Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

7 stycznia 2018 r.
12:22

Remontują linie kolejową przy zabytkowym dworcu w Puławach [zdjęcia]

0 28 A A

Trwają prace przy modernizacji linii kolejowej Pilawa-Lublin, do której zalicza się również jej puławski odcinek. Na stacji przy zabytkowym dworcu w Puławach zerwano starą, betonową nawierzchnię peronów. Usunięto również większość torowiska

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Remont linii nr 7 w Puławach z pewnością nie można nazwać kosmetycznym. To prace zakrojone na szeroką skalę, którą widać m.in. na terenie starego dworca kolejowego Puławy „Drewniane”. Robotnicy firm podwykonawczych zakontraktowani przez Astaldi zdążyli już zdjąć większość nawierzchni peronów i okolic dworca.

– Zakończono rozbiórkę sieci oraz części starych torów. Wywieziono także większość starego tłucznia. Obecnie trwa demontaż przewodów oświetleniowych i usuwanie kolizji. Wykonawca prowadzi także roboty przy rozbiórce przyczółków wiaduktu kolejowego w pobliżu stacji – informuje Karol Jakubowski z biura prasowego PKP-PLK.

Niemal wszędzie tam, gdzie teraz znajduje się rozkopany grunt, w niedalekiej przyszłości zobaczymy zupełnie nową nawierzchnię. Perony zostaną wykonane zgodnie z obowiązującym standardem ze specjalnych płyt z żółtymi liniami, wyżłobieniami i ścieżkami pomocnymi osobom niedowidzącym. Całość zostanie uzupełniona o nowe oznakowanie, ławki, kosze na śmieci, oświetlenie oraz wiaty i ogrodzenia. Wymienione będą również szyny, betonowe podkłady kolejowe, przewody linii trakcyjnej itp.

Nie wiadomo, jak długo potrwa ten remont i kiedy wznowione zostanie kursowanie pociągów. W listopadzie Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przyznało, że istnieje ryzyko opóźnienia w oddaniu do użytku linii nr 7, a wszystko przez problemy z umową na montaż urządzeń sterujących ruchem na odcinku Dęblin-Lublin.

Umowa została podpisana z trzymiesięczną zwłoką wywołaną długim postępowaniem odwoławczym. W związku z tym, grudniowy termin przywrócenia ruchu na remontowanym odcinku może okazać się trudny do dotrzymania.

