Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Lublin

29 listopada 2010 r.
19:02
Edytuj ten wpis

Zima sparaliżowała Lublin. Drogowcy i władze miasta nie uczą się na błędach

0 111 A A

Autobusy i ciężarówki blokujące ulice, karetki tkwiące w gigantycznych korkach i policja regulująca wjazd do miasta. W poniedziałek Lublin został sparaliżowany, choć precyzyjne ostrzeżenia przed opadami były znane już w niedzielne południe.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
– Zostawiłem samochód w zaspie przed blokiem i do centrum pojechałem autobusem – mówi Piotr z Lublina. – Choć ubiegłoroczna zima dała nam popalić, to tak zasypanych śniegiem Al. Racławickich sobie nie przypominam. A była już godz. 11! Po drodze nie minęliśmy, oczywiście żadnego pługu ani piaskarki.

Śnieżyca rozpoczęła się nad ranem. Na efekty nie trzeba było długo czekać. Korkowały się te same miejsca co zawsze. Ciężarówki miały problemy z pokonaniem wzniesienia przy wjeździe do miasta od strony Warszawy.

Rano korek sięgał tam aż za Jastków. Na wzniesieniach stanęły autobusy. Trzeba było zmienić trasę niektórych linii, by omijały pnącą się pod górę ul. Dolną 3 Maja. W korkach utknęły karetki na sygnale.
Sytuacja była tak zła, że policjanci na rogatkach miasta do wieczora kierowali ruchem, nie wpuszczając ciężarówek. Ale nie tylko one miały problem z wjechaniem.

– Od godziny 12.30 próbowałem się dostać do Lublina od strony Lubartowa. Stanąłem w korku już w Niemcach. Po prawie 4 godzinach, kiedy usłyszałem, że wjazd do Lublina jest zamknięty, zrezygnowałem – opowiada Zbigniew Uranowski z Lublina. – Wróciłem do Kocka do znajomych.

Stolica województwa została sparaliżowana, choć ostrzeżenie o intensywnych opadach śniegu zostało wydane już w niedzielę o godz. 12.08. Sporządziło je Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych z Krakowa. Osiemnaście minut później rozesłało je dalej Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody.
Drogowcy twierdzą, że ich reakcja nie była spóźniona.

– Rano cały sprzęt wyjechał na ulice – zapewnia Tomasz Radzikowski, dyrektor Wydziału Gospodarki Komunalnej w Urzędzie Miasta. – W Lublinie sypaliśmy sól przed samymi opadami. Gdybyśmy to zrobili za wcześnie, to by ją wiatr zdmuchnął.

Solarki zaczęły wyjeżdżać o godz. 3 rano. – W tej chwili pracuje około 40 sztuk, to wszystko, co mamy do dyspozycji, a nawet więcej – mówił wczoraj w południe dyrektor Radzikowski.
Czy w umowie z firmami, które na zlecenie miasta odśnieżają ulice, nie należało zabezpieczyć więcej pojazdów?

– Ten sprzęt, który pracuje od samego rana, zapewniał przejezdność do porannego szczytu – twierdzi Krzysztof Żuk, zastępca prezydenta Lublina. I częścią odpowiedzialności za drogowy chaos obarcza kierowców na letnich oponach i TIR-y.

Zima przytrzyma

W kolejnych dniach temperatury spadną do –8/–10 st. C w dzień, a w nocy można spodziewać się nawet –15 st. C.

– We wtorek zachmurzenie nadal duże, ale opady śniegu będą słabsze – informuje Centralne Biuro Prognoz Meteorologicznych IMGW w Krakowie.– Wiatr słaby i umiarkowany, północny i północno-zachodni.

W dalszej części tygodnia śniegu będzie mniej (intensywnie padać może jedynie w czwartek). Temperatury nadal poniżej zera. Wiatr słaby, z kierunków wschodnich.

Komentarze 111

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
bambosh / 1 grudnia 2010 o 12:15
0
[quote name='krasnal' timestamp='1291148286' post='395650']
Lublin to wiocha zabita dechami, nie ma żadnych władz i ludzi myślących! nie umieją odśnieżyć głównej drogi??!! żenada! na uczelnie dojeżdża sie nie dośc że opóźnionym o godzine to jeszcze kilkoma autobusami! niech ktoś się za to weźmie bo jest jakiś kokoszmar!! po co te wybory, tyle obietnic...? po jedno wielkie G!
[/quote]
Jak Ci źle w Lublinie,to przeprowadź się na wioskę-np.w okolice Cycowa... Właśnie przed chwilą dzwoniła ciotka z okolic Cycowa -tam dzieci nie chodzą/nie jeżdżą do szkoły,drogi nie odśnieżone,auto z chlebem nie dojeżdża,do sklepu jest 5 km,a nawet wrony nie dolatują w tych dniach! Wam wszystkim narzekającym na Lublin proponuję na jedną zimę przenieść się na wioskę-to wtedy zobaczyli byście "co to jest zima i jak to wygląda"! Macie osiedlowe sklepiki,markety,hipermarkety i wiele innych rzeczy-a znowuż Wam krzywda! A jeśli nie możesz dojechać na uczelnię,to rusz pupsko swe leniwe i przejdź się na piechotę zamiast narzekać na MPK! -"Rańsze Wstawat! i wio"!-spacerek Ci nie zaszkodzi,a nawet dobrze Ci zrobi,bo dotlenisz swój kurzy móżdżek! Co ma wobec tego powiedzieć młodzież z podlubelskich wiosek,która codziennie marznie na przystanku i przeciągu w oczekiwaniu na "stary brudny PKS" do miasta oraz ludzie stamtąd dojeżdżający do pracy?
[quote name='krasnal' timestamp='1291148286' post='395650']
Lublin to wiocha zabita dechami, nie ma żadnych władz i ludzi myślących! nie umieją odśnieżyć głównej drogi??!! żenada! na uczelnie dojeżdża sie nie dośc że opóźnionym o godzine to jeszcze kilkoma autobusami! niech ktoś się za to weźmie bo jest jakiś kokoszmar!! po co te wybory, tyle obietnic...? po jedno wielkie G!
[/quote]
Jak Ci źle w Lublinie,to przeprowadź się na wioskę-np.w okolice Cycowa... Właśnie prze... rozwiń
Avatar
Gość / 1 grudnia 2010 o 08:08
0
prognoza pogody jest wiadoma na kilka dni drogowcy i ludzie odpowiedzialni za utrzymanie dróg mają szeroko w poważaniu to wszystko / nie zganiajcie na aurę / jesli nadal lublinem będą rządzić ludzie z PRL-u nic tu nie będzie normalne nikomu włos z głowy nie spadnie do układy, układy i tyle
Avatar
krasnal / 30 listopada 2010 o 21:18
0
Lublin to wiocha zabita dechami, nie ma żadnych władz i ludzi myślących! nie umieją odśnieżyć głównej drogi??!! żenada! na uczelnie dojeżdża sie nie dośc że opóźnionym o godzine to jeszcze kilkoma autobusami! niech ktoś się za to weźmie bo jest jakiś kokoszmar!! po co te wybory, tyle obietnic...? po jedno wielkie G!
Avatar
arma / 30 listopada 2010 o 18:46
0
wywalić na zbity pysk ludzi odpowiedzialnych za odśnieżanie skoro tego nie potrafią załatwić
to nie były jakieś rekordowe opady tylko zwykły śnieg.
Może inni zaczęliby się starać żeby było odśnieżone.
Czego chodniki nie są ruszone? Co to pola są czy co? ulice zasypane chodniki też
to jest miasto?
Pługi wszystkie powinny 24h jeździć, za to płacimy.
Avatar
korzystająca z MPK / 30 listopada 2010 o 15:00
0
No tak, ale z tym staniem na przystanku to jest tak, że każdy stoi te 5-10min i cały czas ma nadzieję, że w końcu coś podjedzie, bo człowiek boi się, że jak zrezygnuje, to właśnie w tym momencie coś podjedzie, jak już ten czekający będzie 100m za przystankiem, i tak łudzi się i stoi zakłopotany nie wiedząc co zrobić.
Avatar
gość / 30 listopada 2010 o 14:24
0
[quote name='marysia' timestamp='1291109060' post='394974']
Zgadzam się z przedmówcą. Denerwuje mnie już to coroczne stwierdzenie: "Zima zaskoczyła drogowców" i raczej zamieniłabym je na "zima zaskoczyła kierowców", bo myślę, że większość problemów powodują oni sami, np. przez niezmienienie na czas opon letnich na zimowe lub jazdę niedostosowaną do warunków pogodowych. Nie rozumiem tego braku wyrozumiałości. Jak można odśnieżać wszystkie drogi jednocześnie przy tak intensywnych opadach, biorąc pod uwagę, że większość z nich jest w dodatku zakorkowana? Pługi mają spychać śnieg razem z samochodami? Sama jestem kierowcą i nie mam pretensji do nikogo, a jeśli nie muszę, to po prostu nie wyjeżdżam w taką pogodę.
[/quote]
to cienki kierowca z ciebie
i moze dobrze ze nie jezdzisz w taka pogode bo przez takich sa korki
spadnie 5cm sniegu i juz ciagna sie 20km/h
najlepiej srodkiem albo lewym pasem
[quote name='marysia' timestamp='1291109060' post='394974']
Zgadzam się z przedmówcą. Denerwuje mnie już to coroczne stwierdzenie: "Zima zaskoczyła drogowców" i raczej zamieniłabym je na "zima zaskoczyła kierowców", bo myślę, że większość problemów powodują oni sami, np. przez niezmienienie na czas opon letnich na zimowe lub jazdę niedostosowaną do warunków pogodowych. Nie rozumiem tego braku wyrozumiałości. Jak można odśnieżać wszystkie drogi jednocześnie przy tak intensywnych opadach, biorą... rozwiń
Avatar
zauber / 30 listopada 2010 o 12:14
0
[quote name='xxxxxxxx' timestamp='1291115432' post='395084']
Czy ktoś wie jak dzisiaj wygląda sytuacja z kursowaniem autobusów? Bo że nie jeżdżą wg rozkładów to raczej podejrzewam, ale czy jeżdżą w ogóle? Interesuje mnie nr 3. Wczoraj marzłam na przystanku ponad 1,5 godziny i się nie doczekałam. Nie chciałabym żeby dzisiaj spotkało mnie to samo.
[/quote]

