959597 to numer jaki ma Urząd Miasta w Łęcznej w komunikatorze internetowym Gadu Gadu. To nie ostatnia innowacja, jaka czeka mieszkańców – zdradzają urzędnicy.
Z łęczyńskim magistratem można się kontaktować nie tylko osobiście, telefonicznie czy e-mailem. Od kilku dni doszło jeszcze Gadu-Gadu, najpopularniejszy internetowy komunikator, który ma około 3 milionów użytkowników. Krok magistratu to właśnie gest w kierunku internautów. – Ciągle rośnie liczba osób, które mają dostęp do Internetu – wyjaśnia Mariusz Świrk, rzecznik prasowy UM. – Mieszkańcy w prosty sposób będą mogli skontaktować się z Urzędem Miejskim i zadać pytanie, bądź podzielić się jakąś opinią. Zamiast dzwonić i płacić za rozmowę, zrobią to praktycznie za darmo.
Przez Gadu-Gadu będzie można uzyskać wyczerpujące informacje o procedurach załatwiania spraw i wszystkim, co nie jest objęte ochroną prawną. Bo urzędnicy są nieufni i zakładają, że nigdy nie wiadomo, czy pytający jest osobą, za którą się podaje.
Stanowisko z komputerem z uruchomionym komunikatorem GG, stoi w Biurze Obsługi Interesanta. Dlatego urzędnicy proszą o wyrozumiałość. – Czasem trzeba będzie poczekać na odpowiedź, bo urzędnik może gdzieś wyjść – mówi Świrk. – Ale to nie jedyna nowość w naszym urzędowym wirtualnym świecie. Przygotowujemy się do zmiany wyglądu naszej strony www.
Łęczyński urząd słynie z wprowadzania nowoczesnych rozwiązań: czat z burmistrzem, czy rozmowa z urzędnikiem przez „skype” – komunikator internetowy działający na zasadzie telefonu.