Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

13 marca 2015 r.
20:45
Edytuj ten wpis

Unia Europejska zabierze miliony lotnisku Lublin? Mało pasażerów, za długi pas

250 67 A A

Zbyt mała liczba pasażerów i za długi pas startowy - to powody, dla których Komisja Europejska może zażądać zwrotu części unijnej dotacji na budowę lubelskiego lotniska. Chodzi nawet o 25 mln zł. - Nie zamierzamy płacić kary za sukces - odpowiadają władze województwa.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Oddany do użytku pod koniec 2012 roku Port Lotniczy Lublin powstał dzięki wsparciu z funduszy unijnych. Dotacja wyniosła 125 mln zł. W ostatnim czasie sytuację polskich lotnisk, które powstały lub były rozbudowane dzięki wsparciu unijnymi pieniędzmi przeanalizował Europejski Trybunał Obrachunkowy. Uznał, że nie były to dobrze wydane pieniądze.

- Dotarły do nas nieoficjalne informacje, że na podstawie wyniku tych kontroli Komisja Europejska zamierza nałożyć na nasze lotnisko tzw. korektę finansową - mówi Sławomir Sosnowski (PSL), marszałek województwa lubelskiego, które obok miasta Lublin jest głównym udziałowcem PLL.

Może chodzić o zwrot 20 proc. dotacji, czyli ok. 25 mln zł. - Nie ma podstaw do ukarania nas za sukces, jakim było zbudowanie od podstaw portu lotniczego. Dlatego postanowiliśmy, że będziemy działać z otwartą przyłbicą, żeby nikt nam takiej krzywdy nie wyrządził - dodaje Sosnowski.

Powody, dla których lubelskie lotnisko musiałoby zwrócić cześć dofinansowania są dwa. Pierwszy: zbyt mała liczba pasażerów. W 2014 roku port miał obsłużyć 270 tys. podróżnych. W tym czasie odprawiono jednak tylko 189 tysięcy.

Druga przyczyna: zbyt długi pas startowy w stosunku do istniejących potrzeb. - Sytuacja jest absurdalna, bo projekt został przez urzędników Komisji Europejskiej rozliczony - mówi europoseł Krzysztof Hetman (PSL), który jako były marszałek otwierał lotnisko.

Hetman dziwi się, że Komisja Europejska opiera się na raporcie Europejskiego Trybunału Obrachunkowego. - Nie dotyczył on naszego lotniska - twierdzi europoseł i przekonuje, że na lubelskim lotnisku nie doszło do sytuacji, w której miałby zastosowanie taryfikator kar.
Hetman wspólnie z Sosnowskim rozmawiali już z unijnymi urzędnikami i zamierzają odbyć kolejne spotkania w tej sprawie.

- Decyzja KE byłaby niezrozumiała, bo wspomniany raport nie uwzględnia sytuacji na polskim rynku lotniczym. Niektóre lotniska miały w porównaniu rok do roku spadek pasażerów o 30 proc. U nas był to tylko 1 proc. - zauważa Sosnowski.

Jeśli PLL zostałby zmuszony do zwrotu pieniędzy, raczej nie byłby w stanie oddać ich z własnego budżetu. Dlatego ten obowiązek spadłby na województwo i miasto, czyli na podatników.

- Nie zamierzamy płacić. Jeśli zapadnie decyzja o nałożeniu korekty, to będziemy się od niej odwoływać - podsumowuje marszałek.

Aby do maja

W lutym tego roku Port Lotniczy Lublin obsłużył 11 tys. 524 pasażerów. To o 740 osób mniej niż w tym samym miesiącu ub. roku.

W tym czasie podróżni mogli korzystać z lotów do Frankfurtu, Londynu (lotniska Luton i Stansted), Oslo, Mediolanu i Gdańska. Dwa ostatnie kierunki z początkiem marca zostały jednak zlikwidowane. W maju zainaugurowane zostaną natomiast połączenia do Sztokholmu.

Komentarze 67

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 25 listopada 2015 o 09:17
0
W dzisiejszych czasach problemy z finansami ma bardzo wiele osób. Niestety, sytuacja wielu ludzi nie jest wesoła, a to dlatego, że często pojawia się sytuacje przez które człowiek wpada w długi, mając tym samym katastrofalną sytuację. Dlatego też, jeżeli ktoś ma problem i nie wie jak go pokonać, może wnioskować o upadłość konsumencką. http://upadlosckonsumencka.com.pl/
Avatar
kimi / 22 marca 2015 o 19:50
0

nie ch zabierze kase  dlugi pas / komus sie przyda/  najlepiej cale lotnisko  po jaka cholere jest  skoro nie ma z niego pozytku  za kazdym pobytem na lotnisku  nie moge doliczyc sie wiecedj niz 10 osob   zenada lubelska

Avatar
mik / 17 marca 2015 o 13:48
0

chłopie , daj spokój !

Może nie na temat,jestem laikiem.Przyznali kredyt,wiedzieli jaki jest projekt i było dobrze.Kiedyś rząd światowy powiedział,że wolno uprawiać tylko proste ogórki.Doczytałem na Wiki-piki,że samoloty ciężkie typu B747,Dreamliner,MD 11 i tego typu kobyły mają nadzwyczajny zapas mocy i coś takiego na czym się nie znam ,że są porównywalne do samolotów klasy STOL.Problem jest w przypadku latających cystern wojskowych serii KC i tankowców rosyjskich,było dla mnie zaskoczeniem,że długiego pasa potrzebują małe odrzutowce ,Golfstream,Cesna Citation itp.Więc skoro mają robić tą np wojnę z Rosją to ten pas będzie niezbędny.Z drugiej beczki,skoro polscy analitycy 40 lat temu już mówili że tutaj nie sprawdzi się lotnisko ze względu na potencjał regionu,a wszystkie komisje zezwoliły na kredyt,do oddania z procentem to o co chodzi?Amnezja czy nagłe oświecenie,nie rozumiem?Dziwne.

B-747 czy Dreamliner nigdy nie będą samolotami STOL ze względu " zapas mocy"

a ten pas w razie wojny , to po pół godzinie nie będzie nadawał się do użytku ! 

Szanowny Panie Karolu,każdy ma prawo dociekać,teraz Amerykanie mają dać system Patriot,Nie jest to co prawda S-500,nie ta liga ,nie ta klasa ,nie ta bajka, ale lotnisko obronią.Pozdrawiam.Nie napisałem ,że są klasy STOL tylko ,że mają zapas mocy

Szanowny Panie Karolu,każdy ma prawo dociekać,teraz Amerykanie mają dać system Patriot,Nie jest to co prawda S-500,nie ta liga ,nie ta klasa ,nie ta bajka, ale lotnisko obronią.Pozdrawiam.Nie napisałem ,że są klasy STOL tylko ,że mają zapas mocy

rozwiń
Avatar
tomoci / 16 marca 2015 o 15:51
0

kiedy ryanair będze latał do milano bergamo?

Avatar
Karol / 15 marca 2015 o 21:39
0

chłopie , daj spokój !

Może nie na temat,jestem laikiem.Przyznali kredyt,wiedzieli jaki jest projekt i było dobrze.Kiedyś rząd światowy powiedział,że wolno uprawiać tylko proste ogórki.Doczytałem na Wiki-piki,że samoloty ciężkie typu B747,Dreamliner,MD 11 i tego typu kobyły mają nadzwyczajny zapas mocy i coś takiego na czym się nie znam ,że są porównywalne do samolotów klasy STOL.Problem jest w przypadku latających cystern wojskowych serii KC i tankowców rosyjskich,było dla mnie zaskoczeniem,że długiego pasa potrzebują małe odrzutowce ,Golfstream,Cesna Citation itp.Więc skoro mają robić tą np wojnę z Rosją to ten pas będzie niezbędny.Z drugiej beczki,skoro polscy analitycy 40 lat temu już mówili że tutaj nie sprawdzi się lotnisko ze względu na potencjał regionu,a wszystkie komisje zezwoliły na kredyt,do oddania z procentem to o co chodzi?Amnezja czy nagłe oświecenie,nie rozumiem?Dziwne.

B-747 czy Dreamliner nigdy nie będą samolotami STOL ze względu " zapas mocy"

a ten pas w razie wojny , to po pół godzinie nie będzie nadawał się do użytku ! 

chłopie , daj spokój !

Może nie na temat,jestem laikiem.Przyznali kredyt,wiedzieli jaki jest projekt i było dobrze.Kiedyś rząd światowy powiedział,że wolno uprawiać tylko proste ogórki.Doczytałem na Wiki-piki,że samoloty ciężkie typu B747,Dreamliner,MD 11 i tego typu kobyły mają nadzwyczajny zapas mocy i coś takiego na czym się nie znam ,że są porównywalne do samolotów klasy STOL.Problem jest w przypadku latających cystern wojskowych serii KC i tankowców rosyjskich,było dla mnie zaskoczeniem,że długiego pasa potrzebują małe o... rozwiń

Avatar
mik / 15 marca 2015 o 08:25
0

Może nie na temat,jestem laikiem.Przyznali kredyt,wiedzieli jaki jest projekt i było dobrze.Kiedyś rząd światowy powiedział,że wolno uprawiać tylko proste ogórki.Doczytałem na Wiki-piki,że samoloty ciężkie typu B747,Dreamliner,MD 11 i tego typu kobyły mają nadzwyczajny zapas mocy i coś takiego na czym się nie znam ,że są porównywalne do samolotów klasy STOL.Problem jest w przypadku latających cystern wojskowych serii KC i tankowców rosyjskich,było dla mnie zaskoczeniem,że długiego pasa potrzebują małe odrzutowce ,Golfstream,Cesna Citation itp.Więc skoro mają robić tą np wojnę z Rosją to ten pas będzie niezbędny.Z drugiej beczki,skoro polscy analitycy 40 lat temu już mówili że tutaj nie sprawdzi się lotnisko ze względu na potencjał regionu,a wszystkie komisje zezwoliły na kredyt,do oddania z procentem to o co chodzi?Amnezja czy nagłe oświecenie,nie rozumiem?Dziwne.

Może nie na temat,jestem laikiem.Przyznali kredyt,wiedzieli jaki jest projekt i było dobrze.Kiedyś rząd światowy powiedział,że wolno uprawiać tylko proste ogórki.Doczytałem na Wiki-piki,że samoloty ciężkie typu B747,Dreamliner,MD 11 i tego typu kobyły mają nadzwyczajny zapas mocy i coś takiego na czym się nie znam ,że są porównywalne do samolotów klasy STOL.Problem jest w przypadku latających cystern wojskowych serii KC i tankowców rosyjskich,było dla mnie zaskoczeniem,że długiego pasa potrzebują małe odrzutowce ,Golfstream,Cesna Citation... rozwiń

Avatar
tykwa / 15 marca 2015 o 08:16
0

Jakby zrobili Kargo to troche by sie sytuacja zmieniła pewnie. Ale polityka... .

I co ma to "cargo" wozić ?

Kartofle czy banany ?

....................

Teraz transport odbywa się TIR-ami, dużo tańsze i łatwiejsze do ogarnięcia logistycznie.

Takim transportem przewozi się całe fabryki i linie produkcyjne.

Transport samolotowy to mrzonka i śmiech na sali.

To max. kilka procent ogólnego transportu w Polsce.

I co ma to "cargo" wozić ?

Kartofle czy banany ?

....................

Teraz transport odbywa się TIR-ami, dużo tańsze i łatwiejsze do ogarnięcia logistycznie.

Takim transportem przewozi się całe fabryki i linie produkcyjne.

Transport samolotowy to mrzonka i śmiech na sali.

To max. kilka procent ogólnego transportu w Polsce.

rozwiń
Avatar
Krzysiek / 14 marca 2015 o 22:46
0

Jakby zrobili Kargo to troche by sie sytuacja zmieniła pewnie. Ale polityka... .

Avatar
gość / 14 marca 2015 o 21:30
0
Ten kto daje i odbiera to się w piekle poniewiera.
Avatar
Aslo / 14 marca 2015 o 20:15
0

Loty do Europy.Szukałam ostatnio lotu do Rzymu lub któregokolwiek z włoskich miast.Niestety nic nie ma. Jest bardzo dużo Polaków we Włoszech z naszego regionu.Niestety pozostaje tylko Warszawa albo Modlin, do którego żeby dotrzeć na czas trzeba wyjechać przynajmniej 3-4 godziny wcześniej.Zależy o jakiej porze.Gdyby były loty ze  Świdnika,na pewno wielu rodaków skorzystałoby z takiej możliwości.Bo tak naprawdę jest to jedyny port lotniczy na ścianie wschodnio-południowej.

Ktoś tu zapomina o Rzeszowie... Widać że masz wielkie pojęcie o temacie na który się wypowiadasz....

Ktoś tu zapomina o Rzeszowie... Widać że masz wielkie pojęcie o temacie na który się wypowiadasz....

rozwiń
Avatar
Gość / 25 listopada 2015 o 09:17
0
W dzisiejszych czasach problemy z finansami ma bardzo wiele osób. Niestety, sytuacja wielu ludzi nie jest wesoła, a to dlatego, że często pojawia się sytuacje przez które człowiek wpada w długi, mając tym samym katastrofalną sytuację. Dlatego też, jeżeli ktoś ma problem i nie wie jak go pokonać, może wnioskować o upadłość konsumencką. http://upadlosckonsumencka.com.pl/
Avatar
kimi / 22 marca 2015 o 19:50
0

nie ch zabierze kase  dlugi pas / komus sie przyda/  najlepiej cale lotnisko  po jaka cholere jest  skoro nie ma z niego pozytku  za kazdym pobytem na lotnisku  nie moge doliczyc sie wiecedj niz 10 osob   zenada lubelska

Avatar
mik / 17 marca 2015 o 13:48
0

chłopie , daj spokój !

Może nie na temat,jestem laikiem.Przyznali kredyt,wiedzieli jaki jest projekt i było dobrze.Kiedyś rząd światowy powiedział,że wolno uprawiać tylko proste ogórki.Doczytałem na Wiki-piki,że samoloty ciężkie typu B747,Dreamliner,MD 11 i tego typu kobyły mają nadzwyczajny zapas mocy i coś takiego na czym się nie znam ,że są porównywalne do samolotów klasy STOL.Problem jest w przypadku latających cystern wojskowych serii KC i tankowców rosyjskich,było dla mnie zaskoczeniem,że długiego pasa potrzebują małe odrzutowce ,Golfstream,Cesna Citation itp.Więc skoro mają robić tą np wojnę z Rosją to ten pas będzie niezbędny.Z drugiej beczki,skoro polscy analitycy 40 lat temu już mówili że tutaj nie sprawdzi się lotnisko ze względu na potencjał regionu,a wszystkie komisje zezwoliły na kredyt,do oddania z procentem to o co chodzi?Amnezja czy nagłe oświecenie,nie rozumiem?Dziwne.

B-747 czy Dreamliner nigdy nie będą samolotami STOL ze względu " zapas mocy"

a ten pas w razie wojny , to po pół godzinie nie będzie nadawał się do użytku ! 

Szanowny Panie Karolu,każdy ma prawo dociekać,teraz Amerykanie mają dać system Patriot,Nie jest to co prawda S-500,nie ta liga ,nie ta klasa ,nie ta bajka, ale lotnisko obronią.Pozdrawiam.Nie napisałem ,że są klasy STOL tylko ,że mają zapas mocy

Szanowny Panie Karolu,każdy ma prawo dociekać,teraz Amerykanie mają dać system Patriot,Nie jest to co prawda S-500,nie ta liga ,nie ta klasa ,nie ta bajka, ale lotnisko obronią.Pozdrawiam.Nie napisałem ,że są klasy STOL tylko ,że mają zapas mocy

rozwiń
Avatar
tomoci / 16 marca 2015 o 15:51
0

kiedy ryanair będze latał do milano bergamo?

Avatar
Karol / 15 marca 2015 o 21:39
0

chłopie , daj spokój !

Może nie na temat,jestem laikiem.Przyznali kredyt,wiedzieli jaki jest projekt i było dobrze.Kiedyś rząd światowy powiedział,że wolno uprawiać tylko proste ogórki.Doczytałem na Wiki-piki,że samoloty ciężkie typu B747,Dreamliner,MD 11 i tego typu kobyły mają nadzwyczajny zapas mocy i coś takiego na czym się nie znam ,że są porównywalne do samolotów klasy STOL.Problem jest w przypadku latających cystern wojskowych serii KC i tankowców rosyjskich,było dla mnie zaskoczeniem,że długiego pasa potrzebują małe odrzutowce ,Golfstream,Cesna Citation itp.Więc skoro mają robić tą np wojnę z Rosją to ten pas będzie niezbędny.Z drugiej beczki,skoro polscy analitycy 40 lat temu już mówili że tutaj nie sprawdzi się lotnisko ze względu na potencjał regionu,a wszystkie komisje zezwoliły na kredyt,do oddania z procentem to o co chodzi?Amnezja czy nagłe oświecenie,nie rozumiem?Dziwne.

B-747 czy Dreamliner nigdy nie będą samolotami STOL ze względu " zapas mocy"

a ten pas w razie wojny , to po pół godzinie nie będzie nadawał się do użytku ! 

chłopie , daj spokój !

Może nie na temat,jestem laikiem.Przyznali kredyt,wiedzieli jaki jest projekt i było dobrze.Kiedyś rząd światowy powiedział,że wolno uprawiać tylko proste ogórki.Doczytałem na Wiki-piki,że samoloty ciężkie typu B747,Dreamliner,MD 11 i tego typu kobyły mają nadzwyczajny zapas mocy i coś takiego na czym się nie znam ,że są porównywalne do samolotów klasy STOL.Problem jest w przypadku latających cystern wojskowych serii KC i tankowców rosyjskich,było dla mnie zaskoczeniem,że długiego pasa potrzebują małe o... rozwiń

Avatar
mik / 15 marca 2015 o 08:25
0

Może nie na temat,jestem laikiem.Przyznali kredyt,wiedzieli jaki jest projekt i było dobrze.Kiedyś rząd światowy powiedział,że wolno uprawiać tylko proste ogórki.Doczytałem na Wiki-piki,że samoloty ciężkie typu B747,Dreamliner,MD 11 i tego typu kobyły mają nadzwyczajny zapas mocy i coś takiego na czym się nie znam ,że są porównywalne do samolotów klasy STOL.Problem jest w przypadku latających cystern wojskowych serii KC i tankowców rosyjskich,było dla mnie zaskoczeniem,że długiego pasa potrzebują małe odrzutowce ,Golfstream,Cesna Citation itp.Więc skoro mają robić tą np wojnę z Rosją to ten pas będzie niezbędny.Z drugiej beczki,skoro polscy analitycy 40 lat temu już mówili że tutaj nie sprawdzi się lotnisko ze względu na potencjał regionu,a wszystkie komisje zezwoliły na kredyt,do oddania z procentem to o co chodzi?Amnezja czy nagłe oświecenie,nie rozumiem?Dziwne.

Może nie na temat,jestem laikiem.Przyznali kredyt,wiedzieli jaki jest projekt i było dobrze.Kiedyś rząd światowy powiedział,że wolno uprawiać tylko proste ogórki.Doczytałem na Wiki-piki,że samoloty ciężkie typu B747,Dreamliner,MD 11 i tego typu kobyły mają nadzwyczajny zapas mocy i coś takiego na czym się nie znam ,że są porównywalne do samolotów klasy STOL.Problem jest w przypadku latających cystern wojskowych serii KC i tankowców rosyjskich,było dla mnie zaskoczeniem,że długiego pasa potrzebują małe odrzutowce ,Golfstream,Cesna Citation... rozwiń

Avatar
tykwa / 15 marca 2015 o 08:16
0

Jakby zrobili Kargo to troche by sie sytuacja zmieniła pewnie. Ale polityka... .

I co ma to "cargo" wozić ?

Kartofle czy banany ?

....................

Teraz transport odbywa się TIR-ami, dużo tańsze i łatwiejsze do ogarnięcia logistycznie.

Takim transportem przewozi się całe fabryki i linie produkcyjne.

Transport samolotowy to mrzonka i śmiech na sali.

To max. kilka procent ogólnego transportu w Polsce.

I co ma to "cargo" wozić ?

Kartofle czy banany ?

....................

Teraz transport odbywa się TIR-ami, dużo tańsze i łatwiejsze do ogarnięcia logistycznie.

Takim transportem przewozi się całe fabryki i linie produkcyjne.

Transport samolotowy to mrzonka i śmiech na sali.

To max. kilka procent ogólnego transportu w Polsce.

rozwiń
Avatar
Krzysiek / 14 marca 2015 o 22:46
0

Jakby zrobili Kargo to troche by sie sytuacja zmieniła pewnie. Ale polityka... .

Avatar
gość / 14 marca 2015 o 21:30
0
Ten kto daje i odbiera to się w piekle poniewiera.
Avatar
Aslo / 14 marca 2015 o 20:15
0

Loty do Europy.Szukałam ostatnio lotu do Rzymu lub któregokolwiek z włoskich miast.Niestety nic nie ma. Jest bardzo dużo Polaków we Włoszech z naszego regionu.Niestety pozostaje tylko Warszawa albo Modlin, do którego żeby dotrzeć na czas trzeba wyjechać przynajmniej 3-4 godziny wcześniej.Zależy o jakiej porze.Gdyby były loty ze  Świdnika,na pewno wielu rodaków skorzystałoby z takiej możliwości.Bo tak naprawdę jest to jedyny port lotniczy na ścianie wschodnio-południowej.

Ktoś tu zapomina o Rzeszowie... Widać że masz wielkie pojęcie o temacie na który się wypowiadasz....

Ktoś tu zapomina o Rzeszowie... Widać że masz wielkie pojęcie o temacie na który się wypowiadasz....

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 67

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 20 lipca 2018 r. 0 0

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku
Alarm 24

Hipermarket z Lublina obiecuje zwrot towarów w ciągu 30 dni. Ale nie w tym przypadku 4 10

Kupiony w hipermarkecie notebook okazał się wadliwy, ale sklep nie chce go przyjąć z powrotem, mimo że obiecuje klientom możliwość zwrotu towarów w ciągu 30 dni od zakupu. Hipermarket tłumaczy, że sprzęt jest już używany. Klient jest oburzony, ale zgodnie z prawem to sklep ma rację.

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program]
28 lipca 2018, 11:00

Festiwal Dwa Brzegi 2018: Najlepsze filmy zagraniczne i najciekawsze polskie [program] 25 3

Pokaz filmu „Złodziejaszki” Hirokazu Koreedy nagrodzonego Złotą Palmą w Cannes, a potem wspólny koncert Nosowskiej i Zamilskiej na kazimierskim zamku. Tak będzie wyglądało otwarcie 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się już w następną sobotę 28 lipca.

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo
21 lipca 2018, 18:00

Muzyka na lubelskim Zamku. Koncert Gabryś & Quinn Piano Duo 2 0

Co Gdzie Kiedy. Duet Gabryś & Quinn wystąpi 21 lipca o godz. 18 w Muzeum Lubelskim w ramach cyklu Muzyka na lubelskim Zamku.

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych

Rozbita karuzela VAT. Były wiceprezes Lotosu wśród zatrzymanych 2 2

Cztery osoby, w tym prezes i dyrektorzy jednej ze spółek, zostali zatrzymani przez prokuratorów z Zamościa. Śledczy podejrzewają ich o wyłudzenia podatku VAT.

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie

Bezpowrotny koniec marzeń o nowym „oknie czasu” przed Bramą Krakowską w Lublinie 130 52

W czwartek zalano betonem studnię odkrytą przed Bramą Krakowską podczas przebudowy nawierzchni. Ratusz planował stworzenie w tym miejscu „okna czasu”, przez które można by zajrzeć do wnętrza. Ale takiej atrakcji jednak tu nie będzie. – Udostępnienie studni okazało się niemożliwe – oznajmił Urząd Miasta.

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego
21 lipca 2018, 12:00

Spacery na 100-lecie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego 3 1

Co Gdzie Kiedy. Inna Fundacja - IFKA zaprasza do udziału w projekcje NIE WYMIGASZ SIĘ OD HISTORII/HERSTORII, w ramach którego organizowane będą spacery prowadzone w języku polskim oraz migowym. Na początek spacery z okazji 100-lecia Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków

Kto kradł na basenie w Puławach? Mają dwóch nastolatków 22 0

Zarzuty kradzieży i kradzieży z włamaniem usłyszeli dwaj 16-latkowie, którzy od początku lipca na basenie miejskim w Puławach kradli przedmioty pozostawione w szafkach.

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu
galeria

Pamiętają o kolegach, którzy zginęli na służbie. Wśród nich policjantka z Krasnegostawu 59 0

Członkowie rodzin policjantów, którzy stracili życie na służbie odsłonili dziś tabliczki epitafijne. Jedna z nich poświęcona jest st. sierż. Magdalenie Dolebskiej z Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie.

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie
20 lipca 2018, 12:00

Poznaj Kazimierz Dolny od filmowej strony. Wycieczka i oprowadzanie 0 0

W piątek, 20 lipca o godz. 12 w Kazimierzu Dolnym odbędzie się wycieczka z przewodnikiem, podczas której poznamy filmowe losy nadwiślańskiego miasta.

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti

Sposób na dewastację przystanków? Graffiti 2 5

Miejski Zakład Komunikacyjny w Białej Podlaskiej w nietypowy sposób walczy z wandalami. Na kilku najczęściej dewastowanych wiatach przystankowych pojawi się graffiti. Pierwsze już jest – na przystanku przy ulicy Warszawskiej

Azoty Puławy wróciły do treningów

Azoty Puławy wróciły do treningów 2 0

PIŁKA RĘCZNA Brązowi medaliści rozpoczęli przygotowania do nowego sezonu. Drużynę prowadzi były reprezentacyjny obrotowy Bartosz Jurecki

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy

Prawie trzy kilometry jazdy po równym. Fragment "Nadwiślanki" już gotowy 0 10

Prawie 7 miesięcy drogowcy remontowali niespełna trzykilometrowy odcinek drogi 801, od Dęblina do Stężycy.

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia]
galeria

Miasto w budowie. Inwestycje w Zamościu nabierają tempa [zdjęcia] 7 0

Nowe ulice i mosty, a w planach m.in. budowa placu zabaw – inwestycje w Zamościu nabierają tempa.

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca

Wydarzenia sportowe w Lubelskiem: 20-22 lipca 0 0

Tej imprezy nie można przegapić. Od piątku do niedzieli Lublin będzie gospodarzem 94. PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce. Tylu gwiazd nie mieliśmy u siebie od... 34 lat.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.