Przeglądarka, z której korzystasz jest przestarzała.

Starsze przeglądarki internetowe takie jak Internet Explorer 6, 7 i 8 posiadają udokumentowane luki bezpieczeństwa, ograniczoną funkcjonalność oraz nie są zgodne z najnowszymi standardami.

Prosimy o zainstalowanie nowszej przeglądarki, która pozwoli Ci skorzystać z pełni możliwości oferowanych przez nasz portal, jak również znacznie ułatwi Ci przeglądanie internetu w przyszłości :)

Pobierz nowszą przeglądarkę:

Chełm

10 grudnia 2010 r.
15:19
Edytuj ten wpis

Słupki-głupki kontra kierowcy. Brakuje już 300 słupków, ale wrócą

Autor: Zdjęcie autora Paweł Puzio
0 38 A A

Na 1000 słupków oddzielających pasy ruchu na drodze od Piask do Łopiennika brakuje 300. Ścinają je samochody i pługi. A niektórzy po prostu… odkręcają słupki z drogi.

AdBlock
Szanowny Czytelniku!
Dzięki reklamom czytasz za darmo. Prosimy o wyłączenie programu służącego do blokowania reklam (np. AdBlock).
Dziękujemy, redakcja Dziennika Wschodniego.
Kliknij tutaj, aby zaakceptować
O nowych słupkach na drodze krajowej nr 17 napisał wczoraj dziennikarz obywatelski Fotonews na portalu MM Lublin Postawili nowe słupki na krajowej 17. Większość zniszczyły pługi

Dziś Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad dokonała przeglądu stanu słupków-głupków na drodze krajowej nr 17 pomiędzy Piaskami a Łopiennikiem. – Na 1000 brakuje blisko 300. W tym 126 zamontowanych w listopadzie, na odcinku przebiegającym przez las w Łopienniku – mówi Krzysztof Nalewajko, rzecznik lubelskiego Oddziału Generalnej w Lublinie

Pierwsze "słupki-głupki” pojawiły się na "17” pod koniec 2009 roku. Ostatnią partię zamontowano w lesie, w Łopienniku, w listopadzie tego roku. Słupki mają nie dopuścić do wyprzedzania na "podwójnej ciągłej”.

Pomysł Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad od początku nie przypadł do gustu kierowcom. – Kto na to wpadł. Przecież gołym okiem widać, że to się nie sprawdziło. Kilka razy w tygodniu pokonuję tę trasę i widzę kolejne słupki wycięte. Przecież to są olbrzymie koszty, które my pokrywamy z podatków – mówi Jarosław Bednarz, kierowca z Krasnegostawu.

Niektórzy kierowcy, szczególnie "tirów”, potrafią niszczyć słupki celowo. – Tną je dla zabawy – mówi mieszkaniec Fajsławic.

Mało tego, drogowcy zanotowali tajemnicze zniknięcie słupków. – W Łopienniku, tuż po zamontowaniu "wyparowało” z drogi 50. Odnalazły się w lesie. Ktoś je odkręcił i wyrzucił – dodaje Krzysztof Nalewajko.
Są też bardziej trywialne przypadki. – Pewien gospodarz zdemontował trzy słupki, bo przeszkadzały mu skręcać na podwójnej ciągłej, z drogi krajowej, do gospodarstwa. Znaleźliśmy je pod płotem jego obejścia – opowiada rzecznik.

Kierowcy nie mogą zrozumieć, czemu drogowcy nie chcą się wycofać z krytykowanego pomysłu. – Zimą słupki są wycinane przez pługi. Jak jedzie karetka, to nie można jej ustąpić drogi, bo nie ma pobocza. Prawdziwy dramat to traktor lub kombajn latem, który mimo zakazu wjedzie na "krajówkę”. Nie wszędzie są drogi serwisowe – dodaje Andrzej Kurek, kierowca z Lublina.

Tymczasem drogowcy mówią jasno: te słupki zwiększają bezpieczeństwo. Podobnego zdania jest policja, która popiera montaż tego rodzaju urządzeń. – Po zamontowaniu słupków spadła liczba wypadków na tym odcinku – mówi Arkadiusz Kalita z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Wojewódzkiej Policji w Lublinie.

Zniszczone słupki to niestety także ogromny koszt. – Wymiana jednego słupka to 180 złotych – mówi Krzysztof Nalewajko. Przed ostatnią inwentaryzacją drogowcy wymienili 200 słupków. Na montaż czeka kolejnych 300.


