Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

13 kwietnia 2014 r.
17:00
Edytuj ten wpis

Dach kościoła z pieniędzy miasta? RIO: Tak nie można

73 30 A A

Jest reakcja na podział budżetu obywatelskiego. Regionalna Izba Obrachunkowa: Sfinansowanie dachu kościoła z publicznych pieniędzy będzie złamaniem prawa. Poseł Michał Kabaciński (Twój Ruch): Powiadomię śledczych o całej sprawie

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
W Kraśniku debiutuje tak zwany budżet obywatelski. Mieszkańcy mogli zgłaszać projekty, które ich zdaniem warte są wsparcia z miejskiej kasy. Do rozdysponowania mieli 2 miliony złotych. Projekt uchwały ws. budżetu obywatelskiego na 2014 r. do radnych z Kraśnika skierowało Stowarzyszenie Rozwój i Bezpieczeństwo. Potem radni zatwierdzili listę wniosków i poddali je pod głosowanie mieszkańców. Jednym z wniosków było sfinansowanie kwotą w wysokości 500 tys. dachu budowanego kościoła pw. Matki Bożej Bolesnej w Kraśniku, choć inwestycja nie mieści się zadaniach gminy. Na dodatek projekt uzyskał największą liczbę głosów - poparło go 1130 osób. Ostatecznie, pod koniec marca radni przegłosowali zmiany w budżecie miasta i zgodzili się, aby pół miliona złotych z budżetu miasta na 2014 rok otrzymała parafia pw. Matki Bożej Bolesnej. Regionalna Izba Obrachunkowa w Lublinie, którą już wcześniej prosiliśmy o opinię w tej sprawie, teraz ją potwierdza. Kolegium RIO wstrzymało realizację wydatków zaproponowanych w budżecie obywatelskim, bo dachu budowanego kościoła nie można sfinansować z publicznych pieniędzy. - Wszczęliśmy w tej sprawie postępowanie - wyjaśnia Dorota Cichoń, członek kolegium RIO w Lublinie. - To nie mieści się w katalogu zadań gminy. Możliwości takiej nie daje też ustawa o stosunku państwa do Kościoła katolickiego. - Radni zakpili sobie ze społeczeństwa - oburza się ks. Wiesław Rosiński, proboszcz parafii pw. Matki Bożej Bolesnej w Kraśniku, której samorządowcy chcieli przyznać miejskie pieniądze, choć nie mogli. - Czekamy na oficjalne pismo z Regionalnej Izby Obrachunkowej w tej sprawie - zaznacza Michał Mulawa, rzecznik Urzędu Miasta w Kraśniku, z którym rozmawialiśmy w piątek. Jego zdaniem i tak pieniędzy (2 mln zł) na inwestycje, które mają być realizowane w ramach budżetu obywatelskiego na razie nie ma. - Radni wskazali wirtualne pieniądze - podkreśla Mulawa. - Środki na ten cel mają pochodzić ze sprzedaży działek w podstrefie ekonomicznej. Za dwa miesiące ten teren będzie uzbrojony. Nikt teraz działek nie będzie sprzedawać, bo ich cena będzie niższa. Oprócz spornego dachu mieszkańcy w czasie głosowania wskazali również inne inwestycje, m.in. budowę placu zabaw rekreacyjno-sportowego przy ul. Krasińskiego. Mimo to poseł Michał Kabaciński z Twojego Ruchu zapowiedział, że w tym tygodniu złoży do prokuratury zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa. - Chodzi o niegospodarność i niedopełnienie przez radnych obowiązków - tłumaczy poseł Kabaciński. - Nie boję się postępowania prokuratorskiego, bo wszem i wobec mówiłem, że nie wolno nam podejmować decyzji niezgodnych z prawem - mówi Tadeusz Członka, przewodniczący Rady Miasta Kraśnik. Radni z Kraśnika mają czas na zmianę uchwały do 5 maja. Jeśli tego nie zrobią RIO stwierdzi nieważność tego punktu. - I sami ustalimy budżet - dodaje Cichoń. Termin najbliższej sesji Rady Miasta Kraśnik został wyznaczony na 24 kwietnia.
Czytaj więcej o:

Komentarze 30

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
dorota klech / 29 kwietnia 2014 o 18:50
0
Pieniądze na dach na kościele
Avatar
Gość / 22 kwietnia 2014 o 09:58
0

Nie, to jest niestety perfidna kalkulacja towarzysząca walce wyborczej o stołki i etaciki.

