Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Magazyn

14 grudnia 2012 r.
13:32
Edytuj ten wpis

Krzysztof Żuk: Startujemy z lotniskiem. I to jest wyzwanie

40 42 A A
Krzysztof Żuk (Maciej Kaczanowski (archiwum))
Krzysztof Żuk (Maciej Kaczanowski (archiwum))

Trzeba przekonać mieszkańca regionu, że warto odlecieć z Lublina. Pokazać mu, że to lotnisko przyjazne, bezpieczne, nowoczesne. Lotnisko, z którym będzie miał dobre połączenie komunikacyjne. Wszystkie lotniska regionalne odniosły sukces. I my też musimy o to zadbać. Rozmowa z Krzysztofem Żukiem, prezydentem Lublina.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
• Panie prezydencie, był pan 1 grudnia na dniu otwartym na lotnisku. Co pan myślał, patrząc na ludzi, którzy tłumnie przybyli zobaczyć port?
– Oczywiście, dumę. Ale ja z wielu rzeczy jestem dumny, a tu chodzi o coś więcej niż tylko o dumę. To inny wymiar emocji, będący wyrazem naszych aspiracji. Czujemy się lepsi, przełamaliśmy pewną niemoc, również w wymiarze mentalnym, odnieśliśmy sukces. Lotnisko jest symbolem, że coś ważnego nam się udało.

• Ma pan takie poczucie?
– Oczywiście. Na wybudowanie lotniska mieliśmy wpływ jako samorządy i dobrze się z tego zadania wywiązaliśmy, również w zakresie finansowego spięcia tej inwestycji. Lotnisko miało przełamać barierę komunikacyjną i to się udało. Kiedy teraz spotykam się z inwestorami, zawsze podkreślam, że mamy już lotnisko i z łatwością można się do nas dostać. To istotny element przetargowy w rozmowach biznesowych. Kilka dni temu byłem w Nancy, naszym mieście partnerskim. Spotkałem się tam z przedsiębiorcami z Lotaryngii i już się umówiliśmy, że latem do nas przylecą wyczarterowanym samolotem. Gdybyśmy nie mieli lotniska, nie byłoby tej wizyty. Dla biznesu, który ceni czas, to niezwykle ważne, że mamy lotnisko.

• Kilka tygodni temu spytałam pana Jacka Sobczaka, szefa Rady Nadzorczej portu, czyim sukcesem jest lotnisko. Bez wahania odpowiedział, że to jego sukces. A co pan odpowie na to pytanie?
– Zdecydowanie nie zgadzam się z panem marszałkiem w tej kwestii. Każdy sukces jest dziełem pracy zespołowej i jestem przeciwny zawłaszczaniu sukcesu lotniska przez poszczególne osoby. Na lotnisko pracowali zarówno ludzie, którzy mieli wizję jego zlokalizowania w Świdniku, jak i ci, którzy przygotowywali i uruchomili proces inwestycyjny, a potem go prowadzili, aż do zakończenia budowy.

• Jaką widzi pan w tym rolę miasta?
– To inwestycja, która wymagała od miasta Lublin bardzo dużego zaangażowania. Jako walne zgromadzenie spółki musieliśmy podejmować szereg decyzji. Dodam, że decyzji trudnych, tworzących dla nas ryzyko finansowe. Przypomnę, że miasto Lublin w kapitale spółki Port Lotniczy Lublin zaangażowane jest na kwotę 98 mln zł, z 56-procentowym udziałem. Jesteśmy więc większościowym akcjonariuszem i ponosimy główne ciężary związane z finansowaniem portu i odpowiedzialnością za jego funkcjonowanie. Jednym z takich znaczących ciężarów było zawarcie umowy na emisję obligacji z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, na mocy której jesteśmy wspólnie z samorządem województwa gwarantem, że bank odzyska swoje pieniądze. A to oznacza, że to my jako samorządy będziemy wykupywać wspomniane obligacje wyemitowane na kwotę 180 mln zł. Jeśli nie wykupi ich spółka, razem z samorządem województwa musimy do 2020 roku rozliczyć się z bankiem. Wnieśliśmy też blisko 70 mln zł na podwyższenie kapitału – tyle lubelscy podatnicy zapłacili, żeby to lotnisko zostało wybudowane. To jest właśnie wymiar obciążeń spoczywający na mieszkańcach Lublina, bo to z ich podatków będziemy te koszty pokrywać.

• Dodajmy, że będą to wielomilionowe koszty.
– Lotnisko będzie deficytowe przez najbliższe lata. Straty trzeba będzie pokrywać m.in. przez podwyższanie kapitału. Takie są realia – żadne lotnisko w Polsce nie przynosiło od razu zysków. Dlatego tym bardziej musimy zadbać o wykreowanie takiego ruchu pasażerskiego, by w 2015–2016 roku już zrównać przychody z kosztami.

• Wiele tu zależy od dobrego gospodarza, czyli zarządu portu. Po stronie miasta są ogromne obciążenia finansowe, ale to nie ma przełożenia na faktyczną władzę. A nawet wiedzę o tym, co dzieje się w spółce.
– Ta uwaga jest trafna. Akcjonariusz nie może być niczym zaskakiwany wobec finansowego ryzyka związanego z utrzymaniem spółki. W związku z tym oczekuję takiego ładu korporacyjnego w Porcie Lotniczym Lublin, który to ryzyko zminimalizuje. Rada Nadzorcza powinna wykorzystywać swoje kompetencje do rzeczywistego nadzoru nad zarządem spółki, a walne zgromadzenie akcjonariuszy, w którym mamy większość, powinno aktywnie uczestniczyć w strategicznych decyzjach.

