Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 października 2017 r.
6:27

Coraz więcej pojazdów, coraz mniej ludzi w Lublinie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 110 A A
Dziś, na każdy tysiąc mieszkańców przypada w Lublinie 751 zarejestrowanych aut
Dziś, na każdy tysiąc mieszkańców przypada w Lublinie 751 zarejestrowanych aut

Lawinowo rośnie liczba zarejestrowanych w Lublinie samochodów. Na tyle szybko, że Ratusz chce zamykać kolejne pasy ruchu, by wymusić na kierowcach przesiadkę do autobusów. Jednak daleko nam wciąż do miast, gdzie „mieszka” więcej pojazdów niż ludzi

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Samochodów przybywa od lat, ale jeszcze nigdy nie przybywało tak dużo. – Przyrost jest coraz szybszy – przyznaje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Od początku roku liczba zarejestrowanych pojazdów wzrosła w mieście o prawie 8700.

Dziś, na każdy tysiąc mieszkańców przypada w Lublinie 751 zarejestrowanych aut – podają autorzy raportu ogłoszonego podczas tegorocznego Kongresu Transportu Publicznego. Porównali oni wybrane miasta Polski, w tym największe metropolie. W Warszawie doliczyli się 922 pojazdów na tysiąc mieszkańców. Jednak rekord należy do Olsztyna, gdzie mieszkańcy są już w mniejszości, bo na tysiąc ludzi przypada 1095 zarejestrowanych pojazdów. Niewiele mniej jest w Sopocie: 1081.

– Według kierowców miasta są z gumy i wszyscy się ze swoimi czterema kółkami zmieszczą – stwierdza w raporcie Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Im więcej jest samochodów, tym większy jest tłok na ulicach. W porze szczytu czas przejazdu przez Lublin wydłuża się o 40 proc. Ten wskaźnik, jak wynika z raportu Tom Tom Index, daje nam drugie miejsce w Polsce. Gorzej jest tylko w Łodzi.

Jak władze Lublina planują walczyć z korkami?

Przekonując kierowców do komunikacji miejskiej, czasem nieco na siłę. Chcą wyznaczać na ważnych ulicach pasy ruchu dla autobusów i trolejbusów, ale robiąc to kosztem przestrzeni dla innych kierowców. Ratusz planuje, że kolejne pasy będą „zabierane” indywidualnym pojazdom na rzecz komunikacji zbiorowej.

Taka zmiana ma zajść na Al. Racławickich i ul. Lipowej. Ten sam zabieg, na równie dużą skalę, ma przejść ul. Fabryczna i Droga Męczenników Majdanka, gdzie buspasy będą się ciągnąć od ronda przy Gali aż do Sulisławickiej.

Przesiadkę w autobus mają też ułatwiać parkingi planowane obok pętli komunikacji miejskiej. 54 miejsca powstaną przy ul. Choiny. Podobnych rozmiarów parkingi planowane są przy al. Kraśnickiej, Żeglarskiej, czy Drodze Męczenników Majdanka.

Na nowe miejsca postojowe nie zanosi się za to w centrum

Wyznaczona tu Strefa Płatnego Parkowania mieści 2300 aut. W jej droższej części za pierwszą godzinę płaci się 3 zł, w tańszej 2 zł. Zdaniem autorów raportu ZDG TOR te stawki są... za małe, bo dla osób zarabiających powyżej średniej nie stanowią „finansowej motywacji” do przesiadki w autobus.

Nawet do 9 zł za godzinę postoju będą mogły wzrosnąć opłaty, jeśli wejdą w życie zmiany przepisów przygotowywane w Ministerstwie Rozwoju. Dodajmy, że władze miast nie mają teraz pełnej swobody w ustalaniu opłat, bo prawo wyznacza górną granicę i nie zezwala na pobieranie pieniędzy za postój w weekendy. Branża parkingowa twierdzi, że to błąd.

– Jak zareagowalibyśmy, gdyby ustawowo zabronić samorządom pobierania opłat za bilety tramwajowe w soboty i niedziele, gdyby narzucić miastom ich górny poziom? – pyta w raporcie Maciej Mosiej, prezes Polskiej Organizacji Branży Parkingowej. Twierdzi też, że to właśnie stawkami opłat za parkowanie można skutecznie ograniczać tłok w centrach miast, nie zaś budując nowe drogi.

– Rozbudowa sieci drogowej przynosi odwrotny skutek od zamierzonego. Zachęca więcej samochodów do wjeżdżania do śródmieść – ocenia Mosiej. – Przypomina walkę z otyłością przez kupowanie coraz większych ubrań.

