Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

30 listopada 2012 r.
21:29
Edytuj ten wpis

Ratownicy pogotowia nie zabrali do szpitala zatrutego alkoholem

0 13 A A
 (Jacek Świerczyński/ Archiwum)
(Jacek Świerczyński/ Archiwum)

Sąd skazał dwóch ratowników z pogotowia ratunkowego w Lublinie za to, że nie zabrali do szpitala mężczyzny zatrutego alkoholem. Kary to po pół roku więzienia w zawieszeniu na dwa lata

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O błędy w sztuce medycznej do tej pory oskarżani byli niemal wyłącznie lekarze. Przed Sądem Rejonowym Lublin-Wschód z siedzibą w Świdniku stanęli tym razem dwaj ratownicy medyczni. Proces zakończył się dla nich niekorzystnie. Sąd uznał, że są winni nieudzielenia pomocy Tomaszowi S., któremu zagrażało niebezpieczeństwo utraty życia. Ratownicy nie zabrali go do szpitala.

Prokuratura zajęła się sprawą po zawiadomieniu złożonym przez szpital im. Jana Bożego w Lublinie. W połowie marca ub. roku na oddział toksykologii trafił tam pacjent, który zatruł się glikolem – alkoholem używanym w przemyśle. Na szczęście udało się go uratować.

Dwa dni wcześniej mężczyzna kupił butelkę alkoholu. Myślał, że to spirytus przemycony zza wschodniej granicy. Wypił go, a potem płożył się, po czym stracił przytomność.

Rodzina wezwała pogotowie. Przyjechała karetka z dwoma ratownikami. Nie zabrali jednak Tomasza S. do szpitala.

Stan zatrutego nie poprawiał się. Jego bliscy znowu wezwali karetkę. Tym razem w zespole był lekarz i to on zdecydował, żeby zabrać mężczyznę do szpitala.

Negatywną opinię dla ratowników wydał biegły z dziedziny ratownictwa medycznego. Stwierdził, że osoba, która zatruła się alkoholem niewiadomego pochodzenia, powinna trafić na oddział toksykologii. Pozostawienie w domu naraża takiego pacjenta na utratę życia.

Na korzyść ratowników zaliczył to, że nikt im nie powiedział, że mężczyzna pił alkohol z niewiadomego źródła.

Ratownicy nie przyznawali się do winy. Skazujący ich wyrok nie jest prawomocny. Nie zamierza go zaskarżać prokuratura. – Zgadzamy się z takim rozstrzygnięciem – mówi Dorota Kawa, prokurator rejonowy w Lublinie.

W biurze prasowym Sądu Okręgowego w Lublinie dowiedzieliśmy, że ratownicy zapowiedzieli złożenie apelacji od wyroku.

Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 2 grudnia 2012 o 22:13
0
Ten kraj jest coraz gorszy. Byle co brac do szpitala byle pijaczka i tak juz jeździ sie do wszystkiego, gdzie głównym zadaniem zespołu S czy P jest nacisk na zabranie do szpitala. Krótko TAXI, darmowe przewozy. Była kontrola NIK-U i co? Nic i nikt z tym nie chce zrobic bo boja sie opini publicznej.
Równie dobrze mozna wzywać pogotowie energetyczne do wymiany żarówki, czy wymiany gniazdka. tylko że każda taka usługa KOSZTUJE a w ratownictwe medycznym wszystko za darmo najlepiej żeby jeszcze wszystko nocili zanosili daali papierki itp usługa pełn,a gęba. Dosć qrwa dość.
Koledzu wierzę że wyjdziecie z tego z dumą i wygracie, i będzie o tym głośno.
Ten kraj jest coraz gorszy. Byle co brac do szpitala byle pijaczka i tak juz jeździ sie do wszystkiego, gdzie głównym zadaniem zespołu S czy P jest nacisk na zabranie do szpitala. Krótko TAXI, darmowe przewozy. Była kontrola NIK-U i co? Nic i nikt z tym nie chce zrobic bo boja sie opini publicznej.
Równie dobrze mozna wzywać pogotowie energetyczne do wymiany żarówki, czy wymiany gniazdka. tylko że każda taka usługa KOSZTUJE a w ratownictwe medycznym wszystko za darmo najlepiej żeby jeszcze wszystko nocili zanosili daali papierki itp us... rozwiń
Avatar
marcin / 2 grudnia 2012 o 10:04
0
u-nie-winnić !!! u-nie-winnić !!!
Avatar
Gość / 1 grudnia 2012 o 21:13
0
Tomek Stadnik?
Avatar
magda / 1 grudnia 2012 o 20:55
0
nasze prawo sądy chronia meneli a nie normalnych obywateli czy ludzi ktorzy ratuja nam zycie ratownicy dostaja wyrok za menela ktory podpisał papier ze nie chce pomocy szpitalnej strazacy dostaja mandaty ze np jadac na sygnale aby ratowac czyjes zycie dostaja w tył wozu przez deb***a ktory stwierdzil jest zielone dwa pasy stoja a prawy pusty to wyprzedze ich i bach w straz nie pomyslal czemu wszyscy stoja a strazak mandat czy to normalne?
Avatar
juras / 1 grudnia 2012 o 20:46
0
jak na całym świecie zajmują się ratownicy medyczni i to się sprawdza a nie ich wina że Polak menel wali gaz z nie znanego zrodla i nawet rodzina bojąc sie o swoja d*** że kupuje alkohol z przemytu nie informuje ratowników ze walil gaz z takiego zrodła i to jest wina ratowników ? czy deb***izmu sądu prokuratury i mi skoda tylko pieniedzy podatnikow ktore poszly na marne przez menela
Avatar
poszukujący prawdy / 1 grudnia 2012 o 17:27
0
[quote name='Gość' timestamp='1354377448' post='703409']
tak to jest, że zamiast lekarzy zajmują się nami ratownicy " .... [color=#000000][font=sans-serif][size=3]W Polsce tytuł zawodowy ratownika medycznego uzyskuje się po ukończeniu 2-letniej [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Szko%C5%82a_policealna"]szkoły policealnej[/url][font=sans-serif][size=2][color=#000000] ..."[/color][/size][/font]
[/quote]
Nie manipuluj!




Art. 10. Zawód ratownika medycznego może wykonywać osoba, która:
4) spełnia następujące wymagania:
a) ukończyła studia wyższe na kierunku (specjalności) ratownictwo medyczne lub
b)ukończyła publiczną szkołę policealną lub niepubliczną szkołę policealną o uprawnieniach szkoły publicznej i posiada dyplom potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego „ratownik medyczny”, lub
c) posiada dyplom wydany w państwie innym niż: państwo członkowskie Unii Europejskiej, Konfederacja Szwajcarska lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — strona umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, uznany w Rzeczypospolitej Polskiej za równoważny z dyplomem uzyskiwanym w Rzeczypospolitej Polskiej, potwierdzającym tytuł zawodowy ratownika medycznego, lub
d) posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu ratownika medycznego nabyte w państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, uznane w Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z [url="http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-26-kwietnia-2001-r-o-zasadach-uznawania-nabytych-w-panstwach-czlonkowskich-unii-europejskiej-kwalifikacji-do-wykonywania-zawodow-regulowanych/?on=30.06.2012&is_current=1&section="]ustawą[/url] z dnia 26 kwietnia 2001 r. o zasadach uznawania nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do wykonywania zawodów regulowanych (Dz. U. Nr 87, poz. 954, z późn. zm. [sup][url="http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-8-wrzesnia-2006-r-o-panstwowym-ratownictwie-medycznym/art-10/?on=30.06.2012#ftn5"]5)[/url][/sup] ).
[quote name='Gość' timestamp='1354377448' post='703409']
tak to jest, że zamiast lekarzy zajmują się nami ratownicy " .... [color=#000000][font=sans-serif][size=3]W Polsce tytuł zawodowy ratownika medycznego uzyskuje się po ukończeniu 2-letniej [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Szko%C5%82a_policealna"]szkoły policealnej[/url][font=sans-serif][size=2][color=#000000] ..."[/color][/size][/font]
[/quote]
Nie manipuluj!




Art. 10... rozwiń
Avatar
Gość / 1 grudnia 2012 o 16:57
0
tak to jest, że zamiast lekarzy zajmują się nami ratownicy " .... [color=#000000][font=sans-serif][size=3]W Polsce tytuł zawodowy ratownika medycznego uzyskuje się po ukończeniu 2-letniej [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Szko%C5%82a_policealna"]szkoły policealnej[/url][font=sans-serif][size=2][color=#000000] ..."[/color][/size][/font]
Avatar
Ted / 1 grudnia 2012 o 16:21
0
Artykuł stronniczy!!! Przecież podpisał ratownikom , że nie pojedzie do szpitala.Czemu nie ma tego w artykule?
Avatar
SkinheadBlackMetal / 1 grudnia 2012 o 11:16
0
[quote name='gość' timestamp='1354356054' post='703282']
Pijaka i ćpuna nie powinno się ratować ,takie mam zdanie kupuje taki jakieś dziwne płyny na melinie ,pokątnie na ulicy a póżniej pretensje ,pytam sie do kogo ?
[/quote]

