Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

1 października 2014 r.
21:30
Edytuj ten wpis

Nie będzie żłobka na Czechowie. Mieszkańcy go nie chcieli

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
67 43 A A

Miasto rezygnuje z budowy żłobka na Czechowie, bo nie zgadzają się na to sąsiedzi. Parę tygodni temu przeciwnicy budowy nawet poszarpali się z projektantami. Tymczasem jedyny żłobek w tej dzielnicy musi być zamknięty, bo nie spełnia norm przeciwpożarowych

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Nowa placówka była planowana przy ul. Młodej Polski, tuż obok Przedszkola Specjalnego nr 11. Pomysł wywołał wiele emocji wśród mieszkańców. Na początku września napadnięci zostali pracownicy biura projektowego, którzy prowadzili oględziny w terenie. Wyrwano im dokumenty.

- Ludzie obawiają się, że droga i miejsca postojowe blisko okien zakłócą zaakceptowany porządek - mówi Sławomir Osiński, prezes Spółdzielni Mieszkaniowej "Czechów”. - Zaproponowane rozwiązania komunikacyjne budzą szereg wątpliwości ze strony spółdzielni, bo jako jej zarząd musimy reprezentować mieszkańców. Wyraziliśmy to w oficjalnym stanowisku.

Przeciwnicy inwestycji rozprowadzali po Czechowie ulotki i założyli stronę internetową. Informowali na niej, że budowa wymusi wycinkę 36 drzew oraz likwidację boiska, a pod oknami mieszkań powstanie szeroka jezdnia. Ratusz oficjalnie zaprzeczał i wyjaśniał, że nie ma mowy o wycince, jezdnia nie będzie szeroka, a boisko odtworzy się obok.

Zapewnienia niewiele dały, mieszkańcy okolicznych bloków nadal byli niezadowoleni, więc miasto postanowiło inaczej poprowadzić dojazd do żłobka. - Będzie biegł w całości po miejskich gruntach, nie zahaczając o działki spółdzielni mieszkaniowej - zapowiadał Tadeusz Dziuba, dyrektor Wydziału Inwestycji i Remontów w Urzędzie Miasta, przed wtorkowym spotkaniem w sprawie żłobka.

Spotkanie zakończyło się późnym wieczorem. Przeciwnicy budowy jasno dali do zrozumienia, że żłobka pod oknami nie chcą. - Stanęło na tym, że jeśli mieszkańcy nie chcą żłobka, to zostanie on zaprojektowany w innym miejscu - mówi Dziuba. Ale w tym przypadku "w innym miejscu” może oznaczać również "w innej dzielnicy”.

Choć decyzje w sprawie lokalizacji jeszcze nie zapadły, to poważnie rozważane jest przeniesienie projektu na Czuby, na działkę przy ul. Rucianej. Tym bardziej, że stosunkowo niedaleko, w rejonie ul. Jana Pawła II i Gęsiej, bardzo szybko powstają nowe mieszkania i przybywa małżeństw z dziećmi.

W takim układzie Czechów może pozostać bez jakiegokolwiek żłobka. Teraz istnieje tu jeden, przy ul. Braci Wieniawskich, ale budynek nie spełnia norm przeciwpożarowych i prędzej, czy później powinien zostać zamknięty. Obecnie żłobek przy Braci Wieniawskich ma 117 miejsc. Po dostosowaniu go do norm przeciwpożarowych liczba miejsc spadłaby o połowę, a sama przebudowa kosztowałaby tyle, ile wzniesienie od podstaw nowej placówki dla setki dzieci.
Czytaj więcej o:

Komentarze 43

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 18 kwietnia 2016 o 22:04
0
i dobrze 0 drących ryj mopów
Avatar
Obywatelski / 7 października 2014 o 08:44
0

Tym ludziom z Młodej Polski juz wszystko przeszkadza.niedawno protestowali przeciw biurowcom izby skarbowej a te i ocz cieszą i dojazd mają własny

Ale Czechów skorzystał na tej izbie skarbowej. Po głupie zaświadczenie trzeba jechać na Sądową. 

To postawmy przy Twojej ulicy żłobek skoro jesteś taki mądry. 

