Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

16 lipca 2021 r.
11:32

Zapaść podmiejskich linii. W gminach pod Lublinem problem z dojazdem do miasta

0 25 A A
(fot. PeeM)

Władze Lublina zażądały więcej pieniędzy od sąsiednich gmin obsługiwanych podmiejskimi liniami autobusowymi. Nie wszyscy wójtowie zgadzają się na wyższe dopłaty, a efektem są cięcia w rozkładach jazdy i problemy z dowozem do Lublina.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Większy rachunek za wożenie ludzi dotyczy właściwie każdej z podmiejskich tras. – Pismo w tej sprawie skierowano do wszystkich gmin ościennych, z którymi gmina Lublin ma podpisane porozumienia – potwierdza nam Monika Fisz z Zarządu Transportu Miejskiego.

Wyjaśnijmy, że autobusy jeżdżą tylko do tych gmin, których wójtowie dopłacają do podmiejskich kilometrów. – Lublin nie może z tego tytułu ponosić kosztów czy osiągać zysków – wyjaśnia Fisz. Wpływy z biletów nie pokrywają kosztów kursów, więc różnicę dopłacają wójtowie. Dopłacają tym więcej, im mniej osób jeździ linią lub im więcej jeździ na gapę.

– Sytuacja epidemiczna postawiła całą branżę transportową w trudnej sytuacji i przyczyniła się do spadku wpływów z biletów, który w lubelskim systemie w roku 2020 wyniósł około 40 proc. w porównaniu do roku poprzedniego – wylicza Fisz. – Skutkiem tego była konieczność zwiększenia poziomu partycypacji gmin ościennych w kosztach funkcjonowania linii poza granicami miasta Lublin.

Szczególnie boleśnie odczuła to gmina Niemce. Przed pandemią wpływy z biletów pokrywały tu niemal połowę kosztów podmiejskich kilometrów, obecnie nie wystarczają nawet na jedną czwartą. – Gmina została zobowiązana do pokrycia 77 proc. kosztów, a nie 55 proc. jak to było dotychczas – przyznaje ZTM.

Wójt wspólnie z radą uznał, że to za drogo i zrezygnował z części kursów, pozostawiając te najbardziej obłożone. – Kursy autobusów były sukcesywnie ograniczane od początku 2021 roku – mówi Henryk Smolarz, zastępca wójta. Tłumaczy, że utrzymanie poprzednich rozkładów kosztowałoby gminę dwa razy więcej niż zaplanowany milion.

Na wyższe dopłaty z bólem godzi się gmina Wólka. Wcześniej wpływy z biletów pokrywały tu 42 proc. kosztów, dzisiaj już tylko 22 proc. W roku 2019 gminna kasa dopłacała rocznie do komunikacji prawie 821 tys. zł, w tym wyda aż 1,6 mln zł.

– Jest to niewątpliwie ogromne obciążenie dla budżetu gminy, co z pewnością spowoduje konieczność rezygnacji z bardzo ważnych inwestycji – przyznaje Edwin Gortat, wójt Wólki. – Na razie nie planujemy zmniejszenia ilości kursów na terenie naszej gminy, co nie oznacza, że w przyszłości nie będziemy musieli się poważnie zastanowić nad taką ewentualnością, przy założeniu aby odbyło się to z jak najmniejszą uciążliwością dla naszych mieszkańców.

W Niemcach postanowili działać na własną rękę. – Już wcześniej rozpoczęliśmy przygotowania do uruchomienia linii busowych – mówi Smolarz. – Przygotowywaliśmy się też do złożenia wniosku o dofinansowanie przewozów do wojewody. Wszystko po to aby nakłonić przewoźników do uruchomienia linii, które niestety są deficytowe. Obecnie obserwujemy ilu mieszkańców będzie regularnie korzystać z tych linii i ile osób będzie zainteresowanych wykupieniem biletów miesięcznych.

Co ważne, decyzja jednej gminy, potrafi rykoszetem uderzyć w mieszkańców innej. Zmiany wprowadzane przez Niemce odbiły się na rozkładzie linii 52 do Wólki. – To może powodować niezadowolenie mieszkańców, ale nie mamy na to wpływu – zastrzega Gortat.