Komentarze 28

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 21:43
0
w białowieży docenić potrafili... z głową i fajnie to zrobili - szkoda gdyby w puławach się zmarnowała - ******carska.pl
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 21:01
0
Stacja Puławy Drewniane była pierwszą stacją, a ma mniej chętnych do korzystania pasażerów, bo obsługuje tylko pociągi osobowe, podobnie jak Puławy Azoty i Puławy Chemia, w przeciwieństwie do Puławy Miasto, na której zatrzymują się też pospieszne.
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 14:13
0
Można ją od PKP za marny grosz przejąć i zaadptować dla potrzeb miasta w oparciu o fundusze UE - jak Lolek Dwunasty napisał - np na Miejski Dom Kultury "Górna-Kolejowa" albo Miedzykulturowe Centrum Dialogu Wschód-Zachód "Puławy Drewniane" - w których mieścić się może jakieś centrum integracyjne dla mieszkańców i klub dyskusyjny, w którym wykuwane będą różne inicjatywy obywatelskie i kuźnia talentów z warsztatami artystycznymi rękodzieł przeróżnych i biblioteka i klubokawiarnia, a nawet siłownia, zumba i calanetix, a opodal na zewnątrz zorganizowana być może nawet obywatelska strzelnica...
Można ją od PKP za marny grosz przejąć i zaadptować dla potrzeb miasta w oparciu o fundusze UE - jak Lolek Dwunasty napisał - np na Miejski Dom Kultury "Górna-Kolejowa" albo Miedzykulturowe Centrum Dialogu Wschód-Zachód "Puławy Drewniane" - w których mieścić się może jakieś centrum integracyjne dla mieszkańców i klub dyskusyjny, w którym wykuwane będą różne inicjatywy obywatelskie i kuźnia talentów z warsztatami artystycznymi rękodzieł przeróżnych i biblioteka i klubokawiarnia, a nawet siłownia, zumba i calanetix, a opoda... rozwiń
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 11:14
0
A niech ktoś mi wyjaśni po co ta stacja? Czy jacyś pasażerowie z niej w ogóle korzystają, skoro jest Pwy Miasto ??
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 09:51
0
Brawo Lolek Dwunasty! W pełni popieram - a najbardziej podobają mi się te inicjatywy obywatelskiej propozycje
Avatar
Lolek XII / 8 stycznia 2018 o 08:56
0
olo napisał:
undefined napisał:
Tylko cisza o remoncie dworców jakaś - nowoczesne tory, trakcja, perony i wagony tylko dworce zapyziałe i rozlatujące się. Masakra.
Ten drewniany dworzec w Puławach raczej trzyma się na farbie. Pruchno. Trza by wszystko wymieniać. Podejrzewam, że jeśli juz to tylko główna konstrukcja noścna jest w miarę OK, reszta to pruchno wpisane do rejestru zabytków. Rejestr zabytków niestety tak działa, że coś na niego wpisują i totalnie nic z tym nie robią. Owszem, pomalowali od czasu do czasu raz na 10 lat, okna zabili blachami i tyle. Pytanie - jaki ma sens trzymanie obiektu, do którego nie mozna nawet wejść. Stoi dla stania. Ideałem byłoby, gdyby obiekt taki funkcjonował jako dworzec. Jednak znając obecne realnia PKP widac dążenie do cięcia kosztów, wypychanie od PKP czego się da (dworce do powiatów... itp pomysły), na PKP bilety obecnie w zasadzie konduktorzy w pociągach sprzedają.... więc po co im balast w postaci dworca. Dodatkowo sprawa jest taka, że dworzec ten przestał spełniać swoją rolę w chwili gdy drastycznie spadła ilość korzystających z niego pasażerów. Na stacji PKP, Puławy Drewniane, wsiada obecnie po 1, czasem kilka osób, a i tez nie zawsze. czasem pociąg staje i nikt ani nie wsiada ani nie wysiada.... to pokazuje, że rolę głównego dworca przejął przystanek PUŁAWY MIASTO więc pytanie - po chcolerę komu ten dworzec. Stoi dla stania i będzie stał dla stania. Chyba że go wczesniej czas rozbierze.... i korniki.
 Niekoniecznie pisałem o Puławach "drewnianych" ale tez i o innych na tej trasie - dworcach (np.Motycz), wieżach wodnych, kamiennych rampach. To fakt że technologicznie te obiekty sa zbędne dla PKP ale potrzebny jest , w ramach przebudowy  7 , pomysł na ich renowację . Pozostawienie ich w takim stanie po oddaniu do użytku, w pełni nowoczesnej , odnowionej w każdym szczególe linii kolejowej będzie stanowiło tragiczny wyjący dysonans. Myślę że samorządy mogłyby wykorzystać te obiekty na swoje cele i użyskać na ten cel fundusze UE. Tylko brak im pomysłu . I tu jest potrzebna inicjatywa obywatelska.
 Niekoniecznie pisałem o Puławach "drewnianych" ale tez i o innych na tej trasie - dworcach (np.Motycz), wieżach wodnych, kamiennych rampach. To fakt że technologicznie te obiekty sa zbędne dla PKP ale potrzebny jest , w ramach przebudowy  7 , pomysł na ich renowację . Pozostawienie ich w takim stanie po oddaniu do użytku, w pełni nowoczesnej , odnowionej w każdym szczególe linii kolejowej będzie stanowiło tragiczny wyjący dysonans. Myślę że samorządy mogłyby wykorzystać te obiekty na swoje cele i użyskać na ten cel ... rozwiń
Avatar
Lolek XII / 8 stycznia 2018 o 08:46
0
undefined napisał:
trochę nie rozumiem, jak tłuczeń może się zestarzeć by trzeba go wymieniać, wysechł?
 Otóż wychodzą twoje braki wykształcenia. Pisałem żeby DW nie zatrudniał pisarzy po podstawówce. Nic nie słyszałeś o erozji. Kamień po tylu tysiacach pociagów które jechały po tej trasie. po prostu sie kruszy. Wymagana jest odpowiednia granulacja i ten tłuczeń nie spełnia tych warunków. Zresztą podjedź zobacz te hałdy odsiewek - to był kiedys dobry tłuczeń ale już nie jest.
 Otóż wychodzą twoje braki wykształcenia. Pisałem żeby DW nie zatrudniał pisarzy po podstawówce. Nic nie słyszałeś o erozji. Kamień po tylu tysiacach pociagów które jechały po tej trasie. po prostu sie kruszy. Wymagana jest odpowiednia granulacja i ten tłuczeń nie spełnia tych warunków. Zresztą podjedź zobacz te hałdy odsiewek - to był kiedys dobry tłuczeń ale już nie jest. rozwiń
Avatar
Lolek XII / 8 stycznia 2018 o 08:40
0
undefined napisał:
za komuny wybudowali, później za solidaruchów rozgrabili co się dało a teraz remontują, ale totalna głupota
  Kolej Nadwiślańska     linia kolejowa  otwarta 29 sierpnia 1877 .  Prowadziła od wówczas nadgranicznego miasta  Mława  przez  Warszawę ,  Lublin  i  Chełm  do  Kowla . O jakiej komunie która ta kolej wybudowała majaczysz.
Avatar
olo / 8 stycznia 2018 o 07:03
0
taka prawda napisał:
Peron na stacji Puławy to nie był beton tylko niedawno zbudowany został z kostki brukowej ale u nas tak się buduje,że dobre się burzy wywozi nic sobie z tego nie robiąc.Ilu pasażerów przewinie się po tej przebudowie przez tę zapyziałą stację.Wandale będą mieli sporo do roboty.
 Dlatego powinni postawić na monitoring. Faktem jest, że na tej stacji zdarzają się akty wandalizmu. Wspomnę spaloną wieżę ciśnień i magazyn. O butelkach rzucanych na tory i rozbijanych o peron i obok dworca nie wspomne...
 Dlatego powinni postawić na monitoring. Faktem jest, że na tej stacji zdarzają się akty wandalizmu. Wspomnę spaloną wieżę ciśnień i magazyn. O butelkach rzucanych na tory i rozbijanych o peron i obok dworca nie wspomne... rozwiń
Avatar
olo / 8 stycznia 2018 o 07:00
0
undefined napisał:
Tylko cisza o remoncie dworców jakaś - nowoczesne tory, trakcja, perony i wagony tylko dworce zapyziałe i rozlatujące się. Masakra.
 Ten drewniany dworzec w Puławach raczej trzyma się na farbie. Pruchno. Trza by wszystko wymieniać. Podejrzewam, że jeśli juz to tylko główna konstrukcja noścna jest w miarę OK, reszta to pruchno wpisane do rejestru zabytków. Rejestr zabytków niestety tak działa, że coś na niego wpisują i totalnie nic z tym nie robią. Owszem, pomalowali od czasu do czasu raz na 10 lat, okna zabili blachami i tyle. Pytanie - jaki ma sens trzymanie obiektu, do którego nie mozna nawet wejść. Stoi dla stania. Ideałem byłoby, gdyby obiekt taki funkcjonował jako dworzec. Jednak znając obecne realnia PKP widac dążenie do cięcia kosztów, wypychanie od PKP czego się da (dworce do powiatów... itp pomysły), na PKP bilety obecnie w zasadzie konduktorzy w pociągach sprzedają.... więc po co im balast w postaci dworca. Dodatkowo sprawa jest taka, że dworzec ten przestał spełniać swoją rolę w chwili gdy drastycznie spadła ilość korzystających z niego pasażerów. Na stacji PKP, Puławy Drewniane, wsiada obecnie po 1, czasem kilka osób, a i tez nie zawsze. czasem pociąg staje i nikt ani nie wsiada ani nie wysiada.... to pokazuje, że rolę głównego dworca przejął przystanek PUŁAWY MIASTO więc pytanie - po chcolerę komu ten dworzec. Stoi dla stania i będzie stał dla stania. Chyba że go wczesniej czas rozbierze.... i korniki.
 Ten drewniany dworzec w Puławach raczej trzyma się na farbie. Pruchno. Trza by wszystko wymieniać. Podejrzewam, że jeśli juz to tylko główna konstrukcja noścna jest w miarę OK, reszta to pruchno wpisane do rejestru zabytków. Rejestr zabytków niestety tak działa, że coś na niego wpisują i totalnie nic z tym nie robią. Owszem, pomalowali od czasu do czasu raz na 10 lat, okna zabili blachami i tyle. Pytanie - jaki ma sens trzymanie obiektu, do którego nie mozna nawet wejść. Stoi dla stania. Ideałem byłoby, gdyby obiekt taki funk... rozwiń
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 21:43
0
w białowieży docenić potrafili... z głową i fajnie to zrobili - szkoda gdyby w puławach się zmarnowała - ******carska.pl
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 21:01
0
Stacja Puławy Drewniane była pierwszą stacją, a ma mniej chętnych do korzystania pasażerów, bo obsługuje tylko pociągi osobowe, podobnie jak Puławy Azoty i Puławy Chemia, w przeciwieństwie do Puławy Miasto, na której zatrzymują się też pospieszne.
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 14:13
0
Można ją od PKP za marny grosz przejąć i zaadptować dla potrzeb miasta w oparciu o fundusze UE - jak Lolek Dwunasty napisał - np na Miejski Dom Kultury "Górna-Kolejowa" albo Miedzykulturowe Centrum Dialogu Wschód-Zachód "Puławy Drewniane" - w których mieścić się może jakieś centrum integracyjne dla mieszkańców i klub dyskusyjny, w którym wykuwane będą różne inicjatywy obywatelskie i kuźnia talentów z warsztatami artystycznymi rękodzieł przeróżnych i biblioteka i klubokawiarnia, a nawet siłownia, zumba i calanetix, a opodal na zewnątrz zorganizowana być może nawet obywatelska strzelnica...
Można ją od PKP za marny grosz przejąć i zaadptować dla potrzeb miasta w oparciu o fundusze UE - jak Lolek Dwunasty napisał - np na Miejski Dom Kultury "Górna-Kolejowa" albo Miedzykulturowe Centrum Dialogu Wschód-Zachód "Puławy Drewniane" - w których mieścić się może jakieś centrum integracyjne dla mieszkańców i klub dyskusyjny, w którym wykuwane będą różne inicjatywy obywatelskie i kuźnia talentów z warsztatami artystycznymi rękodzieł przeróżnych i biblioteka i klubokawiarnia, a nawet siłownia, zumba i calanetix, a opoda... rozwiń
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 11:14
0
A niech ktoś mi wyjaśni po co ta stacja? Czy jacyś pasażerowie z niej w ogóle korzystają, skoro jest Pwy Miasto ??
Avatar
Gość / 8 stycznia 2018 o 09:51
0
Brawo Lolek Dwunasty! W pełni popieram - a najbardziej podobają mi się te inicjatywy obywatelskiej propozycje
Avatar
Lolek XII / 8 stycznia 2018 o 08:56
0
olo napisał:
undefined napisał:
Tylko cisza o remoncie dworców jakaś - nowoczesne tory, trakcja, perony i wagony tylko dworce zapyziałe i rozlatujące się. Masakra.
