Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

28 lipca 2014 r.
20:00
Edytuj ten wpis

Kolorowe podświetlenie kamienic na Starym Mieście zostanie na dłużej?

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
714 13 A A

Czy barwne oświetlenie Rynku przygotowane na Carnaval Sztuk-Mistrzów zostanie tu na stałe? Proszą o to mieszkańcy, a urzędnicy mówią, że się zastanowią i że sprawdzą koszty takiego oświetlenia. - Zużywało tyle prądu, co dwa czajniki - mówi autor projektu

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Iluminację zafundowała miastu firma Philips Lighting Poland, jeden ze sponsorów tegorocznego Carnavalu Sztuk-Mistrzów. Trybunał zyskał białe oświetlenie, by wyróżniał się jako dominująca budowla na Rynku. Pozostałe kamienice miały stanowić dla niego barwne tło.

- Na Trybunale umieściliśmy 150 opraw monochromatycznych różniących się między sobą kątem rozsyłu światła i jego temperaturą - mówi Michał Kaczmarzyk z mieszczącej się w Nysie pracowni architektonicznej Qbik, która zaprojektowała iluminację. - Na kamienicach wokół zamontowaliśmy około 300 opraw LED z możliwością zmiany barwy. Musieliśmy się dopasować do wydarzenia, niektóre z opraw świetlnych docelowo byłyby inaczej rozmieszczone.

Oświetlenie przypadło do gustu mieszkańcom. Przez cztery ostatnie wieczory ciężko było znaleźć na staromiejskim Rynku takie miejsce, w którym nie byłoby widać ludzi fotografujących kolorową iluminację kamienic. Fala takich zdjęć przetoczyła się przez internetowe serwisy społecznościowe, a zdanie "mogłoby tak już zostać” padało bardzo często.

- W związku z tym, że iluminacja spotkała się z tak dobrym odbiorem ze strony mieszkańców zasiądziemy do rozmów z Philipsem, żeby ustalić, czy taka iluminacja mogłaby się tu pojawić - mówi Beata Krzyżanowska, rzecznik prezydenta Lublina.

- Zapewne wszystkim by się to znudziło, gdyby te kolory atakowały nas przez cały czas. To był projekt typowo okazjonalny, który można uruchomić raz na jakiś czas - stwierdza Kaczmarzyk i proponuje na co dzień bardziej stonowane i mniej barwne oświetlenie kamienic. - W codziennej scenerii można by stosować stonowane białe światło w różnych temperaturach. Ale te oprawy dają pełną kontrolę nad światłem i można zaprogramować sobie również aranżację na Carnaval Sztukmistrzów, inną na Święto Niepodległości, a inną na Boże Narodzenie.

Czy tak się rzeczywiście stanie? - Wszystko zależy od tego, co na to powie sponsor i jakie byłyby koszty związane z taką iluminacją. Będziemy rozmawiać i oszacujemy, na ile do końca roku coś takiego mogłoby tu funkcjonować i w jakiej formule - mówi Krzyżanowska. Wiadomo już, że koszty samej energii nie byłyby duże. - Całe oświetlenie zużywało tyle prądu, co dwa czajniki elektryczne - podlicza architekt.

Komentarze 13

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
qwertyuiop / 30 lipca 2014 o 11:51
0

przyjdzie pis borach samorządowych po to będziesz widział Carnaval. Już teraz czytam komentarze, że to "lewackie święto" itp....

Także lepiej niech zostawią te światła teraz, bo jest szansa, że wtedy pis ich nie zdejmie.

Znowu straszenie PIS-em :P Nie popieram tej partii, ale jedyne, co PO może powiedzieć wyborcom, to nastraszyć ich PIS-em. Ogólnie nie widzę w tym święcie nic lewackiego, ale nie podobają mi się trzy rzeczy:

-Większość artystów, których widziałem, to obcokrajowcy. Nie jestem nietolerancyjny wobec innych narodów, a nawet ich występy mi się podobały, ale "cudze chwalicie, swego nie znacie". Powinniśmy następnym razem postarać się, żeby wystąpiło więcej Polaków.