Komentarze 38

Najlepsze · Najnowsze
Avatar
ala / 12 grudnia 2010 o 22:11
0
http://www.money.pl/darmowe-ebooki/?ref=18ab627d99e0cacc6f43dfa0c71b3c78
Avatar
Wiola / 12 grudnia 2010 o 21:40
0
Słupki mogą stać, gdy są dwa pasy ruchu.Nie ma przejazdu dla karetki pogotowia.Ostatnio zepsuło się auto na pojedyńczym pasie ruchu-i przejezdzaliśmy między słupkami.Pytam ,gdzie tu jest bezpieczenstwo?
Avatar
Gość / 11 grudnia 2010 o 10:50
0
ktoś pisał o metalowych słupkach, są w Czechach na drodze zeby ludzie nie wyprzedzali wbetonowane stalowe szyny z linami stalowymi rozciągniętymi, tak że i takie numery już są, pozdrawiam.
Avatar
Gość / 11 grudnia 2010 o 08:39
0
[quote name='Michał' timestamp='1292016131' post='403239']
Jak czytam tego typu, nazwijmy to delikatnie, wypociny netowego napinacza to mam żal do przemysłu gumowego, że nie produkuje się prezerwatyw o grubości conajmniej 1 cm - wtedy, z pewnością byłaby zdecydowanie mniejsza liczba ofiar przemysłu gumowego -nazywając inaczej: bezmózgich idiotów (takich jak "vlad_de_sade"). A wracając do pachołków - po 1: w Polsce jest nie jedna (jak twierdzi "vlad_de_sade") a kilka firm, które je produkują, po 2: nikt nikomu nie zabrania uczyć się by samemu zasiąść przy "pięknym, suto zastawionym, smakowitym korycie" - jest tylko jeden warunek: nie można być ofiarą przemysłu gumowego jak "vlad_de_sade" i kilku innych zamieszczających tu swoje "przemyślenia".
[/quote]
Widać jesteś "znajomym królika" i masz dojście do koryta.
Ile może wazyć taki słupek? Kilogram? Więc 1000 słupków = 1 tona plastiku = 180 tysięcy.
Ile kosztuje ton benzyny? Około 5 tysięcy.
Ile kosztuje tona Mercedesa? około 100 tysięcy.
Po co produkowac Mercedesy, po co wydobywać ropę skoro wystarczy produkować słupki dla GDDKiA? naprawdę trzeba być idiotą
Dla ciekawych link do strony z metalowymi i większymi słupkami, po około 100 zł w detalu www.sklepdrogowy.pl/index.html
[quote name='Michał' timestamp='1292016131' post='403239']
Jak czytam tego typu, nazwijmy to delikatnie, wypociny netowego napinacza to mam żal do przemysłu gumowego, że nie produkuje się prezerwatyw o grubości conajmniej 1 cm - wtedy, z pewnością byłaby zdecydowanie mniejsza liczba ofiar przemysłu gumowego -nazywając inaczej: bezmózgich idiotów (takich jak "vlad_de_sade"). A wracając do pachołków - po 1: w Polsce jest nie jedna (jak twierdzi "vlad_de_sade") a kilka firm, które je produkują, ... rozwiń
Avatar
ad / 11 grudnia 2010 o 07:28
0
[quote name='adam' timestamp='1292022405' post='403298']
Panowie z zarządu dróg niech się stukna w czoło dobrze sie żadzić naszemi pieniążkami ja od prawie 20 lat przemierzam tą trase LuBLIN Zamość i zdarzyło się kilka śmiertelnych wypadków może z 5 na autostradzie 4 co dzień jest kolizja wypadek i co powinno się ją zamknąć albo postawiś śłupki głupki co kilka kilometrów spowalniacze ,. Jak ten madru urzędnik chodzby raz się tą trasą przejechał to może by zrozumial chodz niekturzy są nierefolmowali i jak sobie zakodują że ich racja to niewarzne ile nas to kosztuje padł pomysł a to kosztuje niech dyrektor zarządu dróg zapłaci tylko raz za 300 słupeczków po 350 z robocizną to mu sie odechce głupich pomysłów za te pieniądze można kilka kilometrów dróg wyremontować a to jest jednorazowy koszt i dalej się bedzie to powtarzać . Tu potrzeba prokuratora i NIKu za ten boczny bez użyteczny pas za łopiennikiem w strone pias powinno się powiesić tego co robił projekt a ludzie mają teraz problem z dojazdem do posesji dlaczeko ten pas nie został dołączony do głównej drogi wtedy mamy 2,5 pasa w kazdą strone i wszyscy sie zmieszą wtedy ciągnik rower i samochód a tak co kasa poszła pożytku żadnego czas aby urzędnik odpowiadał swoim majątkiem za głupie decyzje wtedy może się polepszy jak z goło du.... zostanie a następny pomyśli zanim coś podpisze a słupki to śmierć na drodze trzeba tragedi żeby ktoś zrozumiał. a śłupeczkó żeczywiście jak są brudne to niewidać a odblaski sobie fruwają
[/quote]

