Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

18 sierpnia 2011 r.
19:56
Edytuj ten wpis

Wielki biznes w Lublinie: Milion zł na poszukiwania inwestorów

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
0 22 A A
Jak przyciągnąć wielki biznes do Lublina? (Wojciech Nieśpiałowski/ Archiwum)
Jak przyciągnąć wielki biznes do Lublina? (Wojciech Nieśpiałowski/ Archiwum)

Wynajęta przez Ratusz firma ma na całym świecie szukać inwestorów, którzy będą chcieli ulokować swój biznes w Lublinie. Na takie poszukiwania samorząd zarezerwował milion złotych. Pierwszych efektów spodziewa się na początku 2013 r.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
>> Nowa wersja portalu DziennikWschodni.pl - przetestuj i wyślij opinię

– Jeśli chcemy mieć inwestorów zagranicznych musimy wynająć dużą firmę, która ma oddziały na całym świecie i świadczy usługi doradcze różnym koncernom. Musimy związać się z najlepszym na świecie – wyjaśnia Mariusz Sagan, dyrektor Wydziału Strategii i Obsługi Inwestorów w Urzędzie Miasta.

Magistrat określił już podstawowe branże, na które liczy. To sektor outsourcingowy, usługi informatyczne, biotechnologia, przemysł spożywczy i motoryzacyjny. – Ale poprzez ekspertów z firmy doradczej chcemy też zweryfikować tę wizję. Być może zawężą to grono, być może wskażą dodatkowego czarnego konia – podkreśla Sagan.

Taką analizę doradcy mają sporządzić do końca czerwca przyszłego roku. Ma się w niej znaleźć kompleksowa diagnoza potencjału miasta. A w niej m.in. to, jakich kadr może spodziewać się inwestor w Lublinie, czy rozbudowane są instytucje otoczenia biznesu, czy mamy wystarczającą liczbę architektów czy prawników, którzy mogliby świadczyć usługi na rzecz nowej firmy. Oraz to w jakim stopniu lubelski biznes otwarty jest na świat: czy podejmuje kontakty z podobnymi podmiotami z zagranicy i jak duży jest jego eksport.

Kiedy analiza będzie już gotowa doradcy będą musieli precyzyjnie określić koncerny, które mogą być zainteresowane Lublinem i rozpocząć z nimi negocjacje. Takich rozmów mają przeprowadzić co najmniej kilkadziesiąt, a czas na to będą mieli do końca marca 2013 r.

– Liczymy na to, że za półtora roku w naszym mieście pojawi się kilku poważnych inwestorów – mówi Sagan.

I zapewnia, że Ratusz będzie na to przygotowany. W drugiej części podstrefy ekonomicznej na Felinie, w rejonie ul. Rataja miasto ma 40 ha gruntów, część z nich ma być uzbrojona już w połowie przyszłego roku. To przyda się inwestorom zamierzającym wejść do Lublina z produkcją. Magistrat spodziewa się też, że problemów ze znalezieniem lokum nie będą miały również firmy z sektora usług, bo lubelscy deweloperzy mają w zanadrzu planu budowy kolejnych biurowców o wysokim standardzie.

Magistrat ogłosił właśnie przetarg, który wyłoni firmę doradczą. Na oferty będzie czekać do 21 września. Przy wyborze najlepszej z nich to nie cena będzie mieć największe znaczenie, ale proponowana koncepcja badań, m.in. liczba inwestorów, z którymi eksperci zamierzają prowadzić rozmowy na rzecz miasta.

Urzędnicy zapewniają, że są spokojni o to, że firma nie poprzestanie na spotkaniu z inwestorami, ale faktycznie będzie ich namawiać do wejścia do Lublina. – Sukces w naszym mieście byłby dla takiej firmy prestiżowy i mógłby zapewnić kolejne zlecenia – twierdzi Sagan.

Na badania samorząd ma milion złotych. Większość z tej kwoty pokryje unijna dotacja.

Komentarze 22

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
brum / 20 sierpnia 2011 o 20:31
0
Lublin to niestety takie zadupie że nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie tu nic inwestował bo i po co.Lublin systematycznie i skutecznie wyludnia się bo tu nie ma żadnych perspektyw na nic.Kto tylko mógł to stąd wyjechał a pozostali ci co i tak nigdy i nigdzie nic nie osiągną i tak tkwią w bezruchu i tkwić będą aż ich piorun jasny trafi.
Avatar
czapski / 19 sierpnia 2011 o 12:42
0
Chyba wiem jaka firma wygra "przetarg", wydaje mi się że będzie to "Prestige Solutions" założona przez Pawła Markiewicza i Piotra Steca członków PO, którym nie udało się wziąć pół bańki dotacji , a może się udało po cichu, nie wiem. O swoich trzeba dbać by żyło im sie lepiej .
Avatar
aaa / 19 sierpnia 2011 o 10:23
0
[quote name='looker29' timestamp='1313739970' post='515858']
drogi w budowie, obwodnica też się buduje, lotnisko będzie w przyszłym roku..stadion też.. ratusz poszukuje inwestorów w inny sposób niż ulotki na targach branżowych..
pora zauważyć, że to miasto wychodzi na prostą, władze mają pomysł, są na to pieniądze..
ale my zamiast się cieszyć i czekać na efekty wolimy ponarzekać.. tak tradycyjnie:)
powodzenia w nowej rzeczywistości..
[/quote]

Ad drogi w budowie, obwodnica też się buduje,
Które to drogi dają nam takie okno na świat? Ten kawałek obwodnicy lublina, który w całości powstanie za nie mniej niż 5 lat?
A jakie to drogi mamy w mieście i do innych dużych miast?

Lotnisko tak, tu się zgodzę (o ile powstanie w planowanym czasie)

Stadion - w niczym nie pomoże.

Ciężko nie narzekać patrząc co dzieje się np. dookoła Krakowa.

Całą tą działalność porównam do wydawania kasy na próbę sprzedaży czegoś czego nie ma i uważam to za wielki błąd bo za te pieniądze można dużo zrobić dla infrastruktury miasta, a potem szukać inwestora.
Nie chcę powtarzać sloganów, ale jak dla mnie to hasło na poprawę wizerunku władzy, hasło za nasze pieniądze.
Hasło i plan, który nic ze sobą nie niesie, nic wymiernego.
[quote name='looker29' timestamp='1313739970' post='515858']
drogi w budowie, obwodnica też się buduje, lotnisko będzie w przyszłym roku..stadion też.. ratusz poszukuje inwestorów w inny sposób niż ulotki na targach branżowych..
pora zauważyć, że to miasto wychodzi na prostą, władze mają pomysł, są na to pieniądze..
ale my zamiast się cieszyć i czekać na efekty wolimy ponarzekać.. tak tradycyjnie:)
powodzenia w nowej rzeczywistości..
[/quote]

Ad drogi w budowie, obwodnica te... rozwiń
Avatar
aaa / 19 sierpnia 2011 o 10:23
0
[quote name='looker29' timestamp='1313739970' post='515858']
drogi w budowie, obwodnica też się buduje, lotnisko będzie w przyszłym roku..stadion też.. ratusz poszukuje inwestorów w inny sposób niż ulotki na targach branżowych..
pora zauważyć, że to miasto wychodzi na prostą, władze mają pomysł, są na to pieniądze..
ale my zamiast się cieszyć i czekać na efekty wolimy ponarzekać.. tak tradycyjnie:)
powodzenia w nowej rzeczywistości..
[/quote]

Ad drogi w budowie, obwodnica też się buduje,
Które to drogi dają nam takie okno na świat? Ten kawałek obwodnicy lublina, który w całości powstanie za nie mniej niż 5 lat?
A jakie to drogi mamy w mieście i do innych dużych miast?

Lotnisko tak, tu się zgodzę (o ile powstanie w planowanym czasie)

Stadion - w niczym nie pomoże.

Ciężko nie narzekać patrząc co dzieje się np. dookoła Krakowa.

Całą tą działalność porównam do wydawania kasy na próbę sprzedaży czegoś czego nie ma i uważam to za wielki błąd bo za te pieniądze można dużo zrobić dla infrastruktury miasta, a potem szukać inwestora.
Nie chcę powtarzać sloganów, ale jak dla mnie to hasło na poprawę wizerunku władzy, hasło za nasze pieniądze.
Hasło i plan, który nic ze sobą nie niesie, nic wymiernego.
[quote name='looker29' timestamp='1313739970' post='515858']
drogi w budowie, obwodnica też się buduje, lotnisko będzie w przyszłym roku..stadion też.. ratusz poszukuje inwestorów w inny sposób niż ulotki na targach branżowych..
pora zauważyć, że to miasto wychodzi na prostą, władze mają pomysł, są na to pieniądze..
ale my zamiast się cieszyć i czekać na efekty wolimy ponarzekać.. tak tradycyjnie:)
powodzenia w nowej rzeczywistości..
[/quote]