-Nie rozumiem, czemu to jest "Carnaval", a nie "Karnawał". Nie mamy powodu, żeby wstydzić się swojego języka.

-Wszędzie powiewały flagi TVN-u, który jest chyba najbardziej propagandową i ogłupiającą stacją w naszej telewizji.

Znowu straszenie PIS-em :P Nie popieram tej partii, ale jedyne, co PO może powiedzieć wyborcom, to nastraszyć ich PIS-em. Ogólnie nie widzę w tym święcie nic lewackiego, ale nie podobają mi się trzy rzeczy:

-Większość artystów, których widziałem, to obcokrajowcy. Nie jestem nietolerancyjny wobec innych narodów, a nawet ich występy mi się podobały, ale "cudze chwalicie, swego nie znacie". Powinniśmy następnym razem postarać się, żeby wystąpiło więcej Polaków.

-Nie rozumiem, czemu to jest "Carnaval", a nie "Karnawał". Nie mam... rozwiń

Avatar
F..........a / 30 lipca 2014 o 03:25
0

STARE MIASTO !!!!! A JAK ZWYKLE NASI KOCHANI URZĘDNICY ZAPOMNIELI O DEPTAKU !!!!! NIEDŁUGO ZOSTANIE TYLKO HABBYBY A RESZTA KAMIENIC BEDZIE STAŁA PUSTA I TAKA BĘDZIE NASZA WIZYTÓWKA W CENTRUM MIASTA PANIE PREZYDENIE  BĄDZMY RÓWNI TO PRZECIEŻ NASZ WSPÓLNY INTERES !!!!!!!!!!!!!!!CHYBA ŻE JEST TAKA POLITYKA " KORYTEM SIE NIE PODZIELICIE I WSZYSTKO ZABIERZECIE" .....................

ps. a do dziennika powiem tylko jedno słowo macie Z*******e łamigłówki na wiarygodność

Avatar
qwertyuiop / 29 lipca 2014 o 21:37
0

Dlaczego to jest "Carnaval", a nie po prostu po polsku "Karnawał"?!

Avatar
qwertyuiop / 29 lipca 2014 o 18:11
0

Niech to będzie wyróżnik tylko tej imprezy bo jak edzie na stałe to spowszednieje! A tak wiadomo, że to Carnaval.

Równie dobrze możnaby przez cały rok mieć ubraną choinkę bożonarodzeniową :)

Avatar
qwertyuiop / 29 lipca 2014 o 18:09
0

Też myślę, że jakby było włączone co noc, to by wszystkim spowszedniało. Byłoby to tylko kolejne źródło zanieczyszczenia świetlnego. W dodatku światło przyciąga owady, które po pewnym czasie pobrudziłyby zabytkowe ściany kamienic. Polecam stronę ciemneniebo.pl.
Czy to ciemne niebo, które dawno straciliśmy, nie jest piękniejsze od nawet najlepszych iluminacji?

Avatar
jon / 29 lipca 2014 o 10:47
0

oświetlenie doskonale nawiązuje do historii Starego Miasta, nie ?

Avatar
Andrzej / 28 lipca 2014 o 23:46
0

cyt. ,,Całe oświetlenie zużywało tyle prądu, co dwa czajniki elektryczne – podlicza architekt.'' - typowy architekt. Dwa czajniki ale w jakim czasie i cy pracujące na okrągło czy nie...

Jak się nie znasz to się nie wypowiadaj głupolu!!! A czajniekiem to raczej ty jesteś

Avatar
Marek / 28 lipca 2014 o 21:59
0

Iluminacja wyglądała znakomicie. Myślę że miasto stać żeby takie oświetlenie zostało na stałe. Sterowanie oświetleniem RGBW dziś to podstawa.

Avatar
Piotrek / 28 lipca 2014 o 21:56
0

cyt. ,,Całe oświetlenie zużywało tyle prądu, co dwa czajniki elektryczne – podlicza architekt.'' - typowy architekt. Dwa czajniki ale w jakim czasie i cy pracujące na okrągło czy nie...