Podwyżki nie będzie

Jednych to ucieszy, innych zmartwi, ale w Lublinie, nie należy się spodziewać podwyżki w Strefie Płatnego Parkowania, nawet jeśli zmieni się prawo. Obecne stawki opłat zostaną utrzymane najprawdopodobniej do wiosny 2020 r., bo dopiero wtedy wygaśnie umowa z operatorem strefy.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
Czytaj więcej o:

Komentarze 110

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
annonim / 25 października 2017 r. o 10:53
undefined napisał:
Korki powodują właśnie autobusy, które nagminnie blokują pasy ruchu skręcając z niewłaściwych. Autobusy przegubowe są też za długie i nie mieszczą się w zatoki jak i na rondach powodując korki. A i tak większość dnia jeżdżą puste i widzi to każdy kierowca z samochodu.
 A ty jesteś za głupi żeby to logicznie zrozumieć nie mysląc tylko o sobie.Wszystko się wyrównuje.
Avatar
xx / 3 listopada 2017 r. o 17:42
GAGA napisał:
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dodał czestę kontrole spalin dieslowskich (najbardziej rakotwórczych) - ale bedzie biło w Twoja komunikację miejską trochę złomwów jeżdziw niej  - sam codziennie korzystam wiec wiem ...
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dod... rozwiń
Avatar
Gość / 3 listopada 2017 r. o 10:09
największe miasto w kraju, które nie ma miejskiej komunikacji szynowej...nic dziwnego że wszystko stoi
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 19:36
Co za bełkotliwy artykuł.
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 13:48
Nie problem w ilości aut ale w infrastrukturze Lublina; ten pas zieleni pomiędzy stacją Orlen przy Głębokiej a tzw. Domem Studenta Zaocznego UMCS, na skarpie Os. Piastowskiego, to ulica - wylot z zaplanowanego jeszcze w "epoce Gierka" tunelu pod Al. Racławickimi. I co? I nic - "jaki pan, taki kram!"
Avatar
Gość / 29 października 2017 r. o 10:35
Przecież Lublin rejestruje samochody z całego województwa. Np administracja itp.........
Avatar
leon z / 28 października 2017 r. o 18:08
jaa napisał:
undefined napisał:
Ludzie kupują auta 1)taki jest model promowany i realizowany w Lublinie 2) o buspasach sie mówi, a nie robi 3) już teraz można wytyczyć  buspasy na Al. Raclawickich bez czekania na przebudowę 4)z Budżetu Obywatelskiego są tworzone miejsca parkingowe dla ... aut -bo jest ich mało w Lublinie 5)czym przyjeżdżają wladze miasta?tzn jaki dają przykład? 6) itd...
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury rozwiń
Avatar
ludzki pan / 27 października 2017 r. o 10:17
zyziek napisał:
undefined napisał:
"Zakazać wjazdu aut powyżej 10 lat do centrum i pozamiatane" - przede wszystkim pozamiatany biznes w centrum :)
10 letni samochód 10 letniemu samochodowi nie równy. Wszystko zależy jak marka ropniak czy benzyna, jaki ma przebieg, jak był ekspoatowany przez właściciela.  Proste zakazy nic tu nie dadzą.
 To więcej niż połowa autobusów nie wjedzie !!
Avatar
ekolog / 27 października 2017 r. o 10:15
jaa napisał:
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
  Lepiej, autobusy też stoją w tym korku aby dopchać się do tych buspasów których powstanie jest jedną z głównych przyczyn powstania tego korka.
Avatar
GAGA / 27 października 2017 r. o 01:10
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej rozwiń
Avatar
xx / 3 listopada 2017 r. o 17:42
GAGA napisał:
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dodał czestę kontrole spalin dieslowskich (najbardziej rakotwórczych) - ale bedzie biło w Twoja komunikację miejską trochę złomwów jeżdziw niej  - sam codziennie korzystam wiec wiem ...
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dod... rozwiń
Avatar
Gość / 3 listopada 2017 r. o 10:09
największe miasto w kraju, które nie ma miejskiej komunikacji szynowej...nic dziwnego że wszystko stoi
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 19:36
Co za bełkotliwy artykuł.
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 13:48
Nie problem w ilości aut ale w infrastrukturze Lublina; ten pas zieleni pomiędzy stacją Orlen przy Głębokiej a tzw. Domem Studenta Zaocznego UMCS, na skarpie Os. Piastowskiego, to ulica - wylot z zaplanowanego jeszcze w "epoce Gierka" tunelu pod Al. Racławickimi. I co? I nic - "jaki pan, taki kram!"
Avatar
Gość / 29 października 2017 r. o 10:35
Przecież Lublin rejestruje samochody z całego województwa. Np administracja itp.........
Avatar
leon z / 28 października 2017 r. o 18:08
jaa napisał:
undefined napisał:
Ludzie kupują auta 1)taki jest model promowany i realizowany w Lublinie 2) o buspasach sie mówi, a nie robi 3) już teraz można wytyczyć  buspasy na Al. Raclawickich bez czekania na przebudowę 4)z Budżetu Obywatelskiego są tworzone miejsca parkingowe dla ... aut -bo jest ich mało w Lublinie 5)czym przyjeżdżają wladze miasta?tzn jaki dają przykład? 6) itd...
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury rozwiń
Avatar
ludzki pan / 27 października 2017 r. o 10:17
zyziek napisał:
undefined napisał:
"Zakazać wjazdu aut powyżej 10 lat do centrum i pozamiatane" - przede wszystkim pozamiatany biznes w centrum :)
10 letni samochód 10 letniemu samochodowi nie równy. Wszystko zależy jak marka ropniak czy benzyna, jaki ma przebieg, jak był ekspoatowany przez właściciela.  Proste zakazy nic tu nie dadzą.
 To więcej niż połowa autobusów nie wjedzie !!
Avatar
ekolog / 27 października 2017 r. o 10:15
jaa napisał:
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
  Lepiej, autobusy też stoją w tym korku aby dopchać się do tych buspasów których powstanie jest jedną z głównych przyczyn powstania tego korka.
Avatar
GAGA / 27 października 2017 r. o 01:10
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej rozwiń
Avatar
GAGA / 27 października 2017 r. o 01:00
Tomasz napisał:
Zrobic depatak na całej długości Krakowskiego aż do Alejii Racławickich.
 A to jest zdecydowanie dobry pomysł, mozna by zaparkować pod CSK lub w Plazie i przejśc spacerkiem aż do zamku bez towarzyszącego hałasu i spalin. SUPER POMYSŁ!!!
Zobacz wszystkie komentarze 110