Skomentuj i udostępnij na Facebooku
e-Wydanie

Komentarze 25

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Piter79 / 16 lipca 2021 r. o 13:59
+27
I dobrze. To jest komunikacja miejska (nieudolna, źle zarządzana i kiepska, ale jednak miejska), a nie podmiejska. Po przeprowadzali się na wioski to trzeba drałować z buta albo autem, ale tu kolejny płacz bo miastowe każom sobie płacić za parkowanie, a u siebie pod stodołom jest darmo.
 Czy źle zarządzana to nie wiem. Z komunikacją miejską było całkiem dobrze, do momentu gdy PiS nie zaczął realizować swoich obietnic wyborczych de facto za pieniądze samorządów. Drastyczne spadki dochodów bez żadnych rekompensat ze strony rządu spowodowały cięcia i zaciskanie pasa, a to się przełożyło m.in. na mniejszą ilość inwestycji czy cięcia w komunikacji miejskiej. Masz 500+, darmowy PIT dla młodych i wiele innych, za to np. po polskich miastach jeździ mniej autobusów - coś za coś. 
 Czy źle zarządzana to nie wiem. Z komunikacją miejską było całkiem dobrze, do momentu gdy PiS nie zaczął realizować swoich obietnic wyborczych de facto za pieniądze samorządów. Drastyczne spadki dochodów bez żadnych rekompensat ze strony rządu spowodowały cięcia i zaciskanie pasa, a to się przełożyło m.in. na mniejszą ilość inwestycji czy cięcia w komunikacji miejskiej. Masz 500+, darmowy PIT dla młodych i wiele innych, za to np. po polskich miastach jeździ mniej autobusów - coś za coś.  rozwiń
Avatar
mirass / 16 lipca 2021 r. o 13:29
+24
Nie ma obiecanych PKS-ów? Jakie zaskoczenie ;)
Avatar
-bez-owijania- / 16 lipca 2021 r. o 14:24
+21
[...] punkt zborny( koniec/początek trasy, i jak ulał takim punktem powinien być Dworzec Metropolitalny, jako potężny węzeł przesiadkowy). [...]
 Już więcej chętnych przyciągnęłyby chyba budki telefoniczne niż perspektywa przesiadki na dworcu metroP0litarnym, którego P0łożenie na całK0witym zadupiu miasta oraz fatalny dojazd z większości kierunków przesądzi o "P0pularności" tego bizancjum P0równywalnej z P0bliskim aeroP0rtem.
 Doprawdy urzekająca historia. Pod artykułami o nowym stadionie żużlowym lub inwestycji Jakubasa piszesz, że Krochmalna to centrum miasta ale w kontekście dworca metropolitalnego ta sama Krochmalna staje się nagle za***m. Z ciebie to jest taki śmieszny hejterek który siedzi całe dnie przed komputerem i wymyśla na polityczne zamówienie przeróżne idiotyzmy.
 Doprawdy urzekająca historia. Pod artykułami o nowym stadionie żużlowym lub inwestycji Jakubasa piszesz, że Krochmalna to centrum miasta ale w kontekście dworca metropolitalnego ta sama Krochmalna staje się nagle za***m. Z ciebie to jest taki śmieszny hejterek który siedzi całe dnie przed komputerem i wymyśla na polityczne zamówienie przeróżne idiotyzmy. rozwiń
Avatar
___K___ / 16 lipca 2021 r. o 13:35
+20
Dlatego też zasadnym jest( co zapewne powinno nastąpić z chwilą oddania do użytku Dworca Metropolitalnego) aby dokonać rozdziału komunikacji miejskiej od podmiejskiej. Ta podmiejska, powinna zostać stworzona od podstaw, dając gminom autonomię w decydowaniu o połączeniach. To gminy powinny ustalić sobie trasę przejazdu linii, na jakich przystankach w mieście Lublin podmiejska linia ma się zatrzymywać, oraz punkt zborny( koniec/początek trasy, i jak ulał takim punktem powinien być Dworzec Metropolitalny, jako potężny węzeł przesiadkowy). Uruchamianie kursów oczywiście zależne jest od możliwości finansowych danej gminy, to nie ulega wątpliwości. Linie podmiejskie ,dalekobieżne powinny mieć numerację od 200 wzwyż. Komunikacja zaś lubelska byłaby stricte miejska( rozdział komunikacji miejskiej jest korzystny dla pasażerów miejskich i podmiejskich, bo ci pierwsi mają transport zbiorowy tylko dla siebie, niepodporządkowany gminom ościennym wybranymi czy wszystkimi kursami, zaś ci drudzy nie byliby zależni od miasta Lublin, mieli własne linie, w zależności na ile kursów byłoby stać gminę, wszyscy zaś zyskują na komforcie podróży i punktualności, mniejsza też tłoczność będzie) a numeracje byłyby następująco uporządkowane: linie autobusowe miejskie miałyby numerację od 100 wzwyż( np. nie 1 a 101, nie 15 a 115 nie 34 a 134 itp.) i kursowały w dzień powszedni co do zasady co 20 minut z paroma wyjątkami możliwymi co 15 minut, mniej popularne linie autobusowe jeździłyby co 30 minut, co 1-godzinę, linie trolejbusowe miałyby numerację od 50 wzwyż( np. nie 150 a 50, nie 153 a 53 itp.) po to by nadać przywilej temu środkowi lokomocji, promując jego ekologiczność( nie emisyjność), stanowiłyby trzon transportu zbiorowego, linie trolejbusowe byłyby niczym krakowskie tramwaje - kursowałyby w dzień powszedni co 10 minut, osiągając na bliźniaczych odcinkach trasy takt 5-cio minutowy. Wykorzystanie tym samym buspasów i trakcji trolejbusowej byłoby nad wyraz imponujące. Zmiana numeracji dotyczyłaby także linii zjazdowych - zniknęłyby "dziewięćsetki" a byłyby numery Z1, Z2, Z3 oraz zmianie uległaby numeracja linii cmentarnych - nie byłoby "dwusetek" a CM1, CM2, CM3. Celem lepszego konkurowania z taksówkami powinno się zwiększyć ilość linii nocnych( byłoby ich dziewięć N1-N9 ale po krótszych trasach, nie zawiłych i krętych jak te obecne) - kursowałyby w dzień powszedni(w nocy) okresach wiosenno-letnich co 20-minut, w okresach jesienno-zimowych co 30 minut i tym samym zapewniałyby bezpieczny powrót ludzi do domów w godzinach nocnych, dzięki takiemu rozwiązaniu rozkwitłoby w mieście nocne życie kulturalne, imprezy( nie tylko sylwestrowe), bo ludzie mieliby gwarancję taniego i dostępnego powrotu do domu, skuteczna konkurencja wobec taksówek. Polityka biletowa powinna ulec istotnym zmianom, bo te co były i są obecne są niekorzystne dla pasażerów, ale to osobny wątek.