• Czy zatem będą zmiany we władzach spółki?
– Nie chcę sprowadzać tego do decyzji personalnych. Dzisiaj mamy sytuację, w której zakończył się proces budowy portu. Wchodzimy w nową fazę: zarządzania deficytowym lotniskiem. Startujemy i to jest nie lada wyzwanie. Teraz trzeba szybko trzeba zbudować model biznesowy zmniejszający ryzyko finansowe dla miasta. Zarząd będzie musiał przedstawić swoją koncepcję zarządzania portem z wiarygodnym biznesplanem, który pokaże, w którym roku spółka osiągnie próg rentowności. To powinien być logiczny i wiarygodny model funkcjonowania lotniska – od dochodzenia do samodzielności finansowej, po dalszą działalność inwestycyjną. I na tej podstawie będę dokonywał ocen.

• Port Lotniczy Lublin to spółka, której będzie się pan bacznie przyglądał?
– Zdecydowanie. Po pierwsze, miasto Lublin jest jej głównym akcjonariuszem i ponosi odpowiedzialność za realizacje celów strategicznych. Po drugie, spółka ta generuje dla miasta duże obciążenia i ryzyka finansowe. Dlatego nadzór będzie bardzo rygorystyczny. To jest moja odpowiedzialność przed mieszkańcami Lublina.

• W kuluarach mówi się o konflikcie między panem a Jackiem Sobczakiem w lubelskich strukturach Platformy Obywatelskiej. To siłą rzeczy musi przekładać się na sytuację w spółce, której miasto jest właścicielem, a marszałek Sobczak szefuje jej Radzie Nadzorczej.
– Spółka Port Lotniczy Lublin wymaga twardych zasad biznesowych. Będę więc podejmował decyzje zgodne z interesem miasta i polityka nie ma z tym nic wspólnego. Marszałek Sobczak występuje tu w roli przedstawiciela województwa, które ma nieco mniejsze, ale podobne ryzyko, jak miasto. Jako wspomniany przedstawiciel akcjonariusza w Radzie Nadzorczej nie może więc utożsamiać się ze spółką, ale ją nadzorować.

• Ale się utożsamia i wcale tego nie ukrywa.
– To – mówiąc delikatnie – mocno niestandardowa sytuacja. W Ministerstwie Skarbu Państwa nadzorowałem wiele spółek i nigdy nie spotkałem się z sytuacją, by członek Rady Nadzorczej utożsamiał się z interesem zarządu spółki, a nie z interesem akcjonariusza, który go oddelegował. Dodajmy, że ma on przy tym taką samą odpowiedzialność kodeksową jak członek zarządu. Warto, żeby wszyscy członkowie rady o tym pamiętali.

• Lotnisko budzi ogromne zainteresowanie i emocje wśród ludzi. Czy wobec tego społeczeństwo ma prawo do bieżącej informacji na temat tego, co dzieje się w porcie? To przecież darmowa promocja dla lotniska.
– Ta spółka ma kapitał publiczny i w związku z tym zarząd musi uwzględniać transparentność i jawność informacyjną wkomponowaną w politykę akcjonariuszy. Zarówno Lublin, jak i samorząd województwa prowadzą politykę pełnej otwartości informacyjnej z oczywistych powodów – takie są standardy prawne. Zarząd i prezesa PLL obowiązują te same zasady budowania relacji zewnętrznych i dostępności, której oczekuje otoczenie.

• Czy pan jest zadowolony z przepływu informacji na linii miasto–spółka?
– Nie i to będziemy poprawiali. Pamiętajmy też, że szeroko rozumiana polityka informacyjna spółki wpisuje się w jej promocję – a to w tej chwili jedna z ważniejszych spraw, gdy lotnisko zacznie działać. Konkurencyjne otoczenie wymaga szybkich działań marketingowych – a u ich podłoża leży przecież informacja. Musimy zadbać o to, by zwiększać wolumen pasażerów, a do tego potrzebne są dwie rzeczy. Po pierwsze, sieć połączeń atrakcyjna dla pasażerów, a po drugie, promocja lotniska. Dziś do Londynu można odlecieć z Lublina, Modlina i Rzeszowa. W związku z tym trzeba przekonać mieszkańca regionu, że warto odlecieć z Lublina. Pokazać mu, że to lotnisko przyjazne, bezpieczne, nowoczesne. Lotnisko, z którym będzie miał dobre połączenie komunikacyjne. Konkurencja poprawia jakość usług, ale trzeba umiejętnie i profesjonalnie to rozegrać.

• W czym pan widzi konkurencyjność naszego lotniska?
– Przede wszystkim w lokalizacji – w centrum aglomeracji, w bliskości węzłów komunikacyjnych. Druga kwestia to jego przyjazność. To lotnisko łatwe w obsłudze, choćby dla osób starszych – i to trzeba wygrać. Jeśli Lublin zaoferuje loty w podobnych kierunkach, co inne porty, będzie preferowany przez mieszkańca regionu. To oczywiste, że skoro za pół godziny możemy być na lotnisku, odprawić się w ostatniej chwili, to będziemy to robili nie tracąc czasu.

