Biedronka nie jest najtańsza. Portugalska sieć nieznacznie przegrała z niemieckim dyskontem - wynika z badania
Analizę przygotował Instytut Badawczy ABR SESTA i Grupę AdRetail. Jak podaje Gazeta.pl, koszyk zawierał 48 produktów. Choć ceny poszczególnych produktów czasem mocno się różniły, to w sumie koszt całego koszyka nie różnił się tak bardzo w poszczególnych sklepach. W najtańszej sieci zapłacimy za koszyk wielkanocnych produktów 189,88 zł, a w najdroższej 219,56 zł
Autorzy badania porównywali towary popularnych marek. Zbadano 22 produkty markowe i 26 najtańsze.
Duże różnice w cenach dotyczyły m.in. mięsa. Biała kiełbasa kosztowała od 7,99 (promocja w Netto) do 21,90 zł za kilogram (Stokrotka). Nie wiadomo jednak, jaka była jakość mięs i ich skład.
Podsumowując najtańsza okazała się sieć Kaufland. Wielkanocny koszyk kosztował tu 189,88 zł. Następna na podium była Biedronka (193,60 zł), dalej E.Leclerc (196,35 zł) i Eko (197,58 zł). Najdroższy w zestawieniu okazał się Piotr i Paweł (219, 56 zł)
Badanie wykonywane było w dniach 19-20 marca w 19 sieciach handlowych (badano 2 sklepy w każdej sieci).
1. Kaufland 189,88 zł
2. Biedronka 193,60
3. E.Leclerc 196,35
4. Eko 197,58
5. Netto 198,76
6. Polomarket 202,17
7. Lidl 203,13
8. Carrefour 204,72
9. Auchan 207,39
10. Tesco 207,60
11. Dino 207,92
12. Stokrotka 208,02
.
16. Piotr i Paweł 219,56