Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

30 kwietnia 2020 r.
20:25

Rowerem przez mękę. Warto zmienić podejście do rozwoju tej formy miejskiej komunikacji

7 6 A A
Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny Dziennika Wschodniego
Krzysztof Wiejak, redaktor naczelny Dziennika Wschodniego

Gdy przeczytałem, że urzędnicy od dróg i mostów z Lublina chcą za 1200 złotych od sztuki (a jest ich 830) naprawiać miejskie „rowery”, mało nie spadłem z siodełka. Na pomysł reanimowania dwukołowych trupów mógł wpaść tylko ktoś, kto nigdy z takiego roweru nie korzystał lub kto nie wie, ile kosztują nowe rowery w sportowych marketach. Za karę powinien mieć obowiązek codziennego dojeżdżania do pracy i z powrotem na miejskim rowerze z trzema przerzutkami.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Objeżdżając szerokim łukiem ten kuriozalny pomysł, chcę jednak odpowiedzieć urzędnikom na pytania z internetowej ankiety ze strony lublin.eu, co mi się Lubelskim Rowerze Miejskim nie podoba i co można w nim zmienić. A tym chętniej odpowiem, że na pancerne rumaki z logo LRM miałem okazję wsiąść ponad 20 razy, więc jako takie doświadczenie w ich ujeżdżaniu mam. Od dłuższego czasu jednak już nie wsiadam, bo na stałe przesiadłem się na swój własny rower. Mam do niego większe zaufanie, że w odpowiednim momencie mnie nie zawiedzie. Miejskie jednoślady takiej pewności nie dają: są toporne, mało zwrotne, często trzeba je „brać sposobem” i wreszcie – co równie dla mnie ważne – po prostu nie dają frajdy z pedałowania.

Narzekać mógłbym długo, ale nie o to chodzi. Skoro padło pytanie o przyszłość LRM, to warto wykorzystać trwające do 15 maja konsultacje społeczne i zmienić podejście do rozwoju tej formy miejskiej komunikacji – szczególnie jeżeli zgodzimy się z twierdzeniem, że bardziej się dba o prywatne niż o gminne, czyli – w powszechnym odbiorze – niczyje.

Miasto ma zamiar wydać na nowy system 11 mln zł w ciągu trzech lat (nie liczę kosztów reanimowania prawie 830 rowerów przez urzędników od dróg i mostów). Idąc tropem programów typu „Czyste powietrze” czy „Mój prąd”, z którego skorzystały i skorzystają tysiące Polek i Polaków, gmina mogłaby wprowadzić system dopłat do zakupu prywatnych rowerów. Wystarczy przyjąć, że Urząd Miasta zwróci lublinianom połowę kwoty zakupu roweru (po wcześniejszym ustaleniu maksymalnej ceny zakupu, np. 1500 zł). W zamian obywatel musiałby się wykazać, że w ciągu roku pokonuje tym rowerem np. 500 czy 1000 km (można zamontować w tym celu odbiorniki GPS). I obywatel zdrowy, i rowerzystów więcej, a zdrowy obywatel będzie się bardziej troszczył o swój rower niż o ten ze stacji roweru miejskiego. Za 11 mln zł można w ten sposób wyposażyć w jednoślady jakieś 14 tys. lublinian, przy założeniu że miasto dopłaci maksymalnie 750 zł.

A co z tymi, którzy jednak będą chcieli wsiąść na miejski rower? W ograniczonym zakresie niech on funkcjonuje, przede wszystkim w centrum, przy akademikach, uczelniach, bo zawsze ktoś chętny może się znaleźć, a nie będzie go stać na zakup roweru nawet z dopłatą. Ale doświadczenia innych miast (w Trójmieście operator Mevo złożył wniosek o upadłość, a w Krakowie Vavelo w tym roku po fiasku rozmów w ogóle nie wystartuje) pokazują, że rozbudowane systemy miejskich rowerów nie wytrzymują próby czasu. Może Lublin powinien w takim razie pojechać swoją drogą? W końcu tytuł Europejskiej Stolicy Turystyki Rowerowej, który dumnie przypomina o sobie z pamiątkowych tablic przy ścieżkach rowerowych, do czegoś zobowiązuje.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 6