Ad drogi w budowie, obwodnica te... rozwiń
Avatar
ik / 19 sierpnia 2011 o 10:20
0
[quote name='dragon's den' timestamp='1313731173' post='515806']
Czy nasi szanowni uczestnicy wiedzą jaki biznes mogą zaproponować? Kilkadziesiąt hektarów to żadna oferta. Przypomina mi to berobotnych, którzy szukają pracy - na pytanie jakiej - odpowiedź - "jakiejkolwiek". Na propozycję pracy odpowiadają - "nie takiej".....widzę takie myślenie charakteryzuje urzędników magistratu. Najpierw plan rozwoju regionu, potem szukanie firm odpowiadających profilowi rozwoju - produkcji, usług. Za milion mogę ratuszowi codziennie dostarczać 1 -2 firmy przez okrągły rok chętne do inwestycji w Lublinie. Wywalenie kasy w błoto, pozorna aktywność..... Na tym naszym zadupiu gdzie wiecznie źle i biednie nic się nie uda.....bez konkretnych planów i decyzji. Jeszcze jedno pytanie - po co w UM wydziały, które mają się zajmować pozyskiwaniem inwestorów, skoro pracę zleca się na zewnątrz? Albo ktoś tu ma problemy z myśleniem, albo chce wyprowadzić kasę....
[/quote]

biednie się liczysz, może rzeczywiście niech Ciebie wynajmą, 1 firma dziennie czyli jakieś 300 rocznie , czyli 1,5 roku-450 firm i za to wszystko tylko 1 milion zł , zrób sobie porządną kalkulację bo może się okazać że będziesz musiał nieźle dołożyć do interesu. Z każdym trzeba porozmawiać i to nie jeden raz, ze względu na to że jesteś w Polsce to musisz liczyć się z przelotami i innym transportem do klienta. Każdemu przedstawić projekt ewentualnych inwestycji, bardziej zainteresowani będą chcieli obejrzeć więc trzeba im pokazać. Sam transport to jakieś 400 tys zl, dolicz hotele, wyżywienie, opłaty biura, zatrudnienie jakiejś sekretarki, prawnika itp, bo analitykiem i negocjatorem będziesz tylko Ty. No chyba że Ty chcesz załatwiać firmy tylko z województwa lubelskiego, to tak zgadzam się milion to za dużo, tylko chyba nie o takie firmy nam chodzi...
[quote name='dragon's den' timestamp='1313731173' post='515806']
Czy nasi szanowni uczestnicy wiedzą jaki biznes mogą zaproponować? Kilkadziesiąt hektarów to żadna oferta. Przypomina mi to berobotnych, którzy szukają pracy - na pytanie jakiej - odpowiedź - "jakiejkolwiek". Na propozycję pracy odpowiadają - "nie takiej".....widzę takie myślenie charakteryzuje urzędników magistratu. Najpierw plan rozwoju regionu, potem szukanie firm odpowiadających profilowi rozwoju - produkcji, usług. Za m... rozwiń
Avatar
Balladyna / 19 sierpnia 2011 o 10:00
0
Chciałaby wiedzieć kto na tym zarobi. Intuicja mi podpowiada, że to kolejna"bezinteresowna" inicjatywa doradcy prezydenta, profesora P. WSI spokojna.....
Avatar
looker29 / 19 sierpnia 2011 o 09:46
0
[quote name='aaa' timestamp='1313737509' post='515843']
Zasciankowość ... hehe dobre sobie. popularne od jakiegoś czasu słowo na krytykę tego co ludzi mówią i myślą (mówię o tych myślących).
Co taka firma jest w stanie doradzić?
Jakie pieniądze na boku trzeba będzie dać jakiemukolwiek inwestorowi żeby chciał tu inwestować, w miejscu, w którym nie ma żadnej infrastruktury np. drogi?
Najlepsze są pomysły, za które nie płacą urzędnicy z własnej kieszeni.
Czy wprowadziłby się Pan/Pani do domu, który stoi w szczerym polu i bez dachu?
Obietnicami to można mamić tylko nie ludzi, którzy prowadzą duże biznesy.
Poszukiwania potrwają 5-10 lat a efekty...
[/quote]

drogi w budowie, obwodnica też się buduje, lotnisko będzie w przyszłym roku..stadion też.. ratusz poszukuje inwestorów w inny sposób niż ulotki na targach branżowych..
pora zauważyć, że to miasto wychodzi na prostą, władze mają pomysł, są na to pieniądze..
ale my zamiast się cieszyć i czekać na efekty wolimy ponarzekać.. tak tradycyjnie:)
powodzenia w nowej rzeczywistości..
[quote name='aaa' timestamp='1313737509' post='515843']
Zasciankowość ... hehe dobre sobie. popularne od jakiegoś czasu słowo na krytykę tego co ludzi mówią i myślą (mówię o tych myślących).
Co taka firma jest w stanie doradzić?
Jakie pieniądze na boku trzeba będzie dać jakiemukolwiek inwestorowi żeby chciał tu inwestować, w miejscu, w którym nie ma żadnej infrastruktury np. drogi?
Najlepsze są pomysły, za które nie płacą urzędnicy z własnej kieszeni.
Czy wprowadziłby się Pan/Pani do domu... rozwiń
Avatar
Juras / 19 sierpnia 2011 o 09:14
0
Czy lubelscy internauci to w większości malkontenci?
Dlaczego każdą próbę magistratu z góry skazują na niepowodzenie? Po to są ci urzędnicy by inicjować różne przedsięwzięcia służące rozwojowi miasta.
Avatar
aaa / 19 sierpnia 2011 o 09:05
0
[quote name='looker29' timestamp='1313736359' post='515835']
ludzie.. tak w dzisiejszych czasach wygląda poszukiwanie inwestorów..
to właśnie w takich komentarzach jak tutaj wychodzi zaściankowość miasta, ale przede wszystkim jego mieszkańców..
jeżeli nie chcemy zostawać w tyle to trzeba być aktywnym, działać w nowoczesny sposób.. jaki dostęp do światowej korporacji, czy giganta branży informatycznej ma pracownik urzędu miasta?? nikt z nim nawet nie porozmawia.. wielki biznes toczy się na zuepłnie inncyh pułapach.. i taka firma doradcza jest świetnym rozwiązaniem.. oby tylko działała skutecznie i nie okazało się że wezmą pieniądze za ncic - to jest zadanie dla urzeników - przypilnowwanie prawidłowej realizacji tej umowy.
PLUS ode mnie dla wladz miasta.. pozdrawiam
[/quote]

Zasciankowość ... hehe dobre sobie. popularne od jakiegoś czasu słowo na krytykę tego co ludzi mówią i myślą (mówię o tych myślących).
Co taka firma jest w stanie doradzić?
Jakie pieniądze na boku trzeba będzie dać jakiemukolwiek inwestorowi żeby chciał tu inwestować, w miejscu, w którym nie ma żadnej infrastruktury np. drogi?
Najlepsze są pomysły, za które nie płacą urzędnicy z własnej kieszeni.
Czy wprowadziłby się Pan/Pani do domu, który stoi w szczerym polu i bez dachu?
Obietnicami to można mamić tylko nie ludzi, którzy prowadzą duże biznesy.
Poszukiwania potrwają 5-10 lat a efekty...
[quote name='looker29' timestamp='1313736359' post='515835']
ludzie.. tak w dzisiejszych czasach wygląda poszukiwanie inwestorów..
to właśnie w takich komentarzach jak tutaj wychodzi zaściankowość miasta, ale przede wszystkim jego mieszkańców..
jeżeli nie chcemy zostawać w tyle to trzeba być aktywnym, działać w nowoczesny sposób.. jaki dostęp do światowej korporacji, czy giganta branży informatycznej ma pracownik urzędu miasta?? nikt z nim nawet nie porozmawia.. wielki biznes toczy się na zuepłnie in... rozwiń
Avatar
kjl / 19 sierpnia 2011 o 08:57
0
Następny milion złotych w błoto.
Avatar
brum / 20 sierpnia 2011 o 20:31
0
Lublin to niestety takie zadupie że nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie tu nic inwestował bo i po co.Lublin systematycznie i skutecznie wyludnia się bo tu nie ma żadnych perspektyw na nic.Kto tylko mógł to stąd wyjechał a pozostali ci co i tak nigdy i nigdzie nic nie osiągną i tak tkwią w bezruchu i tkwić będą aż ich piorun jasny trafi.
Avatar
czapski / 19 sierpnia 2011 o 12:42
0
Chyba wiem jaka firma wygra "przetarg", wydaje mi się że będzie to "Prestige Solutions" założona przez Pawła Markiewicza i Piotra Steca członków PO, którym nie udało się wziąć pół bańki dotacji , a może się udało po cichu, nie wiem. O swoich trzeba dbać by żyło im sie lepiej .
Avatar
aaa / 19 sierpnia 2011 o 10:23
0
[quote name='looker29' timestamp='1313739970' post='515858']
drogi w budowie, obwodnica też się buduje, lotnisko będzie w przyszłym roku..stadion też.. ratusz poszukuje inwestorów w inny sposób niż ulotki na targach branżowych..
pora zauważyć, że to miasto wychodzi na prostą, władze mają pomysł, są na to pieniądze..
ale my zamiast się cieszyć i czekać na efekty wolimy ponarzekać.. tak tradycyjnie:)
powodzenia w nowej rzeczywistości..
[/quote]

Ad drogi w budowie, obwodnica też się buduje,
Które to drogi dają nam takie okno na świat? Ten kawałek obwodnicy lublina, który w całości powstanie za nie mniej niż 5 lat?
A jakie to drogi mamy w mieście i do innych dużych miast?

Lotnisko tak, tu się zgodzę (o ile powstanie w planowanym czasie)

Stadion - w niczym nie pomoże.

Ciężko nie narzekać patrząc co dzieje się np. dookoła Krakowa.

Całą tą działalność porównam do wydawania kasy na próbę sprzedaży czegoś czego nie ma i uważam to za wielki błąd bo za te pieniądze można dużo zrobić dla infrastruktury miasta, a potem szukać inwestora.
Nie chcę powtarzać sloganów, ale jak dla mnie to hasło na poprawę wizerunku władzy, hasło za nasze pieniądze.
Hasło i plan, który nic ze sobą nie niesie, nic wymiernego.
[quote name='looker29' timestamp='1313739970' post='515858']
drogi w budowie, obwodnica też się buduje, lotnisko będzie w przyszłym roku..stadion też.. ratusz poszukuje inwestorów w inny sposób niż ulotki na targach branżowych..
pora zauważyć, że to miasto wychodzi na prostą, władze mają pomysł, są na to pieniądze..
ale my zamiast się cieszyć i czekać na efekty wolimy ponarzekać.. tak tradycyjnie:)
powodzenia w nowej rzeczywistości..
[/quote]

Ad drogi w budowie, obwodnica te... rozwiń
Avatar
aaa / 19 sierpnia 2011 o 10:23
0
[quote name='looker29' timestamp='1313739970' post='515858']
drogi w budowie, obwodnica też się buduje, lotnisko będzie w przyszłym roku..stadion też.. ratusz poszukuje inwestorów w inny sposób niż ulotki na targach branżowych..
pora zauważyć, że to miasto wychodzi na prostą, władze mają pomysł, są na to pieniądze..
ale my zamiast się cieszyć i czekać na efekty wolimy ponarzekać.. tak tradycyjnie:)
powodzenia w nowej rzeczywistości..
[/quote]

Ad drogi w budowie, obwodnica też się buduje,
Które to drogi dają nam takie okno na świat? Ten kawałek obwodnicy lublina, który w całości powstanie za nie mniej niż 5 lat?
A jakie to drogi mamy w mieście i do innych dużych miast?

Lotnisko tak, tu się zgodzę (o ile powstanie w planowanym czasie)

Stadion - w niczym nie pomoże.

Ciężko nie narzekać patrząc co dzieje się np. dookoła Krakowa.

Całą tą działalność porównam do wydawania kasy na próbę sprzedaży czegoś czego nie ma i uważam to za wielki błąd bo za te pieniądze można dużo zrobić dla infrastruktury miasta, a potem szukać inwestora.
Nie chcę powtarzać sloganów, ale jak dla mnie to hasło na poprawę wizerunku władzy, hasło za nasze pieniądze.
Hasło i plan, który nic ze sobą nie niesie, nic wymiernego.
[quote name='looker29' timestamp='1313739970' post='515858']
drogi w budowie, obwodnica też się buduje, lotnisko będzie w przyszłym roku..stadion też.. ratusz poszukuje inwestorów w inny sposób niż ulotki na targach branżowych..
pora zauważyć, że to miasto wychodzi na prostą, władze mają pomysł, są na to pieniądze..
ale my zamiast się cieszyć i czekać na efekty wolimy ponarzekać.. tak tradycyjnie:)
powodzenia w nowej rzeczywistości..
[/quote]

Ad drogi w budowie, obwodnica te... rozwiń
Avatar
ik / 19 sierpnia 2011 o 10:20
0
[quote name='dragon's den' timestamp='1313731173' post='515806']
Czy nasi szanowni uczestnicy wiedzą jaki biznes mogą zaproponować? Kilkadziesiąt hektarów to żadna oferta. Przypomina mi to berobotnych, którzy szukają pracy - na pytanie jakiej - odpowiedź - "jakiejkolwiek". Na propozycję pracy odpowiadają - "nie takiej".....widzę takie myślenie charakteryzuje urzędników magistratu. Najpierw plan rozwoju regionu, potem szukanie firm odpowiadających profilowi rozwoju - produkcji, usług. Za milion mogę ratuszowi codziennie dostarczać 1 -2 firmy przez okrągły rok chętne do inwestycji w Lublinie. Wywalenie kasy w błoto, pozorna aktywność..... Na tym naszym zadupiu gdzie wiecznie źle i biednie nic się nie uda.....bez konkretnych planów i decyzji. Jeszcze jedno pytanie - po co w UM wydziały, które mają się zajmować pozyskiwaniem inwestorów, skoro pracę zleca się na zewnątrz? Albo ktoś tu ma problemy z myśleniem, albo chce wyprowadzić kasę....
[/quote]

biednie się liczysz, może rzeczywiście niech Ciebie wynajmą, 1 firma dziennie czyli jakieś 300 rocznie , czyli 1,5 roku-450 firm i za to wszystko tylko 1 milion zł , zrób sobie porządną kalkulację bo może się okazać że będziesz musiał nieźle dołożyć do interesu. Z każdym trzeba porozmawiać i to nie jeden raz, ze względu na to że jesteś w Polsce to musisz liczyć się z przelotami i innym transportem do klienta. Każdemu przedstawić projekt ewentualnych inwestycji, bardziej zainteresowani będą chcieli obejrzeć więc trzeba im pokazać. Sam transport to jakieś 400 tys zl, dolicz hotele, wyżywienie, opłaty biura, zatrudnienie jakiejś sekretarki, prawnika itp, bo analitykiem i negocjatorem będziesz tylko Ty. No chyba że Ty chcesz załatwiać firmy tylko z województwa lubelskiego, to tak zgadzam się milion to za dużo, tylko chyba nie o takie firmy nam chodzi...
[quote name='dragon's den' timestamp='1313731173' post='515806']
Czy nasi szanowni uczestnicy wiedzą jaki biznes mogą zaproponować? Kilkadziesiąt hektarów to żadna oferta. Przypomina mi to berobotnych, którzy szukają pracy - na pytanie jakiej - odpowiedź - "jakiejkolwiek". Na propozycję pracy odpowiadają - "nie takiej".....widzę takie myślenie charakteryzuje urzędników magistratu. Najpierw plan rozwoju regionu, potem szukanie firm odpowiadających profilowi rozwoju - produkcji, usług. Za m... rozwiń
Avatar
Balladyna / 19 sierpnia 2011 o 10:00
0
Chciałaby wiedzieć kto na tym zarobi. Intuicja mi podpowiada, że to kolejna"bezinteresowna" inicjatywa doradcy prezydenta, profesora P. WSI spokojna.....
Avatar
looker29 / 19 sierpnia 2011 o 09:46
0
[quote name='aaa' timestamp='1313737509' post='515843']
Zasciankowość ... hehe dobre sobie. popularne od jakiegoś czasu słowo na krytykę tego co ludzi mówią i myślą (mówię o tych myślących).
Co taka firma jest w stanie doradzić?
Jakie pieniądze na boku trzeba będzie dać jakiemukolwiek inwestorowi żeby chciał tu inwestować, w miejscu, w którym nie ma żadnej infrastruktury np. drogi?
Najlepsze są pomysły, za które nie płacą urzędnicy z własnej kieszeni.
Czy wprowadziłby się Pan/Pani do domu, który stoi w szczerym polu i bez dachu?
Obietnicami to można mamić tylko nie ludzi, którzy prowadzą duże biznesy.
Poszukiwania potrwają 5-10 lat a efekty...
[/quote]

drogi w budowie, obwodnica też się buduje, lotnisko będzie w przyszłym roku..stadion też.. ratusz poszukuje inwestorów w inny sposób niż ulotki na targach branżowych..
pora zauważyć, że to miasto wychodzi na prostą, władze mają pomysł, są na to pieniądze..
ale my zamiast się cieszyć i czekać na efekty wolimy ponarzekać.. tak tradycyjnie:)
powodzenia w nowej rzeczywistości..
[quote name='aaa' timestamp='1313737509' post='515843']
Zasciankowość ... hehe dobre sobie. popularne od jakiegoś czasu słowo na krytykę tego co ludzi mówią i myślą (mówię o tych myślących).
Co taka firma jest w stanie doradzić?
Jakie pieniądze na boku trzeba będzie dać jakiemukolwiek inwestorowi żeby chciał tu inwestować, w miejscu, w którym nie ma żadnej infrastruktury np. drogi?
Najlepsze są pomysły, za które nie płacą urzędnicy z własnej kieszeni.
Czy wprowadziłby się Pan/Pani do domu... rozwiń
Avatar
Juras / 19 sierpnia 2011 o 09:14
0
Czy lubelscy internauci to w większości malkontenci?
Dlaczego każdą próbę magistratu z góry skazują na niepowodzenie? Po to są ci urzędnicy by inicjować różne przedsięwzięcia służące rozwojowi miasta.
Avatar
aaa / 19 sierpnia 2011 o 09:05
0
[quote name='looker29' timestamp='1313736359' post='515835']
ludzie.. tak w dzisiejszych czasach wygląda poszukiwanie inwestorów..
to właśnie w takich komentarzach jak tutaj wychodzi zaściankowość miasta, ale przede wszystkim jego mieszkańców..
jeżeli nie chcemy zostawać w tyle to trzeba być aktywnym, działać w nowoczesny sposób.. jaki dostęp do światowej korporacji, czy giganta branży informatycznej ma pracownik urzędu miasta?? nikt z nim nawet nie porozmawia.. wielki biznes toczy się na zuepłnie inncyh pułapach.. i taka firma doradcza jest świetnym rozwiązaniem.. oby tylko działała skutecznie i nie okazało się że wezmą pieniądze za ncic - to jest zadanie dla urzeników - przypilnowwanie prawidłowej realizacji tej umowy.
PLUS ode mnie dla wladz miasta.. pozdrawiam
[/quote]

Zasciankowość ... hehe dobre sobie. popularne od jakiegoś czasu słowo na krytykę tego co ludzi mówią i myślą (mówię o tych myślących).
Co taka firma jest w stanie doradzić?
Jakie pieniądze na boku trzeba będzie dać jakiemukolwiek inwestorowi żeby chciał tu inwestować, w miejscu, w którym nie ma żadnej infrastruktury np. drogi?
Najlepsze są pomysły, za które nie płacą urzędnicy z własnej kieszeni.
Czy wprowadziłby się Pan/Pani do domu, który stoi w szczerym polu i bez dachu?
Obietnicami to można mamić tylko nie ludzi, którzy prowadzą duże biznesy.
Poszukiwania potrwają 5-10 lat a efekty...
[quote name='looker29' timestamp='1313736359' post='515835']
ludzie.. tak w dzisiejszych czasach wygląda poszukiwanie inwestorów..
to właśnie w takich komentarzach jak tutaj wychodzi zaściankowość miasta, ale przede wszystkim jego mieszkańców..
jeżeli nie chcemy zostawać w tyle to trzeba być aktywnym, działać w nowoczesny sposób.. jaki dostęp do światowej korporacji, czy giganta branży informatycznej ma pracownik urzędu miasta?? nikt z nim nawet nie porozmawia.. wielki biznes toczy się na zuepłnie in... rozwiń
Avatar
kjl / 19 sierpnia 2011 o 08:57
0
Następny milion złotych w błoto.
Zobacz wszystkie komentarze 22

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wraca Puławskie Kino Samochodowe
27 lipca 2018, 0:00

Wraca Puławskie Kino Samochodowe 7 0

Co Gdzie Kiedy. Gratka dla miłośników kina w Puławach. W dniach 27-29 lipca odbędzie się kolejna już edycja Puławskiego Kina Samochodowego, nawiązującego do amerykańskiej tradycji seansów.

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia
galeria

94 PZLA MP. Podsumowanie drugiego dnia 0 0

Małgorzata Hołub-Kowalik i Karol Zalewski złotymi medalistami w biegu na 400 metrów. To dość spora niespodzianka bo za faworytów w obu przypadkach uchodzili inni uczestnicy finału

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia]
galeria
film

Tłumy na koncercie Siła Kobiet na pl. Zamkowym w Lublinie [zdjęcia] 83 17

W Lublinie trwa koncert Siła Kobiet. Na scenie występują: Paulina Przybysz, Monika Brodka, Katarzyna Nosowska i Kayah. Na plac Zamkowy przyszły tłumy

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje
kraj
film

Wjechał samochodem w rowerzystki. 13-latka nie żyje 5 2

Radomyśl (woj. wielkopolskie). Na trasie Wschowa-Radomyśl samochód osobowy uderzył w dwie nastolatki jadące na rowerach. Młodsza z dziewcząt, 13-latka, zginęła na miejscu. Jej rok starsza koleżanka została przewieziona do szpitala. Przyczyny wypadku bada prokuratura.

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek
2 sierpnia 2018, 17:00

Lato na Placu Litewskim: Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek 2 0

Co Gdzie Kiedy. Popularny spektakl Centrum Kultury - Brak sensu, Aniołek, Żyrafa i Stołek będzie można zobaczyć bezpłatnie w ramach wakacyjnego projektu Lato na Placu Litewskim. Pokaz odbędzie się dwukrotnie - w czwartek, 2 sierpnia i piątek, 3 sierpnia o godz. 17 przy pomniku Unii Lubelskiej.

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić?
galeria

Carnaval Sztukmistrzów 2018: Kto wystąpi? Czego nie przegapić? 25 2

Żeby obejrzeć wszystkie występy, najlepiej zacząć w czwartek. Dlatego już dziś przedstawiamy program festiwalu, choć najwięcej spektakli będzie dopiero za tydzień. Jak zwykle warto zarezerwować dużo czasu, dobrze zaplanować dzień i zatroszczyć się o wygodne obuwie

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle!
film

Skoki Narciarskie. Polska deklasuje rywali w Wiśle! 0 0

Podczas inauguracyjnego konkursu Letniego Grand Prix 2018 na skoczni im. Adama Małysza w Wiśle reprezentacja Polski zajęła pierwsze miejsce osiągając rekordową przewagę 71,3 punktu nad drugimi w klasyfikacji Niemcami. Trzecie miejsce przypadło Norwegom

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty

Gryf Wejherowo - Górnik Łęczna 2:2. Odrobili dwie bramki straty 15 3

Przebudowany po drugim spadku z rzędu zespół z Łęcznej w pierwszym meczu nowego sezonu wywalczył punkt w Wejherowie chociaż po niespełna pół godzinie gry przegrywał 0:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2

Tomasovia pokonała Stal Kraśnik 4:2 4 0

Po sparingu Stali z Tomasovią zdecydowanie lepsze humory panują w obozie czwartoligowca. Drużyna Pawła Babiarza ograła beniaminka III ligi 4:2

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów
galeria

94 PZLA MP. Dominik Kopeć w finale biegu na 200 metrów 2 2

Zawodnik Agrosu Zamość w piątek został mistrzem Polski w biegu na 100 metrów, a w sobotę zapewnił sobie awans do finałowego biegu na dwa razy dłuższym dystansie.

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę?

Jak przygotować się do wyjazdu do pracy za granicę? 0 4

Pierwszy wyjazd do pracy za granicą może wiązać się z dużym stresem. Podpowiadamy, jak się do niego przygotować, by uniknąć niepotrzebnych nerwów.

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0

Orlęta Spomlek rozbiły Włodawiankę 7:0 0 4

Piłkarze Rafała Borysiuka ostro postrzelali przy okazji sobotniego meczu kontrolnego z Włodawianką. Zawody zakończyły się zwycięstwem trzecioligowca 7:0. Rywale pod okiem Marka Droba ćwiczą jednak dopiero od tygodnia i tak naprawdę budują nową drużynę

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia
28 lipca 2018, 0:00

Botaniczna Piątka w Lublinie - edycja letnia 1 0

Co Gdzie Kiedy. 28 lipca odbędzie się pierwsza w historii letnia edycja Botanicznej Piątki na terenie Ogrodu Botanicznego UMCS w Lublinie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.