Kto trzyma z czarnymi może liczyć na agitację z ambony. Młodzi wyjechali za chlebem, więc mohery są w przewadze i wystarczy tylko podpowiedzieć kogo mają wybrać.
 

Kolejne kłamstwo: stołki i etaciki w przeważającej większości dostają się młodym i pięknym, ponieważ ci, którzy decydują o zatrudnieniu są w przeważającej większości ludźmi z nadania Czubińskiego. Tak jest np. w oświacie i służbie zdrowia.

A co do moherów: jeśli nie pamiętasz, to w necie znajdziesz mnóstwo dowodów i przykładów, jak to "dziewczynki" po siedemdziesiątce pląsały ze śpiewem na ustach przed Czubińskim i deklamowały pełne uwielbienia, sklecone przez siebie wierszyki. 

Kolejne kłamstwo: stołki i etaciki w przeważającej większości dostają się młodym i pięknym, ponieważ ci, którzy decydują o zatrudnieniu są w przeważającej większości ludźmi z nadania Czubińskiego. Tak jest np. w oświacie i służbie zdrowia.

A co do moherów: jeśli nie pamiętasz, to w necie znajdziesz mnóstwo dowodów i przykładów, jak to "dziewczynki" po siedemdziesiątce pląsały ze śpiewem na ustach przed Czubińskim i deklamowały pełne uwielbienia, sklecone przez siebie wierszyki. 

rozwiń
Avatar
Gość / 21 kwietnia 2014 o 23:03
0

Dziwny ten kraj, to miasto ! Drzewa wycięli na figurki ,teraz lekką ręką dali na dach 500 tysięcy . Pytam się mieszkańców Kraśnika może chcecie zostać drugą Częstochową?

Nie, to jest niestety perfidna kalkulacja towarzysząca walce wyborczej o stołki i etaciki.

Kto trzyma z czarnymi może liczyć na agitację z ambony. Młodzi wyjechali za chlebem, więc mohery są w przewadze i wystarczy tylko podpowiedzieć kogo mają wybrać.
 

Nie, to jest niestety perfidna kalkulacja towarzysząca walce wyborczej o stołki i etaciki.

Kto trzyma z czarnymi może liczyć na agitację z ambony. Młodzi wyjechali za chlebem, więc mohery są w przewadze i wystarczy tylko podpowiedzieć kogo mają wybrać.
 

rozwiń
Avatar
Gość / 21 kwietnia 2014 o 22:17
0
Dziwny ten kraj, to miasto ! Drzewa wycięli na figurki ,teraz lekką ręką dali na dach 500 tysięcy . Pytam się mieszkańców Kraśnika może chcecie zostać drugą Częstochową?
Avatar
ŁOWCA SKÓR / 19 kwietnia 2014 o 11:53
0

grozby niby nie ma ale kazdy kiedys umrze i moga zaczac sie schody bo lista wplat jest. wszyscy wiedza o co chodzi.

po co bylo budowac taka ladna prowizorke-kaplice? ile kosztowała? co z nia bedzie pozniej?

krasnik miasto ciekawostka moze byc i tak, ze przyjada ludzie z polski to i owo ogladac a jak nie to sa fotki w internecie a nie strach przed katolikami chociaz gdy czyta sie te wyzwiska od katolikow to kto wie...?

JUDE ???

Avatar
wiosna / 19 kwietnia 2014 o 11:45
0

grozby niby nie ma ale kazdy kiedys umrze i moga zaczac sie schody bo lista wplat jest. wszyscy wiedza o co chodzi.

po co bylo budowac taka ladna prowizorke-kaplice? ile kosztowała? co z nia bedzie pozniej?

krasnik miasto ciekawostka moze byc i tak, ze przyjada ludzie z polski to i owo ogladac a jak nie to sa fotki w internecie a nie strach przed katolikami chociaz gdy czyta sie te wyzwiska od katolikow to kto wie...?