• Wspomniał pan o atrakcyjnej sieci połączeń. Czy te połączenia, które już mamy, są pana zdaniem wystarczające?
– Nie są wystarczające i moje oczekiwania dotyczą większej liczby zawartych umów. To samo tyczy się przewoźników, z którymi prowadzone są negocjacje – nie rozmowy, ale podkreślam – negocjacje. Ja mam wiedzę, z kim port rozmawia i oczekuję dziś zamknięcia negocjacji. Wiem od kilku linii, że do zamknięcia procesu negocjacji potrzebują jeszcze szeregu informacji, które muszą otrzymać od zarządu portu. Sukces związany z wybudowaniem musi się zamienić w sukces funkcjonowania lotniska – w sensie organizacyjnym, technicznym, ale też i finansowym. A siatka połączeń i wygenerowanie dużej liczby pasażerów to główne przesłanki do sukcesu finansowego. I tego oczekujemy od zarządu, który nie może zadowolić się dwiema liniami, z którymi podpisał dotąd umowy.

• Jakie kierunki są, pana zdaniem, najważniejsze?
– Poza uzgodnionymi już kierunkami do Dublina, Londynu i Oslo, to Frankfurt daje nam połączenie z całym światem. Lot do Frankfurtu Lufthansą czy inną linią jest więc fundamentalny z punktu widzenia pozyskiwania pasażera. Ważne jest też połączenie do Włoch najlepiej do Rzymu. Widzę też Eurolot czy inną linię, która da nam połączenia krajowe: z Gdańskiem, Krakowem, Wrocławiem. Potrzebne nam są też połączenia na wschód. Z punktu widzenia interesów miasta chcielibyśmy mieć połączenie z Kijowem czy innymi miastami ukraińskimi, gdzie będziemy mogli podjąć współpracę w wymiarze gospodarczym. Niezwykle interesującym kierunkiem są też Bałkany, które szykują się do umowy stowarzyszeniowej z Unią Europejską i siłą rzeczy warto myśleć o nich w kontekście budowania kontaktów biznesowych. Ja osobiście jestem bardzo zainteresowany współpracą z Belgradem i Nowym Sadem. Te kierunki są dla nas bardzo interesujące i bronią się nie tylko w wymiarze turystycznym, ale też biznesowym. Ale to nie ja, jako prezydent Lublina, powinienem się tym zajmować. Tego oczekuję od zarządu portu.

• Czy były takie momenty w realizacji tej inwestycji, kiedy bał się pan, że to się jednak nie uda?
– W zasadzie takich momentów nie było, ale uczestniczyłem w rozmowach z bankiem na temat emisji obligacji i to były bardzo trudne rozmowy. A bez tej umowy i bez tych pieniędzy – powiedzmy to wyraźnie – lotniska by nie było. Druga trudna sprawa to rozmowy z Jaspersem, konsultantem Komisji Europejskiej. Te rozmowy toczą się zresztą nadal i dotyczą zakresu umowy o świadczenie usług o charakterze użyteczności publicznej. To niezwykle ważna umowa, gdyż określi ona reguły gry w sytuacji, w której spółka będzie przynosić straty. Tej umowy jeszcze nie podpisaliśmy, ale wszystko jest na dobrej drodze. Jaspers początkowo nie dawał nam szansy, że dojdziemy do porozumienia – a brak możliwości pokrywania straty, z uwagi na ryzyko pomocy publicznej, wytworzyłby dla nas ogromne problemy.

• A w samym procesie budowy lotniska?
– To oczywiście był bardzo trudny, wymagający proces i pojawiały się różne obawy. Dziś budowę mamy za sobą i muszę przyznać, że proces ten został zrealizowany bardzo sprawnie, a przy tym ochroniony przed tym, co działo się np. na autostradach, czyli upadłościami firm, zachwianiem płynności finansowej. U nas tego nie było, gdyż wykonawcy – poza jednym – nie wygenerowali nam dużych problemów. Przy tych ryzykach, trudnościach, podnoszeniu kapitału i innych, poszło to wszystko sprawnie.

• A czego pan się boi w przyszłości?
– Moje obawy dotyczą wyłącznie modelu biznesowego lotniska. Nie jesteśmy w stanie w nieskończoność dokładać do portu. Oczekujemy więc od zarządu zdecydowanego działania w zakresie pozyskiwania nowych linii, otwierania nowych kierunków, pozyskiwania pasażerów. A następnie osiągnięcia progu rentowności i w końcu inwestowania w rozbudowę lotniska. Wszystkie lotniska regionalne odniosły sukces. I my musimy też o to zadbać.

• Przed nami otwarcie lotniska i pierwszy lot. Podziękuje pan komuś imiennie?
– Nie, ponieważ lotnisko, jak każdy inny projekt, który zakończył się sukcesem, to praca grupy ludzi. Im wszystkim należą się podziękowania. Każdy więc może i powinien przypisać sobie swój udział w tym sukcesie. A podatnik lubelski, który finansował tę inwestycję, może powiedzieć, że to powód do dumy, iż z jego pieniędzy to lotnisko powstało. Jak wymienić wszystkich, których praca się na to złożyła? Nikt – podkreślam – nikt nie ma prawa zawłaszczać sukcesu, który jest sukcesem lublinian i mieszkańców regionu. Wszyscy możemy być z niego dumni.

Kalendarium lotniska

1999
powstała spółka Port Lotniczy Lublin SA, która na bazie istniejącej infrastruktury miała wybudować pasażerski port lotniczy obsługujący małe samoloty do 60 osób. Akcjonariuszami spółki zostały lubelskie samorządy, m.in. miasta Lublin i Świdnik, województwo, a także lokalni przedsiębiorcy.

