Sieć sklepów Stokrotka najprawdopodobniej trafi w ręce Maxima Grupe, która prowadzi już sklepy Aldik i Sano. Zgodę na przeprowadzenie transakcji i przejęcie kontroli nad spółką Emperia wydał UOKiK
Żeby to zrobić urząd przeprowadził badania rynku i wysłał ankiety do ok. 50 konkurentów uczestników koncentracji. Pytania dotyczyły m.in. uzyskanych obrotów, powierzchni sprzedaży i planowanych nowych sklepów.
Na podstawie odpowiedzi uznał, że sklepy rywalizują ze sobą na lokalnych rynkach. Większe – na obszarze o promieniu do 10-15 minut jazdy samochodem, natomiast mniejsze na terenie do kilometra. Ponadto placówki powyżej 350 m2 są również konkurencją dla tradycyjnych sklepów.
W ubiegłym roku Emperia poinformowała o planach sprzedaży jej litewskiej spółce Maxima Group.
- Maxima została wybrana jako inwestor strategiczny dla Emperii w drodze otwartego i konkurencyjnego procesu. Wierzymy, że Maxima jest idealnym partnerem wspierającym dalszyrozwój firmy - mówił Kalinowski i podkreślał, że wejście do spółki nowego inwestora umożliwi jej bardziej dynamiczny rozwój .
Z kolei Petras Jašinskas, przewodniczący Maxima Grupe, powiedział, że Stokrotka jest "wiodącą marką supermarketów w Polsce opartą na silnych fundamentach, która, jak wierzymy, ma duży potencjał do dalszego rozwoju". - Jesteśmy podekscytowani perspektywami współpracy z Emperią i szansą na zwiększenie naszej obecności na stale rozwijającym się polskim rynku handlu detalicznego. Będziemy wspierać spółkę w realizacji strategicznych inicjatyw, w tym w uruchomieniu nowych sklepów, dalszej ekspansji w całym kraju i selektywnych przejęciach nowych placówek" - dodał.
Teraz zgodę na przeprowadzenie transakcji i przejęcie kontroli nad spółką Emperia wydał UOKiK. Żeby to zrobić urząd przeprowadził badania rynku i wysłał ankiety do ok. 50 konkurentów uczestników koncentracji. Pytania dotyczyły m.in. uzyskanych obrotów, powierzchni sprzedaży i planowanych nowych sklepów. Na podstawie odpowiedzi uznał, że sklepy rywalizują ze sobą na lokalnych rynkach. Większe – na obszarze o promieniu do 10-15 minut jazdy samochodem, natomiast mniejsze na terenie do kilometra. Ponadto placówki powyżej 350 m2 są również konkurencją dla tradycyjnych sklepów.