Miasto chce zacząć korzystać z przygranicznego położenia, międzynarodowego szlaku komunikacyjnego i szerokiego toru. Po utworzeniu ekonomicznej podstrefy Chełm rozpoczyna kampanię promocyjną. Ma na to milion złotych z unijnych pieniędzy.
- Niskie podatki, atrakcyjne tereny inwestycyjne, przygraniczne położenie z dostępem do kolei szerokotorowej i międzynarodowej drogi oraz utworzona niedawno Podstrefa Chełm - wymienia atuty Marcin Grel, zastępca dyrektora Wydziału Rozwoju, Promocji i Współpracy z Zagranicą UM. - Równie ważne jest kreowanie wizerunku Chełma jako największego polskiego miasta położonego w strefie przygranicznej wschodniej rubieży Unii Europejskiej.
Całkowita wartość projektu może sięgnąć nawet około 1,25 mln zł. Za te pieniądze między innymi mają być wyprodukowane i emitowane w ogólnopolskich stacjach telewizyjnych dwa spoty reklamowe. Ponadto na ekranach ma pojawić się około 100 reklam. Pomyślano także o promocji w stacjach radiowych (co najmniej 130 emisji) i o reklamie internetowej.
- Chcemy by obszar oddziaływania nowej kampanii promocji gospodarczej był jak najszerszy i dotarł do dużego grona odbiorców - dodaje Grel. - Dlatego należy wykorzystać różnego rodzaju nośniki informacji, w tym także reklamę prasową, prezentacje na urządzeniach mobilnych i reklamę w internecie.
Inny kierunek gospodarczej promocji to usprawnienie bezpośredniej obsługi potencjalnych inwestorów. W tym celu, w ramach pozyskanych środków, powołane i wyposażone zostanie Chełmskie Centrum Obsługi Inwestora pomyślane jako organizacyjna przybudówka Wydziału Rozwoju, Promocji i Współpracy z Zagranicą.
- Pracownicy centrum będą mieli specjalistyczną wiedzą z zakresu regulacji prawnych, wskaźników branżowych, aktualnych ofert inwestycyjnych, danych o stanie i ofercie przedsiębiorstw, jak również wiedzą w zakresie procedur procesu inwestycyjnego, informacjami o działalności eksportowej i rynkach zagranicznych oraz aktualnym stanie inwestycji w regionie. Z myślą o inwestorach na bieżąco będą też wyszukiwane oferty rynku nieruchomości.
Zgodnie z warunkami dofinansowania na zrealizowanie wszystkich promocyjnych przedsięwzięć miasto ma 10 miesięcy.