Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

17 października 2017 r.
16:39

Trwa budowa S17 w stronę Warszawy. Jak wygląda układanie betonowej nawierzchni? [zdjęcia, wideo]

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 16 A A

Ogromna maszyna z hukiem rozgarnia wilgotny beton. Warstwa ma mieć dokładnie 28 centymetrów grubości i 10 metrów szerokości. Drogowcy rozpoczęli rozkładanie pierwszych odcinków betonowych nawierzchni nowego fragmentu S17.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Jest tylko kilka takich maszyn w Polsce. Potężne, pracują z chirurgiczną precyzją rozkładając nawierzchnię betonową. I nie jest to masa znana z budowy domy, ale pół wilgotny materiał dowożony wielkimi naczepami wannami. – Maszyna pracuje w cyklu całodobowym, przez dwa, trzy dni non stop.

Na dobę może rozłożyć 600-700 metrów jezdni przyszłej ekspresówki – mówi Jakub Drozdowski z Budimexu, dyrektor kontraktu II od Gończyc do granicy województw mazowieckiego i lubelskiego. Budimex buduje 25 kilometrów S17, od Garwolina do granicy z woj. lubelskim.

Beton na maszynę

Potężna maszyna składa się z dwóch modułów. Pierwszy rozkłada grubą na 23 centymetry betonową podbudowę, drugi 5-centymetrową warstwę ścieralną. Maszyna ruszyła w poniedziałek. Pracuje w okolicach Woli Koryckiej. – Przez dwa dni rozłożyliśmy 1600 metrów jezdni. Układnie tego odcinka zakończymy dzisiaj. Po kilkunastu godzinach, kiedy beton zwiąże, na nową jezdnię wjeżdża szczotka, która ściągnie wierzchnią warstwę i tak praktycznie powstanie gotowa nawierzchnia. Na koniec pokrywamy ją chemicznymi środkami pielęgnacyjnym. Wprawdzie do drogi ekspresowej jeszcze daleko, ale efekty są już widoczne – tłumaczył Grzegorz Zbierański, kierownik kontraktu I, czyli budowy odcinka od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc.

Obaj drogowcy nie chcieli powiedzieć, czy lepiej jeździ się po asfalcie czy po betonie. - Jedno jest pewne. Nawierzchnia betonowa jest jasna, co znacznie ułatwia jazdę nocą – dodaje Zbierański

Pod ruchem i okiem policji

Kto jechał z Lublina do Warszawy, to wie, że odcinek od końca ekspresówki w Kurowie do obwodnicy Garwolina to jeden wielki plac budowy. – Sama budowa nie jest zbyt skomplikowana technologicznie, ale prawdziwym wyzwaniem jest praca pod ruchem. Niestety kierowcy nie stosują się do znaków ograniczeń prędkości i zakazu wyprzedzania. Czasami dochodzi do kolizji, co niestety utrudnia nam prace – dodaje Zbierański.

Szefowie Budimexu dogadali się z policją drogową. Na 25 kilometrowym odcinku budowy mundurowi zorganizowali 3 do 5 miejsc kontroli prędkości. Mandaty już się sypią.

To nie jedyne środki zaradcze. Niebawem, jeszcze w tym roku, puszczą ruch po nowym, tymczasowym fragmencie drogi tzw. autobusowej. Powstanie 7 km nowego asfaltu od Józefowa do Gończyc. Ruch zostanie zdjęty z starej „17” i puszczony po nowej drodze. - W ten sposób zdejmiemy go z placu budowy – dodaje Zbierański.

Wielkie dziury

Budowa drogi to także wielkie wyzwanie inżynierskie. W dwóch miejscach S17 wjeżdża w ziemię. Droga „zakopuje” się w teren od kilku do kilkunastu metrów. – Wykopy u podstaw mają ponad 30 metrów szerokości. Są głębokie na 9 do 13 metrów – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Lublinie. Pierwszy raz S17 chowa się w ziemię w okolicach Łaskarzewa. Z kilometrowego sztucznego „wąwozu” wywieziono 500 tys. metrów sześciennych ziemi, czyli to jest ok. 33 tys. dużych wywrotek, tzw. wanien. Drugi raz w okolicach Trojanowa. Z kilometrowego wąwozu drogowcy wywieźli 750 tys. metrów sześciennych ziemi, czyli 50 tys. wywrotek.