Sama twoja idea jest ciekawa i sensowna, ale... nierealna do wdrożenia w kwestii częstotliwości (różne długości linii) i kosztów. W swoim wpisie skupiasz się na nieistotnych pierdołach (numeracja linii), a pomijasz jedną kwestię - skoro komunikacja podmiejska, to albo do granic miasta i przesiadka na komunikację miejską (a to wiąże się z dodatkowym biletem), albo płacenie za korzystanie z infrastruktury komunikacyjnej miasta (drogi, przystanki, wjazd na dworzec). To nie jest takie proste i oczywiste, a na pewno nie bezpłatne, jak ci się wydaje. Ale, powtarzam, idea sensowna.
Sama twoja idea jest ciekawa i sensowna, ale... nierealna do wdrożenia w kwestii częstotliwości (różne długości linii) i kosztów. W swoim wpisie skupiasz się na nieistotnych pierdołach (numeracja linii), a pomijasz jedną kwestię - skoro komunikacja podmiejska, to albo do granic miasta i przesiadka na komunikację miejską (a to wiąże się z dodatkowym biletem), albo płacenie za korzystanie z infrastruktury komunikacyjnej miasta (drogi, przystanki, wjazd na dworzec). To nie jest takie proste i oczywiste, a na pewno nie bezpłatne, ... rozwiń
Avatar
___K___ / 16 lipca 2021 r. o 14:14
+19
Sułtanowi nie wystarczy łupienie własnych P0ddanych i zaczyna szuka środKÓw w sąsiednich gminach. SK0ńczy się jak zwykle carmageddonem - coraz więcej osób dojeżdżających przesiądzie się do aut, a trend ten jeszcze bardziej się nasili, kiedy zostanie zamknięty dworzec na P0dzamczu.
Z ciebie to naprawdę jest matoł do kwadratu. Ty byś to widział tak, że komunikacja miejska jeździłaby wszędzie wręcz na żadanie każdego mieszkańca podlubelskiej pipidówki, a kasy za to nikt by nie płacił. Typowe podejście PiSowca, który nie ma pojęcia o ekonomii w jakiejkolwiek skali i wydaje mu się, że wszystko daje partia. Weź ty się wreszcie do nauki, a potem do roboty, i przestań pieprzyć, bo idiotyzmami od ciebie wali na kilometry.
Z ciebie to naprawdę jest matoł do kwadratu. Ty byś to widział tak, że komunikacja miejska jeździłaby wszędzie wręcz na żadanie każdego mieszkańca podlubelskiej pipidówki, a kasy za to nikt by nie płacił. Typowe podejście PiSowca, który nie ma pojęcia o ekonomii w jakiejkolwiek skali i wydaje mu się, że wszystko daje partia. Weź ty się wreszcie do nauki, a potem do roboty, i przestań pieprzyć, bo idiotyzmami od ciebie wali na kilometry. rozwiń
Avatar
___K___ / 16 lipca 2021 r. o 13:36
+19
[...] punkt zborny( koniec/początek trasy, i jak ulał takim punktem powinien być Dworzec Metropolitalny, jako potężny węzeł przesiadkowy). [...]
 Już więcej chętnych przyciągnęłyby chyba budki telefoniczne niż perspektywa przesiadki na dworcu metroP0litarnym, którego P0łożenie na całK0witym zadupiu miasta oraz fatalny dojazd z większości kierunków przesądzi o "P0pularności" tego bizancjum P0równywalnej z P0bliskim aeroP0rtem.
Napiszę ci w twoim stylu: Jesteś całkowicie POpieprzony, jesteś malKOntentem i na niczym się nie znasz.
Napiszę ci w twoim stylu: Jesteś całkowicie POpieprzony, jesteś malKOntentem i na niczym się nie znasz. rozwiń
Avatar
___K___ / 16 lipca 2021 r. o 14:17
+18
Nie ma za wiele miejsca do gdybania - okolice obecnego dworca na Podzamczu to 10x lepsze miejsce na węzeł przesiadkowy niż  lokalizacja wydumana przez Bizantyjczyka, który za wszelką cenę chciał oczyścić Podzamcze na potrzeby stawiania K0lejnych "akademiKÓw" z lokalami P0d najem para-hotelowy i P0d garsoniery dla Ludzi z Wypchanymi Portfelami. To miejsce dotąd żyło, ale zostanie wyK0ńczone przez technokratę tak, jak wiele innych.
  Gówno prawda. Lokalizacja Dworca Metropolitalnego w okolicach dworca PKP ma dużo sensu, zwłaszcza, że przebudowuje się tam także dojazdy do całego węzła komunikacyjnego. Doskonałość lokalizacji dworca na Podzamczu bierze ci się wyłącznie z twoich przyzwyczajeń i konieczności opłacanego przez PiSowczyków walenia w Żuka. Jesteś pusty i nic na to nie poradzisz.
  Gówno prawda. Lokalizacja Dworca Metropolitalnego w okolicach dworca PKP ma dużo sensu, zwłaszcza, że przebudowuje się tam także dojazdy do całego węzła komunikacyjnego. Doskonałość lokalizacji dworca na Podzamczu bierze ci się wyłącznie z twoich przyzwyczajeń i konieczności opłacanego przez PiSowczyków walenia w Żuka. Jesteś pusty i nic na to nie poradzisz. rozwiń
Avatar
Kosmitulo / 16 lipca 2021 r. o 14:43
+14
Nie ma za wiele miejsca do gdybania - okolice obecnego dworca na Podzamczu to 10x lepsze miejsce na węzeł przesiadkowy niż  lokalizacja wydumana przez Bizantyjczyka, który za wszelką cenę chciał oczyścić Podzamcze na potrzeby stawiania K0lejnych "akademiKÓw" z lokalami P0d najem para-hotelowy i P0d garsoniery dla Ludzi z Wypchanymi Portfelami. To miejsce dotąd żyło, ale zostanie wyK0ńczone przez technokratę tak, jak wiele innych.
Gówno prawda. Lokalizacja Dworca Metropolitalnego w okolicach dworca PKP ma dużo sensu, zwłaszcza, że przebudowuje się tam także dojazdy do całego węzła komunikacyjnego. Doskonałość lokalizacji dworca na Podzamczu bierze ci się wyłącznie z twoich przyzwyczajeń i konieczności opłacanego przez PiSowczyków walenia w Żuka. Jesteś pusty i nic na to nie poradzisz.
 Ten skończony kretyn w ogóle nie rozumie idei dworca metropolitalnego. Albo dostał od Kaczora tajne mapy PKP na których zaplanowany jest na Podzamczu nowy przystanek kolejowy.
 Ten skończony kretyn w ogóle nie rozumie idei dworca metropolitalnego. Albo dostał od Kaczora tajne mapy PKP na których zaplanowany jest na Podzamczu nowy przystanek kolejowy. rozwiń
Avatar
___K___ / 16 lipca 2021 r. o 15:25
+13
Nie ma za wiele miejsca do gdybania - okolice obecnego dworca na Podzamczu to 10x lepsze miejsce na węzeł przesiadkowy niż  lokalizacja wydumana przez Bizantyjczyka, który za wszelką cenę chciał oczyścić Podzamcze na potrzeby stawiania K0lejnych "akademiKÓw" z lokalami P0d najem para-hotelowy i P0d garsoniery dla Ludzi z Wypchanymi Portfelami. To miejsce dotąd żyło, ale zostanie wyK0ńczone przez technokratę tak, jak wiele innych, z których korzystał "plebs".
Gówno prawda. Lokalizacja Dworca Metropolitalnego w okolicach dworca PKP ma dużo sensu, zwłaszcza, że przebudowuje się tam także dojazdy do całego węzła komunikacyjnego. Doskonałość lokalizacji dworca na Podzamczu bierze ci się wyłącznie z twoich przyzwyczajeń i konieczności opłacanego przez PiSowczyków walenia w Żuka. Jesteś pusty i nic na to nie poradzisz. 
Gówno prawda. Lokalizacja Dworca Metropolitalnego w okolicach dworca PKP ma dużo sensu, zwłaszcza, że przebudowuje się tam także dojazdy do całego węzła komunikacyjnego. Doskonałość lokalizacji dworca na Podzamczu bierze ci się wyłącznie z twoich przyzwyczajeń i konieczności opłacanego przez PiSowczyków walenia w Żuka. Jesteś pusty i nic na to nie poradzisz.  rozwiń
Avatar
___K___ / 16 lipca 2021 r. o 15:25
+13
[...] punkt zborny( koniec/początek trasy, i jak ulał takim punktem powinien być Dworzec Metropolitalny, jako potężny węzeł przesiadkowy). [...]
 Już więcej chętnych przyciągnęłyby chyba budki telefoniczne niż perspektywa przesiadki na dworcu metroP0litarnym, którego P0łożenie na całK0witym zadupiu miasta oraz fatalny dojazd z większości kierunków przesądzi o "P0pularności" tego bizancjum P0równywalnej z P0bliskim aeroP0rtem.(trzep od P0czątku, cfel_K_u)
 Napiszę ci w twoim stylu: Jesteś całkowicie POpieprzony, jesteś malKOntentem i na niczym się nie znasz.
 Napiszę ci w twoim stylu: Jesteś całkowicie POpieprzony, jesteś malKOntentem i na niczym się nie znasz. rozwiń
Avatar
___K___ / 19 lipca 2021 r. o 12:20
+1
[...] punkt zborny( koniec/początek trasy, i jak ulał takim punktem powinien być Dworzec Metropolitalny, jako potężny węzeł przesiadkowy). [...]
 Już więcej chętnych przyciągnęłyby chyba budki telefoniczne niż perspektywa przesiadki na dworcu metroP0litarnym, którego P0łożenie na całK0witym zadupiu miasta oraz fatalny dojazd z większości kierunków przesądzi o "P0pularności" tego bizancjum P0równywalnej z P0bliskim aeroP0rtem.(tłucz tłucz_K_u P0czątku w łapki)
  Napiszę ci w twoim stylu: Jesteś całkowicie POpieprzony, jesteś malKOntentem i na niczym się nie znasz.
  Napiszę ci w twoim stylu: Jesteś całkowicie POpieprzony, jesteś malKOntentem i na niczym się nie znasz. rozwiń
Avatar
Jasin / 16 lipca 2021 r. o 23:01
+8
Na pierwszy rzut oka wydaje się to rodzajem paranormalnej psychozy oderwanej od rzeczywistości, albo pomrocznością tak wielką od nadmiaru pychy i megalomanii, że pieamidy na Saharze blakną, jaki to ma sens taka kumulacja transportu tak dużego akurat w tej lokalizacji?? Proponuję na środku Litewskiego, symbolu zabetonowanej rzeczywistości ustawić takoweż piramidy rodem z Faelbudu, nie koniecznie marmurkowe, by tak genialnej postaci Cyrkuszowej już za żywota, mauzoleim uszykować.Tak ten dworzec tam przydatny ludziom dojeżdżakącym, tu czy tam, jak te piramidy na środku piasku.. Po co nam dworzec jak Łodzi są aż 3? A i u Niemców też mamy..jakieś. Może i budowla kunsztowna, ale likwidacja węzłów dworcowych, w tak różnych kierunkach jest, jak wypasiona mega wiata w dawnym Pegieerze, gdzie czasem pies ..ą zaszczeka, ale to niby taka metropolia, co się kurczy...beton czas lać
Co poeta miał na myśli, przelewając na forum to blablablablablablablablabla, słowotok dokładnie o niczym?
Co poeta miał na myśli, przelewając na forum to blablablablablablablablabla, słowotok dokładnie o niczym? rozwiń
Avatar
tadek68 / 16 lipca 2021 r. o 22:13
-10