Idiotyzm i ograniczenie umysłowe jest widoczne u obrońców słupków aż nadto a szczególnie kiedy wypowiada się przedstawiciel policji, pamiętam że stara milicja bardziej mądrze się wypowiadała na temat bezpieczeństwa na drogach niż obecna policja. Te słupki to projektant i panowie zarządzający powinni ustawić sobie na głowach aby można było ich z daleka zobaczyć a nie na jezdni szczególnie tam gdzie są opady śniegu. Jeżeli nie potrafimy nauczyć kierowców jeździć prawidłowo i dyscypliny to winne na nieskuteczne prawo . Takiego idiotę co to zaprojektował do zamontowania to w domu wariatów należy umieścić porostu demokratyczne bezmózgowie
[quote name='adam' timestamp='1292022405' post='403298']
Panowie z zarządu dróg niech się stukna w czoło dobrze sie żadzić naszemi pieniążkami ja od prawie 20 lat przemierzam tą trase LuBLIN Zamość i zdarzyło się kilka śmiertelnych wypadków może z 5 na autostradzie 4 co dzień jest kolizja wypadek i co powinno się ją zamknąć albo postawiś śłupki głupki co kilka kilometrów spowalniacze ,. Jak ten madru urzędnik chodzby raz się tą trasą przejechał to może by zrozumial chodz niekturzy są nierefolmowali i jak sobie z... rozwiń
Avatar
obywatel / 11 grudnia 2010 o 00:53
0
Adaś,
szczerze powiedziawszy, to nie potrafiłbym złożyć tak pięknie rozbudowanego zdania, a co dopiero wypowiedzieć, w dodatku bez znaków przystankowych. Używane przez Ciebie zasady ortografii są odkrywcze i ciekawe. Jesteś prawdziwym maestro - proszę napisz coś jeszcze, tylko oczywiście w tym Twoim stylu!
Avatar
adam / 11 grudnia 2010 o 00:06
0
Panowie z zarządu dróg niech się stukna w czoło dobrze sie żadzić naszemi pieniążkami ja od prawie 20 lat przemierzam tą trase LuBLIN Zamość i zdarzyło się kilka śmiertelnych wypadków może z 5 na autostradzie 4 co dzień jest kolizja wypadek i co powinno się ją zamknąć albo postawiś śłupki głupki co kilka kilometrów spowalniacze ,. Jak ten madru urzędnik chodzby raz się tą trasą przejechał to może by zrozumial chodz niekturzy są nierefolmowali i jak sobie zakodują że ich racja to niewarzne ile nas to kosztuje padł pomysł a to kosztuje niech dyrektor zarządu dróg zapłaci tylko raz za 300 słupeczków po 350 z robocizną to mu sie odechce głupich pomysłów za te pieniądze można kilka kilometrów dróg wyremontować a to jest jednorazowy koszt i dalej się bedzie to powtarzać . Tu potrzeba prokuratora i NIKu za ten boczny bez użyteczny pas za łopiennikiem w strone pias powinno się powiesić tego co robił projekt a ludzie mają teraz problem z dojazdem do posesji dlaczeko ten pas nie został dołączony do głównej drogi wtedy mamy 2,5 pasa w kazdą strone i wszyscy sie zmieszą wtedy ciągnik rower i samochód a tak co kasa poszła pożytku żadnego czas aby urzędnik odpowiadał swoim majątkiem za głupie decyzje wtedy może się polepszy jak z goło du.... zostanie a następny pomyśli zanim coś podpisze a słupki to śmierć na drodze trzeba tragedi żeby ktoś zrozumiał. a śłupeczkó żeczywiście jak są brudne to niewidać a odblaski sobie fruwają
Panowie z zarządu dróg niech się stukna w czoło dobrze sie żadzić naszemi pieniążkami ja od prawie 20 lat przemierzam tą trase LuBLIN Zamość i zdarzyło się kilka śmiertelnych wypadków może z 5 na autostradzie 4 co dzień jest kolizja wypadek i co powinno się ją zamknąć albo postawiś śłupki głupki co kilka kilometrów spowalniacze ,. Jak ten madru urzędnik chodzby raz się tą trasą przejechał to może by zrozumial chodz niekturzy są nierefolmowali i jak sobie zakodują że ich racja to niewarzne ile nas to kosztuje padł pomysł a to kosztuje niech d... rozwiń
Avatar
sfx / 10 grudnia 2010 o 23:56
0
Słyszałem że niedługo wprowadzą metalowe słupki, zbrojone, żeby chołota nauczyła sie co to jest CIĄGŁA linia. I kołtun jeden z drugim chce drogi dwupasmowej jak '2+1' nie może pojąć.
Avatar
m / 10 grudnia 2010 o 23:18
0
Droga z lublina do Hrubieszowa przez Piaski , Krasnystaw, Kraśniczyn, Bończę ,
od Krasnegostawu to horor w zimie , szczególnie jak napada śniegu ,mgła ,ciemno
widziałam słupki, są potrzebne bo jedzie się pewniej , przynajmniej bardzo dobrze widać przebieg drogi
tam gdzie mie ich i nie jest dobrze odśnieżona szosa już od Krasnegostawu do Kraśniczyna i dalej .........
drogę można wyczuć wyłącznie po kołkach bocznych przy szosie .
Podobno tylko te kołki są myte ,żeby było widać przebieg drogi
a w Bończy świat się kończy .
Tam drogowcy powinni sie przejechać .
Jedynie dobrze oznakowana jest droga w budowie ale to tylko kilkanaście km.
Pasażerka
Droga z lublina do Hrubieszowa przez Piaski , Krasnystaw, Kraśniczyn, Bończę ,
od Krasnegostawu to horor w zimie , szczególnie jak napada śniegu ,mgła ,ciemno
widziałam słupki, są potrzebne bo jedzie się pewniej , przynajmniej bardzo dobrze widać przebieg drogi
tam gdzie mie ich i nie jest dobrze odśnieżona szosa już od Krasnegostawu do Kraśniczyna i dalej .........
drogę można wyczuć wyłącznie po kołkach bocznych przy szosie .
Podobno tylko te kołki są myte ,żeby było widać przebieg drogi
a w Bońc... rozwiń
Avatar
Michał / 10 grudnia 2010 o 22:22
0
[quote name='vlad_de_sade' timestamp='1292009050' post='403136']
Przecież te słupki to biznes idealny dla krewnych i znajomych z układu biznesowo-towarzyskiego. Przetarg na montaż słupków wygrała pewnie jedna firma, czas serwisowanie słupków też jest zapewne odpowiednio długi. A te słupki to nie byle co - muszą mieć odpowiednie atesty i dopuszczenia: produkuje je jedna firma - ta która ma produkować byle komu nie wolno ! Produkuje - to znaczy sprowadza chiński badziew za grosze a potem jest przybijany odpowiedni stempelek i dokładany ateścik.
