Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 października 2017 r.
6:27

Coraz więcej pojazdów, coraz mniej ludzi w Lublinie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 110 A A
Dziś, na każdy tysiąc mieszkańców przypada w Lublinie 751 zarejestrowanych aut
Dziś, na każdy tysiąc mieszkańców przypada w Lublinie 751 zarejestrowanych aut

Lawinowo rośnie liczba zarejestrowanych w Lublinie samochodów. Na tyle szybko, że Ratusz chce zamykać kolejne pasy ruchu, by wymusić na kierowcach przesiadkę do autobusów. Jednak daleko nam wciąż do miast, gdzie „mieszka” więcej pojazdów niż ludzi

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Samochodów przybywa od lat, ale jeszcze nigdy nie przybywało tak dużo. – Przyrost jest coraz szybszy – przyznaje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Od początku roku liczba zarejestrowanych pojazdów wzrosła w mieście o prawie 8700.

Dziś, na każdy tysiąc mieszkańców przypada w Lublinie 751 zarejestrowanych aut – podają autorzy raportu ogłoszonego podczas tegorocznego Kongresu Transportu Publicznego. Porównali oni wybrane miasta Polski, w tym największe metropolie. W Warszawie doliczyli się 922 pojazdów na tysiąc mieszkańców. Jednak rekord należy do Olsztyna, gdzie mieszkańcy są już w mniejszości, bo na tysiąc ludzi przypada 1095 zarejestrowanych pojazdów. Niewiele mniej jest w Sopocie: 1081.

– Według kierowców miasta są z gumy i wszyscy się ze swoimi czterema kółkami zmieszczą – stwierdza w raporcie Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Im więcej jest samochodów, tym większy jest tłok na ulicach. W porze szczytu czas przejazdu przez Lublin wydłuża się o 40 proc. Ten wskaźnik, jak wynika z raportu Tom Tom Index, daje nam drugie miejsce w Polsce. Gorzej jest tylko w Łodzi.

Jak władze Lublina planują walczyć z korkami?

Przekonując kierowców do komunikacji miejskiej, czasem nieco na siłę. Chcą wyznaczać na ważnych ulicach pasy ruchu dla autobusów i trolejbusów, ale robiąc to kosztem przestrzeni dla innych kierowców. Ratusz planuje, że kolejne pasy będą „zabierane” indywidualnym pojazdom na rzecz komunikacji zbiorowej.

Taka zmiana ma zajść na Al. Racławickich i ul. Lipowej. Ten sam zabieg, na równie dużą skalę, ma przejść ul. Fabryczna i Droga Męczenników Majdanka, gdzie buspasy będą się ciągnąć od ronda przy Gali aż do Sulisławickiej.

Przesiadkę w autobus mają też ułatwiać parkingi planowane obok pętli komunikacji miejskiej. 54 miejsca powstaną przy ul. Choiny. Podobnych rozmiarów parkingi planowane są przy al. Kraśnickiej, Żeglarskiej, czy Drodze Męczenników Majdanka.

Na nowe miejsca postojowe nie zanosi się za to w centrum

Wyznaczona tu Strefa Płatnego Parkowania mieści 2300 aut. W jej droższej części za pierwszą godzinę płaci się 3 zł, w tańszej 2 zł. Zdaniem autorów raportu ZDG TOR te stawki są... za małe, bo dla osób zarabiających powyżej średniej nie stanowią „finansowej motywacji” do przesiadki w autobus.

Nawet do 9 zł za godzinę postoju będą mogły wzrosnąć opłaty, jeśli wejdą w życie zmiany przepisów przygotowywane w Ministerstwie Rozwoju. Dodajmy, że władze miast nie mają teraz pełnej swobody w ustalaniu opłat, bo prawo wyznacza górną granicę i nie zezwala na pobieranie pieniędzy za postój w weekendy. Branża parkingowa twierdzi, że to błąd.

– Jak zareagowalibyśmy, gdyby ustawowo zabronić samorządom pobierania opłat za bilety tramwajowe w soboty i niedziele, gdyby narzucić miastom ich górny poziom? – pyta w raporcie Maciej Mosiej, prezes Polskiej Organizacji Branży Parkingowej. Twierdzi też, że to właśnie stawkami opłat za parkowanie można skutecznie ograniczać tłok w centrach miast, nie zaś budując nowe drogi.

– Rozbudowa sieci drogowej przynosi odwrotny skutek od zamierzonego. Zachęca więcej samochodów do wjeżdżania do śródmieść – ocenia Mosiej. – Przypomina walkę z otyłością przez kupowanie coraz większych ubrań.