Ten drewniany dworzec w Puławach raczej trzyma się na farbie. Pruchno. Trza by wszystko wymieniać. Podejrzewam, że jeśli juz to tylko główna konstrukcja noścna jest w miarę OK, reszta to pruchno wpisane do rejestru zabytków. Rejestr zabytków niestety tak działa, że coś na niego wpisują i totalnie nic z tym nie robią. Owszem, pomalowali od czasu do czasu raz na 10 lat, okna zabili blachami i tyle. Pytanie - jaki ma sens trzymanie obiektu, do którego nie mozna nawet wejść. Stoi dla stania. Ideałem byłoby, gdyby obiekt taki funkcjonował jako dworzec. Jednak znając obecne realnia PKP widac dążenie do cięcia kosztów, wypychanie od PKP czego się da (dworce do powiatów... itp pomysły), na PKP bilety obecnie w zasadzie konduktorzy w pociągach sprzedają.... więc po co im balast w postaci dworca. Dodatkowo sprawa jest taka, że dworzec ten przestał spełniać swoją rolę w chwili gdy drastycznie spadła ilość korzystających z niego pasażerów. Na stacji PKP, Puławy Drewniane, wsiada obecnie po 1, czasem kilka osób, a i tez nie zawsze. czasem pociąg staje i nikt ani nie wsiada ani nie wysiada.... to pokazuje, że rolę głównego dworca przejął przystanek PUŁAWY MIASTO więc pytanie - po chcolerę komu ten dworzec. Stoi dla stania i będzie stał dla stania. Chyba że go wczesniej czas rozbierze.... i korniki.
 Niekoniecznie pisałem o Puławach "drewnianych" ale tez i o innych na tej trasie - dworcach (np.Motycz), wieżach wodnych, kamiennych rampach. To fakt że technologicznie te obiekty sa zbędne dla PKP ale potrzebny jest , w ramach przebudowy  7 , pomysł na ich renowację . Pozostawienie ich w takim stanie po oddaniu do użytku, w pełni nowoczesnej , odnowionej w każdym szczególe linii kolejowej będzie stanowiło tragiczny wyjący dysonans. Myślę że samorządy mogłyby wykorzystać te obiekty na swoje cele i użyskać na ten cel fundusze UE. Tylko brak im pomysłu . I tu jest potrzebna inicjatywa obywatelska.
 Niekoniecznie pisałem o Puławach "drewnianych" ale tez i o innych na tej trasie - dworcach (np.Motycz), wieżach wodnych, kamiennych rampach. To fakt że technologicznie te obiekty sa zbędne dla PKP ale potrzebny jest , w ramach przebudowy  7 , pomysł na ich renowację . Pozostawienie ich w takim stanie po oddaniu do użytku, w pełni nowoczesnej , odnowionej w każdym szczególe linii kolejowej będzie stanowiło tragiczny wyjący dysonans. Myślę że samorządy mogłyby wykorzystać te obiekty na swoje cele i użyskać na ten cel ... rozwiń
Avatar
Lolek XII / 8 stycznia 2018 o 08:46
0
undefined napisał:
trochę nie rozumiem, jak tłuczeń może się zestarzeć by trzeba go wymieniać, wysechł?
 Otóż wychodzą twoje braki wykształcenia. Pisałem żeby DW nie zatrudniał pisarzy po podstawówce. Nic nie słyszałeś o erozji. Kamień po tylu tysiacach pociagów które jechały po tej trasie. po prostu sie kruszy. Wymagana jest odpowiednia granulacja i ten tłuczeń nie spełnia tych warunków. Zresztą podjedź zobacz te hałdy odsiewek - to był kiedys dobry tłuczeń ale już nie jest.
 Otóż wychodzą twoje braki wykształcenia. Pisałem żeby DW nie zatrudniał pisarzy po podstawówce. Nic nie słyszałeś o erozji. Kamień po tylu tysiacach pociagów które jechały po tej trasie. po prostu sie kruszy. Wymagana jest odpowiednia granulacja i ten tłuczeń nie spełnia tych warunków. Zresztą podjedź zobacz te hałdy odsiewek - to był kiedys dobry tłuczeń ale już nie jest. rozwiń
Avatar
Lolek XII / 8 stycznia 2018 o 08:40
0
undefined napisał:
za komuny wybudowali, później za solidaruchów rozgrabili co się dało a teraz remontują, ale totalna głupota
  Kolej Nadwiślańska     linia kolejowa  otwarta 29 sierpnia 1877 .  Prowadziła od wówczas nadgranicznego miasta  Mława  przez  Warszawę ,  Lublin  i  Chełm  do  Kowla . O jakiej komunie która ta kolej wybudowała majaczysz.
Avatar
olo / 8 stycznia 2018 o 07:03
0
taka prawda napisał:
Peron na stacji Puławy to nie był beton tylko niedawno zbudowany został z kostki brukowej ale u nas tak się buduje,że dobre się burzy wywozi nic sobie z tego nie robiąc.Ilu pasażerów przewinie się po tej przebudowie przez tę zapyziałą stację.Wandale będą mieli sporo do roboty.