Avatar
Joanna / 3 października 2014 o 13:12
0
Nie mieszkam na Czechowie ale od jakiegoś czasu słyszy się tylko zle rzeczy o mieszkańcach tej dzielnicy. Jestem mloda mama i być moze moje dziecko w przyszłym roku trafi do tego zlobka bo niestety mama wraca do pracy a na prywatny nas nie stać. Pozdrawiam wszystkich protestujących debili bo inaczej nazwać ich nie można... Nie chce sie nawet tego głębiej komentowac
Avatar
tbg / 3 października 2014 o 09:41
0

Wypowiem się jako mieszkaniec MP22,

Absolutnie nie jestem przeciw budowie żłobka w tym miejscu, przynajmniej nie będzie tego buszu za płotem (trawa koszona nieregularnie albo wcale).

Zaś co do koncepcji dojazdu, to lepsza jest wersja 1 (droga dookoła obiektu), jednak lepiej by było, gdyby była ona jednokierunkowa (ruch zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara), dzięki czemu można by było zaprojektować miejsca parkingowe równolegle do jezdni.

Jak już ktoś wspominał, koncepcja z dojazdem od Kameralnej spowoduje wzrost ruchu tranzytowego (cwaniactwo chcące ominąć światła na skrzyżowaniach przy USie i Orfeuszu). No chyba zrobić dojazdy z obu stron (od Kameralnej i MP26) bez ich połączenia.

Odnośnie drzew,to w chwili obecnej jest ich za dużo, oraz są wysokie, przez co w najniższych kondygnacjach MP22 jest zwyczajnie ciemno.

Wypowiem się jako mieszkaniec MP22,

Absolutnie nie jestem przeciw budowie żłobka w tym miejscu, przynajmniej nie będzie tego buszu za płotem (trawa koszona nieregularnie albo wcale).

Zaś co do koncepcji dojazdu, to lepsza jest wersja 1 (droga dookoła obiektu), jednak lepiej by było, gdyby była ona jednokierunkowa (ruch zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara), dzięki czemu można by było zaprojektować miejsca parkingowe równolegle do jezdni.

Jak już ktoś wspominał, koncepcja z dojazdem od Kameralnej spowoduje wzros... rozwiń

Avatar
mp26 / 2 października 2014 o 22:52
0

Problem robi się wtedy gdy paru osiedlowych buntowników zaczyna buntować mieszkańców osiedla i wciskać im kit, w który muszą uwierzyć, bo nie dadzą im spokoju. Gdyby nie Ci buntownicy to ludzie zgodziliby się na żłobek oraz parkingi pod oknami, bo jest ich mało na osiedlu.
Miasto odpuściło budowę żłobka, wporządku.Ale niech teraz mieszkańcy MP22 wyniosą się swoimi samochodami z alejki po której chodzą dzieci. Za mojej młodości na tej alejce nie stały żadne samochody! Parkujący tam ludzie, przynajmniej niektórzy nie chcieli parkingu pod swoimi oknami, a parkują pod oknami innych jeszcze blokując chodnik, fałszywce. Jakie to wszystko mądre w tym bloku, itp. Zwykła hołota, która nie umie żyć w zgodzie i dostosować się do zmieniających realiów, skoro coś dostali to jest to święta rzecz i niechcą odpuścić,a tylko innym przeszkadzać chcą.
Na miejscu Żuka drogę bym im pod samymi oknami puścił a żłobek najbliżej jak sie da wybudował i nie przejmował się ich opinią.

Mieszkaniec na szczęscie nie MP22 ;)
 

Problem robi się wtedy gdy paru osiedlowych buntowników zaczyna buntować mieszkańców osiedla i wciskać im kit, w który muszą uwierzyć, bo nie dadzą im spokoju. Gdyby nie Ci buntownicy to ludzie zgodziliby się na żłobek oraz parkingi pod oknami, bo jest ich mało na osiedlu.
Miasto odpuściło budowę żłobka, wporządku.Ale niech teraz mieszkańcy MP22 wyniosą się swoimi samochodami z alejki po której chodzą dzieci. Za mojej młodości na tej alejce nie stały żadne samochody! Parkujący tam ludzie, przynajmniej niektórzy nie chcieli parkingu po... rozwiń

Avatar
Aśka Lublin / 2 października 2014 o 19:14
0

Bardzo dobrze, że żłobka nie będzie 

Teraz mamy spokój pod oknem, a mogła być ulica, więc chyba logiczne że nie chcemy tego zmieniać, jest gdzie wyjść z dziećmi i zostanie osiedlowa zieleń, place zabaw i boisko.