2006
ówczesny prezydent Lublina Andrzej Pruszkowski zapłacił Bankowi PeKaO SA 12,85 mln zł za 123 ha gruntów pod budowę płyty lotniska w Świdniku. Środki pochodziły z Kontraktu Wojewódzkiego dla Lubelszczyzny: na modernizację i rozbudowę Portu Lotniczego w Świdniku przeznaczono w nim 14 mln zł.

2007
zmiana zarządu województwa z PSL-owskiego na POPiS. Decyzja o lokalizacji lotniska w Świdniku. Inwestycję w Świdniku wpisano do Regionalnego Programu Operacyjnego zapewniając jej finansowanie.

2008
powołanie nowego zarządu portu. Decyzja o przesunięcia pasa startowego w stronę lasu Wilcze Doły tak, by uniknąć kolizji z programem Natura 2000. Decyzja o wycięciu ok. 100 ha lasu. Rozminowanie lasu. Przeniesienie cmentarza wojennego do Świdnika. Rozpoczęcie wykupu nieruchomości pod lotnisko. Ogłoszenie konkursu na projekt lotniska. W sierpniu 2008 roku wygrało go polsko-hiszpańskie konsorcjum skupiające firmy Sener, Are i Polconsult.

2009
projekt lotniska przygotowany przez 12 architektów był gotowy. – Lotnia, wydęty latawiec albo latające skrzydło, taki niepowtarzalny kształt będzie miał terminal w Świdniku – zapowiadał Grzegorz Stiasny z firmy Are.

2010
w maju spółka otrzymała decyzję środowiskową dla lotniska.

2010
w październiku wojewoda lubelski podpisał i przekazał spółce pozwolenie na budowę. Wkrótce podpisano umowę z pierwszym wykonawcą i rozstrzygnięto przetargi na wykonawstwo poszczególnych robót na lotnisku. Podpisano też umowę z Lasami Państwowymi na wycinkę lasu. Władze portu zapewniły, że lotnisko powstanie w ciągu 2 lat.

2010
początek budowy. Pod koniec roku na plac budowy wjechał ciężki sprzęt. Zaczęło się wyrównywanie gruntu i wycinka lasu.

2011
budowa lotniska. Zmiana projektu terminalu. Budynek został zmniejszony z 23 do 11 tys. mkw. W październiku spółka podpisała umowę z Budimeksem na budowę terminalu.

2011/2012
lekka zima sprzyjała budowlańcom. Powstawał terminal, pas startowy, płyta postoju samolotów, budynki techniczne.

2012
w marcu na terminalu zawisła wiecha. Wiosną ruszyła rekrutacja do portu. O jedno stanowisko starało się nawet… 1000 osób. W czerwcu WizzAir, jako pierwszy przewoźnik, ogłosił, że będzie latał ze Świdnika do Londynu i Oslo. Wkrótce dołączył Ryanair.

2012
w październiku zakończyła się budowa. Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego w Lublinie wydał pozwolenie na użytkowanie lotniska. 1 grudnia odbył się dzień otwarty na lotnisku. 12 grudnia spółka otrzymała certyfikat dla lotniska z Urzędu Lotnictwa Cywilnego. 17 grudnia odbędzie się pierwszy lot.

Komentarze 42

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 16 grudnia 2012 o 19:38
0
[quote name='mpk turystyczna' timestamp='1355648421' post='710036']
Sobczak zalatw lepiej budowe przystanku mpk na turystycznej obok peronu pkp, zeby ludzie dojezdzajacy koleja nie musieli od wiosny dymac 400m piechota na 39.
[/quote]
no wlasnie zrob cos naprawde dla zwyklych ludzi
Avatar
Lubelak / 16 grudnia 2012 o 17:06
0
http://www.youtube.com/watch?v=exFs02ka8w0
Avatar
fgr / 16 grudnia 2012 o 16:45
0
[quote name='Turysta' timestamp='1355670393' post='710141']
W ciągu ostatniego kwartału z kraju wyemigrowałlo kolejnych 90 tysięcy obywateli RP.
W tym samym czasie urodziło się 60 tysięcy nowych obywateli.
Deficyt wyniósł więc 30 tysięcy osób - nie licząc tych, którzy zeszli ze świata.
[/quote]

... to nie jest DEFICYT, tylko darmowy prezent dla rządzących, że "zmniejszają bezrobocie".

Z Polski powinno wyjechać jeszcze ze 2 mln ludzi, żeby wróciła normalność i chęć zatrudniania człowieka za więcej niż 1500 - 2000 zł brutto (co i tak jest pensją głodową).

Im więcej emigrantów, tym większa szansa żeby ci którzy zostali zarabiali więcej.
[quote name='Turysta' timestamp='1355670393' post='710141']
W ciągu ostatniego kwartału z kraju wyemigrowałlo kolejnych 90 tysięcy obywateli RP.
W tym samym czasie urodziło się 60 tysięcy nowych obywateli.
Deficyt wyniósł więc 30 tysięcy osób - nie licząc tych, którzy zeszli ze świata.
[/quote]

... to nie jest DEFICYT, tylko darmowy prezent dla rządzących, że "zmniejszają bezrobocie".

Z Polski powinno wyjechać jeszcze ze 2 mln ludzi, żeby wró... rozwiń
Avatar
Turysta / 16 grudnia 2012 o 16:06
0
Fabryka emigrantów!

W ciągu ostatniego kwartału z kraju wyemigrowałlo kolejnych 90 tysięcy obywateli RP.
W tym samym czasie urodziło się 60 tysięcy nowych obywateli...
Deficyt wyniósł więc 30 tysięcy osób - nie licząc tych, którzy zeszli ze świata.
Taki jest obraz Polski rządzonej przez partię prezydenta K.Żuka.

Dane z regionu nie są mi znane, bo bez tego wiem, że mamy najniższe w kraju PKB.

Kto będzie do 2020 roku spłacał koszty budowy tego środka transportu w jedną stronę - w stronę normalności?
Avatar
Ja / 16 grudnia 2012 o 13:59
0
Wszystko fajnie panie prezydencie, tylko kiedy pan przestanie załatwiać pracę (a raczej stanowisko, bo z pracą nie wiele ma to wspólnego) swoim koleżkom z RM za wynagrodzenie, o którym ludzie naprawdę pracujący mogą tylko pomarzyć? Przypomnę dwa nazwiska: Krawczyk i Nowak.
Avatar
Pamięć / 16 grudnia 2012 o 13:46
0
2010
[color=#4D4D4D][font=arial][size=4]w październiku wojewoda lubelski podpisał i przekazał spółce pozwolenie na budowę. Wkrótce podpisano umowę z pierwszym wykonawcą i rozstrzygnięto przetargi na wykonawstwo poszczególnych robót na lotnisku. Podpisano też umowę z Lasami Państwowymi na wycinkę lasu. Władze portu zapewniły, że lotnisko powstanie w ciągu 2 lat.[/size][/font][/color]
Prezydent Krzysztof Żuk [color=#000000][font=sans-serif][size=3]. 16 marca 2010 wstąpił do [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Platforma_Obywatelska"]Platformy Obywatelskiej[/url][sup][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_%C5%BBuk#cite_note-2"][2][/url][/sup][color=#000000][font=sans-serif][size=3]. W [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybory_samorz%C4%85dowe_w_Polsce_w_2010_roku"]wyborach w tym samym roku[/url][color=#000000][font=sans-serif][size=3] został wybrany na prezydenta Lublina, pokonując w drugiej turze [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Lech_Sprawka"]Lecha Sprawkę[/url][color=#000000][font=sans-serif][size=3] (otrzymał 54,65% głosów)[/size][/font][/color][sup][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_%C5%BBuk#cite_note-3"][3][/url][/sup][color=#000000][font=sans-serif][size=3]. 13 grudnia tego samego roku został zaprzysiężony.[/size][/font][/color]

[color=#000000][font=sans-serif][size=3]FAKTY ![/size][/font][/color]
2010
[color=#4D4D4D][font=arial][size=4]w październiku wojewoda lubelski podpisał i przekazał spółce pozwolenie na budowę. Wkrótce podpisano umowę z pierwszym wykonawcą i rozstrzygnięto przetargi na wykonawstwo poszczególnych robót na lotnisku. Podpisano też umowę z Lasami Państwowymi na wycinkę lasu. Władze portu zapewniły, że lotnisko powstanie w ciągu 2 lat.[/size][/font][/color]
Prezydent Krzysztof Żuk [color=#000000][font=sans-serif][size=3]. 16 marca 2010 wstąpił do [/size][/font][/color][url="http://pl.wik... rozwiń
Avatar
marrrrrrrrrekkkkkkk / 16 grudnia 2012 o 13:33
0
Im bliżej otwarcia lotniska tym więcej malkontentów i problemów komu przypisywać zasługi. Nie było lotniska było źle ,jest lotnisko też problemów sto. Nie przepadam za PO , ale od chwili jak prezydentem został P.Żuk wiele problemów ,które nie zostały załatwione za porzednich prezydentów ruszyły z kopyta (lotnisko, remonty ulic ,teatr w budowie, obwodnica itp.) Nie narzekajmy więc tylko cieszmy się ,że wreszcie nasze miasto LUBLIN powoli się zmienia pomimo kryzysu. Szkoda ,że władze nie potrafią sobie poradzić z tworzeniem nowych miejsc pracy , ale to jest wyzwanie dla nich na 2013.
Im bliżej otwarcia lotniska tym więcej malkontentów i problemów komu przypisywać zasługi. Nie było lotniska było źle ,jest lotnisko też problemów sto. Nie przepadam za PO , ale od chwili jak prezydentem został P.Żuk wiele problemów ,które nie zostały załatwione za porzednich prezydentów ruszyły z kopyta (lotnisko, remonty ulic ,teatr w budowie, obwodnica itp.) Nie narzekajmy więc tylko cieszmy się ,że wreszcie nasze miasto LUBLIN powoli się zmienia pomimo kryzysu. Szkoda ,że władze nie potrafią sobie poradzić z tworzeniem nowych miejsc prac... rozwiń
Avatar
jon / 16 grudnia 2012 o 12:08
0
[quote name='Kibic +40' timestamp='1355606187' post='709951']
Banery nowwgo lotniska - Lublin Airport powinny już od środy zawisnąć podczas
wszystkich meczy rozgrywanych na Globusie i w hali MOSiR a takze w hali Targów Lubelskich !
Niech Druzyny Gosci dowiedzą się o mozliwości dotarcia do Lublina i tą drogą
( warunek - połączenia krajowe - Gdańsk, Wrocław, Poznań, Kraków, Szczecin ) !!!
[/quote]
banery i brak połączeń !
fajna promocja
Avatar
Edward Gierek / 16 grudnia 2012 o 11:52
0
A ja ci mogę tyle obiecać to inni nie mogą ci dać,,,,za pożyczoną kasę wszystko można .....
Avatar
sprawiedliwy / 16 grudnia 2012 o 11:40
0
NAJLEPIEJ SIĘ PODPINAC POD CZYJEŚ SUKCESY A KTO FORSOWAŁ LOTNISKO W NIEDZWIADZIE A TERAZ ZAPRASZA DO ŚWIDNIKA TO JEST FER CO JAK CO ALE SOBCZAK SIĘ NAROBIŁ PRZY LOTNISKU I TYLE,,,,A GDZIE POZOSTAŁA ADMINISTRACJA RADNI URZĘDNICY I INNE SŁUŻBY TO CO ZUK OJCEM KOLEJNEGO SUKCESU NO NIE.......
Avatar
Gość / 16 grudnia 2012 o 19:38
0
[quote name='mpk turystyczna' timestamp='1355648421' post='710036']
Sobczak zalatw lepiej budowe przystanku mpk na turystycznej obok peronu pkp, zeby ludzie dojezdzajacy koleja nie musieli od wiosny dymac 400m piechota na 39.
[/quote]
no wlasnie zrob cos naprawde dla zwyklych ludzi
Avatar
Lubelak / 16 grudnia 2012 o 17:06
0
http://www.youtube.com/watch?v=exFs02ka8w0
Avatar
fgr / 16 grudnia 2012 o 16:45
0
[quote name='Turysta' timestamp='1355670393' post='710141']
W ciągu ostatniego kwartału z kraju wyemigrowałlo kolejnych 90 tysięcy obywateli RP.
W tym samym czasie urodziło się 60 tysięcy nowych obywateli.
Deficyt wyniósł więc 30 tysięcy osób - nie licząc tych, którzy zeszli ze świata.
[/quote]