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Akcja PDPZ i Wielka Uliczna Zbiórka Darów w Lublinie. "Warto pomagać"
zdjęcia
galeria

Akcja PDPZ i Wielka Uliczna Zbiórka Darów w Lublinie. "Warto pomagać"

Wielka Uliczna Zbiórka Darów w Lublinie już zakończona. Teraz trwa licznie tego wszystkiego co przekazali mieszkańcy miasta. Akcja Pomóż Dzieciom Przetrwać Zimę, w ramach której odbyła się dzisiejsza zbiórka potrwa do 22 grudnia.

Lubelskie Targi Piw Rzemieślniczych. Pustki, brak klientów, nie ma komu nalać, ale nagle...
galeria

Lubelskie Targi Piw Rzemieślniczych. Pustki, brak klientów, nie ma komu nalać, ale nagle...

Wyglądało na to, że impreza, która zawsze przyciągała tłumy, w tym roku wypada blado. Ale potem na boisko wyszli piłkarze.

RTSHI wygrał Przegląd Muzyki Różnej "STAŚ". Zdjęcia
zdjęcia
galeria

RTSHI wygrał Przegląd Muzyki Różnej "STAŚ". Zdjęcia

Jury miało ogromny problem z przyznaniem głównej nagrody, ale gdy w końcu dokonało wyboru wygrał zespół RTSHI.

Targi ślubne w Lublinie. Zdjęcia na weselu do północy, a później niech się dzieje co chce
zdjęcia
galeria

Targi ślubne w Lublinie. Zdjęcia na weselu do północy, a później niech się dzieje co chce

Trendy w modzie ślubnej i nie tylko to można sprawdzić na trwających Targach Ona i On.

Polska – Arabia Saudyjska 2:0. Odmienieni Biało-Czerwoni wciąż w grze o awans!

Polska – Arabia Saudyjska 2:0. Odmienieni Biało-Czerwoni wciąż w grze o awans!

Pasja, zaangażowanie i pomysł na grę. Reprezentacja Polski po bardzo dobrze rozegranym spotkaniu pokonała w Al-Rajjan 2:0 Arabię Saudyjską i wciąż jest w grze o awans z grupy C na mistrzostwach świata

Tragedia w Lubelskiem. Pijany kierowca BMW. Nie żyje kobieta

Tragedia w Lubelskiem. Pijany kierowca BMW. Nie żyje kobieta

Dzisiaj w południe na drodze w Sadłowicach doszło do śmiertelnego w skutkach czołowego zderzenia dwóch samochodów. Do wypadku doprowadził pijany kierowca BMW, który prawo jazdy stracił kilka lat temu. Droga jest zablokowana.

