Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

22 maja 2015 r.
8:10

Trolejbusy sięgną do naszej kieszeni. Miasto chce mieć więcej pieniędzy z biletów komunikacji miejskiej

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 31 A A

Ratusz chce mieć więcej pieniędzy ze sprzedaży biletów komunikacji miejskiej. Tłumaczy, że tylko tak może zdobyć fundusze na zwiększenie częstotliwości kursów. Propozycją zmian w cenniku radni mieliby się zająć za miesiąc

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Wrzesień (tak planuje miasto) przywita nas nową siecią linii autobusowych i trolejbusowych. Ma ona uwzględniać nowe odcinki trakcji zbudowane za unijne pieniądze. Przez każdą z ulic z „unijnymi” drutami musi kursować trolejbus, bo inaczej miasto może stracić dotację.

Do pomocy w tworzeniu nowej mapy wynajęty został jeden z najbardziej znanych ekspertów w tej branży, Marcin Gromadzki. Polecono mu tak planować sieć, by liczba przejechanych przez autobusy i trolejbusy kilometrów nie była większa od tej, za którą miasto płaci obecnie.

Krytyka

Takie podejście Gromadzki otwarcie skrytykował na prezentacji projektu mapy, o czym pisaliśmy na początku maja. Ekspert podkreślił, że budowa nowych odcinków sieci powinna skutkować także wzrostem wydatków na przejechane kilometry, bo w przeciwnym razie pasażerowie mogą stracić część z istniejących bezpośrednich połączeń. A takie głosy niezadowolenia już się pojawiają.

W bieżącym roku miasto planuje wykupić u przewoźników 19 milionów tzw. wozokilometrów (wzkm) rocznie. Czy jest szansa, by wykupiło więcej?

– Na więcej w tym roku nas nie stać. Co do przyszłego roku będziemy o tym rozmawiać przy konstrukcji budżetu – mówi Krzysztof Żuk, prezydent Lublina. Ale zastrzega, że miasto może wydać na zapłatę za kursy tylko tyle pieniędzy ile ma, a kredytu na to zaciągać nie może, bo zabrania tego prawo.

134 mln zł za 19 mln wzkm

Za wspomniane 19 milionów wzkm miasto zapłaci w tym roku blisko 134 miliony złotych. Ponad połowę tej kwoty przyniosą wpływy z biletów, resztę trzeba będzie dołożyć z miejskiej kasy. A jak twierdzi prezydent więcej dokładać się nie da.

– Musielibyśmy zabrać pieniądze z oświaty, czy polityki społecznej. I w jednym i w drugim przypadku jest to praktycznie niemożliwe – stwierdza Żuk. – Dlatego na czerwcowej sesji Rady Miasta prowadzona będzie dyskusja nad taryfą, bo musimy spojrzeć na nią także przez pryzmat przyszłego roku.

Prezydent pytany czy de facto chodzi o zwiększenie wpływów z biletów – odpowiada: Tak.

Jednym z rozważanych pomysłów może być likwidacja biletu 30-minutowego i zastąpienie go 60-minutowym w wyższej cenie. – Na razie nie ma decyzji – mówi Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego.

Ile kupuje miasto

W ciągu trzech lat liczba wykupionych przez miasto wozokilometrów rośnie bardzo nieznacznie. W roku 2013 było to 18,1 miliona, w zeszłym 18,7 miliona, a w bieżącym ma być 19,2 mln.

Wpływy ze sprzedaży biletów pokrywają coraz mniejszą część wydatków na zapłatę dla przewoźników.

W roku 2013 było to 64,5 proc., w roku ubiegłym 56,3 proc., w bieżącym miasto spodziewa się ok. 55–56 proc.