Budowę 73 kilometrów S17 od Kurowa do Kołbieli podzielono na 7 zadań. Na 5 już trwają prace, od Kurowa do Garwolina. - Cały 73-kilometrowy odcinek S17 będzie gotowe do końca 2019 roku – kończy Nalewajko.

Komentarze 16

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 20 października 2017 o 13:18
0
po obejrzeniu filmiku twierdzisz że beton jest słabej jakości? Ha ha.
Avatar
Papa / 18 października 2017 o 13:34
0
Owszem, na przykład Niemcy podczas wojny.... Niektóre takie drogi dotąd stoją i się nadają do użytlu. A tak na serio to są ekspresówki i autostrady z betonu np. koło Łodzi albo S8 koło Mszczonowa, A4 z Bielan Wrocławskich do Jędrzychowic... Można mnożyć. Beton się świetnie sprawdza, ma dużą odporność. Krótsza droga hamowania, zero kolein etc.
Avatar
Gość / 18 października 2017 o 08:37
0
Pięknie! Nie mogę się doczekać, aż tamtędy pojadę komfortowo i bez nerwów. A beton to jest technologia przyszłości tak naprawdę. Bo w przyszłości nie będzie trzeba tego remontować co dwa lata, wytrzymałość takiej drogi jest ogromna nawet jak jeździ dużo tirów. Bardzo dobry wybór, popieram.
Avatar
Gość / 18 października 2017 o 08:17
0
To dobrze, że beton, może nie będzie za kilka lat kolein od ciężarówek, jak to u nas, bo się oszczędza na jakości surowców. Kuriozalne będzie jednak to, że część S17 będzie z betonu, reszta z asfaltu, i tak na przemian ... A poza tym - OSTRZEGAM: 2 pasy w każdą stronę to będzie ZA MAŁO już w kilka lat po oddaniu S17 !!! Już teraz hołota ni wie jak się poruszać lewym pasem i de facto nie jedzie się ekspresowo ....
Avatar
Gość / 17 października 2017 o 23:17
0
Czy ktoś czyta ten tekst przed opublikowaniem?
Avatar
Gość / 17 października 2017 o 22:14
0
1250 milionów m3 wywieźli ziemi żeby obniżyć teren, po co i dlaczego, przecież to nie jest jakieś wielkie wzniesienie, chyba że ta ziemia była potrzebna w innym miejscu.
Avatar
Weteran / 17 października 2017 o 22:08
0
Takie drogi w Europie zachodniej powstawaly w latach 50- 60 tych ubieglego stulecia, Hitler w Niemczech budowal je nawet przed wojna! Komuna doprowadzila Nasz Kraj do zacofania podobnego do krajow Trzeciego Swiata! Dopiero teraz po 25-ciu latach wolnosci zblizamy sie do poziomu europejskiego!
Avatar
tomek / 17 października 2017 o 22:03
0
część A1 jest zrobina z betonu, na Węgrzech i w Niemczech również są takie nawierzchnie. A6 koło Szczecina również była budowana z płyt betenowych za czasów Hitlera. Ta nawierzchnia jest bardziej wytrzymała, ale za to głośniejsza.
Avatar
Gość / 17 października 2017 o 21:44
0
tylko betonówki !.. aasfalt z kamieniami to paliwo dla samorzadowcow - co cztery lata idzie mega kasa na remonty, a drogi p ozimiue są jak ser
Avatar
Gość / 17 października 2017 o 21:05
0
U Magyarów mają betonową autostradę w stronę Serbii, bardzo fajnie się nią jechało. Równiutko, żadnych dołków, nie to co u nas.
Avatar
Gość / 20 października 2017 o 13:18
0
po obejrzeniu filmiku twierdzisz że beton jest słabej jakości? Ha ha.
Avatar
Gość / 19 października 2017 o 20:31
-1
Beda remonty i to nie dlugo, bo ten beton nie jest najlepszej jakosci.
Avatar
Papa / 18 października 2017 o 13:34
0
Owszem, na przykład Niemcy podczas wojny.... Niektóre takie drogi dotąd stoją i się nadają do użytlu. A tak na serio to są ekspresówki i autostrady z betonu np. koło Łodzi albo S8 koło Mszczonowa, A4 z Bielan Wrocławskich do Jędrzychowic... Można mnożyć. Beton się świetnie sprawdza, ma dużą odporność. Krótsza droga hamowania, zero kolein etc.
Avatar
Gość / 18 października 2017 o 08:37
0
Pięknie! Nie mogę się doczekać, aż tamtędy pojadę komfortowo i bez nerwów. A beton to jest technologia przyszłości tak naprawdę. Bo w przyszłości nie będzie trzeba tego remontować co dwa lata, wytrzymałość takiej drogi jest ogromna nawet jak jeździ dużo tirów. Bardzo dobry wybór, popieram.
Avatar
Gość / 18 października 2017 o 08:17
0
To dobrze, że beton, może nie będzie za kilka lat kolein od ciężarówek, jak to u nas, bo się oszczędza na jakości surowców. Kuriozalne będzie jednak to, że część S17 będzie z betonu, reszta z asfaltu, i tak na przemian ... A poza tym - OSTRZEGAM: 2 pasy w każdą stronę to będzie ZA MAŁO już w kilka lat po oddaniu S17 !!! Już teraz hołota ni wie jak się poruszać lewym pasem i de facto nie jedzie się ekspresowo ....
Avatar
Gość / 17 października 2017 o 23:17
0
Czy ktoś czyta ten tekst przed opublikowaniem?
Avatar
Gość / 17 października 2017 o 22:14
0
1250 milionów m3 wywieźli ziemi żeby obniżyć teren, po co i dlaczego, przecież to nie jest jakieś wielkie wzniesienie, chyba że ta ziemia była potrzebna w innym miejscu.
Avatar
Weteran / 17 października 2017 o 22:08
0
Takie drogi w Europie zachodniej powstawaly w latach 50- 60 tych ubieglego stulecia, Hitler w Niemczech budowal je nawet przed wojna! Komuna doprowadzila Nasz Kraj do zacofania podobnego do krajow Trzeciego Swiata! Dopiero teraz po 25-ciu latach wolnosci zblizamy sie do poziomu europejskiego!
Avatar
tomek / 17 października 2017 o 22:03
0
część A1 jest zrobina z betonu, na Węgrzech i w Niemczech również są takie nawierzchnie. A6 koło Szczecina również była budowana z płyt betenowych za czasów Hitlera. Ta nawierzchnia jest bardziej wytrzymała, ale za to głośniejsza.
Avatar
Gość / 17 października 2017 o 21:44
0
tylko betonówki !.. aasfalt z kamieniami to paliwo dla samorzadowcow - co cztery lata idzie mega kasa na remonty, a drogi p ozimiue są jak ser
Zobacz wszystkie komentarze 16

