Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

21 marca 2011 r.
19:58
Edytuj ten wpis

Kasjerki z Lublina o klientach: Wyżywają się na nas

0 48 A A
Każdy z nas ma jakieś wykształcenie, wiedzę, doświadczenie i zasługuje na szacunek – mówi Grażyna Pr
Każdy z nas ma jakieś wykształcenie, wiedzę, doświadczenie i zasługuje na szacunek – mówi Grażyna Pr

Krzyki, poganianie, obraźliwe uwagi, a nawet straszenie śmiercią – takich zachowań ze strony klientów doświadcza większość pracowników kas w lubelskich hipermarketach.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Klienci uważają, że my tylko "pikamy”, więc jesteśmy niewykształcone, bezmyślne i można nas do woli obrażać. Cała złość spada na nas, a my musimy to pokornie znosić. Dlatego cieszę się, że ktoś w końcu głośno powiedział, w jakich warunkach pracujemy i ilu upokorzeń doznajemy – mówi Grażyna Przysiężniak, kasjerka z lubelskiego hipermarketu Real z 11-letnim stażem.

O wypełnienie anonimowych ankiet Okręgowy Inspektorat Pracy w Lublinie poprosił 167 pracowników kas w 8 lubelskich hipermarketach Makro, Carrefour, Tesco, OBI, Real, Lidl oraz w obydwu E.Leclerc. Badanie zakończył w grudniu ub. roku i właśnie ujawnił wyniki.

– Spytaliśmy o trudne sytuacje i sposób reakcji na nie – wyjaśnia Krzysztof Goldman, okręgowy inspektor pracy w Lublinie. Pracownicy kas odpowiadali, czy w pracy spotykają się z obraźliwymi uwagami, podnoszeniem głosu, przemocą fizyczną, poganianiem, okazywaniem złości i traktowaniem z góry. Zdecydowana większość odpowiedziała twierdząco.

Z obraźliwymi uwagami na temat swojej pracy spotkało się aż 70 proc. kasjerów. Poganiana była niespełna połowa ankietowanych.

– Pojedyncze osoby spotkały się z grożeniem i zastraszaniem utratą pracy, a nawet śmiercią, rzucaniem pieniędzmi i uwagami o zabarwieniu seksistowskim – wylicza Krzysztof Sudoł, z-ca okręgowego inspektora pracy w Lublinie.

Prawie wszyscy pracownicy kas (98 proc.) wskazali, że złość i nieprzyjemne uwagi spotykają ich bez powodu.

– Odpowiedzi sugerują, że opryskliwe uwagi klientów, nieprzyjemne zachowanie są jedynie wyrazem ich złego nastroju – dodaje Sudoł. – Problem wskazali pracownicy niezależnie od stażu pracy. Przepytaliśmy bowiem kasjerów pracujących od miesiąca do 25 lat.

– Klienci się zwyczajnie na nas wyżywają. I to nie raz na tydzień, ale każdego dnia. Można usłyszeć, że się jest nieukiem, że zajmuje komuś miejsce pracy, bo klientowi nie zgadza się cena, bo kupił nie to, co chciał. My nie możemy wchodzić w dyskusję, musimy wręcz łagodzić sytuację. A to nie spływa po człowieku, można się naprawdę załamać – dodaje Przysiężniak.

Psychologowie tłumaczą, że kasjer jest tą osobą, z którą klient ma bezpośredni kontakt. I dlatego na nim skupiają się wszystkie emocje, również te negatywne.

– To tak jak z kelnerem, który nie szykuje potrawy, ale obrywa za kucharza – wyjaśnia Anna Kucharska, psycholog z OIP w Lublinie.

