Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Zdrowie

18 kwietnia 2019 r.
8:13

"Szpital to nie przechowalnia”. Dlaczego na niektórych oddziałach przed świętami przybywa pacjentów?

0 11 A A

Przed świętami na szpitalnych oddziałach geriatrycznych liczba pacjentów wzrasta nawet o 20 proc. – Jeszcze kilka lat temu na święta na oddziale wewnętrznym zostawało zaledwie kilku pacjentów. Teraz zostają praktycznie wszyscy – przyznaje dyrektor szpitala w Kraśniku.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować

Na ten problem ma zwrócić uwagę kampania społeczna „Nie zostawiaj bliskich na święta w szpitalu”, którą zainicjowało Koło Młodych Lekarzy przy Okręgowej Izbie Lekarskiej w Warszawie. „Szpital to nie przechowalnia”, „Spędź święta z dziadkami” można przeczytać na plakatach, które zawisły w szpitalach i przychodniach na Mazowszu.

– Co roku obserwujemy takie zjawisko. Wzrasta przede wszystkim liczba pacjentów na oddziale geriatrycznym, o ok. 10-20 proc. Przybywa nam też pacjentów na oddziale internistycznym, a także oddziale psychiatrycznym z odwykowym – mówi Janusz Hordejuk, dyrektor szpitala w Parczewie.

Rodzina chce przerzucić na szpital odpowiedzialność za opiekę nad seniorem?

– To jest jeden z powodów, ale nie tylko. Często jest też tak, że rodzina mieszka daleko i odwiedza taką osobę bardzo rzadko, przez co nie ma świadomości, w jakim jest ona stanie – tłumaczy dyr. Hordejuk. – Kiedy przyjeżdżają przed świętami, okazuje się, że ich bliski wymaga hospitalizacji. Często trafiają do nas osoby starsze bardzo zaniedbane i niedożywione. Żyją samotnie i nie mają w pobliżu nikogo, kto mógłby się nimi zająć.

Przed świętami więcej pacjentów trafia też na oddział odwykowy.

– Ta sytuacja także dotyczy osób samotnych, które nie radzą sobie np. z chorobą alkoholową – zaznacza Hordejuk. – Rodzina często nie zdaje sobie sprawy z powagi sytuacji, aż do momentu kiedy zobaczą, jak to wygląda na żywo. Wtedy często okazuje się, że konieczny jest odwyk.

– Na oddziale wewnętrznym obłożenie mamy praktycznie cały czas. Obserwujemy jednak znaczącą zmianę. Jeszcze kilka lat temu pacjentów, których stan na to pozwalał, rodzina zabierała na święta do domu. Na oddziale zostawało zaledwie kilka osób. Teraz zostają praktycznie wszyscy – przyznaje Marek Kos, dyrektor szpitala w Kraśniku.

– Jeszcze do niedawna było to tajemnicą poliszynela. Ale do takich sytuacji dochodzi jednak coraz częściej, więc trzeba ten fakt nagłośnić. Co do tego są zgodni nie tylko lekarze, ale też pielęgniarki i ratownicy medyczni – mówi Jakub Kosikowski, lekarz ze szpitala w Krasnymstawie, były przewodniczący Porozumienia Rezydentów. – Zdarza się też, że pacjenci sami decydują się szpital w święta. Są samotni, więc wolą spędzić te dni w towarzystwie innych pacjentów i personelu medycznego niż w domu, gdzie są zupełnie sami.

Lubelski samorząd lekarski jest daleki od oceniania postępowania rodziny pacjenta.