Piękne suto zastawione, smakowite koryto. ... mniam, mniam, to znaczy chciałem napisać: chrum chrum
[/quote]
Jak czytam tego typu, nazwijmy to delikatnie, wypociny netowego napinacza to mam żal do przemysłu gumowego, że nie produkuje się prezerwatyw o grubości conajmniej 1 cm - wtedy, z pewnością byłaby zdecydowanie mniejsza liczba ofiar przemysłu gumowego -nazywając inaczej: bezmózgich idiotów (takich jak "vlad_de_sade"). A wracając do pachołków - po 1: w Polsce jest nie jedna (jak twierdzi "vlad_de_sade") a kilka firm, które je produkują, po 2: nikt nikomu nie zabrania uczyć się by samemu zasiąść przy "pięknym, suto zastawionym, smakowitym korycie" - jest tylko jeden warunek: nie można być ofiarą przemysłu gumowego jak "vlad_de_sade" i kilku innych zamieszczających tu swoje "przemyślenia".
[quote name='vlad_de_sade' timestamp='1292009050' post='403136']
Przecież te słupki to biznes idealny dla krewnych i znajomych z układu biznesowo-towarzyskiego. Przetarg na montaż słupków wygrała pewnie jedna firma, czas serwisowanie słupków też jest zapewne odpowiednio długi. A te słupki to nie byle co - muszą mieć odpowiednie atesty i dopuszczenia: produkuje je jedna firma - ta która ma produkować byle komu nie wolno ! Produkuje - to znaczy sprowadza chiński badziew za grosze a potem jest przybijany odpow... rozwiń
Avatar
ala / 12 grudnia 2010 o 22:11
0
http://www.money.pl/darmowe-ebooki/?ref=18ab627d99e0cacc6f43dfa0c71b3c78
Avatar
Wiola / 12 grudnia 2010 o 21:40
0
Słupki mogą stać, gdy są dwa pasy ruchu.Nie ma przejazdu dla karetki pogotowia.Ostatnio zepsuło się auto na pojedyńczym pasie ruchu-i przejezdzaliśmy między słupkami.Pytam ,gdzie tu jest bezpieczenstwo?
Avatar
Gość / 11 grudnia 2010 o 10:50
0
ktoś pisał o metalowych słupkach, są w Czechach na drodze zeby ludzie nie wyprzedzali wbetonowane stalowe szyny z linami stalowymi rozciągniętymi, tak że i takie numery już są, pozdrawiam.
Avatar
Gość / 11 grudnia 2010 o 08:39
0
[quote name='Michał' timestamp='1292016131' post='403239']
Jak czytam tego typu, nazwijmy to delikatnie, wypociny netowego napinacza to mam żal do przemysłu gumowego, że nie produkuje się prezerwatyw o grubości conajmniej 1 cm - wtedy, z pewnością byłaby zdecydowanie mniejsza liczba ofiar przemysłu gumowego -nazywając inaczej: bezmózgich idiotów (takich jak "vlad_de_sade"). A wracając do pachołków - po 1: w Polsce jest nie jedna (jak twierdzi "vlad_de_sade") a kilka firm, które je produkują, po 2: nikt nikomu nie zabrania uczyć się by samemu zasiąść przy "pięknym, suto zastawionym, smakowitym korycie" - jest tylko jeden warunek: nie można być ofiarą przemysłu gumowego jak "vlad_de_sade" i kilku innych zamieszczających tu swoje "przemyślenia".
[/quote]
Widać jesteś "znajomym królika" i masz dojście do koryta.
Ile może wazyć taki słupek? Kilogram? Więc 1000 słupków = 1 tona plastiku = 180 tysięcy.
Ile kosztuje ton benzyny? Około 5 tysięcy.
Ile kosztuje tona Mercedesa? około 100 tysięcy.
Po co produkowac Mercedesy, po co wydobywać ropę skoro wystarczy produkować słupki dla GDDKiA? naprawdę trzeba być idiotą
Dla ciekawych link do strony z metalowymi i większymi słupkami, po około 100 zł w detalu www.sklepdrogowy.pl/index.html
[quote name='Michał' timestamp='1292016131' post='403239']
Jak czytam tego typu, nazwijmy to delikatnie, wypociny netowego napinacza to mam żal do przemysłu gumowego, że nie produkuje się prezerwatyw o grubości conajmniej 1 cm - wtedy, z pewnością byłaby zdecydowanie mniejsza liczba ofiar przemysłu gumowego -nazywając inaczej: bezmózgich idiotów (takich jak "vlad_de_sade"). A wracając do pachołków - po 1: w Polsce jest nie jedna (jak twierdzi "vlad_de_sade") a kilka firm, które je produkują, ... rozwiń
Avatar
ad / 11 grudnia 2010 o 07:28
0
[quote name='adam' timestamp='1292022405' post='403298']
Panowie z zarządu dróg niech się stukna w czoło dobrze sie żadzić naszemi pieniążkami ja od prawie 20 lat przemierzam tą trase LuBLIN Zamość i zdarzyło się kilka śmiertelnych wypadków może z 5 na autostradzie 4 co dzień jest kolizja wypadek i co powinno się ją zamknąć albo postawiś śłupki głupki co kilka kilometrów spowalniacze ,. Jak ten madru urzędnik chodzby raz się tą trasą przejechał to może by zrozumial chodz niekturzy są nierefolmowali i jak sobie zakodują że ich racja to niewarzne ile nas to kosztuje padł pomysł a to kosztuje niech dyrektor zarządu dróg zapłaci tylko raz za 300 słupeczków po 350 z robocizną to mu sie odechce głupich pomysłów za te pieniądze można kilka kilometrów dróg wyremontować a to jest jednorazowy koszt i dalej się bedzie to powtarzać . Tu potrzeba prokuratora i NIKu za ten boczny bez użyteczny pas za łopiennikiem w strone pias powinno się powiesić tego co robił projekt a ludzie mają teraz problem z dojazdem do posesji dlaczeko ten pas nie został dołączony do głównej drogi wtedy mamy 2,5 pasa w kazdą strone i wszyscy sie zmieszą wtedy ciągnik rower i samochód a tak co kasa poszła pożytku żadnego czas aby urzędnik odpowiadał swoim majątkiem za głupie decyzje wtedy może się polepszy jak z goło du.... zostanie a następny pomyśli zanim coś podpisze a słupki to śmierć na drodze trzeba tragedi żeby ktoś zrozumiał. a śłupeczkó żeczywiście jak są brudne to niewidać a odblaski sobie fruwają
[/quote]