... to nie jest DEFICYT, tylko darmowy prezent dla rządzących, że "zmniejszają bezrobocie".

Z Polski powinno wyjechać jeszcze ze 2 mln ludzi, żeby wróciła normalność i chęć zatrudniania człowieka za więcej niż 1500 - 2000 zł brutto (co i tak jest pensją głodową).

Im więcej emigrantów, tym większa szansa żeby ci którzy zostali zarabiali więcej.
[quote name='Turysta' timestamp='1355670393' post='710141']
W ciągu ostatniego kwartału z kraju wyemigrowałlo kolejnych 90 tysięcy obywateli RP.
W tym samym czasie urodziło się 60 tysięcy nowych obywateli.
Deficyt wyniósł więc 30 tysięcy osób - nie licząc tych, którzy zeszli ze świata.
[/quote]

... to nie jest DEFICYT, tylko darmowy prezent dla rządzących, że "zmniejszają bezrobocie".

Z Polski powinno wyjechać jeszcze ze 2 mln ludzi, żeby wró... rozwiń
Avatar
Turysta / 16 grudnia 2012 o 16:06
0
Fabryka emigrantów!

W ciągu ostatniego kwartału z kraju wyemigrowałlo kolejnych 90 tysięcy obywateli RP.
W tym samym czasie urodziło się 60 tysięcy nowych obywateli...
Deficyt wyniósł więc 30 tysięcy osób - nie licząc tych, którzy zeszli ze świata.
Taki jest obraz Polski rządzonej przez partię prezydenta K.Żuka.

Dane z regionu nie są mi znane, bo bez tego wiem, że mamy najniższe w kraju PKB.

Kto będzie do 2020 roku spłacał koszty budowy tego środka transportu w jedną stronę - w stronę normalności?
Avatar
Ja / 16 grudnia 2012 o 13:59
0
Wszystko fajnie panie prezydencie, tylko kiedy pan przestanie załatwiać pracę (a raczej stanowisko, bo z pracą nie wiele ma to wspólnego) swoim koleżkom z RM za wynagrodzenie, o którym ludzie naprawdę pracujący mogą tylko pomarzyć? Przypomnę dwa nazwiska: Krawczyk i Nowak.
Avatar
Pamięć / 16 grudnia 2012 o 13:46
0
2010
[color=#4D4D4D][font=arial][size=4]w październiku wojewoda lubelski podpisał i przekazał spółce pozwolenie na budowę. Wkrótce podpisano umowę z pierwszym wykonawcą i rozstrzygnięto przetargi na wykonawstwo poszczególnych robót na lotnisku. Podpisano też umowę z Lasami Państwowymi na wycinkę lasu. Władze portu zapewniły, że lotnisko powstanie w ciągu 2 lat.[/size][/font][/color]
Prezydent Krzysztof Żuk [color=#000000][font=sans-serif][size=3]. 16 marca 2010 wstąpił do [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Platforma_Obywatelska"]Platformy Obywatelskiej[/url][sup][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_%C5%BBuk#cite_note-2"][2][/url][/sup][color=#000000][font=sans-serif][size=3]. W [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybory_samorz%C4%85dowe_w_Polsce_w_2010_roku"]wyborach w tym samym roku[/url][color=#000000][font=sans-serif][size=3] został wybrany na prezydenta Lublina, pokonując w drugiej turze [/size][/font][/color][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Lech_Sprawka"]Lecha Sprawkę[/url][color=#000000][font=sans-serif][size=3] (otrzymał 54,65% głosów)[/size][/font][/color][sup][url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Krzysztof_%C5%BBuk#cite_note-3"][3][/url][/sup][color=#000000][font=sans-serif][size=3]. 13 grudnia tego samego roku został zaprzysiężony.[/size][/font][/color]