– Nie przeczę, że takie zjawisko istnieje, ale jako samorząd lekarski przede wszystkim stoimy na straży prawidłowego wykonywania zawodu i zapewnienie pacjentowi należytej opieki. Nie oceniamy pobudek rodziny, która przywozi chorego do szpitala. Czasem można zbagatelizować jakiś problem, który może okazać się bardzo poważny, np. krwotok z nosa, który może świadczyć o bardzo wysokim ciśnieniu – komentuje Marek Stankiewicz, rzecznik Lubelskiej Izby Lekarskiej.

e-Wydanie

Komentarze 11

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
Gość / 18 kwietnia 2019 o 08:30
+9
Poszanowanie starszych ludzi przez dzieci wnuków jest zerowe. Młodzi ludzie nie mają szacunku wobec swoich rówieśników w niektórych przypadkach nawet wobec siebie. Liczy się kasa oraz wygoda jaja im zapewniali właśnie rodzice i dziadkowie. Pracuję w takiej instytucji która widziała to na co dzień. Głównie wnuczęta tylko czekają na przepisanie mieszkania i po tym zaczyna się gehenna starszego człowieka. Z powodu przebytych chorób najłatwiej wezwać pogotowie i niekiedy nakłamać by starszego człowieka wyekspediować do szpitala W karetce można się dowiedzieć jak człowiek jest traktowany przez bliskich. Są rodziny które przed świętami nie podają zalecanych leków w celu zaostrzenia chorób przewlekłych by być pewnym o przyjęciu na oddział. Czasem aż się ciśnie by w rozpoznaniu napisać Chuć na trzy dni. Ale karma wraca kiedyś Ci sami ludzie odczują to na własnej skórze bo ich dzieci nauczone takim postępowaniem będą działać w taki sam sposób.
Poszanowanie starszych ludzi przez dzieci wnuków jest zerowe. Młodzi ludzie nie mają szacunku wobec swoich rówieśników w niektórych przypadkach nawet wobec siebie. Liczy się kasa oraz wygoda jaja im zapewniali właśnie rodzice i dziadkowie. Pracuję w takiej instytucji która widziała to na co dzień. Głównie wnuczęta tylko czekają na przepisanie mieszkania i po tym zaczyna się gehenna starszego człowieka. Z powodu przebytych chorób najłatwiej wezwać pogotowie i niekiedy nakłamać by starszego człowieka wyekspediować do szpitala W karetce można s... rozwiń
Avatar
Kaczefi / 18 kwietnia 2019 o 08:23
+8
Ludzie chcą w spokoju wyjechać na święta na Teneryfę czy inna Maderę a tu mamusia jak zwykle zawałem straszy i że jak to, ona całe życie nie jeździła, tylko raz do Częstochowy i na urodziny radio ma ryja. No to cyk do szpitala.
Avatar
vbt / 18 kwietnia 2019 o 13:27
+4
Przed każdymi świętami jest na ten temat artykuł tej samej treści, a ja jeszcze nie spotkałam się wśród mojej rodzimy i znajomych  z sytuacją, żeby ktoś z nich wysyłał swoich bliskich do szpitala na święta. Sądzę, że to wymyślony problem, a osoby, które zostają na święta w szpitalu po prostu  muszą tam być ze względów zdrowotnych.
  Problem istnieje. Ale oceniać łatwo, jeżeli nigdy nie było się rodziną takiej chorej,starszej osoby. Komentujący nie zdają sobie sprawy, że rodzina zajmuje się taką staruszką/ staruszkiem na co dzień, łącząc opiekę z pracą zwodową i domowymi obowiązkami. Samo życie. I czasami tej rodzinie zwyczajnie brakuje siły, zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Czasami takir przerzucenie odpowiedzialności jest jedyną możliwością, żeby przez chwilkę zadbać o siebie, nazbierać sił do dalszej opieki, złapać dystans, żeby nie żyć w ciągłym poczuciu winy. Żeby zebrać zapas cierpliwości i empatii, dla dobra tej chorej osoby. To nie musi być czas na Maderę (ale też nie uważam, żeby to była jakaś zbrodnia), to może być kilka dni dłuższego spania bez wstawania po nocach, to może być możliwosć spaceru, zobaczenie, jak wygląda las albo odwiedzić znajomych, na ktorych często latami nie ma czasu. Rodziny zajmujące się w domu chorymi to też ludzie z potrzebami różnorakimi, często z problemami finansowymi, więc nie mogą sobie pozwolić na wolne poza świętami ani na dochodzącą opiekunkę. Kto nie przeżył, nie zrozumie.
  Problem istnieje. Ale oceniać łatwo, jeżeli nigdy nie było się rodziną takiej chorej,starszej osoby. Komentujący nie zdają sobie sprawy, że rodzina zajmuje się taką staruszką/ staruszkiem na co dzień, łącząc opiekę z pracą zwodową i domowymi obowiązkami. Samo życie. I czasami tej rodzinie zwyczajnie brakuje siły, zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Czasami takir przerzucenie odpowiedzialności jest jedyną możliwością, żeby przez chwilkę zadbać o siebie, nazbierać sił do dalszej opieki, złapać dystans, żeby nie żyć w ciągły... rozwiń
Avatar
niosącyświatło / 18 kwietnia 2019 o 13:48
+3
Oto najlepszy kontrargument przeciw tym, ktorzy gledza o szczesciu jakie daja dzieci i ich posiadanie, "zeby mial kto herbate na starosc podac" itp. Jak widac w dzisiejszych czasach rzeczywistosc jest zupelnie inna. PS: wyoska dzietnosc to przeklenstwo, ludzi jest za duzo na Swiecie a argument z d..y o emeryturach tez sobie mozecie dziecioroby w d wsadzic bo zadnych emerytur nie bedzie (chyba, ze dla urzedasow i mundorowki) jezli sobie sami na koncie nie odlozycie na starosc. Katol i ksieza sa za wysoka dzietnoscia bo na tym zarabia kosciol katolicki, wiecej wiernych owieczek do golenia i wiecej wyborcow w wyborach, ktorych mozna przekupic 500+ zeby namnazali sie dalej.
Oto najlepszy kontrargument przeciw tym, ktorzy gledza o szczesciu jakie daja dzieci i ich posiadanie, "zeby mial kto herbate na starosc podac" itp. Jak widac w dzisiejszych czasach rzeczywistosc jest zupelnie inna. PS: wyoska dzietnosc to przeklenstwo, ludzi jest za duzo na Swiecie a argument z d..y o emeryturach tez sobie mozecie dziecioroby w d wsadzic bo zadnych emerytur nie bedzie (chyba, ze dla urzedasow i mundorowki) jezli sobie sami na koncie nie odlozycie na starosc. Katol i ksieza sa za wysoka dzietnoscia bo na tym zarabi... rozwiń
Avatar
Gość / 18 kwietnia 2019 o 11:08
+3
Ci młodzi ludzie nie myślą że sami kiedyś będą starzy, i ich własne tak samo ich potraktują. Karma wraca.
Avatar
ponuryżniwiarz / 18 kwietnia 2019 o 15:37
+2
Pozbywanie sie starych tz. "niepotrzebnych" to stara polska tradycja i juz w "Chlopach" ja pokazano. Potrzebni sa tylko wtedy kiedy maja wysoka emeryture lub bawia (i czesto zywia) wnuki ale najlepiej u siebie w domu bo wtedy mlodzi moga sobie poimprezowac. kiedys bylo to jednak znacznie rzadsze bo stary czlowiek byl cenny bo mial duza wiedze i doswiadczenie, mogl czegos mlodych nauczyc ( w tym jakiegos zawodu); dzisiaj jest powszechny dostep do edukacji a 5 lat to juz przepasc technologiczna i starsi ludzie nie moga przekazac zadnej wiedzy technologicznej mlodym bo porostu nie znaja sie na najnowszych technologiach. Szacunek do starszych to w naszej kultuzre coraz rzadsze zjawisko, szczegolnie u najmlodszych ludzi od 25 lat w dol. Czesto czekaja tylko na smierc dziadkow a nawet rodzicow zeby dostac spadek itp.
