Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

4 lipca 2016 r.
13:58

Strefa parkowania w Lublinie. Bez opłat tam, gdzie nie ma linii

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 9 A A
Wymaganych prawem linii nie ma wciąż m.in. na Krakowskim Przedmieściu
Wymaganych prawem linii nie ma wciąż m.in. na Krakowskim Przedmieściu

Bez biletu i obaw o karę wciąż można zostawiać auto na wielu ulicach Strefy Płatnego Parkowania. Jej zarządca nie wszędzie wymalował na czas linie wyznaczające miejsca postojowe, a bez linii nie można żądać opłat.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Strefa w nowych granicach i z nowym cennikiem zaczęła działać w piątek, 1 lipca. Tego dnia w wielu miejscach nie była oznakowana w sposób wymagany ministerialnym rozporządzeniem. Mówi ono, że miejsca powinny być oznaczone zarówno znakami pionowymi, jak i malowanymi na nawierzchni liniami.
Miasto do ostatniej chwili liczyło na to (przynajmniej w oficjalnych wypowiedziach urzędników), że zarządca strefy zdąży z oznakowaniem na czas. Ale nie zdążył. W piątek na wielu ulicach miejsca postojowe nie były oznakowane prawidłowo i tam opłaty nie powinny być wymagane.

– Kontrolerzy parkingowi na nowym obszarze strefy oraz na ulicach, na których nie ma wymalowanego oznakowania zostali ukierunkowani na pomaganie kierowcom i instruowanie ich, a nie na karanie – mówił nam w piątek Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. Zasada ta miała obowiązywać na dopóki na jezdni nie pojawią się linie, a miasto twierdziło, że nastąpi to do poniedziałku. Ale tak się nie stało.

– W pracach zaplanowanych na dwie weekendowe noce przeszkodziła pogoda i mokra nawierzchnia – wyjaśnia Joanna Bobowska z Urzędu Miasta. – Do momentu, gdy miejsca nie będą wyznaczone liniami, kierowcy będą pouczani.

Wymaganych prawem linii nie ma wciąż m.in. na Krakowskim Przedmieściu, ul. Zielonej, części ul. Chopina, Sztajna, czy choćby al. Piłsudskiego. Niekompletne, a więc niezgodne z rozporządzeniem jest też oznakowanie na Starym Mieście. Także tu miasto oraz zarządca strefy zmuszeni są do wymalowania linii, bo prawo nie czyni żadnych wyjątków dla staromiejskich obszarów. Z tego powodu linie muszą się pojawić m.in. na ul. Jezuickiej czy Olejnej.

Przypomnijmy, że od 1 lipca strefa powiększyła się m.in. o ul. Skłodowskiej, Radziszewskiego, Zamojską, Dolną Panny Marii, czy też Rusałkę, choć na ostatniej z tych ulic „sklepowa” część nie jest oznaczona jako płatna. Nowe tereny strefy są oznakowane jako Podstrefa B i tu postój jest tańszy niż w „starej” części nazwanej Podstrefą A.

Cennik

CENNIK PODSTREFY A

Minimalna opłata: 80 gr za 16 min

Jedna godzina: 3,00 zł
Dwie godziny: 6,60 zł
Trzy godziny: 10,90 zł
Cztery godziny: 13,90 zł
Pięć godzin: 16,90 zł
każda godzina powyżej trzeciej: 3 zł
Bilet dobowy: 20 zł
Abonament „A” miesięczny: 200 zł
Abonament „A” półroczny: 900 zł
Abonament „A” roczny: 1600 zł

CENNIK PODSTREFY B

Minimalna opłata: 50 gr za 15 min

Jedna godzina: 2,00 zł
Dwie godziny: 4,40 zł
Trzy godziny: 7,20 zł
Cztery godziny: 9,20 zł
Pięć godzin: 11,20 zł
każda godzina powyżej trzeciej: 2 zł
Bilet dobowy: 15 zł
Abonament „A” miesięczny: 150 zł
Abonament „A” półroczny: 750 zł
Abonament „A” roczny: 1300 zł

 