Popieram. Niech biorą za siebie odpowiedzialność. Żadnego leczenia za publiczne pieniądze.
Avatar
gość / 1 grudnia 2012 o 11:00
0
Pijaka i ćpuna nie powinno się ratować ,takie mam zdanie kupuje taki jakieś dziwne płyny na melinie ,pokątnie na ulicy a póżniej pretensje ,pytam sie do kogo ?
Avatar
Gość / 2 grudnia 2012 o 22:13
0
Ten kraj jest coraz gorszy. Byle co brac do szpitala byle pijaczka i tak juz jeździ sie do wszystkiego, gdzie głównym zadaniem zespołu S czy P jest nacisk na zabranie do szpitala. Krótko TAXI, darmowe przewozy. Była kontrola NIK-U i co? Nic i nikt z tym nie chce zrobic bo boja sie opini publicznej.
Równie dobrze mozna wzywać pogotowie energetyczne do wymiany żarówki, czy wymiany gniazdka. tylko że każda taka usługa KOSZTUJE a w ratownictwe medycznym wszystko za darmo najlepiej żeby jeszcze wszystko nocili zanosili daali papierki itp usługa pełn,a gęba. Dosć qrwa dość.
Koledzu wierzę że wyjdziecie z tego z dumą i wygracie, i będzie o tym głośno.
Ten kraj jest coraz gorszy. Byle co brac do szpitala byle pijaczka i tak juz jeździ sie do wszystkiego, gdzie głównym zadaniem zespołu S czy P jest nacisk na zabranie do szpitala. Krótko TAXI, darmowe przewozy. Była kontrola NIK-U i co? Nic i nikt z tym nie chce zrobic bo boja sie opini publicznej.
Równie dobrze mozna wzywać pogotowie energetyczne do wymiany żarówki, czy wymiany gniazdka. tylko że każda taka usługa KOSZTUJE a w ratownictwe medycznym wszystko za darmo najlepiej żeby jeszcze wszystko nocili zanosili daali papierki itp us... rozwiń
Avatar
marcin / 2 grudnia 2012 o 10:04
0
u-nie-winnić !!! u-nie-winnić !!!
Avatar
Gość / 1 grudnia 2012 o 21:13
0
Tomek Stadnik?
Avatar
magda / 1 grudnia 2012 o 20:55
0
nasze prawo sądy chronia meneli a nie normalnych obywateli czy ludzi ktorzy ratuja nam zycie ratownicy dostaja wyrok za menela ktory podpisał papier ze nie chce pomocy szpitalnej strazacy dostaja mandaty ze np jadac na sygnale aby ratowac czyjes zycie dostaja w tył wozu przez deb***a ktory stwierdzil jest zielone dwa pasy stoja a prawy pusty to wyprzedze ich i bach w straz nie pomyslal czemu wszyscy stoja a strazak mandat czy to normalne?
Avatar
juras / 1 grudnia 2012 o 20:46
0
jak na całym świecie zajmują się ratownicy medyczni i to się sprawdza a nie ich wina że Polak menel wali gaz z nie znanego zrodla i nawet rodzina bojąc sie o swoja d*** że kupuje alkohol z przemytu nie informuje ratowników ze walil gaz z takiego zrodła i to jest wina ratowników ? czy deb***izmu sądu prokuratury i mi skoda tylko pieniedzy podatnikow ktore poszly na marne przez menela
Avatar
poszukujący prawdy / 1 grudnia 2012 o 17:27
0
[quote name='Gość' timestamp='1354377448' post='703409']
tak to jest, że zamiast lekarzy zajmują się nami ratownicy " .... [color=#000000][font=sans-serif][size=3]W Polsce tytuł zawodowy ratownika medycznego uzyskuje się po ukończeniu 2-letniej [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Szko%C5%82a_policealna"]szkoły policealnej[/url][font=sans-serif][size=2][color=#000000] ..."[/color][/size][/font]
[/quote]
Nie manipuluj!




