Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Puławy

3 maja 2016 r.
11:15

"Gościniec nad Wisłą" rozbudowany bez pozwolenia. Właściciele będą musieli go rozebrać?

0 71 A A
Właściciele Gościńca nie czują się winni
Właściciele Gościńca nie czują się winni

Nowa sala weselna „Gościniec nad Wisłą” okazała się budowlaną samowolą. Właściciele tego obiektu nie mieli pozwolenia na jego rozbudowę, ani użytkowanie. Teraz grozi im nawet rozbiórka

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Dwa lata temu państwo Ewa i Krzysztof Janiszek, właściciele dęblińskiej firmy Eurotrans, kupili działkę puławskiego PKS-u. Duży, atrakcyjnie położony teren przy ul. Dęblińskiej planowali wykorzystać na cele hotelarskie i gastronomiczne. Jeden z nabytych budynków przebudowali na salę weselną, którą nazwali Gościńcem nad Wisłą.

Dzięki inwestycji okolice nadwiślańskiego bulwaru przeszły rewitalizację. Stare zabudowania zyskały nowy wygląd, a otaczające je betonowe płyty zamieniły się w trawniki.

- To jest samowola budowlana. Właściciel nie miał pozwolenia na przebudowę tego budynku, ani zgody na jego użytkowanie. W związku z tym będzie musiał wnieść opłatę legalizacyjną, której wysokość nie została jeszcze ustalona - mówi Elżbieta Dudzińska, kierownik Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Puławach. - Jeśli do 10 października nie otrzymamy od niego uzyskanego od prezydenta zaświadczenia o zgodności tej inwestycji z miejscowym planem, będziemy musieli wydać nakaz rozbiórki - dodaje.

Żeby uniknąć takiego scenariusza, właściciele Gościńca zwrócili się o pomoc do puławskiego samorządu.
Radni podczas czwartkowej sesji podjęli uchwałę, która umożliwi rozpoczęcie prac nad zmianą miejscowego planu zagospodarowania w taki sposób, żeby sala weselna została zachowana.

Nie wszyscy radni byli za takim rozwiązaniem. Ryszard Stępień sugerował, że inwestorzy działali z premedytacją, a ewentualna kara finansowa może im się opłacać bardziej, niż skromniejszy projekt. Zmiany planu nie poparł także wiceprzewodniczący rady miasta, Zbigniew Śliwiński.

- Jeśli ktoś robi samowolkę budowlaną, popełnia przestępstwo, a my teraz mamy bez większej analizy dostosować plan pod kątem tych osób, które działały z naruszeniem prawa? To chyba nie tak powinna wyglądać ta procedura - stwierdził radny.

Właściciele Gościńca nie czują się winni, a sugestie, że działali z premedytacją stanowczo odrzucają. Przyznają jednak, że błąd został popełniony i poniosą tego konsekwencje.

- Błąd popełnił zatrudniony przez nas projektant, który miał dopilnować, żeby wszystko było wykonane zgodnie z prawem. Naprawdę nie mieliśmy żadnego interesu w tym, by te przepisy naginać. Dużo nas to kosztuje, bo nadal nie możemy otworzyć restauracji i zatrudnić ludzi, którym obiecaliśmy pracę - mówi Ewa Janiszek, właścicielka. - Wiem, że będziemy musieli zapłacić karę, ale jestem wdzięczna wszystkim radnym, którzy nam pomogli i zrozumieli, że zostaliśmy po prostu oszukani - dodaje.

Uchwała Rady Miasta jest dopiero początkiem drogi do zmiany planu. Na razie nie wiadomo, czy ostatecznie do tego dojdzie. Tadeusz Kocoń, wiceprezydent Puław poinformował, że tego rodzaju gest ze strony miasta to wydatek rzędu kilku do kilkunastu tysięcy złotych.

Jeśli władze tego procesu nie przeprowadzą, właściciele Gościńca będą mieli dwa wyjścia. Albo go przebudują, dostosowując go do obecnego planu, albo będą musieli rozebrać jego nową część.
Zdaniem Elżbiety Dudzińskiej, całego tego zamieszania można byłoby uniknąć już na samym początku.

- Inwestor zamiast występować do starosty o zgodę na prace remontowe, powinien postarać się o zgodę na przebudowę, co byłoby zgodne z zakresem planowanych robót - wyjaśnia szefowa puławskiego inspektoratu. Problem w tym, że wtedy przedsiębiorca tej zgody by nie otrzymał i musiałby zmienić projekt na taki, który uwzględnia obowiązujące przepisy. To prawdopodobnie wiązałoby się z koniecznością zmniejszenia metrażu budynku, ale wtedy właściciele uniknęliby kary, a miasto nie musiałoby ratować ich teraz zmianą miejscowego planu.

