Na billboardach w całym kraju, zagranicznych lotniskach i na antenie BBC będzie się promować jesienią województwo lubelskie. Działania promocyjne pochłoną w sumie ponad 4 mln zł
Czytaj Dziennik Wschodni bez ograniczeń. Sprawdź naszą ofertę
- Bedziemy się reklamować w regionie, w Polsce w Europie i na świecie. Naszym głównym zadaniem na najbliższy czas jest tworzenie nowych miejsc pracy i chcemy pokazać to, co mamy najlepsze. Dlatego planowane kampanie będą miały kilka aspektów - mówi Krzysztof Grabczuk, wicemarszałek województwa lubelskiego.
Do końca września na antenie BBC emitowane będą spoty gospodarcze. Reklama ma dotrzeć do mieszkańców Europy, Azji, Bliskiego Wschodu i rejonu Pacyfiku. Kampania pochłonie 200 tys. dolarów.
Niebawem ruszą akcje promocyjne w miastach, z którymi Lublin ma, bądź wkrótce będzie miał, połączenie lotnicze. To:
*Londyn
*Dublin
*Sztokholm
Ich mieszkańcom zostaną rozdane 3 tysiące tzw. funpacków, czyli specjalnych pudełek z produktami spożywczymi z regionu.
- Chcemy dotrzeć do klubów fitness, centrów biznesowych i galerii handlowych. Osoby, które otrzymają zestawy będą mogły wygrać voucher na lot do Lublina - mówi Dariusz Donica, dyrektor Departamentu Promocji i Turystyki w Urzędzie Marszałkowskim.
Tysiąc voucherów to koszt 1 mln zł. Akcja związana z dystrybucją funpacków pochłonie 230 tys. zł. 1 mln będzie kosztowała natomiast zaplanowana kampania promocyjna w miastach całej Polski, m.in.: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Trójmieście czy w aglomeracji śląskiej.
Początkowo na billboardach i tzw. citylightach będzie eksponowane hasło „Siła jest w nas!”, które następnie zostanie zaklejone plakatami pokazującymi autentycznych mieszkańców województwa lubelskiego: pracownika fabryki, studentkę KUL dorabiającą przy zbiorze jabłek i naukowca genetyka z Uniwersytetu Medycznego.
Reklama pojawi się w sumie na 820 nośnikach.
W ramach ostatniej z jesiennych kampanii w tysiącu sklepów w Lubelskiem pojawią się specjalne regały z produktami wyprodukowanymi tylko i wyłącznie w naszym regionie.
- Nie będą to supermarkety, a mniejsze sklepy osiedlowe i wiejskie. Ich pracownicy zostaną przeszkoleni z technik sprzedażowych - dodaje Dariusz Donica.
Klientów do zakupu lubelskich specjałów mają zachęcać billboardy, plakaty i ulotki. Dodatkowo
na ekranach kin w Lublinie, Chełmie, Białej Podlaskiej, Opolu Lubelskim i w Kraśniku oraz na antenie TVP Lublin emitowane będą spoty reklamowe. Ta kampania pochłonie 1,4 mln zł.