada 2012 o 13:33
0
Myślę, że w bardzo wielu przypadkach te tzw buspasy tylko POGRSZĄ sytuację na jezdniach. Nie śpieszmy się do takowych, ostrożnie z nimi, bo w Lublinie na większości drogach PO PROSTU NIE MA JUŻ MIEJSCA na buspasy... Buspasy mają sens na w miarę szerokich i DŁUGICH ulicach! a nie na kretych i wąskich jak w Lublinie. Nie przyspieszy to znacznie ruchu, a ZABLOKUJE lub BARDZO utrudni jazdę na sporej liczbie ulic nnym użytkowników, konieczne staną sie objazdy itp - wprowadzi się chaos i dodatkowe utrudnienia... już lepszym rozwiązaniem było by wprowadzenie przepisu o BEZWZGLĘDNYM OBOWIAZKU UDZIELANIA PIERSZEŃSTWA podczas włączania się do ruchu, TAKŻE NA SKRZYŻOWANIACH - chodzi m.in. o lewoskręt, żeby z naprzeciwka nadjeżdżający mieli OBOWIAZEK przepuszczenia, itp dla autobusów komunikacji miejskiej... taką zmianę przepisów WARTO rozważyć!
A, żeby nie było, że... Wszem i wobec informuję: NIE MAM SAMOCHODU (problemy z oczami, więc nawet nie chcę mieć) i TYLKO z komunikacji miejskiej korzystam!
Myślę, że w bardzo wielu przypadkach te tzw buspasy tylko POGRSZĄ sytuację na jezdniach. Nie śpieszmy się do takowych, ostrożnie z nimi, bo w Lublinie na większości drogach PO PROSTU NIE MA JUŻ MIEJSCA na buspasy... Buspasy mają sens na w miarę szerokich i DŁUGICH ulicach! a nie na kretych i wąskich jak w Lublinie. Nie przyspieszy to znacznie ruchu, a ZABLOKUJE lub BARDZO utrudni jazdę na sporej liczbie ulic nnym użytkowników, konieczne staną sie objazdy itp - wprowadzi się chaos i dodatkowe utrudnienia... już lepszym rozwiązaniem było b... rozwiń
Avatar
Ogórek Kiszony / 1 listopada 2012 o 10:02
0
Ludzie kochani, proszę zostawić w spokoju ul. Wileńską. Pomysł z buspasem, który miałby powstać kosztem miejsc parkingowych, jest chory. Obok stoją trzy 10-cio piętrowe wierzowce, obok nie ma żadnego parkingu czy chociaż pomysłu na budowę takiego, nie mówiąc już o pozostałej części osiedla. Jeśli chcecie zabrać mieszkańcom miejsca parkingowe, proszę zaproponować coś w zamian.

I wogóle pomysł, by wydzielać buspasy jest zły. Obniżenie średniej prędkości poruszania się po mieście pogorszy i tak nie najlepszą opinię o Lublinie. Dodam, że mali przedsiębiorcy, którzy odpowiadają za rozwój miasta i regionu nie jeżdzą autobusami, prowadząc biznes korzystają z samochodu.

Rozwiązaniem problemu są nowe inwestycje drogowe czy infrastrukturalne, czyli m.in. tunel pod Al. Racławickimi, do budowy którego Ratusz się przygotowywał, wydając 2,5 mln zł na dokumentacjęm by potem pomysł porzucić, z powodu braku środków. Środki są, tylko nikt z rządzących nie odwagi by po nie sięgnąc.
MPK i ZTM kupiły kilkadziesiąc nowych autobusów (plus dla Ratusza za wykorzystanie dotacji UE). Jako uzasadnienie kupna nowego taboru podawano m.in. obniżenie kosztów remonów starych Jelczy czy Ikarusów. Niestety nie został zwolniony ani jeden meczanik, z licznej armii codziennie błąkający się po zajezdniach i zarabiający grubo ponad średnią krajową. Zwolnić połowę personelu administracyjnego z MPK i pieniądze się znajdą.

Pozdrawiam
Ludzie kochani, proszę zostawić w spokoju ul. Wileńską. Pomysł z buspasem, który miałby powstać kosztem miejsc parkingowych, jest chory. Obok stoją trzy 10-cio piętrowe wierzowce, obok nie ma żadnego parkingu czy chociaż pomysłu na budowę takiego, nie mówiąc już o pozostałej części osiedla. Jeśli chcecie zabrać mieszkańcom miejsca parkingowe, proszę zaproponować coś w zamian.

