Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

10 stycznia 2013 r.
19:33
Edytuj ten wpis

W kwietniu pojedziemy szynobusem z Lublina do Lubartowa

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 29 A A
Już 2 kwietnia na trasę mają wyjechać spalinowe szynobusy z Lublina do Lubartowa (Marcin Golianek )
Już 2 kwietnia na trasę mają wyjechać spalinowe szynobusy z Lublina do Lubartowa (Marcin Golianek )

Pociągi do Lubartowa, otwarcie nieczynnej od dawna stacji, remonty torów i nowe systemy sterowania. To zapowiedzi kolei na 2013 rok.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Już 2 kwietnia na trasę mają wyjechać spalinowe szynobusy z Lublina do Lubartowa. Linia, po której mają jeździć, powinna być gotowa w marcu. – Prace są zaawansowane – mówi Małgorzata Kwiatkowska, rzecznik lubelskiego oddziału Centrum Realizacji Inwestycji spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Na trasie powstały m.in. nowe stacje: przy ul. Turystycznej i za Ponikwodą, nowe perony zyskały Niemce i Wandzin, a w tej ostatniej miejscowości przystanek kolejowy został przeniesiony o 500 m bliżej zabudowań.

Wiosną z nowego peronu będą korzystać pasażerowie na stacji Lublin-Zemborzyce. Prace wymagają przesunięcia torów i nieco się opóźniły, bo ekipy kolejowych energetyków uwijały się przy elektryfikacji toru dojazdowego do lotniska w Świdniku, na co miały wyjątkowo mało czasu. Dojazd do lotniska już jest i prace na zemborzyckiej stacji znacznie przyspieszyły.

Roboty na linii prowadzącej w stronę Kraśnika to część większej przebudowy. – Jednym ze skutków będzie ponowne uruchomienie nieczynnej od dawna stacji Wilkołaz – zapowiada Zygmunt Grzechulski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Lublinie. W ramach tych samych robót w Niedrzwicy powstanie lokalne centrum sterowania zdalnie obsługujące cztery stacje ze wszystkimi nastawniami i semaforami.
Jeszcze w tym miesiącu powinno być wiadomo, czy znajdą się pieniądze na remont torów prowadzących do Warszawy na odcinku z Nałęczowa do Sadurek. Wymienić trzeba m.in. ponadtrzydziestoletnie podkłady pod szynami. Teraz pociągi mogą jechać na tym odcinku z prędkością 120 km/h.

– Ale bez remontu dopuszczalną prędkość trzeba by zmniejszyć – ostrzega Grzechulski. Nie jest też wykluczony scenariusz, w którym linia na tym odcinku zostałaby wzmocniona na tyle, by pociągi mogły osiągać prędkość 160 km/h, która ma obowiązywać na trasie Lublin–Warszawa po kompleksowej modernizacji linii, której projektantów powinien niebawem wyłonić przetarg toczący się w centrali Polskich Linii Kolejowych.

Komentarze 29

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
aron / 21 stycznia 2013 o 05:49
0
U nas chłopie na kolej w woj. lubelskim idzie 70 mln zł rocznie, a kolej przewozi 7 razy mniej pasażerów niż PKS Wschód. Zresztą z kolei pasażerskiej w woj. lubelskim korzysta 0,5% mieszkańców ( 10 tys. osób dziennie), a z dróg korzysta każdy.
Avatar
aron / 21 stycznia 2013 o 05:15
0
Fakt faktem że na zachodzie nie ma żadnego lobby drogowego. Widziałeś kiedyś tyle autostrad w Niemczech ile jest w Polsce? No właśnie.
Ile Niemcy mają samochodów na mieszkańca a ile Polacy?
Pytanie retoryczne.

Jak może konkurować szynobus jeżdżący kilka razy dziennie z busami jeżdżącymi co 5 minut? Chyba nie będziesz czekał pół dnia na szynobus, bo ci się nogi w busie nie mieszczą
Avatar
Gość / 19 stycznia 2013 o 08:55
0
Co innego działania lobby samochodowego w sprawach konkurencji pomiędzy przewożnikami a co innego ilość dróg.To są osobne sprawy więc nie manipuluj bo za dużo manipulacji w tym naszym kraju. A skoro puruszyłeś temat drug to na zachodzie parytet finansowania dróg do kolei wynosi 60 % na drogi a 40 na kolej a u nas 93% na drogi 7% na kolej Jeśli przejedziesz się szynobusem to przkonasz się że siedzenia są bardzo miękkie i komfort podruży jest bez porównania. Mam 190 cm wzrostu i nie mogę się zmieścić w wiekszości bósów więc daruj sobie te denne komentarze aronie - busiarzu i wyjedż na zachód by tam przkonać się jak niewiele jest tam busów do przewozu ludzi, Do czego przekonujesz ludzi ? - do podruzowania jak sardynka w puszce???? Opamiętaj się chłopie !!!
Co innego działania lobby samochodowego w sprawach konkurencji pomiędzy przewożnikami a co innego ilość dróg.To są osobne sprawy więc nie manipuluj bo za dużo manipulacji w tym naszym kraju. A skoro puruszyłeś temat drug to na zachodzie parytet finansowania dróg do kolei wynosi 60 % na drogi a 40 na kolej a u nas 93% na drogi 7% na kolej Jeśli przejedziesz się szynobusem to przkonasz się że siedzenia są bardzo miękkie i komfort podruży jest bez porównania. Mam 190 cm wzrostu i nie mogę się zmieścić w wiekszości bósów więc daruj sobie te de... rozwiń
Avatar
aron / 18 stycznia 2013 o 17:17
0
Lobby samochodowe rządzi w tym kraju? No taaaak, przecież mamy najwięcej autostrad w UE
Avatar
aron / 18 stycznia 2013 o 17:15
0
Nie wiem dlaczego chcesz obciążać busy opłatami za dostęp do drogi skoro busy nie niszczą dróg,. bo są lekkie. Zresztą busy to mniej niż 1% użytkowników dróg.
Komfort w szynobusie? Przecież te krzesełka są fatalne, twarde, nie da się wysiedzieć. W 309D bywały lepsze siedzenia.
Avatar
Polak / 17 stycznia 2013 o 21:55
0
Do wiadomości tępego komentatora Arona - gdyby obciązyć przewożników drogowych - busiarza arona kosztami dostępu do dróg kołowych w takim stopniu jak obciązani sa przewoźnicy kolejowi np. przewozy regionalne płacące za dostep za uzytkowanie linii kolejowych to wszyscy busiarze i ty Aronie piszliście bardzo szybko z torbami bo nic nie płacicie za dostep do szosy i dlatego wasze przewozy sa tańsze niż analogiczne przewozy koleją bo lobby samochodowe rządzi w tym kraju NIESTETY ale i tak komfort podróży szynobusami jest doskonały w porównaniu z podrużą busem Arona.
Avatar
aron / 13 stycznia 2013 o 21:26
0
Czyli twierdzisz, że w drogach powinny być dziury a na kolej niech idzie 70 mln rocznie? Za 70 mln można wyremontować 70 km drogi wojewódzkiej
Avatar
dziat z fioletovymi uszami / 13 stycznia 2013 o 19:40
0
Łuuoch! -ależeś mnie zastrzelił tym tekstem! Aż strach się bać! Norrrrmalnie aż nie wiem co Ci odpowiedzieć! Jesteś mądrzejszy od tych wszystkich w Urzędzie Miasta i w rządzie! Ty się chłopie do biura pchaj! -bo Twoje obecne stanowisko pracy nie pozwala Ci w pełni "rozwinąć skrzydeł"!
Avatar
aron / 13 stycznia 2013 o 18:37
0
Czyli zgadzasz się, żeby rozdzielać dotacje do komunikacji publicznej nie wg tego po czym ta komunikacja jeździ ( po szynach czy po drodze) tylko wg liczby pasażerów?

Bo ja uważam, że jeżeli już dotujemy komunikację publiczną, to wg liczby przewiezionych pasażerów a nie wg tego czy jeździ po szynach czy po drodze. Czyli jak mamy w budżecie województwa 76 mln na komunikację publiczną, to niech PKS dostaje 60 mln, a kolej 16 mln. No tak czy nie na logikę? A nie kolej 70 mln, a PKS 6 mln, mimo że przewozi 7 razy więcej osób niż kolej.

Inna sprawa, że zamiast tego dotowania PKP, PKS czy MPK wolałbym za te 70 mln rocznie zrobić remonty dróg wojewódzkich, bo niektóre odcinki są fatalne, a po zimie to już w ogóle będzie tragedia.
Czyli zgadzasz się, żeby rozdzielać dotacje do komunikacji publicznej nie wg tego po czym ta komunikacja jeździ ( po szynach czy po drodze) tylko wg liczby pasażerów?

Bo ja uważam, że jeżeli już dotujemy komunikację publiczną, to wg liczby przewiezionych pasażerów a nie wg tego czy jeździ po szynach czy po drodze. Czyli jak mamy w budżecie województwa 76 mln na komunikację publiczną, to niech PKS dostaje 60 mln, a kolej 16 mln. No tak czy nie na logikę? A nie kolej 70 mln, a PKS 6 mln, mimo że przewozi 7 razy więcej osób niż kol... rozwiń
Avatar
dziat z fioletovymi uszami / 13 stycznia 2013 o 18:17
0
[quote name='aron' timestamp='1358096588' post='719812']
nadal nie rozumiem, dlaczego wg ciebie kolej i MPK to komunikacja publiczna, a PKS nie.
[/quote]

[quote name='aron' timestamp='1358096588' post='719812']
nadal nie rozumiem, dlaczego wg ciebie kolej i MPK to komunikacja publiczna, a PKS nie.
[/quote]A gdzie w mojej wypowiedzi pisze , że PKS to nie jest komunikacja publiczna?
Cieszę się, że jesteś tak odważny i wreszcie napisałeś coś nowego zamiast tylko "kopiuj-wklej"-i Dziękuję Ci za to!
[quote name='aron' timestamp='1358096588' post='719812']
nadal nie rozumiem, dlaczego wg ciebie kolej i MPK to komunikacja publiczna, a PKS nie.
[/quote]

[quote name='aron' timestamp='1358096588' post='719812']
nadal nie rozumiem, dlaczego wg ciebie kolej i MPK to komunikacja publiczna, a PKS nie.
[/quote]A gdzie w mojej wypowiedzi pisze , że PKS to nie jest komunikacja publiczna?
Cieszę się, że jesteś tak odważny i wreszcie napisałeś coś nowego zamias... rozwiń
Avatar
aron / 21 stycznia 2013 o 05:49
0
U nas chłopie na kolej w woj. lubelskim idzie 70 mln zł rocznie, a kolej przewozi 7 razy mniej pasażerów niż PKS Wschód. Zresztą z kolei pasażerskiej w woj. lubelskim korzysta 0,5% mieszkańców ( 10 tys. osób dziennie), a z dróg korzysta każdy.
Avatar
aron / 21 stycznia 2013 o 05:15
0
Fakt faktem że na zachodzie nie ma żadnego lobby drogowego. Widziałeś kiedyś tyle autostrad w Niemczech ile jest w Polsce? No właśnie.
Ile Niemcy mają samochodów na mieszkańca a ile Polacy?
Pytanie retoryczne.

Jak może konkurować szynobus jeżdżący kilka razy dziennie z busami jeżdżącymi co 5 minut? Chyba nie będziesz czekał pół dnia na szynobus, bo ci się nogi w busie nie mieszczą
Avatar
Gość / 19 stycznia 2013 o 08:55
0
Co innego działania lobby samochodowego w sprawach konkurencji pomiędzy przewożnikami a co innego ilość dróg.To są osobne sprawy więc nie manipuluj bo za dużo manipulacji w tym naszym kraju. A skoro puruszyłeś temat drug to na zachodzie parytet finansowania dróg do kolei wynosi 60 % na drogi a 40 na kolej a u nas 93% na drogi 7% na kolej Jeśli przejedziesz się szynobusem to przkonasz się że siedzenia są bardzo miękkie i komfort podruży jest bez porównania. Mam 190 cm wzrostu i nie mogę się zmieścić w wiekszości bósów więc daruj sobie te denne komentarze aronie - busiarzu i wyjedż na zachód by tam przkonać się jak niewiele jest tam busów do przewozu ludzi, Do czego przekonujesz ludzi ? - do podruzowania jak sardynka w puszce???? Opamiętaj się chłopie !!!
Co innego działania lobby samochodowego w sprawach konkurencji pomiędzy przewożnikami a co innego ilość dróg.To są osobne sprawy więc nie manipuluj bo za dużo manipulacji w tym naszym kraju. A skoro puruszyłeś temat drug to na zachodzie parytet finansowania dróg do kolei wynosi 60 % na drogi a 40 na kolej a u nas 93% na drogi 7% na kolej Jeśli przejedziesz się szynobusem to przkonasz się że siedzenia są bardzo miękkie i komfort podruży jest bez porównania. Mam 190 cm wzrostu i nie mogę się zmieścić w wiekszości bósów więc daruj sobie te de... rozwiń
Avatar
aron / 18 stycznia 2013 o 17:17
0
Lobby samochodowe rządzi w tym kraju? No taaaak, przecież mamy najwięcej autostrad w UE
Avatar
aron / 18 stycznia 2013 o 17:15
0
Nie wiem dlaczego chcesz obciążać busy opłatami za dostęp do drogi skoro busy nie niszczą dróg,. bo są lekkie. Zresztą busy to mniej niż 1% użytkowników dróg.
Komfort w szynobusie? Przecież te krzesełka są fatalne, twarde, nie da się wysiedzieć. W 309D bywały lepsze siedzenia.
Avatar
Polak / 17 stycznia 2013 o 21:55
0
Do wiadomości tępego komentatora Arona - gdyby obciązyć przewożników drogowych - busiarza arona kosztami dostępu do dróg kołowych w takim stopniu jak obciązani sa przewoźnicy kolejowi np. przewozy regionalne płacące za dostep za uzytkowanie linii kolejowych to wszyscy busiarze i ty Aronie piszliście bardzo szybko z torbami bo nic nie płacicie za dostep do szosy i dlatego wasze przewozy sa tańsze niż analogiczne przewozy koleją bo lobby samochodowe rządzi w tym kraju NIESTETY ale i tak komfort podróży szynobusami jest doskonały w porównaniu z podrużą busem Arona.
Avatar
aron / 13 stycznia 2013 o 21:26
0
Czyli twierdzisz, że w drogach powinny być dziury a na kolej niech idzie 70 mln rocznie? Za 70 mln można wyremontować 70 km drogi wojewódzkiej
Avatar
dziat z fioletovymi uszami / 13 stycznia 2013 o 19:40
0
Łuuoch! -ależeś mnie zastrzelił tym tekstem! Aż strach się bać! Norrrrmalnie aż nie wiem co Ci odpowiedzieć! Jesteś mądrzejszy od tych wszystkich w Urzędzie Miasta i w rządzie! Ty się chłopie do biura pchaj! -bo Twoje obecne stanowisko pracy nie pozwala Ci w pełni "rozwinąć skrzydeł"!
Avatar
aron / 13 stycznia 2013 o 18:37
0
Czyli zgadzasz się, żeby rozdzielać dotacje do komunikacji publicznej nie wg tego po czym ta komunikacja jeździ ( po szynach czy po drodze) tylko wg liczby pasażerów?

Bo ja uważam, że jeżeli już dotujemy komunikację publiczną, to wg liczby przewiezionych pasażerów a nie wg tego czy jeździ po szynach czy po drodze. Czyli jak mamy w budżecie województwa 76 mln na komunikację publiczną, to niech PKS dostaje 60 mln, a kolej 16 mln. No tak czy nie na logikę? A nie kolej 70 mln, a PKS 6 mln, mimo że przewozi 7 razy więcej osób niż kolej.

Inna sprawa, że zamiast tego dotowania PKP, PKS czy MPK wolałbym za te 70 mln rocznie zrobić remonty dróg wojewódzkich, bo niektóre odcinki są fatalne, a po zimie to już w ogóle będzie tragedia.
Czyli zgadzasz się, żeby rozdzielać dotacje do komunikacji publicznej nie wg tego po czym ta komunikacja jeździ ( po szynach czy po drodze) tylko wg liczby pasażerów?

Bo ja uważam, że jeżeli już dotujemy komunikację publiczną, to wg liczby przewiezionych pasażerów a nie wg tego czy jeździ po szynach czy po drodze. Czyli jak mamy w budżecie województwa 76 mln na komunikację publiczną, to niech PKS dostaje 60 mln, a kolej 16 mln. No tak czy nie na logikę? A nie kolej 70 mln, a PKS 6 mln, mimo że przewozi 7 razy więcej osób niż kol... rozwiń
Avatar
dziat z fioletovymi uszami / 13 stycznia 2013 o 18:17
0
[quote name='aron' timestamp='1358096588' post='719812']
nadal nie rozumiem, dlaczego wg ciebie kolej i MPK to komunikacja publiczna, a PKS nie.
[/quote]

[quote name='aron' timestamp='1358096588' post='719812']
nadal nie rozumiem, dlaczego wg ciebie kolej i MPK to komunikacja publiczna, a PKS nie.
[/quote]A gdzie w mojej wypowiedzi pisze , że PKS to nie jest komunikacja publiczna?
Cieszę się, że jesteś tak odważny i wreszcie napisałeś coś nowego zamiast tylko "kopiuj-wklej"-i Dziękuję Ci za to!
[quote name='aron' timestamp='1358096588' post='719812']
nadal nie rozumiem, dlaczego wg ciebie kolej i MPK to komunikacja publiczna, a PKS nie.
[/quote]

[quote name='aron' timestamp='1358096588' post='719812']
nadal nie rozumiem, dlaczego wg ciebie kolej i MPK to komunikacja publiczna, a PKS nie.
[/quote]A gdzie w mojej wypowiedzi pisze , że PKS to nie jest komunikacja publiczna?
Cieszę się, że jesteś tak odważny i wreszcie napisałeś coś nowego zamias... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 29

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 17 lipca 2018 0 0

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu
20 lipca 2018, 20:30

Sound'n'Grace & Filip Lato na Zamku w Kazimierzu 1 0

W piątek, 20 lipca o godz. 20.30 na Zamku w Kazimierzu Dolnym odbędzie się koncert Sound'n'Grace & Filip Lato.

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo]
film

Pani Anna ma 30 lat, ale w internecie udaje 14-letnią Kamilkę. Ma ważny cel [wideo] 9 1

Pani Anna ma 30 lat. W internecie funkcjonuje jako 14-latka i od półtora roku odpowiada na ogłoszenia mężczyzn, oferujących dzieciom seks. Dzięki niej, policja zatrzymała już 40 pedofili.

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej"

Setki tysięcy drzew może pójść pod topór. "Po wycince kierowcy zawsze jeżdżą szybciej" 30 24

Setki tysięcy przydrożnych drzew w całym kraju może pójść pod topór. Szykuje się zmiana w prawie ułatwiająca wycinkę. Ekolodzy protestują, a fachowcy od bezpieczeństwa na drogach są w tej sprawie podzieleni.

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc

Michałek ma marzenie: Pójść do zerówki. Możesz mu w tym pomóc 53 2

6-letni Michałek z Jedlanki urodził się z wadą genetyczną lewej nogi. Chłopczyk marzy aby we wrześniu pójść do zerówki. Będzie to możliwe, jeżeli dziecko przejdzie operację ratującą staw kolanowy i wyskakujące biodro. Ale potrzeba na to 176 tys. zł

Lublin: Zamkną ul. Staszica

Lublin: Zamkną ul. Staszica 0 0

Z powodu awarii kanalizacji burzowej zamknięty dla ruchu będzie we wtorek fragment ul. Staszica.

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada
galeria
film

Lawina krytyki nad pomnikiem Lecha Kaczyńskiego w Kraśniku. Autor odpowiada 103 20

Postać Lecha Kaczyńskiego z pomnika smoleńskiego w Kraśniku zdaniem internautów i specjalistów przypomina raczej Maliniaka z „Czterdziestolatka” albo hobbita z trylogii Tolkiena niż tragicznie zmarłego prezydenta. Niektórzy wskazują też, że umieszczony na monumencie napis jest błędny.

Wege Festiwal znów w Lublinie
21 lipca 2018, 12:00

Wege Festiwal znów w Lublinie 4 0

Co Gdzie Kiedy. Klub Radość (ul. Bernardyńska 15) zaprasza na wakacyjną odsłonę Wege Festiwalu. Wydarzenie odbędzie się 21 lipca o godz. 12.

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża
film

Nietypowe znalezisko po ulewie w Lublinie. Wystarczyła większa kałuża 43 1

Po ulewie jaka przeszła w poniedziałek nad Lublinem tylko w jednym miejscu aż kilkunastu kierowców zgubiło tablice rejestracyjne.

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL

Nowy pomysł na pomoc dla sadowników z woj. lubelskiego. Wojewoda winą obarcza PSL 70 107

Lubelski Rynek Hurtowy w Elizówce chce wydzierżawiać zakład produkcyjny w Poniatowej i jak najszybciej rozpocząć skup interwencyjny oraz produkcję. Ma to pomóc w fatalnej sytuacji na rynku owoców miękkich.

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie
19 lipca 2018, 21:00

Najlepsze z najgorszych: "Turecki Rambo" w Centrum Kultury w Lublinie 2 1

Co Gdzie Kiedy. W ramach cyklu filmowego Najlepsze z najgorszych w Centrum Kultury w Lublinie (ul. Peowiaków 12) będzie można zobaczyć film Turecki Rambo. Projekcja odbędzie się 19 lipca o godz. 21.

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu

Moje codzienne, dorosłe życie jest proste. Potomek królewskiego rodu Poniatowskich na południowym Podlasiu 0 2

Hrabia Guillaume de Louvencourt Poniatowski, potomek królewskiego rodu Poniatowskich od ponad dziesięciu lat odwiedza Polskę. Ostatnio był na południowym Podlasiu. Uczestniczył we mszy świętej w Sanktuarium Matki Bożej Leśniańskiej w Leśnej Podlaskiej.

Udane starty lubelskich żużlowców

Udane starty lubelskich żużlowców 1 0

Zawodnik lubelskiego Speed Car Motoru Robert Lambert wygrał II rundę Tauron SEC

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców

Coraz ostrzejszy konflikt w puławskich Azotach. Poważne oskarżenia ze strony związkowców 20 23

Związkowcy zakładowej Solidarności zapowiadają ogólnopolską pikietę przed siedzibą Zakładów Azotowych Puławy. Zamierzają protestować przeciwko łamaniu swoich praw. Jednocześnie narasta konflikt między organizacjami działającymi w firmie.

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach

Zaginęła 13-latka z Lublina. Policjanci znaleźli ją w krzakach 7 10

W niedzielę wieczorem policjanci z VII komisariatu w Lublinie otrzymali zgłoszenie o zaginięciu nastolatki.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.