[color=#000000][font=sans-serif][size=3]FAKTY ![/size][/font][/color]
2010
[color=#4D4D4D][font=arial][size=4]w październiku wojewoda lubelski podpisał i przekazał spółce pozwolenie na budowę. Wkrótce podpisano umowę z pierwszym wykonawcą i rozstrzygnięto przetargi na wykonawstwo poszczególnych robót na lotnisku. Podpisano też umowę z Lasami Państwowymi na wycinkę lasu. Władze portu zapewniły, że lotnisko powstanie w ciągu 2 lat.[/size][/font][/color]
Prezydent Krzysztof Żuk [color=#000000][font=sans-serif][size=3]. 16 marca 2010 wstąpił do [/size][/font][/color][url="http://pl.wik... rozwiń
Avatar
marrrrrrrrrekkkkkkk / 16 grudnia 2012 o 13:33
0
Im bliżej otwarcia lotniska tym więcej malkontentów i problemów komu przypisywać zasługi. Nie było lotniska było źle ,jest lotnisko też problemów sto. Nie przepadam za PO , ale od chwili jak prezydentem został P.Żuk wiele problemów ,które nie zostały załatwione za porzednich prezydentów ruszyły z kopyta (lotnisko, remonty ulic ,teatr w budowie, obwodnica itp.) Nie narzekajmy więc tylko cieszmy się ,że wreszcie nasze miasto LUBLIN powoli się zmienia pomimo kryzysu. Szkoda ,że władze nie potrafią sobie poradzić z tworzeniem nowych miejsc pracy , ale to jest wyzwanie dla nich na 2013.
Im bliżej otwarcia lotniska tym więcej malkontentów i problemów komu przypisywać zasługi. Nie było lotniska było źle ,jest lotnisko też problemów sto. Nie przepadam za PO , ale od chwili jak prezydentem został P.Żuk wiele problemów ,które nie zostały załatwione za porzednich prezydentów ruszyły z kopyta (lotnisko, remonty ulic ,teatr w budowie, obwodnica itp.) Nie narzekajmy więc tylko cieszmy się ,że wreszcie nasze miasto LUBLIN powoli się zmienia pomimo kryzysu. Szkoda ,że władze nie potrafią sobie poradzić z tworzeniem nowych miejsc prac... rozwiń
Avatar
jon / 16 grudnia 2012 o 12:08
0
[quote name='Kibic +40' timestamp='1355606187' post='709951']
Banery nowwgo lotniska - Lublin Airport powinny już od środy zawisnąć podczas
wszystkich meczy rozgrywanych na Globusie i w hali MOSiR a takze w hali Targów Lubelskich !
Niech Druzyny Gosci dowiedzą się o mozliwości dotarcia do Lublina i tą drogą
( warunek - połączenia krajowe - Gdańsk, Wrocław, Poznań, Kraków, Szczecin ) !!!
[/quote]
banery i brak połączeń !
fajna promocja
Avatar
Edward Gierek / 16 grudnia 2012 o 11:52
0
A ja ci mogę tyle obiecać to inni nie mogą ci dać,,,,za pożyczoną kasę wszystko można .....
Avatar
sprawiedliwy / 16 grudnia 2012 o 11:40
0
NAJLEPIEJ SIĘ PODPINAC POD CZYJEŚ SUKCESY A KTO FORSOWAŁ LOTNISKO W NIEDZWIADZIE A TERAZ ZAPRASZA DO ŚWIDNIKA TO JEST FER CO JAK CO ALE SOBCZAK SIĘ NAROBIŁ PRZY LOTNISKU I TYLE,,,,A GDZIE POZOSTAŁA ADMINISTRACJA RADNI URZĘDNICY I INNE SŁUŻBY TO CO ZUK OJCEM KOLEJNEGO SUKCESU NO NIE.......
Zobacz wszystkie komentarze 42

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Korona – Grom 1:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej

Korona – Grom 1:2. Pozostałe wyniki zamojskiej klasy okręgowej 0 0

Grom Różaniec znakomicie wszedł w nowy sezon rozgrywkowy. Podopieczni trenera Bogdana Antolaka wygrali trzeci mecz z rzędu pokonując na wyjeździe Koronę Łaszczów 2:1 zdobywając decydującą bramkę w doliczonym czasie gry

Tanew – Orkan 5:1. Do trzech razy sztuka

Tanew – Orkan 5:1. Do trzech razy sztuka 0 0

W trzeciej kolejce Tanew Majdan Stary odniosła pierwsze w tym sezonie zwycięstwo ligowe. Bohaterem spotkania był Arkadiusz Kusiak, który skompletował hattricka

Wściekły Kaczyński na billboardach w Lublinie. Akcja wymierzona w PiS

Wściekły Kaczyński na billboardach w Lublinie. Akcja wymierzona w PiS 45 12

Billboardy z wizerunkiem rozwścieczonego Jarosława Kaczyńskiego pojawiły się przy ulicach w wielu polskich miastach, m.in. w Lublinie. Hasła na plakatach uderzają w PiS

Chmielaki 2018. Te piwa wygrały. Wyniki konkursu piw
galeria

Chmielaki 2018. Te piwa wygrały. Wyniki konkursu piw 1 2

Wiemy, kto zwyciężył Konsumenckim Konkursie Piw podczas 48. Ogólnopolskiego Święta Chmielarzy i Piwowarów "Chmielaki Krasnostawskie 2018".