Komentarze 48

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:16
0
Wlasnie!!!!!!!!! zamiast siedziec w domku albo pojsc do kawiarni albo na spacer albo do kosciola gdzie ludzie laduja w niedziele? w markecie!!!!!!!!!! co za idiota to wymyslil by w dzien wolny lazic po sklepie gdzie wiadomo ile ludzi sie tam nazlazi. Ja jak tylko mam wolne (a rzadko to bywa) staram sie jak najdalej byc od sklepow bo wiem co to za utrapienie tym bardziej jak przyjdzie ci taka pindzia i wybrzydza bo nie wziela tego co chciala choc chodzila po sklepeie 4 h (tak, tak nie zartuje fakt autentyczny nie to ze na kamerach zostala zarejestrowana to i sama przy kasie sie przyznala)to i tak ona pojdzie wymienic to na co innego a kolejka 20 osob musi stac za nia bo kasa zostala przez taka zablokowana.
Wlasnie!!!!!!!!! zamiast siedziec w domku albo pojsc do kawiarni albo na spacer albo do kosciola gdzie ludzie laduja w niedziele? w markecie!!!!!!!!!! co za idiota to wymyslil by w dzien wolny lazic po sklepie gdzie wiadomo ile ludzi sie tam nazlazi. Ja jak tylko mam wolne (a rzadko to bywa) staram sie jak najdalej byc od sklepow bo wiem co to za utrapienie tym bardziej jak przyjdzie ci taka pindzia i wybrzydza bo nie wziela tego co chciala choc chodzila po sklepeie ... rozwiń
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:11
0
[quote name='lola' timestamp='1300776722' post='453206']
pewnie najbardziej sa zdenerwowani w niedziele zamiast z rodzina milo spedzac czas to co na zakupy zawsze to spacer po hipermarkecie mozna komus zwalic niedziele bo co przeciez to kasjera wina ze cena nie tkia ze kas za malo ja mage ludziom tylko wspolczuc bo majac nawet toka prace jaka jest w hipermarketach musza ja szanowac czasami dla tych ludzi jest to jedyne zrodlo dochodu
[/quote]
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:08
0
zdziwil bys sie ile ludzi pracuje za ta kwote
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:08
0
[quote name='Damian' timestamp='1301333146' post='455914']
W odpowiedzi na twój wpis

nikt nie przyjdzie do pracy za [b][b][b][b]4,56 netto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/b][/b][/b][/b]
[/quote]
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:06
0
Jak by bylo wiecej ludzi do pracy nie bylo by problemu z obsada na kasach. Czy wy nie mozecie zrozumiec ze to nie od nich zalezy ile osob obsadzic na kasach? Jak duza rotacja jest personelu w tym sklepie? Ludzie przychodza tu do pracy bo to jest ostatni przystanek tu przyjma kazdego nawet jak nie masz zadnego wyksztalcenia. Tez jestem klientem w innych sklepach i wiem co to znaczy jak sie skonczy papier w drukarce albo kod nie wchodzi. Ludzie tego nie rozumieja i sie denerwuja i dlatego sie wyzywaja, A co my mamy zrobic jak siedzimy tam od rana do wieczora i nic innego nie robimy jak was "pierd... klientow" mamy obslugiwac. Dla niektorych jest to jedyny dochod. My tez mamy rodziny i wlasne zycie, a naprawde zarobki w takich sklepach sa tragiczne, wiec pomyslcie na przyszlosc zanim cos palniecie.
Jak by bylo wiecej ludzi do pracy nie bylo by problemu z obsada na kasach. Czy wy nie mozecie zrozumiec ze to nie od nich zalezy ile osob obsadzic na kasach? Jak duza rotacja jest personelu w tym sklepie? Ludzie przychodza tu do pracy bo to jest ostatni przystanek tu przyjma kazdego nawet jak nie masz zadnego wyksztalcenia. Tez jestem klientem w innych sklepach i wiem co to znaczy jak sie skonczy papier w drukarce albo kod nie wchodzi. Ludzie tego nie rozumieja i sie denerwuja i dlatego sie wyzywaja, A co my mamy zrobic jak siedzimy tam od ... rozwiń
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:00
0
[quote name='asdqeq' timestamp='1300778732' post='453227']
REAL dno. Zawsze, zawsze trzeba stać w kolejkach!!
Pindzie dowodzące kasjerkami tylko michę cieszą zamiast posadzić dodatkowe osoby na kasach.
To jest brak szacunku dla klienta, dlatego nie robię tam zakupów, tylko w osiedlowych sklepikach.
[/quote]
Avatar
Damian / 28 marca 2011 o 19:25
0
W odpowiedzi na twój wpis