Art. 10. Zawód ratownika medycznego może wykonywać osoba, która:
4) spełnia następujące wymagania:
a) ukończyła studia wyższe na kierunku (specjalności) ratownictwo medyczne lub
b)ukończyła publiczną szkołę policealną lub niepubliczną szkołę policealną o uprawnieniach szkoły publicznej i posiada dyplom potwierdzający uzyskanie tytułu zawodowego „ratownik medyczny”, lub
c) posiada dyplom wydany w państwie innym niż: państwo członkowskie Unii Europejskiej, Konfederacja Szwajcarska lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — strona umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, uznany w Rzeczypospolitej Polskiej za równoważny z dyplomem uzyskiwanym w Rzeczypospolitej Polskiej, potwierdzającym tytuł zawodowy ratownika medycznego, lub
d) posiada kwalifikacje do wykonywania zawodu ratownika medycznego nabyte w państwie członkowskim Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) — stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, uznane w Rzeczypospolitej Polskiej zgodnie z [url="http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-26-kwietnia-2001-r-o-zasadach-uznawania-nabytych-w-panstwach-czlonkowskich-unii-europejskiej-kwalifikacji-do-wykonywania-zawodow-regulowanych/?on=30.06.2012&is_current=1&section="]ustawą[/url] z dnia 26 kwietnia 2001 r. o zasadach uznawania nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej kwalifikacji do wykonywania zawodów regulowanych (Dz. U. Nr 87, poz. 954, z późn. zm. [sup][url="http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-8-wrzesnia-2006-r-o-panstwowym-ratownictwie-medycznym/art-10/?on=30.06.2012#ftn5"]5)[/url][/sup] ).
[quote name='Gość' timestamp='1354377448' post='703409']
tak to jest, że zamiast lekarzy zajmują się nami ratownicy " .... [color=#000000][font=sans-serif][size=3]W Polsce tytuł zawodowy ratownika medycznego uzyskuje się po ukończeniu 2-letniej [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Szko%C5%82a_policealna"]szkoły policealnej[/url][font=sans-serif][size=2][color=#000000] ..."[/color][/size][/font]
[/quote]
Nie manipuluj!




Art. 10... rozwiń
Avatar
Gość / 1 grudnia 2012 o 16:57
0
tak to jest, że zamiast lekarzy zajmują się nami ratownicy " .... [color=#000000][font=sans-serif][size=3]W Polsce tytuł zawodowy ratownika medycznego uzyskuje się po ukończeniu 2-letniej [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Szko%C5%82a_policealna"]szkoły policealnej[/url][font=sans-serif][size=2][color=#000000] ..."[/color][/size][/font]
Avatar
Ted / 1 grudnia 2012 o 16:21
0
Artykuł stronniczy!!! Przecież podpisał ratownikom , że nie pojedzie do szpitala.Czemu nie ma tego w artykule?
Avatar
SkinheadBlackMetal / 1 grudnia 2012 o 11:16
0
[quote name='gość' timestamp='1354356054' post='703282']
Pijaka i ćpuna nie powinno się ratować ,takie mam zdanie kupuje taki jakieś dziwne płyny na melinie ,pokątnie na ulicy a póżniej pretensje ,pytam sie do kogo ?
[/quote]

Popieram. Niech biorą za siebie odpowiedzialność. Żadnego leczenia za publiczne pieniądze.
Avatar
gość / 1 grudnia 2012 o 11:00
0
Pijaka i ćpuna nie powinno się ratować ,takie mam zdanie kupuje taki jakieś dziwne płyny na melinie ,pokątnie na ulicy a póżniej pretensje ,pytam sie do kogo ?
Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Gdzie są jeszcze wolne miejsca na studia w Lublinie?

Gdzie są jeszcze wolne miejsca na studia w Lublinie? 0 0

Publiczne szkoły wyższe z Lublina zakończyły pierwszy etap rekrutacji i sukcesywnie ogłaszają kolejne listy przyjętych na studia. Wolne miejsca są jeszcze m.in. na ośmiu kierunkach na Politechnice Lubelskiej.

Piłkarki AZS PSW Biała Podlaska wróciły do treningów

Piłkarki AZS PSW Biała Podlaska wróciły do treningów 2 0

AZS PSW Biała Podlaska wraca do treningów. W składzie akademiczek będzie kilka zmian

Nowy zalew powstanie w woj. lubelskim. W planach kąpielisko i plaża na wysepkach

Nowy zalew powstanie w woj. lubelskim. W planach kąpielisko i plaża na wysepkach 11 4

Za dwa lata będzie gotowy projekt zalewu w Piaskach. Będzie też wiadomo, ile ta inwestycja będzie kosztowała.

Lublin: Z galerii handlowej zniknęła droga biżuteria. Szukają tych mężczyzn [zdjęcia]
galeria

Lublin: Z galerii handlowej zniknęła droga biżuteria. Szukają tych mężczyzn [zdjęcia] 7 2

Policjanci z I komisariatu w Lublinie poszukują dwóch sprawców kradzieży w galerii handlowej.