 Dlatego powinni postawić na monitoring. Faktem jest, że na tej stacji zdarzają się akty wandalizmu. Wspomnę spaloną wieżę ciśnień i magazyn. O butelkach rzucanych na tory i rozbijanych o peron i obok dworca nie wspomne...
 Dlatego powinni postawić na monitoring. Faktem jest, że na tej stacji zdarzają się akty wandalizmu. Wspomnę spaloną wieżę ciśnień i magazyn. O butelkach rzucanych na tory i rozbijanych o peron i obok dworca nie wspomne... rozwiń
Avatar
olo / 8 stycznia 2018 o 07:00
0
undefined napisał:
Tylko cisza o remoncie dworców jakaś - nowoczesne tory, trakcja, perony i wagony tylko dworce zapyziałe i rozlatujące się. Masakra.
 Ten drewniany dworzec w Puławach raczej trzyma się na farbie. Pruchno. Trza by wszystko wymieniać. Podejrzewam, że jeśli juz to tylko główna konstrukcja noścna jest w miarę OK, reszta to pruchno wpisane do rejestru zabytków. Rejestr zabytków niestety tak działa, że coś na niego wpisują i totalnie nic z tym nie robią. Owszem, pomalowali od czasu do czasu raz na 10 lat, okna zabili blachami i tyle. Pytanie - jaki ma sens trzymanie obiektu, do którego nie mozna nawet wejść. Stoi dla stania. Ideałem byłoby, gdyby obiekt taki funkcjonował jako dworzec. Jednak znając obecne realnia PKP widac dążenie do cięcia kosztów, wypychanie od PKP czego się da (dworce do powiatów... itp pomysły), na PKP bilety obecnie w zasadzie konduktorzy w pociągach sprzedają.... więc po co im balast w postaci dworca. Dodatkowo sprawa jest taka, że dworzec ten przestał spełniać swoją rolę w chwili gdy drastycznie spadła ilość korzystających z niego pasażerów. Na stacji PKP, Puławy Drewniane, wsiada obecnie po 1, czasem kilka osób, a i tez nie zawsze. czasem pociąg staje i nikt ani nie wsiada ani nie wysiada.... to pokazuje, że rolę głównego dworca przejął przystanek PUŁAWY MIASTO więc pytanie - po chcolerę komu ten dworzec. Stoi dla stania i będzie stał dla stania. Chyba że go wczesniej czas rozbierze.... i korniki.
 Ten drewniany dworzec w Puławach raczej trzyma się na farbie. Pruchno. Trza by wszystko wymieniać. Podejrzewam, że jeśli juz to tylko główna konstrukcja noścna jest w miarę OK, reszta to pruchno wpisane do rejestru zabytków. Rejestr zabytków niestety tak działa, że coś na niego wpisują i totalnie nic z tym nie robią. Owszem, pomalowali od czasu do czasu raz na 10 lat, okna zabili blachami i tyle. Pytanie - jaki ma sens trzymanie obiektu, do którego nie mozna nawet wejść. Stoi dla stania. Ideałem byłoby, gdyby obiekt taki funk... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 28

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 27 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 2

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 26 11

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 12 8

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 36 15

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 11 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 21 7

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia]
galeria

Została Miss Lubelszczyzny Nastolatek. Pracowała już w Mediolanie i Paryżu [zdjęcia] 15 5

Karolina Wojtiuk, która została pierwszą wicemiss Lubelszczyzny 2018, będzie reprezentować nasze województwo podczas gali finałowej Miss Polski 2018. Impreza odbędzie się w grudniu w Krynicy Zdroju.

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny 0 1

Przy ośrodku dla cudzoziemców w Białej Podlaskiej powstanie punkt przedszkolny. Władze miasta udzieliły już pozwolenia na budowę.

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy

Zaginęła 65-latka z Kocka. Może potrzebować pilnej pomocy 28 0

3 lipca w Kocku (pow. lubartowski) zaginęła Maria Krystyna Nowicka.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.