za te 1,5 godziny bys doszedl do domu bez problemu.
Avatar
xxxxxxxx / 30 listopada 2010 o 12:10
0
Czy ktoś wie jak dzisiaj wygląda sytuacja z kursowaniem autobusów? Bo że nie jeżdżą wg rozkładów to raczej podejrzewam, ale czy jeżdżą w ogóle? Interesuje mnie nr 3. Wczoraj marzłam na przystanku ponad 1,5 godziny i się nie doczekałam. Nie chciałabym żeby dzisiaj spotkało mnie to samo.
Avatar
belzebub / 30 listopada 2010 o 11:49
0
mnie tylko zadziwia to, że za każdym razem gdy śnieg pada w lublinie dłużej niż 4 godziny to miasto staje. komunikacja miejska nie podjeżdża pod górę, korki kilometrowe. Nie ważne jest to czy dzieje sie tak w grudniu czy w kwietniu. za każdym razem jest tak samo. Pamiętam w 2003 roku stałem w korku na solidarności 6 godzin, nie jechałem tylko stałem. nie wytrzymałem w końcu, przejechałem tak zwany pas zieleni (teraz tam świerki posadzili) sikorskiego stała, pojechałem do centrum przez lubomelską i wyjechałem z lublina. zjeżdżając z góry sławinkowskiej zauważyłem jak na solidarności stoi dwa tiry na dwóch pasach a kierowcy śpią, obok nich stoi radiowóz a policjanty w samochodzie. droga pusta, nic na niej nie stało. i to był ten korek. samochodem osobowym spokojnie wyjechałem pod górę a inni biedacy stali w tym korku chyba do rana.
mnie tylko zadziwia to, że za każdym razem gdy śnieg pada w lublinie dłużej niż 4 godziny to miasto staje. komunikacja miejska nie podjeżdża pod górę, korki kilometrowe. Nie ważne jest to czy dzieje sie tak w grudniu czy w kwietniu. za każdym razem jest tak samo. Pamiętam w 2003 roku stałem w korku na solidarności 6 godzin, nie jechałem tylko stałem. nie wytrzymałem w końcu, przejechałem tak zwany pas zieleni (teraz tam świerki posadzili) sikorskiego stała, pojechałem do centrum przez lubomelską i wyjechałem z lublina. zjeżdżając z góry sław... rozwiń
Avatar
bambosh / 30 listopada 2010 o 10:40
0
[quote name='marysia' timestamp='1291109060' post='394974']
Zgadzam się z przedmówcą. Denerwuje mnie już to coroczne stwierdzenie: "Zima zaskoczyła drogowców" i raczej zamieniłabym je na "zima zaskoczyła kierowców", bo myślę, że większość problemów powodują oni sami, np. przez niezmienienie na czas opon letnich na zimowe lub jazdę niedostosowaną do warunków pogodowych. Nie rozumiem tego braku wyrozumiałości. Jak można odśnieżać wszystkie drogi jednocześnie przy tak intensywnych opadach, biorąc pod uwagę, że większość z nich jest w dodatku zakorkowana? Pługi mają spychać śnieg razem z samochodami? Sama jestem kierowcą i nie mam pretensji do nikogo, a jeśli nie muszę, to po prostu nie wyjeżdżam w taką pogodę.
[/quote]
Masz rację-i tu zgadzam się z Tobą! Bo tak naprawdę to wielu ludzi po prostu "jedzie do kiosku po gazetę" i stąd robi się ten cały burdel w Lublinie! Ludziom nie chce się 100,200 lub 300 metrów przejść na piechotę lecz odpalają auta i robią "sztuczny tłum". Taki kilkuminutowy spacer raczej nikomu nie zaszkodzi,tym bardziej,że "bandyctwem" dla samochodu w zimie jest przejechać się na krótkich trasach-a nawet auto ani człowiek w nim nie zdąży się rozgrzać... Ja dziś chodziłem po zakupy do kilku sklepów,przeszedłem około kilometr i ponad pół godziny nie było mnie w domu i jakoś się nie zesrałem z zimna!
[quote name='marysia' timestamp='1291109060' post='394974']
Zgadzam się z przedmówcą. Denerwuje mnie już to coroczne stwierdzenie: "Zima zaskoczyła drogowców" i raczej zamieniłabym je na "zima zaskoczyła kierowców", bo myślę, że większość problemów powodują oni sami, np. przez niezmienienie na czas opon letnich na zimowe lub jazdę niedostosowaną do warunków pogodowych. Nie rozumiem tego braku wyrozumiałości. Jak można odśnieżać wszystkie drogi jednocześnie przy tak intensywnych opadach, biorą... rozwiń
Avatar
bambosh / 1 grudnia 2010 o 12:15
0
[quote name='krasnal' timestamp='1291148286' post='395650']
Lublin to wiocha zabita dechami, nie ma żadnych władz i ludzi myślących! nie umieją odśnieżyć głównej drogi??!! żenada! na uczelnie dojeżdża sie nie dośc że opóźnionym o godzine to jeszcze kilkoma autobusami! niech ktoś się za to weźmie bo jest jakiś kokoszmar!! po co te wybory, tyle obietnic...? po jedno wielkie G!
[/quote]
Jak Ci źle w Lublinie,to przeprowadź się na wioskę-np.w okolice Cycowa... Właśnie przed chwilą dzwoniła ciotka z okolic Cycowa -tam dzieci nie chodzą/nie jeżdżą do szkoły,drogi nie odśnieżone,auto z chlebem nie dojeżdża,do sklepu jest 5 km,a nawet wrony nie dolatują w tych dniach! Wam wszystkim narzekającym na Lublin proponuję na jedną zimę przenieść się na wioskę-to wtedy zobaczyli byście "co to jest zima i jak to wygląda"! Macie osiedlowe sklepiki,markety,hipermarkety i wiele innych rzeczy-a znowuż Wam krzywda! A jeśli nie możesz dojechać na uczelnię,to rusz pupsko swe leniwe i przejdź się na piechotę zamiast narzekać na MPK! -"Rańsze Wstawat! i wio"!-spacerek Ci nie zaszkodzi,a nawet dobrze Ci zrobi,bo dotlenisz swój kurzy móżdżek! Co ma wobec tego powiedzieć młodzież z podlubelskich wiosek,która codziennie marznie na przystanku i przeciągu w oczekiwaniu na "stary brudny PKS" do miasta oraz ludzie stamtąd dojeżdżający do pracy?
[quote name='krasnal' timestamp='1291148286' post='395650']
Lublin to wiocha zabita dechami, nie ma żadnych władz i ludzi myślących! nie umieją odśnieżyć głównej drogi??!! żenada! na uczelnie dojeżdża sie nie dośc że opóźnionym o godzine to jeszcze kilkoma autobusami! niech ktoś się za to weźmie bo jest jakiś kokoszmar!! po co te wybory, tyle obietnic...? po jedno wielkie G!
[/quote]
Jak Ci źle w Lublinie,to przeprowadź się na wioskę-np.w okolice Cycowa... Właśnie prze... rozwiń
Avatar
Gość / 1 grudnia 2010 o 08:08
0
prognoza pogody jest wiadoma na kilka dni drogowcy i ludzie odpowiedzialni za utrzymanie dróg mają szeroko w poważaniu to wszystko / nie zganiajcie na aurę / jesli nadal lublinem będą rządzić ludzie z PRL-u nic tu nie będzie normalne nikomu włos z głowy nie spadnie do układy, układy i tyle
Avatar