Podwyżki nie będzie

Jednych to ucieszy, innych zmartwi, ale w Lublinie, nie należy się spodziewać podwyżki w Strefie Płatnego Parkowania, nawet jeśli zmieni się prawo. Obecne stawki opłat zostaną utrzymane najprawdopodobniej do wiosny 2020 r., bo dopiero wtedy wygaśnie umowa z operatorem strefy.

Czytaj więcej o:

Komentarze 110

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
annonim / 25 października 2017 r. o 10:53
undefined napisał:
Korki powodują właśnie autobusy, które nagminnie blokują pasy ruchu skręcając z niewłaściwych. Autobusy przegubowe są też za długie i nie mieszczą się w zatoki jak i na rondach powodując korki. A i tak większość dnia jeżdżą puste i widzi to każdy kierowca z samochodu.
 A ty jesteś za głupi żeby to logicznie zrozumieć nie mysląc tylko o sobie.Wszystko się wyrównuje.
Avatar
xx / 3 listopada 2017 r. o 17:42
GAGA napisał:
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dodał czestę kontrole spalin dieslowskich (najbardziej rakotwórczych) - ale bedzie biło w Twoja komunikację miejską trochę złomwów jeżdziw niej  - sam codziennie korzystam wiec wiem ...
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dod... rozwiń
Avatar
Gość / 3 listopada 2017 r. o 10:09
największe miasto w kraju, które nie ma miejskiej komunikacji szynowej...nic dziwnego że wszystko stoi
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 19:36
Co za bełkotliwy artykuł.
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 13:48
Nie problem w ilości aut ale w infrastrukturze Lublina; ten pas zieleni pomiędzy stacją Orlen przy Głębokiej a tzw. Domem Studenta Zaocznego UMCS, na skarpie Os. Piastowskiego, to ulica - wylot z zaplanowanego jeszcze w "epoce Gierka" tunelu pod Al. Racławickimi. I co? I nic - "jaki pan, taki kram!"
Avatar
Gość / 29 października 2017 r. o 10:35
Przecież Lublin rejestruje samochody z całego województwa. Np administracja itp.........
Avatar
leon z / 28 października 2017 r. o 18:08
jaa napisał:
undefined napisał:
Ludzie kupują auta 1)taki jest model promowany i realizowany w Lublinie 2) o buspasach sie mówi, a nie robi 3) już teraz można wytyczyć  buspasy na Al. Raclawickich bez czekania na przebudowę 4)z Budżetu Obywatelskiego są tworzone miejsca parkingowe dla ... aut -bo jest ich mało w Lublinie 5)czym przyjeżdżają wladze miasta?tzn jaki dają przykład? 6) itd...
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury rozwiń
Avatar
ludzki pan / 27 października 2017 r. o 10:17
zyziek napisał:
undefined napisał:
"Zakazać wjazdu aut powyżej 10 lat do centrum i pozamiatane" - przede wszystkim pozamiatany biznes w centrum :)
10 letni samochód 10 letniemu samochodowi nie równy. Wszystko zależy jak marka ropniak czy benzyna, jaki ma przebieg, jak był ekspoatowany przez właściciela.  Proste zakazy nic tu nie dadzą.
 To więcej niż połowa autobusów nie wjedzie !!
Avatar
ekolog / 27 października 2017 r. o 10:15
jaa napisał:
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
  Lepiej, autobusy też stoją w tym korku aby dopchać się do tych buspasów których powstanie jest jedną z głównych przyczyn powstania tego korka.
Avatar
GAGA / 27 października 2017 r. o 01:10
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej rozwiń
Avatar
xx / 3 listopada 2017 r. o 17:42
GAGA napisał:
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dodał czestę kontrole spalin dieslowskich (najbardziej rakotwórczych) - ale bedzie biło w Twoja komunikację miejską trochę złomwów jeżdziw niej  - sam codziennie korzystam wiec wiem ...
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dod... rozwiń
Avatar
Gość / 3 listopada 2017 r. o 10:09
największe miasto w kraju, które nie ma miejskiej komunikacji szynowej...nic dziwnego że wszystko stoi
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 19:36
Co za bełkotliwy artykuł.
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 13:48
Nie problem w ilości aut ale w infrastrukturze Lublina; ten pas zieleni pomiędzy stacją Orlen przy Głębokiej a tzw. Domem Studenta Zaocznego UMCS, na skarpie Os. Piastowskiego, to ulica - wylot z zaplanowanego jeszcze w "epoce Gierka" tunelu pod Al. Racławickimi. I co? I nic - "jaki pan, taki kram!"
Avatar
Gość / 29 października 2017 r. o 10:35
Przecież Lublin rejestruje samochody z całego województwa. Np administracja itp.........
Avatar
leon z / 28 października 2017 r. o 18:08
jaa napisał:
undefined napisał:
Ludzie kupują auta 1)taki jest model promowany i realizowany w Lublinie 2) o buspasach sie mówi, a nie robi 3) już teraz można wytyczyć  buspasy na Al. Raclawickich bez czekania na przebudowę 4)z Budżetu Obywatelskiego są tworzone miejsca parkingowe dla ... aut -bo jest ich mało w Lublinie 5)czym przyjeżdżają wladze miasta?tzn jaki dają przykład? 6) itd...
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury rozwiń
Avatar
ludzki pan / 27 października 2017 r. o 10:17
zyziek napisał:
undefined napisał:
"Zakazać wjazdu aut powyżej 10 lat do centrum i pozamiatane" - przede wszystkim pozamiatany biznes w centrum :)
10 letni samochód 10 letniemu samochodowi nie równy. Wszystko zależy jak marka ropniak czy benzyna, jaki ma przebieg, jak był ekspoatowany przez właściciela.  Proste zakazy nic tu nie dadzą.
 To więcej niż połowa autobusów nie wjedzie !!
Avatar
ekolog / 27 października 2017 r. o 10:15
jaa napisał:
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
  Lepiej, autobusy też stoją w tym korku aby dopchać się do tych buspasów których powstanie jest jedną z głównych przyczyn powstania tego korka.
Avatar
GAGA / 27 października 2017 r. o 01:10
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej rozwiń
Avatar
GAGA / 27 października 2017 r. o 01:00
Tomasz napisał:
Zrobic depatak na całej długości Krakowskiego aż do Alejii Racławickich.
 A to jest zdecydowanie dobry pomysł, mozna by zaparkować pod CSK lub w Plazie i przejśc spacerkiem aż do zamku bez towarzyszącego hałasu i spalin. SUPER POMYSŁ!!!
Zobacz wszystkie komentarze 110