Idiotyzm i ograniczenie umysłowe jest widoczne u obrońców słupków aż nadto a szczególnie kiedy wypowiada się przedstawiciel policji, pamiętam że stara milicja bardziej mądrze się wypowiadała na temat bezpieczeństwa na drogach niż obecna policja. Te słupki to projektant i panowie zarządzający powinni ustawić sobie na głowach aby można było ich z daleka zobaczyć a nie na jezdni szczególnie tam gdzie są opady śniegu. Jeżeli nie potrafimy nauczyć kierowców jeździć prawidłowo i dyscypliny to winne na nieskuteczne prawo . Takiego idiotę co to zaprojektował do zamontowania to w domu wariatów należy umieścić porostu demokratyczne bezmózgowie
[quote name='adam' timestamp='1292022405' post='403298']
Panowie z zarządu dróg niech się stukna w czoło dobrze sie żadzić naszemi pieniążkami ja od prawie 20 lat przemierzam tą trase LuBLIN Zamość i zdarzyło się kilka śmiertelnych wypadków może z 5 na autostradzie 4 co dzień jest kolizja wypadek i co powinno się ją zamknąć albo postawiś śłupki głupki co kilka kilometrów spowalniacze ,. Jak ten madru urzędnik chodzby raz się tą trasą przejechał to może by zrozumial chodz niekturzy są nierefolmowali i jak sobie z... rozwiń
Avatar
obywatel / 11 grudnia 2010 o 00:53
0
Adaś,
szczerze powiedziawszy, to nie potrafiłbym złożyć tak pięknie rozbudowanego zdania, a co dopiero wypowiedzieć, w dodatku bez znaków przystankowych. Używane przez Ciebie zasady ortografii są odkrywcze i ciekawe. Jesteś prawdziwym maestro - proszę napisz coś jeszcze, tylko oczywiście w tym Twoim stylu!
Avatar
adam / 11 grudnia 2010 o 00:06
0
Panowie z zarządu dróg niech się stukna w czoło dobrze sie żadzić naszemi pieniążkami ja od prawie 20 lat przemierzam tą trase LuBLIN Zamość i zdarzyło się kilka śmiertelnych wypadków może z 5 na autostradzie 4 co dzień jest kolizja wypadek i co powinno się ją zamknąć albo postawiś śłupki głupki co kilka kilometrów spowalniacze ,. Jak ten madru urzędnik chodzby raz się tą trasą przejechał to może by zrozumial chodz niekturzy są nierefolmowali i jak sobie zakodują że ich racja to niewarzne ile nas to kosztuje padł pomysł a to kosztuje niech dyrektor zarządu dróg zapłaci tylko raz za 300 słupeczków po 350 z robocizną to mu sie odechce głupich pomysłów za te pieniądze można kilka kilometrów dróg wyremontować a to jest jednorazowy koszt i dalej się bedzie to powtarzać . Tu potrzeba prokuratora i NIKu za ten boczny bez użyteczny pas za łopiennikiem w strone pias powinno się powiesić tego co robił projekt a ludzie mają teraz problem z dojazdem do posesji dlaczeko ten pas nie został dołączony do głównej drogi wtedy mamy 2,5 pasa w kazdą strone i wszyscy sie zmieszą wtedy ciągnik rower i samochód a tak co kasa poszła pożytku żadnego czas aby urzędnik odpowiadał swoim majątkiem za głupie decyzje wtedy może się polepszy jak z goło du.... zostanie a następny pomyśli zanim coś podpisze a słupki to śmierć na drodze trzeba tragedi żeby ktoś zrozumiał. a śłupeczkó żeczywiście jak są brudne to niewidać a odblaski sobie fruwają
Panowie z zarządu dróg niech się stukna w czoło dobrze sie żadzić naszemi pieniążkami ja od prawie 20 lat przemierzam tą trase LuBLIN Zamość i zdarzyło się kilka śmiertelnych wypadków może z 5 na autostradzie 4 co dzień jest kolizja wypadek i co powinno się ją zamknąć albo postawiś śłupki głupki co kilka kilometrów spowalniacze ,. Jak ten madru urzędnik chodzby raz się tą trasą przejechał to może by zrozumial chodz niekturzy są nierefolmowali i jak sobie zakodują że ich racja to niewarzne ile nas to kosztuje padł pomysł a to kosztuje niech d... rozwiń
Avatar
sfx / 10 grudnia 2010 o 23:56
0
Słyszałem że niedługo wprowadzą metalowe słupki, zbrojone, żeby chołota nauczyła sie co to jest CIĄGŁA linia. I kołtun jeden z drugim chce drogi dwupasmowej jak '2+1' nie może pojąć.
Avatar
m / 10 grudnia 2010 o 23:18
0
Droga z lublina do Hrubieszowa przez Piaski , Krasnystaw, Kraśniczyn, Bończę ,
od Krasnegostawu to horor w zimie , szczególnie jak napada śniegu ,mgła ,ciemno
widziałam słupki, są potrzebne bo jedzie się pewniej , przynajmniej bardzo dobrze widać przebieg drogi
tam gdzie mie ich i nie jest dobrze odśnieżona szosa już od Krasnegostawu do Kraśniczyna i dalej .........
drogę można wyczuć wyłącznie po kołkach bocznych przy szosie .
Podobno tylko te kołki są myte ,żeby było widać przebieg drogi
a w Bończy świat się kończy .
Tam drogowcy powinni sie przejechać .
Jedynie dobrze oznakowana jest droga w budowie ale to tylko kilkanaście km.
Pasażerka
Droga z lublina do Hrubieszowa przez Piaski , Krasnystaw, Kraśniczyn, Bończę ,
od Krasnegostawu to horor w zimie , szczególnie jak napada śniegu ,mgła ,ciemno
widziałam słupki, są potrzebne bo jedzie się pewniej , przynajmniej bardzo dobrze widać przebieg drogi
tam gdzie mie ich i nie jest dobrze odśnieżona szosa już od Krasnegostawu do Kraśniczyna i dalej .........
drogę można wyczuć wyłącznie po kołkach bocznych przy szosie .
Podobno tylko te kołki są myte ,żeby było widać przebieg drogi
a w Bońc... rozwiń
Avatar
Michał / 10 grudnia 2010 o 22:22
0
[quote name='vlad_de_sade' timestamp='1292009050' post='403136']
Przecież te słupki to biznes idealny dla krewnych i znajomych z układu biznesowo-towarzyskiego. Przetarg na montaż słupków wygrała pewnie jedna firma, czas serwisowanie słupków też jest zapewne odpowiednio długi. A te słupki to nie byle co - muszą mieć odpowiednie atesty i dopuszczenia: produkuje je jedna firma - ta która ma produkować byle komu nie wolno ! Produkuje - to znaczy sprowadza chiński badziew za grosze a potem jest przybijany odpowiedni stempelek i dokładany ateścik.
Piękne suto zastawione, smakowite koryto. ... mniam, mniam, to znaczy chciałem napisać: chrum chrum
[/quote]
Jak czytam tego typu, nazwijmy to delikatnie, wypociny netowego napinacza to mam żal do przemysłu gumowego, że nie produkuje się prezerwatyw o grubości conajmniej 1 cm - wtedy, z pewnością byłaby zdecydowanie mniejsza liczba ofiar przemysłu gumowego -nazywając inaczej: bezmózgich idiotów (takich jak "vlad_de_sade"). A wracając do pachołków - po 1: w Polsce jest nie jedna (jak twierdzi "vlad_de_sade") a kilka firm, które je produkują, po 2: nikt nikomu nie zabrania uczyć się by samemu zasiąść przy "pięknym, suto zastawionym, smakowitym korycie" - jest tylko jeden warunek: nie można być ofiarą przemysłu gumowego jak "vlad_de_sade" i kilku innych zamieszczających tu swoje "przemyślenia".
[quote name='vlad_de_sade' timestamp='1292009050' post='403136']
Przecież te słupki to biznes idealny dla krewnych i znajomych z układu biznesowo-towarzyskiego. Przetarg na montaż słupków wygrała pewnie jedna firma, czas serwisowanie słupków też jest zapewne odpowiednio długi. A te słupki to nie byle co - muszą mieć odpowiednie atesty i dopuszczenia: produkuje je jedna firma - ta która ma produkować byle komu nie wolno ! Produkuje - to znaczy sprowadza chiński badziew za grosze a potem jest przybijany odpow... rozwiń
Zobacz wszystkie komentarze 38