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
zLublina / 30 kwietnia 2020 r. o 20:50
+36
pewnie to zwykły zbieg okoliczności że redaktor naczelny Dziennika Wschodniego w swoim manifeście nt. Lubelskiego Roweru Miejskiego wychwala pod niebiosa dwa rządowe programy :) ajajajaj jak te pisowskie srebrniki potrafią namieszać w głowie :)
Avatar
Coffe_Taste / 30 kwietnia 2020 r. o 21:37
+31
340 000 mieszkańców pomnożone przez 750 zł daje okrągłe 255 mln zł. No ale załóżmy, że część nie płaci tu podatków, część ma już swoje rowery i skorzystać będzie mogło lub chciało "skromne" 150 000 ludzi. Mamy więc "marne" 112 mln zł ale to wciąż o 100 mln więcej niż zamierza wydać ZDiM. Czy redaktor zastanawiał się skąd wyczarować dodatkowe środki? Tak na marginesie, nigdy nie wpadłbym na to, że prywatny, często dobrej marki, rzadziej używany i użytkowany wyłącznie przez jedną osobę rower może jeździć lepiej od ogólnodostępnego, darmowego roweru który codziennie użytkuje w przeróżny sposób kilkadziesiąt osób.
340 000 mieszkańców pomnożone przez 750 zł daje okrągłe 255 mln zł. No ale załóżmy, że część nie płaci tu podatków, część ma już swoje rowery i skorzystać będzie mogło lub chciało "skromne" 150 000 ludzi. Mamy więc "marne" 112 mln zł ale to wciąż o 100 mln więcej niż zamierza wydać ZDiM. Czy redaktor zastanawiał się skąd wyczarować dodatkowe środki? Tak na marginesie, nigdy nie wpadłbym na to, że prywatny, często dobrej marki, rzadziej używany i użytkowany wyłącznie przez jedną osobę rower może jeździć lepiej od ogólnodos... rozwiń
Avatar
smerfik1989 / 30 kwietnia 2020 r. o 20:41
+27
Pójdę dalej i zaproponuję system dopłat do prywatnego samochodu - coś w stylu nowe BMW M3 dla każdego mieszkańca Lublina..
Avatar
ykhnwocq / 30 kwietnia 2020 r. o 22:16
+12
Gość pitoli nie wie o czym. Rower z trzema przerzutkami? Bzdura. Jest jedna lub dwie (przednia i tylnia).
Avatar
Kolonia_z_dykty / 1 maja 2020 r. o 06:30
-15
Zapewne ratusz ponownie stanie na wysokości zadania i już niedługo z Germany będzie importować powietrze do oponek w tych niemieckich szrotach. I to też będzie "przerzutka" - kasy z Polin do Niemiec.
Avatar
kronikidewelorozwoju / 1 maja 2020 r. o 07:23
-19
Przecież wszyscy wiemy, że LRM nie powstał, żeby ułatwić "plebsowi" poruszanie się, ale jako kolejny element kampanii fałszywego PR-u p/t "Zielony Lublin", pod którą to przykrywką Kozi Gród jest konsekwentnie ogałacany z zieleni ku chwale dewelorozwoju i ku radości operatorów 5G. To samo tzw. "konsultacje społeczne" - następna PR-owa zagrywka, bo ekipa dewelo-satrapy uprawia sobie zaplanowany wcześniej dewelorozwój bez względu na wynik tych pseudo-konsultacji.
Avatar
kronikidewelorozwoju / 1 maja 2020 r. o 07:23
-19
Przecież wszyscy wiemy, że LRM nie powstał, żeby ułatwić "plebsowi" poruszanie się, ale jako kolejny element kampanii fałszywego PR-u p/t "Zielony Lublin", pod którą to przykrywką Kozi Gród jest konsekwentnie ogałacany z zieleni ku chwale dewelorozwoju i ku radości operatorów 5G. To samo tzw. "konsultacje społeczne" - następna PR-owa zagrywka, bo ekipa dewelo-satrapy uprawia sobie zaplanowany wcześniej dewelorozwój bez względu na wynik tych pseudo-konsultacji.
Avatar
Kolonia_z_dykty / 1 maja 2020 r. o 06:30
-15
Zapewne ratusz ponownie stanie na wysokości zadania i już niedługo z Germany będzie importować powietrze do oponek w tych niemieckich szrotach. I to też będzie "przerzutka" - kasy z Polin do Niemiec.
Avatar
ykhnwocq / 30 kwietnia 2020 r. o 22:16
+12
Gość pitoli nie wie o czym. Rower z trzema przerzutkami? Bzdura. Jest jedna lub dwie (przednia i tylnia).
Avatar
Coffe_Taste / 30 kwietnia 2020 r. o 21:37
+31
340 000 mieszkańców pomnożone przez 750 zł daje okrągłe 255 mln zł. No ale załóżmy, że część nie płaci tu podatków, część ma już swoje rowery i skorzystać będzie mogło lub chciało "skromne" 150 000 ludzi. Mamy więc "marne" 112 mln zł ale to wciąż o 100 mln więcej niż zamierza wydać ZDiM. Czy redaktor zastanawiał się skąd wyczarować dodatkowe środki? Tak na marginesie, nigdy nie wpadłbym na to, że prywatny, często dobrej marki, rzadziej używany i użytkowany wyłącznie przez jedną osobę rower może jeździć lepiej od ogólnodostępnego, darmowego roweru który codziennie użytkuje w przeróżny sposób kilkadziesiąt osób.
340 000 mieszkańców pomnożone przez 750 zł daje okrągłe 255 mln zł. No ale załóżmy, że część nie płaci tu podatków, część ma już swoje rowery i skorzystać będzie mogło lub chciało "skromne" 150 000 ludzi. Mamy więc "marne" 112 mln zł ale to wciąż o 100 mln więcej niż zamierza wydać ZDiM. Czy redaktor zastanawiał się skąd wyczarować dodatkowe środki? Tak na marginesie, nigdy nie wpadłbym na to, że prywatny, często dobrej marki, rzadziej używany i użytkowany wyłącznie przez jedną osobę rower może jeździć lepiej od ogólnodos... rozwiń
Avatar
zLublina / 30 kwietnia 2020 r. o 20:50
+36
pewnie to zwykły zbieg okoliczności że redaktor naczelny Dziennika Wschodniego w swoim manifeście nt. Lubelskiego Roweru Miejskiego wychwala pod niebiosa dwa rządowe programy :) ajajajaj jak te pisowskie srebrniki potrafią namieszać w głowie :)
Avatar
smerfik1989 / 30 kwietnia 2020 r. o 20:41
+27
Pójdę dalej i zaproponuję system dopłat do prywatnego samochodu - coś w stylu nowe BMW M3 dla każdego mieszkańca Lublina..
Zobacz wszystkie komentarze 6