Pozbywanie sie starych tz. "niepotrzebnych" to stara polska tradycja i juz w "Chlopach" ja pokazano. Potrzebni sa tylko wtedy kiedy maja wysoka emeryture lub bawia (i czesto zywia) wnuki ale najlepiej u siebie w domu bo wtedy mlodzi moga sobie poimprezowac. kiedys bylo to jednak znacznie rzadsze bo stary czlowiek byl cenny bo mial duza wiedze i doswiadczenie, mogl czegos mlodych nauczyc ( w tym jakiegos zawodu); dzisiaj jest powszechny dostep do edukacji a 5 lat to juz przepasc technologiczna i starsi ludzie nie moga prze... rozwiń
Avatar
Sasiad / 18 kwietnia 2019 o 08:26
+2
Dla niektórych to miejsce wydaje się przyjemne i sympatyczne. Sam mam sąsiadke która własną matkę traktowała tak co roku fopuku żyła. Ale do kościoła co niedzielę chodzi taka wierząca
Avatar
Z. / 20 kwietnia 2019 o 11:41
0
Zgadzam się z tym, że najłatwiej wypowiadać się tym, którzy na codzien nie muszą zajmować się starszą, schorowaną osobą. Wszyscy wiemy jak powinno być, jakie są zwyczaje, kultura i czego wymaga szacunek...w teorii...bo w praktyce każdy z nas ma jakieś ograniczenia i zanim ocenicie to pomyślcie, że każda sytuacja jest naprawdę inna i niekoniecznie do szpitala trafia osoba, ktorą rodzina nie chce się zająć bo odwiedziny w szpitalu też są wymagające
Avatar
Gość / 18 kwietnia 2019 o 09:44
0
"fopuku?' - co to słowo znaczy?. Po raz pierwszy je widzę?
Avatar
HI / 18 kwietnia 2019 o 08:39
-6
Przed każdymi świętami jest na ten temat artykuł tej samej treści, a ja jeszcze nie spotkałam się wśród mojej rodzimy i znajomych  z sytuacją, żeby ktoś z nich wysyłał swoich bliskich do szpitala na święta. Sądzę, że to wymyślony problem, a osoby, które zostają na święta w szpitalu po prostu  muszą tam być ze względów zdrowotnych.
 A statystyki to wyimaginowane liczby sfrustrowanych pracowników szpitala, którzy część Świąt nuszą spędzić w pracy?
Avatar
Z. / 20 kwietnia 2019 o 11:41
0
Zgadzam się z tym, że najłatwiej wypowiadać się tym, którzy na codzien nie muszą zajmować się starszą, schorowaną osobą. Wszyscy wiemy jak powinno być, jakie są zwyczaje, kultura i czego wymaga szacunek...w teorii...bo w praktyce każdy z nas ma jakieś ograniczenia i zanim ocenicie to pomyślcie, że każda sytuacja jest naprawdę inna i niekoniecznie do szpitala trafia osoba, ktorą rodzina nie chce się zająć bo odwiedziny w szpitalu też są wymagające
Avatar
ponuryżniwiarz / 18 kwietnia 2019 o 15:37
+2
Pozbywanie sie starych tz. "niepotrzebnych" to stara polska tradycja i juz w "Chlopach" ja pokazano. Potrzebni sa tylko wtedy kiedy maja wysoka emeryture lub bawia (i czesto zywia) wnuki ale najlepiej u siebie w domu bo wtedy mlodzi moga sobie poimprezowac. kiedys bylo to jednak znacznie rzadsze bo stary czlowiek byl cenny bo mial duza wiedze i doswiadczenie, mogl czegos mlodych nauczyc ( w tym jakiegos zawodu); dzisiaj jest powszechny dostep do edukacji a 5 lat to juz przepasc technologiczna i starsi ludzie nie moga przekazac zadnej wiedzy technologicznej mlodym bo porostu nie znaja sie na najnowszych technologiach. Szacunek do starszych to w naszej kultuzre coraz rzadsze zjawisko, szczegolnie u najmlodszych ludzi od 25 lat w dol. Czesto czekaja tylko na smierc dziadkow a nawet rodzicow zeby dostac spadek itp.