Skomentuj

Zaznacz "Nie jestem robotem", by dodać komentarz:
Twój komentarz został dodany

Pozostałe informacje

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r.

Pierwsza strona Dziennika Wschodniego z 23 lipca 2018 r. 0 0

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele
galeria

Związkowcy kontra związkowcy w puławskich Azotach. Wysyłają listy i apele 26 8

Z jednej strony mobilizacja do uczestnictwa w pikiecie i referendum strajkowym, z drugiej oskarżenia o działanie „godzące w dobre imię spółki”. Związki zawodowe w puławskich Azotach już dawno nie były ze sobą tak skłócone.

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie?
Alarm 24

Strajk pilotów linii Ryanair, problem pasażerów. Jak duże można dostać odszkodowanie? 8 2

Setki rejsów zostały odwołane z powodu strajku pilotów linii Ryanair. Chodzi także o loty z Polski i do Polski. Pechowi pasażerowie mają prawo do odszkodowania od linii lotniczych. Pieniędzy można żądać także wtedy, gdy lot opóźni się o co najmniej dwie godziny.

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje

Wisła zbyt wysoka. Prom z Kazimierza Dolnego do Janowca nie kursuje 24 1

Z powodu wysokiego stanu Wisły nie działa przeprawa promowa z Kazimierza Dolnego do Janowca.

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze
Zdjęcia
galeria

Święcenie samochodów w lubelskich kościołach. Żeby kierowcy zawsze używali ich mądrze 149 17

Na samochody dla misjonarzy zbierano w niedzielę pieniądze w lubelskich kościołach, a obok nich można było poświęcić swój pojazd. Tak zaczął się 18. Ogólnopolski Tydzień św. Krzysztofa.

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo]
film

Polscy strażacy pomagają Szwedom gasić pożary lasów. Niesamowita reakcja mieszkańców [wideo] 405 16

W związku z pożarami lasów w środkowej części Szwecji, polski rząd podjął decyzję o udzieleniu wsparcia. W sobotę ze Świnoujścia wyruszyła grupa prawie 140 strażaków, którzy mają pomóc szwedzkim ratownikom. Do Szwecji pojechał również 44 wozy ratowniczo-gaśnicze.

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin
27 lipca 2018, 19:00

Cheap Tobacco wystąpi w Radiu Lublin 3 0

Co Gdzie Kiedy. Radio Lublin (ul. Obrońców Pokoju 2) zaprasza na koncert formacji Cheap Tobacco. Wydarzenie odbędzie się 27 lipca o godz. 19.

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia]
galeria

Przedsmak Carnavalu Sztumistrzów. Po Lublinie krąży już Cyrk Podwórkowy [zdjęcia] 7 1

Po lubelskich dzielnicach krąży już Cyrk Podwórkowy, który co roku jest oznaką zbliżającego się Carnavalu Sztukmistrzów.

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper
galeria

Nowa galeria handlowa w woj. lubelskim. Pieniądze zainwestuje belgijski deweloper 27 10

Nie jedna, a dwie firmy zbudują razem pierwszą w Chełmie dużą galerię handlową. Prace budowlane mają się rozpocząć jeszcze w tym roku.

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze
27 lipca 2018, 20:00

Ten Typ Mes wystąpi w Plenerze 1 0

Co Gdzie Kiedy. 27 lipca o godz. 20 w klubie Plener (Park Ludowy) wystąpi popularny raper i wokalista Ten Typ Mes. Artysta rozkręci soundsystemową imprezę z udziałem producenta Stasiaka oraz DJ'ów Black Belta Grega i Raz Dwa.

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy
galeria
film

Łączy ich wspólna praca w policji. Oto najlepsze w woj. lubelskim psy służbowe i ich przewodnicy 9 4

W piątek zakończyły się wojewódzkie eliminacje do XVIII finału Kynologicznych Mistrzostw Policji Sułkowice 2018. Zwyciężył pies IBAR i jego przewodnik st. sierż. Artur Lipski z KMP w Zamościu.

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada
film

Poseł mówi o pobiciu demonstrantów w Warszawie. Policja odpowiada 0 3

Poseł Nowoczesnej Piotr Misiło zapowiada złożenie zawiadomienia o podejrzeniu popełnienia przestępstwa przez policję podczas piątkowej demonstracji przed Sejmem.

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach
galeria

74 lata temu zlikwidowano niemiecki obóz koncentracyjny Majdanek. Pamięć o ofiarach 22 6

W niedzielę minęły 74 lata od ostatecznej likwidacji niemieckiego obozu koncentracyjnego Majdanek, który działał przez blisko trzy lata.

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury
25 lipca 2018, 21:00

Miasto movie analogowo: Terminator w Warsztatach Kultury 3 0

Co Gdzie Kiedy. Przed nami ostatnie lipcowe spotkanie w ramach cyklu Miasto movie analogowo w Warsztatach Kultury (ul. Grodzka 5a). W środę, 25 lipca o godz. 21 w tamtejszej Próbie Cafe wyświetlony zostanie kultowy Terminator.

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie

94 PZLA MP. Złoto Pauliny Guby na zakończenie zmagań w Lublinie 0 0

Zawodniczka AZS UMCS Lublin Paulina Guba bez najmniejszych problemów wywalczyła złoty medal w pchnięciu kulą. Lubelska zawodniczka uzyskała rezultat 18.82 i nad drugą w klasyfikacji zawodniczką miała blisko dwa metry

ALARM24

Widzisz wypadek? Jesteś świadkiem niecodziennego zdarzenia?
Alarm24 telefon 691 770 010

Wyślij wiadomość, zdjęcie lub zadzwoń.

Kliknij i dodaj swojego newsa!

Najczęściej czytane

Dzisiaj · Tydzień · Wideo · Premium

Uwaga czytelniku!

Informujemy, że w dniu 25 maja 2018 r. na terenie całej Unii Europejskiej, w tym także w Polsce, wejdzie w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego w sprawie ochrony danych osobowych. W związku z tym chcielibyśmy Ci przekazać kilka informacji na temat zasad przetwarzania Twoich danych osobowych przez administratora portalu www.dziennikwschodni.pl – spółkę Corner Media sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie.

Bardzo prosimy, zapoznaj się z tymi informacjami uważnie, są to bowiem sprawy bardzo istotne. Jeśli jesteś osobą małoletnią poniżej 16. roku życia, koniecznie przekaż tą wiadomość swoim opiekunom, którzy następnie powinni wytłumaczyć Ci, o co w niej chodzi i dlaczego się do Ciebie zwracamy.

Czym jest RODO?

RODO to potoczna nazwa Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. W Polsce będzie ono obowiązywało od 25 maja 2018 r. Akt ten wprowadza nowy standard ochrony danych osobowych, nakładając na podmioty przetwarzające te dane (administratorów danych) szereg obowiązków, w tym obowiązek poinformowania Ciebie o sposobie przetwarzania Twoich danych, celach w jakich Twoje dane są przetwarzane oraz o uprawnieniach przysługujących Ci w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez administratora danych.

Administrator danych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Corner Media Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Lublinie, ul. Krakowskie Przedmieście 54, 20-002 Lublin, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Lublin – Wschód z siedzibą w Świdniku, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, za numerem KRS 0000507517, NIP 7123286919, kapitał zakładowy – 50.000,00. PLN

Możesz się z nami skontaktować zarówno pod adresem:
Corner Media Spółka z o.o.
ul. Krakowskie Przedmieście 54
20-002 Lublinie

jak i mailowo: online@dziennikwschodni.pl

oraz telefonicznie: 81 46-26-800

Rodzaj przetwarzanych danych osobowych

Przetwarzamy dane osobowe podane przez Ciebie podczas procesu rejestracji konta na portalu www.dziennikwschodni.pl, a także dane, które są zbierane podczas korzystania przez Ciebie z tego portalu. Chodzi o dane zbierane i zapisywane w plikach cookies. Więcej na temat plików cookies przeczytasz w naszej polityce prywatności.

Pamiętaj, rejestracja konta na portalu www.dziennikwschodni.pl nie jest obowiązkowa. Nie masz także obowiązku podawania nam swoich prawdziwych danych podczas procesu rejestracji, jak również nie musisz podawać nam wszystkich danych, o które pytamy. Może się jednak zdarzyć tak, że nie posiadając Twoich wszystkich danych albo nie posiadając Twoich prawdziwych danych, nie będziemy w stanie świadczyć Ci wszystkich usług, które oferujemy oraz wywiązać się z wszystkich obowiązków określonych w regulaminie portalu dziennikwschodni.pl (np. zapewnić Ci odpowiedniego bezpieczeństwa w zakresie odzyskania danych dostępowych do konta).

Cel przetwarzania danych osobowych

Głównym celem przetwarzania przez nas Twoich danych jest zapewnienie Ci pełnej funkcjonalności działania serwisu dziennikwschodni.pl, dostępu do usług świadczonych przez nas w ramach tego serwisu, zapewniania Ci bezpieczeństwa podczas korzystania z serwisu (np. w przypadku prób nadużyć) oraz wywiązanie się przez nas z obowiązków umownych wynikających z regulaminu portalu Dziennikwschodni.pl.

Dodatkowy cel przetwarzania danych osobowych to tzw. marketing własny, tj. przetwarzanie danych wyłącznie na nasze wewnętrzne potrzeby w celach analitycznych, badawczych, statystycznych, w szczególności poprzez dążenie do jak najpełniejszego dostosowania treści wyświetlanych na naszych stronach do Twoich preferencji i zainteresowań.

Ponadto, o ile wyrazisz na to zgodę, będziemy mogli przetwarzać Twoje dane osobowe w celach marketingowych (marketing zewnętrzny), w tym przekazywać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym – agencjom reklamowym i naszym partnerom handlowym. Pamiętaj, że zgoda na przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych jest całkowicie dobrowolna i możesz ją w każdej chwili wycofać.