I wogóle pomysł, by wydzielać buspasy jest zły. Obniżenie średniej prędkości poruszania się po mieście pogorszy i tak nie najlepszą opinię o Lublinie. Doda... rozwiń
Avatar
aron / 1 listopada 2012 o 08:53
0
tak faktycznie już ja widzę jak Świdnik, Łyncna i Lubartów będą ochoczo dotować biurokractwo z ZTM i MPK Lublin

A puciongi to dotowanie warsiafki, bo tam siedzi rozbudowane do absurdu biurokractwo kolejowe
Avatar
wiktoroban / 1 listopada 2012 o 08:47
0
Zróbcie buspas na trasie Lublin Łęczna, a będą nią jeździć tylko busy i furmanki.
Avatar
dryl / 1 listopada 2012 o 01:36
0
pyt 34. niemal ze tylko i wyłacznie dzieki tym przejscjim mozliwy jest lewoskręt od Maryski w stronę Głębokiej w godzinach szczytu bo że by ktoś sam z siebie puscił to yyy cud raczej:P
Avatar
kkkk / 8 listopada 2012 o 08:09
0
Pyt 36
Pan Prezydent nie wie o czym mówi. Teren na którym stoją bramki do pobierania opłat przy DSK jest terenem MIEJSKIM!!!!. moze Pan Prezydent sprawdzi w ewidencji gruntów!
Avatar
generation_next / 2 listopada 2012 o 18:52
0
[quote name='Ość' timestamp='1351773216' post='689163']
Myślę, że w bardzo wielu przypadkach te tzw buspasy tylko POGRSZĄ sytuację na jezdniach. Nie śpieszmy się do takowych, ostrożnie z nimi, bo w Lublinie na większości drogach PO PROSTU NIE MA JUŻ MIEJSCA na buspasy... Buspasy mają sens na w miarę szerokich i DŁUGICH ulicach! a nie na kretych i wąskich jak w Lublinie. Nie przyspieszy to znacznie ruchu, a ZABLOKUJE lub BARDZO utrudni jazdę na sporej liczbie ulic nnym użytkowników, konieczne staną sie objazdy itp - wprowadzi się chaos i dodatkowe utrudnienia... już lepszym rozwiązaniem było by wprowadzenie przepisu o BEZWZGLĘDNYM OBOWIAZKU UDZIELANIA PIERSZEŃSTWA podczas włączania się do ruchu, TAKŻE NA SKRZYŻOWANIACH - chodzi m.in. o lewoskręt, żeby z naprzeciwka nadjeżdżający mieli OBOWIAZEK przepuszczenia, itp dla autobusów komunikacji miejskiej... taką zmianę przepisów WARTO rozważyć!
A, żeby nie było, że... Wszem i wobec informuję: NIE MAM SAMOCHODU (problemy z oczami, więc nawet nie chcę mieć) i TYLKO z komunikacji miejskiej korzystam!
[/quote]