krasnal / 30 listopada 2010 o 21:18
0
Lublin to wiocha zabita dechami, nie ma żadnych władz i ludzi myślących! nie umieją odśnieżyć głównej drogi??!! żenada! na uczelnie dojeżdża sie nie dośc że opóźnionym o godzine to jeszcze kilkoma autobusami! niech ktoś się za to weźmie bo jest jakiś kokoszmar!! po co te wybory, tyle obietnic...? po jedno wielkie G!
Avatar
arma / 30 listopada 2010 o 18:46
0
wywalić na zbity pysk ludzi odpowiedzialnych za odśnieżanie skoro tego nie potrafią załatwić
to nie były jakieś rekordowe opady tylko zwykły śnieg.
Może inni zaczęliby się starać żeby było odśnieżone.
Czego chodniki nie są ruszone? Co to pola są czy co? ulice zasypane chodniki też
to jest miasto?
Pługi wszystkie powinny 24h jeździć, za to płacimy.
Avatar
korzystająca z MPK / 30 listopada 2010 o 15:00
0
No tak, ale z tym staniem na przystanku to jest tak, że każdy stoi te 5-10min i cały czas ma nadzieję, że w końcu coś podjedzie, bo człowiek boi się, że jak zrezygnuje, to właśnie w tym momencie coś podjedzie, jak już ten czekający będzie 100m za przystankiem, i tak łudzi się i stoi zakłopotany nie wiedząc co zrobić.
Avatar
gość / 30 listopada 2010 o 14:24
0
[quote name='marysia' timestamp='1291109060' post='394974']
Zgadzam się z przedmówcą. Denerwuje mnie już to coroczne stwierdzenie: "Zima zaskoczyła drogowców" i raczej zamieniłabym je na "zima zaskoczyła kierowców", bo myślę, że większość problemów powodują oni sami, np. przez niezmienienie na czas opon letnich na zimowe lub jazdę niedostosowaną do warunków pogodowych. Nie rozumiem tego braku wyrozumiałości. Jak można odśnieżać wszystkie drogi jednocześnie przy tak intensywnych opadach, biorąc pod uwagę, że większość z nich jest w dodatku zakorkowana? Pługi mają spychać śnieg razem z samochodami? Sama jestem kierowcą i nie mam pretensji do nikogo, a jeśli nie muszę, to po prostu nie wyjeżdżam w taką pogodę.
[/quote]
to cienki kierowca z ciebie
i moze dobrze ze nie jezdzisz w taka pogode bo przez takich sa korki
spadnie 5cm sniegu i juz ciagna sie 20km/h
najlepiej srodkiem albo lewym pasem
[quote name='marysia' timestamp='1291109060' post='394974']
Zgadzam się z przedmówcą. Denerwuje mnie już to coroczne stwierdzenie: "Zima zaskoczyła drogowców" i raczej zamieniłabym je na "zima zaskoczyła kierowców", bo myślę, że większość problemów powodują oni sami, np. przez niezmienienie na czas opon letnich na zimowe lub jazdę niedostosowaną do warunków pogodowych. Nie rozumiem tego braku wyrozumiałości. Jak można odśnieżać wszystkie drogi jednocześnie przy tak intensywnych opadach, biorą... rozwiń
Avatar
zauber / 30 listopada 2010 o 12:14
0
[quote name='xxxxxxxx' timestamp='1291115432' post='395084']
Czy ktoś wie jak dzisiaj wygląda sytuacja z kursowaniem autobusów? Bo że nie jeżdżą wg rozkładów to raczej podejrzewam, ale czy jeżdżą w ogóle? Interesuje mnie nr 3. Wczoraj marzłam na przystanku ponad 1,5 godziny i się nie doczekałam. Nie chciałabym żeby dzisiaj spotkało mnie to samo.
[/quote]