Widać że z ciebie taki elektryk jak ze mnie tancerz. Zużycie prądu zawsze podaje się w kWh i nie ważne czy to jest czajnik czy świetlówka. Jak na żarówce jest napisane 40W to w sklepie pytasz się w jakim czasie i czy pracuje na okrągło??

Brak wiedzy poraża a wypowiadanie się bez znajomości podstawowych zagadnień jeszcze bardziej.

Dla twojej wiedzy napiszę. 2 czajniki pobierają ok 3-4 kW na godzinę przy pracy ciągłej.

Widać że z ciebie taki elektryk jak ze mnie tancerz. Zużycie prądu zawsze podaje się w kWh i nie ważne czy to jest czajnik czy świetlówka. Jak na żarówce jest napisane 40W to w sklepie pytasz się w jakim czasie i czy pracuje na okrągło??

Brak wiedzy poraża a wypowiadanie się bez znajomości podstawowych zagadnień jeszcze bardziej.

Dla twojej wiedzy napiszę. 2 czajniki pobierają ok 3-4 kW na godzinę przy pracy ciągłej.

rozwiń
Avatar
Gość / 28 lipca 2014 o 21:18
0

przyjdzie pis borach samorządowych po to będziesz widział Carnaval. Już teraz czytam komentarze, że to "lewackie święto" itp....

Także lepiej niech zostawią te światła teraz, bo jest szansa, że wtedy pis ich nie zdejmie.

edit: *po wyborach

Avatar
qwertyuiop / 30 lipca 2014 o 11:51
0

przyjdzie pis borach samorządowych po to będziesz widział Carnaval. Już teraz czytam komentarze, że to "lewackie święto" itp....

Także lepiej niech zostawią te światła teraz, bo jest szansa, że wtedy pis ich nie zdejmie.

Znowu straszenie PIS-em :P Nie popieram tej partii, ale jedyne, co PO może powiedzieć wyborcom, to nastraszyć ich PIS-em. Ogólnie nie widzę w tym święcie nic lewackiego, ale nie podobają mi się trzy rzeczy:

-Większość artystów, których widziałem, to obcokrajowcy. Nie jestem nietolerancyjny wobec innych narodów, a nawet ich występy mi się podobały, ale "cudze chwalicie, swego nie znacie". Powinniśmy następnym razem postarać się, żeby wystąpiło więcej Polaków.

-Nie rozumiem, czemu to jest "Carnaval", a nie "Karnawał". Nie mamy powodu, żeby wstydzić się swojego języka.

-Wszędzie powiewały flagi TVN-u, który jest chyba najbardziej propagandową i ogłupiającą stacją w naszej telewizji.

Znowu straszenie PIS-em :P Nie popieram tej partii, ale jedyne, co PO może powiedzieć wyborcom, to nastraszyć ich PIS-em. Ogólnie nie widzę w tym święcie nic lewackiego, ale nie podobają mi się trzy rzeczy:

-Większość artystów, których widziałem, to obcokrajowcy. Nie jestem nietolerancyjny wobec innych narodów, a nawet ich występy mi się podobały, ale "cudze chwalicie, swego nie znacie". Powinniśmy następnym razem postarać się, żeby wystąpiło więcej Polaków.

-Nie rozumiem, czemu to jest "Carnaval", a nie "Karnawał". Nie mam... rozwiń

Avatar
F..........a / 30 lipca 2014 o 03:25
0

STARE MIASTO !!!!! A JAK ZWYKLE NASI KOCHANI URZĘDNICY ZAPOMNIELI O DEPTAKU !!!!! NIEDŁUGO ZOSTANIE TYLKO HABBYBY A RESZTA KAMIENIC BEDZIE STAŁA PUSTA I TAKA BĘDZIE NASZA WIZYTÓWKA W CENTRUM MIASTA PANIE PREZYDENIE  BĄDZMY RÓWNI TO PRZECIEŻ NASZ WSPÓLNY INTERES !!!!!!!!!!!!!!!CHYBA ŻE JEST TAKA POLITYKA " KORYTEM SIE NIE PODZIELICIE I WSZYSTKO ZABIERZECIE" .....................

ps. a do dziennika powiem tylko jedno słowo macie Z*******e łamigłówki na wiarygodność

Avatar
qwertyuiop / 29 lipca 2014 o 21:37
0

Dlaczego to jest "Carnaval", a nie po prostu po polsku "Karnawał"?!