Pozbywanie sie starych tz. "niepotrzebnych" to stara polska tradycja i juz w "Chlopach" ja pokazano. Potrzebni sa tylko wtedy kiedy maja wysoka emeryture lub bawia (i czesto zywia) wnuki ale najlepiej u siebie w domu bo wtedy mlodzi moga sobie poimprezowac. kiedys bylo to jednak znacznie rzadsze bo stary czlowiek byl cenny bo mial duza wiedze i doswiadczenie, mogl czegos mlodych nauczyc ( w tym jakiegos zawodu); dzisiaj jest powszechny dostep do edukacji a 5 lat to juz przepasc technologiczna i starsi ludzie nie moga prze... rozwiń
Avatar
niosącyświatło / 18 kwietnia 2019 o 13:48
+3
Oto najlepszy kontrargument przeciw tym, ktorzy gledza o szczesciu jakie daja dzieci i ich posiadanie, "zeby mial kto herbate na starosc podac" itp. Jak widac w dzisiejszych czasach rzeczywistosc jest zupelnie inna. PS: wyoska dzietnosc to przeklenstwo, ludzi jest za duzo na Swiecie a argument z d..y o emeryturach tez sobie mozecie dziecioroby w d wsadzic bo zadnych emerytur nie bedzie (chyba, ze dla urzedasow i mundorowki) jezli sobie sami na koncie nie odlozycie na starosc. Katol i ksieza sa za wysoka dzietnoscia bo na tym zarabia kosciol katolicki, wiecej wiernych owieczek do golenia i wiecej wyborcow w wyborach, ktorych mozna przekupic 500+ zeby namnazali sie dalej.
Oto najlepszy kontrargument przeciw tym, ktorzy gledza o szczesciu jakie daja dzieci i ich posiadanie, "zeby mial kto herbate na starosc podac" itp. Jak widac w dzisiejszych czasach rzeczywistosc jest zupelnie inna. PS: wyoska dzietnosc to przeklenstwo, ludzi jest za duzo na Swiecie a argument z d..y o emeryturach tez sobie mozecie dziecioroby w d wsadzic bo zadnych emerytur nie bedzie (chyba, ze dla urzedasow i mundorowki) jezli sobie sami na koncie nie odlozycie na starosc. Katol i ksieza sa za wysoka dzietnoscia bo na tym zarabi... rozwiń
Avatar
vbt / 18 kwietnia 2019 o 13:27
+4
Przed każdymi świętami jest na ten temat artykuł tej samej treści, a ja jeszcze nie spotkałam się wśród mojej rodzimy i znajomych  z sytuacją, żeby ktoś z nich wysyłał swoich bliskich do szpitala na święta. Sądzę, że to wymyślony problem, a osoby, które zostają na święta w szpitalu po prostu  muszą tam być ze względów zdrowotnych.
  Problem istnieje. Ale oceniać łatwo, jeżeli nigdy nie było się rodziną takiej chorej,starszej osoby. Komentujący nie zdają sobie sprawy, że rodzina zajmuje się taką staruszką/ staruszkiem na co dzień, łącząc opiekę z pracą zwodową i domowymi obowiązkami. Samo życie. I czasami tej rodzinie zwyczajnie brakuje siły, zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Czasami takir przerzucenie odpowiedzialności jest jedyną możliwością, żeby przez chwilkę zadbać o siebie, nazbierać sił do dalszej opieki, złapać dystans, żeby nie żyć w ciągłym poczuciu winy. Żeby zebrać zapas cierpliwości i empatii, dla dobra tej chorej osoby. To nie musi być czas na Maderę (ale też nie uważam, żeby to była jakaś zbrodnia), to może być kilka dni dłuższego spania bez wstawania po nocach, to może być możliwosć spaceru, zobaczenie, jak wygląda las albo odwiedzić znajomych, na ktorych często latami nie ma czasu. Rodziny zajmujące się w domu chorymi to też ludzie z potrzebami różnorakimi, często z problemami finansowymi, więc nie mogą sobie pozwolić na wolne poza świętami ani na dochodzącą opiekunkę. Kto nie przeżył, nie zrozumie.