nikt nie przyjdzie do pracy za [b][b][b][b]4,56 netto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/b][/b][/b][/b]
Avatar
baton / 23 marca 2011 o 07:09
0
[quote name='zxcv' timestamp='1300773973' post='453186']
W Realu stojąc w kolejce do kasy to każdemu mogą puścić nerwy. Ten market ma chyba najdłuższe kolejki. Niestety obrywa się kasjerom, a nie szefostwu, a to ono powinno zwiększyć obsadę kas. Spytacie o koszty - to i tak obecnie po zmianach wystroju najdroższy (poza Tesco) market w Lublinie, ale skoro innym opłaca się przy mniejszej ilości klientów to dlaczego miałoby się im nie opłacać. Widocznie w Realu zdali sobie sprawę z tego, że mieszkańcy nowych osiedli i tak nie mają wyjścia i przyjadą do nich, bo najbliżej, a więc olać klientów - oskubać z kasy i jeszcze kazać czekać w kolejkach gigantach, podczas, gdy 2/3 kas jest wolnych.
[/quote]
w Realu są takie kolejki bo to nie real tylko matrix
[quote name='zxcv' timestamp='1300773973' post='453186']
W Realu stojąc w kolejce do kasy to każdemu mogą puścić nerwy. Ten market ma chyba najdłuższe kolejki. Niestety obrywa się kasjerom, a nie szefostwu, a to ono powinno zwiększyć obsadę kas. Spytacie o koszty - to i tak obecnie po zmianach wystroju najdroższy (poza Tesco) market w Lublinie, ale skoro innym opłaca się przy mniejszej ilości klientów to dlaczego miałoby się im nie opłacać. Widocznie w Realu zdali sobie sprawę z tego, że mieszkańcy nowych osiedl... rozwiń
Avatar
gosc / 23 marca 2011 o 06:04
0
trudno sie dziwic takiemu zachowaniu w stosunku do kasjerow . to sieci zatrudniajace tych kasjerow i nie tylko kaserow pozwalaja na takie nas traktowanie .przeciez klienci na codzien widza jak sa traktowani pracownicy ci najnizszego szczebla w marketach.maja pracowac ponad sily i najlepiej nic nie mowic .w tesco lublin to co wyprawia personalna z pracownikami to przechodzi wszelkie oczekiwania.sprawa zaczela sie od procedury zatrzymywania kart platniczych na polecenie banku. okazalo sie ,ze w tesco sa dwie procedury ,ktore obowiazuja odnosnie zatrzyman .na stacji paliw to pracownicy wypelniali druki do banku ,a na lini kas liderki zabieraly te karty i kasjerka nie miala wiedzy na ten temat ,ze bank wyplaca pieniazki za zatrzymanie tych kart .natomiast pracownicy stacji otrzymywali te pieniazki na swoje konta.to przelalo czsze goryczy i od tamtej pory jak kasjerki zapytaly o to zaczelo sie inwigilowanie pracownikow ,ciagle przesluchiwania nawet po godzinach pracy podpisywanie donosow jeden na drugiego.pracownicy boja sie nawet rozmawiac ze soba bo nie maja pewnosci ,ze na drugi dzien nie trafia na dywanik i w obecnosci calej swity dyrektor ,personalna i kierownik nie beda zmuszeni do donoszenia na swoja kolezanke z dzialu ,czy ze sklepu .wprowadzono terror psychiczny ,anuz ktos sie zlamie nie wytrzyma i sie zwolni,bo przeciez tesco nie zwalnia tylko doprowadza do takiego stanu pracownika ,ze pracownik sam sie zwalnia nie majac pozniej jakichkolwiek srodkow do zycia.i niewazne ile zdrowia zostawil w tesco .to jest podziekowanie dyrekcji tesco za bardzo dobre wyniki tesco lublin za ubiegly rok .zarzuca sie pracownikom ,ze inne kolezanki sie go boja .ci co uczciwie pracuja nie maja sie czego bac ,a ci co maja cos nieuczciwego maja prawo sie bac ,bo wczesniej czy pozniej to sie wyda i niestety trzeba sie bedzie ztego wytlumaczyc.
trudno sie dziwic takiemu zachowaniu w stosunku do kasjerow . to sieci zatrudniajace tych kasjerow i nie tylko kaserow pozwalaja na takie nas traktowanie .przeciez klienci na codzien widza jak sa traktowani pracownicy ci najnizszego szczebla w marketach.maja pracowac ponad sily i najlepiej nic nie mowic .w tesco lublin to co wyprawia personalna z pracownikami to przechodzi wszelkie oczekiwania.sprawa zaczela sie od procedury zatrzymywania kart platniczych na polecenie banku. okazalo sie ,ze w tesco sa dwie procedury ,ktore obowiazuja odnosni... rozwiń
Avatar
And / 22 marca 2011 o 21:03
0
Do pierwszwj wypowiedzi:

To nie wymysł kasjerki, że sprzęt ma sprawdzić ochrona!
To wynalazek po wielu kradziżach, gdy ludzie podkleiwali inne kody i wkładali no pudełek różne żeczy. Np podmieniali tubki past w pudełkach, albo do pudełek np. z odkurzaczem dokładali jakieś inne elementy.
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:16
0
Wlasnie!!!!!!!!! zamiast siedziec w domku albo pojsc do kawiarni albo na spacer albo do kosciola gdzie ludzie laduja w niedziele? w markecie!!!!!!!!!! co za idiota to wymyslil by w dzien wolny lazic po sklepie gdzie wiadomo ile ludzi sie tam nazlazi. Ja jak tylko mam wolne (a rzadko to bywa) staram sie jak najdalej byc od sklepow bo wiem co to za utrapienie tym bardziej jak przyjdzie ci taka pindzia i wybrzydza bo nie wziela tego co chciala choc chodzila po sklepeie 4 h (tak, tak nie zartuje fakt autentyczny nie to ze na kamerach zostala zarejestrowana to i sama przy kasie sie przyznala)to i tak ona pojdzie wymienic to na co innego a kolejka 20 osob musi stac za nia bo kasa zostala przez taka zablokowana.
Wlasnie!!!!!!!!! zamiast siedziec w domku albo pojsc do kawiarni albo na spacer albo do kosciola gdzie ludzie laduja w niedziele? w markecie!!!!!!!!!! co za idiota to wymyslil by w dzien wolny lazic po sklepie gdzie wiadomo ile ludzi sie tam nazlazi. Ja jak tylko mam wolne (a rzadko to bywa) staram sie jak najdalej byc od sklepow bo wiem co to za utrapienie tym bardziej jak przyjdzie ci taka pindzia i wybrzydza bo nie wziela tego co chciala choc chodzila po sklepeie ... rozwiń
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:11
0
[quote name='lola' timestamp='1300776722' post='453206']
pewnie najbardziej sa zdenerwowani w niedziele zamiast z rodzina milo spedzac czas to co na zakupy zawsze to spacer po hipermarkecie mozna komus zwalic niedziele bo co przeciez to kasjera wina ze cena nie tkia ze kas za malo ja mage ludziom tylko wspolczuc bo majac nawet toka prace jaka jest w hipermarketach musza ja szanowac czasami dla tych ludzi jest to jedyne zrodlo dochodu
[/quote]
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:08
0
zdziwil bys sie ile ludzi pracuje za ta kwote
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:08
0
[quote name='Damian' timestamp='1301333146' post='455914']
W odpowiedzi na twój wpis

nikt nie przyjdzie do pracy za [b][b][b][b]4,56 netto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/b][/b][/b][/b]
[/quote]
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:06
0
Jak by bylo wiecej ludzi do pracy nie bylo by problemu z obsada na kasach. Czy wy nie mozecie zrozumiec ze to nie od nich zalezy ile osob obsadzic na kasach? Jak duza rotacja jest personelu w tym sklepie? Ludzie przychodza tu do pracy bo to jest ostatni przystanek tu przyjma kazdego nawet jak nie masz zadnego wyksztalcenia. Tez jestem klientem w innych sklepach i wiem co to znaczy jak sie skonczy papier w drukarce albo kod nie wchodzi. Ludzie tego nie rozumieja i sie denerwuja i dlatego sie wyzywaja, A co my mamy zrobic jak siedzimy tam od rana do wieczora i nic innego nie robimy jak was "pierd... klientow" mamy obslugiwac. Dla niektorych jest to jedyny dochod. My tez mamy rodziny i wlasne zycie, a naprawde zarobki w takich sklepach sa tragiczne, wiec pomyslcie na przyszlosc zanim cos palniecie.
Jak by bylo wiecej ludzi do pracy nie bylo by problemu z obsada na kasach. Czy wy nie mozecie zrozumiec ze to nie od nich zalezy ile osob obsadzic na kasach? Jak duza rotacja jest personelu w tym sklepie? Ludzie przychodza tu do pracy bo to jest ostatni przystanek tu przyjma kazdego nawet jak nie masz zadnego wyksztalcenia. Tez jestem klientem w innych sklepach i wiem co to znaczy jak sie skonczy papier w drukarce albo kod nie wchodzi. Ludzie tego nie rozumieja i sie denerwuja i dlatego sie wyzywaja, A co my mamy zrobic jak siedzimy tam od ... rozwiń
Avatar
pracownik / 14 października 2011 o 12:00
0
[quote name='asdqeq' timestamp='1300778732' post='453227']
REAL dno. Zawsze, zawsze trzeba stać w kolejkach!!
Pindzie dowodzące kasjerkami tylko michę cieszą zamiast posadzić dodatkowe osoby na kasach.
To jest brak szacunku dla klienta, dlatego nie robię tam zakupów, tylko w osiedlowych sklepikach.
[/quote]
Avatar
Damian / 28 marca 2011 o 19:25
0
W odpowiedzi na twój wpis