Pod protestem podpisywali sie w większości rodzice i to małych dzieci, zatem o czymś to świdczy.

Ten żłobek jest zbędny, trzeba zapewnić rodzicom warunki do wychowania dzieci, a nie budować przechowalnię maluchów.


Bardzo dobrze, że żłobka nie będzie 

Teraz mamy spokój pod oknem, a mogła być ulica, więc chyba logiczne że nie chcemy tego zmieniać, jest gdzie wyjść z dziećmi i zostanie osiedlowa zieleń, place zabaw i boisko.

Pod protestem podpisywali sie w większości rodzice i to małych dzieci, zatem o czymś to świdczy.

Ten żłobek jest zbędny, trzeba zapewnić rodzicom warunki do wychowania dzieci, a nie budować przechowalnię maluchów.

Spokój pod oknem?? Przecież wielu mieszkańców bloku Młodej Polski 22 zostawia samochody tuż pod klatkami na chodniku, bo na trawnikach (np. przy górce) spółdzielnia postawiła słupki metalowe. Nie wspomnę o parkowaniu na chodniku między placami zabaw (koło białego domku).

Jeździcie Państwo tak, że dzieci z chodnika muszą uciekać ( sama trzymam moja dziecko mocno za rękę, bo mamusia z tatusiem muszą podwieźć pociechę swoim rzęchem pod samą klatkę :P

Spokój pod oknem?? Przecież wielu mieszkańców bloku Młodej Polski 22 zostawia samochody tuż pod klatkami na chodniku, bo na trawnikach (np. przy górce) spółdzielnia postawiła słupki metalowe. Nie wspomnę o parkowaniu na chodniku między placami zabaw (koło białego domku).

Jeździcie Państwo tak, że dzieci z chodnika muszą uciekać ( sama trzymam moja dziecko mocno za rękę, bo mamusia z tatusiem muszą podwieźć pociechę swoim rzęchem pod samą klatkę :P

rozwiń
Avatar
kor / 2 października 2014 o 13:13
0

Przecież pojazdy uprzywilejowane mogą jeździć po chodniku, tak jest od zawsze i jakoś dojeżdżają. O ile jakiś "mundry" nie zastawi przejazdu swoim sztruclem.

Avatar
Wiola / 2 października 2014 o 11:43
0

Nie chodzi o żłobek a o drogi dojazdowe i popieram protestujących, bo teraz buractwo musi wszędzie podjeżdżać samochodami pod same drzwi, bo jak przejdzie 50-100 metrów to korona im z głowy spadnie...

Aha, czyli karetka albo straż pożarna mają skakać po drzewach żeby dotrzeć do żłobka, przede wszystkim po to są tworzone drogi dojazdowe...

Avatar
kor / 2 października 2014 o 11:22
0

Nie chodzi o żłobek a o drogi dojazdowe i popieram protestujących, bo teraz buractwo musi wszędzie podjeżdżać samochodami pod same drzwi, bo jak przejdzie 50-100 metrów to korona im z głowy spadnie...

Avatar
RRR / 2 października 2014 o 11:01
0

Ludzie 10x pomyślcie zanim zaczniecie pisac takie bzdury, jeszcze trochę to wasze dzieci i wnuki będzięcie wozić do żłobków w innych ,,miastach'' bo wam przeszkadza to ,przeszkadza tamto ; jak chcą postawic nowy bezpieczny dla dzieci to trzeba sie  z tego cieszyć a nie szukać dziury w całym; Polak to potrafi tylko narzekać ; to jest przykre :-(

Avatar
Gość / 18 kwietnia 2016 o 22:04
0
i dobrze 0 drących ryj mopów
Avatar
Obywatelski / 7 października 2014 o 08:44
0

Tym ludziom z Młodej Polski juz wszystko przeszkadza.niedawno protestowali przeciw biurowcom izby skarbowej a te i ocz cieszą i dojazd mają własny

Ale Czechów skorzystał na tej izbie skarbowej. Po głupie zaświadczenie trzeba jechać na Sądową. 

To postawmy przy Twojej ulicy żłobek skoro jesteś taki mądry. 

