Atrakcje naszego województwa na antenie ogólnopolskich stacji telewizyjnych. Ale nie za darmo. Za dwa odcinki programu kulinarnego w Polsacie marszałek zapłaci 61 tys. zł, a za film dokumentalny z drona – 110 tys. zł. Sporo zarobił też kanał National Geographic – 283 tys. zł
W sierpniu z kamerą nasz region odwiedzi Ewa Wachowicz, była Miss Polonia i autorka emitowanego w sobotnie poranki programu „Ewa gotuje”. Województwu lubelskiemu będą poświęcone dwa odcinki produkcji Polsatu. Ich emisja jest zaplanowana na 22 i 29 września.
– W pierwszym chcemy ulokować produkt, jakim jest wydana przez nas książka kucharska pt. „Kuchnia Lubelska”. Jej pierwszy nakład w liczbie tysiąca egzemplarzy został już rozdany podczas kilku akcji promocyjnych. Obecnie planujemy dodruk – mówi Dariusz Donica, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego. – W pierwszym odcinku prowadząca będzie szukać w naszym regionie produktów i inspiracji kulinarnych. Znajdzie się w nim także wypowiedź przedstawiciela urzędu. W drugim odcinku, kręconym już w studiu, Ewa Wachowicz przygotuje którąś z charakterystycznych dla województwa lubelskiego potraw.
Nie wiadomo jeszcze jakie „lubelskie danie” ugotuje była miss. Nie zdecydowano też, który z marszałków wystąpi przed kamerą Polsatu. Wiadomo natomiast ile będzie to kosztować – 61,5 tys. zł brutto.
Prawie dwa razy tyle, bo ok. 110 tys. zł samorząd zapłaci za produkcję 22-minutowego odcinka programu „Polska z lotu ptaka”. To seria programów, w których dron filmuje niewidziane do tej pory z tej perspektywy najbardziej malownicze zakątki kraju, a o tym co widzimy na ekranie opowiada lektor.
– W tym przypadku będą to m.in. Poleski oraz Roztoczański Park Narodowy, Podlaski Przełom Bugu i Kazimierz Dolny – wylicza Donica. – Zależy nam na zaprezentowaniu głównych atrakcji turystycznych naszego regionu – podkreśla.
Lubelski odcinek „Polski z lotu ptaka” będzie można zobaczyć na antenach czterech stacji telewizyjnych: Polsat One, Polsat 2, Fokus TV i Nowa TV. Emisje zaplanowano na przełomie września i października.
Przypomnijmy też, że marszałek wydał już 283 tys. zł na promocję Landart Festiwalu w National Geografic. Powstał trzyodcinkowy miniserial dokumentalny (każdy odcinek ma ok. 5 min., ostatni będzie można obejrzeć 12 sierpnia), a na łamach miesięcznika Traveler pojawi się fotoreportaż z festiwalu, którego finał w ten weekend odbędzie się w okolicach Janowa Podlaskiego.
Wspomniane akcje marketingowe zostaną sfinansowane z unijnych środków na tzw. marketing gospodarczy województwa. Pula do wydania na ten cel w latach 2014-2020 to blisko 50 mln zł.
Nie tylko w telewizji
To nie jedyne działania promocyjne samorządu województwa. Urząd Marszałkowski chce się promować podczas przygotowań i rozgrywek drużyny koszykarzy MKS Start Lublin w Energa Basket Lidze. Dokładna kwota ma być ustalona podczas planowanych na ten tydzień negocjacji.
Natomiast 400 tys. zł brutto ma kosztować promocja podczas 12. Festiwalu Filmu i Sztuki „Dwa Brzegi”, który w dniach 28 lipca – 5 sierpnia będzie się odbywał w Kazimierzu Dolnym i Janowcu.