Tak na tzw zdrowy rozum, to człowiek ze Sławinka, Kraśnickich, aby udać się do Kraśnika, Janowa, Rzeszowa, Nałęczowa ma gnać sławetnym ZTM bez klimy w upał w okolice 1 Maja przy PKP. Ludzie jadący do Lubartowa, Kocka, Białej Podl. z Czechowa, Al. Racławickich, Centrum podobna pielgrzymka pezez zakorkowany Lublin. Komunikacja tzw Busy i autokary w Kierunku WaWy, Lubartowa, przez zapchany Lublin w procesji smrodu dorzucą wszystkim. Metropolia polega na tym że jako duża aglomeracja ma kilka węzłów (dworców) dobrze skomunikowanych, a tu co ? Cuasnota i zaduch spalin, a może Cesarska Mość koleje linowe i ekrany przez cały Lublin też obmyślił? Czy transport elektryczny busy itp. przewożnikom sprezentuje ze skarbca? Na pierwszy rzut oka wydaje się to rodzajem paranormalnej psychozy oderwanej od rzeczywistości, albo pomrocznością tak wielką od nadmiaru pychy i megalomanii, że pieamidy na Saharze blakną, jaki to ma sens taka kumulacja transportu tak dużego akurat w tej lokalizacji?? Proponuję na środku Litewskiego, symbolu zabetonowanej rzeczywistości ustawić takoweż piramidy rodem z Faelbudu, nie koniecznie marmurkowe, by tak genialnej postaci Cyrkuszowej już za żywota, mauzoleim uszykować.Tak ten dworzec tam przydatny ludziom dojeżdżakącym, tu czy tam, jak te piramidy na środku piasku.. Po co nam dworzec jak Łodzi są aż 3? A i u Niemców też mamy..jakieś. Może i budowla kunsztowna, ale likwidacja węzłów dworcowych, w tak różnych kierunkach jest, jak wypasiona mega wiata w dawnym Pegieerze, gdzie czasem pies ..ą zaszczeka, ale to niby taka metropolia, co się kurczy...beton czas lać!
Tak na tzw zdrowy rozum, to człowiek ze Sławinka, Kraśnickich, aby udać się do Kraśnika, Janowa, Rzeszowa, Nałęczowa ma gnać sławetnym ZTM bez klimy w upał w okolice 1 Maja przy PKP. Ludzie jadący do Lubartowa, Kocka, Białej Podl. z Czechowa, Al. Racławickich, Centrum podobna pielgrzymka pezez zakorkowany Lublin. Komunikacja tzw Busy i autokary w Kierunku WaWy, Lubartowa, przez zapchany Lublin w procesji smrodu dorzucą wszystkim. Metropolia polega na tym że jako duża aglomeracja ma kilka węzłów (dworców) dobrze skomunikowanych, a tu co ? Cu... rozwiń
Avatar
kronikidewelorozwoju / 16 lipca 2021 r. o 18:39
-13
Sułtanowi nie wystarczy łupienie własnych P0ddanych i zaczyna szuka środKÓw w sąsiednich gminach. SK0ńczy się jak zwykle carmageddonem - coraz więcej osób dojeżdżających przesiądzie się do aut, a trend ten jeszcze bardziej się nasili, kiedy zostanie zamknięty dworzec na P0dzamczu.
Avatar
kronikidewelorozwoju / 16 lipca 2021 r. o 17:32
-14
Wygaszacz zbior-K0mów nie ma litości nawet dla gminy, gdzie zamieszkuje (w rezydencji swojej obecnej małżonki - dewelo-sułtanki na zamku).
Avatar
kronikidewelorozwoju / 16 lipca 2021 r. o 15:46
-19
[...] punkt zborny( koniec/początek trasy, i jak ulał takim punktem powinien być Dworzec Metropolitalny, jako potężny węzeł przesiadkowy). [...]
  Już więcej chętnych przyciągnęłyby chyba budki telefoniczne niż perspektywa przesiadki na dworcu metroP0litarnym, którego P0łożenie na całK0witym zadupiu miasta oraz fatalny dojazd z większości kierunków przesądzi o "P0pularności" tego bizancjum P0równywalnej z P0bliskim aeroP0rtem.(tłucz tłucz_K_u P0czątku w łapki)
Avatar
___K___ / 16 lipca 2021 r. o 15:25
+13
Nie ma za wiele miejsca do gdybania - okolice obecnego dworca na Podzamczu to 10x lepsze miejsce na węzeł przesiadkowy niż  lokalizacja wydumana przez Bizantyjczyka, który za wszelką cenę chciał oczyścić Podzamcze na potrzeby stawiania K0lejnych "akademiKÓw" z lokalami P0d najem para-hotelowy i P0d garsoniery dla Ludzi z Wypchanymi Portfelami. To miejsce dotąd żyło, ale zostanie wyK0ńczone przez technokratę tak, jak wiele innych, z których korzystał "plebs".
Gówno prawda. Lokalizacja Dworca Metropolitalnego w okolicach dworca PKP ma dużo sensu, zwłaszcza, że przebudowuje się tam także dojazdy do całego węzła komunikacyjnego. Doskonałość lokalizacji dworca na Podzamczu bierze ci się wyłącznie z twoich przyzwyczajeń i konieczności opłacanego przez PiSowczyków walenia w Żuka. Jesteś pusty i nic na to nie poradzisz. 
Gówno prawda. Lokalizacja Dworca Metropolitalnego w okolicach dworca PKP ma dużo sensu, zwłaszcza, że przebudowuje się tam także dojazdy do całego węzła komunikacyjnego. Doskonałość lokalizacji dworca na Podzamczu bierze ci się wyłącznie z twoich przyzwyczajeń i konieczności opłacanego przez PiSowczyków walenia w Żuka. Jesteś pusty i nic na to nie poradzisz.  rozwiń
Avatar
___K___ / 16 lipca 2021 r. o 15:25
+13
[...] punkt zborny( koniec/początek trasy, i jak ulał takim punktem powinien być Dworzec Metropolitalny, jako potężny węzeł przesiadkowy). [...]
 Już więcej chętnych przyciągnęłyby chyba budki telefoniczne niż perspektywa przesiadki na dworcu metroP0litarnym, którego P0łożenie na całK0witym zadupiu miasta oraz fatalny dojazd z większości kierunków przesądzi o "P0pularności" tego bizancjum P0równywalnej z P0bliskim aeroP0rtem.(trzep od P0czątku, cfel_K_u)
 Napiszę ci w twoim stylu: Jesteś całkowicie POpieprzony, jesteś malKOntentem i na niczym się nie znasz.
 Napiszę ci w twoim stylu: Jesteś całkowicie POpieprzony, jesteś malKOntentem i na niczym się nie znasz. rozwiń
Avatar
kronikidewelorozwoju / 16 lipca 2021 r. o 15:21
-22
PS. srome_K_, znowu K0nfabulujesz jak Złotousty z Jakubowic. Nigdy nie pisałem o terenach, na których P0łożył łapę Zbaffca Motoru jaK0 o "centrum" - to miejscówka P0d P0tencjalne dewelo-slamsy. Miejsce w centrum, które dewelo-banda wzięła m.in.  na celownik, to teren P0 obecnym stadionie do czarnego cyrku, gdzie przymierzają się do P0stawienia 6-10 "luksusowych akademiKÓw".
Avatar
kronikidewelorozwoju / 16 lipca 2021 r. o 15:16
-19
Do kronikidewelorozwoju: "Już więcej chętnych przyciągnęłyby chyba budki telefoniczne" - to jest osobny temat, dotyczy zupełnie czego innego, ale jeśli już to poruszasz to moje stanowisko jest takie, że jak najbardziej widzę sens istnienia budek telefonicznych z możliwością płacenia za rozmowy groszowymi monetami lub też dedykowanymi specjalnie do tego plastikowymi kartami elektronicznymi( coś na kształt kart-przejazdówek w komunikacji miejskiej, wyrabiasz sobie i możesz doładować w kiosku na 3,6,9,12 miesięcy i korzystasz do woli). Ludzie mają prawo zapomnieć ze sobą komórki wziąć, są przecież wolnymi ludźmi. Potrzeby telekomunikacyjne ludzi w stopniu wystarczającym i optymalnym zapewniają ponadto zwykłe komórki sieci 2G i 3G do rozmów/sms-owania oraz stacjonarne telefony kablowe w domach( wciąż dość sporo ludzi może je posiadać). Dla mnie sieć 4G nie mówiąc o 5G, media społecznościowe,  wszechobecne wi-fi, nie mówiąc o internecie rzeczy, do tego bezgotówkowość, biometrie( skany oka, twarzy, palca, dłoni, głosu, nie mówiąc o czipowaniu), drony, algorytmizacja i robotyzacja, załatwianie czego, ile, jak, kiedy, gdzie popadnie zdalnie to są wszystko oderwane od rzeczywistości sztucznie promowanego, lansowanego m.in za sprawą celebrytów, influencerów, gwiazd show-biznesu twory świata science-fiction. Po co komu nadmierna kontrola, inwigilacja i poczucie zniewolenia? Dlaczego "postępowe" i 'nowoczesne" czasy XXI wieku skupione są wokół zasady by usypiać ludziom czujność, rozleniwiać, ogłupiać, uzależniać przy jednoczesnej grabieży czasu, zdrowia, prywatności i wolności. To ma być postęp czy może to raczej podstęp? sądzę, że to drugie. Budując ponadto przyszłość opartą o to, że ludzie mają nie myśleć( albo mniej myśleć), bo algorytmy wyręczą w myśleniu, nie robić( albo znacznie mniej robić) bo roboty zrobią podstawowe rzeczy szybciej i się nie zmęczą nawet to daleko się nie zajedzie. Skany biometryczne uważam za definitywnie niepotrzebne, co do bezgotówkowości zaś, uważam, że kartą można płacić okazyjnie i sporadycznie, natomiast prym w płatnościach zawsze powinna wieźć gotówka, nie można nikomu utrudniać czy uniemożliwiać zapłaty w tej podstawowej formie. Użytkowanie dronów mogłoby być tylko dozwolone w celu ochrony granic i celach wojskowych, natomiast latanie tymi "ważkami" w miastach w przestrzeni publicznej jest tylko zwiększeniem inwigilacji( jakby kamer nie było wystarczająco dużo), przestrzeń powietrzna powinna pozostać od tego wolna. Media społecznościowe też powinien czekać kres popularności, od zdjęć jest aparat, zdjęcia można robić dla siebie, przyjaciół, rodziny i wywołując je można umieścić w albumach, filmiki zaś zgrać na CD, w sieci nic nie powinno się błąkać. Internet powinien bardziej przypominać ten z lat 1995-2009 i byłoby lepiej, a jego miejsce być tam gdzie pierwotnie powinno być - w komputerach, w domach i miejscach pracy na kablu. Jedynym pełnoprawnym medium społecznościowym powinno być i pozostać życie, i powinno być w nim miejsce na szczerość, naturalność, spontaniczność, normalność. Kochać jakby to były lata 80-te, przyjaźnić się jakby to były lata 90-te, żyć jakby to były lata 2000-2009, bo te trzy dekady dały ludziom wszystko co potrzeba, nawet często okazuje się, że w muzyce, filmach modzie obecnej często są nawiązania do tamtych lat, co ciekawe. "niż perspektywa przesiadania się na dworcu metroP0litarnym," - nie oceniaj jeszcze dworca kiedy on nie powstał nawet "którego P0łożenie na całK0witym zadupiu miasta" - e tam, wcale nie za*** i na pewno nie całkowite "oraz fatalny dojazd z większości kierunków" - zależy czym dojeżdżasz, dojazd nie jest fatalny, ale do perfekcji mu z kolei daleko. "przesądzi o "P0pularności" tego bizancjum." - fakt, koszty tego przedsięwzięcia są ogromne, ale mimo wszystko wstrzymaj się z przedwczesną krytyką, może jednak tak źle nie będzie.
 Nie ma za wiele miejsca do gdybania - okolice obecnego dworca na Podzamczu to 10x lepsze miejsce na węzeł przesiadkowy niż  lokalizacja wydumana przez Bizantyjczyka, który za wszelką cenę chciał oczyścić Podzamcze na potrzeby stawiania K0lejnych "akademiKÓw" z lokalami P0d najem para-hotelowy i P0d garsoniery dla Ludzi z Wypchanymi Portfelami. To miejsce dotąd żyło, ale zostanie wyK0ńczone przez technokratę tak, jak wiele innych, z których korzystał "plebs".
 Nie ma za wiele miejsca do gdybania - okolice obecnego dworca na Podzamczu to 10x lepsze miejsce na węzeł przesiadkowy niż  lokalizacja wydumana przez Bizantyjczyka, który za wszelką cenę chciał oczyścić Podzamcze na potrzeby stawiania K0lejnych "akademiKÓw" z lokalami P0d najem para-hotelowy i P0d garsoniery dla Ludzi z Wypchanymi Portfelami. To miejsce dotąd żyło, ale zostanie wyK0ńczone przez technokratę tak, jak wiele innych, z których korzystał "plebs". rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 25

Skomentuj

Aby napisać komentarz, należy się zalogować:

Nie publikujemy nic na Twojej tablicy na Facebooku oraz nikomu nie udostępniamy Twoich danych osobistych.
Podczas pierwszego logowania zostaniesz poproszony o wybór swojej nazwy użytkownika.

Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Motor Lublin awansował do play-offów PGE Ekstraligi! GKM Grudziądz pokonany

Motor Lublin awansował do play-offów PGE Ekstraligi! GKM Grudziądz pokonany

Motor Lublin wywalczył sobie upragniony awans do fazy play-off najlepszej ligi świata. Podopieczni Macieja Kuciapy, po początkowych problemach, zdominowali zmagania z ZOOLeszcz DPV Logistic GKM Grudziądz, wygrywając 56:33. Zgarnęli pełną pulę i tym razem ich sezon nie zakończy się na rundzie zasadniczej

KIlka lat temu zrobili deptak - betonową patelnię. Teraz przyszło opamiętanie

KIlka lat temu zrobili deptak - betonową patelnię. Teraz przyszło opamiętanie

Miasto zapowiada zmiany na Rynku, który dziesięć lat temu, w wyniku remontu stracił zieleń. Określenia jakich teraz używają mieszkańcy: plac buraczany, betonoza czy patelnia mają stracić sens.

W Bełżycach dawali grill za szczepienie. Ile osób się skusiło na kłucie?
zdjęcia
galeria

W Bełżycach dawali grill za szczepienie. Ile osób się skusiło na kłucie?

88 osób zaszczepiło się przeciwko COVID-19 podczas niedzielnego pikniku zorganizowanego przez gminę Bełżyce na miejscowym stadionie piłkarskim. Stosunkowo najchętniej szczepili się mieszkańcy sołectwa Bełżyce i to do rady sołeckiej tej miejscowości trafi grill gazowy zakupiony z pieniędzy przeznaczonych przez Starostwo Powiatowe w Lublinie.

Jeszcze więcej sklepów stanie w Lublinie

Jeszcze więcej sklepów stanie w Lublinie

Kolejny obiekt handlowy ma stanąć na Czechowie, po północnej stronie ul. Zelwerowicza, tuż za zjazdem w ul. Dereckiego. O pozwolenie na budowę w tym miejscu stara się prywatny inwestor.

Motor Lublin - ZOOLeszcz DPV Logistic GKM Grudziądz. Lublinianie w play-offach! 56:33 [zapis relacji na żywo]

Motor Lublin - ZOOLeszcz DPV Logistic GKM Grudziądz. Lublinianie w play-offach! 56:33 [zapis relacji na żywo]

Jeśli Motor Lublin wygra lub zremisuje dzisiaj (godz. 20.30), to po raz pierwszy od momentu awansu do PGE Ekstraligi zamelduje się w play-offach i powalczy o medale Drużynowych Mistrzostw Polski. Żółto-biało-niebiescy podejmą na własnym stadionie ZOOLeszcz DPV Logistic GKM Grudziądz, który walczy o utrzymanie w elicie. Transmisję z tego meczu można oglądać na antenie Eleven Sports. Zapraszamy również do śledzenia naszej relacji na żywo.

Nie zdziw się, jak zobaczysz zielony kasownik
Zdjęcia
galeria

Nie zdziw się, jak zobaczysz zielony kasownik

We wtorek ma się rozpocząć próbny montaż nowych kasowników do zbliżeniowych płatności za przejazdy.

47 pomysłów od mieszkańców na Puławy. Znamy pełną listę

47 pomysłów od mieszkańców na Puławy. Znamy pełną listę

Zakończył się nabór wniosków do puławskiego budżetu obywatelskiego. Wśród pomysłów znalazły się m.in. domki dla jeży, łąki kwietne i nowa fontanna. Głosowanie we wrześniu.

Nowy, duży sklep z używaną odzieżą w Lublinie. Otwarcie lada chwila

Nowy, duży sklep z używaną odzieżą w Lublinie. Otwarcie lada chwila

W środę o godz. 9.00 otwarty zostanie trzeci już sklep VIVE Profit w Lublinie. Znajdzie się on w Parku Handlowym Tatary przy ul. Mełgiewskiej 2a.

Dachowanie samochodu w zbożu niedaleko Lublina
wideo
film

Dachowanie samochodu w zbożu niedaleko Lublina

W Tuszowie, w powiecie lubelskim doszło do wypadku. Auto dachowało w polu zboża.

Michał Soczyński rozbił Matta Sena na słynnym londyńskim Wembley

Michał Soczyński rozbił Matta Sena na słynnym londyńskim Wembley

To był dopiero trzeci występ w zawodowym ringu zawodnika Starej Szkoły Boksu Lublin. Przypomnijmy, że pochodzący z Dorohuska bokser przez wiele lat był czołowym zawodnikiem w boksie olimpijskim

Nadchodzą burze gradowe. Ostrzeżenie drugiego stopnia

Nadchodzą burze gradowe. Ostrzeżenie drugiego stopnia

Jednocześnie IMGW uczula, że wystąpią upały.

Jak remont, to nie wyjedziesz z 3 Maja
galeria

Jak remont, to nie wyjedziesz z 3 Maja

Z powodu remontu Krakowskiego Przedmieścia zamknięte zostały wyjazdy z ul. 3 Maja i Kołłątaja.

9 sierpnia z Lublina do Chełma ruszy Tour de Pologne

9 sierpnia z Lublina do Chełma ruszy Tour de Pologne

Wyścig rozpocznie się etapem wiodącym z Lublina do Chełma. Dzień później peleton wystartuje z Zamościa, a finiszować będzie w Przemyślu

Odszkodowanie za problemy po szczepieniu. Znamy szczegóły i kwoty

Odszkodowanie za problemy po szczepieniu. Znamy szczegóły i kwoty

Rząd na wtorkowym posiedzeniu ma zająć się projektem nowelizacji ustawy, która powołuje Fundusz Kompensacyjny Szczepień Ochronnych. Fundusz ma zapewnić środki prawne umożliwiające szybkie uzyskanie odszkodowania w związku z wystąpieniem niepożądanych odczynów poszczepiennych.

Myśleli, że jedna puszka nie robi różnicy. Od miesięcy pan Dariusz walczy ze śmieciami w zakolu Wisły
zdjęcia
galeria

Myśleli, że jedna puszka nie robi różnicy. Od miesięcy pan Dariusz walczy ze śmieciami w zakolu Wisły

Góra odpadów, jaką przy brzegu w okolicy Wólki Gołębskiej zostawiła Wisła, zaczęła znikać. W ubiegłym tygodniu na miejscu pracował zespół wysłany przez Wody Polskie. Jeden z okolicznych wędkarzy od kilku miesięcy samodzielnie wywozi śmieci.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Komunikaty

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.