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lubelskie: Wieś szuka zasięgu. Jest szansa na nowy maszt?

Lubelskie: Wieś szuka zasięgu. Jest szansa na nowy maszt?

– Nowa wieża powstanie do końca listopada 2020 roku – zapowiada Jerzy Pilewski z sieci PLAY. – Nie możemy się doczekać – mówi Jarosław Mazurek z Dubeczna, który żeby swobodnie porozmawiać przez komórkę musi wyjść do ogródka

Rocznica zbrodni ludobójstwa na Wołyniu. Tak wyglądały lubelskie obchody
galeria

Rocznica zbrodni ludobójstwa na Wołyniu. Tak wyglądały lubelskie obchody

Msza święta i złożenie wieńców pod pomnikiem przy ul. Głębokiej. Tak wyglądały obchody Narodowego Dnia Pamięci Ofiar Ludobójstwa dokonanego przez ukraińskich nacjonalistów na obywatelach II Rzeczypospolitej Polskiej.

Wiec poparcia dla Andrzeja Dudy. "Warto postawić przy panu prezydencie krzyżyk"
Zdjęcia
galeria

Wiec poparcia dla Andrzeja Dudy. "Warto postawić przy panu prezydencie krzyżyk"

Członkowie lubelskiego społecznego komitetu poparcia Andrzeja Dudy podsumowali kampanię przed drugą turą wyborów prezydenckich. W ostatnich godzinach przed ciszą wyborczą zachęcali do głosowania na urzędującego prezydenta.