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego 23.07.2019

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego 23.07.2019 0 0

Bez przyczyny napadł na nich w kolejce przy kasie. Później czekał przed Stokrotką
alarm24

Bez przyczyny napadł na nich w kolejce przy kasie. Później czekał przed Stokrotką 15 9

Mężczyzna uzbrojony w pałkę teleskopową zaatakował klientów jednego z lubelskich sklepów Stokrotka. Został szybko obezwładniony i przekazany policji. Jak wstępnie ustalono, napastnik cierpi na zaburzenia psychiczne.

Ściana wstydu. Na ulicach Lublina pojawią się billboardy z nazwiskami niektórych radnych

Ściana wstydu. Na ulicach Lublina pojawią się billboardy z nazwiskami niektórych radnych 170 102

Nazwiska 17 miejskich radnych z klubu prezydenta Krzysztofa Żuka, którzy głosowali za zabudową blokami części górek czechowskich, pojawią się wkrótce na ulicznych billboardach na terenie Lublina

Alkohol na konferencji IPN w Krasnobrodzie? Pojawili się policjanci z alkomatem

Alkohol na konferencji IPN w Krasnobrodzie? Pojawili się policjanci z alkomatem 7 14

W trakcie konferencji IPN w Krasnobrodzie wezwano policję, by zbadała alkomatem pracowników. Anonimowy donos miał dotyczyć głównego organizatora konferencji