Propozycja ciekawa, ale wątpię aby była przetrzegana. Osobiście nic nie mam przeciwko indywidualnej wolności i wyboru sposobu przemieszczania się. Ale chyba każdy kto zna Lublin - wie i rozumie, że ani nawet budowa dodatowych pasów ruchu nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Naszego Miasta. Tutaj jest poprostu za dużo samochodów. Rozumiem ludz spoza Lublina, którzy nie mają czym dojechać do pracy. Ale czy każdy musi mieć samochód (ta głupia moda nadal funkcjonuje?). Nie ma miejsca i nie będzie na drogach i parkingach dla takiej ilości blachosmrodów. Tak czy inaczej Miasto bedzie musiało wydać wojnę samochodom w centrum. Strefa płatnego Parkowania to dopiero początek. A buspasy jak najbardziej. Nie będzie żadnych nowych pasów na lubelskich ulicach. Po prostu istniejące zostaną inaczej oznakowane na potrzeby komunikacji miejskiej. Bo póki co ten stan nie może trwać w nieskończoność: nielazleżnie czy jedziesz własnym samochodem czy autobusem/trolejbusem stoisz w godzinach szczytowych w jednym wielkim korku. Zatem co to za wybór jesli wszyscy stoją zamiast jechać? Konsekwentne (choćby gorącym żelazem trzeba było karać) wprowadzenie buspasów i uprzywilejowanie komunikacji miejskiej to jest priorytet.
[quote name='Ość' timestamp='1351773216' post='689163']
Myślę, że w bardzo wielu przypadkach te tzw buspasy tylko POGRSZĄ sytuację na jezdniach. Nie śpieszmy się do takowych, ostrożnie z nimi, bo w Lublinie na większości drogach PO PROSTU NIE MA JUŻ MIEJSCA na buspasy... Buspasy mają sens na w miarę szerokich i DŁUGICH ulicach! a nie na kretych i wąskich jak w Lublinie. Nie przyspieszy to znacznie ruchu, a ZABLOKUJE lub BARDZO utrudni jazdę na sporej liczbie ulic nnym użytkowników, konieczne staną sie objazd... rozwiń
Avatar
S Y L W E S T E R / 1 listopada 2012 o 17:58
0
Lublinianie kochani moi , nie pozwólcie robić z Siebie..."idiotów" . To, że Redakcja "Kurier Nielubelski" jest już mediami Prezydenta Zuka to ogólnie wiadomo , ale była nadzieja, że chociaż druga lubelska gazeta "Dziennik Wschodni" pozostanie wiarygodną gazetą dbającą o AUTORYTET swoich czytelników (?) . Niestety z przykrością stwierdzić należy, że Redakcja "DZ W" podobnie pozwala drwić ze swoich czytelników. Pełen nadziei zacząłem czytać pytania Czytelników i "odpowiedzi" Prezydenta Zuka i po kilku "odpowiedziach" Prezydenta zaprzestałem tego "prezydenckiego bełkotu" czytać (sic!!!) . Redakcja powinna zapoznać Prezydenta z charakterem gazety "DZ W" i poprosić Prezydenta aby na pytania Czytelników odpowiadał... krótko rzetelnie i prawdziwie . Tak się nie stało, i niestety Prezydent Zuk bez przeszkód postanowił robić Czytelników "DZ W" na tzw. "mikado". Jeżeli jest konkretne zapytanie MUSI BYĆ konkretna i jasna odpowiedż (!). Dlatego proponuje STOP PREZYDENCKIEGO BEŁKOTU !. W podpowiedzi dla nierozgarniętego Prezydenta ; zapoptrzebowania Mieszkańców Lublina winny być finansowane przez Lublin a nie przez biedne Gminy środowiskowe . Np. Lublinianie postulują połączenie z Lubelskim Zagłębiem Węglowym ŁĘCZNĄ , czy polączenie z przyszłą Dzielnicą Lublina ŚWIDNIK , czy też z trasą wiślaną NAŁĘCZÓW - KAZIMIERZ - PUŁAWY . W tym ostatnim przykładzie Lublin finansuje trasę... LUBLIN - NAŁĘCZÓW a reszte trasy wiślanej w finanse włączają się Urzędy miast Kazimierza i Puław . Ale reszte zapotrzebowań Mieszkańców Lublina należy finansować przez Lublin, bo finanse środowisk Gmin są BIEDNE i nie można obciążać tych Gmin zapotrzebowaniami Mieszkańców Lublina . Mieszkańcy Lublina na przykład chcą wiedzieć JAKI JEST BUDŻET MIASTA , ILE JEST W RATUSZU SPÓŁEK I FUNDACJI I ILE TE DODATKOWE "PODMIOTY" POCHŁANIAJĄ PIENIĘDZY Z BUDŻETU MIASTA ? . Wtedy będziemy posiadać orientacje ILOMA MILIONAMI DYSPONUJEMY DLA POTRZEB MIASTA LUBLINA !.
Lublinianie kochani moi , nie pozwólcie robić z Siebie..."idiotów" . To, że Redakcja "Kurier Nielubelski" jest już mediami Prezydenta Zuka to ogólnie wiadomo , ale była nadzieja, że chociaż druga lubelska gazeta "Dziennik Wschodni" pozostanie wiarygodną gazetą dbającą o AUTORYTET swoich czytelników (?) . Niestety z przykrością stwierdzić należy, że Redakcja "DZ W" podobnie pozwala drwić ze swoich czytelników. Pełen nadziei zacząłem czytać pytania Czytelników i "odpowiedzi" Prezydenta Z... rozwiń
Avatar
Dawid / 1 listopada 2012 o 16:14
0
Obrzydliwe jest to że w ogóle można coś takiego mówić. Jak można zmuszać kierowców do przesiadania się do komunikacji miejskiej zabierając jeden pas ruchu?! Kierowcy i tak płacą bardzo wysokie podatki, które powinny w większości iść na budowę dróg. Jeżeli MPK i ludzie z niej korzystający chcą buspasów niech podniosą cenę biletu do 5/10 pln i w taki sposób pozyskają pieniądze na ich budowę.
Avatar
gryzli / 1 listopada 2012 o 15:17
0
co do pytania nr 40