  Problem istnieje. Ale oceniać łatwo, jeżeli nigdy nie było się rodziną takiej chorej,starszej osoby. Komentujący nie zdają sobie sprawy, że rodzina zajmuje się taką staruszką/ staruszkiem na co dzień, łącząc opiekę z pracą zwodową i domowymi obowiązkami. Samo życie. I czasami tej rodzinie zwyczajnie brakuje siły, zarówno fizycznej, jak i psychicznej. Czasami takir przerzucenie odpowiedzialności jest jedyną możliwością, żeby przez chwilkę zadbać o siebie, nazbierać sił do dalszej opieki, złapać dystans, żeby nie żyć w ciągły... rozwiń
Avatar
Gość / 18 kwietnia 2019 o 11:08
+3
Ci młodzi ludzie nie myślą że sami kiedyś będą starzy, i ich własne tak samo ich potraktują. Karma wraca.
Avatar
Gość / 18 kwietnia 2019 o 09:44
0
"fopuku?' - co to słowo znaczy?. Po raz pierwszy je widzę?
Avatar
HI / 18 kwietnia 2019 o 08:39
-6
Przed każdymi świętami jest na ten temat artykuł tej samej treści, a ja jeszcze nie spotkałam się wśród mojej rodzimy i znajomych  z sytuacją, żeby ktoś z nich wysyłał swoich bliskich do szpitala na święta. Sądzę, że to wymyślony problem, a osoby, które zostają na święta w szpitalu po prostu  muszą tam być ze względów zdrowotnych.
 A statystyki to wyimaginowane liczby sfrustrowanych pracowników szpitala, którzy część Świąt nuszą spędzić w pracy?
Avatar
Gość / 18 kwietnia 2019 o 08:30
+9
Poszanowanie starszych ludzi przez dzieci wnuków jest zerowe. Młodzi ludzie nie mają szacunku wobec swoich rówieśników w niektórych przypadkach nawet wobec siebie. Liczy się kasa oraz wygoda jaja im zapewniali właśnie rodzice i dziadkowie. Pracuję w takiej instytucji która widziała to na co dzień. Głównie wnuczęta tylko czekają na przepisanie mieszkania i po tym zaczyna się gehenna starszego człowieka. Z powodu przebytych chorób najłatwiej wezwać pogotowie i niekiedy nakłamać by starszego człowieka wyekspediować do szpitala W karetce można się dowiedzieć jak człowiek jest traktowany przez bliskich. Są rodziny które przed świętami nie podają zalecanych leków w celu zaostrzenia chorób przewlekłych by być pewnym o przyjęciu na oddział. Czasem aż się ciśnie by w rozpoznaniu napisać Chuć na trzy dni. Ale karma wraca kiedyś Ci sami ludzie odczują to na własnej skórze bo ich dzieci nauczone takim postępowaniem będą działać w taki sam sposób.
Poszanowanie starszych ludzi przez dzieci wnuków jest zerowe. Młodzi ludzie nie mają szacunku wobec swoich rówieśników w niektórych przypadkach nawet wobec siebie. Liczy się kasa oraz wygoda jaja im zapewniali właśnie rodzice i dziadkowie. Pracuję w takiej instytucji która widziała to na co dzień. Głównie wnuczęta tylko czekają na przepisanie mieszkania i po tym zaczyna się gehenna starszego człowieka. Z powodu przebytych chorób najłatwiej wezwać pogotowie i niekiedy nakłamać by starszego człowieka wyekspediować do szpitala W karetce można s... rozwiń
Avatar
Sasiad / 18 kwietnia 2019 o 08:26
+2
Dla niektórych to miejsce wydaje się przyjemne i sympatyczne. Sam mam sąsiadke która własną matkę traktowała tak co roku fopuku żyła. Ale do kościoła co niedzielę chodzi taka wierząca
Avatar
Kaczefi / 18 kwietnia 2019 o 08:23
+8
Ludzie chcą w spokoju wyjechać na święta na Teneryfę czy inna Maderę a tu mamusia jak zwykle zawałem straszy i że jak to, ona całe życie nie jeździła, tylko raz do Częstochowy i na urodziny radio ma ryja. No to cyk do szpitala.
Zobacz wszystkie komentarze 11

