Projektanci mogą rozpoczynać pracę nad przygotowaniem dokumentacji dla dwóch odcinków przyszłej S17 Piaski – Hrebenne.
Podpisano umowę na opracowanie niezbędnej dokumentacji dla odcinków pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km).
Wykonawca dokumentacji, firma Mosty Katowice, przeanalizuje możliwe warianty przebiegu trasy, poddając je konsultacjom społecznym.
– Wykonawca będzie miał 24 miesiące na opracowanie dokumentacji. Jej koszt to 4,3 mln zł – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Przetarg na dokumentację dla 120 km S17 z Piask do granicy z Ukrainą w Hrebennem podzielono na trzy części. Pierwsza dotyczy trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości ok. 44 km: węzeł Piaski Wschód – w. Łopiennik (ok. 15,9 km), w. Krasnystaw Północ – w. Izbica (ok. 17,8 km) oraz w. Izbica – w. Zamość Sitaniec (ok. 10,3 km).
Druga obejmuje cztery odcinki realizacyjne (ok. 54,2 km): w. Zamość Wschód – w. Zamość Południe (ok. 12,2 km), w. Zamość Południe – Tomaszów Lubelski (początek obw. ok. 18 km), obwodnica Tomaszowa Lubelskiego (dobudowa drugiej jezdni ok. 6,7 km) oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (ok. 17,3 km).
Trzecia część dotyczyła odcinków pomiędzy węzłami Łopiennik i Krasnystaw Północ (ok. 9,8 km) oraz Zamość Sitaniec i Zamość Wschód (ok. 12 km). Realizację całej S17 od Piask do Hrebennego zaplanowano na lata 2021–2025.