Komentarze 9

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
MTP / 5 lipca 2016 o 10:44
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
b.dobrze ODKORKOWAĆ CENTRUM, stanowczo za dużo tam samochodów
Postulat ze wszech miar słuszny, tylko wykonanie marne. Jeżeli ktoś poważnie myśli o odkorkowaniu Śródmieścia, to powinien ograniczyć możliwość parkowania w strefie do 2, maksymalnie 3 godzin. Tymczsem, wprowadzone zmiany to tylko sposób na zwiększenie dochodów miasta. Z części miejsc parkingowych można by było zrezygnować, patrz Krakowskie, i zrobić miejsce dla rowerzystów, którzy teraz uskuteczniają slalomy pomiędzy przechodniami. Najważniejsze są jednak inwestycje w alternatywne rozwiązania komunikacyjne: parkingi na obrzeżach Centrum, komunikacja miejska, arterie komunikacyjne umożliwiające omijanie Śródmieścia. Pomysłów na parkingi nie ma w ogóle, podróżowanie MPK do najprzyjemniejszych i szybkich nie należy, a inwestycje drogowe idą, jak krew z nosa. Budowa Trasy Zielonej znowu stanęła, pomysłu na udrożnienie Sowińskiego brak, a w zamian zamknięto część Krakowskiego i planuje się tam wybudować kolejne centrum handlowe. Przy takim zarządzaniu, w perspektywie kilku lat należy spodziewać się paraliżu komunikacyjnego w tej części Lublina. Może to zniechęci kierowców do jazdy samochodami?
Postulat ze wszech miar słuszny, tylko wykonanie marne. Jeżeli ktoś poważnie myśli o odkorkowaniu Śródmieścia, to powinien ograniczyć możliwość parkowania w strefie do 2, maksymalnie 3 godzin. Tymczsem, wprowadzone zmiany to tylko sposób na zwiększenie dochodów miasta. Z części miejsc parkingowych można by było zrezygnować, patrz Krakowskie, i zrobić miejsce dla rowerzystów, którzy teraz uskuteczniają slalomy pomiędzy przechodniami. Najważniejsze są jednak inwestycje w alternatywne rozwiązania komunikacyjne: parkingi na obrzeż... rozwiń
Avatar
Irasaidam / 4 lipca 2016 o 18:56
0
bolo napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
tak to jest jak firma dziad wygrywa przetarg we współpracy z jeszcze lepszą, notabene miejską spółką jaką jest MPK i biorą się za coś za pięć dwunasta... do tego niekompetentni urzędnicy z ZDiMu co nie znają przepisów ruchu wydają zgodę na wyznaczenie miejsc postojowych w miejscach niedozwolonych przez przepisy ruchu drogowego i mamy strefę płatnego parkowania w Lublinie. Panie kieliszek, wszystkie parkomaty powinny być wyłączone do momentu prawidłowego i kompletnego wyznaczenia miejsc parkingowych zgodnych z prawem. To co się dzieje teraz jest to próba wyłudzenia pieniędzy !!
Nie cwaniakuj, bo akurat przepisy się ciągle zmieniają i niejeden by poległ na tym poszerzeniu strefy.
Nieznajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania. Do puki nie ma prawidłowo zyznaczonych miejsc, o pobieraniu opłaty nie powinno być ani słowa. Realizaja zamierzeń jest poprostu do D.
Nieznajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania. Do puki nie ma prawidłowo zyznaczonych miejsc, o pobieraniu opłaty nie powinno być ani słowa. Realizaja zamierzeń jest poprostu do D. rozwiń
Avatar
Kobiet@ / 4 lipca 2016 o 17:58
0
Mam pytanie. Dlaczego wymieniono parkometry i trzeba teraz wpisywać nr rejestracyjny samochodu. To nowy sposób na dodatkową kasę? Parkometry nie wydają reszty. To już jest naciągactwo. Teraz  trzeba wpisać nr rejestracyjny. Domyślam się, że celem jest uniemożliwienie odstąpienia biletu. Tylko dlaczego. Jeśli już wrzuciłam pieniadze, w ilości większej niz potrzebowałam, bo nie miałam drobnych, a nie zapewniono mi parkometru zwracającego resztę, dlaczego nie mogę odstąpić komuś swojego biletu, aby "dokończył" sytanie?  Wszak "wykupiłam" pozwolenie na stanie w strefie przez okreslony czas. Według mnie to zwykłe draństwo i naciągactwo. 