Avatar
Gość / 17 kwietnia 2014 o 23:53
0

I co z tego wynika? Kobita: siłą?, groźbą?, bronią? zmusza ludzi, by dawali SWOJE pieniądze? My w pracy też dajemy składkę jednemu takiemu i to on organizuje zakąskę na ognisko. To może mu nie wolno, bo ty zobaczysz i w prasie opiszesz?

A jak kto ciekawy, jak wygląda kaplica, to może tam wejść i zobaczyć. Tam nie biją i nigdy nie zdarzyło się, żeby komukolwiek krzywdę zrobili:)

No, chyba, że poświęcona ziemia kogoś w stopy parzy?...

Avatar
kaplica foto / 17 kwietnia 2014 o 16:55
0

widziałam, jak kobita chodzi po domkach i zbiera kasę. ludzie już maja przygotowane pieniądze i wszystko sprawnie się odbywa.

jak wyglada wnetrze kaplicy przy kosciele bez dachu to na stronie technikum w krasniku w relacji z dnia patrona sa zdjecia z mszy. taki wiejski kosciol, w sam raz dla milosnikow rzezb prymitywistów.

zs3krasnik.pl/index.php/325-bnkvgk

Avatar
xxx / 17 kwietnia 2014 o 11:51
0

Kłamiesz. Dlaczego? Czyżbyś liczył/a/ na jakieś profity od palikociarni? Nigdy nikt nie przymuszał nikogo do przynależności i uczestnictwa w życiu jakiegokolwiek kościoła / a jest ich kilka na terenie Kraśnika i to nie tylko rzymsko-katolickie/. Nigdy nikt nikomu nie nakazał płacenia jakichkolwiek pieniędzy na jakikolwiek kościół.

Natomiast wszyscy jesteśmy zmuszeni i wbrew własnej woli musimy utrzymywać partie polityczne. Nawet te, które nam się nie podobają. Bo tak uchwalili członkowie tych partii pod pozorem, że niby ma to zabezpieczyć społeczeństwo przed korupcją. To ci sami ludzie, członkowie partii, zadecydowali na co społeczeństwo ma wydać swoje własne pieniądze. Bo partia znowu wie lepiej, co ludziom do szczęścia jest najbardziej potrzebne.

Podatki powinny w całości zostawać w gminie, partie powinny utrzymywać się ze składek, a ludzie w wolnym kraju powinni mieć możliwość samodzielnego decydowania o sobie i swoich pieniądzach.

Toś dobrze powiedział

Toś dobrze powiedział

rozwiń
Avatar
Gość / 16 kwietnia 2014 o 19:55
0

Moja mama mieszka na terenie który "przynależy" do małego kościoła i co miesiąc chodzi Pani z kościoła z listą i zbiera datek na kościół, kiedy ostatnio byłam u niej spytałam Pani po ile pieniążków zbiera a ona, że przymusowe jest 10zł od mieszkania ale można dać ile łaska oraz, że ludzie daja dodatkowo na budowe dachu. Dodam, że jest tak co miesiąc, co rok. Ja nie wiem na co im idą te wszystkie pieniądze, a ludzie naprawde widziałąm, że płacą te 10zł. śmieszne takie wyłudzanie.

Kłamiesz. Dlaczego? Czyżbyś liczył/a/ na jakieś profity od palikociarni? Nigdy nikt nie przymuszał nikogo do przynależności i uczestnictwa w życiu jakiegokolwiek kościoła / a jest ich kilka na terenie Kraśnika i to nie tylko rzymsko-katolickie/. Nigdy nikt nikomu nie nakazał płacenia jakichkolwiek pieniędzy na jakikolwiek kościół.

Natomiast wszyscy jesteśmy zmuszeni i wbrew własnej woli musimy utrzymywać partie polityczne. Nawet te, które nam się nie podobają. Bo tak uchwalili członkowie tych partii pod pozorem, że niby ma to zabezpieczyć społeczeństwo przed korupcją. To ci sami ludzie, członkowie partii, zadecydowali na co społeczeństwo ma wydać swoje własne pieniądze. Bo partia znowu wie lepiej, co ludziom do szczęścia jest najbardziej potrzebne.

