Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Kraśnik

1 stycznia 2020 r.
15:28

Radni zgodzili się na bezpłatną komunikację w Kraśniku. Kto pojedzie bez biletów?

96 111 A A
(fot. Krzysztof Mazur)

Dzieci i młodzież do 19 roku życia lub do ukończenia szkoły, a także seniorzy 60+ będą mogli jeździć za darmo komunikacją miejską w Kraśniku. Tak uchwalili radni. Decyzja zapadła przy sprzeciwie prywatnych przewoźników, którzy uczestniczyli w obradach.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Podczas poniedziałkowej sesji było sporo emocji. Burmistrz Kraśnika Wojciech Wilk, który o wprowadzeniu bezpłatnej komunikacji w mieście mówił już podczas swojej kampanii wyborczej, łatwo nie miał. Co rusz musiał odpowiadać na pytania i przekonywać radnych, że jego propozycja wyjdzie na dobre nie tylko mieszkańcom miasta, ale też Miejskiemu Przedsiębiorstwu Komunikacyjnemu.

– Uchwała ma dwa aspekty. Pierwszy – społeczny, bo kierujemy pomoc do tych, którzy najbardziej jej potrzebują – seniorów i ludzi młodych. Poza tym dajemy możliwość rozwoju naszemu miejskiemu przedsiębiorstwu, co moim zdaniem jest równie istotne – podkreślał burmistrz miasta.

Nie wszystkich udało się jednak przekonać. Przeciwna była radna Wioletta Kudła (PiS). Przekonywała, że tego typu pomysły nie tylko nie sprawdziły się w innych miastach, ale też przynoszą szkody.

– Wzrosła liczba zdewastowanych przystanków, bo młodzież jeździ tylko po to, aby jeździć – dowodziła radna Kudła. I głośno zastanawiała się, czy w takiej sytuacji propozycja burmistrza nie powinna zostać zmodyfikowana. – Może zrobić ograniczenie do godzin, w których funkcjonują szkoły – stwierdziła.

– Nie sztuką jest zrobić coś nagle, coś dla celów samych w sobie, zapewne dobrych, ale trzeba też liczyć się z konsekwencjami – przytakiwał koleżance radny Jan Albiniak (Wspólny Kraśnik), który nie wykluczał, że do podobnych sytuacji może dojść także w Kraśniku.

– Tym sposobem zlikwidujemy prywatnych przewoźników w mieście – przywidywał zaś radny Jerzy Misiak (PiS). – W ciągu najbliższych dwóch lat przestaną jeździć, bo nie będzie ich na to stać. Rosną przecież koszty pracownicze, a także te związane z amortyzacją samochodów.

Protestowali też sami prywatni przewoźnicy, który przyszli na sesję. – Nasza komunikacja jest uzupełnieniem miejskiej komunikacji – podkreślał Dariusz Dec, reprezentujący prywatnych przewoźników obsługujących linię nr 1. – Dzięki nam mieszkańcy mogą szybciej dotrzeć do celu. W związku z naszą działalnością zatrudniamy kierowców, a w projekcie uchwały nie została uwzględniona żadna dotacja.

– Mamy trudny orzech do zgryzienia – podsumował w toku dyskusji radny Jacek Michalczyk z klubu radnych burmistrza Porozumienie i Rozwój. Choć zauważył też, że tabor prywatnych przewoźników nie jest nowy. – Komfort jazdy w komunikacji prywatnej znacznie odbiega od tej w komunikacji miejskiej. Nasz tabor jest wiekowy, ale jest utrzymywany na odpowiednim poziomie – zaznaczał radny Michalczyk.

Dyskusji nie było końca. Radny Jan Albiniak złożył nawet wniosek, aby nad przygotowanym projektem w ogóle nie głosować, a tematem zająć się ponownie na następnej sesji.

Tak się jednak nie stało. Po przerwie (zarządzonej przez wiceprzewodniczącego rady Jarosława Jamroza z PiS) większość radnych opowiedziała się za pomysłem burmistrza.

Od lutego 2020 r. z bezpłatnych przejazdów mają korzystać dzieci i młodzież ucząca się (do 19 lat lub zakończenia szkoły), a także seniorzy w wieku od 60 lat wzwyż. Bezpłatne kursy będą obowiązywać wyłącznie w granicach administracyjnych miasta i z wyłączeniem kursów w nocy (od północy do 4 rano).

Na realizację programu bezpłatnych przejazdów MPK Kraśnik otrzyma rocznie dodatkowo 560 tys. zł, "co jest kwotą równą średniej z wpływów za bilety ulgowe z lat 2016–2019".

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 111

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
katarzyna w / 1 stycznia 2020 r. o 16:05
+21
moze wreszcie ktos w krasniku zrobi porzadek z busami Ich stan jest tragiczny a policja i inspekcja tego nie widzi Czekajcie az ktos zginie
Avatar
Gość / 1 stycznia 2020 r. o 19:01
+20
Nareszcie. W Warszawie nie ma busów. W Lublinie też nie I zobaczcie jak wygląda komunikacja miejska. Mam nadzieję że za parę miesięcy znikną busy w Kraśniku. Oni jeżdżą przed autobusami MPK, czekają na przystankach aż podjedzie autobus z tyłu i wtedy odjeżdżają zabierając pasażerów MPK. Tak to wygląda. Zawsze czekają. Poza tym busy są stare, brudne i ciasne. Koniec sielanki.
Avatar
Gość / 1 stycznia 2020 r. o 15:43
+19
Widać po wypowiedziach jaki jest szacunek polityków do zwykłych obywateli. Pani Wioletta Kudła - młodzież "jeździ żeby jeździć". Wypowiedź to można porównać do pewnej pani z obecnej opozycji parlamentarnej która powiedziała kiedyś że starsi ludzie chodzą do lekarza dla "sportu". Życzę wszystkim Wam w Nowym Roku żeby tacy politycy którzy mają w pogardzie zwykłych obywateli zniknęli ze sceny politycznej i nikt o nich nie pamiętał.
Avatar
rosberg / 1 stycznia 2020 r. o 22:56
+14
... co do busów trzeba dodać że po godz. 20 to praktycznie jest 1 na godzinę. Pozostali zjeżdzają do garażów bo szkoda im "wozić powietrze". Niby są na rozkładzie ale ich nie ma w terenie :( MPK ma swój rozkład i wiadomo że przyjedzie.
Avatar
Gość / 1 stycznia 2020 r. o 21:28
+14
moze wreszcie ktos w krasniku zrobi porzadek z busami Ich stan jest tragiczny a policja i inspekcja tego nie widzi Czekajcie az ktos zginie
Jak nie masz  pojęcia  to zajmij się  garami
 A ja znam się na rzeczy i popieram. Stan busow jest tragiczny. Niektóre są ordzewiale i dziurawe. Nareszcie się to skończy. 
Avatar
A - pasażer / 1 stycznia 2020 r. o 21:32
+13
Niemal codziennie korzystam z komunikacji kraśnickiej (75% to busy) to pozwolę sobie na wyrażenie opinii na ten temat.  Z racji tego, że rozkład jazdy MPK nie do końca jest skrojony pod mój grafik, jestem zmuszony do korzystania z busów. Słowo zmuszony jest tu użyte celowo, bo według mnie poza większą częstotliwością kursów innych plusów nie ma. W busach jest ciasno i to nie tylko w lecie, bo przecież przejśce w busie szerokie nie jest (jestem szczupłym człowiekiem). Jak siedzisz w busie to widzisz gdzie aktualnie jesteś, ale w przypadku stania jest większy problem, bo musisz się schylać i szurać po głowach osób siedzących. W przypadku jazdy na stojąco mijanie się z innymi pasażerami w ciasnym przejściu to może być tylko przyjemne dla osób lubiących baaardzo blisko kontakt z innymi. Wiadomo, że busy rządzą się swoimi prawami, bo to prywatny interes właściciela busa, więc do nieotrzymywania biletu bądź otrzymywania tzw ulgowego trzeba sie przyzwyczaić. Ciekawe, czy w przypadku, nie daj Boże jakiegoś wypadku lub kolizji pasażer busa nieposiadający ważnego biletu na przejazd, będzie miał prawo dochodzić swoich praw przed sądem? Jeśli niewydawanie biletów jest swojego rodzaju napiwkiem dla kierowcy, to może należałoby to inaczej rozwiązać, bo w końcu w ten sposób nie płaci się należnych podatków?  