Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

25 października 2017 r.
6:27

Coraz więcej pojazdów, coraz mniej ludzi w Lublinie

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 110 A A
Dziś, na każdy tysiąc mieszkańców przypada w Lublinie 751 zarejestrowanych aut
Dziś, na każdy tysiąc mieszkańców przypada w Lublinie 751 zarejestrowanych aut

Lawinowo rośnie liczba zarejestrowanych w Lublinie samochodów. Na tyle szybko, że Ratusz chce zamykać kolejne pasy ruchu, by wymusić na kierowcach przesiadkę do autobusów. Jednak daleko nam wciąż do miast, gdzie „mieszka” więcej pojazdów niż ludzi

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Samochodów przybywa od lat, ale jeszcze nigdy nie przybywało tak dużo. – Przyrost jest coraz szybszy – przyznaje Karol Kieliszek z Urzędu Miasta. – Od początku roku liczba zarejestrowanych pojazdów wzrosła w mieście o prawie 8700.

Dziś, na każdy tysiąc mieszkańców przypada w Lublinie 751 zarejestrowanych aut – podają autorzy raportu ogłoszonego podczas tegorocznego Kongresu Transportu Publicznego. Porównali oni wybrane miasta Polski, w tym największe metropolie. W Warszawie doliczyli się 922 pojazdów na tysiąc mieszkańców. Jednak rekord należy do Olsztyna, gdzie mieszkańcy są już w mniejszości, bo na tysiąc ludzi przypada 1095 zarejestrowanych pojazdów. Niewiele mniej jest w Sopocie: 1081.

– Według kierowców miasta są z gumy i wszyscy się ze swoimi czterema kółkami zmieszczą – stwierdza w raporcie Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR. Im więcej jest samochodów, tym większy jest tłok na ulicach. W porze szczytu czas przejazdu przez Lublin wydłuża się o 40 proc. Ten wskaźnik, jak wynika z raportu Tom Tom Index, daje nam drugie miejsce w Polsce. Gorzej jest tylko w Łodzi.

Jak władze Lublina planują walczyć z korkami?

Przekonując kierowców do komunikacji miejskiej, czasem nieco na siłę. Chcą wyznaczać na ważnych ulicach pasy ruchu dla autobusów i trolejbusów, ale robiąc to kosztem przestrzeni dla innych kierowców. Ratusz planuje, że kolejne pasy będą „zabierane” indywidualnym pojazdom na rzecz komunikacji zbiorowej.

Taka zmiana ma zajść na Al. Racławickich i ul. Lipowej. Ten sam zabieg, na równie dużą skalę, ma przejść ul. Fabryczna i Droga Męczenników Majdanka, gdzie buspasy będą się ciągnąć od ronda przy Gali aż do Sulisławickiej.

Przesiadkę w autobus mają też ułatwiać parkingi planowane obok pętli komunikacji miejskiej. 54 miejsca powstaną przy ul. Choiny. Podobnych rozmiarów parkingi planowane są przy al. Kraśnickiej, Żeglarskiej, czy Drodze Męczenników Majdanka.

Na nowe miejsca postojowe nie zanosi się za to w centrum

Wyznaczona tu Strefa Płatnego Parkowania mieści 2300 aut. W jej droższej części za pierwszą godzinę płaci się 3 zł, w tańszej 2 zł. Zdaniem autorów raportu ZDG TOR te stawki są... za małe, bo dla osób zarabiających powyżej średniej nie stanowią „finansowej motywacji” do przesiadki w autobus.

Nawet do 9 zł za godzinę postoju będą mogły wzrosnąć opłaty, jeśli wejdą w życie zmiany przepisów przygotowywane w Ministerstwie Rozwoju. Dodajmy, że władze miast nie mają teraz pełnej swobody w ustalaniu opłat, bo prawo wyznacza górną granicę i nie zezwala na pobieranie pieniędzy za postój w weekendy. Branża parkingowa twierdzi, że to błąd.