Podatki powinny w całości zostawać w gminie, partie powinny utrzymywać się ze składek, a ludzie w wolnym kraju powinni mieć możliwość samodzielnego decydowania o sobie i swoich pieniądzach.

Kłamiesz. Dlaczego? Czyżbyś liczył/a/ na jakieś profity od palikociarni? Nigdy nikt nie przymuszał nikogo do przynależności i uczestnictwa w życiu jakiegokolwiek kościoła / a jest ich kilka na terenie Kraśnika i to nie tylko rzymsko-katolickie/. Nigdy nikt nikomu nie nakazał płacenia jakichkolwiek pieniędzy na jakikolwiek kościół.

Natomiast wszyscy jesteśmy zmuszeni i wbrew własnej woli musimy utrzymywać partie polityczne. Nawet te, które nam się nie podobają. Bo tak uchwalili członkowie tych partii pod pozorem, że ni... rozwiń

Avatar
dorota klech / 29 kwietnia 2014 o 18:50
0
Pieniądze na dach na kościele
Avatar
Gość / 22 kwietnia 2014 o 09:58
0

Nie, to jest niestety perfidna kalkulacja towarzysząca walce wyborczej o stołki i etaciki.

Kto trzyma z czarnymi może liczyć na agitację z ambony. Młodzi wyjechali za chlebem, więc mohery są w przewadze i wystarczy tylko podpowiedzieć kogo mają wybrać.
 

Kolejne kłamstwo: stołki i etaciki w przeważającej większości dostają się młodym i pięknym, ponieważ ci, którzy decydują o zatrudnieniu są w przeważającej większości ludźmi z nadania Czubińskiego. Tak jest np. w oświacie i służbie zdrowia.

A co do moherów: jeśli nie pamiętasz, to w necie znajdziesz mnóstwo dowodów i przykładów, jak to "dziewczynki" po siedemdziesiątce pląsały ze śpiewem na ustach przed Czubińskim i deklamowały pełne uwielbienia, sklecone przez siebie wierszyki. 

Kolejne kłamstwo: stołki i etaciki w przeważającej większości dostają się młodym i pięknym, ponieważ ci, którzy decydują o zatrudnieniu są w przeważającej większości ludźmi z nadania Czubińskiego. Tak jest np. w oświacie i służbie zdrowia.

A co do moherów: jeśli nie pamiętasz, to w necie znajdziesz mnóstwo dowodów i przykładów, jak to "dziewczynki" po siedemdziesiątce pląsały ze śpiewem na ustach przed Czubińskim i deklamowały pełne uwielbienia, sklecone przez siebie wierszyki. 

rozwiń
Avatar
Gość / 21 kwietnia 2014 o 23:03
0

Dziwny ten kraj, to miasto ! Drzewa wycięli na figurki ,teraz lekką ręką dali na dach 500 tysięcy . Pytam się mieszkańców Kraśnika może chcecie zostać drugą Częstochową?

Nie, to jest niestety perfidna kalkulacja towarzysząca walce wyborczej o stołki i etaciki.

Kto trzyma z czarnymi może liczyć na agitację z ambony. Młodzi wyjechali za chlebem, więc mohery są w przewadze i wystarczy tylko podpowiedzieć kogo mają wybrać.
 

Nie, to jest niestety perfidna kalkulacja towarzysząca walce wyborczej o stołki i etaciki.

Kto trzyma z czarnymi może liczyć na agitację z ambony. Młodzi wyjechali za chlebem, więc mohery są w przewadze i wystarczy tylko podpowiedzieć kogo mają wybrać.
 

rozwiń
Avatar
Gość / 21 kwietnia 2014 o 22:17
0
Dziwny ten kraj, to miasto ! Drzewa wycięli na figurki ,teraz lekką ręką dali na dach 500 tysięcy . Pytam się mieszkańców Kraśnika może chcecie zostać drugą Częstochową?
Avatar
ŁOWCA SKÓR / 19 kwietnia 2014 o 11:53
0

grozby niby nie ma ale kazdy kiedys umrze i moga zaczac sie schody bo lista wplat jest. wszyscy wiedza o co chodzi.

po co bylo budowac taka ladna prowizorke-kaplice? ile kosztowała? co z nia bedzie pozniej?

krasnik miasto ciekawostka moze byc i tak, ze przyjada ludzie z polski to i owo ogladac a jak nie to sa fotki w internecie a nie strach przed katolikami chociaz gdy czyta sie te wyzwiska od katolikow to kto wie...?

JUDE ???

Avatar
wiosna / 19 kwietnia 2014 o 11:45
0

grozby niby nie ma ale kazdy kiedys umrze i moga zaczac sie schody bo lista wplat jest. wszyscy wiedza o co chodzi.

po co bylo budowac taka ladna prowizorke-kaplice? ile kosztowała? co z nia bedzie pozniej?

krasnik miasto ciekawostka moze byc i tak, ze przyjada ludzie z polski to i owo ogladac a jak nie to sa fotki w internecie a nie strach przed katolikami chociaz gdy czyta sie te wyzwiska od katolikow to kto wie...?

Avatar
Gość / 17 kwietnia 2014 o 23:53
0

I co z tego wynika? Kobita: siłą?, groźbą?, bronią? zmusza ludzi, by dawali SWOJE pieniądze? My w pracy też dajemy składkę jednemu takiemu i to on organizuje zakąskę na ognisko. To może mu nie wolno, bo ty zobaczysz i w prasie opiszesz?

A jak kto ciekawy, jak wygląda kaplica, to może tam wejść i zobaczyć. Tam nie biją i nigdy nie zdarzyło się, żeby komukolwiek krzywdę zrobili:)

No, chyba, że poświęcona ziemia kogoś w stopy parzy?...

Avatar
kaplica foto / 17 kwietnia 2014 o 16:55
0

widziałam, jak kobita chodzi po domkach i zbiera kasę. ludzie już maja przygotowane pieniądze i wszystko sprawnie się odbywa.

jak wyglada wnetrze kaplicy przy kosciele bez dachu to na stronie technikum w krasniku w relacji z dnia patrona sa zdjecia z mszy. taki wiejski kosciol, w sam raz dla milosnikow rzezb prymitywistów.

zs3krasnik.pl/index.php/325-bnkvgk

Avatar
xxx / 17 kwietnia 2014 o 11:51
0

Kłamiesz. Dlaczego? Czyżbyś liczył/a/ na jakieś profity od palikociarni? Nigdy nikt nie przymuszał nikogo do przynależności i uczestnictwa w życiu jakiegokolwiek kościoła / a jest ich kilka na terenie Kraśnika i to nie tylko rzymsko-katolickie/. Nigdy nikt nikomu nie nakazał płacenia jakichkolwiek pieniędzy na jakikolwiek kościół.

Natomiast wszyscy jesteśmy zmuszeni i wbrew własnej woli musimy utrzymywać partie polityczne. Nawet te, które nam się nie podobają. Bo tak uchwalili członkowie tych partii pod pozorem, że niby ma to zabezpieczyć społeczeństwo przed korupcją. To ci sami ludzie, członkowie partii, zadecydowali na co społeczeństwo ma wydać swoje własne pieniądze. Bo partia znowu wie lepiej, co ludziom do szczęścia jest najbardziej potrzebne.

Podatki powinny w całości zostawać w gminie, partie powinny utrzymywać się ze składek, a ludzie w wolnym kraju powinni mieć możliwość samodzielnego decydowania o sobie i swoich pieniądzach.

Toś dobrze powiedział

Toś dobrze powiedział

rozwiń
Avatar
Gość / 16 kwietnia 2014 o 19:55
0

Moja mama mieszka na terenie który "przynależy" do małego kościoła i co miesiąc chodzi Pani z kościoła z listą i zbiera datek na kościół, kiedy ostatnio byłam u niej spytałam Pani po ile pieniążków zbiera a ona, że przymusowe jest 10zł od mieszkania ale można dać ile łaska oraz, że ludzie daja dodatkowo na budowe dachu. Dodam, że jest tak co miesiąc, co rok. Ja nie wiem na co im idą te wszystkie pieniądze, a ludzie naprawde widziałąm, że płacą te 10zł. śmieszne takie wyłudzanie.

Kłamiesz. Dlaczego? Czyżbyś liczył/a/ na jakieś profity od palikociarni? Nigdy nikt nie przymuszał nikogo do przynależności i uczestnictwa w życiu jakiegokolwiek kościoła / a jest ich kilka na terenie Kraśnika i to nie tylko rzymsko-katolickie/. Nigdy nikt nikomu nie nakazał płacenia jakichkolwiek pieniędzy na jakikolwiek kościół.

Natomiast wszyscy jesteśmy zmuszeni i wbrew własnej woli musimy utrzymywać partie polityczne. Nawet te, które nam się nie podobają. Bo tak uchwalili członkowie tych partii pod pozorem, że niby ma to zabezpieczyć społeczeństwo przed korupcją. To ci sami ludzie, członkowie partii, zadecydowali na co społeczeństwo ma wydać swoje własne pieniądze. Bo partia znowu wie lepiej, co ludziom do szczęścia jest najbardziej potrzebne.

Podatki powinny w całości zostawać w gminie, partie powinny utrzymywać się ze składek, a ludzie w wolnym kraju powinni mieć możliwość samodzielnego decydowania o sobie i swoich pieniądzach.

Kłamiesz. Dlaczego? Czyżbyś liczył/a/ na jakieś profity od palikociarni? Nigdy nikt nie przymuszał nikogo do przynależności i uczestnictwa w życiu jakiegokolwiek kościoła / a jest ich kilka na terenie Kraśnika i to nie tylko rzymsko-katolickie/. Nigdy nikt nikomu nie nakazał płacenia jakichkolwiek pieniędzy na jakikolwiek kościół.

Natomiast wszyscy jesteśmy zmuszeni i wbrew własnej woli musimy utrzymywać partie polityczne. Nawet te, które nam się nie podobają. Bo tak uchwalili członkowie tych partii pod pozorem, że ni... rozwiń

Zobacz wszystkie komentarze 30

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pokazy fontanny na placu Litewskim w Lublinie: Nowe widowisko "Anioły lubelskie"

Pokazy fontanny na placu Litewskim w Lublinie: Nowe widowisko "Anioły lubelskie" 0 0

Co Gdzie Kiedy. Już w piątek 20 lipca po raz pierwszy pokazane zostanie w fontannie na pl. Litewskim nowe widowisko „Anioły lubelskie”. W lipcu zobaczymy je w sumie sześć razy, bo Ratusz zmienił harmonogram pokazów.

Chwila nieuwagi i takie efekty. Dachowanie audi [zdjęcia]
galeria

Chwila nieuwagi i takie efekty. Dachowanie audi [zdjęcia] 0 1

Do zdarzenia doszło w piątek po godz. 8 w Janowicach (pow. świdnicki).

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Brązowy medal Joanny Bemowskiej z AZS UMCS

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Brązowy medal Joanny Bemowskiej z AZS UMCS 0 0

Świetny początek 94 PZLA Mistrzostw Polski w Lekkiej Atletyce dla AZS UMCS. Joanna Bemowska wywalczyła brązowy medal w chodzie sportowym na 5 km.

Rzucił się z nożem na swoją matkę. Bo nie zostawili mu kotletów na kolację

Rzucił się z nożem na swoją matkę. Bo nie zostawili mu kotletów na kolację 21 5

Cztery lata więzienia i przymusowa terapia odwykowa. To kara dla 26-latka z okolic Puław, który ugodził nożem własną matkę. Wcześniej latami znęcał się nad rodziną.

Do ostatniego rzutu. Rozmowa z Pawłem Fajdkiem, zawodnikiem Agrosu Zamość
Magazyn

Do ostatniego rzutu. Rozmowa z Pawłem Fajdkiem, zawodnikiem Agrosu Zamość 2 0

Rozmowa z Pawłem Fajdkiem, zawodnikiem Agrosu Zamość

O ziołach, wirusie i drogach dla Niepodległej

O ziołach, wirusie i drogach dla Niepodległej 0

Rozmowa ze Sławomirem Sosnowskim, Marszałkiem Województwa Lubelskiego.

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Złota niedziela AZS UMCS Lublin?

94 PZLA Mistrzostwa Polski: Złota niedziela AZS UMCS Lublin? 2 0

Organizatorzy mistrzostw Polski zadbali o to, żeby kibice każdego dnia zawodów mieli co oglądać. Dlatego już w piątek w akcji będzie można zobaczyć Pawła Fajdka

Cyrk Podwórkowy w Lublinie przed Carnavalem Sztukmistrzów [harmonogram]
22 lipca 2018, 17:00

Cyrk Podwórkowy w Lublinie przed Carnavalem Sztukmistrzów [harmonogram] 1 0

Co Gdzie Kiedy. Od najbliższej niedzieli po Lublinie będzie krążyć Cyrk Podwórkowy, który co rok jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów. Artyści będą występować na terenie lubelskich dzielnic. Wszystkie występy są darmowe.

Napadli na bezdomnego koło dworca w Lublinie. Nie miał pieniędzy, wtedy zrobili coś jeszcze gorszego

Napadli na bezdomnego koło dworca w Lublinie. Nie miał pieniędzy, wtedy zrobili coś jeszcze gorszego 18 4

Bezdomny został pobity przez dwóch mężczyzn w okolicach dworca autobusowego przy al. Tysiąclecia w Lublinie.

Lublin: Dwie linie autobusowe w sobotę zmienią trasę

Lublin: Dwie linie autobusowe w sobotę zmienią trasę 0 0

Dodatkowy objazd wprowadzony będzie w sobotę na liniach autobusowych nr 7 oraz 50. Powodem są prace drogowe.

Program TV na weekend 20-22 lipca. Jakie filmu warto zobaczyć?
20 lipca 2018, 0:00

Program TV na weekend 20-22 lipca. Jakie filmu warto zobaczyć? 0 0

Stacje telewizyjne kontynuują zapoczątkowane filmowe serie. Miłośnicy fantasy będą mogli obejrzeć w ten weekend kolejne części cyklów Władca Pierścieni i Gwiezdne Wojny, z kolei fani kina superbohaterskiego zobaczą Człowieka ze stali. Sprawdźcie, jakie filmy będzie można zobaczyć w ten weekend w telewizji.

Szpital tonie w długach, kolejne grupy zawodowe walczą o podwyżki. Będzie nagroda dla dyrektora?

Szpital tonie w długach, kolejne grupy zawodowe walczą o podwyżki. Będzie nagroda dla dyrektora? 0 5

12 tys. zł nagrody rocznej może dostać dyrektor szpitala przy al. Kraśnickiej w Lublinie. Zdaniem jednego z członków rady społecznej lecznicy w obecnej napiętej sytuacji to nieetyczne, a związkowcy pytają o uczciwość.

Zostawił auto na parkingu. W nocy stanęło w ogniu
galeria

Zostawił auto na parkingu. W nocy stanęło w ogniu 4 6

Pożar samochodu wybuchł wczoraj w nocy na parkingu przy ul. Wiejskiej w Zamościu.

Górnik Łęczna rozpoczyna nowy sezon od meczu z Gryfem Wejherowo

Górnik Łęczna rozpoczyna nowy sezon od meczu z Gryfem Wejherowo 3 6

Po dwóch kompletnie nieudanych sezonach zielono-czarni rozpoczynają zmagania w II lidze. W sobotę podopieczni trenera Rafała Wójcika zmierzą się na wyjeździe z Gryfem Wejherowo. Początek spotkania zaplanowano na godz. 17

Najpierw pożar ciężarówki, potem zniszczony ładunek. Przedsiębiorca z Lublina daje 50 tys. zł za złapanie wandali [zdjęcia]
Alarm 24
galeria

Najpierw pożar ciężarówki, potem zniszczony ładunek. Przedsiębiorca z Lublina daje 50 tys. zł za złapanie wandali [zdjęcia] 35 13

Przedsiębiorcę z Lublina spotkał ogromny pech. Należąca do niego ciężarówka zapaliła się w trakcie jazdy. Co gorsza, wandale nie oszczędzili ładunku jaki znajdował się na naczepie. Teraz pan Michał chce złapać grafficiarzy dzięki zaoferowanym informatorom pieniądzom.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.