jestem za tym aby zlikwidować przejście dla pieszych na ul. Andersa, na wysokości ul. Tumidajskiego 20 i 22 !

kierowcy jadąc pod górę na zakręcie/łuku nie mają wystarczającej widoczności
do tego barierki/znaki itp. pierdoły na wysepkach są paranoją która także utrudnia widoczność
Avatar
Ość / 1 listopada 2012 o 13:33
0
Myślę, że w bardzo wielu przypadkach te tzw buspasy tylko POGRSZĄ sytuację na jezdniach. Nie śpieszmy się do takowych, ostrożnie z nimi, bo w Lublinie na większości drogach PO PROSTU NIE MA JUŻ MIEJSCA na buspasy... Buspasy mają sens na w miarę szerokich i DŁUGICH ulicach! a nie na kretych i wąskich jak w Lublinie. Nie przyspieszy to znacznie ruchu, a ZABLOKUJE lub BARDZO utrudni jazdę na sporej liczbie ulic nnym użytkowników, konieczne staną sie objazdy itp - wprowadzi się chaos i dodatkowe utrudnienia... już lepszym rozwiązaniem było by wprowadzenie przepisu o BEZWZGLĘDNYM OBOWIAZKU UDZIELANIA PIERSZEŃSTWA podczas włączania się do ruchu, TAKŻE NA SKRZYŻOWANIACH - chodzi m.in. o lewoskręt, żeby z naprzeciwka nadjeżdżający mieli OBOWIAZEK przepuszczenia, itp dla autobusów komunikacji miejskiej... taką zmianę przepisów WARTO rozważyć!
A, żeby nie było, że... Wszem i wobec informuję: NIE MAM SAMOCHODU (problemy z oczami, więc nawet nie chcę mieć) i TYLKO z komunikacji miejskiej korzystam!
Myślę, że w bardzo wielu przypadkach te tzw buspasy tylko POGRSZĄ sytuację na jezdniach. Nie śpieszmy się do takowych, ostrożnie z nimi, bo w Lublinie na większości drogach PO PROSTU NIE MA JUŻ MIEJSCA na buspasy... Buspasy mają sens na w miarę szerokich i DŁUGICH ulicach! a nie na kretych i wąskich jak w Lublinie. Nie przyspieszy to znacznie ruchu, a ZABLOKUJE lub BARDZO utrudni jazdę na sporej liczbie ulic nnym użytkowników, konieczne staną sie objazdy itp - wprowadzi się chaos i dodatkowe utrudnienia... już lepszym rozwiązaniem było b... rozwiń
Avatar
Ogórek Kiszony / 1 listopada 2012 o 10:02
0
Ludzie kochani, proszę zostawić w spokoju ul. Wileńską. Pomysł z buspasem, który miałby powstać kosztem miejsc parkingowych, jest chory. Obok stoją trzy 10-cio piętrowe wierzowce, obok nie ma żadnego parkingu czy chociaż pomysłu na budowę takiego, nie mówiąc już o pozostałej części osiedla. Jeśli chcecie zabrać mieszkańcom miejsca parkingowe, proszę zaproponować coś w zamian.

I wogóle pomysł, by wydzielać buspasy jest zły. Obniżenie średniej prędkości poruszania się po mieście pogorszy i tak nie najlepszą opinię o Lublinie. Dodam, że mali przedsiębiorcy, którzy odpowiadają za rozwój miasta i regionu nie jeżdzą autobusami, prowadząc biznes korzystają z samochodu.