Obywatelskie ławki już zamontowane. Kolejne nowości - wiosną

Obywatelskie ławki już zamontowane. Kolejne nowości - wiosną

Zakup nowych elementów małej architektury wygrał tegoroczny budżet obywatelski w Kazimierzu Dolnym. W jego ramach na Rynku ustawiono nowe ławki z oparciami oraz kosze na śmieci. Kolejne nowości, w tym setki roślin ozdobnych, zobaczymy w przyszłym roku.

Lublin. Chcieli wyciąć drzewa, nie dostali zgody Ratusza

Lublin. Chcieli wyciąć drzewa, nie dostali zgody Ratusza

Urząd Miasta nie zezwolił na wycinkę pięciu drzew, które zawadzają części mieszkańców wieżowca przy ul. Niepodległości 3. O pozwolenie na ich usunięcie prosiła Robotnicza Spółdzielnia Mieszkaniowa „Motor”. Jej wniosek dotyczył pięciu drzew, które miały nadmiernie ograniczać dostęp światła słonecznego do mieszkań.

Prekampania: pieniądze, problemy i zaufanie do polityków

Prekampania: pieniądze, problemy i zaufanie do polityków

Wyborcy PiS są zdania, że można zrezygnować ze współpracy z tym koalicjantem. Pokazują to ostatnie sondaże, których wyniki mówią, że zdaniem ankietowanych można zakończyć współpracę z partią Ziobry, natomiast nie można sobie pozwolić na utratę unijnych funduszy. Rozmowa z dr Agnieszką Zarębą, politolog z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.

Mundial 2022: Polska - Arabia Saudyjska 2:0. Wygrana z pasją i zaangażowaniem [zapis relacji żywo]

Mundial 2022: Polska - Arabia Saudyjska 2:0. Wygrana z pasją i zaangażowaniem [zapis relacji żywo]

O godzinie 14 reprezentacja Polski zagra swój drugi mecz na mistrzostwach świata. Biało-Czerwoni zmierzą się z Arabią Saudyjską, która w pierwszej kolejce sensacyjnie okazała się lepsza od Argerntyny

Radni poparli petycję. W tej gminie powstanie młodzieżowa rada

Radni poparli petycję. W tej gminie powstanie młodzieżowa rada

W powiecie puławskim w przyszłym roku powstanie druga po puławskiej - młodzieżowa rada gminy. Dorośli radni z gminy Końskowola przychylili się do petycji, jaką do niemal wszystkich samorządów wysłał w tym roku jeden z mieszkańców Brodnicy.

Na pl. Litewskim zgasną latarnie. "Ofiarami Wielkiego Głodu było kilka milionów Ukraińców. Teraz Rosja robi to samo."

Na pl. Litewskim zgasną latarnie. "Ofiarami Wielkiego Głodu było kilka milionów Ukraińców. Teraz Rosja robi to samo."

Na godzinę symbolicznie zostaną wyłączone latarnie i inne oświetlenie na Placu Litewskim. IIuminacja budynków, fontann i drzew przestanie się świecić od godz. 16.15.

Puchar Świata w skokach narciarskich. Sukces Piotra Żyły na skoczni w Ruce

Puchar Świata w skokach narciarskich. Sukces Piotra Żyły na skoczni w Ruce

W cieniu trwających w Katarze mistrzostw świata w piłce nożnej do walki o Puchar Świata po ponad dwutygodniowej przerwie wrócili skoczkowie narciarscy. W sobotnich, porannych zawodach w Ruce najlepszy okazał się Anze Lanisek, ale polscy kibice mają powody do zadowolenia bo na podium stanął Piotr Żyła, a tuż za nim uplasował się Dawid Kubacki

Kradzież "foliówek" za ponad 50 tysięcy złotych. Zatrzymani pracownicy

Kradzież "foliówek" za ponad 50 tysięcy złotych. Zatrzymani pracownicy

Chcieli zarobić, ale działali niezgodnie z prawem. Dwaj mężczyźni w wieku 23 i 61 lat będą odpowiadać za kradzież kartonów z foliowymi reklamówkami firmy, w której pracowali.

Zamość. Straż Miejska jest niepotrzebna? Temat stanie na najbliższej sesji

Zamość. Straż Miejska jest niepotrzebna? Temat stanie na najbliższej sesji

Straż Miejska jest w Zamościu niepotrzebna – uznał pewien obywatel i petycję w sprawie rozwiązania tej formacji skierował do Rady Miasta. Temat stanie na najbliższej, poniedziałkowej sesji. Nie zanosi się jednak na to, aby propozycja mieszkańca została zrealizowana.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty