Unieważniony został wynik przetargu na wożenie pasażerów lubelskiej komunikacji 16 fabrycznie nowymi przegubowcami.
Przypomnijmy, że za pierwszym razem miejscy urzędnicy uznali za najkorzystniejszą ofertę lubelskiej spółki BP Tour, bo to ona zaproponowała najniższą cenę, a to cena była jedynym kryterium w tym przetargu. Zdaniem Krajowej Izby Odwoławczej urzędnicy źle rozstrzygnęli przetarg. - O szczegółach będziemy mogli mówić po otrzymaniu pisemnego orzeczenia wraz z jego uzasadnieniem - informuje Justyna Góźdź z Zarządu Transportu Miejskiego.
Wspólna oferta firm Meteor i Irex-1 była druga pod względem najniższej ceny: za ośmioletni kontrakt na wożenie pasażerów konsorcjum chciało 71,8 miliona złotych, tylko o milion więcej niż BP Tour. W sumie ofert było sześć.
Zwycięzca przetargu ma wozić pasażerów od lutego 2015 r. W roku szkolnym trafią w dni powszednie na linie 9, 10, 17, 18 i 55, w soboty na 10, a w niedziele na 28, zaś w wakacje na linie 8, 17, 18, 37 i 40 w dni powszednie, a w weekendy na linie 8, 25 i 37.