Rozwiązaniem problemu są nowe inwestycje drogowe czy infrastrukturalne, czyli m.in. tunel pod Al. Racławickimi, do budowy którego Ratusz się przygotowywał, wydając 2,5 mln zł na dokumentacjęm by potem pomysł porzucić, z powodu braku środków. Środki są, tylko nikt z rządzących nie odwagi by po nie sięgnąc.
MPK i ZTM kupiły kilkadziesiąc nowych autobusów (plus dla Ratusza za wykorzystanie dotacji UE). Jako uzasadnienie kupna nowego taboru podawano m.in. obniżenie kosztów remonów starych Jelczy czy Ikarusów. Niestety nie został zwolniony ani jeden meczanik, z licznej armii codziennie błąkający się po zajezdniach i zarabiający grubo ponad średnią krajową. Zwolnić połowę personelu administracyjnego z MPK i pieniądze się znajdą.

Pozdrawiam
Ludzie kochani, proszę zostawić w spokoju ul. Wileńską. Pomysł z buspasem, który miałby powstać kosztem miejsc parkingowych, jest chory. Obok stoją trzy 10-cio piętrowe wierzowce, obok nie ma żadnego parkingu czy chociaż pomysłu na budowę takiego, nie mówiąc już o pozostałej części osiedla. Jeśli chcecie zabrać mieszkańcom miejsca parkingowe, proszę zaproponować coś w zamian.

I wogóle pomysł, by wydzielać buspasy jest zły. Obniżenie średniej prędkości poruszania się po mieście pogorszy i tak nie najlepszą opinię o Lublinie. Doda... rozwiń
Avatar
aron / 1 listopada 2012 o 08:53
0
tak faktycznie już ja widzę jak Świdnik, Łyncna i Lubartów będą ochoczo dotować biurokractwo z ZTM i MPK Lublin

A puciongi to dotowanie warsiafki, bo tam siedzi rozbudowane do absurdu biurokractwo kolejowe
Avatar
wiktoroban / 1 listopada 2012 o 08:47
0
Zróbcie buspas na trasie Lublin Łęczna, a będą nią jeździć tylko busy i furmanki.
Avatar
dryl / 1 listopada 2012 o 01:36
0
pyt 34. niemal ze tylko i wyłacznie dzieki tym przejscjim mozliwy jest lewoskręt od Maryski w stronę Głębokiej w godzinach szczytu bo że by ktoś sam z siebie puscił to yyy cud raczej:P
Zobacz wszystkie komentarze 12

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

94 PZLA MP. Malwina Kopron z brązowym medalem

94 PZLA MP. Malwina Kopron z brązowym medalem 0 0

Zawodniczka AZS UMCS zajęła trzecie miejsce w niedzielnym konkursie rzutu młotem. Srebrny medal zdobyła Joanna Fiodorow, a złoto przypadło Anicie Włodarczyk, która była poza zasięgiem

Po kontroli NIK: Seniorzy bez opieki w 41 gminach woj. lubelskiego

Po kontroli NIK: Seniorzy bez opieki w 41 gminach woj. lubelskiego 0 0

41 gmin czyli 19 proc. wszystkich gmin w województwie lubelskim nie zapewnia seniorom opieki – wynika z najnowszego raportu Najwyższej Izby Kontroli. W skali kraju robi to zaledwie 20 proc. gmin, mimo że należy to do ich obowiązków i jest najmniej kosztowną dla samorządów formą pomocy seniorom.

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie

Kontrola policji nad jez. Białym. Trzech nerwowych panów w seacie 15 3

W sobotę pełniący służbę w Okunince nad jeziorem Białym policjanci zatrzymali do kontroli drogowej samochód seat leon, którym podróżowało trzech młodych mężczyzn z woj. mazowieckiego.

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca
film

Tragedia podczas remontu. Znaleźli przy betoniarce syna i ojca 13 0

Grodków, woj. opolskie. 15-letni chłopak i jego ojciec zostali porażeni prądem w Grodkowie.

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu
galeria

Dachowanie na prostym odcinku drogi. Kierująca i pasażerka w szpitalu 0 3

Do groźnego zdarzenia doszło w piątkowe południe w Dębowej Kłodzie (pow. parczewski).