nikt nie przyjdzie do pracy za [b][b][b][b]4,56 netto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![/b][/b][/b][/b]
Avatar
baton / 23 marca 2011 o 07:09
0
[quote name='zxcv' timestamp='1300773973' post='453186']
W Realu stojąc w kolejce do kasy to każdemu mogą puścić nerwy. Ten market ma chyba najdłuższe kolejki. Niestety obrywa się kasjerom, a nie szefostwu, a to ono powinno zwiększyć obsadę kas. Spytacie o koszty - to i tak obecnie po zmianach wystroju najdroższy (poza Tesco) market w Lublinie, ale skoro innym opłaca się przy mniejszej ilości klientów to dlaczego miałoby się im nie opłacać. Widocznie w Realu zdali sobie sprawę z tego, że mieszkańcy nowych osiedli i tak nie mają wyjścia i przyjadą do nich, bo najbliżej, a więc olać klientów - oskubać z kasy i jeszcze kazać czekać w kolejkach gigantach, podczas, gdy 2/3 kas jest wolnych.
[/quote]
w Realu są takie kolejki bo to nie real tylko matrix
[quote name='zxcv' timestamp='1300773973' post='453186']
W Realu stojąc w kolejce do kasy to każdemu mogą puścić nerwy. Ten market ma chyba najdłuższe kolejki. Niestety obrywa się kasjerom, a nie szefostwu, a to ono powinno zwiększyć obsadę kas. Spytacie o koszty - to i tak obecnie po zmianach wystroju najdroższy (poza Tesco) market w Lublinie, ale skoro innym opłaca się przy mniejszej ilości klientów to dlaczego miałoby się im nie opłacać. Widocznie w Realu zdali sobie sprawę z tego, że mieszkańcy nowych osiedl... rozwiń
Avatar
gosc / 23 marca 2011 o 06:04
0
trudno sie dziwic takiemu zachowaniu w stosunku do kasjerow . to sieci zatrudniajace tych kasjerow i nie tylko kaserow pozwalaja na takie nas traktowanie .przeciez klienci na codzien widza jak sa traktowani pracownicy ci najnizszego szczebla w marketach.maja pracowac ponad sily i najlepiej nic nie mowic .w tesco lublin to co wyprawia personalna z pracownikami to przechodzi wszelkie oczekiwania.sprawa zaczela sie od procedury zatrzymywania kart platniczych na polecenie banku. okazalo sie ,ze w tesco sa dwie procedury ,ktore obowiazuja odnosnie zatrzyman .na stacji paliw to pracownicy wypelniali druki do banku ,a na lini kas liderki zabieraly te karty i kasjerka nie miala wiedzy na ten temat ,ze bank wyplaca pieniazki za zatrzymanie tych kart .natomiast pracownicy stacji otrzymywali te pieniazki na swoje konta.to przelalo czsze goryczy i od tamtej pory jak kasjerki zapytaly o to zaczelo sie inwigilowanie pracownikow ,ciagle przesluchiwania nawet po godzinach pracy podpisywanie donosow jeden na drugiego.pracownicy boja sie nawet rozmawiac ze soba bo nie maja pewnosci ,ze na drugi dzien nie trafia na dywanik i w obecnosci calej swity dyrektor ,personalna i kierownik nie beda zmuszeni do donoszenia na swoja kolezanke z dzialu ,czy ze sklepu .wprowadzono terror psychiczny ,anuz ktos sie zlamie nie wytrzyma i sie zwolni,bo przeciez tesco nie zwalnia tylko doprowadza do takiego stanu pracownika ,ze pracownik sam sie zwalnia nie majac pozniej jakichkolwiek srodkow do zycia.i niewazne ile zdrowia zostawil w tesco .to jest podziekowanie dyrekcji tesco za bardzo dobre wyniki tesco lublin za ubiegly rok .zarzuca sie pracownikom ,ze inne kolezanki sie go boja .ci co uczciwie pracuja nie maja sie czego bac ,a ci co maja cos nieuczciwego maja prawo sie bac ,bo wczesniej czy pozniej to sie wyda i niestety trzeba sie bedzie ztego wytlumaczyc.
trudno sie dziwic takiemu zachowaniu w stosunku do kasjerow . to sieci zatrudniajace tych kasjerow i nie tylko kaserow pozwalaja na takie nas traktowanie .przeciez klienci na codzien widza jak sa traktowani pracownicy ci najnizszego szczebla w marketach.maja pracowac ponad sily i najlepiej nic nie mowic .w tesco lublin to co wyprawia personalna z pracownikami to przechodzi wszelkie oczekiwania.sprawa zaczela sie od procedury zatrzymywania kart platniczych na polecenie banku. okazalo sie ,ze w tesco sa dwie procedury ,ktore obowiazuja odnosni... rozwiń
Avatar
And / 22 marca 2011 o 21:03
0
Do pierwszwj wypowiedzi:

To nie wymysł kasjerki, że sprzęt ma sprawdzić ochrona!
To wynalazek po wielu kradziżach, gdy ludzie podkleiwali inne kody i wkładali no pudełek różne żeczy. Np podmieniali tubki past w pudełkach, albo do pudełek np. z odkurzaczem dokładali jakieś inne elementy.
Zobacz wszystkie komentarze 48

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PO zmieniła kandydata na prezydenta Wrocławia. Duże zaskoczenie
film

PO zmieniła kandydata na prezydenta Wrocławia. Duże zaskoczenie 0 0

Kazimierz Michał Ujazdowski nie będzie kandydatem Platformy Obywatelskiej na prezydenta Wrocławia – ogłosił przewodniczący tej partii Grzegorz Schetyna. Nowego kandydata Koalicji Obywatelskiej wskaże Nowoczesna. 

Musical "Metro" w Lublinie
14 października 2018, 18:00

Musical "Metro" w Lublinie 3 0

Co Gdzie Kiedy. Legendarny polski musical Metro zawita do Lublina. Znakomite przedstawienie w gwiazdorskiej obsadzie zobaczymy 14 października o godz. 18 w Hali Globus (ul. Kazimierza Wielkiego 8).

Awantura o znaną kawiarnię w centrum Lublina. PO pyta o browar i o to czyje interesy reprezentuje radny PiS

Awantura o znaną kawiarnię w centrum Lublina. PO pyta o browar i o to czyje interesy reprezentuje radny PiS 5 20

Prokuratura zbada okoliczności zerwania przez Centrum Kultury w Lublinie umowy z przedsiębiorcą, który wynajmował od CK lokal pod kawiarnię. To reakcja na zawiadomienie od przedsiębiorcy, który sugeruje, że na zerwanie umowy naciskał zastępca prezydenta. On sam zaprzecza i mówi, że rozważa pozew o zniesławienie.

Ruch Izbica wygrywa w sparingach i sprawdza bramkarzy

Ruch Izbica wygrywa w sparingach i sprawdza bramkarzy 2 0

CHEŁMSKA KLASA OKRĘGOWA Ruch Izbica zamierza jedynie uzupełnić skład. Pilnie poszukiwani są specjaliści od gry między słupkami W okresie przygotowawczym Ruch Izbica odniósł drugie zwycięstwo z rzędu. Tym razem zespół trenera Andrzeja Rycaka rozbił Deltę Nielisz 7:4

Polscy przedsiębiorcy już nie będą musieli stosować pieczątek

Polscy przedsiębiorcy już nie będą musieli stosować pieczątek 0 0

W ciągu roku zniesiony ma być wymóg stosowania pieczątek przez przedsiębiorców.