Mam pytanie. Dlaczego wymieniono parkometry i trzeba teraz wpisywać nr rejestracyjny samochodu. To nowy sposób na dodatkową kasę? Parkometry nie wydają reszty. To już jest naciągactwo. Teraz  trzeba wpisać nr rejestracyjny. Domyślam się, że celem jest uniemożliwienie odstąpienia biletu. Tylko dlaczego. Jeśli już wrzuciłam pieniadze, w ilości większej niz potrzebowałam, bo nie miałam drobnych, a nie zapewniono mi parkometru zwracającego resztę, dlaczego nie mogę odstąpić komuś swojego biletu, aby "dokończył" sytanie?  Wszak "wy... rozwiń
Avatar
Gość / 4 lipca 2016 o 17:11
0
b.dobrze ODKORKOWAĆ CENTRUM, stanowczo za dużo tam samochodów
Avatar
bolo / 4 lipca 2016 o 16:30
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
tak to jest jak firma dziad wygrywa przetarg we współpracy z jeszcze lepszą, notabene miejską spółką jaką jest MPK i biorą się za coś za pięć dwunasta... do tego niekompetentni urzędnicy z ZDiMu co nie znają przepisów ruchu wydają zgodę na wyznaczenie miejsc postojowych w miejscach niedozwolonych przez przepisy ruchu drogowego i mamy strefę płatnego parkowania w Lublinie. Panie kieliszek, wszystkie parkomaty powinny być wyłączone do momentu prawidłowego i kompletnego wyznaczenia miejsc parkingowych zgodnych z prawem. To co się dzieje teraz jest to próba wyłudzenia pieniędzy !!
Nie cwaniakuj, bo akurat przepisy się ciągle zmieniają i niejeden by poległ na tym poszerzeniu strefy.
Nie cwaniakuj, bo akurat przepisy się ciągle zmieniają i niejeden by poległ na tym poszerzeniu strefy. rozwiń
Avatar
Gość / 4 lipca 2016 o 16:28
0
Rozumiem ze ratusz reguluje tez prawo o ruchu drogowym, bo liczy się kasa bo w tych miejscach nie można parkować ze względu na przepisy ruchu drogowego, ale jak strefa jest to już zapomnieli, a co na to Policja?
Avatar
Gość / 4 lipca 2016 o 16:09
0
Tak, a na Rusałki tłumy, moze za cały dzień 10 aut- śmiech na sali robić strefe parkowania na ulicy z której nawet mpk nie można podjechać tylko iść pod górę albo cofać do zamojskiej żeby dobić do centrum. Trzeba się trochę zastanowić nim się wyciągnie ręce po kasę.
Avatar
Gość / 4 lipca 2016 o 15:52
0
Ulice: Krakowskie Przedmieście , Zielona i Chopina były w tzw. starej strefie. Czy pobieranie na nich opłat do 30.06.2016 r. pomimo braku znakowania poziomego było legalne?
Avatar
Gość / 4 lipca 2016 o 15:04
0
tak to jest jak firma dziad wygrywa przetarg we współpracy z jeszcze lepszą, notabene miejską spółką jaką jest MPK i biorą się za coś za pięć dwunasta... do tego niekompetentni urzędnicy z ZDiMu co nie znają przepisów ruchu wydają zgodę na wyznaczenie miejsc postojowych w miejscach niedozwolonych przez przepisy ruchu drogowego i mamy strefę płatnego parkowania w Lublinie. Panie kieliszek, wszystkie parkomaty powinny być wyłączone do momentu prawidłowego i kompletnego wyznaczenia miejsc parkingowych zgodnych z prawem. To co się dzieje teraz jest to próba wyłudzenia pieniędzy !!
tak to jest jak firma dziad wygrywa przetarg we współpracy z jeszcze lepszą, notabene miejską spółką jaką jest MPK i biorą się za coś za pięć dwunasta... do tego niekompetentni urzędnicy z ZDiMu co nie znają przepisów ruchu wydają zgodę na wyznaczenie miejsc postojowych w miejscach niedozwolonych przez przepisy ruchu drogowego i mamy strefę płatnego parkowania w Lublinie. Panie kieliszek, wszystkie parkomaty powinny być wyłączone do momentu prawidłowego i kompletnego wyznaczenia miejsc parkingowych zgodnych z prawem. To co się dzieje teraz j... rozwiń
