Tegoroczna edycja Salonu Samochodowego we Frankfurcie obfituje w wiele nowości. Kilka z nich prezentujemy dziś na zdjęciach
Na większości stoisk będą królować modele produkcyjne, choć nie zabraknie także samochodów koncepcyjnych. Z polskiego punktu widzenia jedną z ważniejszych nowości jest nowy opel astra produkowany w Gliwicach oraz odświeżony fiat 500 z Tychów. Oba modele już zaprezentowaliśmy na naszych łamach. Równie ważną premierą jest renault mégane, które jest popularnym modelem w naszym kraju.
Dziś i jutro trwają dni prasowe na 66. salonie w Frankfurcie. Od 17 września hale ekspozycyjne zostaną udostępnione publiczności. IAA potrwa do 27 września. Ceny biletów wahają się od 8 do 14 euro. (p.p.)
Ofensywa Mercedesa
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie Mercedes-Benz zaprezentuje kolekcję samochodów marzeń, a wśród nich dwie światowe premiery: klasa C coupé oraz klasa S cabriolet.
Pierwsza premiera to klasa C coupé (w tym Mercedes-AMG C 63 coupé). Jej atletyczna karoseria kryje wydajne silniki i sportowo zestrojone podwozie, opcjonalnie z pneumatycznym zawieszeniem.
Drugą gwiazdą stoiska będzie S cabriolet – pierwszy czteroosobowy luksusowy kabriolet Mercedesa od 1971 roku. W gamie nowego modelu nie zabraknie prawdziwego samochodu marzeń – mercedesa AMG S 63 4MATIC cabriolet. Po raz pierwszy przed szeroką publicznością zadebiutuje też następca GLK – model GLC. Premiera tego modelu już w najbliższy weekend w Lublinie, oczywiście w salonie Andrzeja Lenartowicza.
„Meganka” czwartej generacji
Renault w Frankfurcie przedstawi czwartą odsłonę renault mégane. Już od premiery będzie dostępna wersja GT.
Nowe mégane to przede wszystkim Renault. Ten model to geny designu marki, to wyraziste kształty i rozpoznawalny przód z nieodłącznym pionowo umieszczonym logo. Nowy model jest niższy o 25 mm, rozstaw kół został poszerzony o 47 mm z przodu i o 39 mm z tyłu w stosunku do modelu mégane 3. Proporcje pojazdu podkreślają jego sportową sylwetkę z dłuższym rozstawem osi (+ 28 mm) i krótszym tylnym zwisem.
Ozdobne elementy chromowane podkreślają górną część pasa nadwozia i zdobią osłonę chłodnicy, boki oraz klamki. Delikatne żebrowanie maski w połączeniu z chromowanymi wstawkami i bocznymi wlotami powietrza wzmacniają charakter przodu nowego renault mégane.
Nowe renault mégane GT posiada przedni zderzak zaprojektowany tak, aby lepiej wyrażać sportowy charakter pojazdu. To większy wlot powietrza i zmienione kratki osłony chłodnicy w formie plastra miodu.
Design tylnej części GT wzmacniają dwie chromowane rury układu wydechowego, stworzone na podobieństwo przednich wlotów powietrza i okalające dyfuzor rodem z wyścigów F1.
Baleno gotowe do debiutu
Najnowszy hatchback suzuki baleno zadebiutuje podczas międzynarodowego salonu samochodowego we Frankfucie. Baleno skutecznie i efektownie łączy w sobie stylowy wygląd, przestronne wnętrze oraz nowoczesne technologie. Model koncepcyjny, na bazie, którego powstało baleno, czyli iK-2, został zaprezentowany w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie.
Giulia – piękność z Włoch
Niewątpliwie gwiazda zbliżającego się salonu we Frankfurcie będzie nowa Alfa Romeo. Mieliśmy ją okazję zobaczyć na krótkim przedpremierowym pokazie w Arese, gdzie mieści się muzeum tej marki.
Styl giulii to czysty kwintesencja włoskiej stylistyki. Ale elementem, który wyróżnia prawdziwą Alfę Romeo, są nowoczesne silniki. Z tego powodu, dla topowej wersji Quadifoglio postanowiono stworzyć jednostkę napędową wyjątkową pod względem technologii i osiągów, która stanie się nowym punktem odniesienia marki.
Mowa tu o turbodoładowanym silniku benzynowym z 6 cylindrami, opracowanym przez techników Ferrari, który rozwija moc 510 KM i zapewnia budzące entuzjazm osiągi: między innymi przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,9 sekundy. Nawiasem mówiąc, pomimo fantastycznej wartości mocy i momentu obrotowego, nowa jednostka napędowa jest zaskakująco ekonomiczna, dzięki sterowanemu elektronicznie systemowi dezaktywacji cylindrów.
Oczywiście, tak jak wszystkie pozostałe silniki najnowszej generacji, i te benzynowe, jak i te wysokoprężne, 6-cylindrowy silnik giulii wykonany jest w całości z aluminium, aby zredukować całkowitą masę samochodu, szczególnie tę przenoszoną na oś przednią, generując charakterystyczny dla Alfy Romeo dźwięk.
W kabinie pasażerskiej nowy samochód znajdziemy jeden, bardzo typowy dla Alfy Romeo element: centralne zorientowanie przyrządów i przycisków na kierowcę. Nieprzypadkowo wszystkie główne przyciski są wbudowane w kierownicę, jak w bolidzie Formuły 1, natomiast interfejs człowiek/samochód składa się z dwóch pokręteł, które prosto i łatwo regulują selektor Alfa DNA oraz system infotainment – radio, odtwarzanie muzyki i inne.
Honda dla cyklistów
Podczas tegorocznego salonu Frankfurt Motor Show, Honda zaprezentuje model civic tourer „Active Life Concept”. Model z centralnie umieszczonym zbiornikiem paliwa, pozwala w pełni wykorzystać zalety przestronnego bagażnika o pojemności 1668 litrów, oferującego niski próg załadunku. W wyposażeniu znalazł się specjalny uchwyt ładunkowy umożliwiający przewiezienie dwóch rowerów, dostępny wraz z wysuwanym ramieniem, które ułatwia wykonywanie ich napraw i czynności serwisowych.
Inne elementy wyposażenia to zintegrowana pompka, duży reflektor umieszczony na drzwiach bagażnika, osłona dająca więcej cienia oraz rozkładana ławka. Wszystko to czyni nowy koncept Hondy idealnym samochodem dla entuzjastów jazdy na rowerze.
Oprócz tego, na pokładzie znalazły się: skrzynka na narzędzia, uchwyt na butelkę, zbiornik na wodę oraz uchwyt na przednie koło roweru - wszystkie te elementy zostały zintegrowane z bocznym panelem bagażnika. Na uwagę zasługuje także specjalny pojemnik dachowy o aerodynamicznym kształcie, w którym zmieszczą się akcesoria rowerowe, jak buty czy kaski.