Utrudnienia w ruchu pojawią się na Drodze Męczenników Majdanka między wiaduktem a skrzyżowaniem z ul. Lotniczą. Jezdnia ma zostać rozkopana już na początku sierpnia, a to z powodu prac przy przedłużeniu ul. Garbarskiej i budowie dwóch nowych sygnalizacji świetlnych
Zwężenie jezdni nie byłoby tak duże, gdyby robotnicy nie musieli się dokopać do rur biegnących pod Drogą Męczenników Majdanka. Niestety muszą, dlatego kierowcom pozostanie tylko jeden pas ruchu w stronę Felina i jeden do śródmieścia. Ulica węższa o połowę, w przeciwieństwie do ul. Narutowicza, będzie dostępna nie tylko dla pojazdów komunikacji miejskiej.
Taką organizację ruchu zatwierdzić ma Zarząd Dróg i Mostów. Formalności jeszcze trwają, a gdy się zakończą, drogowcy będą mogli się zabrać do pracy. Ma to nastąpić na początku sierpnia i nie jest wykluczone, że utrudnienia pojawią się już pierwszego dnia miesiąca.
Wtedy to rozkopane mają być dwa pasy ruchu do jazdy „pod górę”, a cały ruch przejmą te po stronie Wrońskiej. Jadący od ul. Fabrycznej kierowcy na lewą stronę będą musieli zjechać niedaleko za wiaduktem, a konkretnie na wysokości biurowca Urzędu Dozoru Technicznego. Na swoją połowę jezdni będą mogli wrócić jeszcze przed skrzyżowaniem z ul. Lotniczą, a barierki mają stać w taki sposób, by trolejbusy mogły swobodnie wjechać do zatoki przy sklepie Społem.
Kierowcy jadący od strony ul. Krańcowej, przed skrzyżowaniem z ul. Lotniczą będą mieć do dyspozycji tylko jeden pas do jazdy na wprost, bo ten przy osi jezdni ma służyć wyłącznie do skrętu w lewo.
Co będzie z bocznymi uliczkami? Z Wrońskiej będzie można wyjechać tylko w prawo, w kierunku śródmieścia. Gorzej z ul. Startową, która zostanie zaślepiona od strony Drogi Męczenników Majdanka. Kierowcy będą musieli jechać inną trasą, miasto zaleca tę przez Elektryczną i Lotniczą.
Całe zamieszanie spowodowane jest budową nowego odcinka ul. Garbarskiej, która dochodzić ma do Drogi Męczenników Majdanka naprzeciw Wrońskiej. Przebudowane ma być też skrzyżowanie z ul. Startową. W obu tych miejscach staną sygnalizacje świetlne. Na obu skrzyżowaniach główna droga poszerzona o dodatkowe pasy do skrętu w lewo. Jazda na wprost nadal ma być możliwa dwoma pasami, ale w dalszych planach miasto ma oznakowanie jednego pasa jako przeznaczonego wyłącznie dla pojazdów komunikacji miejskiej.