Avatar
qwertyuiop / 29 lipca 2014 o 18:11
0

Niech to będzie wyróżnik tylko tej imprezy bo jak edzie na stałe to spowszednieje! A tak wiadomo, że to Carnaval.

Równie dobrze możnaby przez cały rok mieć ubraną choinkę bożonarodzeniową :)

Avatar
qwertyuiop / 29 lipca 2014 o 18:09
0

Też myślę, że jakby było włączone co noc, to by wszystkim spowszedniało. Byłoby to tylko kolejne źródło zanieczyszczenia świetlnego. W dodatku światło przyciąga owady, które po pewnym czasie pobrudziłyby zabytkowe ściany kamienic. Polecam stronę ciemneniebo.pl.
Czy to ciemne niebo, które dawno straciliśmy, nie jest piękniejsze od nawet najlepszych iluminacji?

Avatar
jon / 29 lipca 2014 o 10:47
0

oświetlenie doskonale nawiązuje do historii Starego Miasta, nie ?

Avatar
Andrzej / 28 lipca 2014 o 23:46
0

cyt. ,,Całe oświetlenie zużywało tyle prądu, co dwa czajniki elektryczne – podlicza architekt.'' - typowy architekt. Dwa czajniki ale w jakim czasie i cy pracujące na okrągło czy nie...

Jak się nie znasz to się nie wypowiadaj głupolu!!! A czajniekiem to raczej ty jesteś

Avatar
Marek / 28 lipca 2014 o 21:59
0

Iluminacja wyglądała znakomicie. Myślę że miasto stać żeby takie oświetlenie zostało na stałe. Sterowanie oświetleniem RGBW dziś to podstawa.

Avatar
Piotrek / 28 lipca 2014 o 21:56
0

cyt. ,,Całe oświetlenie zużywało tyle prądu, co dwa czajniki elektryczne – podlicza architekt.'' - typowy architekt. Dwa czajniki ale w jakim czasie i cy pracujące na okrągło czy nie...

Widać że z ciebie taki elektryk jak ze mnie tancerz. Zużycie prądu zawsze podaje się w kWh i nie ważne czy to jest czajnik czy świetlówka. Jak na żarówce jest napisane 40W to w sklepie pytasz się w jakim czasie i czy pracuje na okrągło??

Brak wiedzy poraża a wypowiadanie się bez znajomości podstawowych zagadnień jeszcze bardziej.

Dla twojej wiedzy napiszę. 2 czajniki pobierają ok 3-4 kW na godzinę przy pracy ciągłej.

Widać że z ciebie taki elektryk jak ze mnie tancerz. Zużycie prądu zawsze podaje się w kWh i nie ważne czy to jest czajnik czy świetlówka. Jak na żarówce jest napisane 40W to w sklepie pytasz się w jakim czasie i czy pracuje na okrągło??

Brak wiedzy poraża a wypowiadanie się bez znajomości podstawowych zagadnień jeszcze bardziej.

Dla twojej wiedzy napiszę. 2 czajniki pobierają ok 3-4 kW na godzinę przy pracy ciągłej.

rozwiń
Avatar
Gość / 28 lipca 2014 o 21:18
0

przyjdzie pis borach samorządowych po to będziesz widział Carnaval. Już teraz czytam komentarze, że to "lewackie święto" itp....

Także lepiej niech zostawią te światła teraz, bo jest szansa, że wtedy pis ich nie zdejmie.

edit: *po wyborach

Zobacz wszystkie komentarze 13

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze
Zdjęcia
galeria

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze 0 0

Na samochody dla misjonarzy zbierano w niedzielę pieniądze w lubelskich kościołach, a obok nich można było poświęcić swój pojazd. Tak zaczął się 18. Ogólnopolski Tydzień św. Krzysztofa.