Pamiętaj także, że jeżeli jesteś osobą małoletnią, która nie ukończyła 16. roku życia, przesyłanie informacji w celach marketingowych może nastąpić wyłącznie po wyrażeniu zgody przez Twojego rodzica lub opiekuna.

Podstawy prawne przetwarzania danych

Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie zgodnie z określonymi w obecnie obowiązujących przepisach podstawami prawnymi. W zależności od celu przetwarzania danych możemy wyróżnić trzy główne podstawy prawne przetwarzania danych.

Pierwszą podstawą przetwarzania danych jest niezbędność do wykonania umów o świadczenie usług. Mamy z nią do czynienia wtedy, gdy przetwarzanie danych jest niezbędne w celu zapewnienia Ci sprawnego, bezpiecznego korzystania z naszego serwisu wraz z jego wszystkimi funkcjonalnościami. Umowy o świadczenie usług to regulaminy, w tym regulamin portalu dziennikwschodni.pl, który akceptujesz decydując się na korzystanie z naszego serwisu.

Drugą podstawą przetwarzania danych jest uzasadniony interes administratora danych. Mamy z nim do czynienia w przypadku prowadzenia pomiarów statystycznych oraz działań z zakresu marketingu własnego przez administratora danych.

Wreszcie, trzecią przesłanką przetwarzania danych jest Twoja dobrowolna i świadoma zgoda. Na jej podstawie Twoje dane mogą być wykorzystywane w celach marketingowych, a także w celu profilowania.

Pamiętaj, zgody udzielasz w pełni dobrowolnie. Masz także prawo do cofnięcia udzielonej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało jednak wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

Podmioty, którym możemy przekazywać dane

Co do zasady Twoje dane osobowe będą przez nas wykorzystywane wyłącznie na nasz własny użytek.

W pewnych sytuacjach możemy jednak przekazać Twoje dane podmiotom z nami współpracującym: – naszym partnerom handlowym, podwykonawcom oferowanych przez nas usług, agencjom marketingowym.

Dodatkowo, w przypadkach ściśle określonych w przepisach prawa, będziemy zobligowani przekazać Twoje dane podmiotom uprawnionym do ich uzyskania na podstawie obecnie obowiązujących przepisów prawa (np. policji czy prokuraturze), pod warunkiem oczywiście, iż wystąpią do nas z takim żądaniem, powołując się na określoną podstawę prawną.

Okres przechowywania danych

Twoje dane osobowe będą przechowywane tak długo, jak będzie to niezbędne do zapewnienia Ci dostępu do usług oferowanych przez serwis www.dziennikwchodni.pl Oczywiście, możesz w każdym czasie złożyć wniosek o zaprzestanie przetwarzania swoich danych osobowych, ich zmianę lub usunięcie.

Informacje o prawach przysługujących osobie, której dane dotyczą

Musisz wiedzieć, że niezależnie od tego, na jakiej podstawie przetwarzamy Twoje dane, masz zawsze prawo dostępu do nich oraz ich poprawiania. Możesz również w każdym momencie żądać ich usunięcia lub cofnąć albo ograniczyć wcześniej udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych, przy czym wycofanie danej zgody nie wpływa na administratora danych do przetwarzania danych w celu określonym w danej zgodzie do chwili jej wycofania.

Masz również prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.

Możesz też zażądać od administratora danych osobowych przeniesienia Twoich danych lub uzyskania kopii Twoich danych, z tym jednak zastrzeżeniem, że prawo to nie może wpływać niekorzystnie na prawa i wolności innych osób. Administrator danych będzie realizował Twoje żądania w zakresie posiadanych możliwości technicznych.

Informacje o prawie do wniesienia skargi

Organem nadzorczym nad administratorem danych osobowych jest Generalny Inspektor Danych Osobowych, do którego masz prawo wnieść skargę za każdym razem, gdy Twoje dane będą przetwarzane w sposób w Twojej ocenie nieprawidłowy.

Informacje o tym, czy podanie danych jest wymogiem ustawowym lub umownym, czy jesteś zobowiązany do ich podania

Nie jesteś zobowiązany do podawania nam swoich danych osobowych ani wyrażania zgody na ich przetwarzanie, z tym jednak zastrzeżeniem, że ich podanie może okazać się niezbędne dla korzystania z określonych funkcjonalności serwisu.

Jest także możliwe, że jeśli nie wyrazisz zgody na przetwarzanie danych osobowych lub cofniesz wcześniej udzieloną zgodę, nie będziemy mogli zapewnić Ci dostępu do niektórych oferowanych przez nas usług, przy czym zawsze w takim wypadku zostaniesz o tym poinformowany.

Informacje o profilowaniu

Czym jest profilowanie? To zbieranie wszelkich informacji, które pozwalają bezpośrednio lub pośrednio zidentyfikować osobę, która jest poddawana profilowaniu. Profilowanie odbywa się najczęściej przy użyciu systemów informatycznych, w sposób zautomatyzowany, za pomocą specjalnych algorytmów uwzględniających określone wcześniej kryteria. Wyniki profilowania mogą być wykorzystywane m.in. do celów marketingowych, np. w celu spersonalizowania reklamy kierowanej do danego użytkownika lub przygotowania oferty uwzględniającej jego potrzeby lub preferencje.

Oświadczamy, że na chwilę obecną nie profilujemy Twoich danych. Jeśli jednak zaczniemy, zostaniesz o tym uprzednio poinformowany i będziesz miał prawo nie wyrazić na to zgody.

Bardzo prosimy o uważne zapoznanie się z powyższymi informacjami. Gdy już to zrobisz, kliknij przycisk Zapoznałem się z informacją. Przejdź do serwisu.

Rozumiem

Używamy plików cookies, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Więcej informacji w naszej polityce prywatności.