Stan techniczny niektórych busów jest zły (dziwne odgłosy z zawieszenia) i tu zastanawia fakt, że policja jakoś nie kontroluje stanu technicznego tychże pojazdów. Niektóre busy ponadto nie są odpowiednio oznaczone jako prywatna komunikacja i dlatego już za samo zatrzymanie się takiego busa na zatoczce przystankowej powinien być ukarany mandatem. Tutaj miasto Kraśnik powinno narzucić odpowiednie standardy, a nie wpuszczać każdego, kto ma busa nadającego sie do przewozu ludzi. Nieoznaczony bus z tyłu wygląda tak samo jak np. rozwożący kartofle, więc kierowcy jadący pasem głównym nie muszą wpuszczać takiego busa. Zresztą kierowcy busów bardzo często wpychaja się na tzw chama, szczególnie gdy za nimi jest autobus MPK lub taki autobus się zbliża.  Moim zdaniem miasto popełniło wielki błąd wprowadzając selektywne darmowe bilety. Powinno się obniżyć cenę wszystkich biletów i wprowadzić częstsze kursy, a na frekwencję i tym samym przychody nie mogliby narzekać.
Niemal codziennie korzystam z komunikacji kraśnickiej (75% to busy) to pozwolę sobie na wyrażenie opinii na ten temat.  Z racji tego, że rozkład jazdy MPK nie do końca jest skrojony pod mój grafik, jestem zmuszony do korzystania z busów. Słowo zmuszony jest tu użyte celowo, bo według mnie poza większą częstotliwością kursów innych plusów nie ma. W busach jest ciasno i to nie tylko w lecie, bo przecież przejśce w busie szerokie nie jest (jestem szczupłym człowiekiem). Jak siedzisz w busie to widzisz gdzie aktualnie jesteś, ale w przypadku st... rozwiń
Avatar
Gość / 1 stycznia 2020 r. o 20:38
+12
Nareszcie. W Warszawie nie ma busów. W Lublinie też nie I zobaczcie jak wygląda komunikacja miejska. Mam nadzieję że za parę miesięcy znikną busy w Kraśniku. Oni jeżdżą przed autobusami MPK, czekają na przystankach aż podjedzie autobus z tyłu i wtedy odjeżdżają zabierając pasażerów MPK. Tak to wygląda. Zawsze czekają. Poza tym busy są stare, brudne i ciasne. Koniec sielanki.
Zabierają  swoich pasażerów  a brudna  to może  Ty jesteś
 Kolejny busiarz. Busy są stare i brudne. Razem z przepoconymi kierowcami jak ty. 
 Kolejny busiarz. Busy są stare i brudne. Razem z przepoconymi kierowcami jak ty.  rozwiń
Avatar
Andrzej / 1 stycznia 2020 r. o 23:26
+11
Moim zdaniem  przy kwotach jakie miasto corocznie dopłaca do MPK wprowadzenie dla części mieszkańców darmowych przejazdów jest ok - ale też jest zatrzymaniem sie wpół drogi są w Polsce miasta w których komunikacja jest całkowicie bezpłatna, mniejszy problem z zanieczyszczeniem środowiska z korkami itd. Ale pomyślmy również dlaczego pywatni przewoźnicy jeżdzą wyłacznie na jednej linii tzw 1 a pozostałe ich nie interesują, nie planują mowych - z powodu tego że pozostałe nie przynosza takich zysków. Ostatnimi osobami o których myślą właściciele BUS to mieszkańcy Kraśnika. Dlaczego nie zainwestują w autobusy którymi mogliby przewoźić matki z wózkami dziecięcymi - z dbałości o mieszkańców - nie  bo to znaczny wydatek. A MPK jeździ na wszystkich miejskich trasach  wmiarę wygodnymi autobusami . I na tym wlasnie polega różnica pomiedzi dzialaniem z chęci zysku a dzialaniem dla ludzi. A na koniec to radni którzy byli przeciwni tech uchwale powinni się trochę choć wstydzić - bo działali przeciw interesom swoich wyborców, tym bardziej że żaden z nich nie jeździ komunikacja miejską. A busy mogą odtwarzać zapomniane PKS o których bębnil rząd.
Moim zdaniem  przy kwotach jakie miasto corocznie dopłaca do MPK wprowadzenie dla części mieszkańców darmowych przejazdów jest ok - ale też jest zatrzymaniem sie wpół drogi są w Polsce miasta w których komunikacja jest całkowicie bezpłatna, mniejszy problem z zanieczyszczeniem środowiska z korkami itd. Ale pomyślmy również dlaczego pywatni przewoźnicy jeżdzą wyłacznie na jednej linii tzw 1 a pozostałe ich nie interesują, nie planują mowych - z powodu tego że pozostałe nie przynosza takich zysków. Ostatnimi osobami o których myślą właściciele... rozwiń