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy
Złota Setka

Pomysł na biznes: 10 hektarów rodzinnej zabawy 0 1

Na pomysł otworzenia tematycznego parku rozrywki trójka przedsiębiorców wpadła 8 lat temu. Dzisiaj to jedno z największych i najbardziej znanych miejsc tego typu w naszych kraju. Do Magicznych Ogródów koło Janowca w sezonie ściągają prawdziwe tłumy.

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza

Awantura podczas festiwalu. Zaatakowali ochroniarza 1 0

Do zdarzenia doszło w piątek wieczorem podczas festiwalu Kolory Muzyki w Parku Miejskim w Chełmie.

Zakupy po pijanemu z małym dzieckiem to zły pomysł. Przyjechał "Przyjazny Patrol"

Zakupy po pijanemu z małym dzieckiem to zły pomysł. Przyjechał "Przyjazny Patrol" 10 2

W sobotę przed godz. 20 dyżurny policji otrzymał zgłoszenie od pracowników jednego z marketów przy Al. Tysiąclecia w Lublinie. Z przekazanej informacji wynikało, że na zakupy z malutkim dzieckiem przyszła nietrzeźwa kobieta.

Upalny dzień w PRL. Dla ochłody napój dla imperialistów czy syfon z wodą sodową?
Magazyn

Upalny dzień w PRL. Dla ochłody napój dla imperialistów czy syfon z wodą sodową? 23 1

W PRL-u nie trzeba było baru czy restauracji, aby ugasić pragnienie. Coca-colę okrzyknięto w latach 50. napojem imperialistów. W sklepach królowała oranżada, a na ulicy popularna „gruźliczanka” - woda sodowa z sokiem (droższa) i bez soku (tańsza), sprzedawana z saturatorów.

Francuscy organiści w Puławach
23 lipca 2018, 19:00

Francuscy organiści w Puławach 6 0

W poniedziałek, 23 lipca o godz. 19 w Kościele pw. św. Brata Alberta w Puławach wystąpi duet organistów z Francji - Eric Lebrun oraz Marie-Ange Leurent. Wydarzenie odbędzie się w ramach trwającego Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Organowej.

Lewart Lubartów – Orlęta Łuków 3:3. Dużo goli i dużo testów

Lewart Lubartów – Orlęta Łuków 3:3. Dużo goli i dużo testów 1 0

Do przerwy w starciu Lewartu z Orlętami Łuków padła tylko jedna bramka. W drugiej połowie obie ekipy się rozstrzelały i ostatecznie zawody zakończyły się remisem 3:3. Zarówno Łukasz Mierzejewski, jak i Robert Różański mieli w składach wiele nowych twarzy

Obława na agresywnie jeżdżących kierowców w Lublinie. 90 kontroli, 60 wykroczeń

Obława na agresywnie jeżdżących kierowców w Lublinie. 90 kontroli, 60 wykroczeń 37 16

Lubelscy policjanci skontrowali blisko 90 pojazdów oraz ujawnili 60 wykroczeń w ruchu drogowym.

Nieruchomości w dwóch częściach Puław na sprzedaż. Co może tam powstać?

Nieruchomości w dwóch częściach Puław na sprzedaż. Co może tam powstać? 2 15

Grunty w dwóch częściach Puław chce sprzedać Urząd Miasta. Chodzi o trzy działki pod usługi przy ul. Sosnowej oraz jedną większą nieruchomość położoną w strefie ekonomicznej przy ul. Komunalnej.

Wieczorny maraton na rolkach po Lublinie. Tym razem w nietypowych strojach [zdjęcia]
galeria

Wieczorny maraton na rolkach po Lublinie. Tym razem w nietypowych strojach [zdjęcia] 16 3

To był już czwarty w tym roku przejazd rolkarzy przez Lublin. Tym razem część z nich pojawiła się w przebraniach zwierząt.

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej
22 lipca 2018, 11:00

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej 7 0

Co Gdzie Kiedy. Muzeum Wsi Lubelskiej zaprasza na kolejną odsłonę wakacyjnych pokazów dawnego rzemiosła. W niedzielę, 22 lipca o godz. 11 w Skansenie rozpoczną się pokazy żniwowania.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.