Komentarze 31

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 12 stycznia 2016 o 07:06
0

Jak mnie takie narzekanie wpienia...każdy chce lepszej jakości komunikacji miejskiej do tego częstszy kurs autobusów ale nikt nie chce zrozumieć, że na to potrzebne są pieniądze a z nieba one niespadną jak włoski z głowy http://www.sic-egazeta.amu.edu.pl/index.php?t=2737  Pozdrawiam szczecin

Avatar
co tu pisac / 22 maja 2015 o 22:03
0

w dodatku wawie na tanszym 20minutowym , chyab kosztuje 3.20 przyjedziesz pewnie 10 km skmką albo metrem , nawet przesiadka tramawajem Lublinie to nierealne :) w 40 minut to przejedziasz tam maisto w wzdluz i wszesz , w Lublinie tyle sie jedzie z czubów na tatary{sic]

Dzisiaj po 15 linia 39 z Turystycznej pod Zus bilet 2,80 zł czas przejazdu 50 minut / Narutowicza tradycyjnie człowiek na piechotę szybciej przejdzie niż autobus przejedzie a następnie od Pozytywistów do ronda z JP II więcej stania niż jechania / . 

Dzisiaj po 15 linia 39 z Turystycznej pod Zus bilet 2,80 zł czas przejazdu 50 minut / Narutowicza tradycyjnie człowiek na piechotę szybciej przejdzie niż autobus przejedzie a następnie od Pozytywistów do ronda z JP II więcej stania niż jechania / . 

rozwiń
Avatar
Gość / 22 maja 2015 o 20:47
0
Przeinwestowanie w tabor wychodzi bokiem...
Avatar
qq / 22 maja 2015 o 19:54
0

Czy ktoś w ogóle pomyślał nad sprawdzeniem kwalifikacji i minimalnego poziomu kultury osobistej kontrolerów mpk?

Nie ma czegoś takiego jak Kontrolerzy MPK.

Kontrolę biletów prowadzi firma Reflex z Radomia i pracownicy ZTM-u w Lublinie.

Avatar
Gość / 22 maja 2015 o 19:46
0

A pomyśleć, że niemal bliźniacze miasto LUBIN posiada BEZPŁATNĄ komunikację.

A jakie to bliźniacze miasto? Lubin jest prawie 5 razy mniejszy od Lublina. Komunikacja miejska tam to raptem 10 linii, więc można sobie na to pozwolic.

Avatar
Gość / 22 maja 2015 o 19:18
0
Czy ktoś w ogóle pomyślał nad sprawdzeniem kwalifikacji i minimalnego poziomu kultury osobistej kontrolerów mpk?
Avatar
ksiąc proboszcz / 22 maja 2015 o 16:59
0

A może czas skończyć finasować tego bankruta jakim jest mpk i zlecić bezpośrednio podwykonawcom mpk usługi ?? Wyjdzie dwa razy taniej, a jakość tak samo nika...

Avatar
Gość / 22 maja 2015 o 16:26
0
a inne miasta mają już darmową komunikację po podwyżce będę jeżdziła do pracy rowerem jakieś 3,5 km
Avatar
ira / 22 maja 2015 o 16:13
0

Ceny biletów muszą dać możliwość zarabiania miastu Co to za nierówne traktowanie mieszkańców jedni maja darmochę a ci co tyrają i muszą przemieszczać się po mieście szybko wiec samochodami to ich się tępi podwyżkami za parkingi . Jak ktoś nie pracuje to ma czas poczekać na trolejbus nawet i godzinę Może już dość populizmu i demagogi POaństwo miejscy decydenci ja nie che dopłacać do zabawek pan Prezydenta. Nie dość że Lublin odrutowany niczym Majdanek za Niemca to jeszcze do tego dokładać skandal

A wiesz że nie wszyscy do pracy jeżdżą samochodem? Bardzo dużo ludzi jeździ komunikacją miejską. To ich nazywasz nierobami?
A wiesz że nie wszyscy do pracy jeżdżą samochodem? Bardzo dużo ludzi jeździ komunikacją miejską. To ich nazywasz nierobami? rozwiń
Avatar
Gość / 22 maja 2015 o 15:07
0
Odwrócenie zadań i roli. Dlaczego zwiększenie wozokilometrów ma się wiązać ze wzrostem cen biletów jak być może wystarczy obniżyć koszty przewoźnika monopolisty? Usługi przewozowe trakcji trolejbusowe objęte są monopolem przewoźnika, który w 100% jest własnością naszego miasta, a więc może pora sprawdzić koszty działalności własnej spółki, a nie od razu podnosić koszty dla faktycznych udziałowców w postaci mieszkańców Lublina? MPK Lublin Sp. z o.o. ma jedną z najniższych rentowności pośród wszystkich miejskich przewoźników w naszym kraju i jedne z największych strat w działalności - dlaczego więc prezydent nie zacznie od analizy finansowej podlegającej mu spółki, a tylko ma zamiar drenować kieszenie wszystkich poza sobą samym? Komisja Rewizyjna rady miasta w ubiegłym roku nie przeprowadziła ani jednej kontroli - może chociaż w tym roku skontroluje koszty działalności miejskiego przewoźnika, który jest jedynym operatorem trakcji trolejbusowej w naszym mieście.
Odwrócenie zadań i roli. Dlaczego zwiększenie wozokilometrów ma się wiązać ze wzrostem cen biletów jak być może wystarczy obniżyć koszty przewoźnika monopolisty? Usługi przewozowe trakcji trolejbusowe objęte są monopolem przewoźnika, który w 100% jest własnością naszego miasta, a więc może pora sprawdzić koszty działalności własnej spółki, a nie od razu podnosić koszty dla faktycznych udziałowców w postaci mieszkańców Lublina? MPK Lublin Sp. z o.o. ma jedną z najniższych rentowności pośród wszystkich miejskich przewoźników w naszym kraju ... rozwiń
Avatar
Gość / 12 stycznia 2016 o 07:06
0

Jak mnie takie narzekanie wpienia...każdy chce lepszej jakości komunikacji miejskiej do tego częstszy kurs autobusów ale nikt nie chce zrozumieć, że na to potrzebne są pieniądze a z nieba one niespadną jak włoski z głowy http://www.sic-egazeta.amu.edu.pl/index.php?t=2737  Pozdrawiam szczecin

Avatar
co tu pisac / 22 maja 2015 o 22:03
0

w dodatku wawie na tanszym 20minutowym , chyab kosztuje 3.20 przyjedziesz pewnie 10 km skmką albo metrem , nawet przesiadka tramawajem Lublinie to nierealne :) w 40 minut to przejedziasz tam maisto w wzdluz i wszesz , w Lublinie tyle sie jedzie z czubów na tatary{sic]

Dzisiaj po 15 linia 39 z Turystycznej pod Zus bilet 2,80 zł czas przejazdu 50 minut / Narutowicza tradycyjnie człowiek na piechotę szybciej przejdzie niż autobus przejedzie a następnie od Pozytywistów do ronda z JP II więcej stania niż jechania / . 

Dzisiaj po 15 linia 39 z Turystycznej pod Zus bilet 2,80 zł czas przejazdu 50 minut / Narutowicza tradycyjnie człowiek na piechotę szybciej przejdzie niż autobus przejedzie a następnie od Pozytywistów do ronda z JP II więcej stania niż jechania / . 

rozwiń
Avatar
Gość / 22 maja 2015 o 20:47
0
Przeinwestowanie w tabor wychodzi bokiem...
Avatar
qq / 22 maja 2015 o 19:54
0

Czy ktoś w ogóle pomyślał nad sprawdzeniem kwalifikacji i minimalnego poziomu kultury osobistej kontrolerów mpk?

Nie ma czegoś takiego jak Kontrolerzy MPK.

Kontrolę biletów prowadzi firma Reflex z Radomia i pracownicy ZTM-u w Lublinie.

Avatar
Gość / 22 maja 2015 o 19:46
0

A pomyśleć, że niemal bliźniacze miasto LUBIN posiada BEZPŁATNĄ komunikację.

A jakie to bliźniacze miasto? Lubin jest prawie 5 razy mniejszy od Lublina. Komunikacja miejska tam to raptem 10 linii, więc można sobie na to pozwolic.

Avatar
Gość / 22 maja 2015 o 19:18
0
Czy ktoś w ogóle pomyślał nad sprawdzeniem kwalifikacji i minimalnego poziomu kultury osobistej kontrolerów mpk?
Avatar
ksiąc proboszcz / 22 maja 2015 o 16:59
0

A może czas skończyć finasować tego bankruta jakim jest mpk i zlecić bezpośrednio podwykonawcom mpk usługi ?? Wyjdzie dwa razy taniej, a jakość tak samo nika...

Avatar
Gość / 22 maja 2015 o 16:26
0
a inne miasta mają już darmową komunikację po podwyżce będę jeżdziła do pracy rowerem jakieś 3,5 km
Avatar
ira / 22 maja 2015 o 16:13
0

Ceny biletów muszą dać możliwość zarabiania miastu Co to za nierówne traktowanie mieszkańców jedni maja darmochę a ci co tyrają i muszą przemieszczać się po mieście szybko wiec samochodami to ich się tępi podwyżkami za parkingi . Jak ktoś nie pracuje to ma czas poczekać na trolejbus nawet i godzinę Może już dość populizmu i demagogi POaństwo miejscy decydenci ja nie che dopłacać do zabawek pan Prezydenta. Nie dość że Lublin odrutowany niczym Majdanek za Niemca to jeszcze do tego dokładać skandal

A wiesz że nie wszyscy do pracy jeżdżą samochodem? Bardzo dużo ludzi jeździ komunikacją miejską. To ich nazywasz nierobami?
A wiesz że nie wszyscy do pracy jeżdżą samochodem? Bardzo dużo ludzi jeździ komunikacją miejską. To ich nazywasz nierobami? rozwiń
Avatar
Gość / 22 maja 2015 o 15:07
0
Odwrócenie zadań i roli. Dlaczego zwiększenie wozokilometrów ma się wiązać ze wzrostem cen biletów jak być może wystarczy obniżyć koszty przewoźnika monopolisty? Usługi przewozowe trakcji trolejbusowe objęte są monopolem przewoźnika, który w 100% jest własnością naszego miasta, a więc może pora sprawdzić koszty działalności własnej spółki, a nie od razu podnosić koszty dla faktycznych udziałowców w postaci mieszkańców Lublina? MPK Lublin Sp. z o.o. ma jedną z najniższych rentowności pośród wszystkich miejskich przewoźników w naszym kraju i jedne z największych strat w działalności - dlaczego więc prezydent nie zacznie od analizy finansowej podlegającej mu spółki, a tylko ma zamiar drenować kieszenie wszystkich poza sobą samym? Komisja Rewizyjna rady miasta w ubiegłym roku nie przeprowadziła ani jednej kontroli - może chociaż w tym roku skontroluje koszty działalności miejskiego przewoźnika, który jest jedynym operatorem trakcji trolejbusowej w naszym mieście.
Odwrócenie zadań i roli. Dlaczego zwiększenie wozokilometrów ma się wiązać ze wzrostem cen biletów jak być może wystarczy obniżyć koszty przewoźnika monopolisty? Usługi przewozowe trakcji trolejbusowe objęte są monopolem przewoźnika, który w 100% jest własnością naszego miasta, a więc może pora sprawdzić koszty działalności własnej spółki, a nie od razu podnosić koszty dla faktycznych udziałowców w postaci mieszkańców Lublina? MPK Lublin Sp. z o.o. ma jedną z najniższych rentowności pośród wszystkich miejskich przewoźników w naszym kraju ... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 31

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia

PZLA 94 Mistrzostwa Polski. Podsumowanie pierwszego dnia 4 1

Pierwszy dzień rozgrywanych w Lublinie MP przyniósł wiele niezapomnianych emocji. Brąz wywalczyła Joanna Bemowska i Arkadiusz Rogowski, srebro Paweł Fajdek, a złoto Damian Kopeć

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny

Pikietuje przed urzędem z niepełnosprawnym synem. Burmistrz: Sprawa ma charakter polityczny 0 5

Jerzy Rębek burmistrz Radzynia Podlaskiego uważa że pikieta Marii Kosidło ma podtekst polityczny.

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka
31 sierpnia 2018, 20:00

Zatańcz z Lublinem: zespół Rokiczanka 9 0

Co Gdzie Kiedy. 31 sierpnia o godz. 20 w Parku Bronowickim, w ramach cyklu Zatańcz z Lublinem, wystąpi zespół Rokiczanka. To okazja do wspólnej zabawy przy wspaniałej muzyce sprzed lat.

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali

Obniżki pensji dla samorządowców o 20 proc.? To fikcja. Niektórzy nawet zyskali 0 10

O 1/5 miały zmniejszyć się wynagrodzenia samorządowców w związku ustawą przyjętą przez PiS. Tymczasem w wielu przypadkach obniżki były wręcz symboliczne. A niektórzy nawet zyskali na zmianie.

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota!
galeria

94 PZLA MP. Paweł Fajdek 12 centymetrów od złota! 4 1

Wojciech Nowicki z Podlasia Białystok wywalczył złoty medal w konkursie rzutu młotem w Lublinie i wyprzedził Pawła Fajdka. Zawodnikowi Agrosu Zamość do złota zabrakło zaledwie 12 centymetrów. Trzecie miejsca zajął natomiast inny zawodnik Agrosu Arkadiusz Rogowski

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem!

94 PZLA MP. Dominik Kopeć ze złotym medalem! 1 1

Zawodnik Agrosu Zamość nie miał sobie równych i mimo ciężkich warunków na bieżni ze znakomitym wynikiem zdobył pierwsze miejsce na zawodach w Lublinie

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe
28 lipca 2018, 20:00

Potańcówka w klimacie lat 20-60 w Teatralnej Cafe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Retro-potańcówka dla miłośników klimatu lat 20-60 odbędzie się 28 lipca o godz. 20 w Teatralnej Cafe (ul. Peowiaków 1). Uczestnicy będą mogli bawić się przy dobrej muzyce do godz. 2 nad ranem.

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać

Obcokrajowcom podoba się w Polsce. Coraz mniej z nich chce wyjeżdżać 0 4

Coraz więcej obcokrajowców chce pozostać w Polsce na dłużej - mówi w rozmowie z PAP Jakub Dudziak z Urzędu do Spraw Cudzoziemców. Z danych urzędu wynika, że w pierwszym półroczu tego roku liczba cudzoziemców z zezwoleniami na pobyt zwiększyła się o 25 tys. W połowie tego roku takie zezwolenia posiadało łącznie 350 tys. osób.

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę

Koniec śmieciówek w szkołach? Od 1 września zatrudnienie tylko na umowę o pracę 12 8

Od 1 września nauczyciele, wychowawcy, bibliotekarze, logopedzi czy psychologowie będą musieli być zatrudniani na umowę o pracę. Osoby prowadzące działalność gospodarczą nie będą też mogły pracować w prywatnych przedszkolach czy poradniach.

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte
galeria

94 PZLA Mistrzostwa Polski w lekkiej atletyce oficjalnie otwarte 5 0

o godzinie 17 na stadionie w Lublinie przy komplecie publiczności nastąpiło uroczyste otwarcie imprezy, która potrwa w naszym mieście aż do niedzieli

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe
22 lipca 2018, 9:45

Premiera książki o komunikacji publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim. Wycieczki autobusowe 5 0

Autobusy – Jelcz 120M i Jelcz M11 przyjadą w niedzielę z Lublina do Kraśnika. Podczas przejazdów będzie można posłuchać o historii komunikacji w Kraśniku i ważnych dla niej miejscach. O tym wszystkim będzie opowiadać Maksym Bratko, autor książki „Historia Komunikacji Publicznej w Kraśniku i powiecie kraśnickim”, której premierę zaplanowano na niedzielę.

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku

Lublin: Do końca wakacji ruch wahadłowy na tej ulicy. Utrudnienia od poniedziałku 28 11

Od poniedziałku aż do końca wakacji na ul. Nowy Świat obowiązywać będzie ruch wahadłowy. Drogowcy zabierają się tutaj za przebudowę kanalizacji deszczowej. Skrót z Bronowic na Czuby coraz bardziej przypomina tor przeszkód.

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny

Potrącenie pieszego. Utrudnienia na ul. Choiny 0 8

Utrudnienia na ul. Choiny w Lublinie. Jak informuje nasz Czytelnik Paweł doszło do potrącenia pieszego na przejściu.

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb

II Festiwal w Krainie Lubelskich Ryb 0

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.