Dłoń trzymająca drzewo. Nietypowa instalacja w Lublinie

Dłoń trzymająca drzewo. Nietypowa instalacja w Lublinie 0 1

Twórcy: Kamil R. Filipowski – autor projektu / współpraca rzeźbiarska, Paweł Pawluk – rzeźbiarz, Kamila Czosnyk – współpraca rzeźbiarska, Tymoteusz Wojna – pomoc rzeźbiarska. Produkcja: Centrum Kultury (Pracownia Sztuki Zaangażowanej Społecznie „Rewiry”, Dział Promocji i Komunikacji, Dział Koordynacji i Programowania). To oni stoją za zwracającą uwagę instalacją na skwerze koło Centrum Kultury.

Poszły dzieci na jarmark i się dobrze bawiły [zdjęcia]
galeria

Poszły dzieci na jarmark i się dobrze bawiły [zdjęcia] 0 1

Na Błoniach pod Zamkiem w ramach Jarmarku Jagiellońskiego czekało wielkie podwórko z zabawkami z minionej epoki. Dzieciom się podobało

Chełmianka – Wiślanie Jaśkowice 2:0. Ciągle mają komplet!

Chełmianka – Wiślanie Jaśkowice 2:0. Ciągle mają komplet! 3 2

zwalniają tempa piłkarze Artura Bożyka. Chełmianka w niedzielę zanotowała trzecie zwycięstwo z rzędu. Tym razem biało-zieloni pokonali na własnym boisku ekipę Wiślan Jaśkowice 2:0

Car Gwarant Start Gniezno – Speed Car Motor Lublin 47:43. Przegrana w oparach skandalu

Car Gwarant Start Gniezno – Speed Car Motor Lublin 47:43. Przegrana w oparach skandalu 1 0

Speed Car Motor poniósł drugą porażkę z rzędu. Podopieczni Dariusza Śledzia nie sprostali Car Gwarant Startowi Gniezno na wyjeździe i przegrali 43:47. Lublinianie wystartowali jednak w szóstkę, bez Oskara Bobera

Praca w Lublinie. "Niewolnictwo było popularne 100 lat temu". Wasze reakcje na nasz artykuł

Praca w Lublinie. "Niewolnictwo było popularne 100 lat temu". Wasze reakcje na nasz artykuł 66 10

Nasz czwartkowy artykuł o problemach ze znalezieniem pracowników wywołał duży odzew. Internauci zamieściliście wiele komentarzy na naszym forum, były listy i telefony do redakcji. Bardzo wiele osób chciało się podzielić swoja historią

Oskar Bober wykluczony za alkohol. Jest oświadczenie klubu

Oskar Bober wykluczony za alkohol. Jest oświadczenie klubu 68 14

Do skandalu doszło dziś w hicie 1 ligi żużlowej, w którym wicelider Start Gniezno podejmował lidera lubelski Speed Car Motor.

Dla dzieci: Teatrzyk Warzywny w Lublinie
26 sierpnia 2018, 12:00

Dla dzieci: Teatrzyk Warzywny w Lublinie 1 0

Co Gdzie Kiedy. Fundacja Sztuczka zaprasza najmłodszych widzów na wyjątkowe przedstawienie kulinarne, które odbędzie się 26 sierpnia o godz. 12 przy ul. Dolnej Panny Marii 8. Wstęp wolny.

Obiad po lubelsku. Co proponują szefowie kuchni z Lublina?
Kulinarna Mapa Lubelszczyzny
galeria

Obiad po lubelsku. Co proponują szefowie kuchni z Lublina? 0 2

Poprosiliśmy lubelskich szefów kuchni o pomysły na obiad po lubelsku. Składający się z przystawki, zupy i dwóch dań głównych do wyboru. Przepisy powstały dla przewodnika „100 dań lubelskich”, który ukaże się we wrześniu na Europejskim Festiwalu Smaku. Książka ma w podtytule „Przewodnik dla szefów kuchni i turystów”. Powstała, by wypromować lubelskie dania wśród szefów kuchni w całej Polsce. I po to, żeby zagraniczni turyści mogli zamawiać w Lublinie regionalne dania

Przybysz | Przybysz - koncert w Centrum Spotkania Kultur
5 listopada 2018, 20:00

Przybysz | Przybysz - koncert w Centrum Spotkania Kultur 1 1

Co Gdzie Kiedy. Paulina i Natalia Przybysz po latach wracają do wspólnego koncertowania. Już 5 listopada o godz. 20 siostry wystąpią na scenie Centrum Spotkania Kultur!

Car Gwarant Start Gniezno - Speed Car Motor Lublin 47:43. Lublinianie jechali bez Bobera [zapis relacji na żywo]

Car Gwarant Start Gniezno - Speed Car Motor Lublin 47:43. Lublinianie jechali bez Bobera [zapis relacji na żywo] 13 8

Rozbiła auto na drzewie, pasażer w szpitalu. Jechała po alkoholu

Rozbiła auto na drzewie, pasażer w szpitalu. Jechała po alkoholu 12 3

Wypadek w Nałęczowie. Kobieta kierująca po alkoholu straciła panowanie nad autem. Samochód rozbił się na drzewie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.