W następny piątek, 23 kwietnia w pierwsze kursy z pasażerami wyjechać ma trolejbus zmontowany przez MPK na podstawie nadwozia białoruskiego autobusu MAZ. Na ten dzień zaplanowana jest oficjalna prezentacja.
– Trolejbus ma już homologację i jest zarejestrowany – informuje Weronika Opasiak, rzecznik MPK Lublin.
Nadwozie zostało uzbrojone w sprawdzone polskie podzespoły. Ma też polskie siedzenia i inne detale, które są wykonane w lepszym standardzie, niż te z Białorusi.
Miejski przewoźnik rozważa uruchomienie seryjnego montażu takich trolejbusów, które mogą być znacznie tańsze od konkurencyjnych pojazdów, szczególnie od produkowanych pod Poznaniem solarisów.
Do montażu trolejbusów spółka użyczyłaby swoich doświadczonych pracowników, którzy w tym czasie korzystaliby w MPK z bezpłatnych urlopów. Składane w zajezdni na Helenowie trolejbusy trafiałyby na sprzedaż, niewykluczone też, że montujące je konsorcjum będzie mogło wystartować w przetargu na dostawę nowych pojazdów, który MPK ma ogłosić jeszcze wiosną. Na ten rok spółka planuje zakup 15 trolejbusów.
W MAZ-ie niewidzianą dotąd w Lublinie nowinką jest elektroniczna tablica z wykazem wszystkich przystanków.
– W takie tablice będą wyposażone wszystkie nowe trolejbusy – zapowiada Czesław Rydecki, prezes MPK. – W przyszłości na takich tablicach pojawią się dodatkowe informacje. Na przystanku wyświetli się komunikat o tym, w jakie linie można się przesiąść na danym przystanku.