– Jak zareagowalibyśmy, gdyby ustawowo zabronić samorządom pobierania opłat za bilety tramwajowe w soboty i niedziele, gdyby narzucić miastom ich górny poziom? – pyta w raporcie Maciej Mosiej, prezes Polskiej Organizacji Branży Parkingowej. Twierdzi też, że to właśnie stawkami opłat za parkowanie można skutecznie ograniczać tłok w centrach miast, nie zaś budując nowe drogi.

– Rozbudowa sieci drogowej przynosi odwrotny skutek od zamierzonego. Zachęca więcej samochodów do wjeżdżania do śródmieść – ocenia Mosiej. – Przypomina walkę z otyłością przez kupowanie coraz większych ubrań.

Podwyżki nie będzie

Jednych to ucieszy, innych zmartwi, ale w Lublinie, nie należy się spodziewać podwyżki w Strefie Płatnego Parkowania, nawet jeśli zmieni się prawo. Obecne stawki opłat zostaną utrzymane najprawdopodobniej do wiosny 2020 r., bo dopiero wtedy wygaśnie umowa z operatorem strefy.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
Czytaj więcej o:

Komentarze 110

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
annonim / 25 października 2017 r. o 10:53
+1
undefined napisał:
Korki powodują właśnie autobusy, które nagminnie blokują pasy ruchu skręcając z niewłaściwych. Autobusy przegubowe są też za długie i nie mieszczą się w zatoki jak i na rondach powodując korki. A i tak większość dnia jeżdżą puste i widzi to każdy kierowca z samochodu.
 A ty jesteś za głupi żeby to logicznie zrozumieć nie mysląc tylko o sobie.Wszystko się wyrównuje.
Avatar
xx / 3 listopada 2017 r. o 17:42
0
GAGA napisał:
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dodał czestę kontrole spalin dieslowskich (najbardziej rakotwórczych) - ale bedzie biło w Twoja komunikację miejską trochę złomwów jeżdziw niej  - sam codziennie korzystam wiec wiem ...
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dod... rozwiń
Avatar
Gość / 3 listopada 2017 r. o 10:09
0
największe miasto w kraju, które nie ma miejskiej komunikacji szynowej...nic dziwnego że wszystko stoi
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 19:36
0
Co za bełkotliwy artykuł.
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 13:48
0
Nie problem w ilości aut ale w infrastrukturze Lublina; ten pas zieleni pomiędzy stacją Orlen przy Głębokiej a tzw. Domem Studenta Zaocznego UMCS, na skarpie Os. Piastowskiego, to ulica - wylot z zaplanowanego jeszcze w "epoce Gierka" tunelu pod Al. Racławickimi. I co? I nic - "jaki pan, taki kram!"
Avatar
Gość / 29 października 2017 r. o 10:35
0
Przecież Lublin rejestruje samochody z całego województwa. Np administracja itp.........
Avatar
leon z / 28 października 2017 r. o 18:08
0
jaa napisał:
undefined napisał:
Ludzie kupują auta 1)taki jest model promowany i realizowany w Lublinie 2) o buspasach sie mówi, a nie robi 3) już teraz można wytyczyć  buspasy na Al. Raclawickich bez czekania na przebudowę 4)z Budżetu Obywatelskiego są tworzone miejsca parkingowe dla ... aut -bo jest ich mało w Lublinie 5)czym przyjeżdżają wladze miasta?tzn jaki dają przykład? 6) itd...
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury rozwiń
Avatar
ludzki pan / 27 października 2017 r. o 10:17
0
zyziek napisał:
undefined napisał:
"Zakazać wjazdu aut powyżej 10 lat do centrum i pozamiatane" - przede wszystkim pozamiatany biznes w centrum :)
10 letni samochód 10 letniemu samochodowi nie równy. Wszystko zależy jak marka ropniak czy benzyna, jaki ma przebieg, jak był ekspoatowany przez właściciela.  Proste zakazy nic tu nie dadzą.
 To więcej niż połowa autobusów nie wjedzie !!
Avatar
ekolog / 27 października 2017 r. o 10:15
0
jaa napisał:
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
  Lepiej, autobusy też stoją w tym korku aby dopchać się do tych buspasów których powstanie jest jedną z głównych przyczyn powstania tego korka.
Avatar
GAGA / 27 października 2017 r. o 01:10
0
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej rozwiń
Avatar
xx / 3 listopada 2017 r. o 17:42
0
GAGA napisał:
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dodał czestę kontrole spalin dieslowskich (najbardziej rakotwórczych) - ale bedzie biło w Twoja komunikację miejską trochę złomwów jeżdziw niej  - sam codziennie korzystam wiec wiem ...
 Problem jest taki że miasto ma zastaną infrastrukturę dorgową - to oczym piszesz (sieć buspasów) to rzecz nie do wykonania i pomysł z obszaru fantastyki ekooszołomów - próby ich wprowadzania w Lublinie NIGDZIE nie przyniosły istonej poprawy, a brnięcie przez ekipę Żuka jest zgubne polityczne dla nich ("żukpasy"...), a dla nas oznacza wieksze korki (vide JP II i słynny pusty buspas). Natomiast masz rację zakazu wjazdu do centrum straszych silników (takie jak w Reichu - umwelt zone) to bardzo dobty pomysł ja bym dod... rozwiń
Avatar
Gość / 3 listopada 2017 r. o 10:09
0
największe miasto w kraju, które nie ma miejskiej komunikacji szynowej...nic dziwnego że wszystko stoi
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 19:36
0
Co za bełkotliwy artykuł.
Avatar
Gość / 30 października 2017 r. o 13:48
0
Nie problem w ilości aut ale w infrastrukturze Lublina; ten pas zieleni pomiędzy stacją Orlen przy Głębokiej a tzw. Domem Studenta Zaocznego UMCS, na skarpie Os. Piastowskiego, to ulica - wylot z zaplanowanego jeszcze w "epoce Gierka" tunelu pod Al. Racławickimi. I co? I nic - "jaki pan, taki kram!"
Avatar
Gość / 29 października 2017 r. o 10:35
0
Przecież Lublin rejestruje samochody z całego województwa. Np administracja itp.........
Avatar
leon z / 28 października 2017 r. o 18:08
0
jaa napisał:
undefined napisał:
Ludzie kupują auta 1)taki jest model promowany i realizowany w Lublinie 2) o buspasach sie mówi, a nie robi 3) już teraz można wytyczyć  buspasy na Al. Raclawickich bez czekania na przebudowę 4)z Budżetu Obywatelskiego są tworzone miejsca parkingowe dla ... aut -bo jest ich mało w Lublinie 5)czym przyjeżdżają wladze miasta?tzn jaki dają przykład? 6) itd...
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury
 no jego interes , mój intere oraz iinych Lublinian też. bo ludzie jeżdżą nie swoich prywatnych działkach tylko po przestrzeni publicznej . kołku bez kultury rozwiń
Avatar
ludzki pan / 27 października 2017 r. o 10:17
0
zyziek napisał:
undefined napisał:
"Zakazać wjazdu aut powyżej 10 lat do centrum i pozamiatane" - przede wszystkim pozamiatany biznes w centrum :)
10 letni samochód 10 letniemu samochodowi nie równy. Wszystko zależy jak marka ropniak czy benzyna, jaki ma przebieg, jak był ekspoatowany przez właściciela.  Proste zakazy nic tu nie dadzą.
 To więcej niż połowa autobusów nie wjedzie !!
Avatar
ekolog / 27 października 2017 r. o 10:15
0
jaa napisał:
ludzie jezdza autem, bo tak im jest wygodniej i od tego sie odpi..l-nie twoj interes. a na ch..j te bus pasy, juz na jana pawla i armii krajowej sa-auta stoja w korku,a buspas jest pusty
  Lepiej, autobusy też stoją w tym korku aby dopchać się do tych buspasów których powstanie jest jedną z głównych przyczyn powstania tego korka.
Avatar
GAGA / 27 października 2017 r. o 01:10
0
undefined napisał:
Bus pasy to marnotrawienie środków - nie miejsca w Lublinie gdzie się przydają ... a plany ich wprowadzenia na DMM są po prostu koszmarnie głupie (no poza Wszystkimi Świętymi czy Dniem Zadusznym), podobnie Racławickie - to zakorkuje te ulice totalnie. A widocznie Prezydent się zmęczył i chce oddać władzę.
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej
 Bo aby autobusy jezdziły sprawnie po Lublinie to musi być siec bus pasów, a na wąskich ulicach cetrum zakaz wjazdu samochodów z wyj autobusów po to by MPK poruszało sie sprawnie. Jak najwiecej zakazów aby co niektórym zatwardziałym kierowcom nie było juz tak sprawnie, taniej i wygodniej rozwiń
Avatar
GAGA / 27 października 2017 r. o 01:00
0
Tomasz napisał:
Zrobic depatak na całej długości Krakowskiego aż do Alejii Racławickich.
 A to jest zdecydowanie dobry pomysł, mozna by zaparkować pod CSK lub w Plazie i przejśc spacerkiem aż do zamku bez towarzyszącego hałasu i spalin. SUPER POMYSŁ!!!
Zobacz wszystkie komentarze 110

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 21 października 2021 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 21 października 2021 r.

Developres Bella Dolina Rzeszów i Jastrzębski Węgiel wygrały mecze o Superpuchar Polski w Lublinie
galeria

Developres Bella Dolina Rzeszów i Jastrzębski Węgiel wygrały mecze o Superpuchar Polski w Lublinie

Developres Bella Dolina Rzeszów i Jastrzębski Węgiel wywalczyły w lubelskiej hali Globus Superpuchar kobiet i mężczyzn. Rzeszowianki w pięciu setach ograły mistrza Polski Grupę Azoty Chemika Police, zaś męscy mistrzowie kraju uporali ze zdobywcą Pucharu Polski i klubowym mistrzem Europy Grupą Azoty ZAKSA Kędzierzyn-Koźle.

Ostrygojad Kazik znów nadaje z Maroka

Ostrygojad Kazik znów nadaje z Maroka

Ostrygojad Kazik spod Kazimierza Dolnego w tym roku też wybrał Maroko i tam spędza zimę. Ornitolodzy śledzą losy 12 ostrygojadów, które mają urządzenia informujące o miejscu ich pobytu. Dzięki temu wiemy, że Kazik i jego dziewczyna Kazia spędzają czas poza Polską oddzielnie. Ona wyprawiła się dalej niż on.

Młoda kobieta zmarła w szpitalu w Lublinie. Co się działo na oddziale?
Relacje pacjentów

Młoda kobieta zmarła w szpitalu w Lublinie. Co się działo na oddziale?

Po naszym artykule, kolejna osoba opowiada o tragicznej nocy na jednym z oddziałów Szpitala Neuropsychiatrycznego w Lublinie. Pacjent, który był hospitalizowany w miniony weekend, gdy zmarła tam 21-letnia dziewczyna ma wątpliwości co do sposobu sprawowania nad nią opieki. Szpital już nie chce komentować sprawy i czeka na wyniki śledztwa prokuratury.

Lubelskie. Wnuczek nie miał litości dla własnej babci. Dusił, kopał, bił drewnem na opał

Lubelskie. Wnuczek nie miał litości dla własnej babci. Dusił, kopał, bił drewnem na opał

Już wkrótce ruszy proces Pawła P. W maju tego roku mężczyzna zabił swoją 90-letnią babcię.

"To już Świętokrzyska". Rysunkowe Puławy znów w metrze

"To już Świętokrzyska". Rysunkowe Puławy znów w metrze

Ponad 22 tys. zł z miejskiej kasy przeznaczono na kampanię reklamową promującą nowe obiekty zbudowane w mieście. Ich rysunki wyświetlane są na ekranach warszawskiej stacji metra „Świętokrzyska”.

,,do kwadratu”. Wernisaż prac Agnieszki Wójtowicz
21 października 2021, 18:00

,,do kwadratu”. Wernisaż prac Agnieszki Wójtowicz

W Centrum Spotkania Kultur w Lublinie Agnieszka Wójtowicz zaprezentuje kilka cyklów prac. Inspiracje czerpała z najbliższego otoczenia i nawiązuje do lokalnego Street artu pochodzącego z zaułków lubelskich dzielnic, przystanków, Starego Miasta

Tym misiem na Czubach otwierają oczy niedowiarkom

Tym misiem na Czubach otwierają oczy niedowiarkom

Filmowej urody Miś pozdrawia łapą przechodniów na Czubach Południowych.

Osłabiona Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin przegrywa w drugim meczu w EuroCup

Osłabiona Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin przegrywa w drugim meczu w EuroCup

Niespodzianki nie było – osłabione koszykarki Pszczółki Polski Cukier AZS UMCS Lublin przegrały w środę na wyjeździe w swoim drugim meczu w EuroCup z tureckim CBK Mersin Yenisehir Bld 75:98

Komunikację miejską w Lublinie trzeba ułożyć na nowo. Można zgłosić pomysł
galeria

Komunikację miejską w Lublinie trzeba ułożyć na nowo. Można zgłosić pomysł

Ruszają prace nad nową siatką linii komunikacji miejskiej, która będzie uwzględniać przeniesienie dworca autobusowego z al. Tysiąclecia na ul. Młyńską. Na ułożenie nowej mapy połączeń władze miasta dają sobie nieco ponad rok.

Biała Podlaska: Zamknięty będzie przejazd na ulicy Lubelskiej

Biała Podlaska: Zamknięty będzie przejazd na ulicy Lubelskiej

Spore utrudnienia czekają kierowców w Białej Podlaskiej. Od czwartku do 26 października zamknięty będzie przejazd kolejowy na ulicy Lubelskiej. Mieszkańcy już przewidują drogowy paraliż.

W Lublinie są jedyne takie studia w Polsce, a może i na świecie
zdjęcia
galeria

W Lublinie są jedyne takie studia w Polsce, a może i na świecie

Nowy rok akademicki zainaugurowano w Areszcie Śledczym w Lublinie. To jedyna placówka penitencjarna w Polsce i prawdopodobnie na świecie, w której więźniowie mają możliwość studiowania. Wszystko dzięki współpracy z Katolickim Uniwersytetem Lubelskim

Koronawirus szaleje w Lubelskiem. „Ostatni raz taką sytuację mieliśmy w maju-czerwcu”

Koronawirus szaleje w Lubelskiem. „Ostatni raz taką sytuację mieliśmy w maju-czerwcu”

W środę w szpitalach woj. lubelskiego zajętych było 768 z 1029 łóżek zakaźnych dla pacjentów z podejrzeniem i potwierdzeniem zakażenia SARS-CoV-2, co stanowi ponad 74 proc. W środę w regionie stwierdzono 1249 zakażeń, o 251 więcej niż dzień wcześniej.

W czwartek wielka akcja policji na drogach

W czwartek wielka akcja policji na drogach

Mundurowi ruszają na drogi i zapowiadają wzmożone działania w całym kraju.

Marsz Równości przejdzie ulicami Lublina. Ma być przerażająco

Marsz Równości przejdzie ulicami Lublina. Ma być przerażająco

W najbliższą sobotę po raz trzeci ulicami Lublina przejdzie Marsz Równości. Jego uczestnicy będą manifestować poparcie dla środowisk LGBT.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Ogłoszenia

Najnowsze · Promowane
Praca -> Zatrudnię

Praca Holandia/ Różne sektory

Kielce

46,00 zł

Praca -> Zatrudnię

Praca Holandia/Różne oferty

Rzeszów

46,00 zł

Maszyny i narzędzia -> Sprzedam

tirfor

Zamość

399,00 zł

Maszyny i narzędzia -> Sprzedam

sciaga

Zamość

49,00 zł

Budownictwo -> Materiały -> Sprzedam

rurakom

Zamość

270,00 zł

Komunikaty