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Tak kibicowała Motorowi Lublin Oficjalna Strefa Kibica w Plenerze
foto
galeria

Tak kibicowała Motorowi Lublin Oficjalna Strefa Kibica w Plenerze

W niedzielę 24 września Platinum Motor Lublin został po raz drugi w historii Drużynowym Mistrzem Polski. Zobaczcie jak kibicowano w Oficjalnej Strefie Kibica Platinum Motor Lublin w klubie PLENER i znajdźcie się na zdjęciach.

Nanga w Lublinie. Fotorelacja z koncertu
foto
galeria

Nanga w Lublinie. Fotorelacja z koncertu

Byli muzycy Lao Che (Filip Różański i Maciej Dzierżanowski) współtworzący obecnie Nangę zaprezentowali się przed lubelską publicznością. Zapraszamy do obejrzenie galerii z koncertu, który odbył się w Fabryce Kultury Zgrzyt w Lublinie.

Październikowe warsztaty dla dzieci w Galerii Labirynt
7 października 2023, 13:00

Październikowe warsztaty dla dzieci w Galerii Labirynt

Galeria Labirynt (ul. Popiełuszki 5) zaprasza na październikowe zajęcia dla dzieci, które będą się odbywały w soboty o godz. 13. Pierwsze warsztaty zaplanowano na 7 października.

Ogromna radość. Superpuchar Polski już w Lublinie!
Wideo

Ogromna radość. Superpuchar Polski już w Lublinie!

To dobry prognostyk przed Euroligą i Orlen Basket Ligą Kobiet – mówi Rafał Walczyk, prezes AZS UMCS Lublin o zdobyciu Pekao S.A. Superpucharu Polski kobiet przez koszykarki Polskiego Cukru. Lubelski klub w poniedziałek zaprezentował trofeum, a we wtorek rusza do Włoch, gdzie zadebiutuje w najbardziej prestiżowych rozgrywkach na Starym Kontynencie.

Punk rockowe szaleństwo w Zgrzycie
galeria

Punk rockowe szaleństwo w Zgrzycie

Kultowy zespół Włochaty wystąpił w Lublinie, dając niebywale energetyczny koncert w Fabryce Kultury Zgrzyt. Zobaczcie zdjęcia z tego niesamowitego koncertu.