Komentarze 71

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 11 maja 2016 o 20:33
0
Teraz się obudzili ze to samowola a nie widzieli jako go budowali rok czasu paranoja jakaś
Avatar
Gość / 10 maja 2016 o 15:43
0

Właściciel budynku świadomie łamał przepisy, niech udowodni że ktoś wziął zlecenie projektowania budynku. 

Avatar
Lipton / 10 maja 2016 o 15:39
0

Jak miasto opracuje nowy plan za kasę podatników to wytaczamy pozew zbiorowy!!

Nie będę płacił CWANIAKOM

Avatar
ania / 7 maja 2016 o 12:21
0

Guest czytajac twoje wypowiedzi stwierdzam ze musisz miec teraz wielkie pretensje do swojej matki ze nie zrobila aborcji tyko cie urodzila. Co za pi*** takie dzieci

Avatar
krzysiek / 7 maja 2016 o 08:02
0

ludzie kto nie zna PARNIKA to moze uwierzyc ze on cos nie wiedzial ze jest biedny pokrzywdzony ten sku***el wiedzial o wszystkim i zrobil to z premedytacja jesli ta dzialka byla by pod budowe na taka dzialanosc kupili by ja na market czy cos w tym stylu a on jak zwykle wychustal wszystkich byc moze mu sie nie uda ten numer bo sprawa jest dobrze rozdmuchana i bede bali sie wziac w lape

Avatar
EWA / 7 maja 2016 o 07:53
0

Krzysztof Janiszek pseldonim parnik to stary przekret oszust i zlodziej nie wypisujcie glupot jesli ktos go niezna na 100% wiedzial ze nie wolno tu budowac ale to jego nowy przekret ktory byc moze mu nie wyjdzie choc on zawsze spoda na cztery lapy najwidoczniej w swiecie wydawalo mu sie zw Pulawy to Deblin i kazdego da sie kupic napoic itd byc moze w Pulawach ktos sie sie wezmie wreszecie za tego oszusta

Avatar
Gość / 6 maja 2016 o 17:55
0

Zwykła zazdrość. Nie ważne że jest fajny dom biesiadny. Najlepiej - rozjebać. Nie ważne , że wcześniej stały tam po PKS-owskie obskurne budy. Rozwalić, rozebrać niech karę zapłacą, a co?! Taka logika naszych radnych. Nie patrzy się na rozwiązanie problemu w aspekcie dostosowania tego co już (pozytywne) jest, tylko w aspekcie kary, burzenia i stawiania czegoś mniejszego. Bo jak inwestor zburzy, zapłaci karę, to na ewentualną (zgodną z prawem) nową inwestycję już go nie będzie stać i jeśli już, to postawi coś o wiele mniejszego. Ludzie chcący wynająć salę na imprezy zyskają na tym? Co? Mniejszy dom biesiadny? Za to pan radny będzie zadowolony.....

Taka mentalność narodowa jak mnie źle to i sąsiadowi niech będzie gorzej.

Taka mentalność narodowa jak mnie źle to i sąsiadowi niech będzie gorzej.

rozwiń
Avatar
kamil37 / 5 maja 2016 o 15:46
0

Pomożecie? :) : http://tiny.pl/grglh

Avatar
Gość / 5 maja 2016 o 11:28
0

Zwykła zazdrość. Nie ważne że jest fajny dom biesiadny. Najlepiej - rozjebać. Nie ważne , że wcześniej stały tam po PKS-owskie obskurne budy. Rozwalić, rozebrać niech karę zapłacą, a co?! Taka logika naszych radnych. Nie patrzy się na rozwiązanie problemu w aspekcie dostosowania tego co już (pozytywne) jest, tylko w aspekcie kary, burzenia i stawiania czegoś mniejszego. Bo jak inwestor zburzy, zapłaci karę, to na ewentualną (zgodną z prawem) nową inwestycję już go nie będzie stać i jeśli już, to postawi coś o wiele mniejszego. Ludzie chcący wynająć salę na imprezy zyskają na tym? Co? Mniejszy dom biesiadny? Za to pan radny będzie zadowolony.....

Zwykła zazdrość. Nie ważne że jest fajny dom biesiadny. Najlepiej - rozjebać. Nie ważne , że wcześniej stały tam po PKS-owskie obskurne budy. Rozwalić, rozebrać niech karę zapłacą, a co?! Taka logika naszych radnych. Nie patrzy się na rozwiązanie problemu w aspekcie dostosowania tego co już (pozytywne) jest, tylko w aspekcie kary, burzenia i stawiania czegoś mniejszego. Bo jak inwestor zburzy, zapłaci karę, to na ewentualną (zgodną z prawem) nową inwestycję już go nie będzie stać i jeśli już, to postawi coś o wiele mniejszego. Ludzie chcą... rozwiń

Avatar
Jeremi / 5 maja 2016 o 09:55
0

Wlasciciele wlozyli w to wszystko sporo pieniedzy, dlaczego ktos ma im to,,rozebrac", druga sprawa lepiej, ze ktos zagospodarowal ta dzialka inaczej powstałby nowy market, ktory nie musialby placic podatków, jesli juz przy tym jestem Ci ludzie placa ogromne podatki. Ludzie dajcie spokoj, każdy chce sie czegos dorobic w zyciu. A wy jesteście wsciekli i az zazdrosc kipi, ze komus sie lepiej wiedzie w zyciu. Tragedia! Kiedys jedno drugiemu pomagalo a teraz tylko donosy, oszczerstwa ku drugiemu czlowiekowi. Co to za społeczeństwo

Metody iście PRLowskie, układy, układziki. Dorabianie się na oszustwach. Kup działkę pod budę dla psa i postaw wieżowiec - świetna metoda na dorabianie się. Brawo.

Metody iście PRLowskie, układy, układziki. Dorabianie się na oszustwach. Kup działkę pod budę dla psa i postaw wieżowiec - świetna metoda na dorabianie się. Brawo.

rozwiń
Avatar
Gość / 11 maja 2016 o 20:33
0
Teraz się obudzili ze to samowola a nie widzieli jako go budowali rok czasu paranoja jakaś
Avatar
Gość / 10 maja 2016 o 15:43
0

Właściciel budynku świadomie łamał przepisy, niech udowodni że ktoś wziął zlecenie projektowania budynku. 

Avatar
Lipton / 10 maja 2016 o 15:39
0

Jak miasto opracuje nowy plan za kasę podatników to wytaczamy pozew zbiorowy!!

Nie będę płacił CWANIAKOM

Avatar
ania / 7 maja 2016 o 12:21
0

Guest czytajac twoje wypowiedzi stwierdzam ze musisz miec teraz wielkie pretensje do swojej matki ze nie zrobila aborcji tyko cie urodzila. Co za pi*** takie dzieci

Avatar
krzysiek / 7 maja 2016 o 08:02
0

ludzie kto nie zna PARNIKA to moze uwierzyc ze on cos nie wiedzial ze jest biedny pokrzywdzony ten sku***el wiedzial o wszystkim i zrobil to z premedytacja jesli ta dzialka byla by pod budowe na taka dzialanosc kupili by ja na market czy cos w tym stylu a on jak zwykle wychustal wszystkich byc moze mu sie nie uda ten numer bo sprawa jest dobrze rozdmuchana i bede bali sie wziac w lape

Avatar
EWA / 7 maja 2016 o 07:53
0

Krzysztof Janiszek pseldonim parnik to stary przekret oszust i zlodziej nie wypisujcie glupot jesli ktos go niezna na 100% wiedzial ze nie wolno tu budowac ale to jego nowy przekret ktory byc moze mu nie wyjdzie choc on zawsze spoda na cztery lapy najwidoczniej w swiecie wydawalo mu sie zw Pulawy to Deblin i kazdego da sie kupic napoic itd byc moze w Pulawach ktos sie sie wezmie wreszecie za tego oszusta

Avatar
Gość / 6 maja 2016 o 17:55
0

Zwykła zazdrość. Nie ważne że jest fajny dom biesiadny. Najlepiej - rozjebać. Nie ważne , że wcześniej stały tam po PKS-owskie obskurne budy. Rozwalić, rozebrać niech karę zapłacą, a co?! Taka logika naszych radnych. Nie patrzy się na rozwiązanie problemu w aspekcie dostosowania tego co już (pozytywne) jest, tylko w aspekcie kary, burzenia i stawiania czegoś mniejszego. Bo jak inwestor zburzy, zapłaci karę, to na ewentualną (zgodną z prawem) nową inwestycję już go nie będzie stać i jeśli już, to postawi coś o wiele mniejszego. Ludzie chcący wynająć salę na imprezy zyskają na tym? Co? Mniejszy dom biesiadny? Za to pan radny będzie zadowolony.....

