Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Magazyn

22 maja 2003 r.
14:02
Edytuj ten wpis

„MATRIX”: podążaj za reklamą

0 0 A A


Kręcone równocześnie dwie nowe części „Matrixa” kosztowały 400 milionów dolarów. Producenci, którzy wyłożyli tyle pieniędzy, liczą, że zwróci im się to z nawiązką. I pewnie wcale ich nie interesuje, czy film się spodoba. Ważne jest, by jak najwięcej ludzi poszło do kina, a potem kupiło DVD z filmem. I dlatego wokół „Matrixa” rozpętano wielką kampanię reklamową.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Przewodnim motywem tej kampanii jest to, że o treści filmu mówi się jak najmniej. Członkowie ekipy filmowej podpisywali klauzulę milczenia, aktorzy dostawali tylko fragmenty scenariusza i nikt nie wiedział, jak cały film ma wyglądać. Nikt, poza braćmi Wachowskimi, reżyserami i Joelem Silverem, głównym producentem. Żeby tajemnica była jeszcze większa, to bracia Wachowscy unikali jakichkolwiek kontaktów z mediami.
– Ten film to po prostu wielki produkt amerykańskiej fabryki snów – mówi Andrzej Sołtysik, prowadzący w TVN program „Multikino”. – Kampania wokół tego filmu jest rozbuchana i naprawdę nieźle zrobiona.
Czy zabraknie biletów?
Kampania promuje nie tylko film, ale i wiele gadżetów związanych z przygodami Neo, Morfeusza i Trinity. Odlotowe, „matrixowe” telefony komórkowe, szpanerskie okulary, nowy samochód.
– Niedawno byłem na spotkaniu, jakie Warner Bros Poland zorganizował na temat product placement (to zakamuflowana reklama, kiedy np. bohaterowie filmu pokazują do kamery, jakie piwo piją, albo z jakiego telefonu korzystają – red.) w filmie. Z nowym „Matrixem” są w tej dziedzinie związane olbrzymie nadzieje – dodaje Andrzej Sołtysik.
Tak było po pierwszej części filmu. Wszyscy chcieli mieć matrixowe okulary i komórkę Nokii, jaką posługiwały się postacie z filmu. Teraz telefony, gadżet w filmie bardzo ważny, dostarcza Samsung. W dniu amerykańskiej premiery filmu w salonach Cadillaca pojawił się nowy model. Ten sam, który bardzo często widać na ekranie. Do sklepów trafi też jedna z droższych gier komputerowych, do której scenariusz napisali sami Wachowscy. Budżet tej gry był większy niż przy niejednym polskim filmie (ponad 3 miliony dolarów).
Jaki jest efekt tej kampanii? O filmie piszą bez mała wszystkie gazety. W jednym z ostatnich numerów „New York Times” tematem głównym był „Matrix”. To samo w polskim „Neewseeku” czy „Przekroju”. Czy widzowie dali się złapać na reklamę?
– Zainteresowanie jest bardzo duże – przyznaje Elżbieta Jaskólska, kierowniczka kina „Kosmos” w Lublinie. – Od kilkunastu dni sukcesywnie sprzedajemy bilety na pierwsze seanse. Spodziewamy się podobnej frekwencji jak na „Władcy Pierścieni”, kiedy na wielu seansach były komplety, a czasami wręcz brakowało biletów.
W szponach Matrixa
Waldemar Niedźwiedź, szef kina „Bajka”, które również startuje dziś z „Matrixem”, ma jednak obawy:
– To na pewno będzie sukces artystyczny. Ale czy komercyjny? Wątpię. Nasze społeczeństwo jest za biedne na chodzenie do kina i na „Matrixie” może nie być takich tłumów, na jakie liczy dystrybutor filmu. Inna sprawa, że kampania reklamowa jest naprawdę dobra. Do naszego kina dociera bardzo dużo materiałów promocyjnych. Sam chcę zobaczyć ten film.
Podobnie jest w Kosmosie.
– Zwiastuny lecą już od początku roku, a to rzadko spotykana rzecz. Mamy siedem rodzajów plakatów, bilboardy i materiały do eksponowania w kinie – dodaje E. Jaskólska.
Ale to nie wszystko. O filmie rozpisują się gazety. „Matrixa” pełno w telewizji – i to nie tylko w programach kulturalnych. „Matrixa” promuje pośrednio wiele firm. W tej chwili Matrix pojawia się w reklamie operatora sieci komórkowej, napojów gazowanych, szamponu przeciwłupieżowego i dezodorantu. To również napędza koniunkturę i sprawia, że „Matrix” jest wszędzie. Aż strach otworzyć lodówkę...
Jak twierdzi E. Jaskólska, rzadko który film miał taką promocję.
– Może tylko „Ogniem i mieczem”. I, choć to nie mój gatunek, sama chcę zobaczyć ten film.
– Od wielu miesięcy czekam na „Matrixa” – przyznaje A. Sołtysik. – I chociaż bardzo rzadko to robię, to akurat w tym wypadku zabiegałem o zaproszenie na premierowy pokaz. I myślę, że to będzie sukces w naszym kraju, bo ostatnio nie było w naszych kinach żadnych spektakularnych wydarzeń. Co prawda film wchodzi w maju, nie najlepszym dla kina okresie, ale 2 miliony widzów to jest realna liczba. Podejrzewam, że będzie leciał przez całe wakacje, a potem dystrybutor znów zacznie podgrzewać atmosferę przed listopadową premiera trzeciej części.
Autostrada Matrixa
Nowe Matrixy to nie tylko tajemnica i wielka kampania reklamowa. To również pieniądze niewiele mniejsze od polskiej dziury budżetowej. Przy filmie pracowało 1500 osób. Keanu Reeves zarobi za „Matrixa” około 40 milionow dolarów. Dla potrzeb filmu wybudowano kilkukilometrowy odcinek autostrady (więcej niż przez cały rok w Polsce...). Dla potrzeb filmu zamknięto całe centrum Oakland. Przy okazji – ekipa filmowa zabrała wszystkim pracownikom biurowca, który stał przy planie filmowym, zdjęcia i aparaty. Tajemnica musi być zachowana.
Co dziś wiadomo o nowym „Matrixie”? Że zawiera ponoć niesamowitą, 15-minutowa sekwencję pościgu na autostradzie. Że jest scena, w której Neo walczy ze stukrotnie powielonym agentem Smithem. Że zacieśniają się uczucia Neo i Trinity. Że są nowi bohaterowie, że...
– Unikam jak ognia wszystkich wiadomości o tym filmie – zastrzega Marcin, fan „Matrixa”, student historii na UMCS. – Pierwszą część oglądałem w kinie 10 razy. Potem kupiłem DVD z dodatkami. Czytałem o „jedynce” wszystko. Teraz chcę najpierw zobaczyć nowy film. Potem będę o nim czytał, zbierał informacje, zdjęcia i ciekawostki. Wszystko przez Internet, oczywiście.
Takich ludzi jest więcej. W sieci można znaleźć setki polskich stron poświęconych „Matrixowi”. Dla jednych to po prostu kultowy film, dla innych coś więcej; to już prawie filozofia życiowa.
– Od tego można się uzależnić – mówi Dariusz Kuncewicz z poradni psychologicznej w Lublinie. – Człowiek traci kontakt z rzeczywistością, z rodziną i znajomymi. Zaczyna żyć w świecie „Matrixa” albo np. całkowicie zatapia się w Internecie. Mieliśmy takie przypadki, że ludzie żyli już właściwie tylko w sieci. Oczywiście, Internet czy „Matrix” to mogą być już wtórne objawy zaburzeń, na które cierpi taka osoba.
„Matrix”: to już rzeczywistość
Dariusz Kuncewicz zwraca uwagę na jeszcze jeden ciekawy przypadek, i to z przełomu lat `70 i `80:
– Przed filmami z serii „Wojny gwiezdne” też były wielkie kampanie reklamowe. Również same filmy biły rekordy popularności i niektórzy wciągali się w to aż nadto. Byli tacy, którzy na co dzień żyli zgodnie z filmowym kodeksem rycerzy Jedi.
Dlaczego tak się dzieje? Bo niektóre filmy zyskują miano kultowych.
– Wykraczają one poza banalność i trywialność produktów masowych. Wyróżniają się nowatorstwem w sensie artystycznym, technicznym a nawet filozoficznym. „Matrix” chyba spełnił wszystkie te kryteria. Jego sukces wynika przede wszystkim stąd, że dotyka on naszych egzystencjalnych lęków, wyrażając nastroje ludzi na przełomie wieków twierdzi dr Mariusz Gwozda, socjolog UMCS. – W „Matrixie” ważna jest też modna, cyberpunkowa formuła, kwestionująca poczucie rzeczywistości. I stąd kultowość tego filmu.

Komentarze 0

Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.
Na razie brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Lublin: Miasto dołoży połowę do wymiany pieca. Jak zdobyć dofinansowanie?

Lublin: Miasto dołoży połowę do wymiany pieca. Jak zdobyć dofinansowanie? 2 8

1 mln zł zamierza wydać Ratusz na dotacje dla osób pozbywających się pieców oraz kotłów na węgiel. Urząd Miasta zapewnia, że każdemu zainteresowanemu zwróci połowę kwoty wydanej na wymianę pieca. W taki sposób samorząd chce się przyczynić do poprawy stanu powietrza, którym oddychamy

Pogoń Szczecin – MKS Perła Lublin 19:26. Teraz czas na Francuzki

Pogoń Szczecin – MKS Perła Lublin 19:26. Teraz czas na Francuzki 2 0

MKS Perła zdecydowanie pokonał Pogoń Szczecin. Teraz podopieczne Roberta Lisa koncentrują się już tylko na sobotniej rywalizacji z E.S. Besancon Feminin rozgrywanej w ramach trzeciej rundy kwalifikacyjnej Pucharu EHF

Farsa na stacji kolejowej w Chełmie. Pasażerowie musieli wchodzić do pociągu przez okno! [foto]
alarm24

Farsa na stacji kolejowej w Chełmie. Pasażerowie musieli wchodzić do pociągu przez okno! [foto] 92 13

Tego pasażerowie, którzy czekali na stacji Chełm Miasto na pociąg TLK „Ogiński”, się nie spodziewali. W poniedziałek przed południem na peronie zatrzymał się chyba najkrótszy w historii spółki PKP Intercity skład – lokomotywa z jednym wagonem

Lublin: Subway zniknął z deptaka. Już wiadomo, co powstanie po nim

Lublin: Subway zniknął z deptaka. Już wiadomo, co powstanie po nim 63 10

Znana nad Bałtykiem i na zachodzie Polski sieć franczyzowa Stara Pączkarnia trafi do nas. Pierwszych smakołyków będzie można spróbować pod koniec miesiąca  

Kierowca MPK Lublin nie patrzył na ulicę. Pasażer zrobił mu zdjęcie

Kierowca MPK Lublin nie patrzył na ulicę. Pasażer zrobił mu zdjęcie 65 15

Kierowca trolejbusu wiózł pasażerów wpatrzony w telefon komórkowy. Po skardze naszego Czytelnika trafił na dywanik. MPK zapewnia, że nie będzie tolerować takiej jazdy. W tym roku do Zarządu Transportu Miejskiego wpłynęło już 12 skarg na kierowców używających telefonów za kierownicą

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę sportową
film

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę sportową 0 3

Agnieszka Radwańska zakończyła karierę. Najlepsza polska tenisistka ostatnich lat poinformowała o swojej decyzji za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Problem z pracami na stadionie żużlowym w Lublinie. Wykonawca chce za dużo pieniędzy

Problem z pracami na stadionie żużlowym w Lublinie. Wykonawca chce za dużo pieniędzy 25 10

W środę unieważniony został przetarg na zaprojektowanie i wykonanie remontu odwodnienia toru żużlowego na stadionie przy Al. Zygmuntowskich.

Tribute To... Muzyczny hołd dla gwiazd w hali Globus w Lublinie
18 listopada 2018, 20:00

Tribute To... Muzyczny hołd dla gwiazd w hali Globus w Lublinie 5 0

Co Gdzie Kiedy. Podczas koncertu współcześni polscy wykonawcy złożą hołd takim wokalistom jak Prince, Michael Jackson, George Michael, Amy Winehouse, Whitney Houston, Joe Cocker, Freddie Mercury i John Lennon.

Monika Skinder zaliczyła rewelacyjny początek sezonu

Monika Skinder zaliczyła rewelacyjny początek sezonu 0 0

Monika Skinder zajęła piąte miejsce w biegu sprinterskim w Olos

Śmierć studentki z Białorusi w Lublinie. Jest śledztwo prokuratury

Śmierć studentki z Białorusi w Lublinie. Jest śledztwo prokuratury 19 14

Prokuratura wszczęła śledztwo w sprawie śmierci 17-latki z Białorusi. Ze wstępnych ustaleń wynika, że dziewczyna wyskoczyła z okna jednego z akademików.

Kieszonkowiec grasował w lubelskich autobusach. Takiego złodzieja mało kto się spodziewał

Kieszonkowiec grasował w lubelskich autobusach. Takiego złodzieja mało kto się spodziewał 16 3

55-latka z Lublina okradała pasażerów komunikacji miejskiej. Jej łupem padły dokumenty, karty bankomatowe, pieniądze i telefon. Kobieta została zatrzymana przez policjantów.

Gmina żydowska chce zwrotu kamienicy. Nie składa broni mimo porażki w sądzie

Gmina żydowska chce zwrotu kamienicy. Nie składa broni mimo porażki w sądzie 2 15

Gmina Wyznaniowa Żydowska dalej walczy o zwrot kamienicy przy placu Wolności w Białej Podlaskiej. Wniosła teraz skargę kasacyjną od wyroku Sądu Apelacyjnego w Lublinie.

Wjechał w słup galerii handlowej. Skończyło się tragicznie
film

Wjechał w słup galerii handlowej. Skończyło się tragicznie 0 5

Tarnów. Do tragicznego w skutkach zdarzenia drogowego doszło dziś przed południem na wysokości Galerii Tarnovia.

Górnik Łęczna wygrał z Orlętami Kielce 4:1, ale jeszcze nie świętuje awansu do CLJ

Górnik Łęczna wygrał z Orlętami Kielce 4:1, ale jeszcze nie świętuje awansu do CLJ 29 0

Solidną zaliczkę z Kielc przywieźli piłkarze Górnika Łęczna. Zielono-czarni pokonali w pierwszym meczu barażowym o awans do Centralnej Ligi Juniorów U-15 Orlęta 4:1. Rewanż zostanie rozegrany w najbliższą niedzielę o godz. 13

Chciała obronić córkę przed gwałtem, chwyciła za nóż. Grozi jej więzienie
galeria

Chciała obronić córkę przed gwałtem, chwyciła za nóż. Grozi jej więzienie 71 17

– Nie chciałam go zabić, tylko broniłam córkę przed zgwałceniem – tłumaczyła przed sądem Salomea Ż. Kobieta odpowiada za usiłowanie zabójstwa swojego partnera. Z akt sprawy wynika, że Andrzej C. od dawna napastował jej dorosłą córkę.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.