Świecisz, jesteś bezpieczny. W Lublinie rozdali 3 tys. odblasków
galeria

Świecisz, jesteś bezpieczny. W Lublinie rozdali 3 tys. odblasków

Poza terenem zabudowanym są obowiązkowe, ale dobrze je nosić nawet w środku miasta, zwłaszcza gdy zmrok zapada szybko. Dzisiaj w Lublinie przechodniom rozdawano więc odblaski.

 Kolejna lubelska uczelnia zainaugurowała rok akademicki. Minister przyjechał z czekami
ZDJĘCIA
galeria

Kolejna lubelska uczelnia zainaugurowała rok akademicki. Minister przyjechał z czekami

Politechnika Lubelska uroczyście rozpoczęła nowy rok akademicki. Na inauguracji z czekami na prawie 15 mln zł pojawił się minister edukacji i nauki Przemysław Czarnek.

Górnik Łęczna nie utrzymał prowadzenia w starciu z Zagłębiem Sosnowiec

Górnik Łęczna nie utrzymał prowadzenia w starciu z Zagłębiem Sosnowiec

Na zakończenie 10. kolejki Fortuna I Ligi Górnik Łęczna podzielił się punktami z Zagłębiem Sosnowiec. Łęcznianie prowadzili po golu Pawła Żyry, ale w końcówce punkt gościom uratował Kamil Bębenek

Spotkanie z Julią Łapińską w Radiu Lublin
5 października 2023, 18:00

Spotkanie z Julią Łapińską w Radiu Lublin

To będzie już XI edycja "Kryminalnych czwartków" w Radiu Lublin. Nowy sezon zainauguruje 5 października o godz. 18 spotkanie z Julią Łapińską, autorką "Czerwonego jeziora".

Tomaszów Lubelski: Wrócili na swoje. Dom kultury znów otwarty. Już oficjalnie
galeria
film

Tomaszów Lubelski: Wrócili na swoje. Dom kultury znów otwarty. Już oficjalnie

Już nie muszą ćwiczyć „na wygnaniu”. Zespoły, kluby i koła działające przy Tomaszowskim Domu Kultury wróciły do swojej siedziby. W weekend odbyło się uroczyste placówki, która przeszła gruntowny remont. Był możliwy dzięki funduszom unijnym.

Budżet obywatelski budzi zastrzeżenia. Będzie sesja nadzwyczajna?

Budżet obywatelski budzi zastrzeżenia. Będzie sesja nadzwyczajna?

Coraz więcej środowisk domaga się powtórki głosowania w tegorocznej edycji budżetu obywatelskiego Białej Podlaskiej. Uwagę na nieprawidłowości jako pierwsi zwrócili członkowie stowarzyszenia Orzechówek.

Lublin: Zajrzyj do schroniska. Może znajdziesz przyjaciela

Lublin: Zajrzyj do schroniska. Może znajdziesz przyjaciela

Przyjaciel czy tylko zwierzę? Co gryzie psa? – to tytuły prelekcji, jakie w środę odbędą się w Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Lublinie podczas dnia otwartego. Jest organizowany nieprzypadkowo akurat wtedy. 4 października to Światowy Dzień Zwierząt.

Sikorski w Puławach. O propagandzie i obronie na linii Wisły
WYBORY 2023
film

Sikorski w Puławach. O propagandzie i obronie na linii Wisły

Były szef resortu spraw zagranicznych w rządzie PO-PSL, Radosław Sikorski pojawił się w poniedziałek w Puławach. Mówił o bezpieczeństwie i ujawnionych przez obecny rząd planach obrony Polski. Promował kandydata do Senatu gen. Jana Rajchela.

Akademia Zamojska bez tajemnic. Jak działała? Jak się zmienia?
6 października 2023, 11:00

Akademia Zamojska bez tajemnic. Jak działała? Jak się zmienia?

Omówienie dobiegającej końca rewitalizacji budynku dawnej Akademii Zamojskiej jest zasadniczym celem naukowej konferencji organizowanej przez współczesną AZ i miasto Zamość.

Michał Krawczyk zaprasza delegaturę UE do Lublina
WYBORY 2023
galeria

Michał Krawczyk zaprasza delegaturę UE do Lublina

Poseł Michał Krawczyk przedstawił nową inicjatywę wyborczą. Chce, aby w Lublinie ulokowała się delegatury UE. Konkretnie Regionalne Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej. Miasto byłoby drugim, po Wrocławiu, gdzie taka instytucja znalazłaby swoje miejsce. Popiera to europoseł Radosław Sikorski.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty