Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Magazyn

6 grudnia 2014 r.
20:45
Edytuj ten wpis

Lubelski Rower Miejski szybko podbił serca mieszkańców

Autor: Zdjęcie autora Dominik Smaga
5 8 A A

Ledwie się pojawił, a już podbił serca mieszkańców. Jednych woził na przejażdżki, innym pozwalał oszczędzić czas, jeszcze inni dzięki niemu oszczędzali na biletach. Okazał się hitem mijającej jesieni. Lubelski Rower Miejski w zaledwie 2,5 miesiąca zgromadził 22 tys. zarejestrowanych użytkowników.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
Automatyczne wypożyczalnie rowerów nie są żadnym nowym wynalazkiem. Za kilka miesięcy minie 50 lat odkąd niejaki Luud Schimmelpennink - wówczas trzydziestolatek - wraz z grupą anarchizujących kumpli-skandalistów zebrał w Amsterdamie kilkaset rowerów, przemalowali je na biało i obwieścili, że można z nich za darmo korzystać zostawiając następnemu chętnemu. O Holender! Eksperyment nie był przesadnie udany, bo z odstawianiem "Białych Rowerów” różnie bywało. Większość rozkradziono w ciągu miesiąca, inne wrzucano do kanałów. Dwa lata później pan Schimmelpennink trafił do rady miejskiej, ale jego pomysł jakoś nie wzbudził przesadnego entuzjazmu innych radnych. Mimo to Holender może się czuć ojcem miejskich rowerów. Po 10 latach pomysł odżył we francuskim La Rochelle, gdzie rowery były nie białe, ale żółte, a system działa do dziś, choć teraz wydatnie wspomaga go elektronika, zastosowana po raz pierwszy w 1998 r. w systemie miejskiego roweru w Rennes. W międzyczasie była jeszcze Kopenhaga (1991) i Cambridge (1993), w którym "zielone rowery” rozkradziono niczym te białe z Amsterdamu. W Polsce pierwszy był Kraków, który wprowadził taką nowinkę pilotażowo w 2008 r. Ci, którzy odwiedzali wtedy miasto, mogą pamiętać niebieskie jednoślady, na które można było najwyżej popatrzeć, bo twórcy ówczesnego systemu jakoś nie zatroszczyli się o to, żeby był on przyjazny dla przyjezdnych. Warszawa ze swoim Veturilo wystartowała w 2012 r. Lublin o miejskim rowerze pomyślał cztery lata temu, ale wtedy nie otrzymał na to dotacji. Udało się za drugim razem. 19 września 2014 roku system wystartował z 40 wypożyczalniami i 400 rowerami stając się od razu drugim co do wielkości w Polsce. Chwyciło Zasady są proste: wystarczy się zarejestrować (trwa to minutę lub dwie) tworząc specjalne konto, później zasilić je pieniędzmi lub "upoważnić” system do tego, by pobierał pieniądze z karty płatniczej. Opłaty pobierane są tylko w przypadku przekroczenia 20-minutowego okresu, w którym z roweru można korzystać za darmo. Wystarczy jednak w ciągu tych 20 minut oddać jeden rower i wziąć drugi, a jazda nadal jest bezpłatna. - Najczęściej jadę ze stacji przy Paderewskiego do tej na Krakowskim Przedmieściu przy sądzie i 20 minut mi wystarcza - mówił nam w październiku Mateusz Królikowski, który był absolutnym rekordzistą jeśli chodzi o liczbę wypożyczeń roweru i jest nim zresztą do dziś. Sezon zakończył z 354 wypożyczeniami. Mateusz jest licealistą, który zarabiał sobie na deptaku rozdając ulotki, a rower pozwalał mu nie wydawać tych pieniędzy na bilety. Nie on jeden starał się zmieścić w tych darmowych 20 minutach, a rzut oka na statystyki pozwala stwierdzić, że mieszkańcy osiągali w tym coraz większą wprawę. 128 664 O ile w drugiej połowie października średni czas wypożyczenia roweru wynosił 20 minut i 33 sekundy, o tyle na koniec sezonu (nastąpił on 30 listopada) spadł do 18 minut i 42 sekund. - W tym czasie rowerzysta pokonywał przeciętnie 1,5 kilometra - informuje Michał Dąbrowski z firmy Nextbike Polska, która jest operatorem systemu. Zarejestrowało się w nim 22 218 osób, które wypożyczały rower 128 664 razy. Najczęściej pokonywane w Lublinie trasy to niedługie odcinki między rondem Honorowych Krwiodawców a Krakowskim Przedmieściem, między akademikiem Helios a Krakowskim Przedmieściem, między biurowcem ZUS a Politechniką Lubelską i na odwrót. Ale od razu mieszkańcy zaczęli wskazywać też miejsca, w których przydałyby się kolejne stacje. Wskazywali m.in., że w śródmieściu jest ich trochę za mało, zgłaszali potrzebę ustawienia wypożyczalni m.in. w pobliżu pl. Litewskiego. Ma być więcej Ci, którzy mają aktywne konto w systemie Lubelskiego Roweru Miejskiego mogą korzystać też z wypożyczalni w innych miastach, gdzie operatorem jest Nextbike. Największym z nich i zarazem najbardziej rozbudowanym w Polsce, jest warszawski system Veturilo, a rozmieszczenie stacji pozwala poruszać się po śródmieściu sprawniej niż samochodem czy autobusem. Dyskutować można tylko w przypadku tramwaju i, rzecz jasna, metra. Warszawskie rowery nie są już jednak tak nowe, jak te w Lublinie, które podczas zimowej przerwy będą wymagać w większości przypadków tylko zabiegów konserwacyjnych. Wandale w Lublinie też byli łaskawi. - Jedna stacja była nieco poturbowana, mieliśmy sygnał o użytkowniku, który wiózł dziewczynę na osłonie tylnego koła - mówi Dąbrowski. Lubelskie rowery pozostaną w magazynie do końca marca. Później znów wrócą do automatycznych, samoobsługowych wypożyczalni. I rowerów, i stacji ma być więcej. Władze miasta zapowiedziały na przyszły rok podwojenie ich liczby. Ratusz zbiera też propozycje miejsc, gdzie warto ustawić kolejne stacje. - Mamy już ponad 100 propozycji - mówi Michał Przepiórka, oficer rowerowy w lubelskim Ratuszu. Operator ma też rozmawiać m.in. z galeriami handlowymi, żeby dołączyły się do systemu budując na swój koszt stacje przy swoich obiektach. Tak, jak stało się w Warszawie, gdzie stacja wypożyczalnia przy centrum handlowym Arkadia jest trzecią co do popularności.
Czytaj więcej o:

Komentarze 8

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Monique / 20 kwietnia 2015 o 13:03
0

Witam,

Postanowiłam podbić stary wątek, dając możliwość wyrażenia swojej opinii na temat systemu rowerów miejskich w Lublinie. Poniżej link do ankiety, dzięki której pomożecie mi Państwo w konstrukcji pracy dyplomowej, a może przyczynicie się także do określenia kierunku rozwoju tej formy komunikacji w naszym mieście. Z góry serdecznie dziękuję za poświęcony czas.

http://moje-ankiety.pl/respond-75425.html

Avatar
andrzej / 7 grudnia 2014 o 00:22
0

Nie korzystam z rowerów ale jestem zwolennikiem tego udanego eksperymentu. Opowiadanie o "bilansie" jest troszkę dziwne. To rodzaj komunikacji miejskiej, dopata do  jej funkcjonowania (jeżeli bedzie potrzebna) to normalka podobnie jak dofinansowanie autobusów czy  trojejbusów.

Avatar
Gość / 6 grudnia 2014 o 22:37
0

Rower miejski to fajna sprawa. Znam młodych, którzy potrafią  przemknąć przez miasto z Al.Kraśnickich w okolice Bronowic w ciągu 19 minut. Co to znaczy dla właściciela rowerów, właścicieli komunikacji miejskiej czy taksówkarzy? Zero w kasie :D

Oby tylko bezpiecznie i szczęśliwie pomykali pomiędzy brykami w przyszłym sezonie.

Avatar
Kierowca / 6 grudnia 2014 o 22:21
0

Rower podbił serca rowerzystów, A NIE MIESZKAŃCÓW - a to różnica!

Dziennikarze z zasady o użyteczność projektu pytają tych,którzy z rowerów korzystają,więc prawie zawsze słyszą zachwyty.Jest to błąd metodologii. Około 400 tys ludzi przewijających się przez Lublin (mieszkańcy i studenci) nie jest niestety zadowolonych-namalowane ścieżki rowerowe na niektórych ulicach zabrały miejsca parkingowe.Kierowcy parkują na trawnikach i narażają się na mandaty.Zwężono i tak wąskie pasy dla samochodów.Rowerzyści nagminnie łamią przepisy drogowe,jeżdżąc po przejściach do pieszych i chodnikach.Namalowane ścieżki uniemożliwiają taksówkarzom zatrzymywanie się na dotychczasowych postojach.

.Dopóki nie ma infrastruktury z prawdziwego zdarzenia, rowerzyści w naszym mieście są udręką dla kierowców i pieszych.

A dziennikarzy proszę o wywiad w sprawie rowerów np w warsztatach samochodowych albo jakimkolwiek innym miejscu- byle nie przy stacji rowerowej.

Rower podbił serca rowerzystów, A NIE MIESZKAŃCÓW - a to różnica!

Dziennikarze z zasady o użyteczność projektu pytają tych,którzy z rowerów korzystają,więc prawie zawsze słyszą zachwyty.Jest to błąd metodologii. Około 400 tys ludzi przewijających się przez Lublin (mieszkańcy i studenci) nie jest niestety zadowolonych-namalowane ścieżki rowerowe na niektórych ulicach zabrały miejsca parkingowe.Kierowcy parkują na trawnikach i narażają się na mandaty.Zwężono i tak wąskie pasy dla samochodów.Rowerzyści nagminnie łamią przepisy drogowe... rozwiń

Avatar
kyrl / 6 grudnia 2014 o 22:18
0

Niepoprawnych pytań w sprawie roweru miejskiego jest więcej.

Avatar
Gość / 6 grudnia 2014 o 22:16
0

niewiem czy wiecie ale w innych miastach rower miejski przynosi straty, chciałbym zobaczyć bilans z Lublina

Avatar
tom / 6 grudnia 2014 o 22:08
0

Dołączam się do pytania. Może "dociekliwi dziennikarze" z DW nie mają odwagi go zadać?

Avatar
jjj / 6 grudnia 2014 o 21:55
0

Ile to Lublin kosztowało i ile odzyskano pieniędzy z wypożyczeń?

Avatar
Monique / 20 kwietnia 2015 o 13:03
0

Witam,

Postanowiłam podbić stary wątek, dając możliwość wyrażenia swojej opinii na temat systemu rowerów miejskich w Lublinie. Poniżej link do ankiety, dzięki której pomożecie mi Państwo w konstrukcji pracy dyplomowej, a może przyczynicie się także do określenia kierunku rozwoju tej formy komunikacji w naszym mieście. Z góry serdecznie dziękuję za poświęcony czas.

http://moje-ankiety.pl/respond-75425.html

Avatar
andrzej / 7 grudnia 2014 o 00:22
0

Nie korzystam z rowerów ale jestem zwolennikiem tego udanego eksperymentu. Opowiadanie o "bilansie" jest troszkę dziwne. To rodzaj komunikacji miejskiej, dopata do  jej funkcjonowania (jeżeli bedzie potrzebna) to normalka podobnie jak dofinansowanie autobusów czy  trojejbusów.

Avatar
Gość / 6 grudnia 2014 o 22:37
0

Rower miejski to fajna sprawa. Znam młodych, którzy potrafią  przemknąć przez miasto z Al.Kraśnickich w okolice Bronowic w ciągu 19 minut. Co to znaczy dla właściciela rowerów, właścicieli komunikacji miejskiej czy taksówkarzy? Zero w kasie :D

Oby tylko bezpiecznie i szczęśliwie pomykali pomiędzy brykami w przyszłym sezonie.

Avatar
Kierowca / 6 grudnia 2014 o 22:21
0

Rower podbił serca rowerzystów, A NIE MIESZKAŃCÓW - a to różnica!

Dziennikarze z zasady o użyteczność projektu pytają tych,którzy z rowerów korzystają,więc prawie zawsze słyszą zachwyty.Jest to błąd metodologii. Około 400 tys ludzi przewijających się przez Lublin (mieszkańcy i studenci) nie jest niestety zadowolonych-namalowane ścieżki rowerowe na niektórych ulicach zabrały miejsca parkingowe.Kierowcy parkują na trawnikach i narażają się na mandaty.Zwężono i tak wąskie pasy dla samochodów.Rowerzyści nagminnie łamią przepisy drogowe,jeżdżąc po przejściach do pieszych i chodnikach.Namalowane ścieżki uniemożliwiają taksówkarzom zatrzymywanie się na dotychczasowych postojach.

.Dopóki nie ma infrastruktury z prawdziwego zdarzenia, rowerzyści w naszym mieście są udręką dla kierowców i pieszych.

A dziennikarzy proszę o wywiad w sprawie rowerów np w warsztatach samochodowych albo jakimkolwiek innym miejscu- byle nie przy stacji rowerowej.

Rower podbił serca rowerzystów, A NIE MIESZKAŃCÓW - a to różnica!

Dziennikarze z zasady o użyteczność projektu pytają tych,którzy z rowerów korzystają,więc prawie zawsze słyszą zachwyty.Jest to błąd metodologii. Około 400 tys ludzi przewijających się przez Lublin (mieszkańcy i studenci) nie jest niestety zadowolonych-namalowane ścieżki rowerowe na niektórych ulicach zabrały miejsca parkingowe.Kierowcy parkują na trawnikach i narażają się na mandaty.Zwężono i tak wąskie pasy dla samochodów.Rowerzyści nagminnie łamią przepisy drogowe... rozwiń

Avatar
kyrl / 6 grudnia 2014 o 22:18
0

Niepoprawnych pytań w sprawie roweru miejskiego jest więcej.

Avatar
Gość / 6 grudnia 2014 o 22:16
0

niewiem czy wiecie ale w innych miastach rower miejski przynosi straty, chciałbym zobaczyć bilans z Lublina

Avatar
tom / 6 grudnia 2014 o 22:08
0

Dołączam się do pytania. Może "dociekliwi dziennikarze" z DW nie mają odwagi go zadać?

Avatar
jjj / 6 grudnia 2014 o 21:55
0

Ile to Lublin kosztowało i ile odzyskano pieniędzy z wypożyczeń?

Zobacz wszystkie komentarze 8

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Prace na ul. 3 Maja. Przystanek przeniesiony

Lublin: Prace na ul. 3 Maja. Przystanek przeniesiony 0 0

Przeniesiony został ważny, śródmiejski przystanek na ul. 3 Maja po stronie pl. Litewskiego

W samochodzie zostawił dzieci, a sam uciekł. Nietypowy finał stłuczki na DK19

W samochodzie zostawił dzieci, a sam uciekł. Nietypowy finał stłuczki na DK19 9 0

W Strzeszkowicach Dużych na krajowej "19" kierowca samochodu doprowadził do kolizji i uciekł z miejsca zdarzenia. Zapomniał, że w aucie zostawił dzieci.

AOC AGON 3: Dwa monitory dla graczy

AOC AGON 3: Dwa monitory dla graczy 0 0

Oba zakrzywione, oba o przekątnej 27 cali i rozdzielczości 2560 x 1440. Ale jeden ma matrycę VA i technologię AMD FreeSync 2, a drugi matrycę TN i Nvidia G-SYNC.

Wybory 2018. Żuk zaczął kampanię. Przedstawił 4 filary programu

Wybory 2018. Żuk zaczął kampanię. Przedstawił 4 filary programu 2 27

Cztery filary swego programu przedstawił w poniedziałek Krzysztof Żuk, który o kolejną kadencję prezydenta Lublina będzie walczyć pod szyldem własnego komitetu. Szczegółowe pomysły dopiero ma ogłosić. Poczekać trzeba również na ostateczne listy jego kandydatów startujących do Rady Miasta

Końskowola: Gruntowny remont starego rynku. Co się zmieni?

Końskowola: Gruntowny remont starego rynku. Co się zmieni? 2 0

Gmina rozpoczyna poważne zmiany na rynku. Ruszył już remont starego ratusza, wkrótce ma zostać rozstrzygnięty przetarg na prace na otaczających go ulicach. Powstaną m.in. nowe chodniki i parkingi. W planach jest także nowa fontanna i plac zabaw

Spod farby wyjrzały anioły. Trwają prace w cerkwi w Chełmie

Spod farby wyjrzały anioły. Trwają prace w cerkwi w Chełmie 1 0

W zabytkowej cerkwi p.w. św. Jana Teologa w Chełmie prace przy konserwacji polichromii i malowaniu wnętrza dobiegają końca. Dłużej potrwa remont prawosławnej świątyni w Dubience, która przez lata popadała w ruinę

PiS apeluje do prezydent Chełma: Niech pani nie kłamie

PiS apeluje do prezydent Chełma: Niech pani nie kłamie 4 4

– Pani Agato, proszę nie kłamać – apelowali do prezydent miasta politycy PiS na piątkowej konferencji prasowej zwołanej na schodach chełmskiego magistratu. Ich zdaniem Agata Fisz miała kłamała podczas niedawnej inauguracji swojej kampanii wyborczej.

Mariusz Cytryński, prezes spółdzielni chce być prezydentem Puław

Mariusz Cytryński, prezes spółdzielni chce być prezydentem Puław 15 6

Po „Samorządowcach” Janusza Grobla, zarejestrował się komitet Koalicji Samorządowej. Ich kandydatem na stanowisko prezydenta Puław jest Mariusz Cytryński

Oskar Bober zawieszony, jest oficjalna decyzja. Duże problemy Motoru Lublin

Oskar Bober zawieszony, jest oficjalna decyzja. Duże problemy Motoru Lublin 21 8

Młodzieżowiec Speed Car Motoru Lublin nie wsiądzie na motocykl aż do zakończenia sprawy dyscyplinarnej przez Główną Komisję Sportu Żużlowego, czyli przez maksymalnie 60 dni. To znaczy, że nie pomoże zespołowi w lidze i w rozgrywkach juniorskich.

"Media i opinia publiczna wydały już wyrok". Oświadczenie rodziny tragicznie zmarłych dzieci
film

"Media i opinia publiczna wydały już wyrok". Oświadczenie rodziny tragicznie zmarłych dzieci 0 4

Rodzina dzieci, które 14 sierpnia zginęły w Darłówku, wydała specjalne oświadczenie. Przedstawiamy jego pełną treść:

Tragiczny wypadek przy pracy. Spadł ze schodów i zginął

Tragiczny wypadek przy pracy. Spadł ze schodów i zginął 2 1

44-latek zginął w wypadku w zakładzie przetwórstwa drzewnego w gminie Biłgoraj

Pościg i strzelanina na ulicy w Lublinie. Kierowca uciekł na parking pod Felicity

Pościg i strzelanina na ulicy w Lublinie. Kierowca uciekł na parking pod Felicity 110 11

Dwaj młodzi mieszkańcy Świdnika urządzili sobie pościg i strzelaninę na jednej z lubelskich ulic. Chcieli „przestraszyć” dawnych kolegów. Teraz odpowiedzą za usiłowanie zabójstwa.

Zjechali z drogi, dachowali i rozbili się na drzewie. Nic im się nie stało, byli pijani

Zjechali z drogi, dachowali i rozbili się na drzewie. Nic im się nie stało, byli pijani 0 4

Pijany 21-latek zjechał z drogi do rowu i uderzył w drzewo. Miał ponad 2 promile alkoholu w organizmie.

Jak rozwijał się Lublin? "Wybieraliśmy momenty największych i najbardziej istotnych zmian"
galeria

Jak rozwijał się Lublin? "Wybieraliśmy momenty największych i najbardziej istotnych zmian" 0 6

Od dziś idąc na zakupy dowiesz się czegoś ciekawego o historii miasta. W centrach handlowych będę wystawy pokazujące efekty międzynarodowego projektu popularyzującego wiedzę o zabytkach. Kto chce wiedzieć więcej, może wziąć udział w konferencji naukowej podsumowującej prace konserwatorów, archiwistów, archeologów i badaczy

Jest pierwsza decyzja w sprawie Oskara Bobera

Jest pierwsza decyzja w sprawie Oskara Bobera 37 20

Jak udało nam się ustalić, junior Speed Car Motoru Lublin będzie zawieszony do czasu wyjaśnienia sprawy wpadki podczas kontroli alkomatem. Nie ominie go także kara finansowa. Szczegóły będą podane w poniedziałkowym komunikacie Głównej Komisji Sportu Żużlowego.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.