Avatar
Joanna / 3 października 2014 o 13:12
0
Nie mieszkam na Czechowie ale od jakiegoś czasu słyszy się tylko zle rzeczy o mieszkańcach tej dzielnicy. Jestem mloda mama i być moze moje dziecko w przyszłym roku trafi do tego zlobka bo niestety mama wraca do pracy a na prywatny nas nie stać. Pozdrawiam wszystkich protestujących debili bo inaczej nazwać ich nie można... Nie chce sie nawet tego głębiej komentowac
Avatar
tbg / 3 października 2014 o 09:41
0

Wypowiem się jako mieszkaniec MP22,

Absolutnie nie jestem przeciw budowie żłobka w tym miejscu, przynajmniej nie będzie tego buszu za płotem (trawa koszona nieregularnie albo wcale).

Zaś co do koncepcji dojazdu, to lepsza jest wersja 1 (droga dookoła obiektu), jednak lepiej by było, gdyby była ona jednokierunkowa (ruch zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara), dzięki czemu można by było zaprojektować miejsca parkingowe równolegle do jezdni.

Jak już ktoś wspominał, koncepcja z dojazdem od Kameralnej spowoduje wzrost ruchu tranzytowego (cwaniactwo chcące ominąć światła na skrzyżowaniach przy USie i Orfeuszu). No chyba zrobić dojazdy z obu stron (od Kameralnej i MP26) bez ich połączenia.

Odnośnie drzew,to w chwili obecnej jest ich za dużo, oraz są wysokie, przez co w najniższych kondygnacjach MP22 jest zwyczajnie ciemno.

Wypowiem się jako mieszkaniec MP22,

Absolutnie nie jestem przeciw budowie żłobka w tym miejscu, przynajmniej nie będzie tego buszu za płotem (trawa koszona nieregularnie albo wcale).

Zaś co do koncepcji dojazdu, to lepsza jest wersja 1 (droga dookoła obiektu), jednak lepiej by było, gdyby była ona jednokierunkowa (ruch zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara), dzięki czemu można by było zaprojektować miejsca parkingowe równolegle do jezdni.

Jak już ktoś wspominał, koncepcja z dojazdem od Kameralnej spowoduje wzros... rozwiń

Avatar
mp26 / 2 października 2014 o 22:52
0

Problem robi się wtedy gdy paru osiedlowych buntowników zaczyna buntować mieszkańców osiedla i wciskać im kit, w który muszą uwierzyć, bo nie dadzą im spokoju. Gdyby nie Ci buntownicy to ludzie zgodziliby się na żłobek oraz parkingi pod oknami, bo jest ich mało na osiedlu.
Miasto odpuściło budowę żłobka, wporządku.Ale niech teraz mieszkańcy MP22 wyniosą się swoimi samochodami z alejki po której chodzą dzieci. Za mojej młodości na tej alejce nie stały żadne samochody! Parkujący tam ludzie, przynajmniej niektórzy nie chcieli parkingu pod swoimi oknami, a parkują pod oknami innych jeszcze blokując chodnik, fałszywce. Jakie to wszystko mądre w tym bloku, itp. Zwykła hołota, która nie umie żyć w zgodzie i dostosować się do zmieniających realiów, skoro coś dostali to jest to święta rzecz i niechcą odpuścić,a tylko innym przeszkadzać chcą.
Na miejscu Żuka drogę bym im pod samymi oknami puścił a żłobek najbliżej jak sie da wybudował i nie przejmował się ich opinią.

Mieszkaniec na szczęscie nie MP22 ;)
 

Problem robi się wtedy gdy paru osiedlowych buntowników zaczyna buntować mieszkańców osiedla i wciskać im kit, w który muszą uwierzyć, bo nie dadzą im spokoju. Gdyby nie Ci buntownicy to ludzie zgodziliby się na żłobek oraz parkingi pod oknami, bo jest ich mało na osiedlu.
Miasto odpuściło budowę żłobka, wporządku.Ale niech teraz mieszkańcy MP22 wyniosą się swoimi samochodami z alejki po której chodzą dzieci. Za mojej młodości na tej alejce nie stały żadne samochody! Parkujący tam ludzie, przynajmniej niektórzy nie chcieli parkingu po... rozwiń

Avatar
Aśka Lublin / 2 października 2014 o 19:14
0

Bardzo dobrze, że żłobka nie będzie 

Teraz mamy spokój pod oknem, a mogła być ulica, więc chyba logiczne że nie chcemy tego zmieniać, jest gdzie wyjść z dziećmi i zostanie osiedlowa zieleń, place zabaw i boisko.

Pod protestem podpisywali sie w większości rodzice i to małych dzieci, zatem o czymś to świdczy.

Ten żłobek jest zbędny, trzeba zapewnić rodzicom warunki do wychowania dzieci, a nie budować przechowalnię maluchów.


Bardzo dobrze, że żłobka nie będzie 

Teraz mamy spokój pod oknem, a mogła być ulica, więc chyba logiczne że nie chcemy tego zmieniać, jest gdzie wyjść z dziećmi i zostanie osiedlowa zieleń, place zabaw i boisko.

Pod protestem podpisywali sie w większości rodzice i to małych dzieci, zatem o czymś to świdczy.

Ten żłobek jest zbędny, trzeba zapewnić rodzicom warunki do wychowania dzieci, a nie budować przechowalnię maluchów.

Spokój pod oknem?? Przecież wielu mieszkańców bloku Młodej Polski 22 zostawia samochody tuż pod klatkami na chodniku, bo na trawnikach (np. przy górce) spółdzielnia postawiła słupki metalowe. Nie wspomnę o parkowaniu na chodniku między placami zabaw (koło białego domku).

Jeździcie Państwo tak, że dzieci z chodnika muszą uciekać ( sama trzymam moja dziecko mocno za rękę, bo mamusia z tatusiem muszą podwieźć pociechę swoim rzęchem pod samą klatkę :P

Spokój pod oknem?? Przecież wielu mieszkańców bloku Młodej Polski 22 zostawia samochody tuż pod klatkami na chodniku, bo na trawnikach (np. przy górce) spółdzielnia postawiła słupki metalowe. Nie wspomnę o parkowaniu na chodniku między placami zabaw (koło białego domku).

Jeździcie Państwo tak, że dzieci z chodnika muszą uciekać ( sama trzymam moja dziecko mocno za rękę, bo mamusia z tatusiem muszą podwieźć pociechę swoim rzęchem pod samą klatkę :P

rozwiń
Avatar
kor / 2 października 2014 o 13:13
0

Przecież pojazdy uprzywilejowane mogą jeździć po chodniku, tak jest od zawsze i jakoś dojeżdżają. O ile jakiś "mundry" nie zastawi przejazdu swoim sztruclem.

Avatar
Wiola / 2 października 2014 o 11:43
0

Nie chodzi o żłobek a o drogi dojazdowe i popieram protestujących, bo teraz buractwo musi wszędzie podjeżdżać samochodami pod same drzwi, bo jak przejdzie 50-100 metrów to korona im z głowy spadnie...

Aha, czyli karetka albo straż pożarna mają skakać po drzewach żeby dotrzeć do żłobka, przede wszystkim po to są tworzone drogi dojazdowe...

Avatar
kor / 2 października 2014 o 11:22
0

Nie chodzi o żłobek a o drogi dojazdowe i popieram protestujących, bo teraz buractwo musi wszędzie podjeżdżać samochodami pod same drzwi, bo jak przejdzie 50-100 metrów to korona im z głowy spadnie...

Avatar
RRR / 2 października 2014 o 11:01
0

Ludzie 10x pomyślcie zanim zaczniecie pisac takie bzdury, jeszcze trochę to wasze dzieci i wnuki będzięcie wozić do żłobków w innych ,,miastach'' bo wam przeszkadza to ,przeszkadza tamto ; jak chcą postawic nowy bezpieczny dla dzieci to trzeba sie  z tego cieszyć a nie szukać dziury w całym; Polak to potrafi tylko narzekać ; to jest przykre :-(

Zobacz wszystkie komentarze 43

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie
21 lipca 2018, 19:00

Kayah, Nosowska, Brodka, Przybysz. Darmowy koncert w Lublinie 0 0

W sobotę Kayah, Katarzyna Nosowska, Monika Brodka i Paulina Przybysz zaśpiewają swoje największe przeboje na pl. Zamkowym podczas bezpłatnego koncertu „Siła Kobiet”. Przy okazji o wyjątkowych kobietach przypomni też Ośrodek Brama Grodzka – Teatr NN w swoim specjalnym wydawnictwie

Koniec z czarnymi plombami. Parlament Europejski zakazał

Koniec z czarnymi plombami. Parlament Europejski zakazał 0 0

Dentyści nie mogą już zakładać amalgamatowych plomb dzieciom oraz kobietom w ciąży i karmiącym. Zakaz wprowadziło rozporządzenie Parlamentu Europejskiego. – To bardzo dobry kierunek – komentują lubelscy stomatolodzy

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii

Powiększą swoją siedzibę w Lublinie i ruszają na podbój Indii 1 1

Billennium, lider branży IT, który rozbudowuje swoją lubelską siedzibę rozpoczął ekspansję na rynek indyjski.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 19 lipca 2018 r. 0 0

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia]
galeria

Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina w Centrum Historii Sportu [zdjęcia] 1 0

Wernisaż wystawy "Lekkoatletyczni Mistrzowie Lublina" odbył się w środę w Centrum Historii Sportu w Lublinie.

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia]
galeria

Lubelskie wojsko sprzedaje stary sprzęt. Co można kupić? [zdjęcia] 27 4

Tarpany, ciężarówki star z chłodniami i inne wojskowe skarby czekają na chętnych w ostatnim w te wakacje przetargu Agencji Mienia Wojskowego, która zarabia w ten sposób na modernizację polskiej armii.

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi

Pan Janusz jedzie dla Bianki. Spotyka życzliwych ludzi 0 2

Janusz Kobyłka jedzie dookoła Polski dla chorej Bianki. W trasę wyruszył z Lubartowa 30 czerwca. Wczoraj był już Lubuskiem. Do domu wróci w połowie sierpnia

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"?
galeria
film

Historyczne odkrycie przed Bramą Krakowską w Lublinie. Jak będzie wyglądać "okno czasu"? 31 12

Przed Bramą Krakowską zaczęły się prace przy zabezpieczaniu studni odkrytej podczas wymiany nawierzchni pl. Łokietka. Betonowy krąg ma wzmocnić konstrukcję i umożliwić późniejsze zamontowanie „okna czasu”, przez które zajrzymy w 22-metrową otchłań. Już w czwartek możemy poznać szczegóły tej nowej atrakcji.

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony

"Zdrowych świń nie powinno się wybijać". Wyrok na zwierzęta odroczony 12 13

Po wtorkowej blokadzie rolników, inspekcja weterynaryjna wstrzymała akcję wybijania świń w miejscowości Dawidy (gm. Jabłoń).

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018

Są już bilety na Festiwal Filmu i Sztuki Dwa Brzegi 2018 1 0

Co Gdzie Kiedy. Można już kupić bilety na wydarzenia 12. Festiwalu Filmu i Sztuki Dwa Brzegi, który zaczyna się 28 lipca.

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem

Po kontroli w Lubelskiem: Margaryna zamiast masła, a żółty ser wcale nie był serem 40 17

Z białego sera ciekła granatowa serwatka, obiecywane przez jadłospis masło leżało w magazynie, a na talerzach lądowała margaryna, zaś żółty ser wcale nie był serem. Na takie ciekawostki natknęli się kontrolerzy w firmach dostarczających posiłki m.in. do szkół, przedszkoli, żłobków oraz szpitala.

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1

Wisła Puławy pokonała w sparingu Chełmiankę 2:1 12 0

Wisła Puławy wygrała w środę z Chełmianką 2:1. W sobotę podopieczni Jacka Magnuszewskiego zagrają w Kozienicach z tamtejszą Energią. Mecz rozpocznie się o godz. 11

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku

Właściciel Stokrotek wygrywa z fiskusem. Emperia nie musi płacić 200 mln zł podatku 21 7

Emperia, czyli właściciel ogólnopolskiej sieci supermarketów Stokrotka, nie musi płacić około 200 milionów złotych podatku – uznał we wtorek Wojewódzki Sądu Administracyjny w Warszawie i uchylił decyzję Dyrektora Izby Administracji Skarbowej.

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki?

Avia zremisowała w sparingu z KSZO. Powrót Mateusza Jarzynki? 3 0

Piłkarze ze Świdnika mają za sobą mecz kontrolny z kolejnym mocnym rywalem. W sobotę przegrali z Radomiakiem 0:2, a w środę zremisowali bezbramkowo z KSZO Ostrowiec Świętokrzyski

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej
9 września 2018, 19:00

Urszula Dudziak w Filharmonii Lubelskiej 3 0

Co Gdzie Kiedy. 9 września o godz. 19 w Filharmonii Lubelskiej (ul. Curie-Skłodowskiej 5) wystąpi legenda polskiej sceny muzycznej - Urszula Dudziak. Artystka wystąpi z koncertem pt. Wyśpiewam wam więcej.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.