Radni PSL plan dla wsi przygotowany przez PiS nazywają wyborczą kpiną

Radni PSL plan dla wsi przygotowany przez PiS nazywają wyborczą kpiną 1 38

Przygotowany przez rząd PiS plan dla wsi jest zdaniem radnych powiatu bialskiego wyborczą kpiną. A Janusz Skólimowski wicestarosta bialski z PiS przekonuje, że program zapewni rolnictwu wsparcie, rozwój i ochronę.

Symbol Wolności na rocznicę Powstania Warszawskiego w Puławach
1 sierpnia 2018, 19:00

Symbol Wolności na rocznicę Powstania Warszawskiego w Puławach 9 3

Co Gdzie Kiedy. 1 sierpnia Puławy włączą się w obchody 74. rocznicy Powstania Warszawskiego. Mieszkańcy zbiorą się w centrum miasta o godz. 19, aby oddać hołd Powstańcom i ułożyć olbrzymi znak Polski Walczącej.

Lublin: Miasto wydało zgodę na maszt telefonii komórkowej

Lublin: Miasto wydało zgodę na maszt telefonii komórkowej 0 3

Przy Zemborzyckiej 53 w Lublinie może powstać stacja bazowa telefonii komórkowej Play.

Wyrzucił psa przez balkon w trakcie kłótni. Zwierzę spadło z 4 piętra

Wyrzucił psa przez balkon w trakcie kłótni. Zwierzę spadło z 4 piętra 361 12

W trakcie kłótni pijany mężczyzna wyrzucił psa przez balkon. Zwierzę wypadło z czwartego piętra.

Pamiętasz Baobab? Galeria Labirynt zbiera wspomnienia

Pamiętasz Baobab? Galeria Labirynt zbiera wspomnienia 0 0

Wspomnienia o najsłynniejszym lubelskim drzewie, wyciętym w maju zeszłego roku z pl. Litewskiego, jeszcze do końca sierpnia będzie zbierać Galeria Labirynt.

Nowy żłobek przy ul. Zelwerowicza przyjmie dzieci od września? Problem z kuchnią

Nowy żłobek przy ul. Zelwerowicza przyjmie dzieci od września? Problem z kuchnią 76 0

Unieważniony został przetarg na sprzęt dla nowego żłobka przy ul. Zelwerowicza. Problemem okazało się wyposażenie kuchni. Mimo to władze miasta zapewniają, że placówka zostanie otwarta zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, a posiłki będą początkowo dowożone z kuchni innego żłobka.

Jerzy Brzęczek: Lewandowski pozostanie kapitanem reprezentacji

Jerzy Brzęczek: Lewandowski pozostanie kapitanem reprezentacji 1 1

Nowy selekcjoner reprezentacji Polski Jerzy Brzęczek spotkał się z mediami na swojej pierwszej konferencji prasowej. 47-letni szkoleniowiec zapewnił, że kadrę czeka ewolucja i stopniowe wprowadzanie nowych zawodników, a jej kapitanem pozostanie Robert Lewandowski

Jechał i pił piwo. Zauważył go ten policjant

Jechał i pił piwo. Zauważył go ten policjant 4 5

47-letni mieszkaniec Białej Podlaskiej jechał samochodem i pił. Inni kierowcy musieli zjeżdżać mu z drogi. Wyczyny 47-latka zauważył przypadkiem policjant jadący do pracy

Lubartów: Oczyszczalnia już prawie gotowa

Lubartów: Oczyszczalnia już prawie gotowa 1 0

Modernizacja oczyszczalni ścieków zbliża się do końca. W przyszłym tygodniu kolejne instalacje będą uruchamiane. Zaawansowanie robót modernizacyjnych oczyszczalni osiągnęło ok. 90 proc. Wybudowane zostały wszystkie obiekty, trwają ostatnie prace połączeniowe sieci między obiektami.

Turyści w Polsce. Skąd najczęściej do nas przyjeżdżają?

Turyści w Polsce. Skąd najczęściej do nas przyjeżdżają? 0 0

Najczęściej odwiedzają nas turyści z Niemiec, Wielkiej Brytanii i Ukrainy – wynika z najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.