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Najlepsze indywidualne wyniki kandydatów w Polsce [TOP 50]

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Najlepsze indywidualne wyniki kandydatów w Polsce [TOP 50] 0 0

Rekordowy wynik w wyborach do Parlamentu Europejskiego osiągnęła Beata Szydło, którą poparło ponad pół miliona wyborców. Kto jeszcze zdobył dobry wynik? Uwaga, nie każdy z kandydatów, który znalazł się w zestawieniu zdobędzie mandat europosła.

Lubelskie będzie mieć dwóch nowych posłów w Sejmie. Kto zastąpi Beatę Mazurek i Elżbietę Kruk?

Lubelskie będzie mieć dwóch nowych posłów w Sejmie. Kto zastąpi Beatę Mazurek i Elżbietę Kruk? 7 4

Sukces Beaty Mazurek i Elżbiety Kruk w wyborach do Parlamentu Europejskiego oznacza, że województwo lubelskie będzie miało dwoje nowych przedstawicieli w polskim Sejmie. Zgodnie z przepisami wyborczymi na kilka miesięcy ich miejsce w sejmowych ławach zajmą kandydaci, którzy znaleźli się tuż „pod kreską” w poprzednich wyborach parlamentarnych.

Stal – Avia II 0:6. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej

Stal – Avia II 0:6. Pozostałe wyniki lubelskiej klasy okręgowej 0 0

Mecze pomiędzy ekipami z Poniatowej i Świdnika są zawsze bardzo zacięte. Tym razem jednak było inaczej, bo rezerwy Avii wygrały aż 6:0

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Łuków i gminy pow. łukowskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Łuków i gminy pow. łukowskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosował Łuków i gminy powiatu łukowskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Janów Lubelski i gminy powiatu janowskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Janów Lubelski i gminy powiatu janowskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosował Janów Lubelski i gminy powiatu janowskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Radzyń Podlaski i gminy pow. radzyńskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Radzyń Podlaski i gminy pow. radzyńskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosował Radzyń Podlaski i gminy powiatu radzyńskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowała Włodawa i gminy pow. włodawskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowała Włodawa i gminy pow. włodawskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosowała Włodawa i gminy powiatu włodawskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowały gminy pow. opolskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowały gminy pow. opolskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosowały gminy powiatu opolskiego.

Wybory do Europarlamentu. Wyniki głosowania w Białej Podlaskiej i gminach powiatu bialskiego

Wybory do Europarlamentu. Wyniki głosowania w Białej Podlaskiej i gminach powiatu bialskiego 3 3

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosowała Biała Podlaska i gminy powiatu bialskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Kraśnik i gminy pow. kraśnickiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Kraśnik i gminy pow. kraśnickiego 11 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosował Kraśnik i gminy powiatu kraśnickiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowały gminy pow. parczewskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowały gminy pow. parczewskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosowały gminy powiatu parczewskiego.

Wybory do Europarlamentu. Wyniki głosowania w Puławach i gminach powiatu puławskiego

Wybory do Europarlamentu. Wyniki głosowania w Puławach i gminach powiatu puławskiego 14 8

Mieszkańcy Puław licznie stawili się przy urnach wyborczych. Frekwencja w mieście wyniosła 49 proc. w całym powiecie przekroczyła 46 proc. Zwyciężyło Prawo i Sprawiedliwość przed Koalicją Europejską. Najwięcej głosów w powiecie zdobyły Elżbieta Kruk (PiS), Beata Mazurek (PiS) i Krzysztof Hetman (KE).

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Lubartów i gminy pow. lubartowskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosował Lubartów i gminy pow. lubartowskiego 0 0

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosował Lubartów i gminy powiatu lubartowskiego.

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowała Łęczna i gminy pow. łęczyńskiego

Wyniki wyborów do Europarlamentu. Tak głosowała Łęczna i gminy pow. łęczyńskiego 0 1

Wybory do Parlamentu Europejskiego. Tak głosowała Łęczna i gminy powiatu łęczyńskiego.

Orlęta Łuków stracily wygraną w ostatniej chwili, Lewart lepszy od Powiślaka

Orlęta Łuków stracily wygraną w ostatniej chwili, Lewart lepszy od Powiślaka 0 0

Orlęta Łuków długo prowadziły z Kłosem Chełm, ale gospodarze nie do końca zasłużyli na trzy punkty. Rywale zmarnowali rzut karny i dwa razy obijali poprzeczkę bramki beniaminka. W końcówce drużyna Roberta Tarnowskiego dopięła jednak swego i uratowała jedno "oczko".

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.