za te 1,5 godziny bys doszedl do domu bez problemu.
Avatar
xxxxxxxx / 30 listopada 2010 o 12:10
0
Czy ktoś wie jak dzisiaj wygląda sytuacja z kursowaniem autobusów? Bo że nie jeżdżą wg rozkładów to raczej podejrzewam, ale czy jeżdżą w ogóle? Interesuje mnie nr 3. Wczoraj marzłam na przystanku ponad 1,5 godziny i się nie doczekałam. Nie chciałabym żeby dzisiaj spotkało mnie to samo.
Avatar
belzebub / 30 listopada 2010 o 11:49
0
mnie tylko zadziwia to, że za każdym razem gdy śnieg pada w lublinie dłużej niż 4 godziny to miasto staje. komunikacja miejska nie podjeżdża pod górę, korki kilometrowe. Nie ważne jest to czy dzieje sie tak w grudniu czy w kwietniu. za każdym razem jest tak samo. Pamiętam w 2003 roku stałem w korku na solidarności 6 godzin, nie jechałem tylko stałem. nie wytrzymałem w końcu, przejechałem tak zwany pas zieleni (teraz tam świerki posadzili) sikorskiego stała, pojechałem do centrum przez lubomelską i wyjechałem z lublina. zjeżdżając z góry sławinkowskiej zauważyłem jak na solidarności stoi dwa tiry na dwóch pasach a kierowcy śpią, obok nich stoi radiowóz a policjanty w samochodzie. droga pusta, nic na niej nie stało. i to był ten korek. samochodem osobowym spokojnie wyjechałem pod górę a inni biedacy stali w tym korku chyba do rana.
mnie tylko zadziwia to, że za każdym razem gdy śnieg pada w lublinie dłużej niż 4 godziny to miasto staje. komunikacja miejska nie podjeżdża pod górę, korki kilometrowe. Nie ważne jest to czy dzieje sie tak w grudniu czy w kwietniu. za każdym razem jest tak samo. Pamiętam w 2003 roku stałem w korku na solidarności 6 godzin, nie jechałem tylko stałem. nie wytrzymałem w końcu, przejechałem tak zwany pas zieleni (teraz tam świerki posadzili) sikorskiego stała, pojechałem do centrum przez lubomelską i wyjechałem z lublina. zjeżdżając z góry sław... rozwiń
Avatar
bambosh / 30 listopada 2010 o 10:40
0
[quote name='marysia' timestamp='1291109060' post='394974']
Zgadzam się z przedmówcą. Denerwuje mnie już to coroczne stwierdzenie: "Zima zaskoczyła drogowców" i raczej zamieniłabym je na "zima zaskoczyła kierowców", bo myślę, że większość problemów powodują oni sami, np. przez niezmienienie na czas opon letnich na zimowe lub jazdę niedostosowaną do warunków pogodowych. Nie rozumiem tego braku wyrozumiałości. Jak można odśnieżać wszystkie drogi jednocześnie przy tak intensywnych opadach, biorąc pod uwagę, że większość z nich jest w dodatku zakorkowana? Pługi mają spychać śnieg razem z samochodami? Sama jestem kierowcą i nie mam pretensji do nikogo, a jeśli nie muszę, to po prostu nie wyjeżdżam w taką pogodę.
[/quote]
Masz rację-i tu zgadzam się z Tobą! Bo tak naprawdę to wielu ludzi po prostu "jedzie do kiosku po gazetę" i stąd robi się ten cały burdel w Lublinie! Ludziom nie chce się 100,200 lub 300 metrów przejść na piechotę lecz odpalają auta i robią "sztuczny tłum". Taki kilkuminutowy spacer raczej nikomu nie zaszkodzi,tym bardziej,że "bandyctwem" dla samochodu w zimie jest przejechać się na krótkich trasach-a nawet auto ani człowiek w nim nie zdąży się rozgrzać... Ja dziś chodziłem po zakupy do kilku sklepów,przeszedłem około kilometr i ponad pół godziny nie było mnie w domu i jakoś się nie zesrałem z zimna!
[quote name='marysia' timestamp='1291109060' post='394974']
Zgadzam się z przedmówcą. Denerwuje mnie już to coroczne stwierdzenie: "Zima zaskoczyła drogowców" i raczej zamieniłabym je na "zima zaskoczyła kierowców", bo myślę, że większość problemów powodują oni sami, np. przez niezmienienie na czas opon letnich na zimowe lub jazdę niedostosowaną do warunków pogodowych. Nie rozumiem tego braku wyrozumiałości. Jak można odśnieżać wszystkie drogi jednocześnie przy tak intensywnych opadach, biorą... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 111

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Radni chcą sobie dać podwyżkę. "Najpierw trzeba coś zrobić dla ludzi"

Radni chcą sobie dać podwyżkę. "Najpierw trzeba coś zrobić dla ludzi" 0 0

Miało być taniej, a wyjdzie jak zwykle. Radni w Lubartowie wnieśli pierwszy w tej kadencji autorski projekt uchwały o… podwyższeniu swoich diet. Pod tym pomysłem podpisało się 16 radnych. Zwolennicy podwyżki twierdzą, że to jedynie projekt. Podwyżka połączyła radnych bez względu na barwy polityczne

Blogerzy z "Busem przez świat" w Lublinie. Co warto zobaczyć w 48 godzin? [wideo]
film

Blogerzy z "Busem przez świat" w Lublinie. Co warto zobaczyć w 48 godzin? [wideo] 0 0

- Lublin nie jest może najpopularniejszym kierunkiem weekendowych wypadów, ale po wizycie w Lublinie jesteśmy zachwyceni tym miastem, i wiemy, że nieraz jeszcze tu wrócimy. Bo tu po prostu jest przyjemnie - napisali podróżnicy z popularnego bloga "Busem przez świat"

Czym jest karta eSIM? Jak wygląda oferta w modelu subskrypcyjnym?

Czym jest karta eSIM? Jak wygląda oferta w modelu subskrypcyjnym? 0 0

Standardowe karty SIM są dostępne w tylu wersjach, że jeśli nie interesujemy się szczególnie telefonią komórkową, może nas to zaskoczyć. Jakby tego było mało, pojawił się jeszcze jeden rodzaj karty SIM – eSIM, którą ostatnio Orange wprowadził do Polski jako pierwszy operator. Czym jest karta eSIM i jak wygląda oferta Orange w modelu subskrypcyjnym?

Zawodnicy Bogdanka Motoru Lublin awansowali do finału Drużynowych Mistrzostw Polski Juniorów

Zawodnicy Bogdanka Motoru Lublin awansowali do finału Drużynowych Mistrzostw Polski Juniorów 0 0

Młodzi zawodnicy Bogdanka Motoru Lublin zameldowali się w finale Drużynowych Mistrzostw Polski Juniorów. Żółto-biało-niebiescy dwukrotnie zajmowali miejsca na podium w rozgrywkach półfinałowych na torze w Gorzowie Wielkopolskim

Przebudowa ul. Kalinowszczyzna w Lublinie. Prace mogą się skończyć przed terminem [zdjęcia]
galeria

Przebudowa ul. Kalinowszczyzna w Lublinie. Prace mogą się skończyć przed terminem [zdjęcia] 2 9

Sporo przed terminem może się zakończyć przebudowa ul. Kalinowszczyzna, gdzie na wielu odcinkach leży już nowy asfalt na jezdni i gotowe są fragmenty chodnika. Do zrobienia jest jeszcze dużo, ale nie aż tyle, by drogowcy potrzebowali jeszcze roku na dokończenie prac, a właśnie tyle czasu im pozostało.

Święto Kolorów w Lublinie
20 lipca 2019, 15:00

Święto Kolorów w Lublinie 0 1

Już 20 lipca o godz. 15 W Słonecznym Wrotkowie nad Zalewem Zemborzyckim rozpocznie się Holi Festival, czyli kolejne święto kolorów w Lublinie.

Dwanaście drużyn przystąpiło do procesu licencyjnego Energa Basket Ligi Kobiet

Dwanaście drużyn przystąpiło do procesu licencyjnego Energa Basket Ligi Kobiet 0 2

Zgodnie z przewidywaniami, do procedury licencyjnej rozgrywek Energa Basket Ligi Kobiet przystąpiło 12 drużyn. W tym gronie jest także Pszczółka Polski Cukier AZS UMCS Lublin

Wkrótce 41. Lubelska Piesza Pielgrzymka na Jasną Górę

Wkrótce 41. Lubelska Piesza Pielgrzymka na Jasną Górę 0 5

Pątnicy zmierzający w tym roku do Częstochowy będą rozważać i skupiać się na dekalogu. 41. Lubelska Piesza Pielgrzymka na Jasną Górę wyruszy 3 sierpnia. Od 26 lipca przed wejściem do archikatedry zacznie działać sekretariat pielgrzymkowy, dzień wcześniej zakończą się zapisy w parafiach.

Żydowskie macewy odkryte w Radzyniu Podlaskim

Żydowskie macewy odkryte w Radzyniu Podlaskim 0 3

Na terenie byłego aresztu Gestapo i UB w Radzyniu Podlaskim natrafiono na żydowskie macewy. Zdaniem radzyńskiego Instytutu Bronisława Szlubowskiego, najprawdopodobniej zostały one przeniesione z dwóch żydowskich cmentarzy i użyte przez hitlerowców jako materiał budowlany.

Kino w Bramie: "Każdemu wolno kochać" i "Dywizjon 303"
19 lipca 2019, 21:00

Kino w Bramie: "Każdemu wolno kochać" i "Dywizjon 303" 0 0

W najbliższy weekend w Kinie w Bramie (ul. Królewska 3) będzie można zobaczyć dwie filmowe produkcje: klasyczne "Każdemu wolno kochać" i współczesny "Dywizjon 303".

Nowy napastnik Górnika Łęczna

Nowy napastnik Górnika Łęczna 0 4

Na finiszu przygotowań klub z Łęcznej dokonał jeszcze jednego wzmocnienia. Do drużyny z Łęcznej dołączył Przemysław Banaszak. 22-letni napastnik został na sezon wypożyczony do zielono-czarnych z Widzewa Łódź

W Łaszczowie odbędzie się XXI Święto Sportu Powiatu Tomaszowskiego

W Łaszczowie odbędzie się XXI Święto Sportu Powiatu Tomaszowskiego 0 0

Imprezę zaplanowano na niedzielę 21 lipca

Miasto szuka urzędników. Niektóre stanowiska są nieobsadzone od miesięcy

Miasto szuka urzędników. Niektóre stanowiska są nieobsadzone od miesięcy 11 17

Ostatni nabór na pracowników Urzędu Miasta Puławy po raz kolejny zakończył się fiaskiem, został więc ponowiony. Ratusz potrzebuje specjalistów m.in. od inwestycji oraz ochrony środowiska. Dokumenty można składać do 22 i 24 lipca.

Muzyczne atrakcje na Moście Kultury
19 lipca 2019, 0:00

Muzyczne atrakcje na Moście Kultury 0 2

W najbliższy weekend na Moście im. Mariana Lutosławskiego wystąpią m.in. Standard Brass Band, Whisky i Antykwadrat. Tradycyjnie nie zabraknie również warsztatów dla całych rodzin.

Część autobusów w Lublinie nie wyjechała na ulice. Jak sprawdzić kiedy autobus nie przyjedzie?
aktualizacja

Część autobusów w Lublinie nie wyjechała na ulice. Jak sprawdzić kiedy autobus nie przyjedzie? 18 93

Poważne problemy mają dzisiaj od rana pasażerowie kilkunastu linii autobusowych, na które nie wyjechał dzisiaj jeden z przewoźników. Spółka Warbus przestała świadczyć usługi. Nawet na ważnych liniach są godzinne luki w rozkładzie. Które kursy nie zostaną wykonane?

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.