Avatar
MTP / 5 lipca 2016 o 10:44
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
b.dobrze ODKORKOWAĆ CENTRUM, stanowczo za dużo tam samochodów
Postulat ze wszech miar słuszny, tylko wykonanie marne. Jeżeli ktoś poważnie myśli o odkorkowaniu Śródmieścia, to powinien ograniczyć możliwość parkowania w strefie do 2, maksymalnie 3 godzin. Tymczsem, wprowadzone zmiany to tylko sposób na zwiększenie dochodów miasta. Z części miejsc parkingowych można by było zrezygnować, patrz Krakowskie, i zrobić miejsce dla rowerzystów, którzy teraz uskuteczniają slalomy pomiędzy przechodniami. Najważniejsze są jednak inwestycje w alternatywne rozwiązania komunikacyjne: parkingi na obrzeżach Centrum, komunikacja miejska, arterie komunikacyjne umożliwiające omijanie Śródmieścia. Pomysłów na parkingi nie ma w ogóle, podróżowanie MPK do najprzyjemniejszych i szybkich nie należy, a inwestycje drogowe idą, jak krew z nosa. Budowa Trasy Zielonej znowu stanęła, pomysłu na udrożnienie Sowińskiego brak, a w zamian zamknięto część Krakowskiego i planuje się tam wybudować kolejne centrum handlowe. Przy takim zarządzaniu, w perspektywie kilku lat należy spodziewać się paraliżu komunikacyjnego w tej części Lublina. Może to zniechęci kierowców do jazdy samochodami?
Postulat ze wszech miar słuszny, tylko wykonanie marne. Jeżeli ktoś poważnie myśli o odkorkowaniu Śródmieścia, to powinien ograniczyć możliwość parkowania w strefie do 2, maksymalnie 3 godzin. Tymczsem, wprowadzone zmiany to tylko sposób na zwiększenie dochodów miasta. Z części miejsc parkingowych można by było zrezygnować, patrz Krakowskie, i zrobić miejsce dla rowerzystów, którzy teraz uskuteczniają slalomy pomiędzy przechodniami. Najważniejsze są jednak inwestycje w alternatywne rozwiązania komunikacyjne: parkingi na obrzeż... rozwiń
Avatar
Irasaidam / 4 lipca 2016 o 18:56
0
bolo napisał:
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
tak to jest jak firma dziad wygrywa przetarg we współpracy z jeszcze lepszą, notabene miejską spółką jaką jest MPK i biorą się za coś za pięć dwunasta... do tego niekompetentni urzędnicy z ZDiMu co nie znają przepisów ruchu wydają zgodę na wyznaczenie miejsc postojowych w miejscach niedozwolonych przez przepisy ruchu drogowego i mamy strefę płatnego parkowania w Lublinie. Panie kieliszek, wszystkie parkomaty powinny być wyłączone do momentu prawidłowego i kompletnego wyznaczenia miejsc parkingowych zgodnych z prawem. To co się dzieje teraz jest to próba wyłudzenia pieniędzy !!
Nie cwaniakuj, bo akurat przepisy się ciągle zmieniają i niejeden by poległ na tym poszerzeniu strefy.
Nieznajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania. Do puki nie ma prawidłowo zyznaczonych miejsc, o pobieraniu opłaty nie powinno być ani słowa. Realizaja zamierzeń jest poprostu do D.
Nieznajomość prawa nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania. Do puki nie ma prawidłowo zyznaczonych miejsc, o pobieraniu opłaty nie powinno być ani słowa. Realizaja zamierzeń jest poprostu do D. rozwiń
Avatar
Kobiet@ / 4 lipca 2016 o 17:58
0
Mam pytanie. Dlaczego wymieniono parkometry i trzeba teraz wpisywać nr rejestracyjny samochodu. To nowy sposób na dodatkową kasę? Parkometry nie wydają reszty. To już jest naciągactwo. Teraz  trzeba wpisać nr rejestracyjny. Domyślam się, że celem jest uniemożliwienie odstąpienia biletu. Tylko dlaczego. Jeśli już wrzuciłam pieniadze, w ilości większej niz potrzebowałam, bo nie miałam drobnych, a nie zapewniono mi parkometru zwracającego resztę, dlaczego nie mogę odstąpić komuś swojego biletu, aby "dokończył" sytanie?  Wszak "wykupiłam" pozwolenie na stanie w strefie przez okreslony czas. Według mnie to zwykłe draństwo i naciągactwo. 