XXII Międzynarodowy Festiwal i Kurs Pianistyczny w Nałęczowie
18 lipca 2018, 19:00

XXII Międzynarodowy Festiwal i Kurs Pianistyczny w Nałęczowie 0 0

Wielkimi krokami zbliża się 22. edycja Międzynarodowego Festiwalu i Kursu Pianistycznego w Nałęczowie. W dniach 18-27 lipca do miasta zawitają wybitni artyści z kraju i zagranicy, m.in. Kazimierz Brzozowski i Tomoko Mack-Brzozowska.

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy"

Kolej dodatkowym środkiem komunikacji miejskiej w Lublinie? Pomysł "wyciągnięty z szafy" 36 11

Nową-starą koncepcję Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej pokazał w poniedziałek pełnomocnik wojewody lubelskiego. Jest to odświeżona wersja planów sprzed ośmiu lat. Zakłada budowę nowych przystanków kolejowych w Lublinie, Kraśniku i obok wiaduktu w Konopnicy. Nie ma na razie konkretnych projektów ani funduszy na budowę.

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł

„Sen o mieście” w sierpniu na zamku. Bilety po 2 zł 0 0

„Sen o mieście” wraca na dziedziniec lubelskiego zamku. Widowisko w reżyserii Janusza Opryńskiego zobaczymy 4, 5, 10, 11 sierpnia, godz. 21. Właśnie ruszyła sprzedaż biletów.

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka
galeria

Błąd na pomniku smoleńskim w Kraśniku? Zapytaliśmy prof. Bralczyka 66 43

Prezydent Rzeczpospolitej Polskiej czy Rzeczypospolitej Polskiej? Na napisie umieszczonym na odsłoniętym w niedzielę pomniku smoleńskim w Kraśniku z postacią prezydenta Lecha Kaczyńskiego jest ta pierwsza wersja. Zdaniem językoznawcy prof. Jerzego Bralczyka obie formy są dopuszczalne, choć w sytuacjach uroczystych lepiej jest odmienić obydwa człony.

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia]
galeria
film

W Białej Podlaskiej powstała pierwsza odkryta pływalnia. Rektor wskoczył do wody [zdjęcia] 15 5

Pierwsza odkryta pływalnia w mieście już otwarta. Obiekt powstał przy Państwowej Szkole Wyższej. Pierwszy do wody wskoczył rektor prof. Józef Bergier.

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki
Zdjęcia
galeria

Wypadek na al. Witosa w Lublinie. Chevrolet po zderzeniu z busem rozpadł się na kawałki 32 10

Na al. Witosa w Lublinie doszło do zderzenia chevroleta z busem pasażerskim. Kilka osób jest rannych.

Lubelskie: Śmiertelny wypadek na drodze nr 12. Kierowca i pasażerka peugeota wypadli przez szybę
galeria

Lubelskie: Śmiertelny wypadek na drodze nr 12. Kierowca i pasażerka peugeota wypadli przez szybę 8 15

Tragiczny wypadek w miejscowości Leokadiów (gm. Puławy) na drodze krajowej nr 12. Nie żyją dwie osoby.

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem

Wypadek w wesołym miasteczku. 11-latek porażony prądem 15 3

11-letnie dziecko zostało porażone prądem w wesołym miasteczku w Okunince.

"Wystaw to!" w Labiryncie
20 lipca 2018, 19:00

"Wystaw to!" w Labiryncie 2 0

Co Gdzie Kiedy. Galeria Labirynt 2 (ul. Grodzka 3) zaprasza na wernisaż ekspozycji Wystaw to!. Otwarcie wystawy odbędzie się 20 lipca o godz. 19.

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi

Co się dzieje w Straży Miejskiej? Co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy odchodzi 38 15

Ze Straży Miejskiej odchodzi co czwarty z nowo przyjętych funkcjonariuszy – alarmują kontrolerzy z Ratusza. Komendant odpowiada, że zarobki są nieatrakcyjne, a fundusz płac zależy od tego, ile pieniędzy przekaże mu Ratusz. Czy w miejskiej kasie znajdą się pieniądze na podwyżki dla strażników?

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać

Udawał szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na córkę. Kobieta dała się nabrać 0 1

Podawał się za szkockiego żołnierza, który zbiera pieniądze na operację córki. Wyłudził od kobiety ponad tysiąc złotych.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.