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo]
film

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo] 78 5

W związku z pożarami lasów w środkowej części Szwecji, polski rząd podjął decyzję o udzieleniu wsparcia. W sobotę ze Świnoujścia wyruszyła grupa prawie 140 strażaków, którzy mają pomóc szwedzkim ratownikom. Do Szwecji pojechał również 44 wozy ratowniczo-gaśnicze.

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin
27 lipca 2018, 19:00

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin 1 0

Co Gdzie Kiedy. Radio Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) zaprasza na koncert formacji Cheap Tobacco. Wydarzenie odbędzie się 27 lipca o godz. 19.

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia]
galeria

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia] 0 1

Po lubelskich dzielnicach krąży już Cyrk Podwórkowy, który co roku jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów.

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper
galeria

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper 17 5

Nie jedna, a dwie firmy zbudują razem pierwszą w Chełmie dużą galerię handlową. Prace budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze
27 lipca 2018, 20:00

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. 27 lipca o godz. 20 w klubie Plener (Park Ludowy) wystąpi popularny raper i wokalista Ten Typ Mes. Artysta rozkręci soundsystemową imprezę z udziałem producenta Stasiaka oraz DJ'ów Black Belta Grega i Raz Dwa.

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy
galeria
film

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy 6 2

W piątek zakończyły się wojewódzkie eliminacje do XVIII finału Kynologicznych Mistrzostw Policji Sułkowice 2018. Zwyciężył pies IBAR i jego przewodnik st. sierż. Artur Lipski z KMP w Zamościu.

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada
film

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada 0 3

Poseł Nowoczesnej Piotr Misiło zapowiada złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez policję podczas piątkowej demonstracji przed Sejmem.

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach
galeria

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach 10 3

W niedzielę minęły 74 lata od ostatecznej likwidacji niemieckiego obozu koncentracyjnego Majdanek, który działał przez blisko trzy lata.

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury
25 lipca 2018, 21:00

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury 3 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami ostatnie lipcowe spotkanie w ramach cyklu Miasto movie analogowo w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a). W środę, 25 lipca o godz. 21 w tamtejszej Próbie Cafe wyświetlony zostanie kultowy Terminator.

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie 0 0

Zawodniczka AZS UMCS Lublin Paulina Guba bez najmniejszych problemów wywalczyła złoty medal w pchnięciu kulą. Lubelska zawodniczka uzyskała rezultat 18.82 i nad drugą w klasyfikacji zawodniczką miała blisko dwa metry

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela

Czyj to pies? Policjanci szukają właściciela 2 3

W czerwcu w lesie w miejscowości Rokitno (pow. bialski) przypadkowy świadek zauważył błąkające się w rejonie leśnej ścieżki zwierzę.

Sejm zdecydował. 2019 rokiem Unii Lubelskiej

Sejm zdecydował. 2019 rokiem Unii Lubelskiej 0 6

Sejm w piątek przyjął uchwałę o ustanowieniu patronów 2019 roku. Jednym z uhonorowanych w ten sposób wydarzeń jest Unia Lubelska. W przyszłym roku przypada 450. rocznica jej zawarcia.

94 PZLA MP. Srebro Karoliny Kołeczek i Piotra Tarkowskiego

94 PZLA MP. Srebro Karoliny Kołeczek i Piotra Tarkowskiego 0 0

Karolina Kołeczek z AZS UMCS Lublin i Piotr Tarkowski z AZS AWF Biała Podlaska wywalczyli srebrne medale w swoich konkurencjach podczas trzeciego dnia mistrzostw Polski w lekkiej atletyce rozgrywanych w Lublinie

Motor Lublin powinien być finansowany tylko z pieniędzy prywatnych? Proponują zrzutkę

Motor Lublin powinien być finansowany tylko z pieniędzy prywatnych? Proponują zrzutkę 83 26

Motor Lublin miałby wyemitować akcje do kupienia przez wszystkich zainteresowanych, dzięki temu zyskałby pieniądze na działalność. Taką propozycję podsuwa prezydentowi lubelska Fundacja Wolności, która woli, żeby klub nie był – jak obecnie – finansowany z pieniędzy podatników.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.