Mam pytanie. Dlaczego wymieniono parkometry i trzeba teraz wpisywać nr rejestracyjny samochodu. To nowy sposób na dodatkową kasę? Parkometry nie wydają reszty. To już jest naciągactwo. Teraz  trzeba wpisać nr rejestracyjny. Domyślam się, że celem jest uniemożliwienie odstąpienia biletu. Tylko dlaczego. Jeśli już wrzuciłam pieniadze, w ilości większej niz potrzebowałam, bo nie miałam drobnych, a nie zapewniono mi parkometru zwracającego resztę, dlaczego nie mogę odstąpić komuś swojego biletu, aby "dokończył" sytanie?  Wszak "wy... rozwiń
Avatar
Gość / 4 lipca 2016 o 17:11
0
b.dobrze ODKORKOWAĆ CENTRUM, stanowczo za dużo tam samochodów
Avatar
bolo / 4 lipca 2016 o 16:30
0
Użytkownik niezarejestrowany napisał:
tak to jest jak firma dziad wygrywa przetarg we współpracy z jeszcze lepszą, notabene miejską spółką jaką jest MPK i biorą się za coś za pięć dwunasta... do tego niekompetentni urzędnicy z ZDiMu co nie znają przepisów ruchu wydają zgodę na wyznaczenie miejsc postojowych w miejscach niedozwolonych przez przepisy ruchu drogowego i mamy strefę płatnego parkowania w Lublinie. Panie kieliszek, wszystkie parkomaty powinny być wyłączone do momentu prawidłowego i kompletnego wyznaczenia miejsc parkingowych zgodnych z prawem. To co się dzieje teraz jest to próba wyłudzenia pieniędzy !!
Nie cwaniakuj, bo akurat przepisy się ciągle zmieniają i niejeden by poległ na tym poszerzeniu strefy.
Nie cwaniakuj, bo akurat przepisy się ciągle zmieniają i niejeden by poległ na tym poszerzeniu strefy. rozwiń
Avatar
Gość / 4 lipca 2016 o 16:28
0
Rozumiem ze ratusz reguluje tez prawo o ruchu drogowym, bo liczy się kasa bo w tych miejscach nie można parkować ze względu na przepisy ruchu drogowego, ale jak strefa jest to już zapomnieli, a co na to Policja?
Avatar
Gość / 4 lipca 2016 o 16:09
0
Tak, a na Rusałki tłumy, moze za cały dzień 10 aut- śmiech na sali robić strefe parkowania na ulicy z której nawet mpk nie można podjechać tylko iść pod górę albo cofać do zamojskiej żeby dobić do centrum. Trzeba się trochę zastanowić nim się wyciągnie ręce po kasę.
Avatar
Gość / 4 lipca 2016 o 15:52
0
Ulice: Krakowskie Przedmieście , Zielona i Chopina były w tzw. starej strefie. Czy pobieranie na nich opłat do 30.06.2016 r. pomimo braku znakowania poziomego było legalne?
Avatar
Gość / 4 lipca 2016 o 15:04
0
tak to jest jak firma dziad wygrywa przetarg we współpracy z jeszcze lepszą, notabene miejską spółką jaką jest MPK i biorą się za coś za pięć dwunasta... do tego niekompetentni urzędnicy z ZDiMu co nie znają przepisów ruchu wydają zgodę na wyznaczenie miejsc postojowych w miejscach niedozwolonych przez przepisy ruchu drogowego i mamy strefę płatnego parkowania w Lublinie. Panie kieliszek, wszystkie parkomaty powinny być wyłączone do momentu prawidłowego i kompletnego wyznaczenia miejsc parkingowych zgodnych z prawem. To co się dzieje teraz jest to próba wyłudzenia pieniędzy !!
tak to jest jak firma dziad wygrywa przetarg we współpracy z jeszcze lepszą, notabene miejską spółką jaką jest MPK i biorą się za coś za pięć dwunasta... do tego niekompetentni urzędnicy z ZDiMu co nie znają przepisów ruchu wydają zgodę na wyznaczenie miejsc postojowych w miejscach niedozwolonych przez przepisy ruchu drogowego i mamy strefę płatnego parkowania w Lublinie. Panie kieliszek, wszystkie parkomaty powinny być wyłączone do momentu prawidłowego i kompletnego wyznaczenia miejsc parkingowych zgodnych z prawem. To co się dzieje teraz j... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 9