Piłkarki Górnika Łęczna wracają ze zgrupowania i turnieju na Litwie

Piłkarki Górnika Łęczna wracają ze zgrupowania i turnieju na Litwie 0 0

Z turnieju Amber Cup mistrzynie Polski wracają z dwoma zwycięstwami

Tomasz Swędrowski (Motor Lublin): To dobre miejsce do rozwoju

Tomasz Swędrowski (Motor Lublin): To dobre miejsce do rozwoju 0 2

Rozmowa z Tomaszem Swędrowskim, nowym zawodnikiem Motoru Lublin

Rekordowy czynsz za lokal po słynnej kawiarni w Kazimierzu Dolnym

Rekordowy czynsz za lokal po słynnej kawiarni w Kazimierzu Dolnym 10 7

21,8 tys. zł – taką wysokość miesięcznego czynszu zaproponował przedsiębiorca z Puław, który wygrał w poniedziałek przetarg na najem lokalu po kawiarni Rynkowa przy kazimierskim Rynku. Pokonał kilkunastu innych oferentów.

Wojewoda nie zgodził się na wyższe czesne w żłobku. Gmina idzie do sądu

Wojewoda nie zgodził się na wyższe czesne w żłobku. Gmina idzie do sądu 0 10

Jak daleko może sięgać ingerencja wojewody jeśli chodzi o samodzielność w podejmowania uchwał przez radę gminy? Na odpowiedź na to pytanie liczy wójt gminy Niemce. Dzisiaj za jego namową radni zaskarżyli do sądu decyzję wojewody unieważniającą podwyżkę opłat w żłobku.

Groźny wypadek na ul. Choiny. Samochód potrącił rowerzystę na ścieżce [zdjęcia]

Groźny wypadek na ul. Choiny. Samochód potrącił rowerzystę na ścieżce [zdjęcia] 5 9

Przy ul. Choiny w Lublinie samochód potrącił rowerzystę.

75 lat temu Niemcy uciekli z Majdanka. "Z obozu widziałam swój dom na Dziesiątej"
galeria

75 lat temu Niemcy uciekli z Majdanka. "Z obozu widziałam swój dom na Dziesiątej" 13 14

- Byłam tu do 1943 roku. Są to bardzo przykre wspomnienia. Było zawsze zimno, panował głód. Pochodzę z dzielnicy Dziesiąta i z obozu widziałam swój dom, to bolało bardzo. Najgorszy jednak był głód i strach o jutro - mówi Helena Marcinkowska, która była więźniem na Majdanku. W poniedziałek zakończyły się obchody 75. rocznicy wyzwolenia obozu

Szymon Rak odchodzi z Motoru

Szymon Rak odchodzi z Motoru 0 2

Doniesienie o odejściu z Lublina młodego napastnika żółto-biało-niebieskich znalazły swoje potwierdzenie w rzeczywistości. Od nowego sezonu 19-latek pochodzący z Bełżyc będzie zawodnikiem grającego w Fortuna I Lidze Stomilu Olsztyn

Sofia Ennaoui z minimum na Mistrzostwa Świata i Igrzyska Olimpijskie

Sofia Ennaoui z minimum na Mistrzostwa Świata i Igrzyska Olimpijskie 0 1

Zawodniczka AZS UMCS Lublin ‒ Sofia Ennaoui rozpoczęła starty w sezonie letnim od występu w Diamentowej Lidze w Londynie

Policyjne BMW wyprzedził na podwójnej ciągłej. Pędził do szpitala

Policyjne BMW wyprzedził na podwójnej ciągłej. Pędził do szpitala 0 15

Kierujący mercedesem wyprzedził nieoznakowany radiowóz nie stosując się do linii podwójnej ciągłej. Po zatrzymaniu podbiegł do mundurowych i poinformował, że jedzie do szpitala z rodzącą kobietą i z obawy o jej życie prosi o pomoc

Chełm: Rodzina w szoku. Siedzieli w domu, kiedy do środka wpakował się złodziej

Chełm: Rodzina w szoku. Siedzieli w domu, kiedy do środka wpakował się złodziej 6 6

W niedzielę wieczorem dyżurny komendy otrzymał zgłoszenie o usiłowaniu kradzieży na osiedlu Działki w Chełmie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.