Avatar
Gość / 1 stycznia 2020 r. o 20:28
+11
Warszawa może I ma najdroższe bilety ale masz jeden bilet na metro, tramwaje i autobusy. I wszędzie nimi dojedziesz więc tu nie ma porównania. U nas się do tego nie dąży. I odrazu widać, że Ty albo nie jeździsz busami albo jesteś kierowca busa. Sam widziałem parokrotnie, że kierowcy stoją na przystanku i przed samym autobusem odjeżdżają. Czy sa brudne? Nie ubrudzilem ubrania ale to nie znaczy że jest czysto. Busy są zaniedbane i niewygodne. Wchodząc do busa trzeba się pochylać bo są niskie. Jeżeli nie ma osób stojących to nie jest ciasno ale jeżeli bus jest pełny to ciasno jest. W lecie jest jeszcze gorzej. Uśmiałem się z korzyści jakie wymieniłes. Przyjemne wnętrze? Chyba żartujesz. Stare i zaniedbane. Czy szybko się dojedzie do celu? Śmieszne. Jeżdżą 10km na godzinę rozglądając się za jakimiś ludźmi do zgarnięcia. Czy trudno w autobusie o miejsce siedzące? Kolejny żart. Weź wszystkich siedzących pasażerów z busa do normalnego autobusu, nie krasnickiego bo to nie są autobusy, i będziesz miał jeszcze wolne miejsca. Poza tym stojąc w autobusie człowiek się się tak nie męczy jak w busie. I nie trzeba się pochylać żeby zobaczyć gdzie się aktualnie przejeżdża. Mijają przystanki? Bo niektóre są po prostu na żądanie. Wciśnij przycisk i po sprawie. Jeżdżą nieprzewidywalnie? Absurd. Jeżdżą według rozkładu. Te busy przyczyniły się do upadku pksu i do pogorszenia sytuacji MPK. Teraz jak busy zbankrutuja to mam nadzieję że sytuacja się poprawi i będziemy mieć normalna komunikację w Kraśniku. Nareszcie.
Warszawa może I ma najdroższe bilety ale masz jeden bilet na metro, tramwaje i autobusy. I wszędzie nimi dojedziesz więc tu nie ma porównania. U nas się do tego nie dąży. I odrazu widać, że Ty albo nie jeździsz busami albo jesteś kierowca busa. Sam widziałem parokrotnie, że kierowcy stoją na przystanku i przed samym autobusem odjeżdżają. Czy sa brudne? Nie ubrudzilem ubrania ale to nie znaczy że jest czysto. Busy są zaniedbane i niewygodne. Wchodząc do busa trzeba się pochylać bo są niskie. Jeżeli nie ma osób stojących to nie jest ciasno... rozwiń
Avatar
Poseł na sejm / 1 stycznia 2020 r. o 21:09
+9
Busy to najniewygodniejszy środek transportu. A niektórzy kierowcy nie nadają się nawet do wożenia węgla. Dobrze że mpk ma trochę większe pojazdy. Do Opola lubelskiego jest tylko 3 kursy dziennie to busiaże tego nie widzą.
Avatar
Gość / 17 stycznia 2020 r. o 20:47
0
Darmowe przejazdy dla opiekunów osób niepełnosprawnych są, tyle, że tylko dla wybranych. Zasady są tak prosto określone, że jadąc po swojego podopiecznego może przewozić się cały dzień za darmo.
Avatar
gość / 17 stycznia 2020 r. o 20:12
-1
Zakonnice tez jeżdzą za darmo a opiekunowie osób niepełnosprawnych niezdolnych do samodzielnej egzystencji muszą kupować cały bilet. Hańba!
Avatar
gość / 5 stycznia 2020 r. o 20:46
+1
Burmistz kupi im z pieniędzy podatników.
Avatar
zadziwiony / 5 stycznia 2020 r. o 20:43
-1
Ciekawe skąd  MPK weźmie tabor na jedynki jak wykończą busiarzy
Avatar
zadziwiony / 5 stycznia 2020 r. o 20:42
0
 Powinno się obniżyć cenę wszystkich biletów i wprowadzić częstsze kursy, a na frekwencję i tym samym przychody nie mogliby narzekać.Ciekawe ile osób miałby wieźć autobus po 50groszy za bilet aby byc chociaż na zero
 
Avatar
Oli / 5 stycznia 2020 r. o 20:23
+1
Nie daje im nikt dotacji bo niema prawa im dać. Żeby miasto dało dotację musieli by wygrać przetarg, a żeby wygrać przetarg musieli by jeździć w wymiarze takim jak miasto zamówi (czyli tez kursy nierentowne) a także spełnić warunki co do pojazdów (autobus, przystosowany do niepełnosprawnych, tablice, kasowniki i punktualność). To że sprzedają bilety ulgowe to tylko dlatego, że chcą zabierać większy odsetek klientów co korzystnie wpływa na ich przychody.
Avatar
Pasażer / 5 stycznia 2020 r. o 18:59
+1
A to czego nie jeździłaś MPK, w którym dzieci miałyby połówki i wyszłoby ci dwa bilety?
 W butach też były i są ulgowe i nikt  im dotacji nie  daje
Avatar
Mieszkaniec / 5 stycznia 2020 r. o 18:29
0
Porównując lubelska komunikację do Kraśnickiej to tak, jest wspaniała. Zobaczcie czym oni jeżdżą. Zobaczcie czym jeździmy w Kraśniku.
Człowieku, to że ty masz ***ca na punkcie komunikacji,nie znaczy że inni muszą go podzielać. I przestań swoje chore ambicje realizować kosztem innych, nie tylko busiarzy, ale i kosztem zwykłych pasazerów.Niech dziani rodzice sfinansują ci komunikacje, jaka tylko ci sie marzy, a nie to, że marzy ci się  realizacja swoich wygórowanych celów z publicznych środków.
Człowieku. Jak nie stać cię na bilet to weź kredyt. Właśnie pokazałeś że masz ***ca na punkcie komunikacji miejskiej bo jesteś busiarzem. Bo kto inny był by niezadowolony z darmowych biletów
 Do tej  darmowej komunikacji  to wszycy  mieszkańcy  muszą dołożyć  nawet  Ci co nie jeżdżą  bo to jest  finansowanie  z naszych podatków  
 Do tej  darmowej komunikacji  to wszycy  mieszkańcy  muszą dołożyć  nawet  Ci co nie jeżdżą  bo to jest  finansowanie  z naszych podatków   rozwiń
Avatar
Gosc / 4 stycznia 2020 r. o 09:11
+2
W byciu w takim a nie innym miejscu dopomoglo im miasto: burmistrz i radni. 
Avatar
bruceleee / 4 stycznia 2020 r. o 00:03
+3
Największym problemem p. Deca i jego kolegi p. Mikity jest to, że kiedyś, będąc jeszcze młodymi ludźmi, dali się namówić na biznes zwany KOMUNIKACJA MIEJSKA. Zaczynali chyba na 11 busów, teraz jeżdżą 4-5 pojazdami, więc połowa się już wykruszyła, a lepiej nie będzie. Wszak nie od dziś wiadomo, że komunikacja miejska jest dochodowa tylko pozormie i tylko w pierwszych latach funkcjonowania. Ten obszar działalności charakteryzuje się tym, że nie pownienien obejmować konkurencyjności, no chyba, że mówimy o konkurencji regulowanej, działającej na zasadzie przetargów. Kraśnik jest jednak za mały, aby ogłaszać przetarg na jakąś linię, gdyż zapewne przystąpiłaby do niego jakaś większa firma i dając niższą cenę zjadłaby p. Deca i jego ferajnę. Zresztą, z czym do ludzi? Sprinter, mimo wszystko, jeśli wogóle mówimy o przewozie osób, nadaje się na trasę Lubin - Poznań, a nie z Cegielnianej do Racławickiej. Jego jedynym atutem jest spalanie, bo owygodzie pisać na próżno. Przez tyle lat ci panowie nie potrafili zerknąć dalej, niż na czubek własnego nosa, dlatego są w takim, a nie innym miejscu. 
Największym problemem p. Deca i jego kolegi p. Mikity jest to, że kiedyś, będąc jeszcze młodymi ludźmi, dali się namówić na biznes zwany KOMUNIKACJA MIEJSKA. Zaczynali chyba na 11 busów, teraz jeżdżą 4-5 pojazdami, więc połowa się już wykruszyła, a lepiej nie będzie. Wszak nie od dziś wiadomo, że komunikacja miejska jest dochodowa tylko pozormie i tylko w pierwszych latach funkcjonowania. Ten obszar działalności charakteryzuje się tym, że nie pownienien obejmować konkurencyjności, no chyba, że mówimy o konkurencji regulowanej, działającej na... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 111

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Łukasz Łobejko, zdobywca tytułu Good Chef 2021 opowiada o kuchni i pracy z Jeanem Bosem

Łukasz Łobejko, zdobywca tytułu Good Chef 2021 opowiada o kuchni i pracy z Jeanem Bosem

Życie uczy uważności. Uważność to pracowitość, to kompetencja, to pokora wobec pracy – Rozmowa z Łukaszem Łobejko, szefem kuchni restauracji „Kuźnia” w Lublinie, zdobywcą tytułu Good Chef 2021 na Europejskim Festiwalu Smaku.

Marek Saganowski (Motor Lublin): Wszyscy, którzy wchodzą z ławki dają nam jakość

Marek Saganowski (Motor Lublin): Wszyscy, którzy wchodzą z ławki dają nam jakość

Trzecie zwycięstwo z rzędu Motoru, a do tego czwarty kolejny mecz z czystym kontem. Żółto-biało-niebiescy pokonali w sobotę Garbarnię Kraków 3:0 i przedłużyli dobrą passę. Jak spotkanie oceniają trenerzy obu ekip?

Mieszkaniec Zamościa ofiarą oszusta. Mężczyzna stracił kilka tysięcy złotych

Mieszkaniec Zamościa ofiarą oszusta. Mężczyzna stracił kilka tysięcy złotych

36-latek z Zamościa stracił ponad 4,5 tysiąca złotych. Mężczyzna nieświadomy zagrożenia kliknął w przesłany link, wpisał swoje dane przez co umożliwił przestępcy dostęp do swojego rachunku bankowego.

Lubelskie. Trafił złodziej na złodzieja. Wyjątkowy pech amatorów szyn kolejowych

Lubelskie. Trafił złodziej na złodzieja. Wyjątkowy pech amatorów szyn kolejowych

Trzech mieszkańców Podkarpacia odpowie przed sądem za kradzież metalowych szyn kolejowych. Zatrzymani przez policjantów mężczyźni przyznali się do winy. Podczas wyjaśniania okoliczności kradzieży okazało się, że złodzieje stracili swój łup.

Raport zakażeń koronawirusem. Lubelskie znowu na pierwszym miejscu w kraju

Raport zakażeń koronawirusem. Lubelskie znowu na pierwszym miejscu w kraju

540 nowych osób zakażonych koronawirusem i 532 osoby, które wyzdrowiały. Ministerstwo Zdrowia opublikowało w niedzielę rano najnowszy raport dotyczący sytuacji epidemicznej w kraju. Resort przekazał też informację o śmierci jednej osoby z infekcją COVID-19. Pochodziła z województwa podlaskiego.

Ostrzeżenie hydrologiczne. Prognozowane jest przekroczenie stanu ostrzegawczego na Wiśle

Ostrzeżenie hydrologiczne. Prognozowane jest przekroczenie stanu ostrzegawczego na Wiśle

Przybywa wody w rzekach. Biuro Prognoz Hydrologicznych w Krakowie wydało ostrzeżenie w związku "z przemieszczaniem się kulminacji fali wezbraniowej, na Wiśle od ujęcia Sanu do ujęcia Kamiennej".

Lublin. Problem z wybiegiem dla psów w Parku Ludowym. Jest zamknięty od lipca
alarm24

Lublin. Problem z wybiegiem dla psów w Parku Ludowym. Jest zamknięty od lipca

Na utrudnienia w korzystaniu z wybiegów dla psów w parku Ludowym skarży się jedna z naszych Czytelniczek. – Nie wiem, dlaczego, ale tam co trochę zamykane są wybiegi – pisze niezadowolona spacerowiczka. – Ten od strony al. Piłsudskiego jest zamknięty od połowy lipca, a przynajmniej ja się nie spotkałam z tym, aby był od tego czasu otwarty.

Pochmurno i zimno. Pogoda na najbliższe dni
film

Pochmurno i zimno. Pogoda na najbliższe dni

Polska. Pogoda przyniesie nam dużo chmur i chłodu. Miejscami na termometrach zobaczymy tylko osiem stopni. Pierwsze dni nowego tygodnia zapowiadają jednak poprawę, pojawią się rozpogodzenia, a będzie też szansa na słońce. W drugiej połowie tygodnia możemy liczyć na niewielkie ocieplenie, chociaż synoptycy zapowiadają, że okaże się chwilowe.