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie?

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie? 4 0

W sobotę pielęgniarki ze szpitala przy Jaczewskiego zawarły wstępne porozumienie z dyrekcją kończące pięciodniowy strajk. Czy ich koleżanki z pozostałych szpitali klinicznych pójdą w ich ślady i zaostrzą swoje działania?

Koncert Companions w Akwarela Cafe
20 lipca 2018, 19:30

Koncert Companions w Akwarela Cafe 0 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 20 lipca o godz. 19.30 na letniej scenie Akwarela Cafe (Rynek 6) wystąpi zespół Companions.

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów?

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów? 0 0

Do końca sierpnia można zgłaszać propozycje lokalizacji trzech domków dla kotów. Na sygnały od mieszkańców czeka Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Łęcznej.

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców 1 0

AZS AWF Biała Podlaska i MKS Padwa Zamość w nowym sezonie występować będą w grupie C. Na kibiców piłki ręcznej na tym poziomie rozgrywkowym czekają trzy nowe grupy, w każdej znalazło się 12 drużyn

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA
film

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA 0 0

– Nasze stosunki nigdy nie były tak złe, ale to się zmieniło cztery godziny temu – ocenił po spotkaniu z prezydentem Rosji Donald Trump.

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem 0 0

Pasażerowie miejskiej komunikacji w Białej Podlaskiej mogą kupować bilety za pomocą aplikacji mobilnej mPay. Ceny biletów są takie same, jak w tradycyjnych punktach sprzedaży.

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza 0 1

Nowa stacja paliw może powstać przy ul. Zelwerowicza 27 w Lublinie.

Puławy: Mieszkańcy ul. Centralnej nocą chcą spać

Puławy: Mieszkańcy ul. Centralnej nocą chcą spać 1 4

Mieszkańcy dwóch bloków z ul. Centralnej zwrócili się do radnego Ignacego Czeżyka (PiS) o pomoc w sprawie zakłócania ciszy nocnej. Chodzi o zbyt głośne przejazdy motocyklistów.

Lublin: Kierowca prowadził miejski autobus i oglądał film w telefonie komórkowym
film

Lublin: Kierowca prowadził miejski autobus i oglądał film w telefonie komórkowym 30 5

Kierowca autobusu linii 32 w Lublinie przez kilka przystanków prowadził oglądając film w telefonie komórkowym. Odłożył go dopiero po interwencji pasażera. Teraz kierowcy grożą konsekwencje służbowe.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018 0 0

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu
20 lipca 2018, 20:30

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu 1 0

W piątek, 20 lipca o godz. 20.30 na Zamku w Kazimierzu Dolnym odbędzie się koncert Sound'n'Grace & Filip Lato.

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo]
film

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo] 9 6

Pani Anna ma 30 lat. W internecie funkcjonuje jako 14-latka i od półtora roku odpowiada na ogłoszenia mężczyzn, oferujących dzieciom seks. Dzięki niej, policja zatrzymała już 40 pedofili.

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej"

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej" 37 29

Setki tysięcy przydrożnych drzew w całym kraju może pójść pod topór. Szykuje się zmiana w prawie ułatwiająca wycinkę. Ekolodzy protestują, a fachowcy od bezpieczeństwa na drogach są w tej sprawie podzieleni.

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc 59 2

6-letni Michałek z Jedlanki urodził się z wadą genetyczną lewej nogi. Chłopczyk marzy aby we wrześniu pójść do zerówki. Będzie to możliwe, jeżeli dziecko przejdzie operację ratującą staw kolanowy i wyskakujące biodro. Ale potrzeba na to 176 tys. zł

Lublin: Zamkną ul. Staszica

Lublin: Zamkną ul. Staszica 0 0

Z powodu awarii kanalizacji burzowej zamknięty dla ruchu będzie we wtorek fragment ul. Staszica.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.