Andrzej Duda kończy tu kampanię. Z kamienicy usuwają baner kontrkandydata
Wybory prezydenckie 2020

Andrzej Duda kończy tu kampanię. Z kamienicy usuwają baner kontrkandydata

W piątek w Zamościu Andrzej Duda kończy kampanię. Na kilka godzin wcześniej z jednej z kamienic na Rynku Wielkim robotnicy usuwali baner Rafała Trzaskowskiego. Zakład Gospodarki Lokalowej w Zamościu tłumaczy, że działał na polecenie miasta, a znikały reklamy, na które nie było zgody

Lubelskie: Para kajakarzy przeżyła chwile grozy na Wiśle. Kobietę porwał nurt

Lubelskie: Para kajakarzy przeżyła chwile grozy na Wiśle. Kobietę porwał nurt

Do nieszczęśliwego wypadku doszło dzisiaj na wysokości przeprawy pomiędzy Kazimierzem Dolnym, a Janowcem. Para kajakarzy wpadła do Wisły. Mężczyzna złapał się promowej liny, a kobietę porwał nurt. Po długiej reanimacji udało się przywrócić jej akcję serca

Koronawirus - podsumowanie dnia. Chorują 162 osoby

Koronawirus - podsumowanie dnia. Chorują 162 osoby

W ciągu ostatniej doby, osiem osób trafiło do szpitali w województwie lubelskim z powodu koronawirusa. Oto stan na 10 lipca.

Pracownicy Azotów zakażeni koronawirusem. Część załogi na kwarantannie

Pracownicy Azotów zakażeni koronawirusem. Część załogi na kwarantannie

Patogen wywołujący Covid–19 potwierdzono w tym tygodniu u trzech pracowników Zakładów Azotowych"Puławy". Kilkanaście kolejnych osób zostało skierowanych na kwarantannę. W spółce działa sztab kryzysowy oraz specjalny zespół do spraw minimalizowania ryzyka.

Łuków: Zalew Zimna Woda to plac budowy. Niektórzy łamią zakazy

Łuków: Zalew Zimna Woda to plac budowy. Niektórzy łamią zakazy

Ciepła pogoda sprzyja wypoczynkowi nad wodą. Mieszkańcy Łukowa zaczęli korzystać z zalewu Zimna Woda. Tymczasem, władze miasta i policja przypominają, że to obecnie plac budowy i obowiązuje zakaz wstępu.

Puławy: Azoty mają nową panią rzecznik. Wcześniej pracowała w Danone

Puławy: Azoty mają nową panią rzecznik. Wcześniej pracowała w Danone

Katarzyna Hałat wygrała konkurs na rzecznika prasowego Grupy Azoty Puławy. Nowa kierownik działu komunikacji społecznej zastąpiła na tym stanowisku Marka Sieprawskiego. To była menedżer koncernu spożywczego Danone

Paweł Grzelak zakończył karierę po 13 latach gry w Azotach Puławy

Paweł Grzelak zakończył karierę po 13 latach gry w Azotach Puławy

Obrotowy Azotów Puławy Paweł Grzelak zdecydował się przejść na sportową emeryturę. Na jego pozycji w kadrze czwartej drużyny minionego sezonu do dyspozycji trenera puławian będą kadrowicz Dawid Dwydzik oraz aspirujący do pierwszej reprezentacji Biało-Czerwonych Łukasz Rogulski.

 Lubelskie: Koronawirus w kościele? Sanepid apeluje do uczestników mszy

Lubelskie: Koronawirus w kościele? Sanepid apeluje do uczestników mszy

Sanepid szuka uczestników mszy w kościele w Abramowie. Chodzi o zagrożenie koronawirusem

Lubelskie: Mieszkaniec Gdańska chciał wzbogacić się na korupcji

Lubelskie: Mieszkaniec Gdańska chciał wzbogacić się na korupcji

57–latek z Gdańska dopuścił się korupcji na Lubelszczyźnie. Usiłował wymusić na właścicielce lokalu kontynuowanie najmu, żądając pieniędzy.

Osunął się grunt na bulwarze nadwiślańskim w Puławach

Osunął się grunt na bulwarze nadwiślańskim w Puławach

Trwają prace nad wymianą nawierzchni na tzw. rondzie przy różance - fragmencie bulwaru wiślanego w Puławach.

Dęblin: Mieszkańcy czekali na to od dawna. Samochody ominą centrum miasta
galeria

Dęblin: Mieszkańcy czekali na to od dawna. Samochody ominą centrum miasta

Dęblin będzie miał swoją obwodnicę. Droga wpisze się w ciąg krajowej „801”.

Lublin: Policja sprawdza trzeźwość kierowców autobusów. Jak wypadli?

Lublin: Policja sprawdza trzeźwość kierowców autobusów. Jak wypadli?

Na lubelskich przystankach trwają policyjne kontrole trzeźwości autobusów komunikacji miejskiej. To efekt ostatnich wydarzeń, w tym wypadku stołecznego autobusu przewoźnika Arriva, którego kierowca był pod wpływem narkotyku

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.