Taka mentalność narodowa jak mnie źle to i sąsiadowi niech będzie gorzej.

Taka mentalność narodowa jak mnie źle to i sąsiadowi niech będzie gorzej.

rozwiń
Avatar
kamil37 / 5 maja 2016 o 15:46
0

Pomożecie? :) : http://tiny.pl/grglh

Avatar
Gość / 5 maja 2016 o 11:28
0

Zwykła zazdrość. Nie ważne że jest fajny dom biesiadny. Najlepiej - rozjebać. Nie ważne , że wcześniej stały tam po PKS-owskie obskurne budy. Rozwalić, rozebrać niech karę zapłacą, a co?! Taka logika naszych radnych. Nie patrzy się na rozwiązanie problemu w aspekcie dostosowania tego co już (pozytywne) jest, tylko w aspekcie kary, burzenia i stawiania czegoś mniejszego. Bo jak inwestor zburzy, zapłaci karę, to na ewentualną (zgodną z prawem) nową inwestycję już go nie będzie stać i jeśli już, to postawi coś o wiele mniejszego. Ludzie chcący wynająć salę na imprezy zyskają na tym? Co? Mniejszy dom biesiadny? Za to pan radny będzie zadowolony.....

Zwykła zazdrość. Nie ważne że jest fajny dom biesiadny. Najlepiej - rozjebać. Nie ważne , że wcześniej stały tam po PKS-owskie obskurne budy. Rozwalić, rozebrać niech karę zapłacą, a co?! Taka logika naszych radnych. Nie patrzy się na rozwiązanie problemu w aspekcie dostosowania tego co już (pozytywne) jest, tylko w aspekcie kary, burzenia i stawiania czegoś mniejszego. Bo jak inwestor zburzy, zapłaci karę, to na ewentualną (zgodną z prawem) nową inwestycję już go nie będzie stać i jeśli już, to postawi coś o wiele mniejszego. Ludzie chcą... rozwiń

Avatar
Jeremi / 5 maja 2016 o 09:55
0

Wlasciciele wlozyli w to wszystko sporo pieniedzy, dlaczego ktos ma im to,,rozebrac", druga sprawa lepiej, ze ktos zagospodarowal ta dzialka inaczej powstałby nowy market, ktory nie musialby placic podatków, jesli juz przy tym jestem Ci ludzie placa ogromne podatki. Ludzie dajcie spokoj, każdy chce sie czegos dorobic w zyciu. A wy jesteście wsciekli i az zazdrosc kipi, ze komus sie lepiej wiedzie w zyciu. Tragedia! Kiedys jedno drugiemu pomagalo a teraz tylko donosy, oszczerstwa ku drugiemu czlowiekowi. Co to za społeczeństwo

Metody iście PRLowskie, układy, układziki. Dorabianie się na oszustwach. Kup działkę pod budę dla psa i postaw wieżowiec - świetna metoda na dorabianie się. Brawo.

Metody iście PRLowskie, układy, układziki. Dorabianie się na oszustwach. Kup działkę pod budę dla psa i postaw wieżowiec - świetna metoda na dorabianie się. Brawo.

rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 71

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Kierowcy jeszcze nie nauczyli się tędy jeździć. Wjechał w naukę jazdy [zdjęcia]
galeria
film

Kierowcy jeszcze nie nauczyli się tędy jeździć. Wjechał w naukę jazdy [zdjęcia] 0 0

Do wypadku doszło w poniedziałek rano w Zamościu na rondzie im. Prymasa Stefana Wyszyńskiego.

Ulewny deszcz, burze, grad. Kiedy zmieni się pogoda? [nowe ostrzeżenie]
film

Ulewny deszcz, burze, grad. Kiedy zmieni się pogoda? [nowe ostrzeżenie] 3 0

Kolejne ostrzeżenie pogodowe dla woj. lubelskiego wydało IMGW.

Płouszowice: Ciężarówka wywróciła się na obwodnicy Lublina

Płouszowice: Ciężarówka wywróciła się na obwodnicy Lublina 4 0

Uwaga na utrudnienia w ruchu w okolicach Płouszowic na drodze S19 między węzłami Lublin Sławinek a Lublin Węglin.

Koncert Poli Rise w Radiu Lublin
20 lipca 2018, 19:00

Koncert Poli Rise w Radiu Lublin 1 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 20 lipca o godz. 19 w Studiu Muzycznym Radia Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) odbędzie się koncert Poli Rise.

Pokazali pilot serialu kręconego w Lublinie. TVP chwali się widzami
galeria

Pokazali pilot serialu kręconego w Lublinie. TVP chwali się widzami 0 1

3,3 mln widzów zgromadził przed telewizorami pilot serialu „Drogi Wolności”, do którego zdjęcia kręcone były m.in. na lubelskim Starym Mieście.

Puławy Ku Odrodzonej: Pod c. i k. okupacją

Puławy Ku Odrodzonej: Pod c. i k. okupacją 1 0

Najwyższą władzą administracyjną dla wszystkich okupowanych przez Austro-Węgry obszarów była Naczelna Komenda Armii (Armeeoberokommando – AOK). Natomiast na terenie Królestwa Polskiego najwyższą władzą administracyjną w pierwszym roku wojny komendy etapowe armii (Armeeetappenkommando – AEK) i gubernatorstwa wojskowe (Militärgouvernement), zaś od 1 września 1915r. Generalne Gubernatorstwo Wojskowe w Polsce (Militärgeneralgouvernement in Polen).

Państwowe Muzeum na Majdanku zaprasza na zwiedzanie z przewodnikiem

Państwowe Muzeum na Majdanku zaprasza na zwiedzanie z przewodnikiem 0 0

W wyznaczone dni w lipcu sierpniu i wrześniu turyści indywidualni mogą zwiedzać były niemiecki nazistowski obóz.

Zatrzymany zanim trafi do policyjnego aresztu musi być zbadany. Dlaczego z Lublina wożą ich aż do Łęcznej?
Tylko u nas

Zatrzymany zanim trafi do policyjnego aresztu musi być zbadany. Dlaczego z Lublina wożą ich aż do Łęcznej? 15 4

Policjanci z Lublina wożą zatrzymanych na ogólne badania lekarskie aż do Łęcznej. Żaden z lubelskich szpitali nie zdecydował się współpracę z mundurowymi. Lecznice postawiły zaporowe ceny. Jak słyszymy nieoficjalnie, medycy nie chcieli mieć do czynienia z brudnymi i często agresywnymi pacjentami.

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie?

Będą podwyżki płac dla pielęgniarek z kolejnych szpitali w Lublinie? 21 13

W sobotę pielęgniarki ze szpitala przy Jaczewskiego zawarły wstępne porozumienie z dyrekcją kończące pięciodniowy strajk. Czy ich koleżanki z pozostałych szpitali klinicznych pójdą w ich ślady i zaostrzą swoje działania?

Koncert Companions w Akwarela Cafe
20 lipca 2018, 19:30

Koncert Companions w Akwarela Cafe 2 0

Co Gdzie Kiedy. W piątek, 20 lipca o godz. 19.30 na letniej scenie Akwarela Cafe (Rynek 6) wystąpi zespół Companions.

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów?

Łęczna: Gdzie zbudować domki dla kotów? 1 0

Do końca sierpnia można zgłaszać propozycje lokalizacji trzech domków dla kotów. Na sygnały od mieszkańców czeka Referat Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego w Łęcznej.

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców

Padwa Zamość dołącza do grona pierwszoligowców 1 1

AZS AWF Biała Podlaska i MKS Padwa Zamość w nowym sezonie występować będą w grupie C. Na kibiców piłki ręcznej na tym poziomie rozgrywkowym czekają trzy nowe grupy, w każdej znalazło się 12 drużyn

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA
film

Donald Trump: Prezydent Putin zdecydowanie zaprzeczył, że ingerował w wybory w USA 0 0

– Nasze stosunki nigdy nie były tak złe, ale to się zmieniło cztery godziny temu – ocenił po spotkaniu z prezydentem Rosji Donald Trump.

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem

Biała Podlaska: Skasuj bilet smartfonem 0 0

Pasażerowie miejskiej komunikacji w Białej Podlaskiej mogą kupować bilety za pomocą aplikacji mobilnej mPay. Ceny biletów są takie same, jak w tradycyjnych punktach sprzedaży.

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza

Lublin: Jest zgoda na stację paliw przy ul. Zelwerowicza 0 2

Nowa stacja paliw może powstać przy ul. Zelwerowicza 27 w Lublinie.

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.