Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 maja 2013 r.
11:20
Edytuj ten wpis

Sepsa w przedszkolu: Dziecko w stanie ciężkim trafiło do szpitala

Autor: Zdjęcie autora izi
0 14 A A
 (Archiwum)
(Archiwum)

Jedno z dzieci z Przedszkola nr 43 w Lublinie jest w stanie ciężkim, ale stabilnym. Drugie na szczęście czuje się dobrze.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Zachorowania pojawiły się w Przedszkolu nr 43 w Lublinie pod koniec kwietnia. Oba przypadki dotyczą trzyletnich dzieci z tej samej grupy. – Jeden przypadek został potwierdzony w badaniach laboratoryjnych. Drugi kwalifikujemy jako prawdopodobny – mówi Irmina Nikiel, dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lublinie.

Dziecko z potwierdzonym zachorowaniem na sepsę jest w stanie ciężkim, stabilnym. Drugie czuje się dobrze.

Sanepid uspokaja, że przedszkole sprawnie zareagowało w tej sprawie. – Dyrektor wzmocniła reżim sanitarny, pościel została uprana, ręczniki wielokrotnego użytku wycofane, zabawki umyte i uprane. Na spotkaniu z rodzicami, pracownicy PSSE informowali o drogach szerzenia się tej choroby i o sposobach zapobiegania – tłumaczy dyr. Nikiel.

– Wszystkie dzieci, które miały kontakt z chorymi oraz ich opiekunowie, zostali skierowani do lekarza rodzinnego. Profilaktycznie podano im leki – kontynuuje dyr. Nikiel.

Sanepid ustala też, ilu osobom z otoczenia chorych dzieci można zaproponować szczepionkę przeciwko meningokokom. – To szczepienie jest ujęte w kalendarzu jako dodatkowe. Trzeba za nie zapłacić. W związku z zaistniałą sytuacją, inspekcja sanitarna stara się o zapewnienie darmowych szczepień osobom, które były w kontakcie z chorymi – mówi dyr. Nikiel.

Szczepienie jest oczywiście dobrowolne. Może jednak uchronić przed zachorowaniami. Sanepid przypomina też, że zachorowaniom sprzyja m.in. przebywanie w zatłoczonych i zamkniętych pomieszczeniach, wcześniejsze infekcje dróg oddechowych, czynne i bierne palenie papierosów.

Bardziej podatne na zakażenie są też osoby, których organizm jest osłabiony inną infekcją, wysiłkiem, stresem, czy długotrwałym odchudzaniem. Żeby ochronić się przed zachorowaniem, trzeba unikać np. picia i jedzenia z tego samego naczynia. Choroba przenosi się droga kropelkową.

Komentarze 14

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Jan / 22 stycznia 2014 o 10:51
0

Sepsa, posocznica (łac. sepsis) – stosowany w medycynie termin odnoszący się do specyficznej reakcji organizmu na zakażenie. Sepsa nie jest samodzielną jednostką chorobową, a obecnie definiuje się ją jako zespół ogólnoustrojowej reakcji zapalnej (SIRS) wywołany zakażeniem.

Może by tak zadbali o naturalne podniesienie odporności u dzieci a nie pakowali im zarazki w szczepionce.
A może to artykuł sponsorowany?
Pozdrawiam

Zgadzam sie z Toba w 100% niektore w rozporzadzeniu misnistra sepsa jest jako dzialanie niporzadane wlasnie po szczepieniu. 

rozwiń
Avatar
rodzic z przedszkola 43 / 27 czerwca 2013 o 09:23
0

dzisiaj, po przeszło dwóch miesiącach walki Mati od nas odszedł

"pokój jego duszy"

Bardzo współczuję. Dla mnie jest to niewyobrażalne cierpienie rodziców... brak mi słów :(

Avatar
wujek / 26 czerwca 2013 o 14:30
0

dzisiaj, po przeszło dwóch miesiącach walki Mati od nas odszedł

"pokój jego duszy"

Avatar
eee tam / 20 maja 2013 o 18:33
0
Ludzie nie ma czym się przejmować. Jeśli nie przyprowadzacie do przedszkola dzieci przeziębionych, zasmarkanych i kaszlących, to nic im nie grozi. Sesa obejmuje organizmy osłabione. Jeśli wasze dzieci są zdrowe, nie są zaraz po chorobie, po antybiotykach, nie kaszlą, nie mają kataru, to nic im nie grozi.
Avatar
niezadowolony / 11 maja 2013 o 09:13
0
[quote name='Marek' timestamp='1368189692' post='768335']
Tylko pogratulować kontaktu z nauczycielami, woźnymi oraz przede wszystkim innymi rodzicami.

Ja również mam dziecko w tym przedszkolu i o tym fakcie dowiedziałem się juz dnia następnego, podobnie zresztą jak i większość rodziców z grupy mojego syna
[/quote]

Człowieku ja też dowiedziałem się wczoraj z radia ,rano mam kontakt z panią w szatni,która nie jest od udzielania informacji a po południu proszę dziecko przez domofon i dziecko schodzi na dół.Jeśli Pani ma coś do przekazania to prosi o wejście na górę ,nigdy tego nie zrobili.Zresztą wychowawcy potwierdzają,że to nie od nich zależy czy mają informować i potwierdza to ,że nie dostali pozwolenia.
Wczoraj jak jeden z rodziców zapytał o to panią dyrektor to usłyszał informację a nie była Pani na spotkaniu z sanepidem,dodam,że spotkanie było po 10 dniach .
[quote name='Marek' timestamp='1368189692' post='768335']
Tylko pogratulować kontaktu z nauczycielami, woźnymi oraz przede wszystkim innymi rodzicami.

Ja również mam dziecko w tym przedszkolu i o tym fakcie dowiedziałem się juz dnia następnego, podobnie zresztą jak i większość rodziców z grupy mojego syna
[/quote]

Człowieku ja też dowiedziałem się wczoraj z radia ,rano mam kontakt z panią w szatni,która nie jest od udzielania informacji a po południu proszę dziecko przez domofon i... rozwiń
Avatar
io / 10 maja 2013 o 20:35
0
[quote name='Marek' timestamp='1368189692' post='768335']
Tylko pogratulować kontaktu z nauczycielami, woźnymi oraz przede wszystkim innymi rodzicami.

Ja również mam dziecko w tym przedszkolu i o tym fakcie dowiedziałem się juz dnia następnego, podobnie zresztą jak i większość rodziców z grupy mojego syna
[/quote]



akurat nie mam sobie nic do zarzucenia codziennie odprowadzam córkę do grupy na górze i nikt mi nic nie powiedział a nie za bardzo interesuje mnie słuchanie o czym panie woźne rozmawiają z innymi ani nie rozumiem po co mi kontakt z innymi rodzicami.Po to są wychowawcy aby informować o takich sprawach. .Zresztą takich rodziców w mojej grupie było więcej i nawet dzisiaj nie za bardzo dyrekcja skłonna była coś powiedzieć.
Każdy bzdet się podpisuje a taką informację to mam uzyskać pocztą pantoflową.Dodam,że poczta pantoflowa mówi o trójce dzieci.I co mam w to wierzyć czy nie.
Ciekawe,że dopiero teraz sanepid dochodzi,że dzieci mogło być więcej.Przecież grupy przed 8 i po 15 są łączone.Nie widział tego wcześniej?

Spotkanie sanepidu po 2 tygodniach to też ok
[quote name='Marek' timestamp='1368189692' post='768335']
Tylko pogratulować kontaktu z nauczycielami, woźnymi oraz przede wszystkim innymi rodzicami.

Ja również mam dziecko w tym przedszkolu i o tym fakcie dowiedziałem się juz dnia następnego, podobnie zresztą jak i większość rodziców z grupy mojego syna
[/quote]



akurat nie mam sobie nic do zarzucenia codziennie odprowadzam córkę do grupy na górze i nikt mi nic nie powiedział a nie za bardzo interesuje mnie słuchani... rozwiń
Avatar
pol / 10 maja 2013 o 16:21
0
[quote name='marzena' timestamp='1368187691' post='768320']
Sepsa, posocznica ([url="http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81acina"]łac.[/url] sepsis) – stosowany w [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Medycyna"]medycynie[/url] termin odnoszący się do specyficznej reakcji organizmu na [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaka%C5%BCenie"]zakażenie[/url]. Sepsa nie jest samodzielną jednostką chorobową, a obecnie definiuje się ją jako [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/SIRS"]zespół ogólnoustrojowej reakcji zapalnej (SIRS)[/url] wywołany zakażeniem.

Może by tak zadbali o naturalne podniesienie odporności u dzieci a nie pakowali im zarazki w szczepionce.
A może to artykuł sponsorowany?
Pozdrawiam
[/quote]


Popieram taka jest prawda szczepienia tylko osłabiają organizm,a od sepsy nie ma szczepionki bo to nie jest jednostka chorobowa wywołana przez konkretna bakterię czy wirusa
[quote name='marzena' timestamp='1368187691' post='768320']
Sepsa, posocznica ([url="http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81acina"]łac.[/url] sepsis) – stosowany w [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Medycyna"]medycynie[/url] termin odnoszący się do specyficznej reakcji organizmu na [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaka%C5%BCenie"]zakażenie[/url]. Sepsa nie jest samodzielną jednostką chorobową, a obecnie definiuje się ją jako [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/SIRS"]zespół ogólnoustrojowej ... rozwiń
Avatar
Marek / 10 maja 2013 o 14:41
0
[quote name='w' timestamp='1368183514' post='768285']
Mam dziecko w tym przedszolu co prawda w innej grupie i o sepsie dowiedziałem się z dniem dzisiejszym.
[/quote]

Tylko pogratulować kontaktu z nauczycielami, woźnymi oraz przede wszystkim innymi rodzicami.

Ja również mam dziecko w tym przedszkolu i o tym fakcie dowiedziałem się juz dnia następnego, podobnie zresztą jak i większość rodziców z grupy mojego syna
Avatar
lena / 10 maja 2013 o 14:20
0
To nie artykuł sponsorowany!!!!!!!!! Dziecko wymęczone ospą wietrzną miało osłabioną odporność i złapało meningokoka typu C na który akurat jest szczepionka.
Ja dziś zaszczepiłam córkę bo różne sytuacje doprowadzają do spadku odporności, a wolę uczyć się na cucej tragedii a nie na własnej!!!

Ja też mam dziecko w tym przedszkolu, a o zachorowaniu dowiedziałam się "pocztą pantoflową" bardzo szybko bo już we na drugi dzień.
Avatar
marzena / 10 maja 2013 o 14:08
0
Sepsa, posocznica ([url="http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81acina"]łac.[/url] sepsis) – stosowany w [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Medycyna"]medycynie[/url] termin odnoszący się do specyficznej reakcji organizmu na [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaka%C5%BCenie"]zakażenie[/url]. Sepsa nie jest samodzielną jednostką chorobową, a obecnie definiuje się ją jako [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/SIRS"]zespół ogólnoustrojowej reakcji zapalnej (SIRS)[/url] wywołany zakażeniem.

Może by tak zadbali o naturalne podniesienie odporności u dzieci a nie pakowali im zarazki w szczepionce.
A może to artykuł sponsorowany?
Pozdrawiam
Sepsa, posocznica ([url="http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81acina"]łac.[/url] sepsis) – stosowany w [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Medycyna"]medycynie[/url] termin odnoszący się do specyficznej reakcji organizmu na [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaka%C5%BCenie"]zakażenie[/url]. Sepsa nie jest samodzielną jednostką chorobową, a obecnie definiuje się ją jako [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/SIRS"]zespół ogólnoustrojowej reakcji zapalnej (SIRS)[/url] wywołany zakażeniem.

Może by tak zadba... rozwiń
Avatar
Jan / 22 stycznia 2014 o 10:51
0

Sepsa, posocznica (łac. sepsis) – stosowany w medycynie termin odnoszący się do specyficznej reakcji organizmu na zakażenie. Sepsa nie jest samodzielną jednostką chorobową, a obecnie definiuje się ją jako zespół ogólnoustrojowej reakcji zapalnej (SIRS) wywołany zakażeniem.

Może by tak zadbali o naturalne podniesienie odporności u dzieci a nie pakowali im zarazki w szczepionce.
A może to artykuł sponsorowany?
Pozdrawiam

Zgadzam sie z Toba w 100% niektore w rozporzadzeniu misnistra sepsa jest jako dzialanie niporzadane wlasnie po szczepieniu. 

rozwiń
Avatar
rodzic z przedszkola 43 / 27 czerwca 2013 o 09:23
0

dzisiaj, po przeszło dwóch miesiącach walki Mati od nas odszedł

"pokój jego duszy"

Bardzo współczuję. Dla mnie jest to niewyobrażalne cierpienie rodziców... brak mi słów :(

Avatar
wujek / 26 czerwca 2013 o 14:30
0

dzisiaj, po przeszło dwóch miesiącach walki Mati od nas odszedł

"pokój jego duszy"

Avatar
eee tam / 20 maja 2013 o 18:33
0
Ludzie nie ma czym się przejmować. Jeśli nie przyprowadzacie do przedszkola dzieci przeziębionych, zasmarkanych i kaszlących, to nic im nie grozi. Sesa obejmuje organizmy osłabione. Jeśli wasze dzieci są zdrowe, nie są zaraz po chorobie, po antybiotykach, nie kaszlą, nie mają kataru, to nic im nie grozi.
Avatar
niezadowolony / 11 maja 2013 o 09:13
0
[quote name='Marek' timestamp='1368189692' post='768335']
Tylko pogratulować kontaktu z nauczycielami, woźnymi oraz przede wszystkim innymi rodzicami.

Ja również mam dziecko w tym przedszkolu i o tym fakcie dowiedziałem się juz dnia następnego, podobnie zresztą jak i większość rodziców z grupy mojego syna
[/quote]

Człowieku ja też dowiedziałem się wczoraj z radia ,rano mam kontakt z panią w szatni,która nie jest od udzielania informacji a po południu proszę dziecko przez domofon i dziecko schodzi na dół.Jeśli Pani ma coś do przekazania to prosi o wejście na górę ,nigdy tego nie zrobili.Zresztą wychowawcy potwierdzają,że to nie od nich zależy czy mają informować i potwierdza to ,że nie dostali pozwolenia.
Wczoraj jak jeden z rodziców zapytał o to panią dyrektor to usłyszał informację a nie była Pani na spotkaniu z sanepidem,dodam,że spotkanie było po 10 dniach .
[quote name='Marek' timestamp='1368189692' post='768335']
Tylko pogratulować kontaktu z nauczycielami, woźnymi oraz przede wszystkim innymi rodzicami.

Ja również mam dziecko w tym przedszkolu i o tym fakcie dowiedziałem się juz dnia następnego, podobnie zresztą jak i większość rodziców z grupy mojego syna
[/quote]

Człowieku ja też dowiedziałem się wczoraj z radia ,rano mam kontakt z panią w szatni,która nie jest od udzielania informacji a po południu proszę dziecko przez domofon i... rozwiń
Avatar
io / 10 maja 2013 o 20:35
0
[quote name='Marek' timestamp='1368189692' post='768335']
Tylko pogratulować kontaktu z nauczycielami, woźnymi oraz przede wszystkim innymi rodzicami.

Ja również mam dziecko w tym przedszkolu i o tym fakcie dowiedziałem się juz dnia następnego, podobnie zresztą jak i większość rodziców z grupy mojego syna
[/quote]



akurat nie mam sobie nic do zarzucenia codziennie odprowadzam córkę do grupy na górze i nikt mi nic nie powiedział a nie za bardzo interesuje mnie słuchanie o czym panie woźne rozmawiają z innymi ani nie rozumiem po co mi kontakt z innymi rodzicami.Po to są wychowawcy aby informować o takich sprawach. .Zresztą takich rodziców w mojej grupie było więcej i nawet dzisiaj nie za bardzo dyrekcja skłonna była coś powiedzieć.
Każdy bzdet się podpisuje a taką informację to mam uzyskać pocztą pantoflową.Dodam,że poczta pantoflowa mówi o trójce dzieci.I co mam w to wierzyć czy nie.
Ciekawe,że dopiero teraz sanepid dochodzi,że dzieci mogło być więcej.Przecież grupy przed 8 i po 15 są łączone.Nie widział tego wcześniej?

Spotkanie sanepidu po 2 tygodniach to też ok
[quote name='Marek' timestamp='1368189692' post='768335']
Tylko pogratulować kontaktu z nauczycielami, woźnymi oraz przede wszystkim innymi rodzicami.

Ja również mam dziecko w tym przedszkolu i o tym fakcie dowiedziałem się juz dnia następnego, podobnie zresztą jak i większość rodziców z grupy mojego syna
[/quote]



akurat nie mam sobie nic do zarzucenia codziennie odprowadzam córkę do grupy na górze i nikt mi nic nie powiedział a nie za bardzo interesuje mnie słuchani... rozwiń
Avatar
pol / 10 maja 2013 o 16:21
0
[quote name='marzena' timestamp='1368187691' post='768320']
Sepsa, posocznica ([url="http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81acina"]łac.[/url] sepsis) – stosowany w [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Medycyna"]medycynie[/url] termin odnoszący się do specyficznej reakcji organizmu na [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaka%C5%BCenie"]zakażenie[/url]. Sepsa nie jest samodzielną jednostką chorobową, a obecnie definiuje się ją jako [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/SIRS"]zespół ogólnoustrojowej reakcji zapalnej (SIRS)[/url] wywołany zakażeniem.

Może by tak zadbali o naturalne podniesienie odporności u dzieci a nie pakowali im zarazki w szczepionce.
A może to artykuł sponsorowany?
Pozdrawiam
[/quote]


Popieram taka jest prawda szczepienia tylko osłabiają organizm,a od sepsy nie ma szczepionki bo to nie jest jednostka chorobowa wywołana przez konkretna bakterię czy wirusa
[quote name='marzena' timestamp='1368187691' post='768320']
Sepsa, posocznica ([url="http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81acina"]łac.[/url] sepsis) – stosowany w [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Medycyna"]medycynie[/url] termin odnoszący się do specyficznej reakcji organizmu na [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaka%C5%BCenie"]zakażenie[/url]. Sepsa nie jest samodzielną jednostką chorobową, a obecnie definiuje się ją jako [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/SIRS"]zespół ogólnoustrojowej ... rozwiń
Avatar
Marek / 10 maja 2013 o 14:41
0
[quote name='w' timestamp='1368183514' post='768285']
Mam dziecko w tym przedszolu co prawda w innej grupie i o sepsie dowiedziałem się z dniem dzisiejszym.
[/quote]

Tylko pogratulować kontaktu z nauczycielami, woźnymi oraz przede wszystkim innymi rodzicami.

Ja również mam dziecko w tym przedszkolu i o tym fakcie dowiedziałem się juz dnia następnego, podobnie zresztą jak i większość rodziców z grupy mojego syna
Avatar
lena / 10 maja 2013 o 14:20
0
To nie artykuł sponsorowany!!!!!!!!! Dziecko wymęczone ospą wietrzną miało osłabioną odporność i złapało meningokoka typu C na który akurat jest szczepionka.
Ja dziś zaszczepiłam córkę bo różne sytuacje doprowadzają do spadku odporności, a wolę uczyć się na cucej tragedii a nie na własnej!!!

Ja też mam dziecko w tym przedszkolu, a o zachorowaniu dowiedziałam się "pocztą pantoflową" bardzo szybko bo już we na drugi dzień.
Avatar
marzena / 10 maja 2013 o 14:08
0
Sepsa, posocznica ([url="http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81acina"]łac.[/url] sepsis) – stosowany w [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Medycyna"]medycynie[/url] termin odnoszący się do specyficznej reakcji organizmu na [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaka%C5%BCenie"]zakażenie[/url]. Sepsa nie jest samodzielną jednostką chorobową, a obecnie definiuje się ją jako [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/SIRS"]zespół ogólnoustrojowej reakcji zapalnej (SIRS)[/url] wywołany zakażeniem.

Może by tak zadbali o naturalne podniesienie odporności u dzieci a nie pakowali im zarazki w szczepionce.
A może to artykuł sponsorowany?
Pozdrawiam
Sepsa, posocznica ([url="http://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%81acina"]łac.[/url] sepsis) – stosowany w [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Medycyna"]medycynie[/url] termin odnoszący się do specyficznej reakcji organizmu na [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/Zaka%C5%BCenie"]zakażenie[/url]. Sepsa nie jest samodzielną jednostką chorobową, a obecnie definiuje się ją jako [url="http://pl.wikipedia.org/wiki/SIRS"]zespół ogólnoustrojowej reakcji zapalnej (SIRS)[/url] wywołany zakażeniem.

Może by tak zadba... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 14

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej
22 lipca 2018, 11:00

Żniwowanie w Muzeum Wsi Lubelskiej 1 0

Co Gdzie Kiedy. Muzeum Wsi Lubelskiej zaprasza na kolejną odsłonę wakacyjnych pokazów dawnego rzemiosła. W niedzielę, 22 lipca o godz. 11 w Skansenie rozpoczną się pokazy żniwowania.

Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych powstała w bialskim szpitalu

Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych powstała w bialskim szpitalu 0 0

Przy szpitalu w Białej Podlaskiej zaczęła funkcjonować Poradnia Leczenia Ran Przewlekłych. Placówka podpisała umowę z lubelskim NFZ.

Śmiertelny wypadek na drodze krajowej nr 19. Nie żyje pieszy

Śmiertelny wypadek na drodze krajowej nr 19. Nie żyje pieszy 4 0

Do tragicznego wypadku doszło po godz. 1 w nocy na drodze krajowej nr 19 w miejscowości Firlej.

Wraca Puławskie Kino Samochodowe
27 lipca 2018, 0:00

Wraca Puławskie Kino Samochodowe 7 1

Co Gdzie Kiedy. Gratka dla miłośników kina w Puławach. W dniach 27-29 lipca odbędzie się kolejna już edycja Puławskiego Kina Samochodowego, nawiązującego do amerykańskiej tradycji seansów.

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia. Kto zdobył medale? [zdjęcia]
galeria

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia. Kto zdobył medale? [zdjęcia] 0 0

Małgorzata Hołub-Kowalik i Karol Zalewski złotymi medalistami w biegu na 400 metrów. To dość spora niespodzianka bo za faworytów w obu przypadkach uchodzili inni uczestnicy finału

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia]
galeria
film

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia] 94 23

W Lublinie trwa koncert Siła Kobiet. Na scenie występują: Paulina Przybysz, Monika Brodka, Katarzyna Nosowska i Kayah. Na plac Zamkowy przyszły tłumy

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje
kraj
film

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje 5 2

Radomyśl (woj. wielkopolskie). Na trasie Wschowa-Radomyśl samochód osobowy uderzył w dwie nastolatki jadące na rowerach. Młodsza z dziewcząt, 13-latka, zginęła na miejscu. Jej rok starsza koleżanka została przewieziona do szpitala. Przyczyny wypadku bada prokuratura.

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek
2 sierpnia 2018, 17:00

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek 2 0

Co Gdzie Kiedy. Popularny spektakl Centrum Kultury - Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek będzie można zobaczyć bezpłatnie w ramach wakacyjnego projektu Lato na Placu Litewskim. Pokaz odbędzie się dwukrotnie - w czwartek, 2 sierpnia i piątek, 3 sierpnia o godz. 17 przy pomniku Unii Lubelskiej.

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić?
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić? 36 4

Żeby obejrzeć wszystkie występy, najlepiej zacząć w czwartek. Dlatego już dziś przedstawiamy program festiwalu, choć najwięcej spektakli będzie dopiero za tydzień. Jak zwykle warto zarezerwować dużo czasu, dobrze zaplanować dzień i zatroszczyć się o wygodne obuwie

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle!
film

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle! 0 0

Podczas inauguracyjnego konkursu Letniego Grand Prix 2018 na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle reprezentacja Polski zajęła pierwsze miejsce osiągając rekordową przewagę 71,3 punktu nad drugimi w klasyfikacji Niemcami. Trzecie miejsce przypadło Norwegom

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty 15 4

Przebudowany po drugim spadku z rzędu zespół z Łęcznej w pierwszym meczu nowego sezonu wywalczył punkt w Wejherowie chociaż po niespełna pół godzinie gry przegrywał 0:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2 4 1

Po sparingu Stali z Tomasovią zdecydowanie lepsze humory panują w obozie czwartoligowca. Drużyna Pawła Babiarza ograła beniaminka III ligi 4:2

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów 2 2

Zawodnik Agrosu Zamość w piątek został mistrzem Polski w biegu na 100 metrów, a w sobotę zapewnił sobie awans do finałowego biegu na dwa razy dłuższym dystansie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.