Dużym sukcesem AgustaWestland zakończył się program realizowany dla Królewskiej Marynarki Wojennej. Głównym punktem programu były testowe loty pokazowe w wykonaniu bezzałogowego śmigłowca SW-4 RUAS Solo ze Świdnika. Nasz helikopter z sukcesem wylądował na „pokładzie lotniskowca”.
Spółka Finmeccanica–AgustaWestland na zlecenie Ministerstwem Obrony Narodowej Wielkiej Brytanii realizowała program RWUAS CCD, demonstrujący zdolności operacyjne bezzałogowych śmigłowców. W ramach programu przeprowadzono 27 godzin lotów demonstracyjnych oraz 22 symulacje automatycznego lądowania na pokładzie okrętu przy wykorzystaniu śmigłowca SW-4 RUAS Solo.
Przeprowadzone w ramach kontraktu próby w locie odbyły się na lotnisku w Llanbedr i obejmowały demonstrację możliwości operacyjnych Śmigłowcowego Bezzałogowego Systemu Powietrznego oraz zdolności do wykonywania różnych misji, jak również symulacje lądowań na pokładzie okrętu, czyli na platformie ciągniętej przez ciężarówkę.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników pokazów w wykonaniu SW-4 RUAS Solo. Zdobyliśmy sporą wiedzę, która pomoże nam w dokonywaniu przyszłych wyborów. Śmigłowcowy Bezzałogowy System Powietrzny oferuje unikalną kombinację długotrwałości lotu i ładowności, a jednocześnie jest zdolny do startu i lądowania na relatywnie niewielkich okrętach wojennych wyposażonych w lądowisko – powiedział komandor Bow Wheaton, szef Marynarki Królewskiej.
SW-4 Solo RUAS/OPH, oparty o sprawdzony lekki jednosilnikowy śmigłowiec SW-4 produkcji PZL-Świdnik. Został zaprojektowany do realizacji lotów bezzałogowych, jak i załogowych, zapewniając maksymalną elastyczność operacyjną. Powstał w wyniku ścisłej współpracy między AgustaWestland i jej polską spółką, PZL-Świdnik.