Kinga Kocimska, autorka książki o Japonii: Zaczęło się od fascynacji mangą i anime
Magazyn

Kinga Kocimska, autorka książki o Japonii: Zaczęło się od fascynacji mangą i anime

Zarówno Polacy jak i Japończycy są bardzo gościnni i uprzejmi w stosunku do turystów. Myślę też, że obie nacje są dumne ze swojego dziedzictwa kulturowego i pielęgnują tradycje. Oczywiście, dla niektórych osób pewne granice będą nie do pokonania. Przykładem może być właśnie etyka pracy – ROZMOWA z pochodzącą ze Sławacinka Starego koło Białej Podlaskiej Kingą Kocimską, która właśnie napisała książkę „Japonia. Notatki z podróży”

25-lecie Yacht Clubu Politechniki Lubelskiej. Regaty nad zalewem [zdjęcia]
Magazyn
galeria

25-lecie Yacht Clubu Politechniki Lubelskiej. Regaty nad zalewem [zdjęcia]

Regaty, muzyka i łopoczące na wietrze żagle – w ostatni weekend Yacht Club Politechniki Lubelskiej świętował 25-lecie swojego istnienia. Z tej okazji sympatycy żeglarstwa spotkali się nad Zalewem Zemborzyckim w Lublinie

Nietypowa kradzież w Zamościu. Krasnal i jaszczurka wrócą na swoje miejsce

Nietypowa kradzież w Zamościu. Krasnal i jaszczurka wrócą na swoje miejsce

Policjanci zatrzymali mężczyznę, który ukradł i chciał wywieźć z Zamościa dwie bardzo charakterystyczne rzeźby – krasnala z Rynku Solnego i jaszczurkę z ul. Staszica. Figurki z brązu wrócą na swoje miejsce

Unia Tarnów – Tomasovia 2:1. Punkt stracony w ostatniej chwili

Unia Tarnów – Tomasovia 2:1. Punkt stracony w ostatniej chwili

Kolejną gorzką pigułkę muszą przełknąć piłkarze i kibice Tomasovii. W sobotę wydawało się, że podopieczni Pawła Babiarza dopiszą do swojego konta punkt po wizycie w Tarnowie. Niestety, rywale zdobyli gola na 2:1 w piątej minucie doliczonego czasu gry.

Gryf Gmina Zamość – Brat Cukrownik Siennica Nadolna 4:1. Strzelanina w końcówce

Gryf Gmina Zamość – Brat Cukrownik Siennica Nadolna 4:1. Strzelanina w końcówce

Długo w Zawadzie zanosiło się na niespodziankę. Aż do 69 minuty Gryf Gmina Zamość bezbramkowo remisował z ostatnim w tabeli grupy drugiej Bratem Cukrownikiem. Defensywa beniaminka z Siennicy Nadolnej padła jednak w końcówce i gospodarze zdążyli jeszcze zaaplikować rywalowi… cztery gole.

Kłos Gmina Chełm – Granit Bychawa 2:0. Najlepszy występ w sezonie

Kłos Gmina Chełm – Granit Bychawa 2:0. Najlepszy występ w sezonie

Niespodzianka w Rożdżałowie. Kłos Gmina Chełm pokonał wyżej notowany Granit Bychawa 2:0. Co ciekawe, drużyna Jana Konojackiego w tym sezonie wywalczyła pięć ze swoich dziewięciu punktów w meczach z kandydatami do czołowych lokat: Świdniczanką, Stalą Kraśnik i teraz Granitem.

Sparta Rejowiec Fabryczny – Motor II Lublin 2:2. Zaczęli grać po stracie drugiej bramki

Sparta Rejowiec Fabryczny – Motor II Lublin 2:2. Zaczęli grać po stracie drugiej bramki

Ciekawy mecz w Rejowcu Fabrycznym. Wydawało się, że rezerwy Motoru zapiszą na swoim koncie kolejny komplet punktów. Goście prowadzili ze Spartą 2:0. W przeciągu kilkudziesięciu sekund drużyna Bartosza Bodysa wyrównała i mogła nawet przechylić szalę na swoją stronę. Ostatecznie obie ekipy dopisały jednak do swoich kont po punkcie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.